Wednesday, February 19, 2014
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းမ်ားျဖင့္ အဓိကဖဲြ႕စည္းထားေသာ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီ၏ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္မည့္အခ်က္မ်ားထဲတြင္ ဒုသမၼတႏွင့္ ၀န္ႀကီးအားလံုး လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္ရမည္ဆုိသည့္အခ်...က္ ပါ၀င္သည္။
တပ္မေတာ္မွ အၿငိမ္းစားယူၿပီးေနာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းတြင္ ေနရာယူမႈမ်ားအား ေလွ်ာ့ခ်ရန္အတြက္ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တပ္မေတာ္အၿငိမ္းစားအရာရွိတစ္ဦးျဖစ္သူ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးလွေဆြကဆိုသည္။
“တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္မယ့္သူေတြက ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ေတြပဲ ျဖစ္သင့္တာေပါ့”ဟုလည္း ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အမတ္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦး၀င္းဦးကဆိုသည္။
ဒုသမၼတႏွင့္ သမၼတတို႔သည္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္ရမည္ဆုိေသာအခ်က္ကို အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္အေနျဖင့္လည္း ေထာက္ခံေၾကာင္း အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္ ေဒၚနန္းခင္ေထြးျမင့္ကဆိုသည္။
၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြအၿပီး ဒုသမၼတသံုးဦးကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထဲမွ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ္လည္း သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရတက္လာၿပီးေနာက္ လစ္လပ္သြားေသာ ဒုသမၼတရာထူးႏွင့္ ၀န္ႀကီးေနရာမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္မွ သက္ျပည့္ပင္စင္ယူသူမ်ားအား ခန္႔အပ္မႈမ်ားရွိခဲ့သည္။
တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္သည့္ လစ္လပ္သြားေသာ ဒုသမၼတေနရာတြင္ လႊတ္ေတာ္အမတ္မဟုတ္ေသာ သက္ျပည့္ပင္စင္ယူရမည့္ ေရတပ္ဦးစီးခ်ဳပ္ကို အစားထိုးခန္႔အပ္ခဲ့သည္။
ထုိ႔အျပင္ အသက္(၆၀)ျပည့္သျဖင့္ သက္ျပည့္ပင္စင္ယူရေသာ ေလတပ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးျမတ္ဟိန္းကို ဆက္သြယ္ေရး သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ နည္းပညာ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးအျဖစ္ခန္႔အပ္ခဲ့ၿပီး ေျမာက္ပိုင္းတိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္ တိုင္းမွဴးဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဇယ်ာေအာင္ကိုလည္း စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခဲ့သည္။
ထိုသို႔ လႊတ္ေတာ္အမတ္မဟုတ္သူမ်ားကို ဒုတိယသမၼတႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ ခန္႔အပ္လာျခင္းကို မႏွစ္သက္သျဖင့္ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ပါရွိေသာ ဒုသမၼတႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ားအား လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္စရာမလုိဟု ျပ႒ာန္းထားခ်က္ကိုျပင္ဆင္ရန္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီက တင္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။
လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒအရ ဒုသမၼတသံုးဦးအား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွတစ္ဦး၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွတစ္ဦးႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ေပါင္းရွိ တပ္မေတာ္သားအစုအဖဲြ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကတစ္ဦး ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရသည္။
ထိုသို႔ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ဒုသမၼတသံုးဦးမွာ လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္စရာမလိုဘဲ ဖဲြ႕စည္းပံုပါ အျခားအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ကိုက္ညီပါက ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည္။
ထို႔အတူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕၏အႀကီးအကဲ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကလည္း အစိုးရအဖဲြ႕၀င္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ားကို လႊတ္ေတာ္အမတ္မဟုတ္သည့္ ျပင္ပမွေရြးခ်ယ္ႏိုင္ၿပီး လႊတ္ေတာ္၏အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ခန္႔အပ္ႏိုင္သည္။
လက္ရွိသမၼတဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရအဖဲြ႕တြင္ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးေျခာက္ဦးအပါအ၀င္ ၀န္ႀကီးဌာန ၃၁ ခုတြင္ ၀န္ႀကီး ၃၆ ဦးရွိၿပီး ဒုတိယ၀န္ႀကီး ၅၉ ဦး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္လ်က္ရွိသည္။
၎တို႔အထဲတြင္ ျပင္ပမွပညာရွင္ႏွင့္ အရပ္သား၀န္ႀကီး၊ ဒု၀န္ႀကီးအေရအတြက္မွာ အနည္းငယ္သာရွိသည္။
လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္မွ ၀န္ႀကီးတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရမည္ဆုိေသာအခ်က္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ခဲ့ပါက ပညာရွင္မ်ားအား ၀န္ႀကီးခန္႔အပ္ရန္ ခက္ခဲသြားႏိုင္ေၾကာင္း ပညာရွင္အခ်ဳိ႕က သံုးသပ္ေျပာဆုိၾကသည္။
“ပညာရွင္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသမားအလုပ္လုပ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ပါတီအတြက္လည္း လုပ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ပညာရပ္ဆိုင္ရာပဲ လုပ္မွာပဲ”ဟု ကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္ဦးရဲျမတ္သူကဆိုသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္မွသာ ၀န္ႀကီးလုပ္ရမည္ဟု မကန္႔သတ္သင့္ေၾကာင္း ဦးရဲျမတ္သူက ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားတြင္ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္သင့္ေလ်ာ္သည့္ ဌာနမ်ားရွိသျဖင့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္မွ ၀န္ႀကီးအျဖစ္ေရြးခ်ယ္မည္ဟု မကန္႔သတ္သင့္ျခင္းျဖစ္သည္။
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ၀န္ႀကီးဌာန၊ က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔သည္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားအား ၀န္ႀကီးအျဖစ္ခန္႔အပ္မွသင့္ေလ်ာ္သည့္ ဌာနမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာထြန္းလြင္ကရွင္းျပသည္။
“ပညာရွင္ဆိုတာ သူ႔အလုပ္ပဲ သူစိတ္၀င္စားတာ။ ပညာရပ္ဆိုင္ရာမဟုတ္တာကို စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ၀န္ႀကီးလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္မ်ဳိးလည္း မရွိၾကဘူး။ အေမရိကန္မွာလည္း ဒီလိုပဲ”ဟု ေဒါက္တာထြန္းလြင္ကဆိုသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ စတင္က်င့္သံုးခဲ့သည့္ ၁၉၄၇ ဖဲြ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္မခံရသူတစ္ဦးအား ေျခာက္လထက္ပိုၿပီး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ျခင္းမရွိေစရဟု ျပ႒ာန္းခ်က္ပါရွိေၾကာင္း ၈၈ မ်ဳိးဆက္ (ၿငိမ္း/ပြင့္)မွ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးကိုကိုႀကီးကဆိုသည္။
“ႏိုင္ငံတစ္ခုမွာ အေရးေပၚအေျခအေနျဖစ္ရင္ ေရြးေကာက္ခံမဟုတ္တဲ့လူေတြကို ဖိတ္ေခၚရတဲ့အေျခအေနမ်ဳိး ေတြ႕ႀကံဳရတတ္တယ္။ အဲဒီအေျခအေနမ်ဳိးအတြက္ ေရြးေကာက္မခံရသူေတြကို တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ တမင္ဖြင့္ေပးထားတာ။ ဒါေၾကာင့္ ဒါမ်ဳိးက လိုအပ္တယ္လို႔ထင္တယ္”ဟု ဦးကိုကိုႀကီးကေျပာသည္။
လႊတ္ေတာ္က ဖဲြ႕စည္းထားသည့္ ေရးရာေကာ္မတီမ်ားတြင္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားကိုဖိတ္ေခၚၿပီး တာ၀န္ေပးအပ္သည့္အေလ့အထမ်ား ႏိုင္ငံတကာတြင္လည္းရွိေၾကာင္း ဦးကိုကိုႀကီးကေျပာသည္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕အား တာ၀န္ခံေဆာင္ရြက္ရမည့္ သမၼတအေနျဖင့္ သူ႔အဖဲြ႕အစည္းအား အေကာင္းဆံုးအလုပ္လုပ္ႏိုင္ရန္ သင့္ေလ်ာ္သည့္အစိုးရအဖဲြ႕၀င္မ်ားအား လြတ္လြတ္လပ္လပ္ခန္႔အပ္ခြင့္ေပးသင့္ေၾကာင္းလည္း ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသူအခ်ဳိ႕ကေျပာသည္။
၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြအၿပီး အစိုးရအဖဲြ႕ စတင္ဖဲြ႕စည္းစဥ္က ဒုသမၼတသံုးဦးကို လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားထဲကသာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး ၀န္ႀကီးအမ်ားစုကိုလည္း လႊတ္ေတာ္အမတ္ထဲကသာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ဦးသိန္းစိန္အေနျဖင့္ သမၼတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ၿပီးေနာက္ လစ္လပ္သြားသည့္ ၀န္ႀကီးေနရာမ်ား ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ တပ္မေတာ္မွ သက္ျပည့္ပင္စင္ယူလာေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းသံုးဦးႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္မဟုတ္သည့္ ပညာရွင္အခ်ဳိ႕ကို ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္လာခဲ့သည္။
လစ္လပ္သြားေသာ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးရာထူးအား လႊတ္ေတာ္အမတ္မဟုတ္သည့္ စီးပြားေရးပညာရွင္ ေဒါက္တာကံေဇာ္ကို ခန္႔အပ္ျခင္းႏွင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးအျဖစ္ စီမံခန္႔ခဲြမႈပညာရွင္ ေဒါက္တာေဒၚခင္စန္းရီအား ခန္႔အပ္ခဲ့သည္။ အလားတူ တပ္မေတာ္မွ သက္ျပည့္ပင္စင္ရယူသူမ်ားကိုလည္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး၊ ဒု၀န္ႀကီးမ်ားအျဖစ္ ခန္႔အပ္မႈမ်ားရွိသည္။
၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ တပ္မေတာ္သားမ်ားအေနျဖင့္ အသက္(၆၀) ျပည့္ပါက ပင္စင္ယူရမည္ဟု ျပ႒ာန္းသျဖင့္ လက္ရွိတပ္မေတာ္ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ႕မွာ သက္ျပည့္ပင္စင္ယူရမည့္သူမ်ားရွိသည္။
လက္ရွိ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္မွာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အသက္(၆၀)ျပည့္မည္ျဖစ္ၿပီး ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီး တာ၀န္ယူထားသူႏွစ္ဦးမွာလည္း ၂၀၁၅ မတိုင္မီ အသက္(၆၀)ျပည့္ၾကမည္ျဖစ္သည္။
၂၀၁၅ မွ ၂၀၁၀ ၾကားတြင္လည္း စစ္တကၠသိုလ္ (DSA) အပတ္စဥ္ ၂၂ ဆင္း ဒုတိယတပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္မွလဲြ၍ လက္ရွိတပ္မေတာ္အတြင္း အဆင့္ျမင့္ရာထူးယူထားေသာ DSA ၂၀ မွ ၂၃ အပတ္စဥ္ဆင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားမွာလည္း အသက္(၆၀)ျပည့္၍ သက္ျပည့္ပင္စင္ယူရမည့္သူမ်ားစြာရွိသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဒုသမၼတႏွင့္ ၀န္ႀကီးမ်ား လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္ရမည္ဆိုေသာအခ်က္ ျပင္ဆင္ထားျခင္းမရွိပါက အဆိုပါတပ္မေတာ္အရာရွိမ်ား အစိုးရအဖဲြ႕၀င္ ၀န္ႀကီးမ်ားျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသူအခ်ဳိ႕က ေထာက္ျပေျပာဆိုသည္။
လက္ရွိ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လႈိင္ကိုပင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ သမၼတျဖစ္လာႏိုင္သည္ဟု ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသူမ်ားက ခန္႔မွန္းမႈမ်ားရွိသည္။
လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္လည္း ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ၂၀၁၅ မတိုင္မီျပင္ႏိုင္ရန္ လႊတ္ေတာ္ကႀကိဳးစားလ်က္ရွိသည္။ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္အစုအဖဲြ႕ကလည္း ျပင္ဆင္မည့္အခ်က္အခ်ဳိ႕ကို လႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔ထားၿပီးျဖစ္သည္။ အသင္းအဖဲြ႕မ်ားအပါအ၀င္ အဖဲြ႕အစည္းအသီးသီးမွ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပင္ဆင္ရန္ အႀကံျပဳခ်က္ ၂၇၀၀၆ ခ်က္ရွိၿပီး စုစုေပါင္းအႀကံျပဳခ်က္ ၃၂၃၁၁၀ ရွိသည္။
7Day News Journal
No comments:
Post a Comment