ရခုိင္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေနာက္ဘက္တြင္ရွိသည့္ ရခုိင္ကမ္းေျမာင္ ေဒသမွာ အလ်ားမုိင္အားျဖင့္ ၄၄၃ မုိင္ ရွည္လ်ားသည္။ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ကုိ ေမးတင္ထားသည့္ ကမ္း႐ုိးတန္း ေဒသျဖစ္၍ ကမ္း႐ုိးတန္း တစ္ေလွ်ာက္ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားမွာ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာႀကီးမ်ား ဝင္ထြက္သြားလာႏုိင္သည့္ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းေကာင္းမ်ား ရွိေနသည့္ ေနရာေဒသလည္း ျဖစ္သည္။ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း၊ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္းႏွင့္ သံတြဲဆိပ္ကမ္းမ်ားမွာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈတြင္ အခ်က္ အခ်ာက်သည့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအျဖစ္လည္း ထင္ရွားသည္။ အထူးသျဖင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံႏွင့္ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူၿပီး တည္ေဆာက္လ်က္ရွိသည့္ စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိ္င္ငံမွ တည္ေဆာက္မည့္ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွာ ရခုိင္ျပည္နယ္၏ စီးပြားေရးေရွ႕ အလားအလာ ေကာင္းမ်ားကို ျဖည့္ ဆည္းေပးႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့ လာသုံးသပ္သူမ်ားက ဆုိၾကသည္။ စစ္ေတြ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ အေရွ႕ေမွ်ာ္မူဝါဒအရ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူကာ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး စီမံကိန္းႏွင့္ အတူစတင္လာ ျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမတြင္ အိႏၵိယ ႏုိ္င္ငံသည္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းကို ၄င္းတုိ႔ႏုိင္ငံမွ အကုန္အက်ခံတည္ေဆာက္ၿပီး၊ တည္ေဆာက္၊ အသုံးျပဳ၊ လႊဲေျပာင္းစနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ကမ္း လွမ္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ လက္ခံျခင္းမရွိခဲ့၍ ေနာက္ဆုံးတြင္ တည္ေဆာက္၊ လႊဲေျပာင္း၊ အသုံးျပဳရန္ သေဘာတူေဆာင္ ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္။ စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္း စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စုံဖြံ႕ၿဖဳိးေရးစီမံကိန္းမွာ အိႏၵိယႏုိင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတုိ႔၏ ႏွစ္ႏုိင္ငံ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစမည့္ စီမံကိန္းျဖစ္သည္။ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး စီမံကိန္း ၿပီးစီးပါက အေထြေထြ ကုန္တင္သေဘၤာ မ်ားသည္ စစ္ေတြၿမဳိ႕မွ ၂၂၅ ကီလုိမီတာ ေဝးကြာသည့္ ပလက္ဝၿမဳိ႕သုိ႔ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကုိ စုန္ဆန္ ခုတ္ေမာင္းတင္ပုိ႔ ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ပလက္ဝၿမဳိ႕မွ အိႏၵိယႏုိင္ငံ နယ္စပ္ သုိ႔ ၆၂ ကီလုိမီတာ အကြာအေဝးရွိ ကုန္လမ္းေၾကာင္းအား ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး အဆုိပါ လမ္းေၾကာင္းမွာ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ အမွတ္ ၅၄ အမ်ဳိးသားလမ္းမႀကီးႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ သြားမည္ျဖစ္သည္။ အဆုိပါလမ္းေၾကာင္းျဖင့္ စစ္ေတြမွ ေက်ာက္ေတာ္၊ ပလက္ဝ၊ စက္ပစ္ ျပင္၊ အုိင္ေဇာ၊ ခ်န္ပုိင္၊ ရိဒ္၊ တီးတိန္ ၿမဳိ႕မ်ားသုိ႔ ဆက္သြယ္သြားလာႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္လည္း ဆုိသည္။ ဤလမ္းေၾကာင္းသည္ ရခုိင္ျပည္နယ္မွ အိႏၵိယႏုိင္ငံ မီဇုိရာမ္ျပည္နယ္ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ခ်င္းျပည္နယ္ ၿမဳိ႕နယ္မ်ားသုိ႔ ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ႏုိ္င္မည့္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာမည္ ျဖစ္သည္ဟုလည္းဆုိ ၾကသည္။ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံအေနျဖင့္လည္း ၄င္း၏ အတြင္းပုိင္း ေဒသရွိ ကိုးလ္ကတၱား မွ အေနာက္ဘဂၤလား ျပည္နယ္မ်ား၊ ေျမာက္ဘက္ပုိင္း ျပည္နယ္မ်ားမွ အေရွ႕ေျမာက္ပုိင္းရွိ မီဇုိရာမ္ျပည္ နယ္သုိ႔ ကားလမ္းျဖင့္ ဆက္သြယ္၍ ပစၥည္းမ်ားတင္ပုိ႔ရာတြင္ မုိးတြင္းကာ လရာသီမ်ား၌ေရႀကီးျခင္း၊ ေတာင္ ၿပဳိျခင္း၊ လမ္းမ်ားပိတ္ဆုိ႔ျခင္းတုိ႔ ေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာ ေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ားကုိ ဖယ္ရွားႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းအျပင္ ကုိးလ္ကတၱားမွ အေရွ႕ေျမာက္ပုိင္း မီဇုိရမ္ျပည္နယ္ အထိကားလမ္းျဖင့္ ၁၉၆၇ ကီလုိမီတာရွိရာ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းကုိအသုံးျပဳ၍ ကုလားတန္ျမစ္ ေၾကာင္းအတုိင္း သြားမည္ဆုိပါက မီဇုိရမ္ျပည္နယ္သုိ႔ ၁၂၉၄ မီတာသာ သြားရမည္ျဖစ္၍ ကုိးလ္ကတၱားမွ သြားသည္ထက္ ၆၇၃ ကီလုိမီတာ ၄၁၈ မုိင္ တုိေတာင္းသြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္းျဖင့္ဆုိသည္။ စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး စီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ေရလမ္းကုန္က် ေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅.၂၃ သန္း ႏွင့္ ကုန္းလမ္းေဖာက္လုပ္ရာ၌ ကုန္က်မည့္ ေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၇.၇၇ သန္းရွိမည္ျဖစ္ၿပီး အိႏၵိယ ႏုိင္ငံအတြင္း ကုန္းလမ္းေဖာက္လုပ္ရာ၌ ကုန္က်မည့္ေငြမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၈.၂ဝ သန္း ရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ဤစီမံကိန္းအရ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းတြင္ တန္ခ်ိန္ ၆ဝဝဝ ေရယာဥ္၊ သေဘၤာမ်ားဆုိက္ကပ္ႏုိင္သည့္ ေရအနက္ရရွိရန္ ေသာင္တူးေဖာ္ျခင္း လုပ္ငန္း၊ စစ္ေတြမွ ပလက္ဝအထိ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း ေရ တိမ္ေသာင္ ၃ဝ အား ေသာင္တူး ျခင္း၊ ေရေၾကာင္းအတြင္းမွ ေက်ာက္ေသာင္ ၁ဝ ေနရာအား ေဖာက္ခြဲ ရွင္းလင္းျခင္း၊ ေရေၾကာင္းျပကုန္းေပၚ အမွတ္အသား ၆ဝ ႏွင့္ ျမစ္တြင္း ေရေၾကာင္းျပ ေဗာ္ယာ ၁၅ လုံး တပ္ဆင္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကုိပါ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ထုိ႔အျပင္ စစ္ေတြၿမဳိ႕တြင္ တန္ ၆ဝဝဝ ဆံ့ ဆိပ္ခံတံတား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ကုန္ေသတၱာ မ်ားထားရွိႏုိင္သည့္ ဆိပ္ကမ္းနယ္ ေျမတည္ေဆာက္ျခင္း၊ စစ္ေတြၿမဳိ႕ႏွင့္ အိႏၵိယ နယ္စပ္စက္ပစ္ျပင္တုိ႔၌ ကုန္းတြင္း ဆိပ္ခံတံတား ႏွစ္ခု တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ကုန္စည္မ်ားကို ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းျဖင့္ သယ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္ တန္ ၂၆ဝ ေရယာဥ္ ဆယ္စီး အသုံးျပဳသြားရန္ရွိေၾကာင္းလည္း ဆုိသည္။ ကုလားတန္ျမစ္ ဘက္စုံဖြံ႕ၿဖဳိး ေရးစီမံကိန္းႏွင့္ စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးအား ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ရန္ ရွိေၾကာင္းလည္း ဆုိသည္။ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္၊ ႏုိဝင္ဘာလမွစ၍ စစ္ေတြၿမဳိ႕ လက္ရွိေဖာင္ေတာ္ႀကီး အနီးတြင္ ဆိပ္ကမ္း နယ္ေျမသစ္ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ရန္အတြက္ ေက်ာက္စီနံရံမ်ား ခ်ျခင္း၊ ေျမဖုိ႔ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္ေဆာင္ရြက္ ေနၿပီး ေျမႀကီးစမ္းသပ္မႈ လုပ္ငန္း မ်ားကို စတင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံမွ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မည့္ အက္ ဆာ ႏ််ေမ ကုမၸဏီကလည္း စစ္ ေတြတြင္ အထုိင္႐ုံးခြဲဖြင့္လွစ္ကာ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမွာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ကူမင္းၿမဳိ႕သုိ႔ ေရနံစိမ္းမ်ား သယ္ယူႏုိင္ရန္ႏွင့္ ရခုိင္ ကမ္းလြန္မွ ထြက္ရွိသည့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕မ်ားကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသုိ႔ သယ္ယူရန္ ရည္ရြယ္တည္ေဆာက္ ျခင္းျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ အေရွ႕အလယ္ပုိင္း ေဒသမ်ားမွ ေရနံစိမ္းမ်ားကို ဝယ္ယူၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ သုိ႔သေဘၤာျဖင့္ သယ္ေဆာင္ေနရသည္။ ထုိသုိ႔သယ္ယူရာ၌ အႏၲရာယ္ မ်ားျပားလွသည့္ မလကၠာေရလက္ ၾကားကုိျဖတ္သန္းသယ္ယူေနရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ မ်ားျပားကာ အခ်ိန္ၾကာျမင့္သည့္ ေရေၾကာင္း လမ္းကို ျဖတ္သန္းျခင္း မျပဳဘဲ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွ တစ္ဆင့္ ရခုိင္ျပည္နယ္ေျမာက္ပုိင္း ကုိျဖတ္ကာ ကုန္းတြင္း ေရနံပုိက္ လုိင္းျဖင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ကူမင္းၿမဳိ႕သုိ႔ ေရနံပုိက္လုိင္းျဖင့္ ေရနံစိမ္းမ်ားကုိ တင္ပုိ႔သြားမည္ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ပုိက္လုိင္းအားသြယ္ တန္းေရး သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကုိ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကား စာခ်ဳပ္မ်ား ခ်ဳပ္ဆုိ ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ ေရနံ စိမ္းပုိက္လုိင္း စီမံကိန္းႏွင့္ ေရနံ တင္ဆိပ္ကမ္း Workboat Warf စတင္ေဆာက္လုပ္ျခင္းကို ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ ၃၁ ရက္ေန႔ က ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ျဖဴ ကူမင္း ေရနံစိမ္း ပုိက္လုိင္းမွာ ရခုိင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ပုိင္း မေကြးတုိင္းေဒသႀကီး၊ မႏၲေလး တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပုိင္းကုိ ျဖတ္သန္းသြယ္တန္း မည္ျဖစ္ကာ အရွည္အားျဖင့္ ကီလုိမီ တာ ၁၂ဝဝ ေက်ာ္ အလ်ားမုိင္ ၇၈ဝ ခန္႔ရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆုိပါ ပုိက္လုိင္းျဖင့္ ေရနံစိမ္း တန္ခ်ိန္ ၁၂ သန္းကုိ ႏွစ္စဥ္ တင္ပုိ႔ႏုိင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ေက်ာက္ျဖဴၿမဳိ႕ အေရွ႕ဘက္၊ မေဒးကြၽန္းတြင္ ေရနံေလွာင္ကန္ႏွင့္ ေရနံ တင္ဆိပ္ကမ္း Workboat Worf ကုိ လည္း စတင္ေဆာက္လုပ္ေနၿပီျဖစ္ သည္။ ကြၽန္းသားငမန္း ေရနံစိမ္းပုိက္လုိင္းႏွင့္အတူ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ သယ္ယူေရးပိုက္ လုိင္းကုိလည္း သြယ္တန္းသြားမည္ျဖစ္ရာ ကူမင္း-ေက်ာက္ျဖဴ စႀကၤန္ လမ္းတည္ေဆာက္ေရးကုိလည္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ စတင္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္ သိရသည္။ ထုိ႔အတူ ကူမင္းမွေက်ာက္ျဖဴ ေရ နက္ဆိပ္ကမ္းထိ မီးရထားလမ္းကုိ လည္း ေဖာက္လုပ္သြားမည္ဟုဆုိ သည္။ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ ကမ္းႏွင့္အတူ စစ္ေတြႏွင့္ေက်ာက္ ျဖဴေဒသမ်ားတြင္ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္မ်ားကုိ တည္ေဆာက္သြားရန္ရွိ ေနေၾကာင္းသိရသည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံ သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း စီးပြား ေရးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကုိ လုပ္ကုိင္သြားရန္ အစီအစဥ္ရွိေနရာ ရခုိင္ကမ္း ေျမာင္ေဒသရွိ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းကို အေျချပဳၿပီး စစ္ေတြေဒသတြင္ စက္ မႈဇုန္တစ္ခုတည္ေဆာက္သြားရန္ အလားအလာမ်ားရွိေနေၾကာင္း ေဒသ ခံမ်ားကဆုိသည္။ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း ဆုိလွ်င္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအတြက္ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကုိ မျဖတ္ဘဲ ဥေရာပ ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ အာဖရိက ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ ထြက္ေပါက္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အတူ စစ္ေတြ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွာ အိႏၵိယႏုိင္ငံအတြက္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ဥေရာပသုိ႔ ၄င္း၏ ေတာင္ေပၚ ေဒသအတြက္ ထြက္ေပါက္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ားကုိ အျချပဳ၍ စက္မႈဇုန္မ်ား ထူေထာင္လာျခင္းျဖင့္ ေဒသ၏ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိး တက္မႈကုိ အေထာက္အကူ ျပဳလာႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္မ်ားသည္ ပုိ႔ကုန္လုပ္ငန္းကုိ ဦးစား ေပးေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ ေဒသအတြင္းသုိ႔ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈမ်ား စီးဝင္လာႏုိင္သည့္ သေဘာရွိေၾကာင္း ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သုံးသပ္ၾကသည္။ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ား အသုံးျပဳခြင့္ေပးျခင္းျဖင့္ ၾကားခံကုန္ သြယ္ေရး နယ္ေျမတစ္ခုျဖစ္လာကာ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ျဖတ္သန္းခ မ်ားရရွိလာႏုိင္မည္ျဖစ္ၾကာင္းလည္း ဆုိသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ အလုပ္သမားခမ်ား သက္သာသည့္ အတြက္ ျပည္ပရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားေၾကာင့္ ေဒသခံတုိ႔ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိလာႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အတူ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္လာႏုိင္သည္ျဖစ္ရာ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္သားမ်ား အလုပ္ အကုိင္ ရရွိလာႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ စက္မႈဇုန္မ်ားတြင္ ထုတ္ လုပ္မည့္ ပစၥည္းမ်ားအတြက္ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ား ေရာင္းခ်ႏုိင္ၾကမည္။ စုိက္ပ်ဳိးေရးကုန္ၾကမ္းမ်ား၊ ေမြးျမဴေရး ကုန္ၾကမ္းမ်ားကို ရခုိင္ေဒသ တြင္ ထုတ္လုပ္ရရွိႏုိင္ၾကသည္။ အမွန္အားျဖင့္ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္ဆုိသည္မွာ ျပည္ပသုိ႔ တင္ပုိ႔ရန္ အဓိကထားရည္ရြယ္ေဆာင္ရြက္ ျခင္းျဖစ္သည္။ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မွ ထုတ္လုပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ျပည္ပသုိ႔ တင္ပုိ႔မည္ဆုိပါက အခြန္ကင္း လြတ္ခြင့္ရွိေၾကာင္းလည္း ဆုိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား၊ ျပည္တြင္းမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား အလုံးအရင္းႏွင့္ စီးဝင္လာႏုိင္ဖြယ္ရွိေၾကာင္း စီးပြားေရး ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သုံးသပ္ ေျပာၾကားၾကသည္။ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္အလားအလာ ျမန္မာ့ထြက္ကုန္မ်ားကို ျပည္ပသုိ႔ ေရေၾကာင္းျဖင့္ တင္ပုိ႔ရာတြင္ ယခု အေျခအေနအရ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းကုိသာ အဓိကထား အသုံးျပဳေနၾကရသည္။ အကယ္၍ ရခုိင္ကမ္း႐ုိး တန္းရွိ စစ္ေတြ၊ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ား ေပၚေပါက္လာပါက ရခုိင္ေဒသ၏ ကုန္သြယ္မႈပါ က်ယ္ျပန္႔လာႏုိင္ေၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားက သုံးသပ္ေျပာၾကားၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ရခုိင္ေဒသ၏ ေရထြက္ကုန္ ပစၥည္းမ်ားကုိ တင္ပုိ႔ရာတြင္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားႏွင့္ ရန္ကုန္ကုိ အေျချပဳတင္ပုိ႔ေနၾကရသည္။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႔သုိ႔တင္ပုိ႔ၿပီးမွ ႏုိင္ငံျခားသုိ႔ တင္ပုိ႔ရသည့္အတြက္ မလုိလားအပ္ သည့္ေငြေၾကး၊ အခ်ိန္ကုန္က်မႈမ်ား စြာရွိခဲ့ရသည္။ အကယ္၍စစ္ေတြ၊ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ားၿပီး စီးခဲ့ပါက ကုန္တင္ပုိ႔မႈ၊ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမ်ားမွာလည္း ႀကီးထြားလာ ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း မ်ားေၾကာင့္ ရခုိင္ေဒသ၏ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား တုိးတက္ေကာင္းမြန္ လာမည္ျဖစ္သလုိ အျခား ေဒသတြင္း လုပ္ငန္းမ်ား တုိးတက္ ႀကီးပြားႏုိင္ဖြယ္ရာ ရွိသည္။ ေရထြက္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားဆုိလွ်င္ ကုန္မ်ားကုိ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ တင္ပုိ႔ႏုိင္မည္ ျဖစ္ရာ ျပည္ပပုိ႕ကုန္မွ ဝင္ေငြမ်ားစြာ ရရွိႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ေရထြက္ပစၥည္း ႏွင့္ပ့တ္သက္၍ ရခုိင္ေဒသတြင္ ငါး၊ ပုစြန္ ဖမ္းဆီးေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္းမ်ား တုိးတက္လာႏုိင္ မည္ျဖစ္သည္။ စက္မႈစီးပြားဇုန္အတြင္း အေအးခန္း စက္႐ုံမ်ားကုိလည္းတည္ ေဆာက္ဖုိ႔ လုိအပ္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး ေဒသေနျပည္သူတုိ႔ ယခုမွစ၍ ျပင္ ဆင္ထားၾကဖုိ႔ လိုအပ္ၾကမည္ျဖစ္ သည္။ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ပါက ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားက အရင္းအႏွီးျမႇဳပ္ႏံွသူတုိ႔ဝင္ေရာက္ လာၾကမည္ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံ၊ ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ ကုိရီးယားႏုိင္ငံမ်ားမွလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အေနႏွင့္ ရခုိင္ျပည္နယ္၏ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းမ်ားကုိ လွမ္းေမွ်ာ္ ၾကည့္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္ကုိ သတင္း ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ဖတ္ေနရ၊ ေတြ႕ေနရသည္ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ လုပ္ငန္းရွင္တုိ႔ မေပါ့မေလ်ာ့ဖုိ႔ လုိအပ္ၾကမည္။ ႀကဳိတင္ျပင္ဆင္ထားၾကဖုိ႔ လုိအပ္ၾကမည္။ အကယ္၍ ႀကဳိတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ားသာ မရွိပါက ျပည္ပႏုိင္ငံသားတုိ႔၏ ဝါးၿမဳိျခင္းကို မလြဲမေသြ ခံၾကရေပလိမ့္မည္။ သူတုိ႔က အတတ္ပညာႏွင့္ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီး ရွိသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလုပ္ကုိင္သူမ်ားအေနျဖင့္ ျပည္ပပုိ႔ကုန္ကုိ ဦးစားေပးၿပီး လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ၾကျခင္းျဖစ္သည့္ အတြက္ လုပ္ငန္းပမာဏမွာ ႀကီးမားမႈရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ျပည္တြင္းမွ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင့္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ပုိင္ ကုမၸဏီငယ္မ်ား၊ သုံးေလးဦး ေပါင္းထားသည့္ လီမိတက္ အဆင့္ေလာက္မွ်ျဖင့္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို ယွဥ္ၿပဳိင္ႏုိင္ၾကမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေလ့လာ သုံးသပ္သူမ်ားကဆုိၾကသည္။ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အပါအဝင္ အမ်ားပုိင္ ကုမၸဏီမ်ား ထူေထာင္ၿပီး ဝင္ေရာက္ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ၾကရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း လည္း ဆုိၾကသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ ရခုိင္ကမ္း႐ုိးတန္း ေဒသအတြင္း ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ား ရွိေနျခင္းမွာ ေဒသအတြင္း ပုိင္ဆုိင္ထားရွိသည့္ သဘာဝ အရင္းအျမစ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ကူးလူးဆက္သြယ္ၿပီးစီး ပြားေရးဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ေအာင္ ဖန္တီးေပးႏုိင္သည့္ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း သြားလာေရးအတြက္ စိတ္ခ်ရသည့္ လုပ္ငန္းႀကီးလည္းျဖစ္သည္။ တည္ေဆာက္ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ရခုိင္ကမ္း႐ုိးတန္း ေဒသမွ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းမ်ားသည္ ရခုိင္ျပည္နယ္၏ အနာဂတ္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖဳိးမႈ အလားအလာ ေကာင္းမ်ားကို ေမွ်ာ္မွန္းေဖာ္ထုတ္ႏုိင္လ်က္ ရွိေနေပသည္။ ေဒသတြင္း စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ ေရးသာမက ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္အဝန္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ခ်ိတ္ဆက္ကာ ေဒသေနျပည္သူမ်ား၏ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ေပၚေပါက္လာေစ မည္ျဖစ္ရာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္းကုိ ေမွ်ာ္မွန္းေနၾကသည့္ သူမ်ားအေနျဖင့္ ႀကဳိတင္ျပင္ဆင္ လုပ္ကုိင္ထားၾကရန္ လုိအပ္ၾကေပလိမ့္မည္။ |
Monday, January 3, 2011
ရခုိင္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment