Nge Naing
ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႔မွာ 8888 အေရးေတာ္ပံုကို ဒီလိုစခဲ့ပါတယ္။"ေခြးအိုဆင္းလို႔ ေခြးရူးတက္ ျမန္မာႏိုင္ငံပ်က္” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ပါ ကိုမင္းကိုႏိုင္ လက္ေရးမူနဲ႔ ေကာ္ပီဆြဲထားတဲ့ ဗကသမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က လံႈ႔ေဆာ္စာတေစာင္ကို ကၽြန္မတို႔ အတန္းက ေယာက္်ားေလးေတြၾကားထဲမွာ ရွစ္ရက္ေန႔ မတိုင္ခင္ ေန႔ရက္ေတြကတည္းက ေရာက္ေနရာကေန ကၽြန္မတို႔ မိန္းကေလးေတြ ဆီအထိ ျပန္႔ႏွ႔႔ံလာခဲ့ပါတယ္။ စာထဲမွာ ပါတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ ၆၂ အာဏာသိမ္းတဲ့ေန႔ ကေန ၈၈ တံတားနီအေရးခင္းကို ႏွိမ္နင္းရာမွာ ေက်ာင္းသူေတြကို စိန္လြင္လက္ပါးေစေတြက အင္းယားကန္မွာ ေရနစ္သတ္တာ၊ အခ်ဳပ္ခန္းအတြင္း မုဒိန္းက်င့္ခံခဲ့ရတာေတြနဲ႔၊ အခုခ်ိန္မွာ မဆလေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ကမာၻမွာ အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံ စာရင္း၀င္ ျဖစ္သြားၿပီဆိုတာအထိ မဆလ တပါတီအာဏာရွင္ေတြရဲ့ စံျပလုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ ဖံုးကြယ္ထားတဲ့ သမိုင္းအမွန္ေတြကို ေဖၚျပထားပါတယ္။ စာရဲ့ အဆံုးပိုင္းမွာေတာ့ ဒီမေကာင္းတဲ့ မိစာၦအယုတ္မာေတြကို ျဖဳတ္ခ်ဖို႔ သမိုင္းေပးတာ၀န္ဟာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ပုခံုးေပၚမွာ ေရာက္ေနၿပီ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ စနစ္တခုကို ေျပာင္းခ်င္ရင္ ေက်ာင္းသားေတြကပဲ အႏွစ္နာခံၿပီး ေရွ႔ကအေသခံ ဦးေဆာင္ခဲ့လို႔သာ ေျပာင္းခဲ့ေၾကာင္း ဒါေၾကာင့္မို႔ ၈.၈.၈၈ မွာ ျမန္မာ တႏိုင္ငံလံုးမွာ ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား အားလံုးလမ္းမေပၚထြက္ ဆႏၵျပၿပီး ျပည္သူေတြကို ေရွ႔ကလမ္းျပဖို႔ ေရးထားပါတယ္။
ဒီစာကို ဖတ္ၿပီး ကိုယ့္တိုင္းျပည္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အစိုးရက ကိုယ္ထင္ထားတာနဲ႔ တျခားစီ ျဖစ္ေနတာကို အခုမွ သိရတာကို ယူက်ံဳးမရ ခံစားရၿပီး ကၽြန္မတို႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ အစိုးရကို မုန္းတီးရြံရွာတဲ့စိတ္ကို ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီစာကို ဖတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းသားေတြ မလုပ္ရင္ေတာ့ ဘာမွ ျဖစ္လာေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ တကယ္ပဲ ယံုၾကည္သြားခဲ့ပါတယ္။ ရွစ္ရက္ေန႔မွာ ဆႏၵထြက္ျပဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေန႔က ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက တမနက္လံုးနီးပါး ေက်ာင္းမွာ အတန္းႀကီးဆံုး ျဖစ္တဲ့ ကိုးတန္းနဲ႔ ၁၀ တန္း ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းသားႀကီးႀကီးေတြရဲ့ အခန္းေတြေရွ႔မွာ ေခါက္တုန္႔ေခါက္ျဖန္႔ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး မၾကာခဏ ေရာက္ရွိေနပါတယ္။ မနက္ပိုင္းမွာ မျဖစ္ေတာ့ ေန႔လည္ေက်ာင္းဆင္းတာနဲ႔ ေက်ာင္းျပန္မတက္ေတာ့ပဲ ဆႏၵျပဖို႔ အစီစဥ္ခဲ့ျပန္ေတာ့လည္း ၿမိဳ႔ေပၚက ေက်ာင္းသားေတြက အိမ္ျပန္ ထမင္းျပန္စားၾကၿပီး ေက်ာင္းမွာ က်န္ေနတာက ေက်းရြာေတြက လာတက္တဲ့သူေတြပဲ က်န္ၿပီး စတင္ဖို႔ အခ်ိတ္အဆက္မရ၊ ဆရာေတြကလည္း တခ်က္မွ မ်က္စိအလစ္မေပးဆိုေတာ့ ကၽြန္္မတို႔ ၿမိဳ႔မွာ အေရးအခင္းကို ရွစ္ရက္ေန႔မွာ မစႏိုင္ခဲ့ဘူး။
၉.၈.၈၈ မွာေတာ့ ေန႔တိုင္း ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္း ေနာက္ဆံုးႀကိမ္က်တာနဲ႔ ေက်ာင္းတက္တိုင္း ဆိုေနက် ျဖစ္တဲ့ မဆလစနစ္ရဲ့ လူငယ္သစၥာ အဓိဌါန္ငါးခ်က္ကို မဆိုပဲ ညေန ေက်ာင္းဆင္းမွ ဆိုရတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို ဆိုၾကဖို႔၊ သီခ်င္းက်တာနဲ႔ အလယ္တန္းအဆင့္ကေန ေက်ာင္းသားအားလံုး ေက်ာင္း၀င္းျပင္က လမ္းမေပၚ ထြက္ၿပီး ဆႏၵျပၾကမယ္လို႔ သူငယ္တန္းကေန ၁၀ တန္းအထိအတန္းကုန္ လိုက္ၿပီးဆရာမေတြ မသိေအာင္ ေက်ာင္းသား ႀကီးေတြက ႏိုးေဆာ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္တိုင္း ေခါင္းေလာင္း သံုးႀကိမ္ထိုးေလ့ရွိၿပီး ေနာက္ဆံုး ေခါင္းေလာင္းသံက တခ်က္ပဲ ျဖစ္ၿပီး အဲဒီတခ်က္က်တာနဲ႔ လူငယ္သစၥာအဓိဌါန္ ငါးခ်က္ကို ဆိုရေလ့ရွိပါတယ္။
9/8/88 ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ ေရာက္ပါၿပီ....
ကလင္… ကလင္… ကလင္… ပထမဦးဆံုး အၾကိမ္ ေခါင္းေလာင္းသံ
ကလင္… ကလင္… ကလင္… ဒုတိယေခါင္းေလာင္းသံ နဲ႔အတူ အားလံုးၿငိမ္ေနၾကတယ္။ ဆရာမလည္း အတန္းထဲမွာ ေရာက္ေနၿပီ။ ကၽြန္မတို႔ အားလံုးရဲ့ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ရန္သူတပ္ကုန္းတခုကို ခ်ီတက္ေနသည့္အလား စိတ္လႈပ္ရွားေနမိတယ္။
..........ကလင္… ေနာက္ဆံုးေခါင္းေလာင္းသံ
ကမာၻာမေၾက..... ျမန္မာေျပ...
ဒို႔အဘိုးအဘြားအေမြစစ္္မို႔
ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပ...
ျပည္ေထာင္စုကို အသက္ေပးလို႔ ဒို႔ကာကြယ္မေလ..
ဒါဒို႔ေျပ ဒါဒို႔ေျမ ဒို႔ပိုက္နက္ေျမ
ဒို႔ေျပ ဒို႔ေျမ အက်ိဳးကို
ညီညာစြာဒို႔တေတြ
ထမ္းေဆာင္ပါစို႔ေလ
ိဒို႔တာ၀န္ေပ အဖိုးတန္ေျမ
ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း အျပည့္အစံုက အထက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ေပမဲ့ ကၽြန္မတို႔ အတန္းႀကီးသားေတြ ၿပီးေအာင္ မဆိုလိုက္ရဘူး ျဖစ္ပံုက ..
"ကမာၻမေၾက… ဗမာေျပ… တို႔အဖိုးအဖြားအေမြစစ္မို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပ”... လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ အေစာႀကီးကတည္းက တခုခုျဖစ္မွာကို စိုးရိမ္ေနတဲ့ ဘိုင္အိုေလာ္ဂ်ီသင္တဲ့ အတန္းပိုင္ ဆရာမ မ်က္ႏွာက ျပဴးတူးျပာတာနဲ႔ ”ဘာလုပ္တာလဲ နင္တို႔ ဒုကၡေရာက္ကုန္ေတာ့မွာပဲ မလုပ္ၾကပါနဲ႔ ဆရာမေတာင္းပန္ပါတယ္” လို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေယက္်ားေလးထဲက တေယာက္က ”ဆရာမ ကၽြန္္ေတာ္တို႔ကို တားမေနပါနဲ႔ေတာ့ ဒီလူသတ္၊ မုဒိန္းက်င့္ အစိုးရကို ကၽြန္္ေတာ္တို႔ ျဖဳတ္ခ်မွ ရေတာ့မယ္” ျပန္ေျပာလိုက္ေပမယ့္ က်န္တဲ့သူေတြကေတာ့ ကမာၻမေၾကကို အဆိုမပ်က္ ပဲ ဆက္ဆိုေနတယ္။" ျပည္ေထာင္.....စုကို အသက္ေပးလို႔ ဒို႔.".(ဒို႔ကာကြယ္မေလအထိ စာေၾကာင္းဆံုးေအာင္ မဆိုလိုက္ရဘူး)
"အားလံုးတိတ္ၾကစမ္း မင္းတို႔ကိုယ္မင္းတို႔ ဘာထင္ေနလဲ လံုး၀ဆက္မဆိုနဲ႔ ၿငိမ္ၿငိမ္ တိတ္တိတ္ေနၾကစမ္း” ဆရာႀကီးရဲ့ အသံျဖစ္တယ္ ဆရာႀကီးကိုေတာ့ တခါမွ ရိုက္တာမေတြ႔ေပမယ့္ အရွိန္အ၀ါေၾကာင့္ ထင္တယ္ ေက်ာင္းသား အားလံုးက ေၾကာက္ၾကတယ္။ ဆရာႀကီးက အေပၚထပ္က အခန္းအားလံုး ၾကားေအာင္ အသံက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ကၽြန္မတို႔အခန္းေရွ႔က ေနေအာ္ၿပီးေျပာေတာ့ အတန္းႀကီးဆံုးေတြ ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မတို႔ အေပၚထပ္က အတန္းေတြ အားလံုးနီးပါး ၿငိမ္သြားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ထပ္နဲ႔ တျခားအတန္းကေတြ ဆက္ဆိုေနေတာ့ အဲဒီအတန္းေတြကို သြားထိန္းဖို႔ ဆရာႀကီးကသြားလိုက္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေအာက္ဘက္က သူငယ္တန္းက ကေလးေတြရဲ့ ကမာၻမေၾက သီခ်င္းသံကို သဲသဲကြဲကြဲၾကားေနရပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းက အဂၤလိပ္ အကၡရာ E ပံုသ႑န္ ရွိၿပီး E ပံုသ႑န္ရဲ့ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ မ်ဥ္းစတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ အေပၚထပ္တက္တဲ့ ေလွကားေတြ ရွိေတာ့ စုစုေပါင္း ေလွကား သံုးခု ရွိပါတယ္။ ကိုးတန္းနဲ႔ ၁၀ တန္းမွာ သိပၸံနဲ႔ ၀ိဇၨာ ႏွစ္ခန္းစီ ရွိေတာ့ တတန္းမွာ ေလးခန္းစီရွိပါတယ္။ ခုႏွစ္တန္းကေန ၁၀ တန္းအထိက အေပၚထပ္မွာ ရွိၿပီး သူငယ္တန္းကေန ၆ တန္းအထိ က ေအာက္ထပ္မွာ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အခန္းက ၁၀ တန္း A ဆရာမ်ားနားေနခန္းေတြ ရံုးခန္းေတြနဲ႔ အနီးဆံုးခန္း E ပံုသ႑န္ ေက်ာင္းမွာ အေရွ႔ေလွကားက တက္ရင္ ပထမဦးဆံုး ေရာက္တဲ့ စာသင္ခန္း ျဖစ္သလို ေက်ာင္းဆင္းရင္လည္း ပထမဦးဆံုး ေက်ာင္းျပင္ေရာက္တဲ့ အခန္း ျဖစ္တယ္။ ေအာက္ထပ္က ေက်ာင္းသားေတြကို ထိန္းဖို႔ ဆရာႀကီးဆင္းသြားတာ ကၽြန္မတို႔အတန္းကေန အေပၚထပ္မွာ ရွိတဲ့ အတန္းေတြ အားလံုးေရွ႔ကို ျဖတ္ၿပီးမွ အေနာက္ေလွကားက ဆင္းသြားတာ ျဖစ္တယ္။
ဆရာႀကီးေၾကာင့္ ခဏၿငိမ္သြားရာကေန ”ဆရာႀကီး ျပန္ေရာက္လာရင္ ငါတို႔ အစီစဥ္ ဘာမွ ျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပဲ မေန႔ကလိုပဲ အစီစဥ္ ပ်က္သြားႏိုင္တယ္ ကမာၻမေၾကလည္း ဆက္ဆိုေနလို႔ ထူးေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး လာအခုပဲ ထြက္ၾကရေအာင္” လုိ႔ ေျပာၿပီး ေယာက္်ားေလးေတြက အခန္းျပင္ကို စထြက္ၾကေတာ့ ဆရာမက ”မသြားၾကပါနဲ႔ နင္တို႔ဒုကၡေရာက္မွာစိုးလို႔ပါ” လို႔ ေတာင္းပန္ၿပီး ေျပာေနတာကို ကၽြန္မတို႔ မိန္းကေလးေတြက ဆရာမကိုတလွည့္ ေယာက္်ားေလးေတြကို တလွည့္ ၾကည့္ၿပီးစဆင္ ဆံုးျဖတ္ဖုိ႔ ခက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ”မိန္းကေလးေတြ နင္တို႔က ေက်ာင္းသူေတြမဟုတ္ဘူးလား ျမန္ျမန္ထြက္လာၾကပါ အခ်ိန္မဆြဲေနၾကပါနဲ႔ ဆရာႀကီး ျပန္ေရာက္လာရင္ ဘာမွလုပ္လို႔ရေတာ့မွာ မဟုတ္ပဲ မေန႔ကလိုပဲ အစီစဥ္ပ်က္သြားလိမ့္မယ္” လို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ဒီေန႔ေတာ့ ပ်က္လို႔ မျဖစ္ဘူးဆိုၿပီး ကၽြန္မတို႔အားလံုး ဆရာမနဲ႔ စာသင္ခန္းကို ထားခဲ့ၿပီး စတင္စြန္႔ခြာခဲ့ပါတယ္။ အခန္းျပင္ေရာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက အလယ္ေလွကားကေန အေပၚထပ္ ျပန္တက္လာၿပီလို႔ အလယ္ေလွကားအနီး ဆယ္တန္း ၀ိဇၨာခန္းဘက္ ေက်ာင္းသားတေယာက္က ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ဆရာႀကီးေရာက္ရင္ေတာ့ ပြဲပ်က္ေတာ့မွာပဲ ဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ ေက်ာင္းေအာက္ကို အျမန္ဆံုးေရာက္ေအာင္ အေရွ႔ေလွကားကေနၿပီး ဆင္းေျပးၾကတယ္။ ထိုနည္းအတူ တျခား အလယ္ေလွကားနဲ႔ နီးတဲ့ကိုးတန္းအခန္းေတြက ေက်ာင္းသားေတြကလည္း အလယ္ေလွကားက မဆင္းပဲ ဆရာႀကီးနဲ႔ေတြ႔မွာစိုးလို႔ အေနာက္ေလွကားက ဆင္းၾကတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ဟာ ေက်ာင္း၀င္းျပင္ကို အစုလိုက္ အျပံဳလိုက္နဲ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုေန႔ေတြမွာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဆရာေတြရဲ့ ႀကီးၾကပ္မႈနဲ႔ ဒို႔အေရး ေအာ္ဖူးတာကလြဲၿပီး ကိုယ့္အစီစဥ္နဲ႔ကိုယ္ ဆႏၵလည္း တခါမွမျပဖူး၊ အစိုးရကို ဆႏၵျပတယ္ဆိုတာ ၿဗိတိသွ်လက္ထက္မွာပဲ နယ္ခ်ဲ႔ကို ေတာ္လွန္ဖို႔အတြက္ ရွိစရာလိုၿပီး ကိုယ့္လူမ်ိဳး အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒါေတြဟာ မလိုအပ္ေတာ့ဘူးလို႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ ထင္လာခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ ကိုယ္ထင္သလို မဟုတ္ပဲ ၿဗိတိသွ်မွ မဟုတ္ဘူး မေကာင္းတဲ့ အစိုးရျဖစ္ရင္ ဘာလူမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖဳတ္ခ်ဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတာ သိလာလို႔ ဆရာေတြ တားေနတဲ့ၾကားက ဆႏၵျပဖို႔ ေက်ာင္း၀င္းျပင္ ေရာက္လာၾကတာ ဘာေအာ္လို႔ ေအာ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းဂိတ္၀မွာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႔ကို ေတြ႔ရတယ္။ မတ္လနဲ႔ ဇြန္လအေရးအခင္းေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းေတြ ပိတ္လိုက္လို႔ ၿမိဳ႔ျပန္ေရာက္ေနၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြက ကၽြန္မတို႔ကို ေစာင့္ႀကိဳေနၾကၿပီး ”ဆႏၵျပခ်ီတက္တယ္ ဆိုတာ ဒီလို အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ ခ်ီတက္လို႔မရဘူး စနစ္တက် ခ်ီတက္ရပါတယ္၊ ေလးေယက္ တတန္း တြဲၿပီး တန္းစီပါ” လို႔ ေျပာျပပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔အသင့္ ျပင္ဆင္လာခဲ့တဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံ စာရြက္ေတြကို ေ၀ေပးပါတယ္။
အဲဒီေတာ့မွပဲ
သပိတ္ သပိတ္.. (ေမွာက္ ေမွာက္).
ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး …(ဒို႔အေရး)၂
ေက်ာင္းသားသမဂၢဖြဲ႔စည္းေရး …(ဒို႔အေရး)၂
ဖမ္းဆီးေက်ာင္းသား ျပန္လြတ္ေရ (ဒို႔အေရး)၂
လူသတ္စိန္လြင္ ျပဳတ္က်ေရး… (ဒို႔အေရး)၂ နဲ႔
အေရးေတာ္ပံု... (ေအာင္ရမည္)၂ ဆိုတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံကို ေအာ္ရေကာင္းမွန္း သိသြားတယ္။ ျပည္ေထာင္စုေန႔တိုင္း ေအာ္ေနက် ေၾကြးေၾကာ္သံျဖစ္တဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံနဲ႔ မတူဘဲ ေၾကြးေၾက္ထူးထူးဆန္းဆန္းကို ေအာ္ရလို႔ ပါးစပ္မွာလည္း အရသာ ပိုရွိသလို စိတ္ဓါတ္ေတြမွာလည္း အဆတရာမက ပိုၿပီးတက္ၾကြေနပါတယ္။
တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး.....(ဒို႔အေရး)၂
စီးပြားရးစီမံကိန္း ေအာင္ျမင္ေရး.....(ဒို႔အေရး)၂
အဖ်က္သမားေခ်မႈန္းေရး......(ဒို႔အေရး)၂
ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွႏ္ေရး.... (ေအာင္ရမည္)၂ ဆိုတာကိုပဲ အျမဲေအာ္ဖူးၿပီး ႏွလံုးသားထဲေရာ ပါးစပ္ထဲကိုပါ သံမႈိနဲ႔ ရိုက္သြင္းထားသလို ရိုက္သြင္းထားျခင္း ခံရတဲ့ ေန႔ႀကီးရက္ႀကီးနီးတိုင္း ေအာ္ေနက် ေၾကြးေၾကာ္သံကလြဲၿပီး ပထမဦးဆံုး အသစ္အဆန္း ေအာ္ဖူးတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံျဖစ္တယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်က္ေတြထဲမွာ က်န္တာ အကုန္လံုးနီးပါးက ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္နဲ႔ ဒုတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေတြ အေၾကာင္း သင္တုန္းက ၾကားဖူးလို႔ သိေနေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးဆိုတဲ့ တခုကိုေတာ့ ဘာကိုလိုလို႔ ေတာင္းဆိုတယ္ ဆိုတာ စခ်ီတက္ခ်ိန္မွာ မသိ၊ နားမလည္ခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပဲ။
ကၽြန္မတို႔ ဒီေၾကြးေၾကာ္သံအတိုင္း ေၾကြးေၾကာ္ရင္း ေက်ာင္းေရွ႕လမ္းမတေလွ်ာက္ ညာဘက္မွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႔ေတာ္ခန္းမဘက္ကို ခ်ီတက္လာၾကၿပီး ၿမိဳ႔ေတာ္ခန္းမအလြန္ နည္းနည္းဆက္ေလ်ာက္ေတာ့ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႔ရဲ့ တခုတည္းေသာ ရုပ္ရွင္ရံု သြားတဲ့လမ္း (အလကေက်ာင္း ရွိတဲ့လမ္း နာမည္ေမ့သြားၿပီ) အေရာက္မွာ ညာဘက္ထပ္ေကြ႔ကာ အလက ေက်ာင္းရွိတဲ့ဘက္ကို ခ်ီတက္လာၾကပါတယ္။ အလက ေရွ႔ေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းဂိတ္၀မွာ ဂိတ္တံခါးကို ပိတ္လ်က္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔က အလကေရွ႔ေရာက္ေတာ့ ဆက္မသြားေသးပဲ ေက်ာင္းေရွ႔ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး ေၾကြးေၾကာ္သံေတြနဲ႔ ဆက္လက္ ေအာ္ဟစ္ ေၾကြးေၾကာ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတို႔ အထဲက ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူ ေယက္်ားေလး တခ်ိဳ႔ကလည္း ငါးတန္းကေန ရွစ္တန္းအထိ ေက်ာင္းသားေတြထဲက ဆႏၵရွိသူေတြကို ၀င္ေခၚဖို႔ အတြက္ တံခါးဖြင့္ေပးဖို႔ ဆရာမႀကီးကို ေတာင္းဆိုပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာမႀကီးက ”နင္တို႔ဘာသာနင္တို႔ သြားၾက ငါ့ေက်ာင္းသားေတြကို လာမေခၚနဲ႔ ေက်ာင္း၀င္းထဲကို ၀င္လာဖို႔လည္း မႀကိဳးစားၾကနဲ႔ တံခါးလည္း မဖြင့္ေပးႏိုင္ဘူး အခုခ်က္ခ်င္း ငါ့ေက်ာင္းေရွ႔က ထြက္သြားၾက” လို႔ ေမင္းထုတ္ပါတယ္။
ေယက္်ားေလးေတြကလည္း ”ဆရာမ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို မေမာင္းထုတ္ပါနဲ႔ ဆရာမ ေက်ာင္းေရွ႔က ျမန္ျမန္ ထြက္သြားေစခ်င္ရင္ တံခါးဖြင့္ေပးပါ၊ မဖြင့္ေပးရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဖါသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မရရတဲ့နည္းနဲ႔ ပြင့္ေအာင္လုပ္ၿပီး ဆႏၵလိုက္ျပ လိုက္ခ်င္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ရေအာင္ ေခၚၿပီးေတာ့မွ ျပန္မယ္” လို႔ ေျပာၿပီး ”အကလက ေက်ာင္းသားေတြ နင္တို႔က ေက်ာင္းသားေတြ မဟုတ္ဘူးလား ထြက္လာၾက” လို႔ လွမ္းေအာ္ေခၚေနတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ တခ်ိဳ႔က ဆရာမႀကီးနဲ႔ အခုလို အေျခအတင္ ျဖစ္ေနတဲ့ တခ်ိန္မွာ က်န္တဲ့ ကၽြန္မတို႔ အထကကလာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ေၾကြးေၾကာ္သံေတြကို ပိုၿပီးက်ယ္ေအာင္ ဟစ္ေၾကြးေနၾကတယ္။ ေၾကြးေၾကာ္သံဒဏ္ကို မခံႏိုင္ပဲ ထြက္လာခ်င္လို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတဲ့ ၈ တန္းေက်ာင္းသားေတြကို အတန္းပိုင္ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ၿငိမ္ၿငိမ္ေနဖို႔နဲဲ႔ တိတ္တိတ္ေနဖို႔ ေျပာၿပီး လိုက္ထိန္းေနရတာကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေျခေထာက္သိပ္မသန္တဲ့ ခုႏွစ္တန္း ေက်ာင္းသားေလး တေယာက္က ဆရာမေတြ ထိန္းေနတဲ့ၾကားကေန ဒို႔အေရး ဒို႔အေရးလို႔ ေၾကြးေၾကာ္ၿပီး ထြက္ေျပးလာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ တျခားေက်ာင္းသားေတြ အကုန္လံုးကလည္း စုၿပံဳၿပီး လိုက္ထြက္လာၾကၿပီး ဆရာဆရာမေတြ ထိန္းမႏိုင္ေတာ့ပဲ အလက ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္း၀င္းျပင္ကို ေရာက္ရွိလာၾကပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္း၀င္းျပင္ကို ေရာက္လာတုန္းကအတိုင္းပဲ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြ၊ စာေပးစာယူေျဖေနသူေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးသိပၸံက ေက်ာင္းဆင္းထားသူေတြက တန္းစီ ခ်ီတက္ပံုကို ေျပာျပၿပီး ေနရာခ်ေပးပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြ ေပါင္းၿပီး တၿမိဳ႔လံုးပတ္ၿပီး ခ်ီတက္ ဆႏၵျပၾကပါတယ္။ ဆႏၵျပတဲ့ ကာလတေလွ်ာက္လံုး တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြက ေဘးကေန ၀န္းရံၿပီး ခ်ီတက္ဖို႔လမ္းကို ညြန္ျပပါတယ္။ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ အားေပးေနတဲ့သူေတြထဲက ကိုယ္တိုင္ မခ်ီတက္ေပမယ့္ လမ္းေဘးတဖက္တခ်က္မွာ လက္ခုပ္တီးၿပီး အားေပးေနၾကပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ မိမိတို႔သားသမီးကို လိုက္ရွာၿပီး ျပန္လာဆြဲေခၚ ေခၚသြားၾကတဲ့ မိဘေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဆႏၵျပသူေတြကို ေစတနာ အျပည့္နဲ႔ ေရတိုက္သူ၊ အခ်ိရည္တိုက္တဲ့သူ၊ သၾကားလံုးခ်ိဳခ်ည္နဲ႔ မုန္႔ပဲ သေရစာ ေ၀တဲ့သူေတြက မၾကာခဏ လာလာေ၀ေပးၿပီး အားေပးၾကတာလည္း အံ့မခန္းေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ အခန္းက ေယာက္်ားေလးေတြ အမ်ားဆံုးပါ၀င္တဲ့ အထကမွာ အတန္းႀကီးဆံုးျဖစ္ၾကတဲ့ ကိုးတန္းနဲ႔ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ လမ္းေဘးက အားေပးေနသူေတြကို ဘာေၾကာင့္ ဆႏၵျပရတယ္ ဆိုတာကို တေလွ်ာက္လံုး Speaker နဲ႔ ေအာ္ၿပီး ရွင္းျပလာပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ တၿမိဳ႔လံုးအနံ႔ ခ်ီတက္ ဆႏၵျပခဲ့ပါတယ္။ ၿမိဳ႔ကေသးေတာ့ ၾကာၾကာ မပတ္လိုက္ရပဲ ေန႔လည္ ထမင္းစား ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ခန္႔မွာပဲ တၿမိဳ႔လံုး ႏွံ႔သြားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ၿမိဳ႔ထဲက ၿမိဳ႔သူၿမိဳ႔သားေတြဆီက တအိမ္ထမင္းထုပ္တထုတ္စီ လာပို႔ထားလို႔ ဖက္ရြက္နဲ႔ ထုပ္ထားတဲ့ ထမင္းထုတ္ေတြကိုပဲ ေန႔လည္စာ အျဖစ္စားၾကပါတယ္။ စုရပ္မေရာက္မီ ေျမနီကုန္းလမ္း (အခုေတာ့ အေခၚအေ၀ၚ ေျပာင္းေနႏိုင္တယ္) ကို ျဖတ္ၿပီး ဂတ္ေတာင္ (ရဲစခန္းရွိတဲ့ကုန္းကို ေခၚတဲ့ ေဒသအေခၚ) ကို ျဖတ္လာရာမွာ ပုလိပ္ေတြက ေသနတ္ေတြကိုင္ၿပီး ျပဴးေၾကာင္ၿပီး ခက္ထန္တဲ့ အၾကည့္စမ္းစိမ္းနဲ႔ ၾကည့္ေနၾကေတာ့ စိတ္ထဲမွာ စိုးရိမ္မႈေတြ ရွိခဲ့ၾကတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအခ်ိန္မွာ ေသရမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ေသဖို႔အဆင္သင့္ပဲ ဆိုတဲ့ပံုစံနဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေၾကာက္တရား လံုး၀မရွိဘဲ စိတ္ဓါတ္ေတြက ျပင္းထန္ေနခဲ့ၾကတယ္။ တကယ္ကို အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပုလိပ္ေတြ ပစ္ရင္ေတာင္မွ ေၾကာက္စိတ္နဲ႔ ေသသြားမွာမဟုတ္ဘဲ အာဏာရွင္စနစ္ဆိုး ျပဳတ္က်ပါေစလို႔ ေအာ္ၿပီး ေသသြားလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္မ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ၿပီးေနာက္ ဂတ္ေတာင္ကို ေက်ာ္သြားၿပီး ကမ္းနားလမ္းကို ျဖတ္ခ်ိန္မွာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တဆိုင္ထဲမွာ ၿမိဳ႔နယ္ျပည္သူ႔ေကာင္စီ ဥကၠကိုေတြ႔လိုက္ရတယ္။ သူ႔ေရွ႔ေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက ေၾကြးေၾကာ္သံကို အသံပိုက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ေအာ္ၾကတယ္။ ကမ္းနားလမ္းကအျပန္ တရားေဟာ စင္ျမင့္ရွိရာ လြတ္လပ္ေရး ေက်ာက္တိုင္ကို သြားဖို႔ ဗိုလ္မွဴးဗထူး လမ္းအတိုင္း ျပန္တက္လာတဲ့ အခ်ိန္က်မွ ကၽြန္မမွာ ဖိနပ္မပါလာတာ သတိထားမိတယ္။ ဆရာႀကီး အလယ္ေလွကားကေန ေက်ာင္းေအာက္ထပ္က ျပန္တက္လာေတာ့မယ္ဆိုတာ သိလိုက္တာနဲ႔ ေက်ာင္းေအာက္ကို ျမန္ျမန္ေရာက္ခ်င္ေဇာနဲ႔ အခန္းေရွ႔ဖိနပ္ခၽြတ္တဲ့ ေနရာမွာ ဖိနပ္သြားစီးဖို႔ ေမ့ၿပီးဆင္းလာခဲ့မွန္း သတိထားမိတယ္။
ဗိုလ္မွဴးဗထူးလမ္းအဆံုး ညာဘက္ကိုေကြ႔ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္မတို႔ၿမိဳ႔ရဲ့ တခုတည္းေသာ ရုပ္ရွင္ရံုနဲ႔ မ်က္ေစာင္းထိုးေနရာ လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တိုင္ရွိ စင္ျမင့္ေပၚမွာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြက မိန္႔ခြန္းေျပာဖို႔အတြက္ စုေ၀းကာ မိန္႔ခြန္းေျပာတဲ့ အစီစဥ္ကို စတင္ခဲ့ပါတယ္။ မိန္႔ခြန္းေျပာတဲ့အခါမွာေတာ့ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးသိပၸံေက်ာင္းဆင္းလာသူေတြ၊ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြက ဇာတ္လိုက္ေတြ ျဖစ္သြားၾကၿပီး ကၽြန္မတို႔အထက္တန္း အလယ္တန္း ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အေနာက္မွာေတာ့ ၿမိဳ႔က ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားပြဲတက္ေတာင္ မ်ားျပားလွတယ္ ထင္ရတဲ့ ၿမိဳ႔သူၿမိဳ႔သားေတြက နားေထာင္သမား သက္သက္ျဖစ္သြားၾကတယ္။ ကၽြန္မလည္း သူတို႔ရဲ့ မိန္႔ခြန္းေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ရတဲ့အခါမွာမွပဲ တမနက္လံုး မသိပဲနဲ႔ ေအာ္လာတဲ့ ဒီမိုကေရစီရဲ့ အဓိပၸါယ္အျပင္ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာကိုပါ နားလည္ခြင့္ရေတာ့တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ့ မိန္႔ခြန္းတခ်ိဳ႔တေလမွာ ဒီမိုကေရစီက်က် တည္ေဆာက္ရမယ္ ဆိုတာ တခါတေလ ဖတ္ဖူးေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ဘာကိုေျပာလဲဆိုတာကိုေတာ့ အဲဒီေန႔မွာမွ အတိအက် ကၽြန္မနားလည္ခဲ့တယ္။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အမ်ားျပည္သူအုပ္ခ်ဳပ္တာ ျဖစ္ၿပီး အခုကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာက အာဏာရွင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနၿပီး တိုင္းသူျပည္သားေတြမွာ လူ႔အခြင့္အေရး မရွိေၾကာင္း၊ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုေရးသား ဖြင့္ဟပိုင္ခြင့္၊ မိမိႀကိဳက္တဲ့အစိုးရကို လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္ ျဖဳတ္ခ်ပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့အေၾကာင္းကို ေဟာေျပာတာကို နားေထာင္လိုက္မွ အေတာ္ေလး သေဘာေပါက္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ကၽြန္မတို႔ျမန္မာျပည္က အမ်ားဆႏၵမပါဘဲ လူတေယာက္တည္း၊ တစုတည္းက ခ်ယ္လွယ္ အုပ္ခ်ဳပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ တိုင္းျပည္က ခ်မ္းသာရာကေန အဆင္းရဲဆံုး ျဖစ္လာတယ္။ ဒီစနစ္ကို ျပဳတ္က်ေအာင္ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အသိနဲ႔ ခံယူခ်က္ရဲ့ အေျခခံအုတ္ျမစ္ကို ကၽြန္မရခဲ့ပါတယ္။
မိန္႔ခြန္းေျပာတဲ့ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြက ဒီမိုကေရစီ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ အပါအ၀င္ ၆၂ မွာ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရဆီက စစ္တပ္က အတင္းအာဏာ သိမ္းပံု၊ 7 July ကေန ၈၈ အထိ ျဖစ္လာခဲ့တဲ့ ၆၉ခု၊ ကၽြန္းဆြယ္အေရးအခင္း၊ ၇၄ ခု၊ ဦးသန္႔အေရးအခင္း (ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာ မသိေပမဲ့ ၾကားဖူးတယ္)၊ ရခိုင္ဆန္ျပႆနာ၊ ၇၆ ခု မႈိင္းရာျပည့္ အေရးအခင္း၊ ၈၇ ေငြစစကၠအေရးအခင္း (ဒီတခုကိုေတာ့ သိတယ္) ၈၈ ခု၊ မတ္လနဲ႔ ဇြန္လ အေရးအခင္းေတြမွာ လက္နက္နဲ႔ ေျဖရွင္းခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို ကိုမင္းကိုႏိုင္ လက္မွတ္နဲ႔ ဗကသက ျဖန္႔ေ၀တဲ့ စာထဲမွာ ကၽြန္မတို႔ ဖတ္ထားတာထက္ ပိုမို အေသးစိတ္က်တဲ့ အခ်က္ေတြကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ဆန္ေရစပါး ေပါမ်ားၾကြယ္၀ၿပီး သယံဇာတ တြင္းထြက္ပစၥည္းေတြ၊ ကၽြန္းသစ္၊ ေရနံ၊ ေရထြက္ပစၥည္းေတြ မ်ားျပားလွတဲ့အေၾကာင္း ရွစ္တန္းအထိ သင္ဖူးတဲ့ ပထ၀ီဘာသာထဲကအတိုင္း ကမာၻေပၚမွာ အခ်မ္းသာဆံုးႏိုင္ငံအထဲမွာ ပါတယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက ကိုယ္ထင္ထားတာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ့အသိ၊ ၆၂ မွာ တိုင္းျပည္ကို ၿပိဳကြဲမွာစိုးလို႔ အာဏာသိမ္းရတယ္ဆိုတာကိုပဲ နားလည္ရာကေန အေရးအခင္းတိုင္း ေတာက္ေလွ်ာက္ လူသတ္လာတဲ့ လူသတ္အစိုးရအျဖစ္ မယံုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရက္စက္ယုတ္မာတဲ့ အစိုးရျဖစ္ေနတာကို သိလိုက္ရတဲ့ ဒီအေရးအခင္း ရတဲ့ အသိေတြကေတာ့ ကၽြန္မကို စိတ္သစ္၊ လူသစ္အျဖစ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေမြးဖြားေပးလိုက္ပါတယ္။ ေမာင့္က်က္သေရ ေခါင္းေပါင္းႀကီးနဲ႔ ဓါတ္ပံုေတြ သတင္းကားေတြထဲမွာ(အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္မတို႔ရြာမွာ တအိမ္မွ TV မရွိေသးဘူး) ၾကည့္ရတာ ကၽြန္မမ်က္စိမွာ က်က္သေရရွိလွတဲ့ ဦးေန၀င္းပံုကလည္း ခ်က္ခ်င္း ေမာင့္က်က္သေရေခါင္းေပါင္း ျပဳတ္ကၿပီး ဘီလူးေခါင္းက အစားထိုးေနရာယူလာသလို ခံစားလိုက္ရတယ္။
အဲဒီေန႔က ေဟာေျပာပြဲၿပီးတဲ့အခ်ိန္က ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္နဲ႔ အတူတူလို ျဖစ္ေနၿပီး ေနာက္ေန႔ေတြမွာ သပိတ္စခန္းေတြကို ဖြင့္ၿပီး ဒီအစိုးအရ မက်မမခ်င္း တိုက္ပြဲ၀င္မယ္ဆိုတာနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ဒီေန႔အတြက္ ဆႏၵျပပြဲကို ေၾကြးေၾကာ္သံေတြနဲ႔အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အဆံုးသတ္ခဲ့ပါတယ္။ ၿမိဳ႔ႀကီးေတြမွာလို ပစ္ခတ္မႈေတြ မျဖစ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ဆီမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ေသြးေျမမက်ခဲ့ရဘူး။ တႏိုင္ငံလံုးမွာ ရွိတဲ့ တျခားေဒသေတြက နယ္ေတြမွာလည္း ဒီလိုပဲ ေသြးေျမက်တာ မၾကားသိခဲ့ရပါဘူး။ ျမန္မာျပည္ရဲ့ လူဦးေရ အမ်ားစုဟာ နယ္ေတြမွာပဲ ရွိတဲ့အတြက္ နယ္ေတြမွာရွိတဲ့ ျပည္သူလူထုေတြကိ ဒီမိုကေရစီ လူ႔အခြင့္အေရး သေဘာတရားေတြကို နားလည္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ဆိုတာ တကယ္ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ ျပည္သူလူထုက ဒီသေဘာတရားေတြကို နားမလည္ပဲနဲ႔ ျမန္မာျပည္ကို အေျပာင္းအလဲ လုပ္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီေန႔က ဆႏၵျပပြဲမွာ ျပည္သူလူထုေတြနဲ႔ ကၽြန္မတို႔လို ငယ္ရြယ္တဲ့ အထက္တန္း၊ အလယ္တန္း ေက်ာင္းသားေတြကို တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြက ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး အသိတရားေတြ ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအသိတရားေတြနဲ႔အတူ ကၽြန္မဘ၀ဟာလည္း မိဘ၊ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြရဲ့ သေဘာထားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ၊ လူ႔အခြင့္ေရးအတြက္ ခိုင္မာတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ဒုတိယအႀကိမ္ ရွင္သန္လာခဲ့တာ အခုထိပါပဲ။
ေနာက္ပိုင္းေတာ့ သပိတ္စခန္းေတြ ဖြင့္ျဖစ္ၿပီး ကၽြန္မတို႔ ရြာအပါအ၀င္ အလယ္တန္းေက်ာင္းအဆင့္ရွိတဲ့ ရြာေတြအားလံုးမွာ သပိတ္စခန္းေတြ ဖြင့္ၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့တာ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔ အာဏာသိမ္းတဲ့အခ်ိန္ ထြက္ေျပးရတဲ့အထိပါပဲ။ တခ်ိဳ႔ေက်ာင္းသားေတြ အဲဒီေန႔က စတဲ့သပိတ္ကေန အစြန္အဖ်ားပိုက်တဲ့ ရြာေတြကို စည္းရံုးေရးဆင္းလိုက္ သပိတ္စခန္းကို ျပန္လိုက္နဲ႔ အိမ္ကို တေခါက္မွ ျပန္မေရာက္ေတာ့ဘဲ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔ အာဏာသိမ္းတဲ့အခ်ိန္မွာ တခါတည္း ေတာထဲေရာက္လာတဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မ အတြက္ေတာ့ အဲဒီေန႔က ဖိနပ္မပါပဲ တၿမိဳ႔လံုးႏွ႔ံေအာင္ ေရာက္ခဲ့တာနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ စာသင္ခန္းက ထြက္ခြာလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတို႔အတြက္ စိုးရိမ္လို႔ မ်က္ႏွာျပင္တခုလံုး နီျမန္းၿပီး အပူရုပ္နဲ႔ အခန္းထဲမွာ တေယာက္တည္း က်န္ခဲ့တဲ့ ဆရာမရဲ့ရုပ္ပံုလႊာကိုေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ကၽြန္မတက္ခဲ့တဲ့စာသင္ခန္းရဲ့ ေနာက္ဆံုးျမင္ကြင္းအျဖစ္ အျမဲအမွတ္ရလ်က္ ရွိေနပါတယ္။ စာသင္ခန္းကို စြန္႔တဲ့ေန႔မွာ စီးတဲ့ဖိနပ္ကိုပါ စာသင္ခန္းေရွ႔မွာ ထားခဲ့ၿပီး ကၽြန္မလို ၿမိဳ႔တၿမိဳ႔လံုးႏွံ႔ေအာင္ ဖိနပ္မပါပဲ လမ္းေလွ်ာက္ဖူးသူ ဒီကမာၻမွာ တေယက္တေလမွ ရွိမယ္မထင္ပါဘူး။
8.8.88 အေရးေတာ္ပံုနဲ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္မွ ဒီမိုကေရစီအတြက္ အသက္ေပးသြားေသာ သူရဲေကာင္းမ်ား ေကာင္းရာသုဂတိ လားပါေစ။
အသက္ရွိထင္ရွား ရွိလ်က္ ဆက္လက္တိုက္ပြဲ၀င္ေနသူမ်ား ညီညြတ္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလ်က္
(ပုေလာအထကပံုကို ပုေလာဆံုဆည္းရာက ကူးယူေဖၚျပၿပီး ဒုတိယဓာတ္ပံုကို အင္ယုဆီက ကူးယူေဖၚျပထားပါတယ္။)
(တေလာက ပုေလာမွာ စာေပေဟာေျပာသြားတဲ့ ဆရာ ဦးဘုန္းဓာတု Uphone Dhartu နဲ႔ ဆရာ Nyi Minn Nyo တို႔က ပုေလာပုရိတ္သတ္ကို ခ်ီးက်ဴးသြားတာ ေတြ႔လိုက္တယ္။ အဲဒီ ၿမိဳ႔ေသးေသးေလးမွာ အေရးေတာ္ပံု ဘယ္လိုစခဲ့တယ္ဆိုတာလည္း စိတ္၀င္စားရင္ ဖိတ္ေခၚပါတယ္)
No comments:
Post a Comment