ၾသဂုတ္ ၂၅ ရက္တြင္ ဘဂၤါလီ မြတ္စလင္အစြန္းေရာက္ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားက ရဲစခန္းေပါင္း ၃၀ ခန္႔ႏွင့္ တပ္မေတာ္စခန္းတစ္ခုတို႔ကို တိုက္ခိုက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ျမန္မာတပ္မေတာ္က စစ္ဆင္ေရးတစ္ရပ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းေဒသတြင္ ေနထိုင္ေသာ ဘဂၤါလီမြတ္စလင္ အမ်ားအျပားသည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ေျပးခိုလံႈခဲ့ၾကသျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ ကုလသမဂၢအပါအ၀င္ ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ျပင္းထန္ေသာ ဖိအားေပးမႈမ်ား ျပဳလုပ္လာခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ရခိုင္ျပည္နယ္၌ ဘဂၤါလီ အစြန္းေရာက္အၾကမ္းဖက္သမားမ်ား၏ တိုက္ခိုက္မႈမွစတင္ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အက်ပ္အတည္း တစ္ရပ္အတြင္းသို႔ က်ေရာက္ခဲ့သည့္အျပင္ ျပည္ပႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕၏ စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈမ်ား၊ တစ္ဖက္သတ္ ဖိအားေပးမႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္လာရျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ ကုလသမဂၢလံုျခံဳေရး ေကာင္စီ၏ အေရးယူမႈမ်ား ျဖစ္လာမည္လားဟု စိုးရိမ္မႈမ်ား ထြက္ေပၚလာသည္။
လံုျခံဳေရးေကာင္စီအေနျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအား အေရးယူရန္ ျပင္သစ္သမၼတ၏ လံႈ႔ေဆာ္မႈ
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဘဂၤါလီမြတ္စလင္တို႔အား တိုက္ခိုက္မႈမ်ားသည္ “လူမ်ဳိးတံုး သတ္ျဖတ္မႈ” ေျမာက္သည္ဟု ျပင္သစ္သမၼတ အီမန္ႏ်ဴယယ္မက္ခရြန္က စက္တင္ဘာ ၂၀ ရက္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ “က်ယ္ျပန္႔လာေနတဲ့ ဒီလူမ်ဳိးတံုး သတ္ျဖတ္မႈ၊ လူမ်ဳိးစုလိုက္ သုတ္သင္မႈ” ကုိ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက ႐ႈတ္ခ်ရန္အတြက္ ျပင္သစ္က အျခားအဖြဲ႕၀င္မ်ားႏွင့္အတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ျပင္သစ္႐ုပ္သံ TMC ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ မက္ခရြန္က “ကုလသမဂၢက ႐ႈတ္ခ်မႈ ထုတ္ျပန္ၿပီဆိုရင္ ကုလသမဂၢရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈအတြက္ မူေဘာင္တစ္ခုကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အက်ဳိးဆက္ေတြရွိလာမွာပါ” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရးအဖြဲ႕ အႀကီးအကဲက ဘဂၤါလီမြတ္စလင္တုိ႔ကို ျမန္မာလံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားက စနစ္တက် တုိက္ခိုက္ေနၿပီး “လူမ်ဳိးစုလိုက္ သုတ္သင္မႈသင္႐ိုးနမူနာ” ဟု ေဖာ္ျပေျပာဆုိခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေပါင္း ခုနစ္ႏုိင္ငံ၏ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၌ ေတာင္းဆိုမႈ
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ ပဋိပကၡအား ေဆြးေႏြးရန္အတြက္ လာမည့္သီတင္းပတ္၌ ေတြ႕ဆံုရန္ ၿဗိတိန္၊ ျပင္သစ္၊ အေမရိကန္တို႔အျပင္အီဂ်စ္၊ ကာဇက္စတန္၊ ဆီနီေဂါႏွင့္ ဆြီဒင္တို႔က လံုျခံဳေရး ေကာင္စီကို ေတာင္းဆိုထားေၾကာင္းလည္း စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္တြင္ သတင္းထြက္ေပၚလာသည္။ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ဘဂၤါလီမြတ္စလင္တို႔အား ျမန္မာစစ္တပ္က ႏွိမ္နင္းမႈကို ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ အန္တိုနီယိုဂူတာရက္စ္က လံုျခံဳေရးေကာင္စီအား ရွင္းလင္းေျပာၾကားေစလိုသည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက ရခိုင္ျပည္နယ္၌ အျပင္းအထန္ ႏွိမ္နင္းမႈမ်ား ရပ္တန္႔ရန္ ေတာင္းဆိုထားသည္။
လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ အလွည့္က် ဥကၠ႒ျဖစ္ေသာ အီသီယိုပီးယားက အစည္းအေ၀းအတြက္ အခ်ိန္သတ္မွတ္ရန္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႏွိမ္နင္းမႈမ်ား အဆံုးသတ္ရန္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက “ျပင္းထန္ၿပီး လ်င္ျမန္ေသာ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ” ျပဳေစလိုေၾကာင္း အေမရိကန္သမၼတ ေဒၚနယ္ထရန္႔ကလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု အေမရိကန္ဒုတိယသမၼတ မိုက္ပင့္စ္က စက္တင္ဘာ ၂၀ ရက္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လံုျခံဳေရးေကာင္စီသည္ ရခိုင္ အက်ပ္အတည္း စတင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ပုိင္း ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ပတ္သက္၍ တံခါးပိတ္ေဆြးေႏြးမႈ ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္တိုင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ သီတင္းပတ္တြင္ ျပင္းထန္ေသာ ဖိႏွိပ္မႈမ်ား အဆံုးသတ္ရန္ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားအား လံုျခံဳေရးေကာင္စီက တုိက္တြန္းခဲ့ၿပီး ရခိုင္အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႐ႈတ္ခ်ေၾကာင္း တရား၀င္မဟုတ္ေသာ ေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ အေျခအေနမ်ား မတုိးတက္ပါက လံုျခံဳေရးေကာင္စီသည္ တရား၀င္ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ရန္ စဥ္းစားႏိုင္ေၾကာင္း သံတမန္မ်ားက ေျပာၾကားထားသည္။
သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံအား ျပင္းထန္ေသာ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ ျပဳလုပ္ေရးအတြက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ထုတ္ျပန္ရန္လိုအပ္ၿပီး လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၌ အတည္ျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အဖြဲ႕၀င္ ၁၅ ႏိုင္ငံအနက္ ကိုးႏုိင္ငံက ေထာက္ခံရန္ လိုအပ္သည့္အျပင္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ ငါးႏုိင္ငံျဖစ္သည့္ ႐ုရွား၊ တ႐ုတ္၊ အေမရိကန္၊ ၿဗိတိန္ႏွင့္ ျပင္သစ္တုိ႔က ဗီတုိျဖင့္ ကန္႔ကြက္မႈ မရွိမွသာ အတည္ျပဳႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ဗီတိုအာဏာရိွေနေသာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အက်ဳိးစီးပြား
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ တ႐ုတ္ႏွင့္ ႐ုရွားက ျပင္းထန္ေသာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈကို သေဘာတူညီဖြယ္ မရွိေပ။ ႐ုရွားႏွင့္ တ႐ုတ္တုိ႔က ယင္းကဲ့သုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ဳိးကို လံုျခံဳေရးေကာင္စီတြင္ ဗီတိုအာဏာသံုး ပယ္ခ်ႏိုင္သည္။
ယင္းအခ်ိန္မွာပင္ ႐ုရွားသတင္း ေအဂ်င္စီျဖစ္ေသာ Sputnik ၌ ရခိုင္တြင္ အက်ပ္အတည္းႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေနရေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ တည္ၿငိမ္မႈ ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းေရးကို တ႐ုတ္က စိတ္၀င္စားေနေၾကာင္း ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအတြက္ အျခားေရြးခ်ယ္စရာ စြမ္းအင္လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကို ျမန္မာက ေပးႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ပထ၀ီႏုိင္ငံေရးၾသဇာရွိေသာ ျမန္မာတြင္ အစၥလာမၼစ္အစြန္းေရာက္မႈ တစ္ရွိန္ထိုး ျမင့္တက္လာႏုိင္ေျခရွိမႈအား တ႐ုတ္က စိုးရိမ္ေနသည္ဟု ဆိုသည္။
ရခိုင္၌အက်ပ္အတည္း ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္တြင္ ယူနန္ျပည္နယ္ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသို႔ IS ဂ်ီဟတ္တို႔ ထိုးေဖာက္၀င္ႏုိင္ေျခကို တ႐ုတ္က အေလးအနက္ စိုးရိမ္ေနသည္ဟု ႏုိင္ငံတကာေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူ တ႐ုတ္ပညာရွင္တစ္ဦးက အမည္မေဖာ္ဘဲ Sputnil ကို ေျပာၾကားခ့ဲသည္။ အစြန္းေရာက္ ဘဂၤါလီမြတ္စလင္တို႔ႏွင့္ ၀ီဂါမြတ္စလင္တို႔သည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွရိွ အစၥလာမၼစ္ အၾကမ္းဖက္မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္သည့္ အခြင့္အေရးရိွသည္ဟု အဆိုပါ ကြၽမ္းက်င္သူက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ စီးပြားေရး အလ်င္အျမန္တိုးတက္မႈ စတင္ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေသာေၾကာင့္ တ႐ုတ္၏ စိုးရိမ္မႈသည္ ပထ၀ီႏုိင္ငံေရး ေနာက္ခံရွိေၾကာင္း ၎က ထပ္မံေျပာၾကားခဲ့သည္။
႐ုရွားအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလ့လာေရးဌာနက Russian Institute of Strategic Studies (RISS) မွ အာရွေရးရာဥကၠ႒ ေဘာရစ္ေဗာ ခြန္စကီးက အိႏိၵယသမုဒၵရာႏွင့္ ယူေရးရွားကို ထိုးေဖာက္ေရး တ႐ုတ္မဟာဗ်ဴဟာအတြက္ ျမန္မာသည္ အဓိကက်ေၾကာင္း Sputnik ကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အိႏိၵယသမုဒၵရာမွ တ႐ုတ္ေတာင္ပိုင္း ျပည္နယ္မ်ားသုိ႔ အထူးသျဖင့္ ယူနန္ျပည္နယ္သို႔ စြမ္းအင္ႏွင့္ အျခားမဟာဗ်ဴဟာက် ထုတ္ကုန္မ်ားသယ္ပို႔ေရးတြင္ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကို မျဖတ္ဘဲ အလြန္တို ေသာလမ္းေၾကာင္းျဖင့္ ျမန္မာမွတစ္ဆင့္ ျဖတ္သန္းႏုိင္ေၾကာင္း ရစ္ေဗာခြန္စကီးက ရွင္းျပခဲ့သည္။
အၾကမ္းဖက္မႈ ပ်ံ႕ႏွံ႔ႏုိင္သည့္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈအတြက္ တ႐ုတ္အစိုးရသည္ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားအား သံတမန္ေရးႏွင့္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ အားေပးမႈမ်ား အရွိန္ျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ေနျပည္ေတာ္တြင္ ဆက္ဆံေရး႐ံုးကို တ႐ုတ္က မၾကာေသးမီက ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ တ႐ုတ္သည္ ရခိုင္ရွိ ဒုကၡသည္မ်ားအတြက္ အေရးေပၚလူသားခ်င္း စာနာမႈအကူအညီ မ်ားေပးမည္ဟုလည္း ေျပာၾကားထားသည္။ အေစာပိုင္းကတည္းက တ႐ုတ္ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဂန္ရႊမ္က “ျမန္မာႏုိင္ငံ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္မႈေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးကို ထိန္းသိမ္းဖု႔ိ ျမန္မာအစိုးရရဲ႕ အားထုတ္မႈေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေထာက္ခံပါတယ္။ အဲဒီမွာ အမိန္႔အာဏာထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ပံုမွန္ဘ၀ကို ျဖစ္ႏုိင္သမွ်အျမန္ ဆံုးျပန္ေရာက္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴမွအစျပဳမည့္ တ႐ုတ္၏ OBOR စီမံကိန္းႀကီးႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတို႔သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအတြက္ ႀကီးမားလွေသာ အက်ဳိးစီးပြားရိွသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ရခိုင္ျပႆနာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအား ၀င္ေရာက္အကာအကြယ္ေပးမည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္သည္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၌ ဗီတိုအာဏာ သံုးခြင့္ရိွေနေသာ အျမဲတမ္း အဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံျဖစ္သည္။
ဗီတိုအာဏာဟူသည္
ကုလသမဂၢလံုျခံဳေရးေကာင္စီ၌ ဗီတိုအာဏာဟူသည္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ငါးႏုိင္ငံ (တ႐ုတ္၊ ျပင္သစ္၊ ႐ုရွား၊ ၿဗိတိန္ႏွင့္ အေမရိကန္) တို႔သာလွ်င္ အသံုးျပဳပိုင္ခြင့္ ရိွသည္။ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ထိေရာက္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို အတည္ျပဳျခင္းအား ဗီတိုအာဏာသံုး၍ ကာကြယ္ႏိုင္သည္။ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ မဲမေပးဘဲေနျခင္း သို႔မဟုတ္ ပ်က္ကြက္ျခင္း ရိွခဲ့လွ်င္မူ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မူၾကမ္းကို အတည္ျပဳျခင္းမွ ကာကြယ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။
သို႔ေသာ္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ ႏုိင္ငံမ်ားကိုယ္တိုင္က ဆံုးျဖတ္သည့္ က်င့္ထံုးဆိုင္ရာ မဲေပးမႈမ်ားကို ဗီတိုအာဏာ မသံုးႏုိင္ေပ။ အျမဲတမ္း အဖြဲ႕၀င္ႏိုင္ငံမ်ားသည္ က်င့္ထံုးဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မူၾကမ္းမ်ားကိုမူ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက အတည္ျပဳျခင္းအား ပိတ္ဆို႔ျခင္း မျပဳႏုိင္ဘဲ မဲေပး႐ံုသာ ေပးႏုိင္သည္။ အျမဲတမ္း အဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံက ကန္႔ကြက္မဲေပးျခင္းသည္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မဟုတ္ဘဲ အေထြေထြညီလာခံက အဆိုျပဳျခင္းျဖစ္သည့္တိုင္ အတြင္းေရးမွဴး ခ်ဳပ္ေရြးခ်ယ္မႈကိုလည္း ပိတ္ဆို႔ႏုိင္သည္။
ကုလသမဂၢ ပဋိညာဥ္စာတမ္း အပိုဒ္ ၂၇
ကုလသမဂၢ ပဋိညာဥ္စာတမ္း အပိုဒ္ ၂၇ ၌ (၁) လံုျခံဳေရးေကာင္စီ အဖြဲ႕၀င္အသီးသီးအေနျဖင့္ မဲတစ္မဲ ေပးပိုင္ခြင့္ရိွသည္ (၂) က်င့္ထံုးဆိုင္ ရာကိစၥမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို အဖြဲ႕၀င္ကိုးႏုိင္ငံ၏ ေထာက္ခံမဲျဖင့္ ခ်မွတ္ရမည္ (၃) အျခားေသာ ကိစၥအားလံုးႏွင့္ပတ္သက္၍ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံမ်ား၏ တညီတညြတ္တည္း ေထာက္ခံမႈ အပါအ၀င္ အဖြဲ႕၀င္ကိုးႏုိင္ငံ၏ ေထာက္ခံမဲျဖင့္ ဆံုးျဖတ္သည္။
ဗီတိုအာဏာ အသံုးျပဳမႈမ်ား
ဗီတိုအာဏာကို အမွန္တကယ္ အသံုးျပဳျခင္းႏွင့္ ယင္းကို အသံုးျပဳရန္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အျမဲတမ္းရိွျခင္း တို႔သည္ ကုလသမဂၢသမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၏ အဓိကလကၡဏာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အကုန္အထိ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပါင္း ၂၁၅ ခုကို ဗီတိုအာဏာသံုးကာ ပယ္ခ်ခဲ့သည္။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ အထိ ႏွစ္စဥ္ပ်မ္းမွ်ဗီတိုအာဏာ သံုးစြဲမႈသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ငါးႀကိမ္ႏႈန္းရိွသည္။ ယင္းေနာက္ပိုင္းတြင္ ပ်မ္းမွ်ႏွစ္စဥ္သံုးစြဲမႈႏႈန္းသည္ တစ္ႀကိမ္ေက်ာ္႐ံုသာ ရိွသည္။
အဆုိျပဳခ်က္တစ္ခုသည္ လိုအပ္ေသာ မဲအမ်ားစုပင္ ရရိွျခင္းမရိွပါက လံုျခံဳေရးေကာင္စီ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ဗီတိုအာဏာသံုးစြဲရမႈကို ေရွာင္လႊဲႏုိင္သည္။ ဗီတိုအာဏာအသံုးျပဳျခင္းသည္ သက္ဆုိင္ရာ အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သံတမန္ဆိုင္ရာ သီးသန္႔ကန္႔သတ္ထားမႈ အဆင့္တစ္ဆင့္ကို ေဖာ္ျပေနသည္။ ဗီတိုအာဏာ အသံုးျပဳျခင္း သို႔မဟုတ္ ဗီတိုအာဏာျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လုံျခံဳေရးေကာင္စီသည္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕ ၀င္ႏုိင္ငံမ်ား ပါ၀င္ပတ္သက္ေနသည့္ စြက္ဖက္မႈမ်ားႏွင့္ စစ္ပြဲအခ်ဳိ႕တြင္ အေကာင္းဆံုး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ရန္ အကန္႔အသတ္ရိွခဲ့သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယား (၁၉၅၄-၆၂)၊ စူးအက္ (၁၉၅၆)၊ ဟန္ေဂရီ (၁၉၅၆)၊ ဗီယက္နမ္ (၁၉၄၆-၇၅)၊ တ႐ုတ္-ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲ (၁၉၇၉)၊ အာဖဂန္နစၥတန္ (၁၉၇၉-၈၈)၊ ပနားမား (၁၉၈၉)၊ အီရတ္ (၂၀၀၃) ႏွင့္ ေဂ်ာ္ဂ်ီယာ (၂၀၀၈) တို႔ ျဖစ္သည္။
ကုလသမဂၢ၏ လုပ္ကိုင္ႏုိင္စြမ္း အကန္႔အသတ္ရိွသည့္ ကိစၥအားလံုးသည္ ဗီတိုအာဏာအမွန္တကယ္ သံုးစြဲမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ေပ။ ဥပမာအေနျဖင့္ အီရန္-အီရတ္စစ္ပြဲ (၁၉၈၀-၈၈)၌ ဗီတိုအာဏာသံုးစြဲခဲ့ျခင္း မရိွခဲ့ေသာ္လည္း ကုလသမဂၢ၏ အခန္းက႑သည္ အနည္းဆံုး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ပင္ ဆူဒန္ ဒါဖာေဒသပဋိပကၡ (၂၀၀၃)၌လည္း ဗီတိုအာဏာ အမွန္တကယ္ သံုးစြဲမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ကုလသမဂၢ၏ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္စြမ္းမွာ အကန္႔အသတ္ရိွခဲ့သည္။ အေရးယူရန္ အေထြေထြသေဘာအရ ဆႏၵနည္းပါးျခင္းက အဓိကျပႆနာ ျဖစ္သည္။
၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဗီတိုအာဏာသံုးစြဲမႈ ေခြၽတာခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေမ ၃၁ ရက္မွ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ေမ ၁၁ ရက္ အထိ ကာလသည္ ကုလသမဂၢ သမိုင္းတြင္ ဗီတိုအာဏာ လံုး၀သံုး စြဲခဲ့ျခင္း မရိွသည့္ အရွည္ၾကာဆံုးကာလ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ကုန္အထိ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက အတည္ျပဳခဲ့သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပါင္း ၆၄၆ ခုရိွခဲ့ရာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၁၅ ခုႏႈန္း ျဖစ္သည္။
၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဆိုဗီယက္ယူနီယံသည္ ဗီတိုအာဏာသံုးစြဲရန္ အေရးႀကီးေသာ အခြင့္အလမ္းတစ္ရပ္ကို လက္လြတ္ခဲ့ရသည္။ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလမွစ၍ ဆုိဗီယက္အစိုးရသည္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၌ မတက္ေရာက္ေရးမူ၀ါဒကို က်င့္သံုးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကုလသမဂၢက တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတ ႏုိင္ငံမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို တရား၀င္ တ႐ုတ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရန္ ျငင္းဆန္ခဲ့မႈကို မေက်နပ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ယင္းအခ်ိန္က လံုျခံဳေရးေကာင္စီသည္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ ႏုိင္ငံအသီးသီးကေပးသည့္ ေထာက္ခံမဲတစ္မဲ ရရိွမႈ မရိွေသာ္လည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္မူၾကမ္းမ်ားကို အတည္ျပဳခဲ့သည္။လံုျခံဳေရးေကာင္စီသို႔ ဆိုဗီယက္ တက္ေရာက္ရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမွတ္ ၈၃ (ဇြန္ ၂၇၊ ၁၉၅၀) ႏွင့္ ၈၄ (ဇူလုိင္ ၇၊ ၁၉၅၀) တို႔အရ အေမရိကန္ေခါင္းေဆာင္ေသာ ညြန္႔ေပါင္းအဖြဲ႕သည္ ေျမာက္ကိုရီးယား၏ တုိက္ခိုက္မႈကို တြန္းလွန္ရန္ ေတာင္ကိုရီးယားအား ကူညီခြင့္ ရရိွသြားခဲ့သည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ၏ စြက္ဖက္မႈမ်ား
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ရွိတ္ဟာစီနာသည္ ကုလသမဂၢအေထြေထြညီလာခံ တက္ေရာက္ရန္ စက္တင္ဘာ ၁၆ ရက္တြင္ ထြက္ခြာသြားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ႏွိမ္နင္းမႈမ်ားျပဳ လုပ္မႈေၾကာင့္ ထြက္ေျပးလာသည့္ ဒုကၡသည္ေပါင္း ၄၀၀,၀၀၀ ခန္႔ အတြက္ အေျခအေနရပ္မ်ား ဆုိးရြားေနသည္ဟုဆိုကာ ဘဂၤါလီမြတ္ စလင္အေရးကိုေျဖရွင္းရန္ ကမၻာက ၀ိုင္း၀န္းကူညီၾကရန္အတြက္ ကုလသမဂၢ၌ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့သည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ကိစၥမ်ားအတြက္ ကန္႔ကြက္ရန္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံဆုိင္ရာ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးကို တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ဆင့္ ေခၚခဲ့ၿပီးေနာက္ တစ္ရက္အၾကာတြင္ ကုလသမဂၢသို႔ ထြက္ခြာလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဟာစီနာသည္ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕၌ ေဆြးေႏြးေျပာဆုိမႈမ်ား ျပဳလုပ္စဥ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ပိုမုိ၍ဖိအားေပးၾကရန္ ေတာင္းဆုိခဲ့သည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံသည္ ဒုကၡသည္အေရးထက္ ေက်ာ္လြန္လွ်က္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ရန္စၿပီး ဖိအားေပးသည္ဟု ယူဆႏိုင္ေသာ အျပဳအမူမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
စက္တင္ဘာလ အေစာပိုင္းကလည္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး ေအအိတ္ခ်္မာမြတ္အလီက ဒါကာၿမိဳ႕၌ အာရပ္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အေနာက္တိုုင္းႏိုင္ငံမ်ားမွ သံတမန္မ်ား၊ ကုလသမဂၢေအဂ်င္စီမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရာတြင္ “ႏိုင္ငံတ ကာအသိုင္းအ၀ိုင္းက ဒါကို လူမ်ဳိးတံုး သတ္ျဖတ္မႈလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလည္း ဒါကိုလူမ်ဳိး တံုးသတ္ျဖတ္မႈလို႔ပဲ ေျပာပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားသည္ လူေပါင္း ၃၀၀၀ ထက္မနည္းကို သတ္ျဖတ္ခဲ့သည္ဟု ဘဂၤလားေဒ့ရွ္အစိုးရက စြပ္စြဲေျပာၾကားခဲ့သည္။ ၎အျပင္ ျမန္မာရဟတ္ယာဥ္မ်ားသည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံပိုင္နက္အတြင္း ၾသဂုတ္ ၂၇၊ ၂၈ ႏွင့္ စက္တင္ဘာ ၁ ရက္ တို႔တြင္ က်ဴးေက်ာ္ပ်ံသန္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု စြပ္စြဲကာ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးအား ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အာဏာပိုင္မ်ားက ေခၚယူသတိေပးခဲ့သည္။
အမွန္တကယ္၌ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံသည္ အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းပီသစြာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အက်ပ္အတည္းကို ေျဖရွင္းရာ၌ အျပဳသေဘာေဆာင္စြာျဖင့္ ပူးေပါင္းကူညီမႈကိုသာ ျပဳသင့္သည္။ စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈမ်ားႏွင့္ ကမၻာက ၀ိုင္း၀န္းဖိအားေပး လာၾကေစရန္ လႈံ႔ေဆာ္ေတာင္းဆိုမႈမ်ား မျပဳသင့္ေပ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ထြက္ေျပးလာသည့္ ဘဂၤါလီမြတ္စလင္ဒုကၡသည္ အေရအတြက္ကို ယခုအခါ ၄၂၉,၀၀၀ ရွိၿပီဟု ဆိုျခင္းမွာလည္း အမွန္တကယ္ရွိသည္ထက္ မ်ားစြာပိုမိုေနသည္ဟု ယူဆႏုိင္သည္။ ယခုဒုကၡသည္မ်ားသည္ ေမာင္ေတာေဒသမွ ထြက္ခြာလာခဲ့ၾကျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ေမာင္ေတာၿမိဳ႕နယ္၏ လူဦးေရစုစုေပါင္းသည္ပင္လွ်င္ ၅၀၀,၀၀၀ ေက်ာ္႐ုံမွ်သာ ရွိသည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ဆိုင္မႈကို ေလးစားရမည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတပ္မေတာ္အေနျဖင့္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ပိုင္ဆိုင္မႈကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ကာ ႏုိင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးကို ကာကြယ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုရခိုင္အေရးတြင္ ၀ိုင္း၀န္းဖိအားေပးၾကျခင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီေဖာ္ေဆာင္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳမည္မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာလူထု၏ ေထာက္ခံမႈသည္ တပ္မေတာ္ဘက္သို႔ ယိမ္းသြား႐ံုသာ ျဖစ္ေစလိမ့္မည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
Ly Mo News
Eleven Media Group
http://news-eleven.com/features/12831
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဘဂၤါလီမြတ္စလင္တို႔အား တိုက္ခိုက္မႈမ်ားသည္ “လူမ်ဳိးတံုး သတ္ျဖတ္မႈ” ေျမာက္သည္ဟု ျပင္သစ္သမၼတ အီမန္ႏ်ဴယယ္မက္ခရြန္က စက္တင္ဘာ ၂၀ ရက္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ “က်ယ္ျပန္႔လာေနတဲ့ ဒီလူမ်ဳိးတံုး သတ္ျဖတ္မႈ၊ လူမ်ဳိးစုလိုက္ သုတ္သင္မႈ” ကုိ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက ႐ႈတ္ခ်ရန္အတြက္ ျပင္သစ္က အျခားအဖြဲ႕၀င္မ်ားႏွင့္အတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ျပင္သစ္႐ုပ္သံ TMC ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ မက္ခရြန္က “ကုလသမဂၢက ႐ႈတ္ခ်မႈ ထုတ္ျပန္ၿပီဆိုရင္ ကုလသမဂၢရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈအတြက္ မူေဘာင္တစ္ခုကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အက်ဳိးဆက္ေတြရွိလာမွာပါ” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရးအဖြဲ႕ အႀကီးအကဲက ဘဂၤါလီမြတ္စလင္တုိ႔ကို ျမန္မာလံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားက စနစ္တက် တုိက္ခိုက္ေနၿပီး “လူမ်ဳိးစုလိုက္ သုတ္သင္မႈသင္႐ိုးနမူနာ” ဟု ေဖာ္ျပေျပာဆုိခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေပါင္း ခုနစ္ႏုိင္ငံ၏ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၌ ေတာင္းဆိုမႈ
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ ပဋိပကၡအား ေဆြးေႏြးရန္အတြက္ လာမည့္သီတင္းပတ္၌ ေတြ႕ဆံုရန္ ၿဗိတိန္၊ ျပင္သစ္၊ အေမရိကန္တို႔အျပင္အီဂ်စ္၊ ကာဇက္စတန္၊ ဆီနီေဂါႏွင့္ ဆြီဒင္တို႔က လံုျခံဳေရး ေကာင္စီကို ေတာင္းဆိုထားေၾကာင္းလည္း စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္တြင္ သတင္းထြက္ေပၚလာသည္။ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ဘဂၤါလီမြတ္စလင္တို႔အား ျမန္မာစစ္တပ္က ႏွိမ္နင္းမႈကို ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ အန္တိုနီယိုဂူတာရက္စ္က လံုျခံဳေရးေကာင္စီအား ရွင္းလင္းေျပာၾကားေစလိုသည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက ရခိုင္ျပည္နယ္၌ အျပင္းအထန္ ႏွိမ္နင္းမႈမ်ား ရပ္တန္႔ရန္ ေတာင္းဆိုထားသည္။
လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ အလွည့္က် ဥကၠ႒ျဖစ္ေသာ အီသီယိုပီးယားက အစည္းအေ၀းအတြက္ အခ်ိန္သတ္မွတ္ရန္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႏွိမ္နင္းမႈမ်ား အဆံုးသတ္ရန္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက “ျပင္းထန္ၿပီး လ်င္ျမန္ေသာ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ” ျပဳေစလိုေၾကာင္း အေမရိကန္သမၼတ ေဒၚနယ္ထရန္႔ကလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု အေမရိကန္ဒုတိယသမၼတ မိုက္ပင့္စ္က စက္တင္ဘာ ၂၀ ရက္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လံုျခံဳေရးေကာင္စီသည္ ရခိုင္ အက်ပ္အတည္း စတင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ပုိင္း ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ပတ္သက္၍ တံခါးပိတ္ေဆြးေႏြးမႈ ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္တိုင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ သီတင္းပတ္တြင္ ျပင္းထန္ေသာ ဖိႏွိပ္မႈမ်ား အဆံုးသတ္ရန္ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားအား လံုျခံဳေရးေကာင္စီက တုိက္တြန္းခဲ့ၿပီး ရခိုင္အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႐ႈတ္ခ်ေၾကာင္း တရား၀င္မဟုတ္ေသာ ေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ အေျခအေနမ်ား မတုိးတက္ပါက လံုျခံဳေရးေကာင္စီသည္ တရား၀င္ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ရန္ စဥ္းစားႏိုင္ေၾကာင္း သံတမန္မ်ားက ေျပာၾကားထားသည္။
သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံအား ျပင္းထန္ေသာ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ ျပဳလုပ္ေရးအတြက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ထုတ္ျပန္ရန္လိုအပ္ၿပီး လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၌ အတည္ျပဳရမည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အဖြဲ႕၀င္ ၁၅ ႏိုင္ငံအနက္ ကိုးႏုိင္ငံက ေထာက္ခံရန္ လိုအပ္သည့္အျပင္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ ငါးႏုိင္ငံျဖစ္သည့္ ႐ုရွား၊ တ႐ုတ္၊ အေမရိကန္၊ ၿဗိတိန္ႏွင့္ ျပင္သစ္တုိ႔က ဗီတုိျဖင့္ ကန္႔ကြက္မႈ မရွိမွသာ အတည္ျပဳႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ဗီတိုအာဏာရိွေနေသာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အက်ဳိးစီးပြား
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ တ႐ုတ္ႏွင့္ ႐ုရွားက ျပင္းထန္ေသာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈကို သေဘာတူညီဖြယ္ မရွိေပ။ ႐ုရွားႏွင့္ တ႐ုတ္တုိ႔က ယင္းကဲ့သုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ဳိးကို လံုျခံဳေရးေကာင္စီတြင္ ဗီတိုအာဏာသံုး ပယ္ခ်ႏိုင္သည္။
ယင္းအခ်ိန္မွာပင္ ႐ုရွားသတင္း ေအဂ်င္စီျဖစ္ေသာ Sputnik ၌ ရခိုင္တြင္ အက်ပ္အတည္းႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေနရေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ တည္ၿငိမ္မႈ ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းေရးကို တ႐ုတ္က စိတ္၀င္စားေနေၾကာင္း ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအတြက္ အျခားေရြးခ်ယ္စရာ စြမ္းအင္လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကို ျမန္မာက ေပးႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ပထ၀ီႏုိင္ငံေရးၾသဇာရွိေသာ ျမန္မာတြင္ အစၥလာမၼစ္အစြန္းေရာက္မႈ တစ္ရွိန္ထိုး ျမင့္တက္လာႏုိင္ေျခရွိမႈအား တ႐ုတ္က စိုးရိမ္ေနသည္ဟု ဆိုသည္။
ရခိုင္၌အက်ပ္အတည္း ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္တြင္ ယူနန္ျပည္နယ္ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသို႔ IS ဂ်ီဟတ္တို႔ ထိုးေဖာက္၀င္ႏုိင္ေျခကို တ႐ုတ္က အေလးအနက္ စိုးရိမ္ေနသည္ဟု ႏုိင္ငံတကာေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူ တ႐ုတ္ပညာရွင္တစ္ဦးက အမည္မေဖာ္ဘဲ Sputnil ကို ေျပာၾကားခ့ဲသည္။ အစြန္းေရာက္ ဘဂၤါလီမြတ္စလင္တို႔ႏွင့္ ၀ီဂါမြတ္စလင္တို႔သည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွရိွ အစၥလာမၼစ္ အၾကမ္းဖက္မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္သည့္ အခြင့္အေရးရိွသည္ဟု အဆိုပါ ကြၽမ္းက်င္သူက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ စီးပြားေရး အလ်င္အျမန္တိုးတက္မႈ စတင္ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေသာေၾကာင့္ တ႐ုတ္၏ စိုးရိမ္မႈသည္ ပထ၀ီႏုိင္ငံေရး ေနာက္ခံရွိေၾကာင္း ၎က ထပ္မံေျပာၾကားခဲ့သည္။
႐ုရွားအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလ့လာေရးဌာနက Russian Institute of Strategic Studies (RISS) မွ အာရွေရးရာဥကၠ႒ ေဘာရစ္ေဗာ ခြန္စကီးက အိႏိၵယသမုဒၵရာႏွင့္ ယူေရးရွားကို ထိုးေဖာက္ေရး တ႐ုတ္မဟာဗ်ဴဟာအတြက္ ျမန္မာသည္ အဓိကက်ေၾကာင္း Sputnik ကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အိႏိၵယသမုဒၵရာမွ တ႐ုတ္ေတာင္ပိုင္း ျပည္နယ္မ်ားသုိ႔ အထူးသျဖင့္ ယူနန္ျပည္နယ္သို႔ စြမ္းအင္ႏွင့္ အျခားမဟာဗ်ဴဟာက် ထုတ္ကုန္မ်ားသယ္ပို႔ေရးတြင္ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကို မျဖတ္ဘဲ အလြန္တို ေသာလမ္းေၾကာင္းျဖင့္ ျမန္မာမွတစ္ဆင့္ ျဖတ္သန္းႏုိင္ေၾကာင္း ရစ္ေဗာခြန္စကီးက ရွင္းျပခဲ့သည္။
အၾကမ္းဖက္မႈ ပ်ံ႕ႏွံ႔ႏုိင္သည့္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈအတြက္ တ႐ုတ္အစိုးရသည္ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားအား သံတမန္ေရးႏွင့္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ အားေပးမႈမ်ား အရွိန္ျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ေနျပည္ေတာ္တြင္ ဆက္ဆံေရး႐ံုးကို တ႐ုတ္က မၾကာေသးမီက ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ တ႐ုတ္သည္ ရခိုင္ရွိ ဒုကၡသည္မ်ားအတြက္ အေရးေပၚလူသားခ်င္း စာနာမႈအကူအညီ မ်ားေပးမည္ဟုလည္း ေျပာၾကားထားသည္။ အေစာပိုင္းကတည္းက တ႐ုတ္ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဂန္ရႊမ္က “ျမန္မာႏုိင္ငံ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္မႈေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးကို ထိန္းသိမ္းဖု႔ိ ျမန္မာအစိုးရရဲ႕ အားထုတ္မႈေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေထာက္ခံပါတယ္။ အဲဒီမွာ အမိန္႔အာဏာထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ပံုမွန္ဘ၀ကို ျဖစ္ႏုိင္သမွ်အျမန္ ဆံုးျပန္ေရာက္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴမွအစျပဳမည့္ တ႐ုတ္၏ OBOR စီမံကိန္းႀကီးႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတို႔သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအတြက္ ႀကီးမားလွေသာ အက်ဳိးစီးပြားရိွသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ရခိုင္ျပႆနာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအား ၀င္ေရာက္အကာအကြယ္ေပးမည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္သည္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၌ ဗီတိုအာဏာ သံုးခြင့္ရိွေနေသာ အျမဲတမ္း အဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံျဖစ္သည္။
ဗီတိုအာဏာဟူသည္
ကုလသမဂၢလံုျခံဳေရးေကာင္စီ၌ ဗီတိုအာဏာဟူသည္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ငါးႏုိင္ငံ (တ႐ုတ္၊ ျပင္သစ္၊ ႐ုရွား၊ ၿဗိတိန္ႏွင့္ အေမရိကန္) တို႔သာလွ်င္ အသံုးျပဳပိုင္ခြင့္ ရိွသည္။ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ထိေရာက္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို အတည္ျပဳျခင္းအား ဗီတိုအာဏာသံုး၍ ကာကြယ္ႏိုင္သည္။ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ မဲမေပးဘဲေနျခင္း သို႔မဟုတ္ ပ်က္ကြက္ျခင္း ရိွခဲ့လွ်င္မူ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မူၾကမ္းကို အတည္ျပဳျခင္းမွ ကာကြယ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။
သို႔ေသာ္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ ႏုိင္ငံမ်ားကိုယ္တိုင္က ဆံုးျဖတ္သည့္ က်င့္ထံုးဆိုင္ရာ မဲေပးမႈမ်ားကို ဗီတိုအာဏာ မသံုးႏုိင္ေပ။ အျမဲတမ္း အဖြဲ႕၀င္ႏိုင္ငံမ်ားသည္ က်င့္ထံုးဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မူၾကမ္းမ်ားကိုမူ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက အတည္ျပဳျခင္းအား ပိတ္ဆို႔ျခင္း မျပဳႏုိင္ဘဲ မဲေပး႐ံုသာ ေပးႏုိင္သည္။ အျမဲတမ္း အဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံက ကန္႔ကြက္မဲေပးျခင္းသည္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မဟုတ္ဘဲ အေထြေထြညီလာခံက အဆိုျပဳျခင္းျဖစ္သည့္တိုင္ အတြင္းေရးမွဴး ခ်ဳပ္ေရြးခ်ယ္မႈကိုလည္း ပိတ္ဆို႔ႏုိင္သည္။
ကုလသမဂၢ ပဋိညာဥ္စာတမ္း အပိုဒ္ ၂၇
ကုလသမဂၢ ပဋိညာဥ္စာတမ္း အပိုဒ္ ၂၇ ၌ (၁) လံုျခံဳေရးေကာင္စီ အဖြဲ႕၀င္အသီးသီးအေနျဖင့္ မဲတစ္မဲ ေပးပိုင္ခြင့္ရိွသည္ (၂) က်င့္ထံုးဆိုင္ ရာကိစၥမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို အဖြဲ႕၀င္ကိုးႏုိင္ငံ၏ ေထာက္ခံမဲျဖင့္ ခ်မွတ္ရမည္ (၃) အျခားေသာ ကိစၥအားလံုးႏွင့္ပတ္သက္၍ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံမ်ား၏ တညီတညြတ္တည္း ေထာက္ခံမႈ အပါအ၀င္ အဖြဲ႕၀င္ကိုးႏုိင္ငံ၏ ေထာက္ခံမဲျဖင့္ ဆံုးျဖတ္သည္။
ဗီတိုအာဏာ အသံုးျပဳမႈမ်ား
ဗီတိုအာဏာကို အမွန္တကယ္ အသံုးျပဳျခင္းႏွင့္ ယင္းကို အသံုးျပဳရန္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အျမဲတမ္းရိွျခင္း တို႔သည္ ကုလသမဂၢသမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၏ အဓိကလကၡဏာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အကုန္အထိ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပါင္း ၂၁၅ ခုကို ဗီတိုအာဏာသံုးကာ ပယ္ခ်ခဲ့သည္။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ အထိ ႏွစ္စဥ္ပ်မ္းမွ်ဗီတိုအာဏာ သံုးစြဲမႈသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ငါးႀကိမ္ႏႈန္းရိွသည္။ ယင္းေနာက္ပိုင္းတြင္ ပ်မ္းမွ်ႏွစ္စဥ္သံုးစြဲမႈႏႈန္းသည္ တစ္ႀကိမ္ေက်ာ္႐ံုသာ ရိွသည္။
အဆုိျပဳခ်က္တစ္ခုသည္ လိုအပ္ေသာ မဲအမ်ားစုပင္ ရရိွျခင္းမရိွပါက လံုျခံဳေရးေကာင္စီ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ဗီတိုအာဏာသံုးစြဲရမႈကို ေရွာင္လႊဲႏုိင္သည္။ ဗီတိုအာဏာအသံုးျပဳျခင္းသည္ သက္ဆုိင္ရာ အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သံတမန္ဆိုင္ရာ သီးသန္႔ကန္႔သတ္ထားမႈ အဆင့္တစ္ဆင့္ကို ေဖာ္ျပေနသည္။ ဗီတိုအာဏာ အသံုးျပဳျခင္း သို႔မဟုတ္ ဗီတိုအာဏာျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လုံျခံဳေရးေကာင္စီသည္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕ ၀င္ႏုိင္ငံမ်ား ပါ၀င္ပတ္သက္ေနသည့္ စြက္ဖက္မႈမ်ားႏွင့္ စစ္ပြဲအခ်ဳိ႕တြင္ အေကာင္းဆံုး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ရန္ အကန္႔အသတ္ရိွခဲ့သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ အယ္လ္ဂ်ီးရီးယား (၁၉၅၄-၆၂)၊ စူးအက္ (၁၉၅၆)၊ ဟန္ေဂရီ (၁၉၅၆)၊ ဗီယက္နမ္ (၁၉၄၆-၇၅)၊ တ႐ုတ္-ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲ (၁၉၇၉)၊ အာဖဂန္နစၥတန္ (၁၉၇၉-၈၈)၊ ပနားမား (၁၉၈၉)၊ အီရတ္ (၂၀၀၃) ႏွင့္ ေဂ်ာ္ဂ်ီယာ (၂၀၀၈) တို႔ ျဖစ္သည္။
ကုလသမဂၢ၏ လုပ္ကိုင္ႏုိင္စြမ္း အကန္႔အသတ္ရိွသည့္ ကိစၥအားလံုးသည္ ဗီတိုအာဏာအမွန္တကယ္ သံုးစြဲမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ေပ။ ဥပမာအေနျဖင့္ အီရန္-အီရတ္စစ္ပြဲ (၁၉၈၀-၈၈)၌ ဗီတိုအာဏာသံုးစြဲခဲ့ျခင္း မရိွခဲ့ေသာ္လည္း ကုလသမဂၢ၏ အခန္းက႑သည္ အနည္းဆံုး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ပင္ ဆူဒန္ ဒါဖာေဒသပဋိပကၡ (၂၀၀၃)၌လည္း ဗီတိုအာဏာ အမွန္တကယ္ သံုးစြဲမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ကုလသမဂၢ၏ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္စြမ္းမွာ အကန္႔အသတ္ရိွခဲ့သည္။ အေရးယူရန္ အေထြေထြသေဘာအရ ဆႏၵနည္းပါးျခင္းက အဓိကျပႆနာ ျဖစ္သည္။
၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဗီတိုအာဏာသံုးစြဲမႈ ေခြၽတာခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေမ ၃၁ ရက္မွ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ေမ ၁၁ ရက္ အထိ ကာလသည္ ကုလသမဂၢ သမိုင္းတြင္ ဗီတိုအာဏာ လံုး၀သံုး စြဲခဲ့ျခင္း မရိွသည့္ အရွည္ၾကာဆံုးကာလ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ကုန္အထိ လံုျခံဳေရးေကာင္စီက အတည္ျပဳခဲ့သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပါင္း ၆၄၆ ခုရိွခဲ့ရာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၁၅ ခုႏႈန္း ျဖစ္သည္။
၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဆိုဗီယက္ယူနီယံသည္ ဗီတိုအာဏာသံုးစြဲရန္ အေရးႀကီးေသာ အခြင့္အလမ္းတစ္ရပ္ကို လက္လြတ္ခဲ့ရသည္။ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလမွစ၍ ဆုိဗီယက္အစိုးရသည္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၌ မတက္ေရာက္ေရးမူ၀ါဒကို က်င့္သံုးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကုလသမဂၢက တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတ ႏုိင္ငံမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို တရား၀င္ တ႐ုတ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရန္ ျငင္းဆန္ခဲ့မႈကို မေက်နပ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ယင္းအခ်ိန္က လံုျခံဳေရးေကာင္စီသည္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႕၀င္ ႏုိင္ငံအသီးသီးကေပးသည့္ ေထာက္ခံမဲတစ္မဲ ရရိွမႈ မရိွေသာ္လည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္မူၾကမ္းမ်ားကို အတည္ျပဳခဲ့သည္။လံုျခံဳေရးေကာင္စီသို႔ ဆိုဗီယက္ တက္ေရာက္ရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမွတ္ ၈၃ (ဇြန္ ၂၇၊ ၁၉၅၀) ႏွင့္ ၈၄ (ဇူလုိင္ ၇၊ ၁၉၅၀) တို႔အရ အေမရိကန္ေခါင္းေဆာင္ေသာ ညြန္႔ေပါင္းအဖြဲ႕သည္ ေျမာက္ကိုရီးယား၏ တုိက္ခိုက္မႈကို တြန္းလွန္ရန္ ေတာင္ကိုရီးယားအား ကူညီခြင့္ ရရိွသြားခဲ့သည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ၏ စြက္ဖက္မႈမ်ား
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ရွိတ္ဟာစီနာသည္ ကုလသမဂၢအေထြေထြညီလာခံ တက္ေရာက္ရန္ စက္တင္ဘာ ၁၆ ရက္တြင္ ထြက္ခြာသြားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ႏွိမ္နင္းမႈမ်ားျပဳ လုပ္မႈေၾကာင့္ ထြက္ေျပးလာသည့္ ဒုကၡသည္ေပါင္း ၄၀၀,၀၀၀ ခန္႔ အတြက္ အေျခအေနရပ္မ်ား ဆုိးရြားေနသည္ဟုဆိုကာ ဘဂၤါလီမြတ္ စလင္အေရးကိုေျဖရွင္းရန္ ကမၻာက ၀ိုင္း၀န္းကူညီၾကရန္အတြက္ ကုလသမဂၢ၌ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့သည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ကိစၥမ်ားအတြက္ ကန္႔ကြက္ရန္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံဆုိင္ရာ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးကို တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ဆင့္ ေခၚခဲ့ၿပီးေနာက္ တစ္ရက္အၾကာတြင္ ကုလသမဂၢသို႔ ထြက္ခြာလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဟာစီနာသည္ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕၌ ေဆြးေႏြးေျပာဆုိမႈမ်ား ျပဳလုပ္စဥ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ပိုမုိ၍ဖိအားေပးၾကရန္ ေတာင္းဆုိခဲ့သည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံသည္ ဒုကၡသည္အေရးထက္ ေက်ာ္လြန္လွ်က္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ရန္စၿပီး ဖိအားေပးသည္ဟု ယူဆႏိုင္ေသာ အျပဳအမူမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
စက္တင္ဘာလ အေစာပိုင္းကလည္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး ေအအိတ္ခ်္မာမြတ္အလီက ဒါကာၿမိဳ႕၌ အာရပ္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အေနာက္တိုုင္းႏိုင္ငံမ်ားမွ သံတမန္မ်ား၊ ကုလသမဂၢေအဂ်င္စီမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရာတြင္ “ႏိုင္ငံတ ကာအသိုင္းအ၀ိုင္းက ဒါကို လူမ်ဳိးတံုး သတ္ျဖတ္မႈလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလည္း ဒါကိုလူမ်ဳိး တံုးသတ္ျဖတ္မႈလို႔ပဲ ေျပာပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားသည္ လူေပါင္း ၃၀၀၀ ထက္မနည္းကို သတ္ျဖတ္ခဲ့သည္ဟု ဘဂၤလားေဒ့ရွ္အစိုးရက စြပ္စြဲေျပာၾကားခဲ့သည္။ ၎အျပင္ ျမန္မာရဟတ္ယာဥ္မ်ားသည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံပိုင္နက္အတြင္း ၾသဂုတ္ ၂၇၊ ၂၈ ႏွင့္ စက္တင္ဘာ ၁ ရက္ တို႔တြင္ က်ဴးေက်ာ္ပ်ံသန္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု စြပ္စြဲကာ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးအား ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အာဏာပိုင္မ်ားက ေခၚယူသတိေပးခဲ့သည္။
အမွန္တကယ္၌ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံသည္ အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းပီသစြာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အက်ပ္အတည္းကို ေျဖရွင္းရာ၌ အျပဳသေဘာေဆာင္စြာျဖင့္ ပူးေပါင္းကူညီမႈကိုသာ ျပဳသင့္သည္။ စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈမ်ားႏွင့္ ကမၻာက ၀ိုင္း၀န္းဖိအားေပး လာၾကေစရန္ လႈံ႔ေဆာ္ေတာင္းဆိုမႈမ်ား မျပဳသင့္ေပ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ထြက္ေျပးလာသည့္ ဘဂၤါလီမြတ္စလင္ဒုကၡသည္ အေရအတြက္ကို ယခုအခါ ၄၂၉,၀၀၀ ရွိၿပီဟု ဆိုျခင္းမွာလည္း အမွန္တကယ္ရွိသည္ထက္ မ်ားစြာပိုမိုေနသည္ဟု ယူဆႏုိင္သည္။ ယခုဒုကၡသည္မ်ားသည္ ေမာင္ေတာေဒသမွ ထြက္ခြာလာခဲ့ၾကျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ေမာင္ေတာၿမိဳ႕နယ္၏ လူဦးေရစုစုေပါင္းသည္ပင္လွ်င္ ၅၀၀,၀၀၀ ေက်ာ္႐ုံမွ်သာ ရွိသည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္ဆိုင္မႈကို ေလးစားရမည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတပ္မေတာ္အေနျဖင့္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ပိုင္ဆိုင္မႈကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ကာ ႏုိင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရးကို ကာကြယ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုရခိုင္အေရးတြင္ ၀ိုင္း၀န္းဖိအားေပးၾကျခင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီေဖာ္ေဆာင္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳမည္မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာလူထု၏ ေထာက္ခံမႈသည္ တပ္မေတာ္ဘက္သို႔ ယိမ္းသြား႐ံုသာ ျဖစ္ေစလိမ့္မည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
Ly Mo News
Eleven Media Group
http://news-eleven.com/features/12831
No comments:
Post a Comment