ဒီတစ္ပတ္ ေရးျဖစ္တဲ့ ေဆာင္းပါး
“ၿမိတ္ေလယာဥ္ျပန္ေပးဆြဲမႈႀကီး”
စိုးငယ္
ၿပီးခဲ့ေသာ ရက္ပိုင္းအတြင္းက Grand Jade ဟိုတယ္ေရွ႕မွ ျဖတ္သြားရင္း
၄လႊာရွိ ဂုဏ္3D အဆင့္ျမင့္ရုပ္ရွင္ရံုတြင္ ျပသေနေသာ ျမန္မာရုပ္ရွင္
ဇာတ္ကားေၾကာ္ျငာကို သတိျပဳ မိပါသည္။၄င္းရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားအမည္မွာ BURMA'S
HIJACK (ေရာင္နီဦး၏ အလင္းေရာင္ႏွင့္အတူ) ျဖစ္ပါသည္။ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအမည္ကို
စိတ္၀င္စားမိေသာေၾကာင့္ အျပန္မွာ ဟိုတယ္ေရွ႕ ဆိုင္ကယ္ရပ္ၿပီး
ေၾကာ္ျငာဗီႏိုင္းကို ၀င္ဖတ္ၾကည့္ရာ ကြ်န္ေတာ္ထင္ထားသလိုပင္ ၁၉၅၄ခုႏွစ္၊
ဇြန္လ (၂၆)ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္မွ စစ္ေတြသို႔ သြားေသာ လူ၁၆ေယာက္စီး
ဒါကိုတာေလယာဥ္အား KNDO လက္နက္ကိုင္ တပ္သားမ်ား ျပန္ေပးဆြဲခဲ့ပံုကို ျပန္လည္
ရိုက္ကူးထားေသာ ဇာတ္ကား ျဖစ္ေနပါသည္။ အဆိုပါ ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲမႈမွာ
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုး ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲမႈ ျဖစ္ၿပီး ေရွ႕မီေနာက္မီ
လူႀကီးသူမမ်ားက ကမၻာ႔ပထမဆံုး ေလယာဥ္ျပန္ေပးဆြဲမႈဟု ဆိုစမွတ္
ျပဳခဲ့ၾကပါသည္။အကယ္၍မ်ား ဤအဆိုအတိုင္းသာ မွန္ကန္ပါက “ေလယာဥ္ျပန္ေပးမႈ အစ
ျမန္မာက”ဟု ေျပာရမလိုပင္။
ထိုေန႔က အဆိုပါ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို
၀င္ၾကည့္လိုက္ရမလားဟု ဟိုတယ္ေရွ႕ရပ္ၿပီး စဥ္းစားမိေပမယ့္ ထိုေလယာဥ္
ျပန္ေပးဆြဲမႈ အေၾကာင္း ေရးထားေသာ စာအုပ္ကို ဖတ္ဖူးတာက တစ္ေၾကာင္း၊
PASSENGER57၊AIRFORCE ONE .....အစရွိသည့္ ေလယာဥ္ျပန္ေပးဆြဲမႈအေၾကာင္း
ရိုက္ကူးထားေသာ ႏိုင္ငံျခား ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားကို ၾကည့္ဖူးသူ
တစ္ေယာက္အတြက္ ျမန္မာ့ေလယာဥ္ျပန္ေပး ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ မတိုးေတာ့တာက
တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ စိတ္ေလ်ာ့ၿပီး ဟိုတယ္ေရွ႕မွ လွည့္ျပန္ခဲ့ပါသည္။သို႔ေသာ္
ထိုေန႔က အိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ အဆိုပါ BURMA'S HIJACK ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို
အေၾကာင္းျပဳၿပီး ကြ်န္ေတာ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၇ႏွစ္ခန္႔က ၿမိတ္တစ္ၿမိဳ႕လံုး
တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ား ခဲ့ရေသာ ေန႔ေလးတစ္ေန႔ကို ျပန္လည္
သတိရမိပါသည္။ထိုေန႔ကား...................
၁၉၈၉ခုႏွစ္၊ေအာက္တိုဘာလ(၆)ရက္ေန႔၊ေသာၾကာေန႔။
ထိုေန႔ ညေနေလးနာရီခြဲခန္႔တြင္ ၿမိတ္တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း
ျဖစ္ေစခဲ့ေသာ သတင္းတစ္ပုဒ္က ေတာမီးပမာ လ်င္ျမန္စြာ
ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ပါသည္။ထိုသတင္းမွာ “ၿမိတ္မွ ရန္ကုန္သို႔ုသြားေသာ ေလယာဥ္ ျပန္ေပး
အဆြဲခံလိုက္ရတယ္”ဟူလို။ ထိုသတင္းေၾကာင့္ ၿမိတ္တစ္ၿမိဳ႕လံုး ပဒူအံုကို
တုတ္နဲ႔ ထိုးလိုက္သလို လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္ကာ တခ်ိဳ႕က ထိုသတင္း တကယ္
မွန္မမွန္ ေလယာဥ္ရံုးမွာ သြားေရာက္ စံုစမ္းၾကသလို တခ်ိဳ႕ကလည္း
ေလယာဥ္ကြင္းမွာ သြားေရာက္ စံုစမ္း ေမးျမန္းၾကေလသည္။ ထိုအျပင္ ဖုန္းရွိေသာ
အိမ္ေတြကလည္း ထိုသတင္း မွန္မမွန္ ရန္ကုန္ရွိ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားထံ
ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ၾကသလို တခ်ိဳ႕ကလည္း အဆိုပါ ေလယာဥ္ႀကီး
ၿမိတ္ေလယာဥ္ကြင္းသို႔ ျပန္လည္ ဆင္းသက္ လာမလား ဟူေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္
ေလယာဥ္ကြင္း အနီးသို႔ သြားၿပီး မေယာင္မလည္ အကဲခတ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ထိုေန႔က
ၿမိတ္သူၿမိတ္သားမ်ားမွာ အဆိုပါ သတင္းထူးေၾကာင့္ မိမိတို႔ လုပ္လက္စ
အလုပ္မ်ားကို ေခတၱ ရပ္နားထားကာ အိမ္အျပင္ဘက္ ထြက္လာၾကၿပီး သူတို႔
ၾကားသိရသမွ် သတင္းမ်ားကို အျပန္အလွန္ ဖလွယ္ၾက၊ထင္ျမင္ခ်က္ေတြ ေပးၾက၊
ေ၀ဖန္ၾကႏွင့္ ၿမိဳ႕ကေလးမွာ ထူးထူးျခားျခား သက္၀င္လႈပ္ရွား လာပါသည္။
အထူးသျဖင့္ ထိုေလယာဥ္၌ ခရီးသည္အျဖစ္ လိုက္ပါခဲ့ၾကသူေတြ၏ မိသားစု၀င္ မ်ားမွာ
ေကာလာဟလ သတင္းသာ ျဖစ္ပါေစေတာ့ဟု က်ိတ္ၿပီး ဆုေတာင္းေနရင္းႏွင့္ပင္
ထိုသတင္း မွန္မမွန္ ေလယာဥ္ရံုးမွာပဲ ေျပးစံုစမ္းရ မလိုလို၊ ေလယာဥ္
ကြင္းမွာပဲ သြားေရာက္ စံုစမ္းရ မလိုလို၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘ၀တူ ေလယာဥ္စီး
ခရီးသည္မ်ား၏ မိသားစု၀င္မ်ားထံ သြားေရာက္ ေမးျမန္းရ မလိုလိုႏွင့္
ေဆာက္တည္ရာမရ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ထိုေခတ္က ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ျပင္ပကမၻာႏွင့္
ဆက္သြယ္ဖို႔ ဟန္းဖုန္းမရွိ၊ ၿဂိဳဟ္တုစေလာင္း မရွိ သလို အင္တာနက္လည္း
မရွိပါ။သတင္းအေမွာင္ ခ်ထားေသာ န၀တ စစ္အစိုးရေခတ္မို႔ ျပည္တြင္း
သတင္းအမွန္မ်ားကို သိခ်င္ပါက ျပည္ပ အသံလႊင့္ဌာန မ်ားကိုသာ အဓိက အားကိုး
ေနရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ BBCႏွင့္ VOA သတင္းဌာနတို႔ ျဖစ္ပါသည္။BBC သတင္းဌာနမွာ
၈၈အေရးအခင္း ကာလတစ္ေလွ်ာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ေရွ႕ေန ဦးေနမင္း ႏွင့္
ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး သတင္းမွန္မ်ားကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ၊ ဒကၠားၿမိဳ႕မွ
စဥ္ဆက္မျပတ္ ေပးပို႔ခဲ့ေသာ သတင္းေထာက္ “ခရစၥတိုဖာဂန္းနက္”ေၾကာင့္
ျမန္မာလူထုၾကား အထူး ေရပန္းစားခဲ့ပါသည္။
သို႔ျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း အခ်ိန္
ၾကာျမင့္လာတာႏွင့္ အမွ် သက္ဆိုင္ရာက တရား၀င္ သတင္း မထုတ္ျပန္ေသးေပမယ့္
ေလယာဥ္ျပန္ေပး အဆြဲခံရေသာ သတင္းမွာ ပို၍ အေျခအျမစ္ ရွိလာပါေတာ့သည္။
အေၾကာင္းမွာ ၿမိတ္မွ ရန္ကုန္သို႔ ဂ်က္ေလယာဥ္တစ္စီး ပ်ံသန္းခ်ိန္မွာ ၅၅မိနစ္
ခန္႔သာၾကာျမင့္ၿပီး ထိုေလယာဥ္မွာ ၿမိတ္ေလယာဥ္ကြင္းမွ ပ်ံတက္ၿပီး မဂၤလာဒံု
ေလဆိပ္သို႔ တစ္နာရီခြဲၾကာလည္း ေရာက္မလာ၊ ႏွစ္နာရီၾကာလည္း ေရာက္မလာပါက
ျပန္ေပး အဆြဲခံရျခင္းႏွင့္ လမ္းခုလတ္မွာ ပ်က္က်ျခင္း ဟူေသာ
ေခါင္းစဥ္ႏွစ္ခုအနက္ တစ္ခုခုျဖစ္ဖို႔ ေသခ်ာေနၿပီ မဟုတ္ပါလား။
ဆက္လက္ၿပီး ညဦးပိုင္းတြင္ ထုတ္လႊင့္ေသာ VOA သတင္းတြင္ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟ
ဟူေသာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ႏွစ္ဦးက ေလယာဥ္ကို ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ အေရွ႕ေတာင္ဘက္
မိုင္၈၀ခန္႔ အကြာရွိ ထိုင္းဘုရင့္တပ္မေတာ္ ေလဆိပ္ ယူတာေပါင္(UTAPHAO)သို႔
ျပန္ေပးဆြဲသြားၿပီး ညေန ၅နာရီ ၄၀မိနစ္မွာ ဆင္းသက္ခဲ့ေၾကာင္း
ေၾကညာလိုက္ေသာအခါ ထင္ေၾကးကိုယ္စီႏွင့္ ခန္႔မွန္ေျပာဆိုေနမႈမ်ားမွာ အဆံုးသတ္
ခဲ့ရပါသည္။ထိုသတင္းေၾကာင့္ ျပန္ေပးအဆြဲခံရေသာ ေလယာဥ္ေပၚ၌ ဓားစာခံအျဖစ္
လိုက္ပါသြား ခဲ့ရေသာ ခရီးသည္မ်ား၏ မိသားစု၀င္မ်ားမွာ ေနာက္ဆက္တြဲသတင္းကို
စိတ္တပူပူႏွင့္ နားစြင့္ေနၾကသလို ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားမွာ ေရွ႕ဘာေတြ
ဆက္ျဖစ္လာဦးမလဲ ဟူေသာ သိခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ ရင္တဖိုဖိုႏွင့္ ေစာင့္ေမွ်ာ္
နားေထာင္ေနၾကပါသည္။၄င္းေလယာဥ္ကို ျပန္ေပးဆြဲသြားေသာ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔
ႏွစ္ဦးကို ဓားစာခံ မိသားစု၀င္မ်ားႏွင့္ န၀တအာဏာပိုင္မ်ား မွအပ
ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား အားလံုးလိုလိုက သူရဲေကာင္းမ်ားဟု မသတ္မွတ္တာေတာင္
အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားဟု မယူဆၾကေပ။ထိုလုပ္ရပ္မွာ ကိုယ့္နည္း ကိုယ့္ဟန္ႏွင့္
န၀တစစ္အစိုးရ ကို ဆန္႔က်င္ျခင္းဟုသာ သေဘာထားခဲ့ၾကေလသည္။ထိုေၾကာင့္
ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားက သားေရႊအိုးထမ္း ဆိုသလို ဓားစာခံမ်ားလည္း ေဘးမသီရန္မခ
ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာၿပီး ေက်ာင္းသားႏွစ္ဦး၏ ဆႏၵလည္း ျပည့္၀ပါေစဟု
၀ိုင္း၀န္း ဆုေတာင္းေပးလ်က္ ရွိၾကပါသည္။
ထိုေနာက္ ထပ္မံ ၾကားသိရေသာ
သတင္းမ်ားအရ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔သည္ ယူတာေပါင္ ေလဆိပ္၌ ေလယာဥ္ဆင္းသက္
ၿပီးေနာက္ ျမန္မာစစ္အစိုးရအား အခ်က္(၇)ခ်က္
ေတာင္းဆိုခဲ့ပါသည္။ထိုအခ်က္(၇)ခ်က္အနက္ န၀တစစ္အစိုးရက မတရား
ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားေသာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားအား
ျပန္လည္လြတ္ေပးေရး၊စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ရုတ္သိမ္းေပးေရး၊ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ ျပန္လည္
လြတ္ေပးေရး..........စသည္ျဖင့္ ပါ၀င္ပါသည္။အကယ္၍ န၀တစစ္အစိုးရက
ဤေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားအား မလိုက္ ေလ်ာပါက မိမိတို႔ႏွစ္ဦး အေသခံၿပီး ေလယာဥ္ကို
ေဖာက္ခြဲပစ္မည္ဟု ရာဇသံ ေပးခဲ့ေလသည္။သို႔ေသာ္ ဤေတာင္းဆိုခ်က္ အားလံုးကို
န၀တစစ္အစိုးရက ျငင္းပယ္ခဲ့ေပမယ့္ ထိုည (ေသာၾကာေန႔ည) ၇နာရီခန္႔တြင္
ဓားစာခံထဲမွ ကေလးႏွင့္ သက္ႀကီးရြယ္အို ၃၅ဦးကို ျပန္လြတ္ေပး
ခဲ့ပါသည္။ထိုသို႔ မလြတ္ေပး၍လည္း မရေတာ့။အေၾကာင္းမွာ ေလယာဥ္ စက္ရပ္ထားရ
ေသာေၾကာင့္ အတြင္း၌ မခံမရပ္ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ပူျပင္း လာသလို
ေအာက္ဆီဂ်င္ကလည္း တျဖည္းျဖည္း နည္းလာေသာေၾကာင့္
ျဖစ္ပါသည္။က်န္ဓားစာခံမ်ားမွာ ေလယာဥ္ေပၚ၌ တစ္ညတာ ကုန္ဆံုးခဲ့ရၿပီး ထိုညတြင္
ထိုင္းအာဏာပိုင္မ်ားက ထမင္းႏွင့္ အခ်ိဳရည္ဘူးမ်ားကို ေလယာဥ္ေပၚ
ပို႔ေပးခဲ့ပါသည္။
ဆက္လက္ၿပီး ထိုင္းဒု၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ တီရန္ခ်ိဳင္း
ဦးေဆာင္ေသာ အဖြဲ႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးၫွိႏိႈင္းမႈ အၿပီးေနာက္ေန႔
မနက္(စေနေန႔မနက္) ၂နာရီခန္႔တြင္ က်န္ဓားစာခံ ၄၈ဦးကို ၅မိနစ္ တစ္ေယာက္ႏႈန္း
ျပန္လြတ္ေပးခဲ့ပါသည္။သို႔ေသာ္ အခ်ိန္ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈေၾကာင့္
ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဓားစာခံမ်ားကို ၃မိနစ္ တစ္ေယာက္၊ထိုမွ ၂မိနစ္တစ္ေယာက္ႏႈန္း
ျပန္လြတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ထိုသို႔ ျပန္လြတ္ေပးေသာအခါ ရဲသီဟက ေလယာဥ္ အေပါက္၀က
ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္ၿပီး ဓားစာခံကို သူေရွ႕ကုလားထိုင္တစ္လံုးမွာ
ထိုင္ခိုင္းကာ မိမိတို႔ေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ပါက ေတာင္းပန္ေၾကာင္း
၊ထိုအျပင္ မိမိတို႔ ႏွစ္ဦးအား ျပန္လည္ မခုခံ မတိုက္ခိုက္ေသာေၾကာင့္
ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း တစ္ဦးခ်င္းစီအား ေျပာၾကားၿပီး ထိုင္းအာဏာပိုင္မ်ားထံ
အသာတၾကည္ လက္နက္ခ်ကာ ထိုင္းတြင္ ႏိုင္ငံေရး ခိုလႈံခြင့္ ေတာင္းခံခဲ့ေလသည္။
ထိုသို႔ လက္နက္ခ်ခဲ့ေသာ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔ ႏွစ္ဦးကို စေနေန႔မနက္ ၄နာရီ
၂၅မိနစ္တြင္ ထိုင္းဒု၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ တီရန္ခ်ိဳင္း ကိုယ္တိုင္ ကားတစ္စီးျဖင့္
ေလဆိပ္မွ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ပါသည္။ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔
လက္နက္ခ်ခဲ့ၿပီးေနာက္ ထိုင္းေရတပ္ ကြန္မန္ဒို ၉ဦးက ေလယာဥ္အတြင္း
၀င္ေရာက္ရွာေဖြရာ ေဖာက္ခြဲေရး ပစၥည္းဟု ယူဆရေသာ ေသတၱာတစ္လံုး (တကယ္
ေတာ့ထိုေသတၱာမွာ ေဖာက္ခြဲေရး ပစၥည္းမဟုတ္ဘဲ ဆပ္ျပာမႈန္႔ဘူး ျဖစ္ေနပါသည္)
ႏွင့္“ငါတို႔ ဦးေခါင္း၌ ေသြးတို႔ျဖင့္ ရဲရဲနီေနေပမယ့္ ဦးမညြတ္”ဟု
လက္ေရးျဖင့္ အေသာ့ေရးထားေသာ စာရြက္တစ္ရြက္ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိခဲ့ပါသည္။
ထိုေနာက္ ျပန္ေပးအဆြဲခံရေသာ ေလယာဥ္မွာ ဓားစာခံမ်ားကိုတင္ေဆာင္ၿပီး
ယူတာေပါင္ ေလဆိပ္မွ နံနက္ ၆နာရီခန္႔တြင္ ျပန္လည္ ထြက္ခြာလာရာ ၇နာရီခန္႔တြင္
မဂၤလာဒံုေလဆိပ္သို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာၿပီး ေလဆိပ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔
ကိုယ္တိုင္ လာေရာက္ႀကိဳဆို အားေပးခဲ့ပါသည္။
စုစုေပါင္း ၁၂နာရီေက်ာ္ခန္႔
ၾကာျမင့္ခဲ့ေသာ အဆိုပါ ေလယာဥ္ျပန္ေပးမႈႀကီး၌ ေလယာဥ္မွဴး၊ေလယာဥ္အမႈထမ္းမ်ား
အပါအ၀င္ ခရီးသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ႀကီးႀကီးမားမား ထိခိုက္ဒဏ္ရာ
ရခဲ့ျခင္းမရွိေပ။ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔က မိမိ တို႔
ျမန္မာျပည္သူမ်ား၏ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားမႈကို ကမၻာက အာရံုစိုက္မိေစရန္
ယခုလို ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။
ထိုသို႔ အႏၱရာယ္မ်ားလွေသာ ေလယာဥ္ျပန္ေပး ဆြဲမႈႀကီးကို ေသြးေအးေအးႏွင့္
က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကေသာ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔မွာ အသက္ႏွစ္ဆယ္၀န္းက်င္ တကၠသိုလ္
ေက်ာင္းသားေလးမ်ား ျဖစ္ၿပီး ဆပ္ျပာမႈန္႔ဘူးကို ဗံုးပံုသ႑ာန္ ျပဳလုပ္ၿပီး
ဟိတ္ဟန္ မွင္ေမာင္းေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ျပန္ေပးဆြဲခဲ့ျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။ထိုေၾကာင့္ အဆိုပါ ေလယာဥ္ျပန္ေပးဆြဲမႈ အၿပီး ၿမိတ္-ရန္ကုန္
ခရီးစဥ္တြင္ မည္သည့္ ခရီးသည္ကိုမွ
ဆပ္ျပာခြက္၊ဆပ္ျပာေတာင့္၊ဆပ္ျပာမႈန္႔ဘူးမ်ား ယူေဆာင္ခြင့္ မျပဳေတာ့ေပ။
ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲခဲ့ေသာ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔ ႏွစ္ဦးသည္ စက္တင္ဘာလ
ဒုတိယအပတ္တြင္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား အရြယ္ လူငယ္၁၀ဦးခန္႔ႏွင့္ အတူ
ရေနာင္းၿမိဳ႕၊ဖန္ဖလားဆိပ္ကမ္းရွိ “မာလီဂိုေဒါင္”သို႔ ကားတစ္စီးျဖင့္
ေရာက္ရွိ လာ ပါသည္။ဂိုေဒါင္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔
က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီး ၄င္းတို႔ကို လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးသူမ်ားမွာ ထိုကားျဖင့္
ျပန္လည္ထြက္ခြာ သြားခဲ့ၾကေလသည္။ထိုေနာက္ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦးမွာ
မာလီဂိုေဒါင္တြင္ တျခား ျမန္မာေရြ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ား နည္းတူ ႀကံဳရာအလုပ္
၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ ၾကေလသည္။ထိုအခ်ိန္က မာလီဂိုေဒါင္တြင္ ကိုတင္ဦးဆိုေသာ
ၿမိတ္သားတစ္ ဦး ၀င္ေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိရာ မ်ားမၾကာမီ
ကိုတင္ဦးႏွင့္ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦး ခင္မင္ရင္းႏွီး ခဲ့ၾကေလသည္။ကိုတင္ဦး၏
အဆိုအရ ရဲရင့္မွာ ပိန္ပိန္သြယ္သြယ္ ျဖစ္ၿပီး ရဲသီဟမွာ ကိုယ္လံုးကိုယ္ထည္
အနည္းငယ္ ျပည့္ၿဖိဳးေတာင့္တင္းပါသည္။ ၄င္းတို႔ ႏွစ္ဦးစလံုး
အလြန္စကားနည္းၿပီး အလုပ္အားခ်ိန္မ်ားတြင္ တစ္ခုခုကို စူးစိုက္ေတြးေတာ
ေနေလ့ရွိပါသည္။ထိုအျပင္ ၄င္းတို႔ ႏွစ္ဦးစလံုးသည္ မနက္ အရုဏ္တက္ခ်ိန္တိုင္း
စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ ရရွိေအာင္ သမထ ထိုင္ေလ့ရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။ထိုေနာက္
ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔ႏွစ္ဦးသည္ မာလီဂိုေဒါင္တြင္ သံုးပတ္ခန္႔ အလုပ္လုပ္
ခဲ့ၾကၿပီး ေအာက္တိုဘာလဆန္းတြင္ စက္ေလွျဖင့္ ၿမိတ္ၿမိဳ႕သို႔ လိုက္ပါလာခဲ့
ၾကေလသည္။၄င္းတို႔ႏွစ္ဦး ၿမိတ္ၿမိဳ႕သို႔ မသြားမီ ရေနာင္းကုန္တိုက္ တစ္ခုမွ
တကယ့္ေသနတ္ အစစ္ႏွင့္ ခြဲမရေအာင္ တူေသာ ကေလးကစားစရာ ပစၥတိုတစ္လက္ သြားေရာက္
၀ယ္ယူခဲ့ေလသည္။
ၿမိတ္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိလာေသာအခါ ၄င္းတို႔ ႏွစ္ဦးသည္
ကံေခါင္းရပ္ကြက္ရွိ စံကား၀ါ တည္းခိုခန္းတြင္ တည္းခိုခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္လက္မွတ္
ပြဲစားတစ္ဦးႏွင့္ ဆက္သြယ္ကာ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ႏွစ္ေစာင္ ရရွိေအာင္
ႀကံဖန္ခဲ့ေလသည္။ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ပြဲစား၏ ေပါက္ေရာက္မႈေၾကာင့္
၄င္းတို႔ႏွစ္ဦး ၿမိတ္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိၿပီး ၂ရက္အၾကာမွာ ေလယာဥ္လက္မွတ္
ရရွိခဲ့ပါသည္။ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔ အေနႏွင့္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ပြဲစားကို
အားမကိုးလို႔လည္း မျဖစ္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုအခ်ိန္က ၿမိတ္-ရန္ကုန္
ကားလမ္း မေပါက္ေသးသလို ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာမ်ားကလည္း တစ္လမွာ
သံုးေခါက္ေလာက္သာ ရွိေသာေၾကာင့္ ရွိစုမဲ့စု
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွာစုၿပံဳတိုးေ၀ွ႔ေနၾကၿပီး ၄င္းတို႔ အေနႏွင့္
လမ္းရိုးလမ္းေဟာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္ပါက ေလယာဥ္လက္မွတ္ ရဖို႔ ႏွစ္ပတ္ခန္႔
ေစာင့္ရေပလိမ့္မည္။ ထိုေတာအတြင္း ေထာက္လွမ္းေရးက သူတို႔ႏွစ္ဦးကို
ေျခရာခံမိၿပီး အခ်ိန္မေရြး ဖမ္းဆီးသြားႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါလား။ထိုေနာက္
၅-၁၀-၈၉တြင္ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔ ႏွစ္ဦးသည္ အၿပီးသတ္တိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲဖို႔
အရာရာ အသင့္ ျပင္ဆင္ၿပီး ေလဆိပ္သို႔ ထြက္ခဲ့ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုေန႔က
ၿမိတ္-ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္မွာ Flight Cancel ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုအခါ ေလဆိပ္၌
ခင္မင္ခဲ့ေသာ စည္ပင္၀န္ထမ္း ဇနီးေမာင္ႏွံက ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔
ႏွစ္ဦးကို ကန္ဖ်ားရပ္ကြက္၊ေျမနီ လမ္းရွိ ၄င္းတို႔ ေနအိမ္တြင္ တစ္ညတာ
တည္းခိုခြင့္ ျပဳခဲ့ေလသည္။ထိုေနာက္ ၆-၁၀-၈၉တြင္ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔
ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေသာ ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲမႈႀကီး အထေျမာက္ခဲ့ေလသည္။ရဲရင့္ႏွင့္
ရဲသီဟတို႔သည္ ၿမိတ္မွ ေလယာဥ္တက္လာၿပီး ၁၀မိနစ္ခန္႔ အၾကာတြင္ ရုတ္တရက္
မတ္တပ္ရပ္လိုက္ ၾကေလသည္။ ထိုေနာက္ ရဲရင့္က လက္ထဲမွာ
အမဲလိုက္ဓားေျမွာင္တစ္လက္ ကိုင္ေဆာင္ထားကာ ရဲသီဟက လက္တစ္ဖက္တြင္
၀ါယာႀကိဳးေတြ သြယ္တန္းထားေသာ စကၠဴဘူးႏွင့္ က်န္လက္တစ္ဖက္တြင္
ေမာင္းခလုတ္တစ္ခု ဆုပ္ကိုင္ထားၿပီး ေလယာဥ္မွဴးအခန္းရွိရာသို႔ သြားရင္း
အဆိုပါ ေလယာဥ္အား မိမိတို႔ ျပန္ေပးဆြဲလိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊အကယ္၍
ခရီးသည္မ်ားမွ ျပန္လည္ ခုခံပါက ေလယာဥ္ကို မိမိလက္ထဲမွ ဗံုးျဖင့္
ေဖာက္ခြဲပစ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရဲသီဟက ေၾကညာလိုက္ပါသည္။ထိုေနာက္ ရဲရင့္က
ေလယာဥ္မွဴး အခန္းတံခါးကို ထုႏွက္ၿပီး တံခါး ဖြင့္ခိုင္းပါသည္။ေလယာဥ္မွဴးက
တံခါးဖြင့္ေပး လိုက္ေသာအခါ ရဲသီဟက အခန္းထဲ ၀င္သြားကာ ညႊန္ၾကားခ်က္ေပးၿပီး
ရဲရင့္က ဓားစာခံမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ေနပါသည္။ ထိုသို႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္
ၾကားကပင္ အဘြားအိုတစ္ဦး ထိုင္ရာမွ ထလာၿပီး ရဲရင့္အား ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲပါက
မိမိတို႔ အိမ္အေရာက္ ေနာက္က်မွာမို႔ ျပန္ေပးမဆြဲရန္ ေျပာၾကားသလို
လူလတ္ပိုင္း ခရီးသည္ တစ္ဦးကလည္း ေအာ္ဟစ္ရန္ေတြ႔ရာ ေလယာဥ္ေမာင္က
ခရီးသည္မ်ား မိမိတို႔ ေနရာမွာပင္ ၿငိမ္သက္စြာ ထိုင္ေနဖို႔ ၀င္ေရာက္ သတိေပး
ေျပာဆိုရပါသည္။ယခုလို ေလယာဥ္ေမာင္ ၾကား၀င္သတိေပး ေျပာဆိုၿပီးသည့္ေနာက္
ေလယာဥ္တြင္း အေျခအေနမွာ ျပန္လည္ ၿငိမ္သက္သြား ခဲ့ပါသည္။
ထိုေနာက္
ေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ ထိုင္းအာဏာပိုင္မ်ား ညွိႏႈိင္းရာတြင္ အဆင္မေျပေသာေၾကာင့္
ထိုင္းေလပိုင္နက္ထဲမွာ တစ္နာရီခန္႔ ပ်ံသန္းခဲ့ရၿပီးမွ ယူတာေပါင္ ေလဆိပ္၌
ဆင္းသက္ခြင့္ ရခဲ့ပါသည္။အဆိုပါ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္တြင္ ခရီးသည္အျဖစ္
လိုက္ပါခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ အဆိုအရ ကနဦးက ေလယာဥ္ကိုဘန္ေကာက္
ဒြန္ေမာင္းေလဆိပ္မွာ ဆင္းခြင့္ ေတာင္းေပမယ့္ ထိုင္းအာဏာပိုင္မ်ားက
ခြင့္မျပဳေသာေၾကာင့္ ယူတာေပါင္ေလဆိပ္မွာ ဆင္းသက္ခဲ့ရေၾကာင္း သိရပါသည္။
အဆိုပါ ေလယာဥ္ပ်ံေပးဆြဲမႈေၾကာင့္ ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔ကို တစ္ညတာ
အိပ္စက္ခြင့္ ေပးခဲ့မိေသာ စည္ပင္၀န္ထမ္း ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ဦးႏွင့္
ေလယာဥ္လက္မွတ္ ပြဲစားတို႔ အဖမ္းခံခဲ့ ရေလသည္။ ထိုအျပင္ ရဲရင့္ႏွင့္
ရဲသီဟတို႔ တည္းခိုခဲ့ၾကေသာ စံကား၀ါတည္းခိုခန္းမွ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ျပန္ေပး
အဆြဲခံရသည့္ေန႔က ေလယာဥ္ကြင္းမွာ တာ၀န္က် ေသာ ၀န္ထမ္းအားလံုး ေခၚယူ အစစ္ေဆး
ခံခဲ့ရပါသည္။ စစ္ေဆးေမးျမန္းမႈမ်ား အၿပီးမွာ ထိုေန႔က ေလယာဥ္ကြင္း၌
တာ၀န္က်ေသာ ၀န္ထမ္းတခ်ိဳ႕ အလုပ္ထုတ္ခံရေလသည္။
ေနာက္ထပ္ ထို
ေလယာဥ္ျပန္ေပးမႈတြင္္ ေခၚယူ စစ္ေဆးခံရသူ တစ္ဦးမွာ ထိုခရီးစဥ္၌
ခရီးသည္အျဖစ္ လိုက္ပါခဲ့ေသာ ကိုေဌးလိႈင္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ကိုေဌးလိႈင္ဦးမွာ
ရဲရင္၊ရဲသီဟတို႔ႏွင့္ အသက္အရြယ္ မတိမ္းမယိမ္း ျဖစ္ၿပီး လူငယ္ခ်င္းမို႔
ၿမိတ္ေလဆိပ္မွာ အဖြဲ႔က် သြားပါသည္။၅-၁၀-၈၉တြင္ ေလယာဥ္ Flight Cancel
ျဖစ္ေသာအခါ သူတို႔သံုးဦး ေလယာဥ္ကြင္းမွ ကားတစ္စီးတည္း အတူ ငွားစီးၿပီး
အိမ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ၆-၁၀-၈၉မွာလည္း ေလယာဥ္ကြင္းမွာ
၄င္းတို႔သံုးဦး တပူးတြဲတြဲမို႔ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာေသာ ဓားစာခံမ်ားက
ယူတာေပါင္ ေလဆိပ္တြင္ လာေရာက္ႀကီးၾကပ္ေနေသာ ျမန္မာစစ္သံမွဴးအား
ကိုေဌးလိႈင္ဦးသည္ ရဲရင့္ ရဲသီဟတို႔ ႏွစ္ဦးႏွင့္ အလြမ္းသင့္ေၾကာင္း
၀ိုင္း၀န္းေျပာျပၾကရာ စစ္သံမွဴးက ကိုေဌးလိႈင္ဦးအား ယူတာေပါင္ေလဆိပ္၌
၁၅မိနစ္ခန္႔ စစ္ေဆးခဲ့ပါသည္။ ထိုအျပင္ စစ္သံမွဴး၏ သတင္းပို႔မႈေၾကာင့္
မဂၤလာဒံုေလဆိပ္သို႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ကိုေဌးလိႈင္ဦးအား ေထာက္လွမ္းေရးက
၅မိနစ္ခန္႔ စစ္ေဆးခဲ့ပါသည္။သို႔ေသာ္ ကိုေဌးလိႈင္ဦးသည္ ရဲရင့္
ရဲသီဟတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္မႈ မရွိေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႔ရွိရသျဖင့္ ျပန္လည္လြတ္ေပး
ခဲ့ပါသည္။
အလားတူပင္ ၁၀-၁၁-၉၀တြင္ ရဲမာန္ႏွင့္ရဲထင္ေက်ာ္ဟူေသာ
ျမန္မာေက်ာင္းသား ႏွစ္ဦးက ဘန္ေကာက္မွ ရန္ကုန္သို႔ ထြက္ခြာလာေသာ
ထိုင္းေလေၾကာင္းပိုင္ A300 ဂ်က္ေလယာဥ္ကိုအႏၵိယႏိုင္ငံ၊ကာလကတၱားၿမိဳ႕သို႔
ျပန္ေပး ဆြဲသြားခဲ့ပါသည္။စုစုေပါင္း ခရီးသည္ ၂၁၉ေယာက္ လိုက္ပါလာေသာ
အဆိုပါေလယာဥ္ကို ျမန္မာေက်ာင္းသားႏွစ္ဦးက ရဲရင့္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔
နည္းအတိုင္း ဆပ္ျပာမႈန္ဘူးကို ဗံုးသ႑ာန္ျပဳလုပ္ၿပီးျပန္ေပးဆြဲခဲ့ျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။ ရဲမာန္ႏွင့္ရဲထင္ေက်ာ္တို႔သည္ အဆိုပါေလယာဥ္ကို
၆နာရီခန္႔ျပန္ေပးဆြဲခဲ့ၿပီးအႏၵိယအာဏာပိုင္မ်ားထံ လက္နက္ ခ်ခဲ့ ပါသည္။
၆နာရီခန္႔ ၾကာျမင့္ခဲ့ေသာ အဆိုပါ
ေလယာဥ္ျပန္ေပးဆြဲမႈ၌လည္းၿမိတ္-ရန္ကုန္ေလယာဥ္ျပန္ေပးဆြဲမႈလိုပင္
ခရီးသည္တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ျခင္းမရွိေပ။အဆိုပါ ေလယာဥ္တြင္
ခရီးသည္အျဖစ္ လိုက္ပါခဲ့ေသာ ဂြ်န္ကိုဂန္(John Cogan)ဟူေသာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ
ဟူစတန္ၿမိဳ႕မွ ေရွ႕ေနတစ္ဦးက“စိတ္တင္းၾကပ္မႈ အနည္းအက်ဥ္း ကလြဲလို႔ တျခား
ဘာမွဆိုးဆိုးရြားရြား မျဖစ္ပါဘူး”ဟုေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။တကယ္ေတာ့ မူလက အဆိုပါ
ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲရန္ စီစဥ္ခဲ့စဥ္က(၃)ဦး ျဖစ္ေပမယ့္ တစ္ဦးက
ေလယာဥ္လက္မွတ္၀ယ္ရန္ ေငြမရွိေသာေၾကာင့္ ဘန္ေကာက္မွာ
က်န္ေနခဲ့ရပါသည္။ထိုေၾကာင့္ ရဲမာန္ႏွင့္ ရဲထင္ေက်ာ္တို႔ႏွစ္ဦးတည္း
ေလယာဥ္ကိုျပန္ေပးဆြဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲမႈသည္
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပင္ပ၌ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၿမိတ္ေလယာဥ္
ျပန္ေပးဆြဲမႈေလာက္ လူသိမမ်ားခဲ့ပါ။ ဘာလိုလိုႏွင့္ ယခုဆို ၿမိတ္-ရန္ကုန္
ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့တာ (၂၇)ႏွစ္ ရွိခဲ့ေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ေတြ
ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းေျပာင္းလက္နက္ဆိုလို႔ မည္မည္ရရ မပါဘဲ ဆပ္ျပာမႈန္႔ဘူးေလး
တစ္လံုးျဖင့္ ေလယာဥ္ တစ္စီးလံုးကို ျပန္ေပးဆြဲခဲ့ၾကေသာ ရဲရင့္ႏွင့္
ရဲသီဟတို႔၏ ဟိတ္ဟန္မွင္ေမာင္း ေကာင္းပံုမွာ ၿမိတ္သူၿမိတ္သားမ်ားအတြက္
ေျပာစမွတ္ တြင္ခဲ့ရသလို ကမၻာ႔ေလယာဥ္ျပန္ေပးဆြဲမႈ သမိုင္းမွာလည္း
မွတ္တမ္းတင္ထိုက္ေသာ ထူးျခားျဖစ္ရပ္တစ္ခု ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဤေဆာင္းပါးအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ ေမးျမန္းသမွ် စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေျဖၾကားေပးေသာ
ကိုေဌးလိႈင္ဦး၊ ေဒၚခင္ေလးသန္႔၊ေဒၚညိဳမာညြန္႔ႏွင့္ ကိုေခြးနီတို႔အား
လည္းေကာင္း။
အားတက္သေရာ အကူအညီေပးခဲ့ေသာ ဆရာဗထူး၊ကိုစိုးရ၊ကိုခင္ထူးကိုေဇာ္ႀကီးႏွင့္ ေဒၚတင္ေ၀တို႔အား လည္းေကာင္း အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း။
ဓာတ္ပံု ။ ။Google
No comments:
Post a Comment