အရွင္ဇဝန (ကုန္းေဇာင္း)၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၈၊ ၂၀၁၃
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တပည့္သာဝက သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းႀကီး အဓြန္႔ရွည္စြာ တည္တန္႔ခိုင္ ၿမဲေစရန္ အတြက္လည္းေကာင္း၊ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႔ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ သီတင္းသုံးေနထိုင္ ႏိုင္ေစျခင္းငွါလည္းေကာင္း ဝိနည္းစည္းကမ္းခ်က္မ်ားျဖင့
ပါတိေမာက္သည္ (က)ၾသဝါဒပါတိေမာက္၊ (ခ)အာဏာပါတိေမာက္-ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္က ဝါေတာ္(၂ဝ)အတြင္း ဝိနည္းစည္းကမ္းခ်က္မ်ား မပညတ္ေသးခင္ ကာလအတြင္းမွာ ၾသဝါဒပါတိ ေမာက္ျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ကို သြန္သင္ဆုံးမၾသဝါဒေပးေတာ္မူ
အရွင္သာရိပုတၱရာ ႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ား ရဟႏၱာျဖစ္ ေတာ္မူၿပီးေသာ အခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ထိုသာဝကႀကီးမ်ားအား လက္ယာရံ၊ လက္ဝဲရံအႀကီးျမတ္ဆုံး သာဝက ႀကီးမ်ားအျဖစ္ တာဝန္ေပးေတာ္မူပါသည္။ ထိုသာဝကသႏၷိပါတ (တပည့္ေပါင္းစုံညီ) အစည္း အေဝးႀကီးမွာ ၾသဝါဒပါတိေမာက္ ကို ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ျပေတာ္မူပါသည
ပါတိေမာက္ဆိုသည္မွာ ပါတိေမာကၡဆို ပါဠိစကားမွျဖစ္ေပၚလာသည္။ ပါတိေမာကၡဆိုသည္ မွာ ဝိနည္း စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို လုံျခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းသူမ်ားကို အပါယ္အစရွိေသာ ေဘးဒုကၡတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေစ ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ပါတိေမာကၡ ဟုေခၚပါသည္။
ၾသဝါဒပါတိေမာက္ကို ဘုရားရွင္တို႔ကိုယ္ေတာ္တိုင
ၾသဝါဒပါတိေမာက္ ပထမဂါထာ
ခႏၱီ ပရမံ တေပါ တိတိကၡာ၊
နိဗၺာနံ ပရမံ ဝဒႏၱိ ဗုဒၶါ။
န ဟိ ပဗၺဇၨိေတာ ပရူပဃာတီ၊
န သမေဏာ ေဟာတိ ပရံ ဝိေဟဌယေႏၱာ။
အဓိပၸါယ္ - (က)အလြန္စြမ္းအားျပည့္ ထက္ျမက္ေသာ သည္းခံျခင္းသည္ ျမတ္ေသာ အက်င့္တည္း။
(ခ)နိဗၺာန္သည္ အျမတ္ဆုံးခ်မ္းသာဟု ဘုရားရွင္တို႔ ေဟာေတာ္မူကုန္၏။
(၈)သူတစ္ပါးကို သတ္ျဖတ္ေသာသူသည္ ရဟန္းမဟုတ္။
(ဃ)သူတစ္ပါးတို႔ကို ညွင္းဆဲႏွိပ္စက္ေသာ သူသည္ ကိေလသာအပူခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေအးၿပီး ေသာရဟန္း မဟုတ္။
သည္းခံျခင္းသည္ ျမတ္ေသာအက်င့္
သည္းခံျခင္းဟုဆိုရာ၌ မိမိအေပၚ ဆန္႔ က်င္ တိုက္ခိုက္သူမ်ားကိုလည္း သည္းခံရသည္။ မိမိကိုယ္တြင္း အဇၥ်တၱမွာရွိေနေသာ ကိေလသာ ရန္သူမ်ားကိုလည္း မျဖစ္ေပၚေအာင္ ေအာင့္အည္း သည္းခံရသည္။ ျပင္ပ ဆန္႔က်င္ဘက္ ရန္သူမ်ားကို သည္းခံရာ၌ ကိုယ့္ထက္ အသက္ဂုဏ္ဝါႀကီးသူမ်ားကို ရိုေသသမႈ ကရုဏာ ေမတၱာတရားတို႔ျဖင့္ သည္းခံစိတ္ေမြးရသည္။ မိမိႏွင့္ အဆင့္အတန္းတူသူမ်ားကို မုဒိတာတရားျဖင့္ သည္းခံရ သည္။ ကိုယ့္ေအာက္ နိမ့္က်သူမ်ားကို သနားကရုဏာျဖင့္ သည္းခံရသည္။ ကိုယ့္ကို ဆန္႔က်င္ဘက္လုပ္ၿပီး ရန္ရွာေနၾကသူမ်ားကို “သူတို႔က အခုဘဝမွာသာ ငါ့ကို ရန္ရွာေနၾကတာ။ အရင္ ဘဝသံသရာ အဆက္ဆက္က ငါ့ကို အသက္ေပးၿပီး ေမြးခဲ့တဲ့ မိခင္ဖခင္ေတြလည္း ျဖစ္နိုင္တာပဲ။ ငါ့ေက်းဇူးရွင္ ေတြလည္းျဖစ္နိဳင္တာပဲ” ဟု သူတစ္ပါး ေက်းဇူး တရားကို ၾကံဖန္ေတြးေတာၿပီး သည္းခံစိတ္ေမြးရသည္။
မိမိကိုယ္တြင္းက ကိေလသာရန္ သူမ်ားကို အႏုသယ(တည္ကိန္း)ကိေလသာ အဆင့္မွ ထႂကြ ေသာင္း က်န္းလာေသာ ပရိယု႒ာနကိေလသာ အဆင့္သို႔ မေရာက္ေအာင္ ေအာင့္အည္းသည္းခံရသည္။ ထႂကြေသာင္း က်န္းလာေသာ ကိေလသာအဆင့္မွ ကိုယ္ႏႈတ္တို႔ျဖင့္ လြန္က်ဴးေသာ ပရိယု႒ာန ကိေလသာအဆင့္သို႔ မေရာက္ေအာင္ ေအာင့္အည္းသည္းခံရသည္။ အလိုမရွိအပ္ေသာ မေကာင္းသည့္အနိ႒ာရုံမ်ား ၾကဳံေတြ႔လာ သည့္အခါ တရားရႈမွတ္မႈျဖင့္ သည္းခံရသည္။ သို႔မွသာ သည္းခံျခင္း အစစ္ျဖစ္ေပမည္။
သည္းခံျခင္းသည္ သာသနာေတာ္၏ အႏွစ္သာရမ်ားျဖစ္ေသာ သီလ,သမာဓိ,ပညာ သိကၡာသုံးပါး ျမတ္တရားတို႔၏ အဓိက ပဓာန အေၾကာင္းရင္းျဖစ္သည္။ သည္းခံမႈမရွိလွ်င္ သီလ သိကၡာလည္း မျပည့္စုံႏိုင္။ သမာဓိသိကၡာ၊ပညာသိကၡာ တို႔လည္း မျပည့္စုံႏိုင္။
သူတစ္ပါးကို သတ္ခ်င္ေသာ ကိုယ့္ေဒါသ ကိေလသာကို သည္းမခံႏိုင္လွ်င္၎၊ သူတစ္ပါး ပစၥည္းမ်ား ကို မတရားနည္းနဲ႔ အေခ်ာင္လိုခ်င္ေသာစိတ္ကို ထိန္းသိမ္းသည္းခံ မထားႏိုင္လွ်င္၎၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္း စြာ လြန္က်ဴးလိုေသာစိတ္ကို ထိန္းသိမ္းသည္းခံမထားနိဳင္လ
ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္တို႔၌ ေပ်ာ္ေမြ႔တတ္ေသာစိတ္ကေလးကို
တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္ေသာ သမာဓိႏွင့္ ျပည့္စုံမွသာ ရုပ္နာမ္တို႔၏ ျဖစ္မႈပ်က္မႈ သဘာဝ အမွန္တရားကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ကန္ေရျပင္ ၾကည္လင္ၿငိမ္သက္ေနမွ ကန္ထဲက ငါးလိပ္ ေက်ာက္ခဲစသည္မ်ားကို ျမင္ရသကဲ့သို႔ပင္။ ရုပ္နာမ္တရားတို႔၏ ျဖစ္မႈပ်က္မႈမ်ားကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ရႈမွတ္ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ ဝိပႆနာဉာဏ္စဥ္မ်ား အဆင့္ဆင့္တက္လာပါမည္။ အဆင့္အျမင့္ဆုံး မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ မ်ားသို႔ ဆိုက္ေရာက္လာပါမည္။ ထိုသို႔ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ ဉာဏ္မ်ားသို႔ ဆိုက္ေရာက္လာျခင္းသည္ သည္းခံ ျခင္းတရားေၾကာင့္ပင္မဟုတ္ပါ
နိဗၺာန္သည္ အျမတ္ဆုံးခ်မ္းသာ
လူ႔ခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ျဗာဟၼာ့ခ်မ္းသာတို႔သည္ မည္မွ်ပင္ ခ်မ္းသာသည္ျဖစ္ေစ ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္မဟုတ္။ အိုနာေသဆင္းရဲဒုကၡတို႔ႏွင့္
သူတစ္ပါး အသက္ကို သတ္ျဖတ္ေသာသူသည္ ရဟန္းမဟုတ္
သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ျဖတ္ျခင္းအမႈသည္ သူေတာ္ေကာင္းတရား က်င့္ၾကံပြားမ်ားၾက ကုန္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ လုံးဝမအပ္စပ္ေသာ အမႈပင္ျဖစ္ပါသည္။ “ကိုယ္တိုင္,တိုက္တြန္း,ခ်ီ
သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ျဖတ္ေနသမွ် သီလမျပည့္စုံ။ သီလမျပည့္စုံလွ်င္ သမာဓိမရ။ သမာဓိမရ လွ်င္ ဝိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ မဂ္ဉာဏ္သို႔ မဆိုက္ေရာက္ႏိုင္။ မဂ္ဉာဏ္မရလွ်င္ နိဗၺာန္ကို မရႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ၾသဝါဒပါတိေမာက္ကို မိန္႔ၾကားစဥ္မွာပင္ သူတစ္ပါးအသက္ကို မသတ္ဖို႔ရန္ အက်ဥ္းဆုံး နည္းျဖင့္ ဆုံးမေတာ္မူပါ သည္။
သူတစ္ပါးကို ညွင္းဆဲသူသည္ သမဏမဟုတ္
သမဏ (ရဟန္း) ဆိုသည္မွာ ကိေလသာတို႔မွ ၿငိမ္းေအးၿပီးသူ ၿငိမ္းေအးေအာင္ က်င့္ေဆာင္ေနသူ မ်ားကို ဆိုလိုပါသည္။ သူတစ္ပါး ကိုညႇင္းဆဲသည္ဆိုရာ၌ သူတစ္ပါး ထိခိုက္နစ္နာေအာင္၊ ဒဏ္ရာအနာတရ ျဖစ္ေအာင္ ညႇင္းဆဲျခင္းကိုသာ ဆိုလိုသည္မဟုတ္ပါ။ သူတစ္ပါး စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ ကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူ အရာတို႔ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနသည္ကိုလည္း ညွင္းဆဲသည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။ ပညာရွိနည္းျဖင့္ သူတစ္ပါး စိတ္ဓာတ္က်ေအာင္၊ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားေအာင္ အျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းကိုလည္း ညႇင္းဆဲသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ရဟန္းဆိုသည္မွာ လူသားေတြထက္ ေမတၱာကရုဏာတရား မ်ားစြာပိုမိုလြန္ကဲ ေနရမည္သာျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမတၱာကရုဏာ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္ျခင္း ျပဳလုပ္ေနသူသည္ ရဟန္းမဟုတ္ဟု ျမတ္စြာ ဘုရားက မိန္႔ၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
LLLLLLLLLL
ၾသဝါဒပါတိေမာက္ ဒုတိယဂါထာ
သဗၺပါပႆ အကရဏံ၊
ကုသလႆူပသမၸဒါ။
သစိတၱ ပရိေယာဒါပနံ၊
ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ။
အဓိပၸါယ္ - (က)မေကာင္းမႈမွန္သမွ် မျပဳ လုပ္ရ။ (ခ)ေကာင္းမႈမွန္သမွ် ျပည့္စုံေအာင္ ျပဳလုပ္ ရာ၏။ (ဂ)မိမိစိတ္ကို ျဖဴစင္ေအာင္ျပဳလုပ္ရမည္။
မေကာင္းမႈမွန္သမွ် မျပဳလုပ္ရ
မေကာင္းမႈဆိုသည္မွာ ဒုစရိုက္ဆယ္ပါးကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ ကာယဒုစရိုက္(၃)ပါး၊ ဝစီဒုစရိုက္ (၄)ပါး၊ မေနာဒုစရိုက္ (၃)ပါး အားျဖင့္ ဒုစရိုက္(၁ဝ)ပါးရွိပါသည္။
ကာယဒုစရိုက္သုံးပါး - (၁)သူတစ္ပါး အသက္ကို သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ (၂)သူတစ္ပါး ပစၥည္းဥစၥာကိုခိုးယူျခင္း၊ (၃)သူတစ္ပါး သားမယားကို ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ျခင္း တို႔ျဖစ္ပါသည္။
ဝစီဒုစရိုက္(၄)ပါး - (၁)မဟုတ္မမွန္ လိမ္ညာေျပာဆိုျခင္း၊ (၂)သူတစ္ပါးတို႔၏ ခ်စ္ခင္မႈပ်က္စီးေစရန္ ေသြးထိုးကုန္းတိုက္စကားဆိုျ
မေနာဒုစရိုက္(၃)ပါး - သူတစ္ပါး ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို ကိုယ့္ပစၥည္းဥစၥာျဖစ္လွ်င္ေ
ယင္းဒုစရိုက္မ်ားကို က်ဴးလြန္ပါက လက္ရွိဘဝမွာပင္ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ခံရျခင္း၊ သူတစ္ပါးတို႔ ကိုယ့္ အေပၚ အထင္ေသးၿပီး စြပ္စြဲပုတ္ခတ္သည္ကို ခံရျခင္း၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခြင့္မလႊတ္နိဳင္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ဆင္း ရဲျခင္း၊ ေသသည့္အခါမွာ စိတ္ဆင္းဆင္းရဲရဲ ပူပင္ေသာကမ်ားႏွင့္ ေသရသည့္အတြက္ ငရဲသို႔ေရာက္ရ ျခင္းဆိုသည့္ မေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ခံစားရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက လူသားအားလုံးအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာျဖစ္ေစရန
ေကာင္းမႈမွန္သမွ် ျပည့္စုံေအာင္ျပဳလုပ္ရာ၏
ေကာင္းမႈကုသိုလ္-ဟုဆိုရာတြင
လူတိုင္းက ေဆးကိုမေသာက္ခ်င္ၾကပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ေရာဂါေပ်ာက္ေစရန္ ေဆးကို ေသာက္ၾကရ ပါ၏။ ထို႔အတူပင္ ေဆးႏွင့္တူေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို မျပဳလုပ္ခ်င္ေသာ္လည္း ဇြဲတင္း၍ ျပဳလုပ္ၾကရ ပါသည္။ ျပဳရင္းျပဳရင္းႏွင့္ပင္ စိတ္အားထက္သန္လာပါသည္။ အကုသိုလ္မွာသာ ေပ်ာ္တတ္ေသာ မိမိ၏စိတ္ကို ျပဳျပင္ဆုံးမ၍ ကုသိုလ္လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ တင္ေပးၾကရပါသည္။
ကုသုိလ္တရားဟူသည္ အျပစ္မရွိျခင္း၊ ခ်မ္းသာေသာအက်ိဳးကိုေပးျခင္
ပါရမီ(၁ဝ)ပါး - (၁)ဒါနပါရမီ - အလွဴေပးျခင္း၊ (၂)သီလပါရမီ - ကိုယ္က်င့္သီလေစာင့္ထိန္းျခ
ပုညကိရိယာဝတၳဳဆယ္ပါး - (၁)ဒါန - အလွဴေပး ျခင္း၊ (၂)သီလ - ကိုယ့္က်င့္သီလေစာင့္ထိန္းျ
သုစရိုက္ဆယ္ပါး - ဒုစရိုက္ဆယ္ပါးကို မျပဳလုပ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသည္ပင္ သုစရိုက္ဆယ္ပါးမည္ပါသည္။ ထိုသီလသည္ ပါရမီဆယ္ပါး၊ ပုညကိရိယာ ဝတၳဳဆယ္ပါး၌လည္း ပါဝင္ၿပီးျဖစ္ပါသည္။
ေဖာ္ျပပါ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား သည္ အခ်ဳိ႕ေကာင္းမႈကုသိုလ္သည္ကာ
မိမိစိတ္ကို ျဖဴစင္ေအာင္ျပဳလုပ္ရမည္
ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္တို႔၌သာ ေပ်ာ္ေမြ႔တတ္ေသာ မိမိစိတ္ကေလး အၿမဲတမ္းလို ညစ္ပတ္ ေပက်ံေနတတ္ပါသည္။ ယင္းစိတ္ကေလးကို ဘုရားရွိခိုးျခင္း၊ တရားအားထုတ္ျခင္း၊ တရားနာယူျခင္းစေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ျခင္
အဘယ့္ေၾကာင့္ မေကာင္းမႈေရွာင္၊ေကာင္းမႈေဆ
ဘဝတစ္ခုမွာ မလိုခ်င္တာကိုမရယုံႏွင့္ ၿပီးျပည့့္စုံၿပီလား ေမးစရာရွိပါသည္။ မျပည့္စုံေသးပါ၊ လိုခ်င္တာကိုလည္း ရေနမွ ျပည့္စုံပါသည္။ နိဗၺာန္မရမွီ ဘဝေတြမွာ လိုတာမရသည့္ ဆင္းရဲမွလြတ္ ေျမာက္ ေစရန္ ဒါနေကာင္းမႈစသည္ကို ျပဳရပါမည္။ ဘဝသံသရာတြင္ ဆင္းရဲႏုံခ်ာ ငတ္ျပတ္မြဲေတမႈတို႔သည္ ဒါနစေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ မျပဳသည့္အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါ
ဘယ္ေလာက္ပင္ ခ်မ္းသာေနေန က်န္းမာျခင္းကို ဝယ္ယူ၍မရပါ။ ထို႔အျပင္ ကိုယ္လိုခ်င္လို႔ မက္မက္ ေမာေမာ ရွာေဖြစုေဆာင္းထားတဲ့ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာဟူသမွ်သည္ မလုိခ်င္ပါပဲ ရခဲ့တဲ့ေရာဂါ ေဝဒနာဆိုး ေၾကာင့္၎၊ ေဘးဆိုးကပ္ဆိုးေၾကာင့္၎ ခဏေလးအတြင္းမွာပင္ ကုန္ခမ္းသြားႏိုင္ပါသည္။ ဟိုတုန္းက ဘုရင္ႀကီးတစ္ပါးဆိုလွ်င္ သူ၏ႏူနာေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းခ်င္လြန္းလို႔ သူပိုင္မင္း စည္းစိမ္ႏွင့္ပင္ လဲလွယ္ခဲ့ဘူး ပါသည္။ မလိုခ်င္တာ ကိုရတတ္ေသာဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ လိုခ်င္တာကို မရတတ္ေသာ ဆင္းရဲဒုကၡတို႔မွ ကင္းလြတ္ ေစရန္ ျမတ္စြာဘုရားက မေကာင္းမႈမွန္မသမွ် မျပဳလုပ္ရန္၊ ေကာင္းမႈမွန္သမွ်ျပဳလုပ္ရန္
အဘယ့္ေၾကာင့္ မိမိ၏စိတ္ကေလး ျဖဴေဖြး စင္ၾကယ္ေအာင္ထားရပါသနည္း? လူတို႔သည္ မ်ား ေသာအားျဖင့္ တစ္သံသရာလုံး စိတ္ရိုင္းစိတ္မိုက္ စိတ္ဆိုးစိတ္ယုတ္မ်ားျဖင့္သ
ထို႔ေၾကာင့္လူမိုက္အမိုက္အဖ
eeeee
ၾသဝါဒပါတိေမာက္ တတိယဂါထာ
အႏုပဝါေဒါ အႏုပဃာေတာ၊
ပါတိေမာေကၡ စ သံဝေရာ၊
မတၱညဳတာ စ ဘတၱသၼႎ၊ ပႏၱၪၥ သယနာသနံ၊
အဓိစိေတၱ စ အာေယာေဂါ၊ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ။
အဓိပၸါယ္ - (က)သူတစ္ပါးကို မကဲ့ရဲ႕မစြပ္စြဲရာ။ (ခ)သူတစ္ပါးကို မႏွိပ္စက္ မညွင္းဆဲရာ။ (ဂ)ပါတိေမာကၡ သံဝရသီလကို လုံျခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရာ၏။ (ဃ)အစားအစာ၌ အတိုင္းအရွည္ကို သိရာ၏။ (င)ေတာေက်ာင္း ၌ ေနရာ၏။ (စ)လြန္ျမတ္ေသာ မဂ္ဉာဏ္၏ေရွ႕သြားျဖစ္ေသာ စိတ္ကို ျဖစ္ေစရာ၏-ဤသည္ကား ဗုဒၶဘုရား တိုင္းညႊန္ၾကားဆုံးမ ၾသဝါဒတည္း။
သူတစ္ပါးကို မကဲ့ရဲ႕ မစြပ္စြဲရာ
ရဟန္းဆိုသည္မွာ သူတစ္ပါးကို ကဲ့ရဲ႕စြပ္စြဲမႈကို မျပဳရပါ။ တည့္တိုးျဖစ္ေစ၊ သြယ္ဝိုက္၍ျဖစ္ေစ မကဲ့ရဲ႕ မစြပ္စြဲရပါ။ အေျပာမတတ္ ဆဲသလို-ဆိုသကဲ့သို႔ မိမိ၏ ကဲ့ရဲ႕စြပ္စြဲမႈက လူတစ္ဖက္သားကို ဆဲ သည္ထက္ေအာင္ ပို၍နစ္နာေစပါသည္။ အမ်ိဳးကို ထိခိုက္၍၎၊ ေရာဂါကိုထိခိုင္၍၎၊ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္ ကို ထိခိုက္၍၎ ကဲ့ရဲ႕စြပ္စြဲလိုက္သည္ႏွင့္
သူတစ္ပါးကို မညွင္းဆဲရာ
ရဟန္းဆိုသည္မွာ သူတစ္ပါးကို ညႇင္းဆဲ ႏွိပ္စက္မႈမျပဳရာ။ သူတစ္ပါးတို႔ကို သတၱဝါအနႏၱ အေပၚမွာ သနားညွာတာကရုဏာႀကီးမားေၾကာင
ပါတိေမာကၡသံဝရသီလကို လုံျခဳံေအာင္ ထိန္းရာ၏
ျမတ္စြာဘုရားက မျပဳလုပ္ဖို႔ရန္ တားျမစ္ ထားေသာ ဝိနည္းစည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို မက်ဴးလြန္ ရပါ။ အလြန္ေသးငယ္ေသာ ဒုကၠဋ္အာပတ္ကေလးကပင္လွ်င္ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ကို တားဆီးတတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ေသးငယ္ေသာအျပစ္ကေလးမ်ားကိုပ
အစာအာဟာရ၌ အတိုင္းအရွည္ကို သိရာ၏
အစာအဟာရကို ဘုဥ္းေပးသုန္းေဆာင္ရာ၌ မိမိခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ သင့္တင့္မွ်တရုံ အတိုင္းအရွည္ ပမာဏႏွင့္ဘုဥ္းေပးရပါမည္။ ေမတၱာပို႔သ၍၎၊ တရားရႈမွတ္၍၎ ဘုဥ္းေပးသုန္းေဆာင္ရပါမည္။ အတိုင္း ထက္အလြန္ ဘုဥ္းေပးမိလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ ေလးလံထိုင္းမႈိင္း၍ တရားအလုပ္ အားမထုတ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ တရား လက္လြတ္ ဘုဥ္းေပးမိလွ်င္လည္း ဣဏပရိေဘာဂ(ေႂကြးယူ၍ သုန္းေဆာင္ျခင္း)ျဖစ္ႏိုင္ပ
ၿမဳိ႕ရြာမနီး ေတာေက်ာင္း၌ ေနထိုင္ရာ၏
ၿမိဳ႕ရြာႏွင့္နီးနီး ေနရလွ်င္ ျပင္ပအာရုံမ်ိဳးစုံ ဝင္ေရာက္လာႏိုင္ပါသည္။ တရားအလုပ္ကို အားထုတ္ရာ၌ စိတ္တည္ၾကည္မႈရႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ကူပါ။ ေတာေက်ာင္း၌ ေနထိုင္သီတင္းသုံးလွ်က္ တရားအားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ဆိတ္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းၿပီး တရားထူးတရားျမတ္မ်ားကို လွ်င္လွ်င္ျမန္ျမန္ထိုးထြင္
မဂ္၏ေရွ႕သြားျဖစ္ေသာစိတ္ကို
မဂ္ဉာဏ္၏ေရွ႕သြားျဖစ္ေသာစိတ
ထို႔ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ျမတ္ႏိုးသူတိုင္းက ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ၾသဝါဒ ပါတိေမာက္ျမတ္တရားတို႔ကို လိုက္နာက်င့္ ၾကံပြားမ်ား၍ မဂ္ခ်မ္းသာ ဖိုလ္ခ်မ္းသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို လွ်င္ျမန္ စြာ ရရွိႏိုင္ၾကပါေစ။
အရွင္ဇဝန (ကုန္းေဇာင္း)
ေဖေဖာ္ဝါရီလ(၇)ရက္ ၂ဝ၁၃-ခု၊
No comments:
Post a Comment