ဆီးပင္တန္းညီလာခံ
ႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ၾကာၿပီးတဲ့ေနာက္ အခ်က္လက္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ျပန္မွတ္မိဖုိ႔ က်ေနာ္မနည္း ႀကိဳးစားေနရေပမယ့္ KNU နယ္ေျမ ေကာ္မတီဖြဲ႕တဲ့ေန႔ကို စဥ္းစားရင္း အလုိလုိ သတိရေနတာကေတာ့ “ေက်ာက္စရစ္ မာေခါင္ေခါင္မွာ အေတာင္ကၽြတ္တဲ့ ႀကိဳးၾကာပမာ” ဆုိတဲ့ စကားလုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ စကားလုံးရဲ႕ ပုိင္ရွင္ကေတာ့ သံလြင္စခန္းရဲ႕ ကို္ယ္စားလွယ္ (ေနာက္ပုိင္း ၂၀၉ တပ္ရင္းမႉးနဲ႔ ဗဟုိေကာ္မတီ၀င္ ျဖစ္လာသူ) ကုိသိန္းဆန္းျဖစ္ၿပီး လက္ရွိဗဟုိေကာ္မတီ ေအာက္ေျခလြတ္ေနပုံကို ေ၀ဖန္ေထာက္ျပ လုိက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ေ၀ဖန္ေျပာဆုိခ်က္ေတြဟာ ထိေရာက္ေပမယ့္ သူမ်ားကို ေျပာခြင့္မေပးဘဲ၊ သူခ်ည္း နင္းကန္ေျပာေနလုိ႔ သဘာပတိက မၾကာခဏ တားေနရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရွ႕မွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ အတုိင္း အရည္အခ်င္း ရွိလြန္းလုိ႔ မဟုတ္ဘဲ ခဲြတမ္းအရ
ကိုယ္စားလွယ္ ပါလာတဲ့ က်ေနာ့္ ခမ်ာေတာ့ ကုိသိန္းဆန္းကိုၾကည့္ၿပီး ငါလည္း သူ႔လုိ ေျပာနုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ဖုိ႔ လုိေနေသးပါလား ဆုိတာကုိ သတိရေစပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ အဲဒီအခ်ိန္ထိ က်ေနာ္ဟာ ႏုိင္ငံေရး စကားလံုးေတြကို သူမ်ားနားဝင္ေအာင္ ေျပာတတ္သူ မဟုတ္ေသးလို႔ပါ။ လူေရွ႕မွာ စကားေျပာရတာကိုလည္း အေလ့အက်င့္က မရိွေသးေတာ့ ေျခတုန္လက္တုန္ ျဖစ္ေနဆဲပါ။
နယ္ေျမေကာ္မတီအတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ အစည္းအေ၀းလုပ္တဲ့ ေနရာကေတာ့ ခုနက DAB အစည္းအေ၀း လုပ္ရာ အေဆာက္အအံုရဲ႕ အေနာက္ဘက္ ခပ္လွမ္းလွမ္းက မူလတန္း ေက်ာင္းေလးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္းသစ္ေတြနဲ႔ အခုိင္အမာ ေဆာက္ထားတဲ့ အဲဒီေက်ာင္းေလးရဲ႕ နေဘးမွာ ဆီးပင္တန္းေလး ရွိတဲ့အတြက္ ဆီးပင္ တန္းေက်ာင္းလုိ႔ အလြယ္ မွတ္ထားပါတယ္။
ဖြင့္ပဲြေန႔မွာ အမွာစကား လာေျပာသူေတြကေတာ့ DAB ဒုဥကၠ႒ အျဖစ္ တာ၀န္ယူထားသူ ကခ်င္လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္ (KIO) ဥကၠ႒ မရန္ဘရန္ဆုိင္း၊ KNU ဒု ဥကၠ႒ ဖဒိုသန္းေအာင္နဲ႔ ရဟန္းပ်ဳိအဖဲြ႕က အရွင္ ေခမာစာရတုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခါ ေဒါက္တာ စင္သီယာေမာင္လည္း က်ေနာ္တို႔ အစည္းအေဝးကို တက္တယ္လို႔ အမွတ္ရေနပါတယ္။ ေဒါက္တာစင္သီယာေမာင္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ နယ္ေျမေကာ္မတီမွာ က်န္းမာေရး တာ၀န္ခံအျဖစ္ တာ၀န္ေပးဖုိ႔ အဆုိျပဳခဲ့ေပမယ့္ သူက လက္မခံဘဲ တသီးပုဂၢလ အျဖစ္နဲ႔သာေနၿပီး အတတ္နုိင္ဆုံး ကူေပးမယ္လုိ႔သာ ေျပာခဲ့တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ဧည့္သည္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဘရန္ဆုိင္းနဲ႔ ဖဒုိသန္းေအာင္တုိ႔ ဘာေတြေျပာသြားသလဲ ဆုိတာကို က်ေနာ္ မမွတ္မိေတာ့ေပမယ့္
စတုိင္က်လွတဲ့ ဘရန္ဆုိင္းရဲ႕ ပုံကုိေတာ့ အခုအခ်ိန္ထိ စိတ္ထဲျမင္ေယာင္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မရန္ဘရန္ဆုိင္းကုိ အခုမွ လူကုိယ္တုိင္ ေတြ႕ဖူးေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ သူဟာ ေတာမခုိခင္ သတင္းစာထဲမွာ က်ေနာ္ေတြ႕ဖူးတဲ့ တဦးတည္းေသာ သူပုန္ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘရန္ဆုိင္းနဲ႔အဖြဲ႕ ဂ်ာမနီနဲ႔ ဥေရာပႏုိင္ငံေတြဆီသြားၿပီး ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနကို ရွင္းျပခဲ့တယ္ ဆုိတဲ့ သတင္းေဆာင္းပါး တပုဒ္ကို ၁၉၈၆ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္ကထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ လုပ္သားျပည္သူ႔ ေန႔စဥ္သတင္းစာမွာ က်ေနာ္ ဖတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
အေနာက္တုိင္း၀တ္စုံကို အေသအခ်ာ၀တ္ထားတဲ့ ဘရန္ဆုိင္းရဲ႕ ဓာတ္ပုံနဲ႔တြဲၿပီး အဲဒီ သတင္းကို ေဖာ္ျပထားတာေတြ႕ေတာ့ ျမန္မာသူပုန္ေတြလည္း ဒီလုိႏုိင္ငံျခား သြားလုိ႔ရသလား၊ ဒီလုိရွင္းျပႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းမ်ဳိး သူပုန္ေတြမွာ ရွိသလားဆုိၿပီး က်ေနာ္ စဥ္းစားမိပါေသးတယ္။
အဲဒီကာလဟာ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ေတာခုိဖုိ႔ကိစၥ ဘာမွ အဆက္အစပ္ မရွိေသးေပမယ့္ ဘရန္ဆုိင္းရဲ႕ သတင္း ဓာတ္ပုံပါတဲ့ သတင္းဟာ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ သူပုန္ေတြအေပၚ ပထမဆုံး စိတ္၀င္စားေစတဲ့ သတင္းတပုဒ္ ျဖစ္ခဲ့
ပါတယ္။
ဒီေန႔ အခမ္းအနားကို ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း သူ႔ပုံစံက က်ေနာ္ေတြ႕ဖူးတဲ့ သတင္းစာထဲက ပုံနဲ႔ သိပ္မကြာပါဘူး။
အေနာက္တုိင္း ၀တ္စုံေနရာမွာ ဖက္စိမ္းေရာင္ KIA စစ္ယူနီေဖာင္းနဲ႔ စစ္ဘက္ အေဆာင္အေယာင္ေတြက ေနရာယူ ထားပါတယ္။ အက်ႌအျဖဴမွာ နက္ကတုိင္စည္းၿပီး အဲဒီအေပၚကမွ စစ္ယူနီေဖာင္းကို ေသေသသပ္သပ္ ၀တ္ဆင္ထားတဲ့၊
ဘယ္ဘက္ လက္သူႂကြယ္မွာ လက္စြပ္အႀကီးႀကီးတခု စြပ္ထားတဲ့၊ အရပ္ ေထာင္ေထာင္္ေမာင္းေမာင္း အသားျဖဴျဖဴနဲ႔ ဘရန္ဆုိင္းရဲ႕ပုံဟာ ျမန္မာရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ ျမင္ေနက် သူပုန္ေတြနဲ႔ သိပ္မတူသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ေတာ္လွန္ေရးကာလတေလွ်ာက္ က်ေနာ္ေတြ႕ဖူးသမွ် သူပုန္ေခါင္းေဆာင္ ေတြထဲမွာေတာ့ ဘရန္ဆုိင္းဟာ စမတ္အက်ဆုံး ေခါင္းေဆာင္တဦး ျဖစ္ၿပီး မာနယ္ပေလာက ကခ်င္ကုန္းမွာ ေတြ႕ဖူးခဲ့တဲ့ KIA ရဲေဘာ္ေတြဟာလည္း စမတ္အက်ဆုံး ရဲေဘာ္ေတြအျဖစ္ သတိထားမိပါတယ္။
ဘရန္ဆုိင္းနဲ႔ ဖဒုိသန္းေအာင္တုိ႔ေျပာတဲ့ စကားလုံးေတြကို မမွတ္မိေတာ့ဘူး ဆုိေပမယ့္ အေျခခံအားျဖင့္ကေတာ့
ေက်ာင္းသားေတြ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ စစ္အစိုးရကို ေတာ္လွန္ၾကဖုိ႔၊ အဲဒီလုိ ေတာ္လွန္တဲ့အခါမွာ တပ္ေပါင္းစုအတြင္းကေန လႈပ္ရွားၾကဖုိ႔ ဆုိတဲ့ ၂ ခုကိုေတာ့ မွတ္မိေနပါတယ္။ ဒီလုိေျပာရတာကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ KNU နယ္ေျမေကာ္မတီ ဖြဲ႕တာကုိ ဗဟုိနဲ႔ စင္ၿပိဳင္ဖြဲ႕တဲ့သေဘာ၊ ေက်ာင္းသား ေတြၾကား တေယာက္တဖြဲ႕ ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာလုိ႔ အထင္ရွိေနတဲ့ အတြက္လုိ႔ က်ေနာ္ကေတာ့ သံသယ ၀င္မိပါတယ္။
သူတုိ႔ထင္မယ္ဆုိလည္း ထင္စရာပါပဲ။ အခု က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ နယ္ေျမေကာ္မတီ အစည္းအေ၀းဆီ ဗဟုိေကာ္မတီ တဦးမွ လာမတက္သလုိ၊ အဲဒီလူေတြ ဘယ္နားေနမွန္းေတာင္ က်ေနာ္တုိ႔ မသိၾကေသးပါဘူး (ABSDF ဗဟုိဟာ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ဒုတိယ ညီလာခံအၿပီးမွာမွ မာနယ္ပေလာက ေလာကြားလူကုန္းမွာ ရံုးခန္းဖြင့္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး အဲဒီမတုိင္ခင္အထိ တိက်တဲ့ ရံုးခန္းမရွိခဲ့ဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္) ေနာက္တခါ က်ေနာ္တုိ႔ၾကား အျငင္းပြားေနတဲ့ ေနာက္ အခ်က္တခုကေတာ့ ငါတုိ႔ေက်ာင္းသားေတြက
သူပုန္ေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး DAB ထဲ၀င္တာ မွန္ရဲ႕လား၊ ငါတုိ့ကိုပါ အမ်ားက သူပုန္လုိ႔ ထင္သြားမလား ဆုိၿပီးစုိးရိမ္သူေတြလည္း
ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ကေတာ့ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ သူပုန္ျဖစ္လုိ႔ ျဖစ္မွန္း မသိေသးတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ဘ၀ပါ။
က်ေနာ္ ေနာက္ပုိင္း ျပန္စဥ္းစားမိတာကေတာ့ ဒီစုိးရိမ္ခ်က္ဟာ အလကားေနရင္း ထြက္ေပၚ လာတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ
ၿမိဳ႕ျပက လာသူေတြရဲ႕ အစဥ္အလာအရ စိုးရိမ္ေနပုံ ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီလုိမ်ိဳး စိုးရိမ္မႈကုိ ၁၉၉ဝ ေရြးေကာက္ပဲြ အၿပီးမွာ နယ္စပ္ထြက္လာတဲ့ ေဒါက္တာစိန္ဝင္းတို႔ အမိ်ဳးသားညြန္႔ေပါင္း အစိုးရ ဖြဲ႕ကာစမွာလည္း တခါႀကံဳဖူးလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ခံ အမတ္ေတြနဲ႔ လက္နက္ကိုင္သူပုန္ ေခါင္းေဆာင္ေတြေပါင္းၿပီး အစုိးရ ဖြဲ႕လုိ႔ ျဖစ္ပါ့မလားဆုိတဲ့ စုိးရိမ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ခ်ည္း သက္သက္နဲ႔ အစိုးရ ဖြဲ႕လုိက္တာက သက္ေသ ခံေနတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ယူဆ မိပါတယ္။
ဒီလုိ စုိးရိမ္မႈတခ်ဳိ႕ ရွိေနေပမယ့္လည္း မူအရေတာ့ တပ္ေပါင္းစုထဲ ပါတာကို ဘယ္သူမွ တရား၀င္ ကန္႔ကြက္တာမ်ဳိး မရွိပါဘူး။ ေနာက္တခါ ABSDF ဗဟိုအတြင္းေရးမႉး ကိုသန္း၀င္းကိုလည္း DAB ရဲ႕ တြဲဘက္ အတြင္းေရးမႉး ေနရာမွာ တာ၀န္ေပးထားတဲ့ အတြက္ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ DAB စစ္ေၾကာင္းေတြကို စတင္ လုပ္ေဆာင္ လာႏုိင္တာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္တုိ႔ နယ္ေျမေကာ္မတီ ဖြဲ႕ကာစအခ်ိန္မွာေတာ့ ဗဟုိေကာ္မတီအေပၚ က်ေနာ္တုိ႔က အျမင္ သိပ္မၾကည္ ၾကပါဘူး။
ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္ ဘယ္မွာရံုးထုိင္လို႔ ဘယ္လိုဆက္သြယ္ရမွန္း မသိ၊ ေရွ႕မွာတင္ျပခဲ့တဲ့အတုိင္း ေရွ႕ေန ဦးေက်ာ္လင္း တဦးကလြဲၿပီး ဘယ္ဗဟုိ ေခါင္းေဆာင္တဦးနဲ႔မွ က်ေနာ္တုိ႔ စကားမေျပာရေသး၊ ဒီလုိနဲ႔ အျပန္အလွန္ျငင္းခုံၾကရင္း ၃ ရက္ေလာက္ ေဆြးေႏြးအၿပီးမွာေတာ့ KNU နယ္ေျမေကာ္မတီကို တရား၀င္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ လုိက္ပါတယ္။
ဥကၠ႒အျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔စခန္းက ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၊ ဒု ဥကၠ႒အျဖစ္ သံလြင္စခန္းက ကိုေမာင္ေမာင္တိတ္၊ အတြင္းေရးမႉးအျဖစ္ သီေဘာဘုိး စခန္းက ကိုခင္ေမာင္စိုးတုိ႔ျဖစ္ၿပီး က်န္တဲ့တာ၀န္ေတြကို က်ေနာ္ အတိအက် မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။
မွတ္မိသေလာက္ကုိ တင္ျပရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံျခားေရး ဌာနအတြက္ က်ေနာ္တုိ႔စခန္းက ဦးေအာင္ခင္က တာ၀န္ခံ၊ ကိုေအာင္သန္း၀င္းနဲ႔ ကလက္ေဒးက ထိုင္းစကား ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ကို၀င္းျမင့္ (အခု BBC) တုိ႔က အဖြဲ႕၀င္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
စည္းရံုးေရးနဲ႔ ျပန္ၾကားေရးအတြက္ သံလြင္စခန္းက ကုိသိန္းဆန္းနဲ႔ ကလက္ေဒးက ကိုအာယု၊ ေထာက္ပံ့ေရး ဌာနအတြက္ သံလြင္စခန္းက ကုိေအာင္သူနဲ႔ ေစာထက ကိုခင္ေဇာ္၊ လုပ္ငန္း စစ္ေဆးေရးအတြက္ က်ေနာ္နဲ႔ ၀မ္ခစန္း ကုိသိန္းလြင္၊ က်န္းမာေရးဌာနအတြက္ ကလက္ေဒးက ေဒါက္တာေက်ာ္သက္ဦးနဲ႔ ၀မ္ခက ကိုသိန္းထြန္းတုိ႔ ဆုိတာကို က်ေနာ္ အမွတ္ရေနပါတယ္။
သီေဘာဘုိးစခန္းက ကုိတင္းေဌးကို တြဲဘက္အတြင္းေရးမႉးအျဖစ္ အမွတ္ရေနေပမယ့္ အဲဒါဟာ စဖြဲ႕စဥ္ ကတည္းက ေရြးတာလား၊ ေနာက္ပုိင္း လစ္လပ္ေနရာအတြက္ ထပ္ေရြးတာလား ဆုိတာကို မမွတ္မိဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ လူစာရင္းနဲ႔ တာ၀န္အတိအက် သိနုိင္ဖုိ႔ ABSDF ဗဟုိမွတ္တမ္းဌာနကို ေမးျမန္းထားေပမယ့္ အခုအခ်ိန္အထိ မရေသးပါဘူး။ အမည္၊
တာ၀န္အမွားအယြင္းနဲ႔ က်န္ခဲ့တာမ်ားရိွရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။
ေကာ္မတီ ေရြးခ်ယ္မႈၿပီးၿပီးခ်င္း ပထမဆုံး ႀကံဳရတာကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ တည္းခုိခြင့္ ေပးထားတဲ့၊ သားနားလွတဲ့ အေဆာက္အအံု ဆီကေန ထြက္ခြာ ေပးရမွာ ျဖစ္ၿပီး ေသာင္ရင္းျမစ္ ေဘးနားက ဘားတုိက္္ငယ္တခုမွာ က်ေနာ္တုိ႔ အဖြဲ႕ ရံုးစိုက္ရပါတယ္။ ရံုးစုိက္တယ္ ဆုိေပမယ့္ ရံုးပစၥည္း ဘာမွမရွိပါဘူး။ စားဖုိ႔အတြက္လည္း ေငြတျပားမွ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္
ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ကပ္ေနတဲ့အျပင္ အေပါင္းအသင္းေတြလည္း အေတာ္ ရေနၿပီ၊ လူရည္လည္း အေတာ္လည္ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘန္းေခ်ာင္းေဒသမွာ ေနစဥ္ကလုိ မ်ိဳးေတာ့ ထမင္း မငတ္ေတာ့ပါဘူး။
ထမင္းမငတ္ဘူးဆုိေပမယ့္ လဖက္ရည္ငတ္တာကလည္း အေတာ္ ဆုိးပါတယ္။ ဘန္းေခ်ာင္းနဲ႔ ေမာင္ေတာ္စခန္းမွာ လဖက္ရည္ဆုိင္လည္း မရိွ။ တျခားဆုိင္လည္း ဘာမွမရွိတ့ဲအတြက္ ငတ္ရေကာင္းမွန္းလည္း မသိခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကလက္ေဒးမွာ ကေတာ့ ရြာထဲမွာ လဖက္ရည္ဆုိင္ေရာ၊ တျခားစားေသာက္ဆုိင္ ေတြပါ စုံေနတဲ့အတြက္ ရြာထဲ၀င္တုိင္း
လဖက္ရည္ ေသာက္ခ်င္တာ ပါးစပ္ကုိယားေနတာပါပဲ။ တေန႔မွာေတာ့ ဘယ္သူေတြက ေခၽြ (ထိုင္းအေခၚ အကူအညီ ေပးတာပါ။ ေက်ာင္းသားေတြၾကား အသံုးမ်ားပါတယ္) သြားလဲမသိတဲ့ ဘတ္ ၁၀၀ ေလာက္နဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေကာ္မတီ အသစ္စက္စက္ေလးဟာ ေကာ္ဖီတခြက္စီနဲ႔ ခါဂ်ာမုန္႔ တခုစီကုိ ၀ယ္စားခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္တခုကေတာ့
က်ေနာ္က ေဆးလိပ္မေသာက္လုိ႔ အဲဒီကိစၥအတြက္ သိပ္ျပႆနာ မရွိေပမယ့္ ေဆးလိပ္ေသာက္သူေတြ ခမ်ာေတာ့ ေဆးလိပ္ငတ္တဲ့ ေဘးကလဲ အေတာ္ဒုကၡမ်ားတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ဥကၠ႒သစ္ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္နဲ႔
ေဆးလိပ္ ေသာက္တဲ့ ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕ဟာ ကရြန္းထစ္ကိုလည္း မကုိင္နုိင္၊ ယာစင္းကုိလည္း အထုပ္လုိက္မ၀ယ္ႏုိင္ေတာ့ ေဆးတံေသာက္တဲ့ စတုိင္တခုကုိထြင္ၿပီး အဖုိးႀကီးပုံစံနဲ႔ ေဆးတံကုိက္လို႔ ရြာထဲလွည့္ခဲ့တာကို က်ေနာ္မွတ္မိေနပါတယ္။
က်ေနာ္ျမင္ရသေလာက္ ဆုိရင္ တေယာက္ေယာက္ကမ်ား ကရြန္းထစ္ ေဆးလိပ္တလိပ္ ေပးသြားရင္ အဲဒါကို တေယာက္တလွည့္ အလုအယက္ ၀ုိင္းဖြာ၊ ယာစင္းနဲ႔ ပြတ္ခၽြန္းကိုလည္း မီးခုိး ထြက္တဲ့ေနရာကို မွန္းဆသြားရွာနဲ႔
အေတာ္ အေျခေနဆုိးပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ေက်ာင္းသားေတြၾကား ဟာသ တခုေတာင္ ထြက္ေပၚခဲ့ ပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေဆးလိပ္ သမားေတြဟာ မီးခုိးထြက္တဲ့ေနရာကိုရွာ၊ လက္ညိႇဳးနဲ႔ လက္ခလယ္ၾကား ေဆးလိပ္ ညႇပ္ထားပုံ ရတဲ့ သူမွန္သမွ်ကို ရွာရင္းနဲ႔ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အေပါ့သြားေနသူနဲ႔ ေဆးလိပ္ေသာက္သူကို မွားၿပီး ေဆးလိပ္ သြားေတာင္းတဲ့အထိ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့ ျပက္လံုးပါ။
ေမာ္ဒယ္လ္သူပုန္နဲ႔ ထူးအိမ္သင္ရဲ႕ ဂီတပဲြေတာ္
က်ေနာ္ေျပာတဲ့အထဲ အဆင္မေျပမႈေတြ သိပ္မ်ားေနလုိ႔ စာဖတ္ပရိသတ္ စိတ္ညစ္ေနၿပီထင္ပါတယ္။ တကယ္ကေတာ့
တခ်ိန္လုံး အဆင္မေျပ ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ ကလက္ေဒးခစန္းမွာ က်ေနာ္ ေမာ္ဒယ္လ္ လုပ္ခြင့္ ရတယ္ဆုိရင္ ပရိသတ္ယံုပါ့မလားဘဲ။
ေသာင္ရင္းျမစ္ ဘားတုိက္အေဟာင္းေလးကုိ ရံုးသစ္လို႔ နာမည္ေပးလိုက္ၿပီး အဲဒီေနရာကို ေရာက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္တရက္မွာ ထင္ပါတယ္။ ေရွ႕ေန ဦးေက်ာ္လင္းနဲ႔ အတူတြဲေနတဲ့ ေရွ႕ေန ဦးျမင့္ေအးက က်ေနာ့္ကုိ ေမာ္ဒယ္လ္လုပ္ဖုိ႔ ကမ္းလွမ္း လာတာပါ။
ေမာ္ဒယ္လ္ဆုိလုိ႔ စင္ျမင့္ေပၚတက္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ျပမယ့္သူလုိ႔ေတာ့ မထင္လုိက္ပါနဲ႔။ ABSDF အတြက္ ပုိ႔စ္ကတ္ ထုတ္ခ်င္တယ္၊ အဲဒီအတြက္ မင္းသရုပ္ေဆာင္ ေပးႏုိင္မလားလုိ႔ ေမးတာပါ။
“ရတာေပါ့ ဒီေလာက္ကေတာ့ ဘာခက္တာမွတ္လုိ႔” ဆုိၿပီး က်ေနာ္ကေျပာေတာ့ ကလက္ေဒးစခန္းက ထုတ္ေပးထားတဲ့
ေျပာက္က်ား ယူနီေဖာင္းအသစ္တစုံ၊ စစ္ဖိနပ္နဲ႔ M 16 ေသနတ္တလက္ေပးၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ဘားတုိက္ေရွ႕က ခ်ဳံတန္းလုိလုိ၊ ပန္းၿခံလုိလုိရဲ႕ေရွ႕မွာ တုိက္ပဲြအတြင္း ေနရာယူတဲ့ပုံနဲ႔ မိေက်ာင္းတြားတက္တဲ့ပုံ ဓာတ္ပုံ အရုိက္ခံရပါတယ္။
က်ေနာ့္ကို ရုိက္ရတာ သိပ္မဆင္မေျပလုိ႔လား၊ နဂုိကတည္းက အမ်ဳိးသားတဦး၊ အမ်ဳိးသမီးတဦး ရုိက္ဖုိ႔ စီစဥ္ထားတာ လားေတာ့မသိပါဘူး၊ က်ေနာ့္ကုိ ခဏေစာင့္ခုိင္းထားၿပီး ကလက္ေဒးစခန္းက အလွဆုံး ေက်ာင္းသူတဦးျဖစ္တဲ့ မစန္းစန္းခ်ဳိကုိ အထက ေက်ာင္းသူပုံစံ အျဖဴအစိမ္း၀တ္ေပး၊ ရုိးရုိးညႇပ္ဖိနပ္ကုိ စီးခိုင္းၿပီး M 16 ေပးကုိင္ၿပီးေတာ့ ဆက္ရုိက္ပါတယ္။
သူ႔ကိုေတာ့ က်ေနာ့္လုိ တုိက္ပဲြတြင္း ေနရာယူခုိင္းတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ မဆလ စစ္သားေတြရဲ႕ စစ္ခေမာက္တလုံးကုိ သစ္ငုတ္တုိ ေျခရင္းမွာခ်၊ အဲဒီအေပၚမွာမွ သူ႔ရဲ႕ ေျခေထာက္တဖက္ကုိ တင္ခုိင္းၿပီး M 16ကုိ မုိးေပၚေထာင္ထားတဲ့ပုံနဲ႔ ရုိက္လုိက္တာ အေတာ္အုိေကသြားၿပီး အဲဒီပုံကုိ အားလုံးကႀကိဳက္တဲ့အတြက္ ပုိ႔စ္ကတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေရြးခ်ယ္ လုိက္ပါတယ္။ က်ေနာ္က
ေတာ့ အရံေမာ္ဒယ္လ္ ျဖစ္သြားတယ္ ဆုိပါေတာ့။
ေရွ႕ေနကိုျမင့္ေအးရဲ႕ မွတ္ခ်က္အတုိင္း ဆုိရင္ေတာ့ “ေမာင္ရင္က စစ္သားပုံလည္းေပါက္တယ္။ေဘာ္ဒီ စထရက္ခ်ာကလည္း မုိက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တုိက္ပဲြတြင္းေနရာယူတဲ့ ပုံစံက ရန္သူကုိျပန္တုိက္မယ့္ ပုံမေပါက္ဘဲ ရန္သူ႔က်ည္မွန္ၿပီး က်သြားတဲ့ပုံ ေပါက္သြားလုိ႔ပါ” တဲ့။
က်ေနာ္ မေအာင္ျမင္လိုက္တဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္ေရြးပဲြ အၿပီးမွာေတာ့ သီခ်င္းဆုိပဲြ တခု ထပ္က်င္းပဖုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ စီစဥ္ျပန္ပါတယ္။ တကယ္ကေတာ့ စီစဥ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အခ်ိန္က ဒီဇင္ဘာေနွာင္းပုိင္း ခရစၥမတ္ ရာသီေရာက္လာၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာအလုပ္မွ မယ္မယ္ရရမရွိဘဲ တေနကုန္ မအားမလပ္ျဖစ္ေနတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ခရစၥမတ္ ရာသီမွာေတာ့ အဲဒီ မရွိတဲ့ အလုပ္ကို ခဏနားၿပီး ဂစ္တာငွား၊ သီခ်င္းတုိက္၊ ကယ္ရယ္စင္းဂင္း (carol singing) ထြက္ဖုိ႔ျပင္ၾကတာပါ။
ထား၀ယ္မွာေနစဥ္ ၂၄ နွစ္တာ ကာလလုံးလုံး ခရစၥမတ္ပဲြ တခါမွ မႏႊဲဘူးတဲ့ ေတာသားက်ေနာ္ဟာ ေ၀ေလေလ အခန္းကေန အားျဖည့္ေပးသူသာ ျဖစ္ၿပီး တကယ္ တီးခတ္သူကေတာ့ ဂစ္တာသမား ဥကၠ႒ကိုေက်ာ္ေက်ာ္နဲ႔ အဖဲြ႕ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဤအိမ္ေပၚမွာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ ေရာက္ေစေသာ္ … ေရာက္ေစေသာ။ ဤအိမ္ေပၚမွာ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ ေရာက္ေစေသာ။
ေရာက္ေစေသာ။ ဟားေလးလူးယား … ဟားေလးလူးယား” စသျဖင့္ ရသမွ် ခရစၥမတ္သီခ်င္းေတြကို ဆုိၿပီး ကလက္ေဒး ရြာထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ လွည့္လည္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေန႔ေတြမွာ ဘုရားေက်ာင္းအတြက္ အလွဴေငြ ထည့္ႏုိင္ခဲ့သလုိ ၀ါးတီး ကိစၥလည္း အေတာ္အဆင္ေျပ ခဲ့တာကုိ က်ေနာ္ အမွတ္ရေနပါတယ္။
ခရစၥမတ္ပဲြၿပီးလုိ႔ နွစ္သစ္ကူးပြဲမွာေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ကိုထူးအိမ္သင္နဲ႔ ကိုမြန္းေအာင္တုိ႔ကိုယ္တုိင္ သီဆုိတီးခတ္တဲ့
ဂီတစင္ျမင့္ပဲြကို ကလက္ေဒးမွာ က်ေနာ္ႏႊဲလုိက္ရပါတယ္။
နာရီေပၚကမ်က္ရည္စက္မ်ား၊ အေမ့အိမ္ စတဲ့ သီခ်င္းေတြနဲ႔ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ ထူးအိမ္သင္နဲ႔ မုိးလုံးမိႈင္း၊ ၂/ ၈၂ အင္းလ်ား သီခ်င္းေတြနဲ႔ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ တကၠသိုလ္၀န္းက်င္က အဆုိေတာ္ ၂ ဦးကုိ ဒီလုိေတာထဲမွာ ေတြ႕ရလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ လုံး၀ ထင္မထားခဲ့ပါဘူး။ သူတုိ႔ ၂ ဦးဟာ သီေဘာဘုိးနဲ႔ ၀မ္ခ (ေကာ့မူးရာ) မွာ က်င္းပတဲ့ ပထမအႀကိမ္ ABSDF အစည္းအေ၀းနဲ႔ ညီလာခံေတြကို ေလ့လာသူေတြအျဖစ္ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္ၿပီး အေတာ္ထူးျခားတဲ့ ေတာခုိသူပုန္ အဆုိေတာ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
နာမည္ႀကီး အဆုိေတာ္ေတြ ျဖစ္တဲ့အျပင္ သူတုိ႔ရဲ႕သီခ်င္းစာသားကိုလည္း က်ေနာ္က အေတာ္ႀကိဳက္တာေၾကာင့္ သူတုိ႔ သီဆုိတဲ့ပဲြကို ကုိယ္တုိင္ျမင္လုိက္ရတဲ့အခါမွာ အေတာ္ေပ်ာ္ရႊင္မိပါတယ္။
ႏွစ္သစ္ကူးပဲြအၿပီးမွာေတာ့ ကုိငွက္ႀကီးေခၚ ထူးအိမ္သင္ဟာ အေျခအေန အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ရန္ကုန္ ျပန္သြားပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပုိင္း သူေရးစပ္သီဆုိတဲ့ သီခ်င္းေတြဟာ ပုိၿပီးအဓိပၸာယ္ ေလးနက္ လာတယ္လို႔ က်ေနာ္ ခံစားမိပါတယ္။ ေနာက္တခါ သူ ကလက္ေဒးကေန မျပန္ခင္မွာ ေရးေပးခဲ့တဲ့ “အဆုံးသတ္တုိက္ပဲြ” သီခ်င္းဟာလဲ က်ေနာ္တုိ႔ၾကား အေတာ္ေရပန္းစား လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ပါတယ္။
“အေရးႀကီးၿပီ ညီေနာင္အေပါင္းတုိ႔၊ ေသြးစည္းကာ ညီေစညီၾကစို႔ …၊ ငါတုိ႔ရဲ႕သမုိင္းတေခတ္ကုိ ငါတုိ႔ ေသြးနဲ႔ေရးခဲ့ၿပီ … ေသြး သစၥာလဲျပခဲ့ၿပီ”
“ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ဆုိ အသက္ကုိလည္း ဘာမထီ … ေသပေစ ခြပ္ေဒါင္းေသြးေဟ့ ရဲရဲေရွ႕ကိုခ်ီ။ လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ရည္ … အဆုံးသတ္တုိက္ပဲြ ငါတုိ႔ႏႊဲရမည္”
ကုိထူးအိမ္သင္ရဲ႕ စကားလုံးေတြဟာ ေျပာင္ေျမာက္လွၿပီး ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ရင္ကို တုိက္ရုိက္ လာမွန္တဲ့အတြက္ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ဒီသီခ်င္းဟာ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ရဲ႕ စစ္ခ်ီသီခ်င္းေတာင္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
ကိုမြန္းေအာင္ကေတာ့ ေတာထဲမွာဆက္ေနၿပီး ၁၀၂ တပ္ရင္းရဲ႕ တပ္ဖြဲ႕၀င္၊ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ မာနယ္ပေလာက DVB ေတာတြင္း စတူဒီယုိမွာ တာ၀န္ဆက္ထမ္းခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၂ မွာ ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ ကုိမြန္းေအာင္ရဲ့ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရတုိက္ပဲြ” စီးရီးဟာ
ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွာ အေအာင္ျမင္ဆုံး စီရီးတခုျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
ခုနက ကိုထူးအိမ္သင္ေရးခဲ့တဲ့ အဆုံးသတ္တုိက္ပဲြဟာလည္း အဲဒီစီးရီးထဲမွာ ထိပ္ဆုံးကေန ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ မွာေတာ့ ကုိမြန္းေအာင္က ေနာ္ေ၀းနုိင္ငံမွာ အေျခခ်ေနထုိင္ေနၿပီး ကိုထူးအိမ္သင္ကေတာ့ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ကတည္းက
ရန္ကုန္မွာ ကြယ္လြန္သြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment