==================
==================
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံုပါဝင္တဲ့ ေငြစကၠဴသစ္ေတြကို ဒီဇိုင္းထုတ္ဖို႔ ၁၉၇၀
ျပည့္ႏွစ္က လန္ဒန္ၿမိဳ႕မွာ ျပဳလုုပ္ခဲ့တဲ့ လႊ်ဳိ႕ဝွက္အစည္းအေဝးမွာ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းက ဒီဇိုင္းပညာရွင္တစ္ေယာက္ကို တာဝန္ေပး
ေစခိုင္းလိုက္ပါတယ္။
-------------------
ဉာဏ္လိႈင္လင္း ေရးသားသည္။
ႏွာသီးဖ်ားအထိ ေလ်ာက်ေနတဲ့ မ်က္မွန္တစ္လက္၊ ဝတ္လွ်က္သား ေမွာက္ခံုျဖစ္ေနတဲ့ လက္ပတ္နာရီတစ္လံုးတို႔ဟာ မ်က္ႏွာနဲ႔ လက္ေကာက္ဝတ္တို႔ရဲ႕ ေခ်ာင္က်ေနမႈကို သက္ေသခံေနပါတယ္။
မ်က္လံုးအစံု မွိတ္လွ်က္သားဟန္ ေပၚေနေပမယ့္ အေၾကာေတြ အၿပိဳင္းၿပိဳင္းျမင္သာေနတဲ့ ေျခအစံုဟာ ၾကမ္းျပင္အထက္ စင္တီမီတာ အနည္းငယ္အကြာကေန ႂကြႂကြေလး လွမ္းလို႔လာေနတာေပ့ါ။
ခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ႏႈတ္ခမ္းတစ္စံုကို တင္းတင္းရင္းရင္း မရိွေတာ့တဲ့ အေရျပားေအာက္က ေမးရိုးကားကားနဲ႔အတူ ေပါင္းစပ္ျမင္ရတဲ့ မ်က္ႏွာေပၚမွာေတာ့ ဇရာကေတာင္ ဖံုးမထားႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈပံုရိပ္ေတြက ထင္းထင္းလင္းလင္း ရိွေနဆဲပါပဲ။
အနက္နည္းနည္း အျဖဴမ်ားမ်ား ဆံပင္ႀကဲႀကဲသာ ရိွေနေတာ့ေပမယ့္ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ နဖူးကိုပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ အဖိုးအိုဟာေ ကာ္လံကတုံး အက်ီအျဖဴလက္ရွည္ကို လက္ေခါက္ဝတ္ၿပီး ပုဆိုးကိုလည္း သပ္သပ္ရပ္ရပ္ စီးေႏွာင္ထားတယ္။
၁၀ ေပခန္႔သာရွိတဲ့ အကြာအေဝးကို ေဘးကေဖးမတဲ့ အိမ္သားတစ္ဦးအကူအညီနဲ႔ ခါးကို တတ္ႏိုင္သမွ် မတ္မတ္ထားၿပီး လွမ္းေလွ်ာက္လာတဲ့ အသက္ ၆၈ ႏွစ္အရြယ္ အဲဒီ အမ်ိဳးသားႀကီးရဲ႕ အက်ီအိပ္ကပ္ထဲမွာေတာ့ ေဘာပင္ႏွစ္ေခ်ာင္း တပ္လွ်က္ေပ့ါ။
သူက ပလတ္စတစ္ ေနာက္မွီကုလားထိုင္တစ္လံုးေပၚ ျဖည္းျဖည္းညွင္းညွင္း ထိုင္ခ်ေနရင္း အသံတစ္ခုကို အားယူျပဳလိုက္ပါတယ္။ ေမာပန္းဟန္ကဲေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕ စကားသံက “ကၽြန္ေတာ္ေအးျမင့္ပါ”တဲ့။
အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းသုေတသီလို႔ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ သူ႔ရဲ႕ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းဘဝတစ္ေလွ်ာက္ ဂုဏ္ယူစရာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ျဖည္းျဖည္းညွင္းညွင္း ေျပာျပပါတယ္။
တစ္ေနရာအေရာက္ အသံကိုတတ္ႏိုင္သမွ် ခပ္ျမင့္ျမင့္ျပဳရင္း “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံုပါတဲ့ ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တာ” လုိ႔ အားတက္သေရာ ေျပာခ်လိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၄ ႏွစ္၊ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ထြက္ရိွခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ပံုပါ ေငြစကၠဴေတြကို ဒီဇိုင္းေရးဆြဲေပးခဲ့သူဟာ ဦးေအးျမင့္ပါ။
“အဲဒီအရင္တုန္းက ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မသိပါဘူး”လို႔ သူကဆိုတယ္။
အမွန္တကယ္မွာလည္း ဒီလိုထူးျခားတဲ့ မွတ္တမ္းေရးထိုးခြင့္ရမယ့္ ကံၾကမၼာဟာ ထိုက္တန္သူ လက္ထဲကို ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္လာခဲ့တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးပါပဲ။
အေၾကာင္းကေတာ့ ဦးေအးျမင့္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာ့ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ ေကာ္ပုိေရးရွင္းရဲ႕ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းလုပ္ငန္းေတြကို တာဝန္ယူေနသူသာျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စု ဆိုရွယ္လစ္ သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သံုး ေငြစကၠဴ ထုတ္လုပ္ျခင္း လုပ္ငန္းခြင္နဲ႔ နည္းနည္းေလးမွ နီးစပ္ဖူးသူမဟုတ္လို႔ပါပဲ။
ဦးေအးျမင့္အား အမရပူရရွိ ၎၏ ေနအိမ္တြင္ ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ေတဇလိႈင္
ဦးေအးျမင့္အား အမရပူရရွိ ၎၏ ေနအိမ္တြင္ ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ေတဇလိႈင္
ကံတရားကဖန္လာေတာ့ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ အိုဆာကာၿမိဳ႕မွာ ျပဳလုပ္တဲ့ World Expo 70 ျမန္မာျပခန္းအတြက္ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ကုိ တာဝန္ယူထားခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ ရယူထားတဲ့ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ ဥကၠ႒ ဦးေနဝင္းရဲ႕ ဆင့္ေခၚခ်က္ သူထံ ရုတ္တရက္ ေရာက္လို႔လာပါတယ္။
“ဂ်ပန္မွာရိွတဲ့ ျမန္မာသံရံုးကတစ္ဆင့္ သံုးရက္အတြင္း အဂၤလန္ေရာက္ေအာင္လႊတ္ဖို႔ ဦးေနဝင္းက ညႊန္ၾကားတယ္။ ဘယ္သူမွ မေျပာနဲ႔တဲ့။ သံအမတ္ႀကီးေတာင္ မသိဘူး။ ဘာကိစၥလဲဆိုတာ” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒကို သြတ္သြင္းကာ တစ္ပါတီ အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အၿငိမ္းစား တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္လည္းျဖစ္၊ အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးလည္းျဖစ္တဲ့ ဦးေနဝင္းဟာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၊ လန္ဒန္ၿမိဳ႕မွာ ေနအိမ္တစ္လံုး ဝယ္ယူထားၿပီး သြားေရာက္အနားယူေလ့ ရိွခ်ိန္ပါ။
“အဲဒီေလာက္အေဝးႀကီးကို အဖြဲ႕လိုက္မဟုတ္ဘဲ တစ္ေယာက္တည္းသြားရမွာဆိုေတာ့ ရင္ခုန္တာေပါ့ဗ်ာ။ က်ရာတာဝန္ လုပ္ရမွာေပ့ါလို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး သြားလိုက္တယ္။ ကိုယ္ပိုင္တဲ့က႑ေတာ့ ျဖစ္မယ္ထင္တာေပ့ါေလ” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ဆိုပါတယ္။
ဦးေနဝင္းက သူ႔တစ္ဦး ေခၚထားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အေနာက္ဂ်ာမနီက ကူးလာမယ့္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေမာင္ခ်ိဳ၊ ျမန္မာျပည္က လာရမယ့္ ဗုိလ္မွဴးႀကီးတင္လွနဲ႔ ဗိုလ္မွဴးေအာင္သန္းတို႔ ပါဝင္တယ္လို႔ ဦးေအးျမင့္က ျပန္ေျပာင္းေျပာပါတယ္။
“လန္ဒန္မွာ ေလးေယာက္စံုေတာ့ ဦးေနဝင္းကို သံုးခါေလာက္ေတြ႕ရတယ္။ အိမ္မွာေတာ့ မတည္းရဘူး၊ ဟိုတယ္မွာ တည္းခိုင္းတယ္”လို႔ ဦးေအးျမင့္က ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေငြစကၠဴသစ္ ထုတ္လုပ္ေရးကိစၥေတြကို ဗိုလ္မွဴးႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ေမာင္ခ်ိဳနဲ႔ တင္လွတို႔က တာဝန္ယူရၿပီး ဒီဇိုင္းကိစၥကိုေတာ့ ဦးေအးျမင့္နဲ႔အတူ တာဝန္ယူဖို႔ ဗုိလ္မွဴးေအာင္သန္းကို တာဝန္ေပးတယ္လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
“ဗိုလ္မွဴးေအာင္သန္းက ပန္းခ်ီသင္ဖူးတယ္။ ပန္းခ်ီအျမင္ေလး အထိုက္အေလွ်ာက္ ရိွတယ္ေပ့ါဗ်ာ”လို႔ ဦးေအးျမင့္ကေျပာပါတယ္။ အဲဒီတပ္မေတာ္အရာရွိေတြဟာ ေငြစကၠဴထုတ္လုပ္ေရး ကိစၥေတြမွာ အရင္ကတည္းက အေတြ႕အႀကံဳရိွၾကၿပီး ဂ်ာမနီဘာသာစကားကိုလည္း တက္ကၽြမ္းၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ ဦးေနဝင္းနဲ႔ ေငြစကၠဴေပၚမွာ ျမန္မာမႈပန္းဒီဇိုင္းက ဘယ္အခ်ိဳးအစားေလာက္ ယူမယ္၊ ပံုက ဘယ္ေလာက္ယူမယ္ စသျဖင့္ အေပၚယံေဆြးေႏြးၾကၿပီးေနာက္ သူတို႔အဖြဲ႔ ဂ်ာမနီဖက္ကူးၿပီး တစ္လအတြင္း ဒီဇိုင္းကို အၿပီးေရးဆြဲၾကရပါေတာ့တယ္။
ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းေတြအတြက္ အေျခခံသတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ့ အေၾကာင္းအရာ၊ သံုးစြဲမယ့္ပံုနဲ႔ အတုလုပ္ဖို႔ မလြယ္ကူေရးတို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္။ “အင္မတန္စိတ္တဲ့ စုတ္ခ်က္ေလးေတြ သံုးတယ္။ လွလည္းလွရမယ္ ခဲရာခဲဆစ္လည္း ျဖစ္ရမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္တာေပ့ါ” လို႔ သူကဆိုပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၇၇ ခုႏွစ္အထိ ျမန္မာ့ေငြစကၠဴနဲ႕ လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ စာရြက္စာတမ္းေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့ ဝါဇီစက္ရံုမွာ ေျပာင္းေရႊ႕ တာဝန္ထမ္းခဲ့သူ ဦးေအးျမင့္ရဲ႕လက္ရာ ေငြစကၠဴေတြဟာ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ထြက္ရိွလာပါေတာ့တယ္။
ဦးေအးျမင့္ရဲ႕ ေငြစကၠဴဒီဇိုင္နာဘဝဟာ ကံေကာင္းမႈေတြနဲ႔ခ်ည္း ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၅ က်ပ္တန္ေငြစကၠဴနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဝဖန္မႈေတြကိုလည္း လက္ခံရရိွလိုက္ပါေသးတယ္။
နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာဆရာႀကီး ဇဝနရဲ႕ ေဝဖန္ခ်က္ကေတာ့ ထင္ရွားပါတယ္။ အဲဒီ ေငြစကၠဴရဲ႕ ေနာက္ေက်ာက ထန္းပင္ေပၚတက္ေနတဲ့ ထန္းတက္သမား၊ ထန္းအိုးနဲ႔ ထန္းသီးပံုေတြပါတဲ့ ဒီဇိုင္းမွာ ေဝဖန္စရာအခ်ိဳ႕ ရိွေနတာေၾကာင့္ပါပဲ။
အေခ်ာဆြဲၿပီးသား ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းကို ဦးေနဝင္း လာၾကည့္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ျပန္ဆင္စရာရိွတာေတြ ျပင္ဆင္ရင္း ထန္းပင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အရိွတရားတစ္ခုက ခ်ိဳ႕ယြင္းသြားတာမ်ိဳးပါ။
“ထန္းသီးသီးတာက ႁပြတ္ေနေအာင္သီးတာ အားလံုးလဲ သိပါတယ္။ အခိုင္လိုက္ႀကီးေတြေပ့ါ။ သူ႔ဆီက ျပင္ရမွာ ျပန္က်လာတဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြ ျပန္ျပင္ရင္း ထန္းသီးက နည္းၿပီးက်ဲသြားတယ္” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ဆိုပါတယ္။
“ဆရာဇဝနေဝဖန္တာ မွန္တယ္ဗ်။ အမွားကိုေဝဖန္ျပတာ လက္ခံပါတယ္” လို႔လည္း သူက ဆက္ေျပာတယ္။
ဦးေအးျမင့္က ဒီကိစၥအေပၚ အခုအခ်ိန္အထိ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနေသးတယ္ဆိုတာကိုလည္း သူ႔ရဲ႕စကားေတြထဲမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။ “ဇီးျပားတို႔ ခ်ိဳခ်ဥ္တို႔ ပံုႏိွပ္တာမွမဟုတ္ပဲ။ ျပန္ျပင္ခ်င္လည္း ျပင္လို႔မရဘူး” တဲ့။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕ မွတ္တမ္းေတြအရဆိုရင္ ဝါဇီမွာ ဦးေအးျမင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္တဲ့ကာလအတြင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပံုပ ါေငြစကၠဴေတြထဲက ၁ က်ပ္တန္ဟာ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္၊ ၁၀ က်ပ္တန္နဲ႔ ၅ က်ပ္တန္တို႔ဟာ ေနာက္တစ္ႏွစ္ဝ ဇြန္လနဲ႔ ေအာက္တိုဘာလကုန္ရက္ေတြမွာ ထြက္ရိွခဲ့ပါတယ္။
၁၅ က်ပ္တန္ကိုလည္း သူေရးဆြဲခဲ့တယ္လို႔ ေျပာေပမယ့္ အဲဒီ ေငြစကၠဴဟာ ဝါဇီမွာ ဦးေအးျမင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္တဲ့ ကာလအလြန္ ကိုးႏွစ္အၾကာ၊ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္ ၁ ရက္ေန႔ေရာက္မွ ထြက္ရိွတယ္လို႔ ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕ မွတ္တမ္းေတြက ဆိုထားပါတယ္။
“ကြ်န္ေတာ္မရိွေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းထြက္တဲ့ဟာေတြ သံုးႏိုင္မယ့္ပံုေတြ ထားခဲ့တယ္”လို႔ေတာ့ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပံုေငြစကၠဴဒီဇိုင္း ေရးဆြဲမႈကို သူ႔ဘဝမွာ ဂုဏ္ယူဖြယ္အေကာင္းဆံုး လုပ္ေဆာင္ခ်က္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေပမယ့္ ဝါဇီမွာ အခ်ိန္အၾကာႀကီး တာဝန္ မထမ္းခဲ့ရပါဘူး။
ဦးေအးျမင့္ ဒီဇိုင္းထုတ္ထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံု ပါဝင္သည့္ ေငြစကၠဴမ်ားကို ပုဂံရွိ အမွတ္တရပစၥည္းအေရာင္းဆိုင္တစ္ခု၌ ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ေတဇလိႈင္
ဦးေအးျမင့္ ဒီဇိုင္းထုတ္ထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံု ပါဝင္သည့္ ေငြစကၠဴမ်ားကို ပုဂံရွိ အမွတ္တရပစၥည္းအေရာင္းဆိုင္တစ္ခု၌ ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ေတဇလိႈင္
လက္ေထာက္ဌာနခြဲမွဴးရာထူးနဲ႔ က်ပ္ ၅၀၀ ကေန စတင္ရရိွတဲ့ ႏႈန္းထားနဲ႔ အလုပ္ဝင္ၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခ်ိန္မွာ အထက္အရာရိွထံ သူေရးပို႔လိုက္တဲ့ စာတစ္ေစာင္က ဝါဇီနဲ႔ ဦးေအးျမင့္ကို လမ္းခြဲဖို႔ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။
“ကြ်န္ေတာ္က အဲဒီေလာက္နဲ႔ မစားေလာက္တဲ့အေၾကာင္း မူလမိခင္ဌာနကို ေျပာင္းခ်င္တဲ့အေၾကာင္း စာရွည္ရွည္ေရးၿပီး တင္ျပလိုက္တာ စိတ္ဆိုးသြားၿပီးေတာ့ စက္ရံုမွဴးက အျပစ္ရွာေတာ့တာေပ့ါဗ်ာ” လို႔ သူက ျပန္ေျပာျပတယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ဝါသနာအရ စုေဆာင္းထားတဲ့ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ပန္းခ်ီေတြထဲမွာ ေခတ္ေပၚခႏၶာကိုယ္အသားေပး ပံုအခ်ိဳ႕ ရိွေနတာကို အေၾကာင္းျပၿပီး အထက္အရာရိွက သူ႔ကို အလုပ္ကေန ထုတ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
“လုပ္စားလို႔မရေအာင္ လုပ္တာပဲ”လို႔ သူကေျပာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ျမန္မာျပည္က စက္ရံုအလုပ္ရံု၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ရံုးဌာနအားလံုးဟာ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရပိုင္အျဖစ္ ရိွေနတာမို႔ ဌာနတစ္ခုက အခုလိုအျပစ္ခ်ၿပီး အလုပ္ထုတ္လိုက္ၿပီဆိုရင္ ၀န္ထမ္းအျဖစ္ ဆက္လက္ရပ္တည္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
“အယူခံေတာင္းေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ဖက္က ဦးလွထြန္းျမင့္ဦးဆိုတဲ့ ရခိုင္အမတ္ႀကီး ရက္ကန္းပညာရွင္က ကူညီၿပီး ဦးေနဝင္းဆီစာပို႔ေပးတယ္။ မရပါဘူး။ ဘယ္မွာမွ လုပ္ကိုင္စားလို႔မရတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ အျပစ္ခ်တယ္” လို႔ သူက ျပန္ေျပာျပတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေရးႀကီးစာရြက္စာတမ္းေတြကို ပံုႏိွပ္တဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္စက္ရံုတစ္ခုရဲ႕ သမိုင္းမွာ ဦးေအးျမင့္ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ေငြစကၠဴ၊ တံဆိပ္ေခါင္း၊ ထီလက္မွတ္နဲ႔ ျပကၡဒိန္ဒီဇိုင္းေတြကေတာ့ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဝါဇီက အလုပ္ျပဳတ္ခဲ့တဲ့ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္မွာေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕သား ဦးေအးျမင့္ဟာ အမရပူရကိုျပန္ၿပီး အေျခခ်ရပါေတာ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းေလးေတြ ဟုိနားေရး ဒီနားေရး လုပ္ေနရတဲ့ ဦးေအးျမင့္ကို သူ႔မိတ္ေဆြေတြက ရန္ကုန္တက္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ ကူညီေပးလိုက္ၾကပါတယ္။
“ဒီမွာလုပ္စားလို႔ကေတာ့ ခ်ိဳခ်ဥ္တံဆိပ္တို႔ ဘာတို႔ပဲေရးရမွာ။ ခင္ဗ်ားက ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ ေရးႏိုင္တဲ့ လက္ရိွတာပဲ။ ရန္ကုန္သြားမွျဖစ္မွာဆိုၿပီး အတင္းကူညီၿပီး လႊတ္ၾကတယ္” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္။
ဦးေအးျမင့္နဲ႔ ရန္ကုန္ရဲ႕ ကနဦးေန႔ရက္ေတြကေတာ့ ၃၉ လမ္းနဲ႔ လြစၥလမ္း (ယခုဆိပ္ကမ္းသာလမ္း)ၾကား မဟာဗႏၶဳလလမ္းမေပၚမွာရိွတဲ့ ရုပ္ရွင္မင္းသားဦးထြန္းေဝရဲ႕ တိုက္ခန္းကေန စတင္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဝိုင္အမ္ဘီေအအသင္းကထုတ္တဲ့ ရတနာမြန္မဂၢဇင္းမွာ မ်က္ႏွာဖံုးဆြဲခြင့္ရခဲ့ၿပီး ၂၅ ႏွစ္တိတိ လစဥ္မပ်က္ မ်က္ႏွာဖံုးပံုေရးဆြဲေပးတဲ့အထိ တာဝန္ေက်လို႔ ဝိုင္အမ္ဘီေအ အသင္းႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ လက္မွတ္ကိုလည္း ရရိွခဲ့ပါတယ္။
ဒါတင္မကပါဘူး၊ ဒီဖက္ေခတ္အထိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြ႕ႏိုင္တဲ့ ဘုရား၊ ပုထိုး၊ ေက်ာင္းကန္ေတြရဲ႕ ျမန္မာမႈ ဒီဇိုင္းေတြ၊ အႏုပညာလက္ရာေတြေၾကာင့္ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းေလာကမွာ ပညာရွင္၊ သုေတသီ ဆရာႀကီးဦးေအးျမင့္ဆိုတဲ့ နာမည္တစ္လံုး လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ခဲ့ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုမွတ္တမ္းေကာင္းေတြရိွတဲ့ အဘိုးအိုက ဒီကေန႔မွာေတာ့ “ရိုးရိုးသားသားေျပာရရင္ ဂုဏ္ယူတာေပ့ါ၊ ၀မ္းသာတာေပ့ါ” လို႔ သူ႔ရဲ႕ ဘဝျဖတ္သန္းမႈအေပၚ မွတ္ခ်က္ျပဳပါတယ္။
သူက တိုးတိုးညွင္းညွင္း စကားသံေလးနဲ႔ အေလာသံုးဆယ္ ဆက္ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္။ ေငြစကၠဴေတြမွာ ျမန္မာမႈကိုဆက္ၿပီး အေလးေပးတာျမင္ရေတာ့ ဝမ္းသာသလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ပံုနဲ႔ ေငြစကၠဴေတြကိုလည္း ျပန္ျမင္ခ်င္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပါ။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလးစားအပ္တဲ့၊ ျမတ္ႏိုးအပ္တဲ့ အရာမွန္သမွ်ကို ေနာက္တန္း မပို႔ေစခ်င္ပါဘူး။ ေရွ႕တန္းမွာ ရိွေစခ်င္ပါတယ္” တဲ့။
ေခါင္းစီးဓာတ္ပံု- ေတဇလိႈင္
===========
Search Myanmar
-------------------
ဉာဏ္လိႈင္လင္း ေရးသားသည္။
ႏွာသီးဖ်ားအထိ ေလ်ာက်ေနတဲ့ မ်က္မွန္တစ္လက္၊ ဝတ္လွ်က္သား ေမွာက္ခံုျဖစ္ေနတဲ့ လက္ပတ္နာရီတစ္လံုးတို႔ဟာ မ်က္ႏွာနဲ႔ လက္ေကာက္ဝတ္တို႔ရဲ႕ ေခ်ာင္က်ေနမႈကို သက္ေသခံေနပါတယ္။
မ်က္လံုးအစံု မွိတ္လွ်က္သားဟန္ ေပၚေနေပမယ့္ အေၾကာေတြ အၿပိဳင္းၿပိဳင္းျမင္သာေနတဲ့ ေျခအစံုဟာ ၾကမ္းျပင္အထက္ စင္တီမီတာ အနည္းငယ္အကြာကေန ႂကြႂကြေလး လွမ္းလို႔လာေနတာေပ့ါ။
ခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ႏႈတ္ခမ္းတစ္စံုကို တင္းတင္းရင္းရင္း မရိွေတာ့တဲ့ အေရျပားေအာက္က ေမးရိုးကားကားနဲ႔အတူ ေပါင္းစပ္ျမင္ရတဲ့ မ်က္ႏွာေပၚမွာေတာ့ ဇရာကေတာင္ ဖံုးမထားႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈပံုရိပ္ေတြက ထင္းထင္းလင္းလင္း ရိွေနဆဲပါပဲ။
အနက္နည္းနည္း အျဖဴမ်ားမ်ား ဆံပင္ႀကဲႀကဲသာ ရိွေနေတာ့ေပမယ့္ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ နဖူးကိုပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ အဖိုးအိုဟာေ ကာ္လံကတုံး အက်ီအျဖဴလက္ရွည္ကို လက္ေခါက္ဝတ္ၿပီး ပုဆိုးကိုလည္း သပ္သပ္ရပ္ရပ္ စီးေႏွာင္ထားတယ္။
၁၀ ေပခန္႔သာရွိတဲ့ အကြာအေဝးကို ေဘးကေဖးမတဲ့ အိမ္သားတစ္ဦးအကူအညီနဲ႔ ခါးကို တတ္ႏိုင္သမွ် မတ္မတ္ထားၿပီး လွမ္းေလွ်ာက္လာတဲ့ အသက္ ၆၈ ႏွစ္အရြယ္ အဲဒီ အမ်ိဳးသားႀကီးရဲ႕ အက်ီအိပ္ကပ္ထဲမွာေတာ့ ေဘာပင္ႏွစ္ေခ်ာင္း တပ္လွ်က္ေပ့ါ။
သူက ပလတ္စတစ္ ေနာက္မွီကုလားထိုင္တစ္လံုးေပၚ ျဖည္းျဖည္းညွင္းညွင္း ထိုင္ခ်ေနရင္း အသံတစ္ခုကို အားယူျပဳလိုက္ပါတယ္။ ေမာပန္းဟန္ကဲေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕ စကားသံက “ကၽြန္ေတာ္ေအးျမင့္ပါ”တဲ့။
အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းသုေတသီလို႔ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ သူ႔ရဲ႕ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းဘဝတစ္ေလွ်ာက္ ဂုဏ္ယူစရာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ျဖည္းျဖည္းညွင္းညွင္း ေျပာျပပါတယ္။
တစ္ေနရာအေရာက္ အသံကိုတတ္ႏိုင္သမွ် ခပ္ျမင့္ျမင့္ျပဳရင္း “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံုပါတဲ့ ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တာ” လုိ႔ အားတက္သေရာ ေျပာခ်လိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၄ ႏွစ္၊ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ထြက္ရိွခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ပံုပါ ေငြစကၠဴေတြကို ဒီဇိုင္းေရးဆြဲေပးခဲ့သူဟာ ဦးေအးျမင့္ပါ။
“အဲဒီအရင္တုန္းက ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မသိပါဘူး”လို႔ သူကဆိုတယ္။
အမွန္တကယ္မွာလည္း ဒီလိုထူးျခားတဲ့ မွတ္တမ္းေရးထိုးခြင့္ရမယ့္ ကံၾကမၼာဟာ ထိုက္တန္သူ လက္ထဲကို ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္လာခဲ့တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးပါပဲ။
အေၾကာင္းကေတာ့ ဦးေအးျမင့္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာ့ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ ေကာ္ပုိေရးရွင္းရဲ႕ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းလုပ္ငန္းေတြကို တာဝန္ယူေနသူသာျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စု ဆိုရွယ္လစ္ သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သံုး ေငြစကၠဴ ထုတ္လုပ္ျခင္း လုပ္ငန္းခြင္နဲ႔ နည္းနည္းေလးမွ နီးစပ္ဖူးသူမဟုတ္လို႔ပါပဲ။
ဦးေအးျမင့္အား အမရပူရရွိ ၎၏ ေနအိမ္တြင္ ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ေတဇလိႈင္
ဦးေအးျမင့္အား အမရပူရရွိ ၎၏ ေနအိမ္တြင္ ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ေတဇလိႈင္
ကံတရားကဖန္လာေတာ့ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ အိုဆာကာၿမိဳ႕မွာ ျပဳလုပ္တဲ့ World Expo 70 ျမန္မာျပခန္းအတြက္ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ကုိ တာဝန္ယူထားခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ ရယူထားတဲ့ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ ဥကၠ႒ ဦးေနဝင္းရဲ႕ ဆင့္ေခၚခ်က္ သူထံ ရုတ္တရက္ ေရာက္လို႔လာပါတယ္။
“ဂ်ပန္မွာရိွတဲ့ ျမန္မာသံရံုးကတစ္ဆင့္ သံုးရက္အတြင္း အဂၤလန္ေရာက္ေအာင္လႊတ္ဖို႔ ဦးေနဝင္းက ညႊန္ၾကားတယ္။ ဘယ္သူမွ မေျပာနဲ႔တဲ့။ သံအမတ္ႀကီးေတာင္ မသိဘူး။ ဘာကိစၥလဲဆိုတာ” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒကို သြတ္သြင္းကာ တစ္ပါတီ အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အၿငိမ္းစား တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္လည္းျဖစ္၊ အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးလည္းျဖစ္တဲ့ ဦးေနဝင္းဟာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၊ လန္ဒန္ၿမိဳ႕မွာ ေနအိမ္တစ္လံုး ဝယ္ယူထားၿပီး သြားေရာက္အနားယူေလ့ ရိွခ်ိန္ပါ။
“အဲဒီေလာက္အေဝးႀကီးကို အဖြဲ႕လိုက္မဟုတ္ဘဲ တစ္ေယာက္တည္းသြားရမွာဆိုေတာ့ ရင္ခုန္တာေပါ့ဗ်ာ။ က်ရာတာဝန္ လုပ္ရမွာေပ့ါလို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး သြားလိုက္တယ္။ ကိုယ္ပိုင္တဲ့က႑ေတာ့ ျဖစ္မယ္ထင္တာေပ့ါေလ” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ဆိုပါတယ္။
ဦးေနဝင္းက သူ႔တစ္ဦး ေခၚထားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အေနာက္ဂ်ာမနီက ကူးလာမယ့္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေမာင္ခ်ိဳ၊ ျမန္မာျပည္က လာရမယ့္ ဗုိလ္မွဴးႀကီးတင္လွနဲ႔ ဗိုလ္မွဴးေအာင္သန္းတို႔ ပါဝင္တယ္လို႔ ဦးေအးျမင့္က ျပန္ေျပာင္းေျပာပါတယ္။
“လန္ဒန္မွာ ေလးေယာက္စံုေတာ့ ဦးေနဝင္းကို သံုးခါေလာက္ေတြ႕ရတယ္။ အိမ္မွာေတာ့ မတည္းရဘူး၊ ဟိုတယ္မွာ တည္းခိုင္းတယ္”လို႔ ဦးေအးျမင့္က ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေငြစကၠဴသစ္ ထုတ္လုပ္ေရးကိစၥေတြကို ဗိုလ္မွဴးႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ေမာင္ခ်ိဳနဲ႔ တင္လွတို႔က တာဝန္ယူရၿပီး ဒီဇိုင္းကိစၥကိုေတာ့ ဦးေအးျမင့္နဲ႔အတူ တာဝန္ယူဖို႔ ဗုိလ္မွဴးေအာင္သန္းကို တာဝန္ေပးတယ္လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
“ဗိုလ္မွဴးေအာင္သန္းက ပန္းခ်ီသင္ဖူးတယ္။ ပန္းခ်ီအျမင္ေလး အထိုက္အေလွ်ာက္ ရိွတယ္ေပ့ါဗ်ာ”လို႔ ဦးေအးျမင့္ကေျပာပါတယ္။ အဲဒီတပ္မေတာ္အရာရွိေတြဟာ ေငြစကၠဴထုတ္လုပ္ေရး ကိစၥေတြမွာ အရင္ကတည္းက အေတြ႕အႀကံဳရိွၾကၿပီး ဂ်ာမနီဘာသာစကားကိုလည္း တက္ကၽြမ္းၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ ဦးေနဝင္းနဲ႔ ေငြစကၠဴေပၚမွာ ျမန္မာမႈပန္းဒီဇိုင္းက ဘယ္အခ်ိဳးအစားေလာက္ ယူမယ္၊ ပံုက ဘယ္ေလာက္ယူမယ္ စသျဖင့္ အေပၚယံေဆြးေႏြးၾကၿပီးေနာက္ သူတို႔အဖြဲ႔ ဂ်ာမနီဖက္ကူးၿပီး တစ္လအတြင္း ဒီဇိုင္းကို အၿပီးေရးဆြဲၾကရပါေတာ့တယ္။
ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းေတြအတြက္ အေျခခံသတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ့ အေၾကာင္းအရာ၊ သံုးစြဲမယ့္ပံုနဲ႔ အတုလုပ္ဖို႔ မလြယ္ကူေရးတို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္။ “အင္မတန္စိတ္တဲ့ စုတ္ခ်က္ေလးေတြ သံုးတယ္။ လွလည္းလွရမယ္ ခဲရာခဲဆစ္လည္း ျဖစ္ရမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္တာေပ့ါ” လို႔ သူကဆိုပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၇၇ ခုႏွစ္အထိ ျမန္မာ့ေငြစကၠဴနဲ႕ လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ စာရြက္စာတမ္းေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့ ဝါဇီစက္ရံုမွာ ေျပာင္းေရႊ႕ တာဝန္ထမ္းခဲ့သူ ဦးေအးျမင့္ရဲ႕လက္ရာ ေငြစကၠဴေတြဟာ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ထြက္ရိွလာပါေတာ့တယ္။
ဦးေအးျမင့္ရဲ႕ ေငြစကၠဴဒီဇိုင္နာဘဝဟာ ကံေကာင္းမႈေတြနဲ႔ခ်ည္း ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၅ က်ပ္တန္ေငြစကၠဴနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဝဖန္မႈေတြကိုလည္း လက္ခံရရိွလိုက္ပါေသးတယ္။
နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာဆရာႀကီး ဇဝနရဲ႕ ေဝဖန္ခ်က္ကေတာ့ ထင္ရွားပါတယ္။ အဲဒီ ေငြစကၠဴရဲ႕ ေနာက္ေက်ာက ထန္းပင္ေပၚတက္ေနတဲ့ ထန္းတက္သမား၊ ထန္းအိုးနဲ႔ ထန္းသီးပံုေတြပါတဲ့ ဒီဇိုင္းမွာ ေဝဖန္စရာအခ်ိဳ႕ ရိွေနတာေၾကာင့္ပါပဲ။
အေခ်ာဆြဲၿပီးသား ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းကို ဦးေနဝင္း လာၾကည့္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ျပန္ဆင္စရာရိွတာေတြ ျပင္ဆင္ရင္း ထန္းပင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အရိွတရားတစ္ခုက ခ်ိဳ႕ယြင္းသြားတာမ်ိဳးပါ။
“ထန္းသီးသီးတာက ႁပြတ္ေနေအာင္သီးတာ အားလံုးလဲ သိပါတယ္။ အခိုင္လိုက္ႀကီးေတြေပ့ါ။ သူ႔ဆီက ျပင္ရမွာ ျပန္က်လာတဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြ ျပန္ျပင္ရင္း ထန္းသီးက နည္းၿပီးက်ဲသြားတယ္” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ဆိုပါတယ္။
“ဆရာဇဝနေဝဖန္တာ မွန္တယ္ဗ်။ အမွားကိုေဝဖန္ျပတာ လက္ခံပါတယ္” လို႔လည္း သူက ဆက္ေျပာတယ္။
ဦးေအးျမင့္က ဒီကိစၥအေပၚ အခုအခ်ိန္အထိ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနေသးတယ္ဆိုတာကိုလည္း သူ႔ရဲ႕စကားေတြထဲမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။ “ဇီးျပားတို႔ ခ်ိဳခ်ဥ္တို႔ ပံုႏိွပ္တာမွမဟုတ္ပဲ။ ျပန္ျပင္ခ်င္လည္း ျပင္လို႔မရဘူး” တဲ့။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕ မွတ္တမ္းေတြအရဆိုရင္ ဝါဇီမွာ ဦးေအးျမင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္တဲ့ကာလအတြင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပံုပ ါေငြစကၠဴေတြထဲက ၁ က်ပ္တန္ဟာ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္၊ ၁၀ က်ပ္တန္နဲ႔ ၅ က်ပ္တန္တို႔ဟာ ေနာက္တစ္ႏွစ္ဝ ဇြန္လနဲ႔ ေအာက္တိုဘာလကုန္ရက္ေတြမွာ ထြက္ရိွခဲ့ပါတယ္။
၁၅ က်ပ္တန္ကိုလည္း သူေရးဆြဲခဲ့တယ္လို႔ ေျပာေပမယ့္ အဲဒီ ေငြစကၠဴဟာ ဝါဇီမွာ ဦးေအးျမင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္တဲ့ ကာလအလြန္ ကိုးႏွစ္အၾကာ၊ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္ ၁ ရက္ေန႔ေရာက္မွ ထြက္ရိွတယ္လို႔ ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕ မွတ္တမ္းေတြက ဆိုထားပါတယ္။
“ကြ်န္ေတာ္မရိွေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းထြက္တဲ့ဟာေတြ သံုးႏိုင္မယ့္ပံုေတြ ထားခဲ့တယ္”လို႔ေတာ့ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပံုေငြစကၠဴဒီဇိုင္း ေရးဆြဲမႈကို သူ႔ဘဝမွာ ဂုဏ္ယူဖြယ္အေကာင္းဆံုး လုပ္ေဆာင္ခ်က္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေပမယ့္ ဝါဇီမွာ အခ်ိန္အၾကာႀကီး တာဝန္ မထမ္းခဲ့ရပါဘူး။
ဦးေအးျမင့္ ဒီဇိုင္းထုတ္ထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံု ပါဝင္သည့္ ေငြစကၠဴမ်ားကို ပုဂံရွိ အမွတ္တရပစၥည္းအေရာင္းဆိုင္တစ္ခု၌ ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ေတဇလိႈင္
ဦးေအးျမင့္ ဒီဇိုင္းထုတ္ထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံု ပါဝင္သည့္ ေငြစကၠဴမ်ားကို ပုဂံရွိ အမွတ္တရပစၥည္းအေရာင္းဆိုင္တစ္ခု၌ ေတြ႔ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ေတဇလိႈင္
လက္ေထာက္ဌာနခြဲမွဴးရာထူးနဲ႔ က်ပ္ ၅၀၀ ကေန စတင္ရရိွတဲ့ ႏႈန္းထားနဲ႔ အလုပ္ဝင္ၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခ်ိန္မွာ အထက္အရာရိွထံ သူေရးပို႔လိုက္တဲ့ စာတစ္ေစာင္က ဝါဇီနဲ႔ ဦးေအးျမင့္ကို လမ္းခြဲဖို႔ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။
“ကြ်န္ေတာ္က အဲဒီေလာက္နဲ႔ မစားေလာက္တဲ့အေၾကာင္း မူလမိခင္ဌာနကို ေျပာင္းခ်င္တဲ့အေၾကာင္း စာရွည္ရွည္ေရးၿပီး တင္ျပလိုက္တာ စိတ္ဆိုးသြားၿပီးေတာ့ စက္ရံုမွဴးက အျပစ္ရွာေတာ့တာေပ့ါဗ်ာ” လို႔ သူက ျပန္ေျပာျပတယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ဝါသနာအရ စုေဆာင္းထားတဲ့ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ပန္းခ်ီေတြထဲမွာ ေခတ္ေပၚခႏၶာကိုယ္အသားေပး ပံုအခ်ိဳ႕ ရိွေနတာကို အေၾကာင္းျပၿပီး အထက္အရာရိွက သူ႔ကို အလုပ္ကေန ထုတ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
“လုပ္စားလို႔မရေအာင္ လုပ္တာပဲ”လို႔ သူကေျပာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ျမန္မာျပည္က စက္ရံုအလုပ္ရံု၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ရံုးဌာနအားလံုးဟာ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရပိုင္အျဖစ္ ရိွေနတာမို႔ ဌာနတစ္ခုက အခုလိုအျပစ္ခ်ၿပီး အလုပ္ထုတ္လိုက္ၿပီဆိုရင္ ၀န္ထမ္းအျဖစ္ ဆက္လက္ရပ္တည္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
“အယူခံေတာင္းေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ဖက္က ဦးလွထြန္းျမင့္ဦးဆိုတဲ့ ရခိုင္အမတ္ႀကီး ရက္ကန္းပညာရွင္က ကူညီၿပီး ဦးေနဝင္းဆီစာပို႔ေပးတယ္။ မရပါဘူး။ ဘယ္မွာမွ လုပ္ကိုင္စားလို႔မရတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ အျပစ္ခ်တယ္” လို႔ သူက ျပန္ေျပာျပတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေရးႀကီးစာရြက္စာတမ္းေတြကို ပံုႏိွပ္တဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္စက္ရံုတစ္ခုရဲ႕ သမိုင္းမွာ ဦးေအးျမင့္ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ေငြစကၠဴ၊ တံဆိပ္ေခါင္း၊ ထီလက္မွတ္နဲ႔ ျပကၡဒိန္ဒီဇိုင္းေတြကေတာ့ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဝါဇီက အလုပ္ျပဳတ္ခဲ့တဲ့ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္မွာေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕သား ဦးေအးျမင့္ဟာ အမရပူရကိုျပန္ၿပီး အေျခခ်ရပါေတာ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းေလးေတြ ဟုိနားေရး ဒီနားေရး လုပ္ေနရတဲ့ ဦးေအးျမင့္ကို သူ႔မိတ္ေဆြေတြက ရန္ကုန္တက္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ ကူညီေပးလိုက္ၾကပါတယ္။
“ဒီမွာလုပ္စားလို႔ကေတာ့ ခ်ိဳခ်ဥ္တံဆိပ္တို႔ ဘာတို႔ပဲေရးရမွာ။ ခင္ဗ်ားက ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ ေရးႏိုင္တဲ့ လက္ရိွတာပဲ။ ရန္ကုန္သြားမွျဖစ္မွာဆိုၿပီး အတင္းကူညီၿပီး လႊတ္ၾကတယ္” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္။
ဦးေအးျမင့္နဲ႔ ရန္ကုန္ရဲ႕ ကနဦးေန႔ရက္ေတြကေတာ့ ၃၉ လမ္းနဲ႔ လြစၥလမ္း (ယခုဆိပ္ကမ္းသာလမ္း)ၾကား မဟာဗႏၶဳလလမ္းမေပၚမွာရိွတဲ့ ရုပ္ရွင္မင္းသားဦးထြန္းေဝရဲ႕ တိုက္ခန္းကေန စတင္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဝိုင္အမ္ဘီေအအသင္းကထုတ္တဲ့ ရတနာမြန္မဂၢဇင္းမွာ မ်က္ႏွာဖံုးဆြဲခြင့္ရခဲ့ၿပီး ၂၅ ႏွစ္တိတိ လစဥ္မပ်က္ မ်က္ႏွာဖံုးပံုေရးဆြဲေပးတဲ့အထိ တာဝန္ေက်လို႔ ဝိုင္အမ္ဘီေအ အသင္းႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ လက္မွတ္ကိုလည္း ရရိွခဲ့ပါတယ္။
ဒါတင္မကပါဘူး၊ ဒီဖက္ေခတ္အထိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြ႕ႏိုင္တဲ့ ဘုရား၊ ပုထိုး၊ ေက်ာင္းကန္ေတြရဲ႕ ျမန္မာမႈ ဒီဇိုင္းေတြ၊ အႏုပညာလက္ရာေတြေၾကာင့္ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းေလာကမွာ ပညာရွင္၊ သုေတသီ ဆရာႀကီးဦးေအးျမင့္ဆိုတဲ့ နာမည္တစ္လံုး လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ခဲ့ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုမွတ္တမ္းေကာင္းေတြရိွတဲ့ အဘိုးအိုက ဒီကေန႔မွာေတာ့ “ရိုးရိုးသားသားေျပာရရင္ ဂုဏ္ယူတာေပ့ါ၊ ၀မ္းသာတာေပ့ါ” လို႔ သူ႔ရဲ႕ ဘဝျဖတ္သန္းမႈအေပၚ မွတ္ခ်က္ျပဳပါတယ္။
သူက တိုးတိုးညွင္းညွင္း စကားသံေလးနဲ႔ အေလာသံုးဆယ္ ဆက္ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္။ ေငြစကၠဴေတြမွာ ျမန္မာမႈကိုဆက္ၿပီး အေလးေပးတာျမင္ရေတာ့ ဝမ္းသာသလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ပံုနဲ႔ ေငြစကၠဴေတြကိုလည္း ျပန္ျမင္ခ်င္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပါ။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလးစားအပ္တဲ့၊ ျမတ္ႏိုးအပ္တဲ့ အရာမွန္သမွ်ကို ေနာက္တန္း မပို႔ေစခ်င္ပါဘူး။ ေရွ႕တန္းမွာ ရိွေစခ်င္ပါတယ္” တဲ့။
ေခါင္းစီးဓာတ္ပံု- ေတဇလိႈင္
===========
Search Myanmar
No comments:
Post a Comment