Monday, August 14, 2017

အိမ္ကို ျပန္ခဲ့ပါ - ရေဝႏြယ္ (အင္းမ)

Image may contain: one or more people, people sitting, tree, outdoor and nature


အိမ္ကို ျပန္ခဲ့ပါ - ရေဝႏြယ္ (အင္းမ)
__________
တစ္ခါတုန္းက သီဟိုဠ္ကၽြန္းမွာ ပံ့သကူ သကၤန္းကိုသာ ဝတ္ေလ့ရွိတဲ့ မေထရ္တစ္ပါး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ မေထရ္ကိုလည္း ပံ့သကူမေထရ္လို ့ပဲ ေခၚႀကပါတယ္။
တစ္ေန ့ေတာ့ ပံ့သကူမေထရ္က ေစတိယေတာင္ကို ဘုရားဖူး ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားဖူးျပီးေတာ့ ပံ့သကူမေထရ္က ဘယ္လိုစဥ္းစားသလဲဆိုေတာ့ " ငါ့ရဲ့ သကၤန္းဟာ ေဆြးေျမ့ေနျပီ, လူအမၽားေနတဲ့အရပ္မွာေတာ့ ပံ့သကူသကၤန္း ရေကာင္းပါရဲ့ " ဆိုျပီး ေတြးမိပါတယ္။
ေနာက္ မဟာဝိဟာရေကၽာင္းတိုက္ဘက္ကို ႀကြခဲ့ပါတယ္။ေကၽာင္းတိုက္ေရာက္ေတာ့ ေကၽာင္းတိုက္အႀကီးအကဲ မေထရ္ကိုရွိခိုးျပီး မိမိေခတၱေနဖို ့လည္း ပန္ႀကား ေလွၽာက္ထားပါတယ္။
ေနာက္ေန ့နံနက္ကၽေတာ့ အႀကီးအကဲမေထရ္ကို သြားျပီး ရွိခိုးပါတယ္။ အႀကီးအကဲမေထရ္က " ငါ့ရွင္...ဘာကိစၥလဲ "လို ့ ေမးေတာ့ ပံ့သကူမေထရ္ကလည္း " ရြာတံခါးကို သြားမလို ့ပါဘုရား "လို ့ ျပန္ေလွၽာက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အႀကီးအကဲမေထရ္က " အေတာ္ပဲ ငါ့ရွင္, ငါလည္း အဲဒီကို သြားမလို ့ဘဲ " လို ့မိန္ ့ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ ့အႀကီးအကဲမေထရ္နဲ ့အတူ ႀကြခဲ့ပါတယ္။
မဟာေဗာဓိပင္တံခါးနားေရာက္ေတာ့ ပံ့သကူ မေထရ္က ေရွ့ ဆက္မႀကြေတာ့ဘဲ ရပ္ေနလိုက္ပါတယ္။
" ဒီေနရာေလးဟာ ဘုန္းကံႀကီးတဲ့သူေတြေနတဲ့ အရပ္ဆိုေတာ့ ႏွစ္သက္စရာ ပံ့သကူသကၤန္းေတာ့ ရေလာက္ပါရဲ့ " လို ့ ေတြးလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ ကိုယ္ေတြးလိုက္တဲ့ အေတြးကို ျပန္သတိရျပီး " ဟယ္... ငါ့အေတြးေတြ မစင္ႀကယ္လိုက္တာ " လို ့ေတြးမိျပီး အဲဒီတံခါးမုခ္ကပဲ တည္းခိုရာေကၽာင္းကို လွည္ ့ျပန္ခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေန ့ေရာက္ေတာ့ ပံ့သကူသကၤန္း ေကာက္ဖို ့ထြက္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ သရက္ပင္ေျမျပင္အနားေရာက္ေတာ့ မစင္ႀကယ္တဲ့အေတြးေတြ ေတြးမိလိုက္ျပန္ပါတယ္။ သတိရလိုက္တာနဲ ့ခၽက္ခၽင္းပဲ ေကၽာင္းကိုလွည့္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေန ့ကၽေတာ့ တစ္ခါ ထပ္ထြက္ျပန္ပါတယ္။ မဟာေစတီေျမာက္တံခါးနားေရာက္ေတာ့ မစင္ႀကယ္တဲ့ အေတြးေတြ ေတြးမိလိုက္ျပန္ပါတယ္။ သတိရလိုက္တာနဲ ့ ခၽက္ခၽင္းပဲ ေကၽာင္းကို လွည့္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။
ေလးရက္ေျမာက္ေန ့မွာေတာ့ အႀကီးအကဲ မေထရ္ကို သြားျပီး ရွိခိုးပါတယ္။ မေထရ္အႀကီးအကဲကလည္း သိလိုက္ပါျပီ။ " ဒီမေထရ္မစင္ႀကယ္တဲ့ သကၤန္းအေတြး ျဖစ္ေနျပီ " ဆိုျပီး သကၤန္းကို ယူခဲ့ျပီး ပံ့သကူမေထရ္နဲ ့အတူ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။
လမ္းမွာလည္း ပုစာၦေတြေမးျပီး လာခဲ့ပါတယ္, အေမးအေျဖလုပ္ရင္း ရြာထဲကို ဝင္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီညမွာ လူတစ္ေယာက္က ကၽင္ႀကီးေတြ ေပကၽံေနတဲ့ ပုဆိုးတစ္ထည္ကို အမႈိက္ပံုမွာ ပစ္ထားပါတယ္။ ယင္မမဲရိုင္းေတြလည္း ဝိုင္းအံုေနပါတယ္။
ပံ့သကူမေထရ္က ဒီပုဆိုးစုတ္ ျမင္လိုက္ရေတာ့ ပုဆိုးစုတ္ရွိရာကိုသြားျပီး လက္အုပ္ခၽီ ရွိခိုးလိုက္ပါတယ္။
ဒါကိုျမင္ေတာ့ အႀကီးအကဲမေထရ္က " ငါ့ရွင္ ဘာျဖစ္လို ့ အမႈိက္ပံုကို ရွိခိုးေနတာလဲ " လို ့ေမးပါတယ္။
ပံ့သကူမေထရ္ကလည္း " တပည့္ေတာ္ အမႈိက္ပံုကို ရွိခိုးေနတာ မဟုတ္ပါဘူးဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ့ အဖျမတ္စြာဘုရားကို သတိရလို ့ ရွိခိုးတာပါဘုရား။ ပုဏၰကၽြန္မရဲ့ အေလာင္းေကာင္ကိုပတ္ထားတဲ့ ပံ့သကူ အဝတ္ကို ေကာက္ယူတဲ့အခါ တစ္ျပည္သားေလာက္ရွိတဲ့ ပိုးေလာက္ေတြကို ခါထုတ္ျပီး ေကာက္ယူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ခဲယဥ္းတဲ့အမႈကို ျပဳခဲ့ပါတယ္ ဘုရား " လို ့ျပန္ေလွၽာက္ျပပါတယ္။
အႀကီးအကဲမေထရ္လည္း " ပံ့သကူမေထရ္ရဲ့ သကၤန္းအေတြးဟာ စင္ႀကယ္သြားျပီး " လို ့စိတ္ထဲက ေကၽနပ္ အေတြး ေတြးလိုက္ပါတယ္။
ပံ့သကူမေထရ္လည္း စင္ႀကယ္တဲ့ ပံ့သကူအဝတ္ကိုရျပီး ေနရာမွာတင္ ရပ္လၽက္ ဝိပႆနာပြားလိုက္တာ အနာဂါမ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ပံ့သကူပုဆိုးစုတ္ကို ေကာက္ယူခၽဳပ္ဆိုးျပီး သကၤန္းအျဖစ္ ရတဲ့အခါ ဝတ္ရံုျပီး ပါစိနခ႑ရာဇိအရပ္ကို ႀကြသြားပါတယ္။ ေနာက္ဆက္ျပီးေတာ့ တရားအားထုတ္လိုက္တာ ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။
(သုတ္ပါေထယၽအ႒ကထာ,ႏွာ - ၁၉၃, အဂၤုတၱိဳရ္အ႒ကထာ, ဒုတဲြ, ႏွာ - ၂၇၈ - ၂၇၉)
အမႈိက္ပံုက ပုဆိုးစုတ္တစ္ထည္ဟာ သီဟုိဠ္ေခတ္က ရဟန္းတစ္ပါးအတြက္ေတာ့ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေစခဲ့ပါတယ္။ ပုဆိုးစုတ္ကေလးက ရဟန္းတစ္ပါးအတြက္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေစခဲ့တာဆိုေတာ့ တကယ့္အံ့ႀသစရာ အျဖစ္အပၽက္တစ္ခုပါပဲ။
ဘာမဟုတ္တဲ့ ပစၥည္းေလးေတြကလည္း တရားထူးရဖို ့အတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစတယ္ဆိုတာ သီဟိုဠ္ေခတ္ ပံ့သကူ မေထရ္က သက္ေသျပေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ဝန္းကၽင္မွာရွိေနတဲ့ တခၽိဳ ့ပစၥည္းေလးေတြကလည္း တရားအတြက္ အေထာက္အပံံ့ ျဖစ္ေစမႈ ရွိတယ္ဆိုတာကို ျငင္းလို ့ မရပါဘူး။
ကဲ... အရွင္ျမတ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ႀကည္ညိဳဖို ့ေကာင္းလဲ။ ဘယ္ေလာက္အားကၽဖို ့ေကာင္းလဲ။
သူျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္ေလးက တကယ့္ပါးပါးေလးပါ။ လူေတြ အႀကည္ညိဳပၽက္သြားေစမယ့္ အကုသိုလ္မၽိဳးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ လူေတြ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္တဲ့ ပါးပါးေလးပါ။
မေထရ္ကေတာ့ ကၽန္တဲ့သူေတြ ခြင့္လႊတ္ခၽင္ လႊတ္မယ္။ သူကေတာ့ သူ ့ကိုယ္သူ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီခြင့္မလႊတ္ႏိုင္မႈကိုဘဲ အရင္းတည္ျပီး မဂ္အဆင့္ဆင့္ကို ရယူသြားခဲ့ပါတယ္။ လူေတြခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ အကုသိုလ္ပါးပါးေလးကိုပဲ သိပ္ေႀကာက္လွတဲ့ မေထရ္ျမတ္ရဲ့ ေထရုပၸတၱိကို ဖတ္ခြင့္ရလိုက္ရံုနဲ ့တင္ပဲ ေကၽနပ္သြားပါျပီ။
ဖတ္ေနဆဲမွာပဲ ကၽန္တဲ့ ဖတ္လက္စေတြ ခဏရပ္ျပီး အရွင္ျမတ္ကို ခဏေလးေတာ့ လက္အုပ္ခၽီျပီး ႀကည္ညိဳလိုက္မိပါတယ္။ " ေႀသာ္...အရွင္ဘုရားရယ္ အားကၽလိုက္တာ " လို ့လည္း ႏွလံုးသားက ေလွၽာက္မိပါတယ္။ ေတြးမိတိုင္းလည္း စိတ္ႏွလံုးေအးရပါတယ္။ တရားမရရင္ ေနပါေစ, ပံ့သကူမထရ္ရဲ့ ဓာတ္ကေလး ကူးခြင့္ရရင္ကိုပဲ ေကၽနပ္လွပါျပီ။
အဝတ္တစ္ထည္ေႀကာင့္ တရားထူးရသြားႀကတဲ့သူေတြရွိသလို အစားတစ္လုပ္ေႀကာင့္လည္း တရားထူး ရသြာတဲ့ သူေတြ အမၽားႀကီးရယ္ပါ။
သံုးတတ္ရင္ ပစၥည္းဝတၳဳေတြကလည္း တရားအတြက္ အေထာက္အပံ့ေကာင္းေတြပါပဲ။
ဒီေတာ့ ကုိယ္ဝတ္ေနတဲ့ အဝတ္အစားေတြထဲ မွာလည္း တရားေတြရွိေနပါတယ္။ ကိုယ္စားေနတဲ့ အစားေတြထဲ မွာလည္း တရားေတြ ရွိေနပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြထဲမွာလည္း တရားေတြ ရွိေနပါတယ္။ ကိုယ္က ဒါကို သိထားဖို ့ပါပဲ။
ပံ့သကူအရွင္ျမတ္ ရဟႏၱာျဖစ္တာ မျဖစ္တာ အပထား။ အကုသိုလ္ပါးပါးေလးကို ေႀကာက္တတ္တာေလးကိုပဲ ႀကည္ညိဳဖို ့ေကာင္းေနပါျပီ။ ဖတ္ရင္းနဲ ့တင္ စိတ္ထဲမွာ ေအးခၽမ္းေနပါျပီ။
သူူမၽား အကုသိုလ္ေႀကာက္တတ္တာေလး သိခြင့္ရတာနဲ ့တင္ စိတ္ထဲက ေအးခၽမ္းေနျပီဆိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္ေႀကာက္တတ္ လိုက္ရင္ေတာ့ ဒီထက္မကတဲ့ ေအးခၽမ္းမႈေတြကို ရလိုက္ေတာ့မွာပါ။
မူလပဏၰသပါဠိေတာ္ အဂၤဏသုတ္မွာ အရွင္သာရိပုတၱရာက ပုဂိၢဳလ္ေလးမၽိဳးကို ေဟာျပထားပါတယ္။
၁။ မိမိမွာ အကုသိုလ္အညစ္အေႀကး ရွိေနပါလၽက္နဲ ့ ရွိမွန္းမသိသူ။
၂ ။ မိမိမွာ အကုသိုလ္အညစ္အေႀကး ရွိေနတာကို ရွိမွန္းသိသူ။
၃။ မိမိမွာ အကုသိုလ္အညစ္အေႀကး မရွိတာကို မရွိမွန္းမသိသူ။
၄။ မိမိမွာ အကုသိုလ္အညစ္အေႀကး မရွိတာကို မရွိမွန္းသိသူ။ အားလံုးပုဂၢိဳလ္ေလးမၽိဳးရွိပါတယ္တဲ့။
အရွင္သာရိပုတၱရာက ဆက္ေဟာျပပါတယ္။
မိမိမွာ အကုသိုလ္အညစ္အေႀကး ရွိေနသူျဖစ္ပါလၽက္ အညစ္အေႀကး ရွိေနပါလားလို ့မသိသူႏွစ္ဦးမွာ မသိသူက ယုတ္ညံ့သူ, သိသူက ျမင့္ျမတ္သူျဖစ္ပါတယ္တဲ့။
လိုရင္းကေတာ့ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာအကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေနတာကို သိသူ မသိသူႏွစ္ဦးမွာ သိသူက ျမတ္ပါတယ္တဲ့။
ဒီစကားကိုႀကားရေတာ့ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္က အရွင္သာရိပုတၱရာကို ျပန္ေမးပါတယ္။
" အရွင္ဘုရား ..ဘာျဖစ္လို ့ ဒီလိုဆိုတာလဲဘုရား "
ဒီေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာက " ငါ့ရွင္ ေမာဂၢလာန္ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္အညစ္အေႀကး ရွိေနပါလၽက္ ရွိမွန္း မသိတဲ့ သူဟာ ပယ္ဖို ့အားထုတ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီလူဟာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟတန္းလန္းနဲ ့ေသဖို ့ပဲ ရွိေတာ့တယ္။
ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တာကို သိတဲ့သူကေတာ့ ပယ္ဖို ့ အားထုတ္ေတာ့မွာပါ။ အဲဒီလူဟာ သန္ ့ရွင္းတဲ့ စိတ္နဲ ့ပဲ ေသဖို ့ပဲရွိတယ္ "
အရွင္သာရိပုတၱရာကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ေလးမၽိဳးကို အကၽယ္ဆက္ေဟာျပထားပါတယ္။
ဒီေနရာမွာေတာ့ ကိုယ့္ရင္ထဲက အကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေနတာကို သိသူနဲ ့မသိသူအေႀကာင္းေလး ေျပာခၽင္လို ့ပါ။
ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေနတာကို မသိတဲ့သူက ယုတ္ညံ့ျပီး သိသူက ျမတ္ပါတယ္တဲ့။
ပုထုဇဥ္အားေလၽာ္စြာ အကုသိုလ္မၽိဳးစံုေတာ့ ရွိႀက ျဖစ္ႀကမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္ရွိေနတာ ျဖစ္ေနတာကို သိေနတာကကို ကိုယ္က ျမတ္တဲ့သူ စာရင္းထဲမွာပါေနပါျပီ။
ဒီေတာ့ အကုသိုလ္ျဖစ္တာခၽင္းအတူတူ ကိုယ္က သိေနတဲ့အတြက္ ကိုယ္က သူမၽားထက္ တပန္းသာေနပါျပီ။
ဒါေႀကာင့္ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေနတာကို သိဖို ့ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ သိေအာင္လည္း ႀကိဳးစားရပါ့မယ္။ သိခၽင္ရင္ သိပါတယ္။ မသိခၽင္ရင္ မသိပါဘူး။ တကယ္သိခၽင္လို ့သတိထားႀကည့္ရင္ သိတာပါပဲ။ ဒါေႀကာင့္ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္ရွိမရွိ ျပန္ျပန္ႀကည့္ေပးရပါမယ္။ ပယ္ႏိုင္တာ မပယ္ႏိုင္တာ ခဏထား လိုက္ပါဦး။ သိလိုက္ရင္ပဲ ကိုယ္က ျမတ္တဲ့သူျဖစ္ေနပါျပီ။
ဆိုင္ရာမဂ္အဆင့္ဆင့္ကို မရေသးသေရြ ့ေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြကေတာ့ ျဖစ္ေနႀကမွာပါပဲ။ ဘယ္တတ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္က ျဖစ္တာကို သိဖို ့ပါပဲ။
တခၽိဳ့ကၽေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြေတာ့ ျဖစ္ေနႀကတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျဖစ္ေနမွန္းလည္း မသိပါဘူး။ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ရတာေလးကိုပဲ အရသာတစ္ခုလို ့ထင္ေနေတာ့ တာပါ။ ႀကာလာရင္ အကုသိုလ္ေရာဂါ စဲြသြားတတ္ပါတယ္။ စဲြသြားရင္ အကုသိုလ္မျဖစ္ရရင္ မေနတတ္ေတာ့ပါဘူး။
အေတြးတစ္ခု မေတြးလိုက္နဲ ့။ အကုသိုလ္ေလးက ပါလိုက္ရမွ။ စကားေလးတစ္ခြန္း မေျပာလိုက္နဲ ့။ အကုသိုလ္ေလးက ပါလိုက္ရမွ။ အလုပ္ကေလးတစ္ခု မလုပ္လိုက္နဲ ့။ အကုသိုလ္ေလးက ပါလိုက္ရမွ ေနသာထိုင္သာ ရွိတာပါ။
ဒီေတာ့ ဘာပဲေတြးေတြး , ဘာပဲေျပာေျပာ , ဘာပဲလုပ္လုပ္, အကုသိုလ္ေလးေတြက တဲြတဲြပါေနေတာ့ တာပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အကုသိုလ္ပါေနမွန္းလည္း မသိေတာ့ပါဘူး။ ဒါအကုသိုလ္ စဲြသြားတဲ့ သေဘာပါ။
မသိေတာ့ ပိုဆိုးပါတယ္။ ပယ္ဖို ့လည္း အားမထုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေသတဲ့အခါလည္း အကုသိုလ္တန္းလန္းနဲ ့ ေသရဦးမွာပါ။
သိတဲ့သူကေတာ့ ကိုယ့္ရင္ထဲအကုသိုလ္စိတ္ေရာက္တာနဲ ့ ကိုယ့္ကို္ကို မႀကည္ညိဳေတာ့ပါဘူး။ မႀကည္ညိဳရံုတင္မကပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပါ စက္ဆုပ္ေတာ့တာပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မႀကည္ညိဳဘူး, စက္ဆုပ္ျပီ ဆိုေတာ့ မျဖစ္မေန ပယ္ဖို ့ကိုပဲ အားထုတ္ေတာ့တာပါ။ ဆက္ျဖစ္ပါ, ပိုက္ဆံေပးပါ့မယ္ဆိုရင္ေတာင္ ပိုက္ဆံကို မလိုခၽင္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါ သိသူနဲ ့မသိသူရဲ့ ကြာျခားခၽက္ေတြပါပဲ။
တခၽိဳ့က ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အကုသိုလ္နဲ ့ရင္းႀကပါတယ္။ ေအာင္ျမင္တာ မေအာင္ျမင္တာထား, အကုသိုလ္ကေတာ့ အကုသိုလ္ပါပဲ။
အရြယ္ရလာလို ့ပဲျဖစ္ျဖစ္, တရားသေဘာေတြကို ဉာဏ္သိ မဟုတ္ေပမယ့္ စာသိ သိလာရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘဝကို ေအာင္ျမင္ျခင္း မေအာင္ျမင္ျခင္းေတြက မျပ႒ာန္းဘူးဆိုတာ တဲြျပီး သိလာရပါတယ္။
အဲဒီအခါကၽရင္ ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုတာလည္း ဘာမွမဟုတ္ေတာ့သလို မေအာင္ျမင္တာလည္း ဘာမွမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ တရားကသာ အဓိကျဖစ္သြားပါျပီ။ တရားနဲ ့သာ ေအးေအးခၽမ္းခၽမ္း ေနသြားခၽင္ေတာ့တာပါ။
ပံ့သကူမေထရ္ရဲ့ ဝတၳဳေလးကို ဖတ္ရရံုနဲ ့တင္ စိတ္က ႀကည္ႏူးေနပါျပီ။ ကဲ...ပံ့သကူမေထရ္လို မေကာင္းတဲ့ အေတြးေလးေတြးမိလို ့ အိမ္ကိုျပန္လာရတယ္ ဆိုတာမၽား ဘယ္ႏွခါပဲ ရွိဖူးပါသလဲ။
ပံ့သကူမေထရ္လို အားလံုး အားလံုးဟာ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္လို ့ အိမ္ကိုျပန္ျပန္လာႀကရင္ တစ္ေလာကလံုး ျငိမ္းခၽမ္းေနႀကမွာပါ။ ကိုယ္အိမ္ျပန္လာလိုက္တာဟာ ကမ႓ာႀကီးျငိမ္းခၽမ္းဖို ့အတြက္ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာက ေကၽးဇူးျပဳလိုက္တာပါ။
ကိုယ္ကအေရးပါရင္ ပါသေလာက္ ေကၽးဇူးျပဳတာပါ။ " ဟယ္...သမီးေလး ဘာျဖစ္လို ့အိမ္ျပန္လာတာလဲ " " အကုသိုလ္ စိတ္ျဖစ္လို ့ပါ " " ဟယ္...အေဖႀကီး ဘာေမ့ကၽန္ခဲ့လို ့အိမ္ျပန္လာတာလဲ " " အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္လို ့ပါ " " ေႀသာ္..ထိုင္ထိုင္ တရားေခြေလး နာလိုက္ပါဦး " စသည္ျဖင့္ေပါ့။ အိမ္ျပန္လာတာဟာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရဖို ့အတြက္လည္း အေထာက္အပံ့ေကာင္းေတြ ျဖစ္သြားေတာ့တာပါ။
ဘယ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေရွ့ဆက္သြားေန သြားေနကိုယ္တစ္ေယာက္ကေတာ့ျဖင့္ အိမ္ျပန္လာႏိုင္ရပါမယ္။ စာေရးသူလည္း ေကၽာင္းျပန္လာႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါဦးမယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ အကုသိုလ္ျဖစ္တာခၽင္းအတူတူ ကိုယ္က သိလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ မသိသူေတြထဲမွာ သိသူက ျမတ္သြားပါျပီေလ။
ကလၽာမဂၢဇင္း
ဇန္နဝါရီလ, ၂၀၁၀
ကၽမ္းကိုး
---------
၁။ သီဟိုဠ္ေခတ္စံေတာ္ဝင္ အရိယာမၽား(ဓမၼာစရိယ ဦးေဌးလႈိင္)
၂။ ပိဋကတ္အႏွစ္ခၽဳပ္ မဇၩိမနိကာယ္ ပ-တဲြ,(ဓမၼာစရိယ ဦးေမာင္ေမာင္ေလး)
ဆရာေတာ္အရွင္ရာဇိႏၵ - ရေဝႏြယ္(အင္းမ) ေရးသားေတာ္ မူခဲ့ေသာ - " စိတ္ညစ္ရင္ ေရခၽိဳးပါ " စာအုပ္မွ
Khät Hätüň - ေရးသား ပူေဇာ္သည္။

No comments: