အဲဒီညမွာလအရမ္းသာတယ္။ သံတိုင္ေတြၾကားက အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ေသးတဲ့ အက်ဥ္းသား၊
ဟိုေငးဒီေၾကာင္၊ ငုတ္တုတ္ထိုင္ လိုက္၊ လမ္းထေလွ်ာက္လိုက္၊ အျပင္ဘက္က “ဝါကာ
.. ဝါကာ ေအ့ ေအ့..” သီခ်င္းနဲ႔ ဘုန္းႀကီးတရားသံကေရာေထြးၿပီး
ေထာင္နံရံကိုေဖာက္လာတယ္။
သံတိုင္အျပင္ဘက္မွာ လေရာင္္ေတြ ဖိတ္လွ်ံက်ေနတာ ဝင္းဝင္းလက္လက္။
ေထာင္နံရံေမ်ာ္စင္လည္း ပ်ဳိးပ်ဳိးျပက္ျပက္။ သံတိုင္ထဲကလူ.. လေရာင္ကို
သတိျပဳမိသြားတယ္။ လျပည့္ညလဲ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ သံတိုင္နားကပ္ၿပီး
ေစာင္းငဲ႔ေမာ့ၾကည့္ တယ္၊ လဝန္္းကိုမျမင္ရ။ သံတိုင္အျပင္ဘက္လက္ဆန္႔ၿပီး
လေရာင္ကိုခံၾကည့္တယ္၊ လရိပ္က သူ႔လက္ဖ်ားနဲ႔ တစက္က ေလးမွမထိဘူး။
နည္းနည္းေလးေရွ႕တိုးႏိုင္ရင္ေတာ့ သူျမင္ခ်င္တဲ့လျပည့္ဝန္းကို ေတြ႔ႏိုင္မယ္။
သံတိုင္နဲ႔ပါး ကပ္ႏိုင္သမွ် ကပ္၊ လက္ကိုဆန္႔တန္းၿပီး အျပင္ထုတ္ေပမဲ့
လရိပ္က စိမ္းစိမ္းကားကားပဲ။ မထိမတို႔ႏိုင္တဲ့လေရာင္ကို ပိုၿပီး ငတ္မြတ္လာ
တယ္။ ပိုျမင္ခ်င္လာတယ္။
ဒီညေတာ့ လျပည့္ျပည့္ကို ျမင္မွျဖစ္မယ္၊ ဒီလကို။ မျမင္ရမခ်င္း
မအိပ္ေတာ့ဘူးလို ဆံုးျဖတ္လိုက္ပံုရတယ္။ အၾကံရတယ္။ အခန္းေဒါင့္ကိုသြားၿပီး
က်င္ငယ္စြန္႔တဲ့ ဂန္ဖလားကိုဆဲြၿပီး သံတိုင္အျပင္ဘက္ထုတ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့
အဲဒီခြက္ထဲ ႐ွဴ႐ွဴးပန္းထဲ့လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဂန္ဖလားကို
လေရာင္က်ေနတဲ့ေနရာထိ တိုးေရႊ႕လိုက္တယ္။
လႈပ္ခတ္ေနတဲ့ အျဖဴေရာင္အရိပ္ေတြက က်င္ငယ္ေရထဲ ဝါးတားတားေပၚလာတယ္။
ခြက္ထဲက က်င္ငယ္ေရေဘာင္ဘင္ ခတ္တာၿငိမ္သက္သြားေတာ့ ဝိုင္းဝိုင္းစက္စက္
လမင္းႀကီးဟာ က်င္ခြက္ထဲမွာ ျပည့္လို႔ သာလို႔။ သံတိုင္ၾကားက မလြတ္ လပ္တဲ့
အက်ဥ္းသား၊ က်င္ခြက္ထဲက လရိပ္ကို အငမ္းမရ ၾကည့္လိုက္တယ္။
လျပည့္ညကို အားရပါးရ ခံစားလိုက္တယ္။
…………………………………………………….
အဲဒီ Short Film ေလးကိုဒါ႐ိုက္တာ ဇာဂနာက “မျမင္ရတဲ့ လ” လ႔ို နာမည္ေပးထားတယ္။
“အက်ဥ္းခန္းထဲမွာ လေရာင္ကို ျမင္ႏိုင္တဲ့အခြင့္အေရး မရိွသလို၊
ေသာက္စရာေရေတာင္မရိွဘူး၊ ဒီဇာတ္လမ္းကို ေထာင္ ထဲမွာ စိတ္ကူးထားတာၾကာၿပီ၊
အခုအျပင္ေရာက္မွ တကယ္႐ိုက္ျဖစ္တာ” ေရခဲအမွတ္ သုညေအာက္ေရာက္ေနၿပီး၊ ေအာ္
စလိုပင္လယ္ကမ္းေျမႇာင္ကို ေမးတင္ေဆာက္ထားတဲ့ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံ
အမ်ဳိးသားေအာ္ပရာဇာတ္႐ံုအျပင္မွာ ျမန္မာအမ်ဳိး သားဝတ္စံုဝတ္ထားတဲ့
ကတံုးေျပာင္နဲ႔ ကိုဇာဂနာ ေမးခိုက္ခိုက္တုန္ၿပီး မီဒီယာေတြကို
အင္တာဗ်ဴးေပးေနတာ ေတြ႔ရ တယ္။
ေအာက္တိုဘာ ၂၅ နဲ႔ ၂၆ ရက္ေန႔ ၂ ရက္တာ က်င္းပတဲ့ “All that is banned is
desired” “ပိတ္ဆို႔ခံခဲ့ရတဲ့ လိုအင္ဆႏၵ ေတြ” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔
အႏုပညာနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထား ထုတ္ေဖာ္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာ အႏုပညာရွင္ ၅ဝ
ေက်ာ္ထဲမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက လူရႊင္ေတာ္၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊
ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ကိုဇာဂနာနဲ႔မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္(Documentary Film)
ဒါ႐ိုက္တာ မင္းထင္ကိုကိုႀကီးတို႔ ၂ ဦးလည္း ပါဝင္တယ္။ သူတို႔ ၂ေယာက္ရဲ႕
တင္ဆက္မႈကို (Beauti Under Pressure) “ဖိႏွိပ္မႈေအာက္က အလွတရား” လို႔
နာမည္ေပးထားတယ္။
အေစာပိုင္းက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ေရႊသံစဥ္တီးဝိုင္းေခါင္းေဆာင္
ကိုဝင္းေမာ္ လာဖို႔ရိွေပမဲ့ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ မရလို႔မလာႏိုင္ခဲ့ဘူး။
“က်ေနာ္ပတ္စ္ပို႔ရဖို႔ လအတန္ၾကာကတည္းက အႀကိမ္ႀကိမ္က်ဳိးစားခဲ့ေပမဲ့
အထမေျမာက္ခဲ့ဘူး၊ ၾသဂုတ္လကလည္း က်ေနာ္နဲ႔ က်ေနာ့အဖဲြ႔ကို
ထိုင္းဘုရင္မေမြးေန႔ပဲြမွာ ေျဖာ္ေျဖဘို႔ ဖိတ္ၾကားခံရတာလည္း သြားခြင့္မရခဲ့
ဘူး” လို႔ သူ႔ရဲ႕ Video အမွာစကားမွာ ကိုဝင္းေမာ္ က ရွင္းျပသြားပါတယ္။ သူ႔က
ဗြီဒီယိုအေခြကတဆင့္ ေက်ာင္းသားေတြ ညအခ်ိန္မေတာ္ တိတ္တဆိတ္
အဖမ္းခံေနရတဲ့အေၾကာင္း ေထာင္ထဲမွာေရးဖဲြ႔ထားတဲ့ Evil Go Away (မိစာၦေတြ
အေဝး ထြက္သြား) သီခ်င္းကို ဆိုျပသြားတယ္။
ဒီကေန႔လို ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚ အားလံုးကတြန္းတင္ၿပီးသြားေနခ်ိန္
ဘာေၾကာင့္ အတိတ္ကပံုရိပ္ေတြကို ႏိုင္ငံတ ကာလွည့္ျပသေနရသလဲဆိုတာက
သိလိုတဲ့ေမးခြန္းတခုပါ။ “ဒီလိုဇာတ္လမ္းေတြျပဖို႔ အေစာပိုင္းက
စိတ္ကူးမရိွဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ခရီးထြက္ဘို႔နီးကပ္ခ်ိန္ထိ ကိုဝင္းေမာ္
ပတ္စ္ပို႔မရေတာ့ ဒီကိစၥ ေခါင္းထဲဝင္ေဆာင့္လာတယ္၊ ငါတို႔က လြတ္လပ္မႈ
ရွာေနသလို၊ သူတို႔ကလည္း လြတ္လပ္ပါၿပီ၊ ဒီမိုကေရစီအစိုးရပါလို႔ ေျပာတယ္၊
ဒါဆို လူလူခ်င္းခဲြျခားၿပီး ႏိုင္ငံသားတိုင္း ရပိုင္ခြင့္ရိွတဲ့
ပတ္စ္ပို႔ေတြထုတ္မေပးၾကတာလဲ၊ ကိုဝင္းေမာ္မွမဟုတ္ဘူး၊ ကိုေဇာ္သက္ေထြးနဲ
ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ေဟာင္း ၉ဝရာခိုင္ႏႈန္းက ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ေတြ
မရေသးဘူး၊ ဒီေတာ့ လူ႔အခြင့္ေရးတို႔၊ ဒီမိုကေရစီတို႔ တည္ေဆာက္ေနပါ တယ္လို႔
ေျပာေနတာကို က်ေနာ္တို႔ဘယ္လိုယံုၾကည္ရမွာလဲ.. ဒါေၾကာင့္လဲ ဒီလာခါနီးမွ
ကမန္းကတန္း “မျမင္ရတဲ့လ” ကို႐ိုက္ၿပီး ယူလာခဲ့တာပဲ” ရင္အပူနဲ႔ေျပာလိုက္တဲ့
ကိုဇာဂနာ ေရခဲေအာက္သုညဒီဂရီေရာက္ေနတဲ့ အေအးဓာတ္ကို
ခဏေတာ့ အံတုႏိုင္မွာပဲ။
…………………………………………….
ေအာ္စလိုပဲြမွာတ႐ုတ္၊ မေလးရွား၊ တိဘက္ စတဲ့အာရွႏိုင္ငံက
အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔၊ လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားသူေတြ၊ ဂ်ာ နယ္လစ္ေတြအျပင္၊
ျပင္သစ္၊ အာဖရိက၊ အေမရိကန္၊ ဆီြဒင္၊ ဒိန္းမတ္၊ စတဲ့ႏိုင္ငံတကာက
အႏုပညာသမားနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီအေရး လႈပ္ရွားသူဟာ
ကိုယ့္နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ ပိတ္ဆို႔ခံေနရတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔လုပ္တဲ့
အႏုပညာေတြကို တင္ျပၾကတာပါ။ အဆို၊ အက၊ အတီးအမႈတ္နဲ႔
သ႐ုပ္ေဖာ္အႏုပညာျပကြက္ေတြအျပင္၊ ပရိသတ္နဲ႔ပါ အျပန္အလွန္
ေမးခြန္းထုတ္ေဆြးေႏြးမႈေတြလည္းပါတယ္။
ထူးထူးျခားျခား တင္ဆက္မႈတခုက ျပင္သစ္ႏိုင္ငံက အမ်ဳိးသမီးတဦးရဲ႕ ၁ဝ
မိနစ္ၾကာ တင္ဆင္တဲ့ သ႐ုပ္ျပကြက္ေလးပါ။ Hijab လို႔ေခၚတဲ့ အစၥလမ္ဘာသာဝင္
မ်က္ႏွာဖံုးကာ ဝတ္႐ံုေတြနဲ႔အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ မလြတ္လပ္မႈ၊
အခြင့္အေရးမဲ့မႈနဲ႔ လူ သားဆန္ဆန္မေနႏိုင္တဲ့ဘဝကို အသံ၊ အလင္းေတြရဲ႕
အေထာက္အပံ့နဲ႔ ျပသြားတာပါ။ ထူးျခားတာက ဒီျပကြက္ကို အ သက္အႏၲရာယ္ေၾကာင့္
ဓာတ္ပံု၊ ဗီီြဒီယိုလံုးဝမ႐ိုက္ဖို႔ တားျမစ္ထားသလို၊ ဒီေနရာမွာ
ပထမဆံုးျပတာျဖစ္သလို၊ ဘယ္ေန ရာမွာမွထပ္မျပသမဲ့ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္
သ႐ုပ္ျပကြက္ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ေျပာခဲ့တာပါ။ ၁ဝ မိနစ္ၾကာ ျပကြက္တခုလံုးမွာ
မ်က္ႏွာဖံုးစြတ္ထားတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ရဲ႕၊ တီးလံုးနဲ႔အညီ၊ ေအာ္ဟစ္သံ၊
ညည္းညဴသံ၊ သက္ပ်င္းခ်သံေတြနဲ႔ အဖံုး အကြယ္မပါတဲ့ မ်က္လံုး ေတြကတဆင့္
ေၾကာက္လန္႔မႈ၊ အားငယ္စိုးရိမ္မႈေတြကို သ႐ုပ္ေဖာ္ျပသသြားတာပါ။ ကဇာတ္႐ံု ထဲက
ပရိႆတ္ ၂ဝဝ ေက်ာ္ဟာေခ်ာင္းဟန္႔သံေတာင္မျပဳ ၿငိမ္သက္ေနတယ္။
လြတ္လပ္မႈမရိွတဲ့အဓိပၸါယ္ကို ပီျပင္ေစ ခ်င္လို႔လားမသိ၊
သတင္းသမားေတြကိုေတာင္ ဓာတ္ပံု၊ Video မ႐ိုက္ဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။
ဒါ႐ိုက္တာ မင္းထင္ကိုကိုႀကီးကေတာ့ ကိုမင္းကိုႏိုင္ အက်ဥ္းက်စဥ္
ေရးခဲ့တဲ့ “အလ်ဥ္” ဆိုတဲ့ကဗ်ာစာသား ျမန္မာ အဂၤလိပ္လိုေရးထားတာကို
ကင္မရာအနီးအေဝး၊ အနိမ့္အျမင့္၊ အတြန္းအေရႊ႕၊ အလွည့္အေျပာင္း႐ိုက္ခ်က္ေတြနဲ႔
ေနာက္ ခံစႏၵယားတီးကြက္ေတြကိုပံ႔ပိုးၿပီး ႐ိုက္ထားတာေလးက ထူးျခားၿပီး
ပရိသတ္ရဲ႕စိတ္အာ႐ံုကို ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့တယ္။ ေသျခင္း နဲ႔
ရွင္ျခင္းဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ကုိ စကားလံုးက်စ္က်စ္လစ္လစ္နဲ႔
ေရွ႕ေနာက္ေရႊ႕ေရးစပ္ထားတဲ့ ကိုမင္းကိုႏိုင္ရဲ႕အေတြးနဲ႔ ဒႆနေတြ
ဘယ္ေလာက္ေလးနက္၊ က်ယ္ျပန္႔ေနတယ္ဆိုတာကို အဲဒီကဗ်ာေလးမွာ ျမင္ရတယ္။
လြတ္လပ္မႈ၊ မလြတ္လပ္မႈနဲ႔ မတရားမႈ၊ ဖိႏွိပ္မႈ၊
ၿခိမ္းေျခာက္မႈ၊မလံုျခံဳမႈ၊ ဘဝအာမခံမရိွမႈ၊ ျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္ၿပီး၊ လူသား
တေယာက္ရဲ႕ ဘဝအဓိပၸါယ္မျပည့္ဝတဲ့ အေနအထားေတြကိုသာမက၊ လူေသၿပီး
နာမည္မေသတဲ့ဘဝေတြ၊ လူရွင္ၿပီး နာ မည္ေသေနတဲ့ဘဝေတြ၊ သခၤါရေတြ၊ တရားဓမၼနဲ႔
ဆင္ျခင္ေတြးေတာစရာ အဓိပၸါယ္ေတြအမ်ားႀကီးကို ခံစားရမွာျဖစ္တယ္။
………………………….
အလ်ဥ္
ေသဆံုးတယ္ဆိုတာမရိွဘူး၊
ေသတယ္မဆံုးဘူး၊
မဆံုးေအာင္ေသတယ္၊
ေသၿပီးသားလူေတြထပ္ေသတယ္၊
ေသရမဲ့လူေတြအသက္ဆက္တယ္၊
မေသမရွင္ေတြကမရွင္မေသ၊
ေသျခင္းနဲ႔ရွင္ျခင္းဟာ သိပ္မကဲြျပားေတာ့ဘူး။
ဟိုနားမွာေမြးၿပီး ၊ဒီနားမွာေသတယ္၊
ေစာေစာကေမြးၿပီး ခုေလးတင္ေသတယ္၊
ေမြးကတည္းကေသၿပီးသားလည္းျဖစ္မယ္၊
အေသ၊
အရွင္၊
မေသမရွင္၊
အဲဒီၾကားမွာအေပ်ာက္ရိွတယ္။
အေသလည္းေပ်ာက္တယ္၊
အရွင္လည္းေပ်ာက္တယ္၊
မေသမရွင္ေတြလည္းေပ်ာက္တယ္။
အရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊
အေသျဖစ္ျဖစ္ျဖစ္၊
မေသမရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊
အေပ်ာက္ျဖစ္ျဖစ္၊
ဖက္နဲ႔ထုတ္ထားရတဲ့အသက္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွအေသမေျဖာင့္ဘူး။
အသက္ငင္ေနတဲ့
စားစရာ၊
ေသာက္စရာ၊
ဝတ္စရာ၊
ေနစရာ၊
ေသငယ္ေဇာနဲ႔ေျမာေနတဲ့
ေသစရာနဲ႔ရွင္စရာ။
မေသမခ်င္းေတာ့ရွင္လိမ္႕မယ္
ရွင္ေပမဲ့လည္းဆံုးေနပါၿပီ။
(မင္းကိုႏိုင္)
…………………………………………..
တကယ္ေတာ့ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ Documentary Film ေတြဟာ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းက
အေျခအေနေတြကို တင္ျပရာမွာ အခ်ိန္ တိုတိုနဲ႔ အားေကာင္းတဲ့အခ်က္အလက္ေတြ၊
ခံစားမႈေတြ၊ အသိပညာနဲ႔ရသတဲြၿပီး ရႏိုင္တာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔
ႏိုင္ငံလို အရာရာေနာက္က်ၿပီး အမ်ားလက္ခံေအာင္ဆဲြတင္ေပးရမဲ့အခ်ိန္မွာ
အခုလိုရသနဲ႔အျဖစ္အပ်က္မွန္ေတြ၊ သတင္း အခ်က္အလက္နဲ႔ဒႆနကို
အခ်ိန္တိုတိုေတာင္းေတာင္းနဲ႔ ရင္ဘတ္ထဲေရာ၊ ဦးေခါင္းထဲေရာ
ခ်က္ခ်င္းေရာက္ေအာင္ပို႔ ေပးတဲ့ေနရာမွာ အခုလို မွတ္တမ္းဇာတ္လမ္းတိုေတြက
အေတာ္ေလးတန္ခိုးႀကီးတယ္လို႔ ျမင္မိတယ္။
၁၉၉၄ ေလာက္က က်ေနာ္ အိႏိၵယမွာ Documentary Film
အေၾကာင္းေလ့လာသင္ၾကားခဲ့ခ်ိန္က သင္တန္းဆရာက
မွတ္တမ္းဇာတ္လမ္းတိုတခ်ဳိ႕ျပသၿပီး ေဝဖန္သံုးသပ္ခိုင္းတယ္။ အိုင္ဒီယာ၊
အေတြးစိတ္ကူးဆိုင္ရာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ႐ိုက္ ကူးခ်က္ေတြေလ့လာရတဲ့အခါ ဒီေန႔ထိ
စဲြေနတဲ့ တမီးလ္လူမ်ဳိး ဒါ႐ိုက္တာတေယာက္႐ိုက္ကူးတဲ့ ဇာတ္လမ္းတိုေလးတခု
ရိွတယ္။
ဇာတ္ကားနာမည္က “Rope” (လြန္ႀကိဳး) တဲ့ ျပကြက္အစကို..
အျပာေရာင္ပင္လယ္ကမ္းစပ္က ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚမွာ ထိုင္ေနတဲ့လူတေယာက္န႔ဲျပတယ္။
ေကာင္းကင္ကျပာျပာ၊ ေရျပင္ကျပာျပာ၊ ေနကသာၿပီးလိႈင္းလံုးေတြက
စီးခ်က္မွန္မွန္နဲ႔ ကမ္းစပ္ကိုလာ႐ိုက္ေနတယ္။ ဟိုး.. အေဝးသဲေသာင္ျပင္မွာ
လူတေယာက္လဲေနတာကို ကင္မရာက Long Shot အေဝး ႐ိုက္ခ်က္နဲ႔ျပတယ္။
ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚထိုင္ေနသူက၊ လဲေနသူကို မ်က္ေတာင္မခတ္ လွမ္းၾကည့္ေနတယ္။
အနီးကပ္ ကင္မရာ႐ိုက္ခ်က္မွာ အသက္ျပင္းျပင္း ႐ွဴထုတ္လိုက္တိုင္း
ႏွာဝနဲ႔ထိေနတဲ့ ေသာင္ျပင္က သဲေတြ ဖြာကနဲ၊ ဖြာကနဲ ထြက္ ေနလို႔ လဲေနသူဟာ
အေသေကာင္မဟုတ္မွန္း သိရတယ္။ သူ႔ခဗ်ာ အေတာ္ေလးေမာပမ္းေနဟန္ရိွတယ္။
ခနေနေတာ့ လဲေနရာက႐ုန္းထလာတယ္။ သူ႔လက္ကို ဆန္႔တန္းလိုက္ျပန္ေကြးလိုက္
ေနာက္ေျခတလွမ္းစီဆုတ္လိုက္နဲ႔ ပင္လယ္ကိုမ်က္ႏွာမူၿပီး
လြန္ႀကိဳးတေခ်ာင္းကိုတေယာက္ထဲဆဲြေနတဲ့ ဟန္ပဲ (ႀကိဳးေတာ့မပါဘူး၊ ဟန္သက္သက္)
သိပ္ မၾကာဘူး ေရွ႕ကိုငိုက္ဒရြတ္တိုက္ပါၿပီး ေသာင္ျပင္မွာ အေစာကအတိုင္း
ေမွာက္ရက္လဲသြားျပန္တယ္။ ဒီေတာ့ ေက်ာက္ ေဆာင္မွာ ထိုင္ၾကည့္ေနသူ
မေနႏိုင္ဘူးထလာတယ္။ လဲေနသူကို ထူလိုက္တယ္။ ႏွစ္ေယာက္သားေျခလွမ္းညီညီ၊ လက္
ညီညီနဲ႔ (ေနာက္ခံဗံုသံေလးနဲ႔) စီးခ်က္မွန္မွန္ လြန္ႀကိဳးကို ဆဲြျပန္တယ္။
သူတို႔ဆဲြေနတာက ပင္လယ္ျပင္ႀကီး။ ဒါေပမဲ့ ပင္ လယ္ေရက တုတ္တုတ္မလႈပ္္၊
လႈိုင္းၾကက္ခြတ္ေလးေတာင္မထ၊ ဖ်ာတခ်ပ္ခင္းထားသလို ၿငိမ္သက္ေနတယ္။ ၂ လွမ္း ၃
လွမ္းပဲ ဆဲြရေသးတယ္၂ေယာက္သား ေရွ႕ငိုက္ၿပီး ဟတ္ထိုးလဲက်တယ္။
လူးလဲထၿပီးေနာက္ထပ္တခါ ျပန္ဆဲြတယ္။ သူတို႔ ဆဲြေနတာကို၊ ဟိုး..
အေဝးေက်ာက္ေဆာင္နားမွာ တံငါသည္လင္မယား ၂ ေယာက္ လွမ္းၾကည့္ေနတယ္။
ခ်က္ခ်င္းမကူ ဘူး။ ၂ခါေလာက္လဲၿပီးေတာ့ သူတို႔လည္းမေနသာ
လြန္ႀကိဳးကိုကူဆဲြေပးတယ္။ မရဘူး။ ပင္လယ္ေရက ႂကြမလာဘူး။ ခနခန လဲက်တယ္။
ေနာက္ထပ္ ေသာင္ျပင္ကိုေရာက္လာတဲ့ တံငါသည္ေတြ
ထမ္းထားတဲ့ေလွေတြအျမန္ခ်ၿပီး ႀကိဳးကို ဆဲြကူတယ္။ (ကင္မရာ ႐ိုက္ခ်က္လည္း
ျမန္လာသလို၊ ေနာက္ခံဗံုသံၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္နဲ႔ စီးခ်က္ဝါးခ်က္ညီၿပီး
သိပ္သြက္ လာတယ္) ပင္လယ္လႈိင္း လံုးေတြကလည္း တလံုးၿပီးတလံုးႂကြလာတယ္။
ဒါေပမဲ့ လြန္ဆဲြသူေတြအေရးနိမ့္တုန္း၊ ဒါနဲ႔ပဲ.. ေနာက္ထပ္ ၅ ေယာက္၊ ၁ဝ ေယာက္
ထပ္တိုးတိုးလာၿပီး ေသာင္ျပင္မွာ မိန္းမေတြေရာ၊ ေယာက်ၤားေတြေရာ၊ လူငယ္လူ
လတ္ အဖိုး အဖြား က ေလး ေတြပါမက်န္ အားလံုးဝိုင္းကူဆဲြလိုက္တာ
(ကင္မရာ႐ိုက္ခ်က္ကလည္း Zoom Out အေဝးျမင္ကြင္းကို ဆဲြျပလိုက္ တဲ့အခါ)
ဟိုး.. ေသာင္ျပင္မွာ လူေတြေျခလွမ္းညီညီ၊ လက္ဟန္ညီညီ၊ ဗံုတီးကြက္နဲ႔အညီ၊
ညာသံဟစ္ၿပီး ဟန္ခ်က္ညီညီ ႀကိဳးကိုအဆဲြ၊ ပင္လယ္ျပင္က လိႈင္းလံုးႀကီးေတြကလည္း
ဆဲြလိုက္တိုင္း တလံုးၿပီးတလံုး၊ တလံုးၿပီးတလံုး..အဆက္မျပတ္
ႂကြႂကြတက္လာလိုက္တာ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ပင္လယ္ႀကီးဟာ လူေတြဆဲြေခၚရာ
တလွိမ့္လွိမ့္နဲ႔ လႈိင္းလံုးေတြႂကြၿပီး ပါလာ ပါေတာ့တယ္။
လႈိင္းေတြတလံုးၿပီးတလံုး ႂကြတက္လာတာနဲ႔ အဆံုးသပ္ထားတယ္။
သိပ္ေကာင္းတဲ့႐ိုက္ခ်က္၊ သိပ္ေကာင္းတဲ့ ေနာက္ခံတီးလံုးနဲ႔သံစံု၊
ၿပီးေတာ့..သိပ္လွပ ညီညာတဲ့ေျခလွမ္းအတက္အႂကြ၊ လက္ဟန္အပင့္အေျမႇာက္အခ်၊
အလဲအၿပိဳ..သိပ္ညီတယ္၊ သိပ္လွတယ္။ ညီညြတ္ေရးမွာ အားေတြပါတယ္။ စည္းခ်က္
ေတြရိွတယ္၊ ေအာင္ပဲြေတြရိွတယ္။ အမ်ားညီတယ္ဆို ပင္လယ္ျပင္လႈိင္းႂကြလာေအာင္
ႀကိဳးနဲ႔ဆဲြလို႔ရတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ ကိုျပသြားတာ သိပ္လွတဲ့ ဇာတ္လမ္းတိုေလး။
စုစုေပါင္းမွ ၄ မိနစ္ေတာင္ မျပည့္ဘူး။
ျမန္မာျပည္မွာလည္း ဒီလိုအားေကာင္းတဲ့ ဖန္တီးခ်က္ေတြနဲ႔
လုပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္းရိွတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ အမ်ားႀကီးရိွတယ္လို႔ ကိုဇာဂနာ
ေျပာလို႔ သိရတယ္။ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္က ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာ၊ စာေရးဆရာဆရာႀကီး
ဦးဝင္းေဖရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးတခုမွာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ဘို႔ဆိုရင္
Dramatize Documentary (ျပဇာတ္ဆန္ဆန္၊ ဝတၱဳဆန္ဆန္ မွတ္တမ္းဇာတ္ လမ္း) ေတြ
လုပ္ဖို႔လိုတယ္လို႔ ေျပာတာၾကားၿပီး ကိုဇာဂနာနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ
မွတ္တမ္းဆန္ဆန္ ၿငီးေငြ႔စရာတင္ျပခ်က္ ကေန ဇာတ္လမ္းဆန္တဲ့
မွတ္တမ္းေတြျပန္႐ိုက္တယ္။ အဲဒီကာလ စာေပစိစစ္ေရးတင္လိုက္တိုင္း အပယ္ခံရတယ္။
၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္မွာ ကိုေဇာ္သက္ေထြး၊ တာရာမင္းေဝရယ္နဲ႔ တဲြၿပီး႐ိုက္ၾကတယ္။ ၄
ေခြေလာက္ရိွတယ္။ တင္တိုင္းအပယ္ခံရ တယ္လို႔ ကိုဇာဂနာ က ေျပာျပတယ္။
“ေနာက္ဆံုး၂ဝ၁ဝ ေအာက္တိုဘာမွာ က်ေနာ္ေထာင္ကလြတ္ၿပီးေနာက္မွ စလုပ္ ႏိုင္တယ္၊
အဲဒီမွာ လြတ္လပ္ေသာ အႏုပညာပဲြေတာ္နဲ႔ တြန္းတင္ၿပီး Documentary နဲ႔အတူ
ဇာတ္လမ္းတိုေတြ၊ မွတ္တမ္း ဇာတ္လမ္းေတြ စလုပ္လာတာပဲ” ဒါဆို Dramatize
Documentary ေတြ အသက္႐ွဴေပါက္ရလာတဲ့သက္တမ္းဟာ ႏုႏု ေလးပဲ ရိွပါေသးတယ္။
စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ လုပ္လာသူေတြ တေျဖးေျဖးမ်ားလာၿပီလို႔ သိရတယ္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ တ
ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စအေတြး၊ အၾကံအားထုတ္မႈနဲ႔ လုပ္ခဲ့ေပမဲ့ အားကမရိွေတာ့
ေသာင္ျပင္မွာ ေမွာက္ရက္လဲခဲ့ရတယ္။ ဒီကေန႔ေတာ့ အႏုပညာရွင္ညီေနာင္ေတြအားလံုး
ပင္လယ္ျပင္ကို ႀကိဳးတုပ္ဆဲြေနၾကၿပီ။
စည္းခ်က္ညီညီ ဝိုင္းဝန္းဆဲြေနၾကၿပီဆိုေတာ့ တခ်ိန္မွာ
လိုအင္ဆႏၵလႈိင္းလံုးဆင့္ဆင့္ တျမင့္ျမင့္နဲ႔ ကိုယ့္ဘက္ပါလာၾက မယ္လို႔
ေမ်ာ္လင့္ရပါတယ္။
ကိုညိဳ (ေအာ္စလို)
No comments:
Post a Comment