Tuesday, March 28, 2017

တ႐ုတ္ စီးတီးဘတ္စ္ ဝယ္သင့္ မဝယ္သင့္

တ႐ုတ္ စီးတီးဘတ္စ္ ဝယ္သင့္ မဝယ္သင့္
****************************************
“ဂ်ပန္၊ ဂ်ာမနီ၊ ျပင္သစ္၊ အီတလီကားေတြ စီးခ်င္တာလားဗ်။ အကူအညီ မေပးခ်င္ေနပါ။ မေႏွာင့္ယွက္ပါနဲ႔။ အပို ပစၥည္းနဲ႔ အာမခံ ၂ ႏွစ္ ရွိတယ္။ ဘာမွ ပူစရာမလိုဘူး။ ဘယ္ေမာင္းမူဝါဒေၾကာင့္ တ႐ုတ္ကား သြင္းရတာပါ ...”
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရက YBS အေနနဲ႔ ရန္ကုန္မွာ ေျပးဆြဲဖို႔ တ႐ုတ္လုပ္ စီးတီးဘတ္စ္ေတြ တင္သြင္းတဲ့ကိစၥအေပၚ ေဝဖန္ ေထာက္ျပတဲ့သူေတြကို ရန္ကုန္အစိုးရဘက္ကေန အြန္လိုင္း လူမႈကြန္ရက္ေပၚမွာ တံု႔ျပန္တဲ့စကားတခ်ိဳ႕ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို တံု႔ျပန္တဲ့သူေတြကိုလည္း တ႐ုတ္ကားေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႔အႀကံဳအေပၚ မူတည္ၿပီး နည္းနည္းေလာက္ ျပန္ေျပာခ်င္ပါတယ္။
(၁)ျမန္မာျပည္မွာ တ႐ုတ္ဘတ္စ္မ်ားကို ယခုမွ တင္သြင္းလာတာ မဟုတ္။ ယခင္ကတည္းက တစ္ဦးတည္းပိုင္၊ အစုအဖြဲ႔ပိုင္၊ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီေတြက ဝယ္သြင္းလာတာ အမ်ားႀကီး။ ဒါေတြဟာ ျပည္သူနဲ႔လည္းမဆိုင္၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔လည္းမဆိုင္။ ဒီကားေတြ ပ်က္ ပ်က္ အရည္က်ိဳ က်ိဳ ဒါက သူတို႔ကိစၥ သူတို႔ေငြနဲ႔ လုပ္တာျဖစ္လို႔ ႐ံႈးလည္း သူတို႔ခံ၊ ျမတ္လည္း သူတို႔စံ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ေရာ ျပည္သူနဲ႔ေရာ ဘာမွမဆိုင္။ သူတို႔ကုမၸဏီက တာဝန္ ယူၾကတာ။ ႐ံႈးလည္း ျပည္သူ႔ပိုက္ဆံနဲ႔ အေၾကြးဆပ္စရာမလို။ ျမတ္လည္း ျပည္သူေတြ ပိုက္ဆံမရ။ ဒါေၾကာင့္ ဘာမွေျပာစရာမလို။
(၂)ယခု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရဝယ္မည့္ တ႐ုတ္ကားေတြဟာ ျပည္သူေတြ အခြန္ေဆာင္ထားတဲ့ေငြနဲ႔ ဝယ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အာမခံ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္သြားရင္ ပ်က္တဲ့ကားကပ်က္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း စရိတ္ေတြကမ်ား ဝန္ထမ္း စရိတ္ေတြတက္ အရည္က်ိဳပို႔ရေတာ့မယ့္ အဆင့္ေရာက္သြားရင္၊ အေၾကြးက မေက်ေသး ၄ ႏွစ္နဲ႔ မေက်ေသးလို႔ ဘဏ္တိုးေတြက တက္လာရင္၊ ေငြရွာ အလုပ္လုပ္ၿပီး ျပန္ဆပ္စရာ ကားကမရွိ ျဖစ္ခဲ့ရင္၊ အလုပ္လုပ္စရာ ကားေတြ ပ်က္ေနရင္၊ အခု တ႐ုတ္ကား ဝယ္မယ့္ တာဝန္ရွိသူေတြသာ အေၾကြးဆပ္ေပးရင္၊ ျပည္သူေတြေငြနဲ႔ မဆပ္ဘူးလို႔ အာမခံေပးရင္၊ တာဝန္ခံေပးမယ္ဆိုရင္ ဝယ္သာ ဝယ္ဗ်ိဳ႕ အားေပးပါတယ္။ ဘာကားျဖစ္ျဖစ္ စီးပါတယ္ဗ်ာ။
(၃)အရင္အစိုးရ လက္ထက္တုန္းကလည္း ျပည္သူေတြ ဆပ္စရာအေၾကြးေတြ အမ်ားႀကီး ခ်န္ထားခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုအစိုးရကို မႀကိဳက္လို႔၊ အေၾကြး ထပ္မတင္ခ်င္လို႔ ဒီအစိုးရကို ျပည္သူေတြက တစ္ခဲနက္ ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခဲ့တာ။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူ႔အစိုးရ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ျပည္သူေတြ ကန္႔ကြက္ေနတဲ့ တ႐ုတ္ စီးတီးဘတ္စ္ကိစၥကို၊ ျပည္သူေတြ သေဘာမတူတဲ့ကိစၥကို ျပည္သူ႔အစိုးရဆိုရင္ မလုပ္သင့္ပါ။ ျပည္သူေတြ အေၾကြး ထပ္တင္ေအာင္ မလုပ္သင့္ေတာ့ပါ။ ဘယ္အစိုးရတက္တက္ ဘာလုပ္လုပ္ ျပည္သူေတြအေပၚ အေၾကြးေတြ ထပ္ၿပီးရင္း ထပ္ေနရင္၊ ျပည္သူေတြက ခံဘက္ကခ်ည္းပဲ ဆိုရင္ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။
(၄)ဘယ္ေမာင္းမူဝါဒဟာ ျပည္သူေတြ ဒုကၡေရာက္မယ့္ကိစၥ၊ ျပည္သူေတြ အက်ပ္အတည္း ေတြ႔မယ့္ကိစၥ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ သမၼတ႐ံုးအဆင့္ကေန ယခုတင္သြင္းမယ့္ စီးတီးဘတ္စ္မ်ား အတြက္သာဆိုၿပီး မူျပင္ေပး၊ ျခြင္းခ်က္ ေပးလို႔ရပါတယ္။ သမၼတ႐ံုးကလည္း ဘယ္ေမာင္းမူဝါဒကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးတာ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ယာဥ္အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရး၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ဘယ္ေမာင္းမူဝါဒကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႔အထိ ဟိုင္းေဝးလမ္းေတြ အျမန္လမ္းေတြမွာ ဘယ္ေမာင္းကားႀကီး ကားေသးေတြ တိုက္ၾက ေမွာက္ၾကတာ မနည္းမေနာ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္တစ္လႊား မျမင္ခ်င္ဆံုးက ေန႔စဥ္ျဖစ္ေနတဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈေတြပါ။ ဘယ္ေမာင္းမူဝါဒ ေျပာင္းလိုက္လို႔ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ေလ်ာ့နည္းသြားတာ မေတြ႔ရပါ။ တကယ္ေတာ့ ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးဆိုတာက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းႏွင္တဲ့သူ ကားစတီယာရင္ ကိုင္တဲ့သူသာ အဓိက က်ပါတယ္။ ေနာက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေမာင္းႏွင္သူေတြ၊ ဆိုင္ကယ္စီးနင္းသူေတြကို ဦးစားေပး လမ္းေၾကာေတြ၊ ယာဥ္ေၾကာေတြ၊ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္းေတြကို ယခုထက္ ပိုမိုသိရွိေအာင္ ပညာေပးမွသာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ က်ဆင္းၿပီး တိုင္းျပည္ရဲ႕ ကာယအား ဉာဏ အားဆံုး႐ံႈးမႈကေန ကာကြယ္ႏိုင္မွာပါ။
(၅)ဒီေဆာင္းပါးဟာ သမၼတႀကီး ကိုယ္တိုင္က အစိုးရ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြကို ေထာက္ျပဖို႔ တိုက္တြန္းတာေၾကာင့္ ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ္စားၿပီး အျပဳသေဘာနဲ႔ ေထာက္ျပေဝဖန္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အန္တီစုရဲ႕ ျပည္သူ႔ဆႏၵအတိုင္း ျဖစ္ေစရမယ္ဆိုတဲ့ စကားကို ေထာက္ထားၿပီး ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရရဲ႕ စီးတီးဘတ္စ္ ဝယ္ယူေရး ေကာ္မတီက တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ တ႐ုတ္ စီးတီးဘတ္စ္ ဝယ္မယ့္ကိစၥကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ကားေတြ ပ်က္ၿပီး အေၾကြးေတြ တင္တဲ့အခ်ိန္ စီးတီးဘတ္စ္ ဝယ္ယူေရး ေကာ္မတီဝင္မ်ားသာ အေၾကြးဆပ္မယ္၊ ျပည္သူမ်ား အခြန္ေဆာင္ထားေသာ ေငြနဲ႔ မဆပ္ဘူးလို႔ တာဝန္ခံရင္ တ႐ုတ္ စီးတီးဘတ္စ္ ဝယ္ယူေရးကို သေဘာတူပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ တစ္ခုတိုက္တြန္းလိုတာက အေၾကြးတင္လာရင္၊ တာဝန္ရွိသူ လူႀကီးမင္းေတြ ဆပ္မယ္ဆိုရင္ ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္ဖို႔ ပါရမီကားဝင္းထဲမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၆ လေလာက္က ဝယ္ယူ အသံုးျပဳေနၿပီး အခုလည္း ဝယ္မယ္လို႔ ေျပာထားတဲ့ Yutong ကား အမ်ိဳးတူေတြကို သြားေလ့လာရင္း ယာဥ္ေမာင္းေတြနဲ႔ စကားေျပာ ေမးျမန္း စံုစမ္းၾကည့္ပါလို႔ အႀကံျပဳလိုပါတယ္။
ပါရမီလိုင္းကဝယ္ထားတဲ့ Yutong ေတြက အခုဝယ္မယ့္ ဘတ္စ္ကားေတြထက္ ျမင္းေကာင္ေရ ၃၀ ပိုမ်ားတဲ့ ျမင္းေကာင္ေရ ၂၆၀ အင္ဂ်င္ ျဖစ္ေပမယ့္ ေခ်ာ္တြင္းကုန္း ခံုးေက်ာ္ကို ႐ံုးတက္ ႐ံုးဆင္း လူအျပည့္ တင္ထားခ်ိန္ မီးပြိဳင့္မိလို႔ ကားရပ္ၿပီး ကုန္းတက္ ျပန္တက္တဲ့အခါ မတက္ႏိုင္ေတာ့လို႔ ခရီးသည္ေတြ ဆင္းေပးရပါတယ္။ အခုဝယ္မယ့္ ျမင္းေကာင္ေရ ၂၃၀ ရွိ ကားမ်ားနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား ျပန္ဖ်က္ရမလား၊ ခံုးေအာက္မွာ စီးတီးဘတ္စ္အတြက္ လမ္းသီးသန္႔ လုပ္ေပးမလား စဥ္းစားရမယ္ဆိုတာ ေမတၲာနဲ႔ အႀကံေပးလိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ကိုတိုး (အြန္လိုင္းကားဝပ္ေရွာ့)
Source >> The Voice

No comments: