Wednesday, 01 February 2012 11:51 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
စီမံကိန္း အားလံုးမႇာ လမ္း၊ ေလဆိပ္၊ ဆိပ္ကမ္း၊ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားကဲ့သို႔ အမ်ားျပည္သူျဖင့္ ေန႔စဥ္ဆက္စပ္ေနသည့္၊ အမ်ားျပည္သူထံမႇ ေန႔စဥ္၀င္ေငြရရႇိႏိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား အရသိရသည္။ BOT စနစ္ျဖင့္ ျမႇဳပ္ႏႇံလုပ္ကုိင္ရာတြင္ ႏိုင္ငံျခားသားကုမၸဏီမ်ားမႇ ျမႇဳပ္ႏႇံထားသည့္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္း ၈ ခုရႇိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ျမႇဳပ္ႏႇံထားသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားမႇာ ၅၆ ခု ရႇိေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္းလုပ္ငန္း ၆၄ ခုတြင္ အမ်ားဆံုးမႇာ လမ္းတံတား လုပ္ငန္းမ်ားသာျဖစ္ၿပီး ၄၄ ခုရႇိ ေၾကာင္းသိရသည္။ BOT စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္သည့္ လမ္းတံတားလုပ္ငန္း ၄၄ ခုတြင္ ႏိုင္ငံျခားသားလုပ္ငန္း ရႇင္မႇ ၂ ခုလုပ္ကိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံသားလုပ္ငန္းရႇင္မႇ ၄၂ ခုလုပ္ကိုင္ေၾကာင္း၊ BOT စနစ္ျဖစ္သည့္ႏႇင့္အညီ လမ္း တံတားမ်ားအားလံုးကို အမ်ားျပည္သူအေနျဖင့္ အခေၾကးေငြေပး၍ ျဖတ္သန္းသြားလာရေၾကာင္း သိရသည္။ က်န္လုပ္ငန္းမ်ားထဲတြင္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးႏႇင့္ တင္သြင္းေရးတြင္ အဓိကက်သည့္ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းမ်ားႏႇင့္ ဆိပ္ကမ္းႏႇင့္ ဆက္စပ္ရာလုပ္ငန္းမ်ားကို ဒုတိယအမ်ားဆံုး လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားလုပ္ငန္းရႇင္မ်ားမႇ ၃ ခုႏႇင့္ ႏိုင္ငံသားလုပ္ငန္းရႇင္မ်ားမႇ ၉ ခုလုပ္ကုိင္လ်က္ရႇိေၾကာင္း၊ အဆိုပါ လုပ္ငန္းမ်ားအားလံုး BOT စနစ္ျဖစ္သည့္အတြက္ ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရႇင္မ်ား သတ္မႇတ္ခ်က္အတိုင္း ေပးေဆာင္လုပ္ကိုင္ရေၾကာင္း သိရသည္။ တတိယအမ်ားဆံုး လုပ္ကိုင္ေနသည့္လုပ္ငန္းမႇာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ထုတ္လုပ္၊ ျဖန္႔ျဖဴးသည့္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားလုပ္ငန္းရႇင္မႇ ၃ ခုႏႇင့္ ႏိုင္ငံသားလုပ္ငန္းရႇင္မႇ ၄ ခု၊ စုစုေပါင္း ၇ ခု လုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီး၍ ျဖန္႔ျဖဴးပါက BOT စနစ္ျဖင့္အညီ သံုးစြဲမႈအတြက္ ပုဂၢလိကမႇ သတ္မႇတ္သည့္အတိုင္း ေပးေဆာင္သံုးစြဲရမည္ဟုလည္း သိရသည္။ ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္အား ႏိုင္ငံသားလုပ္ငန္းရႇင္မႇ BOT စနစ္ျဖင့္ တာ၀န္ယူလုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ''BOT ဆုိတဲ့အသံၾကားတာနဲ႔ ျပည္သူေတြအၾကားမႇာ Negative Impact ၀င္ေလာက္ေအာင္ လမ္းတုိ လမ္းမႊားကအစ BOT မလုပ္သင့္ပါဘူး။ တကယ္လုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမႇာ လမ္းပုိင္း၊ Infrastructure ျမႇင့္ဖုိ႔ IMF တုိ႔ ကမၻာ့ဘဏ္တုိက ဘီလ်ံနဲ႔ခ်ီၿပီး ေခ်း ေငြေတြ အကူအညီေတြေပးမယ္ဆုိရင္ အခုေပးထားတဲ့လမ္းေတြ ဘယ္လုိဆက္လုပ္မႇာလဲ။ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြမႇာ အခုေလာက္ေတာင္ လမ္းအသုံးျပဳခကုိ လမ္းတုိ၊ လမ္းမႊားကအစ ေကာက္ခံတာမေတြ႕ဖူးပါဘူး။ အခုေတာ့ BOT ဆုိတာ စီးပြားေရးသမားေတြအတြက္ အကြက္ထြင္ေပးရတဲ့လုပ္ငန္းမ်ဳိးျဖစ္ ေနၿပီ'' ဟု Eleven Media Group မႇ CEO ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္က ေျပာၾကားပါသည္။ BOT စနစ္ျဖင့္ ေပးထားသည့္ ႏိုင္ငံအတြင္းရႇိ လုပ္ငန္း ၆၄ ခုမႇာ အမ်ားျပည္သူျဖင့္ ေန႔စဥ္မျဖစ္မေန ဆက္စပ္ရာလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံ၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑တစ္ခုလံုးနီးပါး ပါ၀င္ေနျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူ ေျပလည္ရန္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ခက္ခဲရန္ဆိုသည္မႇာ တာ၀န္ယူလုပ္ကိုင္ေနသူမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္မႈေပၚတြင္သာ မူတည္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တိက်သည့္မူ၀ါဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲထားရန္လိုေၾကာင္း ပညာရႇင္မ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ''PPP နဲ႔ လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ BOT နဲ႔လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဥပေဒ၊ ေနာက္ထပ္အေရးအႀကီးဆံုးက နည္းဥပေဒမရႇိဘူးဆိုရင္ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့လုပ္ငန္းေတြမႇာ ျပႆနာရႇိလာရင္ ေျဖရႇင္းရခက္ပါတယ္။ နည္းဥပေဒမရႇိရင္ အေရးယူတာလုပ္ လို့မရဘူး၊ အခုလည္းနည္းဥပေဒမရႇိ ေသးတဲ့အတြက္ PPP လုပ္လို႔မရေသးဘူးလို႔ ပညာရႇင္ေတြက ေထာက္ျပထားတယ္။ ဥပမာ FDA စား ေသာက္ကုန္ေတြ မစစ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ စစ္တယ္။ ခဏခဏ စစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ နည္းဥပေဒ အခုထိမရႇိလို႔ ထိေရာက္တဲ့ အေရးယူမႈမျပဳႏိုင္ဘူး။ ဒီေတာ့ လုပ္တဲ့သူက ဆက္လုပ္ေနေရာ၊ ခဏခဏျပန္စစ္ရေရာ။ ဒါမ်ဳိးျဖစ္လုိ႔ မရဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အခုဆို BOT စနစ္နဲ႔ ေပးထားတာက အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တာခ်ည္းပဲ လြတ္ကင္းတာ တစ္ခုမႇမရႇိဘူး။ ေန႔စဥ္အမ်ားျပည္သူကေပးၿပီး သံုးစြဲရမယ့္အပိုင္းခ်ည္းပဲ။ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ဆိုင္တဲ့အတြက္ နည္းဥပေဒကိုေတာ့ တိက်စြာထားၿပီး ထိန္းသိမ္းဖို႔လုိတယ္''ဟု PPP ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ပညာရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
''ေနာက္ၿပီးရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေတြကုိ အလ်င္စလုိခ်ေပးရင္ ႏုိင္ငံတကာ စီးပြားေရးအဖြဲ႔ႀကီးေတြ၊ ကုမၸဏီႀကီးေတြ၀င္လာရင္ အားလုံးက ျပည္တြင္းက တုိင္းရင္းသားလုပ္ငန္းရႇင္အမည္ခံ ပြဲစားႀကီးေတြ၊ ေဒသတြင္းႏုိင္ငံေတြက ပြဲစားေတြဆီကတစ္ဆင့္ ၀ယ္ရေတာ့မႇာျဖစ္ေတာ့ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ႏုိင္ငံပဲ နစ္နာတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သမၼတႀကီးအေနနဲ႔ BOT ကိစၥအားလုံးနဲ႔ ရန္ကုန္ မႏၲေလးက ေျမကြက္ေတြ ငႇားရမ္းေရး ကိစၥေတြကုိ အလ်င္စလုိမလုပ္ဖုိ႔ ျပန္လည္သုံးသပ္ေပးဖုိ႔ ျပည္သူေတြကုိယ္စား အထူးေမတၲာရပ္ခံလုိပါတယ္''ဟု ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္က ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားပါသည္။
|
မည္သူမဆိုလြတ္လပ့္စြာကူယူႏိုင္သည္။
▼
No comments:
Post a Comment
ေပးလာေသာ ေကာ့မင္း (Comment) မ်ားကို စီစစ္ၿပီးမွျပန္တင္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေက်းဇူတင္ပါတယ္
ဘေလာ့ဂါ