Thursday, March 29, 2012

အနိစၥတရားကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသည့္ ျမန္မာ႔ဓေလ႔

Wednesday, March 28, 2012


 ဂ်ပန္သတင္းေထာက္တဦး၏ မွတ္စုမ်ား အပုိင္း (၇)

“ျမန္မာျပည္မွာ တကယ္ပဲ ေသလြန္သူေတြရဲ႕ အုတ္ဂူေတြ မရွိဘူးလား” လို႔ ဧည့္လမ္းညြန္ကို ေမးၾကည့္ပါတယ္။
“မရွိပါဘူး။ ကြယ္လြန္သူေတြရဲ႕ ရုပ္ခႏၶာဆုိတာ စိတ္၀ိညာဥ္ခ်ဳပ္သြားၿပီးတဲ့ အခြံႀကီးသက္သက္ျဖစ္လို႔ အစြဲအလမ္းမထားၾကဘူး” လို႔ ျပန္ေျဖပါတယ္။
ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာေတာ့ ကြယ္လြန္သူေတြရဲ႕ အေလာင္းကို မီးသၿဂၤဳိဟ္္ေလ့ရွိၿပီး၊ ေက်းလက္ေတြမွာေတာ့ မီးမသၿဂၤဳိဟ္ဘဲ တခါတည္း ေျမျမွဳပ္လိုက္တဲ့အေၾကာင္း ရွင္းျပပါတယ္။ အေလာင္းကုိ မီးသၿဂၤဳိလ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ျပာေတြကိုလည္း ဂူသြင္းတာထက္ စြန္႔ပစ္လိုက္ၾကတာပဲမ်ားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွာ ေသသြားတဲ့ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြကို သုႆာန္ေျမမွာ ကန္ေတာ့တယ္ဆုိတာမ်ဳိးက မရွိပါဘူး။
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ကုိယ့္ရဲ႕၀ိညာဥ္ကိုပဲ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းတရားကို က်င့္ႀကံရပါတယ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ ေထရ၀ါဒကို ဗုဒၶသာသနာထြန္းကားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္က ဘာသာေရးအေလ့အက်င့္ကေန (ရုပ္တရား၊ နာမ္တရားတို႔ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ) နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြမွာ မိသားစုအမည္ဆုိတာလည္း မရွိပါဘူး။ မိသားစု သံေယာဇဥ္ စည္းေႏွာင္မႈက နီးနီးကပ္ကပ္ဆုိေပမဲ႔ တေယာက္ခ်င္းစီအတြက္ အမည္တမ်ဳိးစီပဲ မွည့္ေခၚၾကပါတယ္။ ဒါကလည္း လူတဦးခ်င္းစီရဲ႕ ပုဂၢလိက နာမ္တရားေတြ အေပၚမွာပဲ အေလးထားတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ႕ ဘာသာတရားယံုၾကည္ခ်က္ကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ေနပါတယ္။
မုိင္နိခ်ီ ရွင္ဘြန္းသတင္းစာက ျမန္မာျပည္မွ ေပးစာမ်ားေဆာင္းပါးက႑မွာ ဒီမုိကေရစီအေရး လွႈပ္ရွားမွႈရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္ေတာ္ႀကီးတပါးက ေမးၿပီး သူက ျပန္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားတာေတြကို ဒီလို ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဘုန္ေတာ္ႀကီးက - “ဒကာမႀကီး၊ ခ်မ္းသာရွာခ်င္လုိ႔ ဒီကို ေရာက္လာတာလား” လို႔ ေမးတဲ့အခါမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က “ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မႈကို တပည့္ေတာ္မ မမက္ေမာပါဘုရား” လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္လုိက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး က - “အဖိုးအထုိက္အတန္ဆံုး စည္းစိမ္ခ်မ္းသာဆိုတာဟာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းပဲ ဒကားမႀကီး” လို႔ ဆံုးမတဲ့ အေၾကာင္း ေရးထားပါတယ္။
ဘုန္းေတာ္ၾကီးေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို နားလည္မႈလြဲၿပီး သေဘာမေပါက္လုိက္တာကို သိသြားတဲ့ အခါမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ရွက္ကိုးရွက္ကန္းျဖစ္သြားတဲ့ပံုပါပဲ။
ၿခံဳေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ဘာသာတရားယံုၾကည္မႈဟာ ေခတ္သစ္ ဂ်ပန္ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘာသာတရားယံုၾကည္မွႈထက္ ေလးနက္ပါတယ္၊ ေလာကႀကီးမွာ “အရာတုိင္း မၿမဲျခင္း - အနိစၥတရား” ကိုလည္း ခပ္ေရးေရး နားလည္လက္ခံထားၾကပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ေရႊတိဂံုဘုရား ေျမာက္ဘက္မုဒ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မွာ အာဇာနည္ဗိမာန္ႀကီးရွိပါတယ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဗိမာန္လုိ႔လည္း လူသိမ်ားပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ဖခင္၊ လုပ္ႀကံခံလုိက္ရတဲ့ လြတ္လပ္ေရး သူရဲေကာင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ၀ိညာဥ္ကိန္းေအာင္ရာ ေနရာလို႔ ဆုိႏုိ္င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂူဗိမာန္ဆုိတာထက္ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ ဗိမာန္လို႔ပဲ ဆုိရမယ့္ပံု ရွိပါတယ္။
က်ေနာ္အေနနဲ႔ အာဇာနည္ဗိမာန္ကို သြားၾကည့္ခ်င္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ သံတမန္က အာဇာနည္ေန႔က်မွပဲ ဖြင့္တာလု႔ိေျပာပါတယ္။ အနီးနားတ၀ုိက္က လံုၿခံဳေရးကလည္း တင္းက်ပ္လြန္းပါတယ္။
က်ေနာ့္ရဲ႕ ဧည့္လမ္းညြန္ကလည္း “ေရႊတိဂံုေျမာက္ဘက္မုခ္ကေနပဲ လွမ္းၾကည့္တာေပါ့။ ဓာတ္ပံုေတာ့ ရုိက္ဖို႔ မႀကိဳးစားနဲ႔၊ လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႔ေတြက ဓာတ္ပံုျပန္ရုိက္တာခံေနရဦးမယ္” လို႔ အႀကံျပဳပါတယ္။
ဘုရားရဲ႕ေျမာက္ဘက္မုခ္ကေန သံစည္းရိုးေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ေမွ်ာ္ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါမွာ အမိုးနီနီနဲ႔ အာဇာနည္ဗိမာန္ၾကီးကို ျမင္ရပါတယ္။ ဗိမာန္နဲ႔ ကပ္လ်က္မွာ ရဲစခန္းလည္းရွိၿပီး ရဲအရာရွိေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
ကင္မရာထုတ္ဖို႔လည္း ခ်ီတံုခ်တံုျဖစ္တုန္းမွာပဲ ဧည့္လမ္းညြန္က ရဲစခန္းထဲကို ခပ္သုတ္သုတ္ေလး ၀င္သြားပါတယ္။ သူျပန္လာတဲ့အခါမွာ စခန္းမွဴးက ဓာတ္ပံုရုိက္ခြင့္ျပဳလုိက္ၿပီလို႔ လာေျပာပါတယ္။ လံုၿခံဳေရးစည္းကမ္းခ်က္ေတြ ေလွ်ာ့ေပါ့ထားတဲ့ လကၡဏာပါပဲ။
၁၉၈၃ ခုႏွစ္တုန္းက အၾကမ္းဖက္ဗံုးခြဲမႈျဖစ္ခဲ့ၿပီးကတည္းက အာဇာနည္ဗိမာန္တ၀ုိက္မွာ လံုၿခံဳေရး တင္းက်ပ္ဖို႔ ျဖစ္လာတာပါ။ အဲဒီတုန္းက ေတာင္ကိုရီးယားသမၼတ ခ်န္ဒူး၀မ္နဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႔၀င္ေတြ အာဇာနည္ကုန္းကို ေရာက္ေနတုန္းမွာ ဗံုးေပါက္မွႈျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊ သမၼတက ေဘးမသီရန္မခ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေပမယ့္ ေတာင္ကိုရီးယားနဲ႔ ျမန္မာအစိုးရပိုင္းက ကက္ဘိနက္၀န္ၾကီးေတြအပါအ၀င္ အရာရွိ ၂၁ ဦး ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္၊ ေျမာက္ကိုရီယားအစိုးရရဲ႕ လက္ခ်က္ပါပဲ။
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ျမန္မာအစိုးရက တုိင္းျပည္မွာ တုိင္းျပည္ညီညြတ္ေရးကို အသဲအသန္ လိုခ်င္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကုိလည္း ညီညြတ္ေရးရဲ႕ သေကၤတအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေနတဲ့ အခ်ိန္ပါပဲ။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အာဇာနည္ကုန္းကို ေသြးစြန္းေစခဲ့တဲ့ ေျမာက္ကိုရီးယားရဲ႕ လုပ္ရပ္ကို လက္တံု႔ျပန္တဲ့အေနနဲ႔ ျမန္မာအစိုးရက ေျမာက္ကိုရီယားကို သံတမန္ အဆက္အသြယ္ျဖတ္ေတာက္ပစ္လုိက္ပါတယ္။ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ ႏိုင္ငံအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳတာကိုလည္း ရပ္ဆုိင္းပစ္လုိက္ပါတယ္။
ေျမာက္ကိုရီးယားႏုိင္ငံကို ယုတ္မာေကာက္က်စ္တဲ့ ႏုိင္ငံအျဖစ္ ျမန္မာအစိုးရက သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အေရာက္မွာေတာ့ ျမန္မာက ေျမာက္ကိုရီယားနဲ႔ သံတမန္ ဆက္ဆံေရး ျပန္ဆက္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္အစိုးရက ျမန္မာအစိုးရ၊ ႏုိင္ငံျခားေရးဌာနက အဆင့္ျမင့္အရာရွိတေယာက္ကို ဒီလို သံတမန္ ဆက္ဆံေရး ျပန္လည္ ထူေထာင္တာရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က အဓိက ရည္မွန္းခ်က္က ဘာလဲလို႔ ေမးခဲ့ပါတယ္။
သံတမန္တဦးရဲ႕ အဆုိအရ ျမန္မာအရာရွိက ျပန္ေျပာတာက ဒါဟာ ျမန္မာျပည္က ဘက္ေပါင္းစံု သံတမန္ဆက္ဆံေရး လမ္းေၾကာင္းဖြင့္ဖို႔ ရည္ရြယ္တာျဖစ္တယ္။ ျမန္မာေတြရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားက အၿမဲတမ္းႀကီး အာဃာတ မႀကီးတတ္ပါဘူးလို႔ ဆုိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံတကာမွာေတာ့ ျမန္မာအစိုးရက ေျမာက္ကိုရီးယားဆီ စစ္ေရး အေထာက္အပံ့ေတြနဲ႔ ျမန္မာျပည္က ဆန္ေတြနဲ႔ လဲေနတယ္ဆုိတဲ့ ေကာလဟလေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနပါတယ္။ စီးပြားေရး ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆုိ႔တာေတြ လုပ္ထားတဲ့ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြကို ျမန္မာအစိုးရက သတိေပး အခ်က္ျပလုိက္တာလည္း ျဖစ္ပံုရပါတယ္။
သိပ္မၾကာခင္တုန္းကပဲ ရန္ကုန္က လူကုန္ထံရပ္ကြက္မွာ ေျမာက္ကိုရီယား စာေသာက္ဆုိင္ တဆုိင္ ဖြင့္လုိက္ပါတယ္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သံတမန္ ဆက္ဆံေရးျပန္လည္ ထူေထာင္တာရဲ႕ လကၡဏာပါပဲ။ ဇိမ္ခံအိမ္ၾကီးနဲ႔ ပိုတူတဲ့ စားေသာက္ဆုိင္မွာ "Koryo Restaurant” လို႔ ဆုိင္းဘုတ္ႀကီး ခ်ိတ္ထားၿပီး အျပာေရာင္၀တ္စံုေတြနဲ႔ စာပြဲထုိး ၆ ေယာက္ကလည္း "Annyeong Haseyo." ( အနီယာ ဟာေရွးေရာ္) လို႔ ႏွႈတ္ဆက္ပါတယ္။ ေျမာက္ကိုရီယားႏုိင္ငံ အလံအမွတ္အသားပါတဲ့ နာမည္ျပားေတြ ကိုယ္စီနဲ႔ပါ။
(ရန္ကုန္တြင္ ဖြင္႔ထားေသာ ေျမာက္ကိုရီးယား စားေသာက္ဆိုင္)
စားေသာက္ဆုိင္ထဲမွာ စတိတ္စင္တစင္၊ ကြ်န္းစားပြဲေတြနဲ႔၊ အေဖ်ာ္ယမကာ ေကာင္တာ တခုရွိပါတယ္။ နံရံေပၚမွာေတာ့ flat-screen တယ္လီေဗးရွင္းႀကီး ဆင္ထားပါတယ္၊ အစားအေသာက္ေတြက ၿမိဳ႕ထဲက ဘယ္ဆုိင္နဲ႔မွ မတူေအာင္ ေစ်းႀကီးေပမယ့္ စာပြဲထိုးေတြက အလြန္ယဥ္ေက်းေဖာ္ေရြၾကပါတယ္။
ဒီစားေသာက္ဆုိင္မွာ ေျမာက္ကိုရီယားကို တည္ေထာင္သူ ေဖာင္ဒါႀကီး၊ ကြယ္လြန္သူ သမၼတႀကီး ကင္အီဆြန္းရဲ႕ ဓာတ္ပံုႀကီး ခ်ိတ္ထားတယ္လို႔ ၾကားဖူးေပမယ့္၊ က်ေနာ္ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ မေတြ႔ရပါဘူး။
သမၼတႀကီးပံုကို ၾကည့္ခ်င္လို႔ ဒီစားေသာက္ဆုိင္ကို လာတာပါလို႔ စားပြဲထိုးမေလးကို ေျပာလုိက္ေတာ့၊ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ခဏေလးေစာင့္ပါလို႔ ေျပာပါတယ္။ ေနာက္လည္း ဓာတ္ပံု အေၾကာင္း သူ႔ဆီက ဘာစကားမွ မၾကားရပါဘူး။
အေမရိကန္အစိုးရက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ ျမန္မာနဲ႔ ေျမာက္ကိုရီးယားဆုိတာ အတူတူပဲလို႔ ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ား ေလ့လာေနတဲ့ Institute of Developing Economies က ယိုရွီဟီရို နာကာ နီရွီ Yoshihiro Nakanishi ရဲ႕ အျမင္မွာေတာ့ ဒီႏွစ္ႏုိင္ငံမွာ မတူတာေတြ ရွိတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
ျမန္မာျပည္က ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ လူႀကိဳက္မ်ားေအာင္ မလုပ္ၾကသလို၊ သူ႔တို႔ သားသမီးေတြကို အာဏာလက္ဆင့္မကမ္းၾကပါဘူးလို႔ ေထာက္ျပပါတယ္။ သူတို႔ ေဆြေတြ မ်ဳိးေတြကိုလည္း အစိုးရအဖြဲ႔ထဲမွာ၊ စစ္တပ္ထဲမွာ တရား၀င္ရာထူးေတြကို ေပးေလ့မရွိဘူးလို႔ ဆုိပါတယ္။
“အာရတ္ေႏြဦးက ဥပမာကို ထားလုိက္ဦး။ ေသခ်ာ ေျပာႏုိင္တာကေတာ့ အာဏာရွင္ေတြအတြက္ သူတုိ႔ ေခတ္ကုန္ရင္ ဘယ္သူ႔ကို အာဏာလႊဲရမလဲဆုိတာကို ခက္ခဲပါတယ္” လို႔ ယိုရွီဟီရို နာကာ နီရွီက ေျပာပါတယ္၊
မတ္လ ၂၀၁၁ မွာေတာ့ အာဏာရွင္လို႔ နာမည္တြင္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊက သူ႔ေနရာကို သူ႔ရဲ႔ အနီးကပ္ဆံုး လက္ေထာက္တေယာက္ကို လႊဲေပးလိုက္ပါတယ္။ အရပ္သား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို ေျပာင္းလုိက္ပါတယ္။ နာကာနီရွီရဲ႕ အလိုအရေတာ့ ဒါဟာ တစိတ္တပိုင္းအားျဖင့္ စစ္တပ္တြင္း ညီညြတ္ေရးနဲ႔ ျငိမ္၀ပ္ပိျပားေရးအတြက္ရည္ရြယ္တာလို႔ ဆုိပါတယ္။
တနည္းအားျဖင့္ ဒီမုိကေရစီအင္အားစုေတြနဲ႔ တုိင္းရင္းသားေတြကို ရင္ဆုိင္ႏုိင္ဖို႔ဆိုရင္ စစ္တပ္တြင္း ညီညြတ္မႈ ရွိတယ္ဆုိတာကို ျပသဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီလိုအေျပာင္းအလဲရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ေနာက္ထပ္အေရးႀကီးတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြလည္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။
အဲဒီအေၾကာင္းတရားေတြထဲမွာ ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ၀ိညာဥ္မွာ အစဥ္ကိန္းေအာင္ေနတဲ့ ဘယ္အရာမွမၿမဲဆုိတဲ့ အနိစၥတရားကို လက္ခံလုိက္တာလည္း အေၾကာင္းရင္းတခုျဖစ္ေလ မလားလို႔ ေစာေၾကာေနမိပါတယ္။
(Mainichi Japan) January 26, 2012
ေနသြင္

No comments: