အခု ့ ဆက္ ေရးမယ့္ အပိုင္း မ်ား ကို
(၁) ရွစ္ ေလးလံုး မတိုင္ခင္အႀကိဳ လွဳပ္ရွားမွဳ ကာလ။
(၂) ၈ရက္၊၈လ၊၈၈ေန ့ (ရွစ္ ေလးလံုးေန ့) မွ
၁၈ရက္၊၉လ၊၈၈ (စစ္ အာဏာ သိမ္း လိုက္ သည့္ ေန ့) အထိိလွဳပ္ရွားမွဳ။
(၃) စစ္တပ္အာဏာသိမ္းေသာ
၁၈႐က္၊၉လ၊၈၈ေန႔ မွ ေနာက္ပိုင္းလွဳပ္႐ွားမွဳ။
ဟု အပိုင္း (၃) ပိုင္းခြဲ ကာ တငင္ ဆက္ ခ်င္ပါတယ္။
-----------------------------------------------------------
ရွစ္ေလးလံုး အစပိုင္း ကာလမ်ား ႏွင့္ က်ေနာ္တို ့သူငယ္ခ်င္းတစု
-------------------------------------------------------------
ရွစ္ ဆယ့္ ရွစ္ အေရးေတာ္ ပံုၾကိး ျဖစ္ လာ ေတာ့့ ယၡဳ ့
က်ေနာ္ႏွင့္ က်ေနာ္ ကိုယ္စားျပဳ ေရးသားမည့္ က်ေနာ့္ မိတ္ေဆြ
သူငယ္ခ်င္းရဲေဘာ္ မ်ား ဟာ ႏုနယ္ေသးတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ ကေလးဘဝ အရြယ္ေတြ ပါ။
သို ့ေသာ္ အဲ လို ေကလး ဘဝ ေတြ ကတည္းက၊ က်ေနာ္တို ့ ပုခံုးေတြအေပၚ
က်ေရာက္လာခဲ့ တဲ့ ဘဝေပး၊ သမိုင္းေပး တာဝန္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္ၾက၊
က်ေနာ္တို ့ တဦးခ်င္း စီရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြႏွင့္ ေက်နပ့္
နက္သက္စြာ၊ ကိုယ္ တိုင္ ကိုယ္ က် ဆံုးျဖတ္ ခံယူ ခဲ့ၾကတာပါ။ ဆို လို တာက
မည္သူ တဦး တေယာက္ ကမွ တိုက္ တြန္း ေစခိုင္းမူ ့မရွိဘဲ ကိုယ္ ့ ဘာသာ ကိုယ္
တိုင္းျပည္ တာဝန္ ကို က်ရာ ေနရာ ေတြ ကေန ပါဝင္ ခဲ့ၾကတာပါလို ့။
ဒါ တင္ ဘဲ့ လားဆို ေတာ့ လည္း မဟုတ္ ၾကပါ၊
၂၉ႏွစ္ တာ ကာလေတြမွာ က်ေနာ္တို ့ တေတြဟာ ေရာက္ရာ အရပ့္ေဒသေတြမွာ၊ က်ရာ
ဘဝေပးတာဝန္ေတြကို တိုင္းျပည္နဲ ့ လူမ်ိဳးအက်ိဳး အတြက္ ဦးထိပ့္တင္
ရည္ညြန္းကာ က်ေနာ္ တို ့ရဲ့ တာဝန္ေတြကို ေက်ပြ်န္ ေအာင္ ယေန ့တိုင္ ပါဝင္
ထမ္းေဆာင္ေန ခဲ့ၾကတယ္။
ဒီလိုလုပ့္ခဲ့ၾကတာေတြ ကလည္း က်ေရာက္လာတဲ့
ဘဝေပး၊ သမိုင္းေပး တာဝန္ေတြကို ေက်ျပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ ခ်င္ ရံုမွတပါး၊
က်ေနာ္တို ့ကိုယ္က်ိဳးေတြအတြက္၊ ဘာအက်ိဳး တရား ေတြကိုမွ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး
လုပ့္ခဲ့ၾကတာေတြ မဟုတ္ သလို၊ ဒီအတြက္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ
ေနာင္တရၾကမွာလည္းမဟုတ္ၾကပါ။
က်ေနာ္ တို ့တေတြေတြ ့ ၾကံဳခဲ့ၾကတဲ့
ရွစ္ေလးလံုးျပည္သူ ့ အေရးေတာ္ပံုႀကီး ဟာ ရဟန္းရွင္လူေက်ာင္းသားျပည္သူေတြ
အားလံုးပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ သမိုင္းဝင္ျပည္သူ ့ အေရးေတာ္ပံုႀကီး ျဖစ္ခဲ့တာႏွင့္
အညီ လူထုလူတန္းစားအလႊာအသီးသီးတို ့မွ မတူ ၾကတဲ့ အေတြးအေခၚ၊ အေမွ်ာ္၊
အျမင္ေတြနဲ ့ လည္းေန၊ေလွေအာင္းျမင္းေဇာင္း မက်န္ ျပည္သူလူထုတရပ့္လံုးက၊
အားလံုးကပါဝင္လာခဲ့ၾကတဲ့ ျပည္သူ ့အေရးေတာ္ပံုႀကီး ဆိုတာ
အေထြအထူးေျပာေနစရာမလိုပါ။
ရွစ္ေလးလံုးျပည္သူ ့ အေရးေတာ္ပံုႀကီးမွာ
က်ေနာ္တို ့အ.က.သ လို ့ေခၚမယ့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းသား ေတြ ပါဝင္လာခဲ့ၾကတဲ့
အေၾကာင္းအရာေတြထဲ က အေၾကာင္းအရာတခု အေနႏွင့္ က်ေနာ္အပါအဝင္ က်ေနာ့္
ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ခံစားခဲ့ရတဲ့ ၊ အဲဒီအခ်ိန္ က (မ.ဆ.လ) ေခတ္ရဲ့
အစမ္းသပ့္ခံပညာေရး စံႏွစ္ေၾကာင္း ကို က်ေနာ္တို ့ သူငယ္ခ်င္းတစုရဲ့
အျဖစ္အပ်က္ခံစားခ်က္ေတြအေပၚထင္ဟပ့္ၿပီး
တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
ရွစ္ေလးလံုးျပည္သူ ့ အေရးေတာ္ပံုႀကီးမတုိင္ မွိ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္ အခ်ိန္ကာလေတြေလာက္ မွာ
စံႏွစ္သစ္ စံႏွစ္ေဟာင္းခြဲ တယ္၊ ဆိုၿပီး ဝိဇၹာ၊ သိပၸံဘာသာရပ့္ ေတြ အျဖစ္
က်ေနာ္တို ့ တေတြကို ရွစ္တန္းေအာင္တာႏွင့္ စာေမးပြဲ က ရမွတ္ေတြအေပၚမွ
ုတည္ၿပီး ဝိဇၹာ၊ သိပၸံ အတန္းမ်ား ဟု ဆိုကာ စာသင္တန္းမ်ား ကို ခြဲ ျခား
လိုက္ၾကပါတယ္။
သူငယ္တန္းကေန ရွစ္တန္းအထိ၊ ဘဝ တေလွ်ာက္လံုး
စံႏွစ္ေဟာင္း ပညာေရး စံႏွစ္ ထဲမွာ က်င္လည္ႀကီးျပင္းခဲ့ၾကရတာပါ။ က်ေနာ္ တို
့ဟာ အဂၤလိပ့္စာကို ငါးတန္းေရာက္မွ စသင္ခဲ့ၾကရၿပီး၊ ငါးတန္းကေန ရွစ္တန္းအထိ
ေက်ာင္းသင္ခန္းစာ တႏွစ္စာေတြအတြက္ မသင္မေနရ၊ မယူမေနရယူၾကရတဲ့ ဘာသာရပ့္ ၆
ခုမွာ၊ ဘာသာရပ့္ ၅ခု က ဗမာလိုသင္လာခဲ့ၾကရတာျဖစ္ၿပီး၊ အဂၤလိပ့္စာ
တဘာသာထည္းကို သာ အဂၤလိပ့္လိုသင္ယူ ခဲ့ၾကရတာပါ။ ဒါေပမယ့္၊ က်ေနာ္တို ့ဟာ
စံႏွစ္သစ္ကိုလည္းေျပာင္းခံလိုက္ရ ေရာ တခါတည္း ေျပာင္းျပန္
ျဖစ္သြာခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဗမာစာတခုတည္းကို ျမန္မာလိုသင္ၿပီး၊ က်န္ ၅ ဘာသာကို
အဂၤလိပ့္လို သင္ၾကရေတာ့ နကိုကတည္းကို က အဂၤလိပ့္စာ ညံ့ၾကတဲ့က်ေနာ္တို ့
တေတြဟာ ေက်ာင္းစာေတြမလိုက္ႏိုင္ ၾကေတာ့ပါ။ ေက်ာင္းစာမလိုက္ႏိုင္ေတာ့၊
ေက်ာင္းလွဳပ့္ရွားမွဳ ့ေတြ၊ ေက်ာင္းတက္ရမွာေတြ၊ ေက်ာင္းသင္ခန္း
စာေတြမွာစိတ္ဝင္စာမွ ု ေတြနဲလာၾကၿပီး ဘာကိုမွန္းမသိတဲ့မက်နပ့္ မွ ုေတြ ၊
အလိုမက်မွ ုေတြ ရင္ထဲမွာ ကိန္းေအာင္းလာ ၾကကာ၊ ထြက္ေပါက္ေတြကို ကို
ရွာေဖြေနမိၾကပါတယ္။
အမွန္တကယ္ေတာ့ လည္း
ကမၻာႏွင့္ရင္ေဘာင္တန္းလိုက္ရင္၊ ႏိုပ့္က်ေနၿပီျဖစ္တဲ့ျမန္မာ့
ပညာေရးစံႏွစ္ကို မေျပာင္းမျဖစ္လို ့ ေျပာင္းၾကရေတာ့ မယ္ဆိုရင္ လည္း
စံႏွစ္တက် နဲ ့ အခ်ိန္ယူ ကာ ေျပာင္းၾကရမွာပါ။ လုပ့္သင့္ သလို အခ်ိန္ယူ ကာ
စံႏွစ္တက် ကိုင္တြယ္ေျပာင္းလဲခဲ့ျခင္း မရွိဘဲ၊ ရုတ္တရက္ ခ်က္ျခင္း ႀကီးကို
ေျပာင္းလဲလိုက္ေတာ့ အဲဒီကာလမွာေတြ ့ ၾကံဳခဲ့ၾကရတဲ့ က်ေနာ့္တို ့တေတြ
မွာေတာ့ အဲဒီ အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ျဖစ္လာရတဲ့ ဆိုးက်ိဳးေတြ၊ အခက္အခဲေတြကို
ေကာင္းေကာင္းႀကီးကို ႀကံဳေတြ ့ ခံစားၾကရေတာ့တာပါဘဲ့။
ဒီ အျပင္၊
တျခား တဖက္မွာလည္း ဆင္းရဲ တြင္းေတြ နက္သထက္နက္ကာ၊ စားဝတ္ေနေရး ေတြ
က်ပ့္တည္းသထက္ က်ပ့္တည္း လာၾက ကာ ဒုကၡေရာက္ လာတဲ့ မိသားစုေတြရဲ့
အေျခအေနေတြ၊ ေက်ာင္း ပတ္ဝန္းက်င္ေတြအထိ ရိုတ္ခတ္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရး လွ
ုပ့္ရွားမွ ုေတြ ဟာ က်ေနာ္တို ့ အ.က.သ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြကို
အေျခအေနတခုဆီကို တြန္းပို ့ ဆြဲေဆာင္လာေစခဲ့ၾကပါတယ္။
ရွစ္ေလးလံုးမတိုင္ခင္ ေက်ာင္းတြင္းေက်ာင္းျပင္ေတြ မွာ ျပန္ ့နံ ့ ေရာက္ရွိလာတဲ့ ႏိုင္ငံေရး
လွ ုပ့္ေဆာ္တဲ့ စာရြက္တာတမ္းေတြကို နီးစပ့္ရာ အစုအဖြဲ ့ ေတြၾကားမွာ၊
ျပည္သူေတြ ေတြ ့ ႏိုင္ဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ျပည္သူေတြၾကားမွာ လွ်ိဳ ့လွ်ိဳ
့ဝွက္ဝွက္ ျဖန္ ့ေဝၾကရင္း ၊ အဲဒီအခ်ိန္ ေတြ တံုးက ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း၊
ေတာ္လွန္ေရးအေၾကာင္းေတြကို အေသအခ်ာမသိခဲ့ၾကေပမယ့္
ျဖစ္လာမယ့္ရွစ္ေလးလံုးျပည္သူ ့အေရးေတာ္ပံုႀကီးရဲ့ အစဦးပိုင္းမွာ ပါဝင္လွ
ုပ့္ရွားခဲ့ၾကပါတယ္။
ည အခ်ိန္ ခါ ေတြမွာ၊က်ေနာ္တို ့သူငယ္ခ်င္းတစု၊
ဘီဘီစီ သတင္း ဝိုင္းစုကာ နားေထာင္ၿပီး စိတ္လွဳပ့္ရွားကာေပါက္ကြဲခဲ့ၾကတဲ့
သတင္းကေတာ့ လံုထိမ္းေတြက
တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြကို
ဖမ္းသြားၿပီး ေထာင္ထဲမွာ အဓမၼ ျပဳက်င့္ တာခံရပါတယ္လို ့ေက်ာင္းသူတဦးရဲ့
ရင္ဖြင့္ေျပာဆိုတာကိုၾကား
ခဲ့ၾက ၿပီးေနာက္ မွာေတာ့ အရင္က
ေၾကာက္တတ္တဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြေတာင္ လိုလိုခ်င္ခ်င္ သူတို ့သေဘာႏွင့္သူတို ့၊
က်ေနာ္တို ့ႏွင့္ ပါလာဝင္ပူးေပါင္း လာၾကပါတယ္။
ဒီလိုနဲ ့ မခံခ်င္တဲ့
စိတ္ တခုႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး လွဳပ့္ရွားမွ ုေတြထဲပါလာၾကတဲ့က်ေနာ္တေတြဟာ
အထင္မွတ္ ၾကဘဲ၊ ၂၉ႏွစ္ၾကာေအာင္ ခရီးၾကမ္းေတြႏွင္ခဲ့ၾကရၿပီး
ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ ေတြ ့ႀကံဳ က်င္လည္ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ၾက ရကာ၊ ယေန ့တိုင္
အိမ္ျပန္မေရာက္ႏိုင္ၾကေတာ့ပါ။
( အခု ့ပိုစ္ မွာ ပါတဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ဟာ
က်ေနာ္ တို ့ သူငယ္ ခ်င္းေတြ တကယ္ ေတြ ့ၾကံဳ ခံစားခဲ့ ၾကရတာ ကို တင္ ျပထား
တာပါ။ ၁၉၈၇ မွာ ကိုတန္း သိပၸံ ကို ဆရာ/ ဆရာမေတြ ရဲ့ သနားဂရုဏာ သက္မူ
့ေၾကာင့္ အတန္းလံုးကြ ်တ္ ေအာင္ ျပီး ၁၀ တန္း ကို ေရာက္ ခဲ့ၾကရတာပါ)
No comments:
Post a Comment