ေလ့က်င့္ ပ်ံသန္းလ်က္ရွိေသာ အေဝးထိန္း ေလယာဥ္ငယ္မ်ားအား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးေဟာင္း သန္းေရႊမွ ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးစဥ္
လြန္ခဲ့တဲ့ (၁) လေက်ာ္ေလာက္မွာ ေလတပ္မွ ညီေနာင္ အရာရွိမ်ားအား
အီလက္ထေရာနစ္ အက္ဥပေဒနဲ႔ ေထာင္ခ်ဖမ္းဆီးခဲ့တာကို သိခဲ့ရပါတယ္။ အခုလို
ေလတပ္က အရာရွိ စစ္သည္ေတြကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်လိုက္တုိင္း ေလတပ္အေၾကာင္းအရာေတြ
မပါေတာ့ဘူးလို႔ စစ္အာဏာရွင္ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔
ထင္ျမင္ေနၾကေပမဲ့ က်န္ရွိေနတဲ့ ညီေနာင္ ေလတပ္ အရာရွိေတြမွ ယေန႔ လက္ရွိ
ေလတပ္အတြင္း အျဖစ္အပ်က္ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားအား စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား
၀က္ဘ္ဆုိဒ္ www.photayokeking.org သို႔ ဆက္လက္ တင္ျပေပးပို႔သြားမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ေလတပ္ဆုိင္ရာ ထိပ္တန္းလွ်ိဳ႕၀ွက္အဆင့္၊
ကန္႔သတ္အဆင့္ သင္ခန္းစာမ်ားအား ဆက္လက္ တင္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု
တင္ျပေပးမဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္မ်ား သေႏၶတည္လာျခင္း (UAV)
အေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာတမ္းဟာ "ကန္႔သတ္" အဆင့္ ျဖစ္ေပမဲ့ အမ်ားျပည္သူ
သိရွိေလ့လာႏိုင္ဖို႔ ဓာတ္ပံု အခ်က္အလက္မ်ားနဲ႔ တကြ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
ေ၀ဟင္ (ျပည္တြင္းမွ လက္ရွိ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဆဲ ေလတပ္ အရာရွိ တစ္ဦး)
ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ပ်ံသန္းေရး၏ ေခတ္ဦးပိုင္းလႈပ္ရွားမႈ
ေပးပုိ႔သူ - ေ၀ဟင္ (ျပည္တြင္းမွ လက္ရွိ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဆဲ ေလတပ္ အရာရွိ တစ္ဦး)၁။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္သမိုင္းသည္ ေႏြရာသီ လူငယ္ေလေၾကာင္း လူငယ္ သင္တန္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားေပးေသာ CONTROL CABLE LINE ပံုစံငယ္ေလယာဥ္မ်ားမွ စတင္ ခဲ့ပါသည္။ တပ္မေတာ္(ေလ) သည္ ေႏြရာသီေလေၾကာင္း လူငယ္သင္တန္းမ်ားကို ႏွစ္စဥ္ ဧၿပီလမွ ေမလကုန္ထိ ရက္သတၱပတ္ ၅ပတ္ဖြင့္လွစ္၍ အေျခခံ စစ္ပညာ၊ ေလယာဥ္ ပံုစံငယ္မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း၊ CONTROL LINE ျဖင့္ ပ်ံသန္းျခင္းမ်ားကို အ.ထ.က(၁) လမ္းမေတာ္၊ ရန္ကုန္တြင္ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကား ေပးခဲ့သည္။
၂။ ၁၉၇ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း သင္တန္းကို အ.ထ.က (၆) ဗိုလ္တစ္ေထာင္တြင္ လည္းေကာင္း၊ ရန္ကုန္ အေနာက္ပိုင္းသင္တန္းကို အ.ထ.က(၁) လမ္းမေတာ္တြင္လည္းေကာင္း သင္တန္း ႏွစ္ခု ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ ေလေၾကာင္းပညာအေျခခံမ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
၃။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ တပ္မေတာ္(ေလ)ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ႕ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး အသင္းႀကီးတို႔ ပူးေပါင္း၍ ေလေၾကာင္းရဲၫႊန္႔ေလာင္းသင္တန္းမ်ား သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးခဲ့သည္။ CONTROL LINE မ်ားႏွင့္အတူ RE- MOTE CONTROL ေလယာဥ္ငယ္မ်ားျဖင့္ သရုပ္ျပခဲ့သည္။
၄။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္တြင္ လြိဳင္ေကာ္၊ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ ထားဝယ္တို႔တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသား အားကစား ပြဲေတာ္မ်ားသို႔ သြားေရာက္၍ ေလယာဥ္ပံုစံငယ္မ်ားကို RC ျဖင့္ သရုပ္ျပပ်ံသန္း ျပသ ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
၅။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္တြင္ ေလေၾကာင္းရဲၫႊန္႔ေလာင္းအစား တပ္မေတာ္ (ေလ) ေလေၾကာင္း မ်ဳိးဆက္သစ္ အမည္ျဖင့္ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ စုစုေပါင္း အေျခခံ သင္တန္းသား (၁ဝဝ) ဦးႏွင့္ တန္းျမင့္သင္တန္းသား (၅ဝ) ဦး ကို ပို႔ခ်ေပးႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
အေဝးထိန္းေလယာဥ္ငယ္မ်ားျဖင့္ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းမႈမ်ား
၆။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ UAV ေလ့လာေရးသုေတသနအဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၿပီး ဒုတိယ ဗုိလ္မွဴးႀကီး ေအာင္ေက်ာ္ၿငိမ္း ဦးစီး၍ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ RESEARCH UAV ဟုအမည္ ေပးထားေသာ R-UAV TYPE 1 ကို ၂ဝဝဝျပည့္ႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ(၂ဝ)ရက္ေန႔တြင္ ပထမဆံုး အႀကိမ္ စမ္းသပ္ ပ်ံသန္းႏိုင္ခဲ့သည္။ ၄င္း UAV ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္-
- WING SPAN - 8 FT
- LENGTH - 6 FT
- HEIGHT - 2 FT
- WINGAREA - 10 FT
- ENGINE TYPE - OS.91 FS (TWO STROKES)
- ENGINE POWER - 2.8 HPS
- FUEL - METHANOL + CASTOR OIL
- PROPELLER - 13 INCHES
- WEIGHT - 24 LBS
- PAYLOAD - 6 LBS
- ENDURANCE - 34 – 45 MIN
- AIRSPEED - 50 – 60 MPH
- CONTROL - RADIO CONTROL FUTABA SKY SPORT 6A
ျပည္တြင္း၌ ပထမဆံုး စမ္းသပ္တည္ေဆာက္ၿပီး ေအာင္ျမင္စြာပ်ံသန္းႏိုင္ခဲ့ေသာ R-UAV TYPE 1
၇။ ထုိ UAV အား ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ တပ္မေတာ္
ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ
ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ျပင္ဆင္ေရးဌာနခ်ဳပ္သို႔ လာေရာက္ စစ္ေဆးစဥ္
တင္ျပႏိုင္ခဲ့ပါသည္။၈။ ပထမပံုစံငယ္အား တည္ၿငိမ္စြာ ပ်ံသန္းႏိုင္ၿပီး ေကာင္းကင္ ဓါတ္ပံုရိုက္ကူးႏိုင္သည့္ အေျခအေန အထိ တိုးတက္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Target Drone အျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္မည့္ အျမန္ႏႈန္းပိုေကာင္းေသာ R-UAV Type2 ကို ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလမွ စတင္တည္ေဆာက္ၿပီး မတ္လတြင္ ၿပီးစီးခဲ့ပါသည္။၄င္း UAV ကိုမတ္လ ၂၅ရက္ေန႔တြင္ ေမွာ္ဘီ ေလတပ္စခန္း ဌာနခ်ဳပ္တြင္ ေအာင္ျမင္စြာစမ္းသပ္ပ်ံသန္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
၉။ ေလယာဥ္ဒီဇိုင္းကို ဗိုလ္မွဴးေအာင္ေက်ာ္ၿငိမ္း၊ ဒုဗိုလ္လွေက်ာ္ထြန္းတို႔မွ ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး အုပ္ခြဲ တပ္ၾကပ္ႀကီး လွၿမိဳင္၊ တပ္ၾကပ္ႀကီး မင္းေဆြ၊ တပ္ၾကပ္ႀကီး သိန္းေအာင္၊ တပ္ၾကပ္ ေက်ာ္ေဆြႏွင့္ တပ္ၾကပ္ ေသာင္းထြဋ္တို႔မွ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါသည္။
၁၀။ R-UAV Type 2 '၏ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္-
ဒုတိယေျမာက္ ျပည္တြင္း၌ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ R-UAV Type 2
- WING SPAN - 8 Feets
- LENGTH - 8 Feets
- HEIGHT - 2 Feets
- ENGINE TYPE - OS 91 fs (Two stroke)
- ENGINE POWER - 2.8 HpS
- FUEL - METHANOL + CASTOR OIL
- PROPELLER - 12 _ 6 inches
- WEIGHT - 25 Lbs
- PAYLOAD - 5 Lbs
- ENDURANCE - 45 mins
- AIRSPEED - 60 Mph
- CONTROL - PCM PULSE CODE MODULATION 8 CHANNELS/ PCL 1024
အပိုင္း (၂) ကို ေနာက္ရက္ေတြမွာ ဆက္လက္ တင္ဆက္ သြားပါမည္။
ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္မ်ား သေႏၶတည္လာျခင္း - အပိုင္း (၂)
ေလယာဥ္ ထုတ္လုပ္ ျပင္ဆင္ေရး ဌာနခ်ဳပ္တြင္ ယခင္ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲမ်ားမွ စစ္ေဆး ၾကည့္ရႈခဲ့စဥ္
ျပည္တြင္းတြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး စမ္းသပ္ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ အေဝးထိန္း ေလယာဥ္မ်ား
ေပးပုိ႔သူ - ေ၀ဟင္ (ျပည္တြင္းမွ လက္ရွိ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဆဲ ေလတပ္ အရာရွိ တစ္ဦး)၁၂။ (၁၉.၄.၂ဝဝ၃) ရက္ေန႔မွ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ UAV UX-1 ကို (၈.၉.၂ဝဝ၄) ရက္ေန႔တြင္ ၿပီးစီးခဲ့ပါသည္။ ေလယာဥ္၏ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္-
တတိယေျမာက္ ျပည္တြင္း၌ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ UAV UX-1
- WING SPAN - 9.31 Feets
- LENGTH - 8 Feets
- HEIGHT - 2 Feets
- ENGINE TYPE - OS 91 fs (Two strokes)
- ENGINE POWER - 2.8 HpS
- FUEL - METHANOL + CASTOR OIL
- PROPELLER - 12 _ 6 inches
- WEIGHT - 25 Lbs
- PAYLOAD - 5 Lbs
- ENDURANCE - 45 mins
- AIRSPEED - 60 Mph
- CONTROL - PCM PULSE CODE MODULATION 8 CHANNELS/ PCL 1024
- (က) (၉.၉.၂ဝဝ၄) ရက္ေန႔တြင္ မဂၤလာဒံုေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္၌ စက္ႏိႈးစမ္းသပ္ျခင္း၊ Taxi Check ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။
- (ခ) (၁၈.၉.၂ဝဝ၄) ရက္ေန႔တြင္ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ျပင္ဆင္ေရးဌာနခ်ဳပ္(ေမွာ္ဘီ)တြင္ Taxi Check ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။
- (ဂ) (၈.၁ဝ.၂ဝဝ၄) ရက္ေန႔တြင္ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းႏိုင္သည့္ အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိ ခဲ့ပါသည္။
၁၅။ (၃) လ ၾကာမြမ္းမံျပင္ဆင္ၿပီး (၂.၂.၂ဝဝ၅) ရက္ေန႔တြင္ ေျမျပင္အတတ္သင္ ေလတပ္ စခန္း၌ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ဆင္းသက္ခ်ိန္တြင္ Tail Boom ႏွစ္ခု ျပဳတ္ထြက္ခဲ့ပါသည္။
၁၆။ UAV အား ျပင္ဆင္ၿပီး (၄.၂.၂ဝဝ၅) ရက္ေန႔တြင္ ေလေၾကာင္း အတတ္သင္ ေလတပ္ စခန္း၌ ထပ္မံစမ္းသပ္ ပ်ံသန္းရာ ေကာင္းမြန္စြာထိန္းခ်ဳပ္မရဘဲ ထုိးက်ပ်က္စီးခဲ့ပါသည္။
၁၇။ ထိုသို႔ပ်က္စီးရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းမွာ အင္ဂ်င္စြမ္းအားနည္းျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၍ 2.8 Hps, OS 91 Engine အစား 3.7 Hps, OS 91 Engine ကို ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ခဲ့ပါသည္။ ေလယာဥ္၏ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္-
- WING SPAN - 11 Feets, 3.5 inches
- LENGTH - 8 Feets, 2 inches
- HEIGHT - 2 Feets, 2 inches
- ENGINE TYPE - OS 160 fs (Two strokes)
- ENGINE POWER - 3.7 HpS
- FUEL - METHANOL + CASTOR OIL
- PROPELLER - 15 inches
- WEIGHT - 32 Lbs
- PAYLOAD - 5 Lbs
- ENDURANCE - 1 HRs
- AIRSPEED - 90 Mph
- CONTROL - PCM PULSE CODE MODULATION 8 CHANNELS/ PCM 1024
စတုထၱေျမာက္ ျပည္တြင္း၌ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ UAV UX-2M
၁၉။ UAV UX-2M အား ပုသိမ္ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း စမ္းသပ္ပ်ံသန္းမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္-- (က) ပ်ံသန္းသည့္ရက္။ ၆.၆.၂ဝဝ၅
- (၁) ေနရာ။ ပလခ
- (၂) ပ်ံသန္းမႈႏႈန္း။ တစ္နာရီ မိုင္ ၄ဝ ႏႈန္း
- (၃) အျမင့္ေပ။ ေပ ၅ဝဝ ခန္႔
- (၄) ပထမအႀကိမ္ပ်ံသန္းမႈၾကာျမင့္ခ်ိန္။ ၁ဝ မိနစ္
- (၅) ဒုတိယအႀကိမ္ပ်ံသန္းမႈၾကာျမင့္ခ်ိန္။ ၅ မိနစ္
- (၆) တတိယအႀကိမ္ပ်ံသန္းမႈၾကာျမင့္ခ်ိန္။ ၅ မိနစ္
- (ခ) ပ်ံသန္းသည့္ရက္။ ၇.၆.၂ဝဝ၅
- (၁) ေနရာ။ ပလခ။
- (၂) ပ်ံသန္းမႈႏႈန္း။ တစ္နာရီ ၄၅ မိုင္ႏႈန္း
- (၃) အျမင့္ေပ။ ေပ ၆ဝဝ ခန္႔
- (၄) ၾကာျမင့္ခ်ိန္။ ၁၂ မိနစ္
၂၁။ UAV အား ပုသိမ္ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း စမ္းသပ္ပ်ံသန္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္-
- (က) ပ်ံသန္းသည့္ရက္။ ၅.၆.၂ဝဝ၆
- (၁) ေနရာ။ ပလခ
- (၂) အျမင့္ေပ။ ေပ ၅ဝဝ ခန္႔
- (၃) ပထမအႀကိမ္ပ်ံသန္းမႈၾကာျမင့္ခ်ိန္။ ၄ မိနစ္(ဝ၈ဝဝ-ဝ၈ဝ၄)။
- (၄) ဒုတိယအႀကိမ္ပ်ံသန္းမႈၾကာျမင့္ခ်ိန္။ ၆ မိနစ္(ဝ၈၁၉-ဝ၈၂၅)။
- (ခ) ပ်ံသန္းသည့္ရက္။ ၆.၆.၂ဝဝ၆
- (၁) ေနရာ။ ပလခ။
- (၂) အျမင့္ေပ။ ေပ ၅ဝဝ ခန္႔
- (၃) ပထမအႀကိမ္ပ်ံသန္းမႈၾကာျမင့္ခ်ိန္။ ၇ မိနစ္(ဝ၆၅၃-ဝ၇ဝဝ)။
- (၄) ဒုတိယအႀကိမ္ပ်ံသန္းမႈၾကာျမင့္ခ်ိန္။ ၁ဝ မိနစ္(ဝ၇၅၂-ဝ၈ဝ၃)။
- (က) ေလ ၁၇၁၈ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ဇင္ေယာ္ နာယက။
- (ခ) ေလ ၂၃၂၆ ဗိုလ္မွဴး ေအာင္ေက်ာ္ဦး ဥကၠဌ။
- (ဂ) ေလ ၂၂၉၂၇ တပ္ၾကပ္ႀကီး ေသာင္းထြဋ္ အဖြဲ႕ဝင္။
- (ဃ) ေလ ၂၆၇၇၁ တပ္ၾကပ္ ဝင္းထြန္းဦး အဖြဲ႕ဝင္။
- (င) ေလ ၁၇၄၁၈ အုပ္ခြဲတပ္ၾကပ္ႀကီး မင္းေဆြ အတြင္းေရးမွဴး။
- (က) ေလ ၂၃၇၈ ဗိုလ္ႀကီး အာကာေက်ာ္။
- (ခ) ေလ ၂၄၃၈ ဗုိလ္ႀကီး ဟန္ထြန္း။
- (ဂ) ေလ ၂၉၁၂ ဗုိလ္ႀကီး ေအာင္သာမုိး။
- (က) Model - AAR 14
- (ခ) Range - 1.45 Miles
- (ဂ) Power Output - 100 Mw
- (ဃ) Frequency - 2.434 GHz & 2.411 GHz
- (က) ပ်ံသန္းသည့္ရက္။ ၁.၈.၂ဝဝ၆
- (၁) ေနရာ။ လကသ။
- (၂) ပ်ံသန္းမႈႏႈန္း။ တစ္နာရီ ၇၁ မိုင္ႏႈန္း။
- (၃) အျမင့္ေပ။ ၃၈၃ ေပ။
- (၄) ၾကာျမင့္ခ်ိန္။ ၁ဝ မိနစ္။
- (ခ) ပ်ံသန္းသည့္ရက္။ ၂.၈.၂ဝဝ၆
- (၁) ေနရာ။ လကသ။
- (၂) ပ်ံသန္းမႈႏႈန္း။ တစ္နာရီ ၇၁ မိုင္ႏႈန္း။
- (၃) အျမင့္ေပ။ ၄၆၃ ေပ။
- (၄) ၾကာျမင့္ခ်ိန္။ ၇ မိနစ္။
အပိုင္း (၃) အား ေနာက္ရက္ေတြမွာ ဆက္လက္ တင္ဆက္ေပးပါမည္။
No comments:
Post a Comment