Written by ေက်ာ္ဝင္း
စက္တင္ဘာလ ၃၀ရက္ေန႔ထုတ္
The Voice Daily တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိမည့္ စာေရးဆရာေက်ာ္ဝင္း၏ ေဆာင္းပါးကို
ႀကိဳတင္ဖတ္ရႈ ႏိုင္ေစရန္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ The Voice သို႔
သီးျခားေပးပို႔ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
(အယ္ဒီတာ)
(အယ္ဒီတာ)
အစြဲႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မႈ
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးဓေလ့တြင္ မူလကတည္းက “ရယ္ဒီကယ္” အစြဲသန္ သည္ဟု သမိုင္းပညာရွင္ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ႀကီးက မွတ္ခ်က္ျပဳဖူးသည္။ ဤအခ်က္က ဒီမိုကေရစီစနစ္ အျမစ္တြယ္ ရွင္သန္ေစေရး အတြက္ ခက္ခဲႏိုင္သလို အာဏာပိုင္စနစ္ သက္ဆိုးရွည္ေစေရး အတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစသည္ ဟုလည္း သူက ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္။ စာေရးသူ၏ မဆိုစေလာက္ အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ ဉာဏ္မီသေလာက္ ဆိုရလွ်င္ ဆရာေမာင္ေမာင္ႀကီး၏ အဆိုႏွင့္ ေကာက္ခ်က္မွာ ေသြးထြက္ေအာင္ မွန္သည္ဟု ထင္ပါသည္။
တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ အေျမာ္အျမင္ရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈက ဆိုခဲ့ပါ ရယ္ဒီကယ္အစြဲကို ေဖာက္ထြက္ စဥ္းစားႏိုင္လွ်င္မူ လမ္းေၾကာင္းမွန္သို႔ ဦးတည္သြားႏိုင္သည့္ သာဓကအခ်ဳိ႕ ရွိသေလာက္ရွိသည္ဟု ဆင္ျခင္မိသည္။ ဥပမာ- ဒုတိယကမၻာစစ္ အၿပီး လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ ေနာက္ဆံုးအဆင့္။ ထိုစဥ္ကာလ ျပည္တြင္းမွာေရာ၊ ႏိုင္ငံတကာတြင္ပါ ၾသဇာႀကီးလွေသာ လက္ဝဲရယ္ဒီကယ္ လိႈင္းႀကီးကိုေက်ာ္ၿပီး လြတ္လပ္ေရး အရယူေပး ႏိုင္ခဲ့သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ေခါင္းေဆာင္မႈမ်ဳိးျဖစ္သည္။
သို႔ႏွင့္တိုင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မရွိေတာ့သည့္ ေနာက္ပိုင္း လြတ္လပ္ေရးေခတ္ဦး မွာပင္ လက္ဝဲလက္ယာ အျပဳတ္တိုက္ ရယ္ဒီကယ္လိႈင္းမ်ားကို မေက်ာ္လႊား ႏိုင္ရာမွ ျပည္တြင္းစစ္၊ ဇာတ္နာႀကီးႏွင့္ တိုးခဲ့ရသည္။ အက်ဳိးဆက္ကား အားယူခါစ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ သက္တမ္းကုန္သြားျခင္းပင္။ သည္လိုႏွင့္ ဆယ္စုမ်ားစြာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ရေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ျပန္လည္ အသက္သြင္းႏိုင္ဖို႔ မနည္းႀကိဳးစား ႐ုန္းကန္ေနရဆဲမွာပင္ ရယ္ဒီကယ္ အႏၲရာယ္လိႈင္းမ်ားကား ဆုံးပဲမဆံုးႏိုင္၊ တစ္ေက်ာ့တစ္ဖန္ ျပန္လည္အား သစ္လာသည္ကို ေတြ႔ေနရသည္။
ဓေလ့ႏွစ္မ်ဳိး
ဤေနရာတြင္ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ သေဘာထား မ်ားကို ျပန္ရွင္းဖို႔လိုမည္ ထင္ပါသည္။ အဘိဓာန္ဖြင့္ဆိုခ်က္ အရ “ရယ္ဒီကယ္” ဆိုသည္မွာ “အရင္းအျမစ္မွ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲလိုေသာ” ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ႏိုင္ငံေရးအရဆိုလွ်င္ သေဘာထား မတူသူခ်င္း အျပန္အလွန္ ဖယ္ထုတ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ေသာ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေရး အျပဳတ္တိုက္ေရး ဓေလ့ပင္ျဖစ္သည္။ ဆိုရလွ်င္ ျပည္တြင္းစစ္ “ခ်သမိုင္း” ႀကီးကို ေမြးထုတ္လိုက္သည္မွာ ဤဓေလ့ပင္ ျဖစ္သည္။
ၾကည့္ပါ။ ၁၉၄၈ ေနာက္ပိုင္း အစိုးရအဆက္ဆက္ ရည္မွန္းခ်က္မွာ သူပုန္သကန္ အျမစ္ျပဳတ္ေရး ျဖစ္သည္။ အျပန္အလွန္အေနႏွင့္ ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္အင္အားစု အသီးသီး၏ ရည္မွန္းခ်က္ မွာလည္း အစိုးရျဖဳတ္ခ်ေရး ပင္ျဖစ္သည္။ သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူ အစိုးရေတြ ေျပာင္းသြားေသာ္ လည္း “လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး” ဆိုသည္ေၾကာင့္ ျပဳတ္က်သြားေသာ အစိုးရဆို၍ တစ္ခုမွမရွိ။ တစ္ဖက္က သူပုန္လည္း အျမစ္မျပတ္။ တိုင္းျပည္သာ စုတ္ျပတ္သြားခဲ့ရသည္။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ကိုသာ စေတးခဲ့ရသည္။ ရယ္ဒီကယ္ဓေလ့ျဖင့္ ျပည္တြင္းစစ္ မရပ္ႏိုင္သည့္ သာဓက။ ဒီမိုကေရစီ ေရစုန္ေမ်ာခဲ့ရသည့္ သင္ခန္းစာ။
ဒီမိုကေရစီစနစ္ အျမစ္တြယ္ရွင္သန္ဖို႔ ဆိုလွ်င္ “သေဘာထား မတူသူမ်ား၊ အတူလက္တြဲ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ၾကရမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈ” တစ္နည္း “ဒီမိုကရက္တစ္ ဓေလ့” ထြန္းကားဖို႔ လိုပါလိမ့္မည္။ ခက္ေနသည္မွာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ဓေလ့တြင္ အဆိုပါ “ဒီမိုကရက္တစ္ဓေလ့” ထက္ ရယ္ဒီကယ္ဓေလ့က ပိုစြဲခိုင္ေနျခင္းပင္။ ေျပာရလွ်င္ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ေနာက္ပိုင္း ေရာက္မွ ဒီမိုကရက္တစ္ဓေလ့ကို ခပ္ေရးေရး စေတြ႔လာရသည္။
ဒီၾကားထဲမွပင္ ရယ္ဒီကယ္လိႈင္းမ်ားကား အခါခြင့္သင့္တိုင္း တဝုန္းဝုန္း ႐ိုက္ခတ္ဆဲ ...။ ဥပမာ-လက္ပံေတာင္းကိစၥ၊ မႏၲေလးရွစ္ေလးလံုး ေငြရတု ... စသျဖင့္။ ေဟာ အခု ေနာက္တစ္ႀကိမ္လာျပန္ၿပီ။
ျပင္ေရးလား၊ အသစ္လား
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ အဆင့္တစ္ဆင့္သို႔ ေရာက္လာခ်ိန္၊ လႊတ္ေတာ္မွလည္း အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ေကာ္မတီ ဖြဲ႕ၿပီး ႀကိဳးပမ္းလာခ်ိန္ ...။ (ပို၍အေရးႀကီးသည္မွာ) ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေရွ႕ဆက္ႏိုင္ေရး အတြက္ အထူး လိုအပ္ေနခ်ိန္ ....။ ဤမွ်အေရးႀကီး၊ အကဲဆတ္လွေသာ အေျခအေနမွာပင္ ဆိုခဲ့ပါ ဓေလ့ႏွစ္ရပ္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေပၚလာသည္။အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ သေဘာထား မတူသူမ်ား ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြး အေျဖရွာၾကမည္ ဆိုေသာ “ဒီမိုကရက္တစ္ဓေလ့” ႏွင့္ “၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ ဖ်က္၊ အသစ္ျပန္ေရးရမယ္” ဆိုေသာ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္ေရး “ရယ္ဒီကယ္ဓေလ့” တို႔ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေရးဓေလ့
ကိုယ္တိုင္မွာပင္ ရယ္ဒီကယ္ အစြဲသန္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဒုတိယလမ္းေၾကာင္း
(အသစ္ျပန္လည္ ေရးဆြဲေရး) မွာ လူႀကိဳက္ မ်ားႏိုင္သည္၊
လက္ခုပ္သံရႏိုင္သည္ကို ဆဝါးမိပါသည္။ သို႔တေစ သမိုင္းအေတြ႔အႀကံဳ မ်ားအရ
အႏၲရာယ္ရွိႏိုင္သည္။ လက္ရွိ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲကိုပင္ ကတိမ္းကပါး
ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္သြားႏိုင္ သည္။ ေစတနာမွန္ေသာ အေျမာ္အျမင္ရွိေသာ
ေခါင္းေဆာင္မႈ အေနႏွင့္ ဘာကိုေရြးၾကမည္နည္း။
တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ား အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားက လက္ေတြ႔က်ေသာ
ပထမလမ္းေၾကာင္းကို ေရြးလုိက္ၾကသည္ကို ၾကားရဖတ္ရေသာအခါ ေက်းဇူးတင္
ဝမ္းေျမာက္ရသည္။ အထူးသျဖင့္ ဝါရင့္သမၻာရင့္ ေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီး၊ KNU ဗဟို
ေကာ္မတီဝင္ ဖဒိုမန္းၿငိမ္းေမာင္လုိ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးကိုယ္တိုင္က ဒီမိုကရက္တစ္
ဓေလ့ျဖင့္ ရပ္တည္ျပလုိက္ရာ သူ႔ေစတနာႏွင့္ သူ႔အေျမာ္အျမင္ကို ေလးစား
အားက်ရသည္။ “လက္ဖက္ရည္ဆုိင္၊ ဘီယာဆုိင္ ေတြထဲက ႏုိင္ငံေရး၊ မီး႐ွဴးမီးပန္း
မ်ားကို မႈစရာမလုိေတာ့ၿပီ” ...ေတြးမိေတာ့ ေပ်ာ္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ ...။ေမတၱာရပ္ခံခ်က္
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဆုိရလွ်င္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ေၾကညာခ်က္ (၀၂/၀၉/၂၀၁၃) ကိုဖတ္ရေသာအခါ ေစာေစာက အေပ်ာ္ေတြ လြင့္စဥ္သြားသည္။ အေတာ္ႀကီးကို စိတ္ပ်က္မိသည္။ NLD က ဆုိခဲ့ၿပီးေသာ လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ရပ္ကို ဓေလ့ႏွစ္ခုတြင္ တိတိပပအေျဖမေပး။ “ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵသေဘာထားကို ရယူမည္” ဟုဆိုသည္။ “ဘာလဲ ... ဘယ္လုိလဲ”
“ျပည္လံုးကြၽတ္
ဆႏၵခံယူပြဲ” လုပ္မည့္သေဘာလား။ ဤသို႔ဆုိရလွ်င္ ဘယ္သူက လုပ္ေပးမည္နည္း။
ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းက ႀကီးၾကပ္မည္နည္း။ စာေရးသူ နားလည္သေလာက္ ဆုိရလွ်င္ NLD သည္
လႊတ္ေတာ္မဟုတ္။ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ မဟုတ္။ အစိုးရမဟုတ္။ ထို႔ထက္
အေရးတႀကီး စဥ္းစားၾကရမည္မွာ “ဆႏၵခံယူပြဲတုိင္းသည္ လူထုဆႏၵကို အမွန္တကယ္
ထင္ဟပ္ႏုိင္ပါ၏ေလာ ...”။ “လူထုဆႏၵအမွန္ကို ရရွိလွ်င္ပင္ထား၊ ျပည္သူလူထု
အေနႏွင့္ လက္ေတြ႔က်ေသာ မဟာဗ်ဴဟာ တစ္ရပ္ကို ခ်မွတ္ႏုိင္စြမ္း အခါခပ္သိမ္း
ရွိႏုိင္ပါမည္ေလာ ...”။ “မဟာဗ်ဴဟာ ခ်မွတ္ရန္အတြက္ လူထုတြင္
တာဝန္ေကာရွိပါ၏ေလာ ...”။ ရာစုဝက္ေက်ာ္မွ် ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ကင္းကြာခဲ့ရေသာ၊
ပညာေရး ခြၽတ္ၿခံဳက်ေနေသာ၊ ႏုိင္ငံေရးသားေၾကာ ျဖတ္ခံထားရေသာ၊ စားဝတ္ေနေရး
အတြက္ က်ားကုတ္က်ားခဲ ႐ုန္းကန္ေနၾကရေသာ အမိ ျမန္မာျပည္၏ ပကတိအရွိကို
ႏွလံုးသြင္းႏုိင္ၾကဖို႔ လုိမည္ထင္ပါသည္။
စာေရးသူအေနႏွင့္ NLD ေခါင္းေဆာင္အေပၚ အမ်ားႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသည္။
အထူးသျဖင့္ လက္ဝဲရယ္ဒီကယ္ အစြဲသန္ေသာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးတြင္ ရွားရွားပါးပါး
“လစ္ဘရယ္ စိတ္အခံရွိသူ” ဟု ျမင္ထားသည္။ သူမ ကိုယ္တုိင္ေရးေသာ
ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္အရ “ေတာ္လွန္ေရးကာလႏွင့္ တည္ေဆာက္ေရးကာလ” ကို ေကာင္းစြာ
ခြဲျခားသိျမင္ႏုိင္သူဟု ယံုၾကည္ထားပါသည္။ လက္ပံေတာင္းအေရးကို
ကိုင္တြယ္ခဲ့ေသာ အေျမာ္အျမင္ျဖင့္ ယခုကိစၥ ကိုလည္း ျပန္လည္ စဥ္းစားေပးပါဟု
ေလးစားစြာ ေမတၱာရပ္ခံပန္ၾကား အပ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment