လႊတ္ေတာ္အတြင္း တပ္မေတာ္သားနဲ႔ အရပ္ဘက္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အဆင္ေျပသည့္ ဆက္ဆံေရးရွိေနဟုဆို
စႏၵာလြင္
အတြဲ ၂၈ ၊ အမွတ္ ၅၄၄ ( ၁၈ - ၂၄ ၊ ၁၁ ၊ ၂၀၁၁)
အတြဲ ၂၈ ၊ အမွတ္ ၅၄၄ ( ၁၈ - ၂၄ ၊ ၁၁ ၊ ၂၀၁၁)
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၌တက္ေရာက္ေနသည့္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ အခ်ိဳ႕အား ေတြ႕ရစဥ္။
ဓာတ္ပံု-ေရႊယင္းမာဦး
"အဆင္ေျပပါတယ္။ ျပႆနာမရွိပါဘူး။ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စား လွယ္ေတြနဲ႔ အရပ္ဘက္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြၾကား ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ တစ္ဖက္ကိုတစ္ဖက္ ရွိန္ေနတဲ့အေငြ႕အသက္ မ်ဳိးမရွိပါဘူး။ အခ်င္းခ်င္း ပိုရင္းႏွီးလာၾကပါတယ္"လို႔ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစိုင္းသန္းႏိုင္က ေျပာပါတယ္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္က တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွႉးေဇာ္မင္းေမာင္ကလည္း သူတို႔လႊတ္ေတာ္အတြင္း အရပ္ဘက္နဲ႔ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ဆက္ဆံေရး အေငြ႕အသက္ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
"ေကာင္းပါတယ္။ ဘာမွ ရွိန္ေနတာေတြ၊ ဘာေတြ မရွိပါဘူး။ အားလံုးက ႏိုင္ငံေကာင္းဖို႔ပဲ စဥ္းစားေနၾကတာပဲ"လို႔ ေျပာပါတယ္။
"တပ္မေတာ္နဲ႔ အရပ္ဘက္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရး အဆင္ေျပပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ အဲလို တင္းမာတာမ်ဳိး မရွိပါဘူး"လို႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ေအးေမာင္က ေျပာပါတယ္။
"ဆက္ဆံေရး အဆင္မေျပတာမ်ဳိး မရွိပါဘူး။ အရပ္ ဘက္နဲ႔ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြ စိတ္၀င္စားမႈတူတဲ့ တခ်ဳိ႕ အေၾကာင္းအရာေတြကို တိုင္ပင္ေနၾကတာမ်ဳိးေတာင္ ေတြ႕ပါတယ္"လို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသန္းၫြန္႔က ေျပာပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္အတြင္း တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ား ရွိေရး မရွိေရးဟာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒအေပၚ အျငင္းအပြားဆံုး အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို အဓိကေတာင္းတဲ့ ၁၉၈၈ အေရးအခင္း အၿပီး ငါးႏွစ္အၾကာမွာ တပ္မေတာ္ အစိုးရက အမ်ဳိးသား ညီလာခံ က်င္းပၿပီး အေျခခံဥပေဒကို ၁၄ ႏွစ္ၾကာေရးဆြဲ ကာ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါတဲ့ လႊတ္ေတာ္ေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသံုးသပ္သူေတြရဲ႕ အေခၚအရ managed democratic system ဆိုတဲ့ စနစ္ကို ခ်ခဲ့တယ္။
ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပၿပီး ၂၀၁၁၊ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔မွာ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး စခဲ့ေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္လုပ္ငန္းမွာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈ၊ စြက္ဖက္မႈေတြရွိကာ ဒီမိုကေရစီ အေျခခံ သေဘာတရားေတြနဲ႔ ေသြဖယ္မႈမ်ားရွိမယ္ဆိုတဲ့ မွန္းဆခ်က္ေတြ၊ စိုးရိမ္မႈေတြ ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။
ယခု လႊတ္ေတာ္သက္တမ္း ၁၀ လ ရွိခ်ိန္မွာေတာ့ လႊတ္ေတာ္တြင္းေဆြးေႏြးမႈေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြ မိမိသေဘာထား ထင္ျမင္ခ်က္အတိုင္း ေဆြးေႏြးျငင္းခံုႏိုင္တယ္၊ ဘယ္ကိစၥရပ္ ကို ဘယ္လို သေဘာထားေပးရမယ္ဆိုတဲ့ ၫႊန္ၾကား ထားခ်က္မ်ဳိး မရွိဘူးလို႔ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ တခ်ဳိ႕က ေျပာပါတယ္။
"လႊတ္ေတာ္ထဲ မဲေပးတာေတြ၊ ေဆြးေႏြးတာေတြ အတြက္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ေပးထားတာေတြ မရွိပါဘူး။ ကိုယ့္ သေဘာထားနဲ႔ကိုယ္ ေဆြးေႏြးတာပါ" လို႔ ဗိုလ္မႉး ေဇာ္မင္းေမာင္က ေျပာပါတယ္။
"အဲလိုဘာသာရပ္ေတြ ေက်ာင္း(စစ္တကၠသိုလ္)မွာ သင္ရတယ္ဗ်" လို႔လည္း သူက ေျပာပါတယ္။ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို လႊတ္ေတာ္တစ္ခုစီရဲ႕ အမတ္ေနရာ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္တဲ့ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အတြက္ ၁၁၀ ဦး၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ အတြက္ ၅၆ ဦး၊ တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ၁၄ ခုအတြက္ စုစုေပါင္း ၂၁၇ ဦးကို လႊတ္ေတာ္ စတင္ ခ်ိန္က တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊက ခန္႔ခဲ့ပါတယ္။
ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားခံရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ လႊတ္ေတာ္မစမီ ေနျပည္ေတာ္မွာ လႊတ္ေတာ္လုပ္ထံုး လုပ္နည္း၊ သဘာ၀ေတြနဲ႔ ေပါင္းကူးေပးတဲ့ ငါးရက္ၾကာ သင္တန္းတက္ရတယ္။
"လႊတ္ေတာ္မွာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အဓိကတာ၀န္က တို႔တာ၀န္ အေရးသံုးပါးပါပဲ"လို႔ ဗိုလ္မႉးေဇာ္မင္းေမာင္က ေျပာပါတယ္။
တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ ဥပေဒအရ တပ္မေတာ္ဘက္က လစာကုိျဖစ္ေစ၊ သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ လစာကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္သက္ရာတစ္ခုကို ခံစားႏိုင္ပါတယ္။ "ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ သိပ္လည္း မကြာဘူးဆိုေတာ့ တပ္မေတာ္က လစာကိုပဲ ယူတယ္"လို႔ ဗိုလ္မႉးေဇာ္မင္း ေမာင္က ေျပာပါတယ္။
လုပ္ငန္းတစ္ခုစီအလိုက္ဖြဲ႕တဲ့ လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီေတြမွာလည္း တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြကို မျဖစ္မေန ထည့္ရမယ္ဆိုတဲ့ စည္းမ်ဥ္းမရွိဘဲ လုပ္ငန္းနဲ႔လိုက္ေလ်ာသူတစ္ဦး ႏွစ္ဦးပါတာကလြဲရင္ အရပ္ဘက္ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုနဲ႔ ဖြဲ႕ထားတယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ေျပာပါတယ္။
အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးကို ဆက္သြယ္ေမးတဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာမ်ဳိးကိုမွ မေျပာဘဲ ျငင္းခဲ့ေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္သတင္းေထာက္တခ်ဳိ႕နဲ႔ အရပ္ဘက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တခ်ဳိ႕ကေတာ့ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ တင္းက်ပ္တဲ့အမိန္႔၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္ ေတြအတိုင္း လိုက္လုပ္ကိုင္ပံုထက္ ဒီမိုကရက္တစ္ပံုစံ လုပ္ကိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပံုရတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
"လႊတ္ေတာ္ ပထမအႀကိမ္မွာတုန္းကေတာ့ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြက လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြနဲ႔ နည္းနည္း အသား မက်သလိုထင္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ဒုတိယအႀကိမ္မွာ လႊတ္ေတာ္ ေဆြးေႏြးမႈေတြမွာ ပိုပါ၀င္လာသလို ေဆြးေႏြးဖို႔ ဥပေဒ စာအုပ္ ေတြဖတ္ေနတာမ်ဳိး သူတို႔ဘာသာျပင္ဆင္ၾကတာ မ်ဳိးေတြ ေတြ႕ရတယ္"လို႔ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္သတင္း သမားတစ္ဦးက ေျပာတယ္။
ဒါေပမယ့္ စစ္ဘက္အမူအက်င့္တခ်ဳိ႕လည္း လႊတ္ေတာ္တြင္း ပါလာတာရွိတယ္လို႔ တခ်ဳိ႕က သံုးသပ္ပါတယ္။
"တစ္ခုခု သေဘာထားေပးဖို႔ရွိရင္ အရာရွိႀကီးေတြရဲ႕ အရိပ္အကဲကိုၾကည့္ၿပီးေပးတာမ်ဳိးေတြ႕ရတယ္"လို႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ သတင္းသမားတစ္ဦးက ေျပာတယ္။
တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ ယံုၾကည္ခ်က္ ေၾကာင့္အက်ဥ္းက်ခံရသူေတြ အပါအ၀င္ အက်ဥ္းသား လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အဆိုကို ေထာက္ခံေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူေတြ အံ့ဩခဲ့ၾကတယ္။ ဒါ့ျပင္ လႊတ္ေတာ္ထဲ ေဆြးေႏြးတာ၊ သေဘာ ထားေပးဖို႔ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ခ်ရာမွာ သူတို႔လိုက္နာရတဲ့ေနာက္က တင္းတင္း က်ပ္က်ပ္ ၫႊန္ၾကားထားခ်က္မ်ဳိး မရွိဘူးဆိုတာကို မၾကာ ေသးခင္က လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွာ လံုး၀ဆန္႔က်င္ ဘက္က်တဲ့ သေဘာထားတစ္ရပ္ ထြက္ခဲ့ခ်ိန္တုန္းက ပိုထင္ရွားစြာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳၿပီး ဥပေဒကို ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုးဆီပို႔မယ့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြအပါအ၀င္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုးက ကန္႔ကြက္ၿပီး တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြအပါအ၀င္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အားလံုးက ေထာက္ခံခဲ့တယ္။
"အဲေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ တစ္ေယာက္ကို ေမးတယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္တာတုန္း။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က သေဘာ ထားတစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘဲ ဘာလို႔မတူဘဲ ျဖစ္ေနတာတုန္းလို႔။ အဲေတာ့ 'ကြ်န္ေတာ္ လည္း မသိေတာ့ပါဘူးဗ်ာ'လို႔ ေျပာတယ္" လို႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္က ေျပာပါတယ္။
ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္ကဆက္ၿပီး ဒီျဖစ္ရပ္ကေန တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြ လႊတ္ေတာ္တြင္း ရွိတာဟာ အခုလိုအခ်ိန္အတြင္း လႊတ္ေတာ္နဲ႔တပ္မေတာ္ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးႏွစ္ခုၾကား သို႔ေလာသို႔ေလာ အေတြးမ်ားနဲ႔ သံသယတိုးမႈကိုေလ်ာ့ေစလိမ့္မယ္လုိ႔ သံုးသပ္ တယ္။
"မဟုတ္ရင္ တပ္က လူေတြကလည္း လႊတ္ေတာ္ထဲ ဘာေတြျဖစ္ေနၿပီလဲနဲ႔၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ကလည္း တပ္ကို ဘာေတြမွန္းမသိနဲ႔ သံသယ တိုးေစလိမ့္ မယ္"လို႔ သူက ဆိုတယ္။ ေဒါက္တာေအးေမာင္ကေတာ့ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ေတြကို ပိုၿပီး ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းနဲ႔ ညီေစခ်င္ပါတယ္။ "လွ်ဳိ႕၀ွက္မဲေပးစနစ္ရွိရင္ေတာ့ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ သေဘာထား အစစ္အမွန္ကို ပိုရႏိုင္မွာျဖစ္တယ္" လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
No comments:
Post a Comment