Sunday, December 19, 2010

ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ လူမႈဘ၀...၂

ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ လူမႈဘ၀...၂  
၁၈ ရာစုနဲ႕ ၁၉ ရာစုႏွစ္ေတြမွာ စက္မႈေတာ္လွန္ေရးေၾကာင့္ လူမႈဘဝ ေတြကို ေျပာင္းလဲပစ္ခဲ့သလို ၂ဝ ရာစု ႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းနဲ႕ ၂၁ ရာစုႏွစ္ေတြမွာလဲ ကြန္ပ်ဴတာေတြက လူမႈဘဝေတြကို ေျပာင္းလဲသြားေစခဲ့တယ္။ အိမ္မွာ၊ ေက်ာင္းမွာ၊ အလုပ္ဌာနေတြမွာက အစ ေနရာတိုင္းမွာ ကြန္ပ်ဴတာေတြနဲ႕ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္ေတြကို သံုးေနၾကပါၿပီ။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အားလံုးက ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္ေတြဆီကေန အက်ဳိးဆက္ေတြကို ခံစားခြင့္ ရေနၾကၿပီျဖစ္တယ္။

အိမ္ေထာင္စုတစ္စုကုိ ဥပမာ ထားၿပီး ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးကိစၥ၊ ပညာေရးကိစၥ၊ မိသားစု ေငြေၾကးသံုးစြဲမႈကိစၥ၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥ၊ စီးပြားေရးအတြက္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္မႈ ကိစၥ၊ Web ထဲကို ဝင္ေရာက္ၾကည့္႐ႈတဲ့ကိစၥ စတဲ့ကိစၥ အားလံုးအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္ကို အသံုးခ်ႏိုင္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္လဲ ဒီေန႕ေခတ္ပိုင္း အိမ္မွာ ကြန္ပ်ဴတာ ထားသိုတယ္ဆုိတာ ေဖ်ာ္ေျဖေရး ကိစၥ၊ အသံုးခ်ဖုိ႕နဲ႕ Web ထဲဝင္ ၾကည့္ဖို႕က အဓိကျဖစ္လာၾကတယ္။

ေဖ်ာ္ေျဖေရးဆိုတဲ့ ေနရာမွာ သီခ်င္းနားေထာင္မယ္၊ ဗီဒီယို႐ုပ္ရွင္ ေတြၾကည့္မယ္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္ ခံစားၾကည့္႐ႈမယ္၊ ဂိမ္းကစားမယ္ စတဲ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အပန္း ေျဖမႈအတြက္ အသံုးခ်ၾကတယ္။ Web ထဲ ဝင္ၾကည့္ရတဲ့အေၾကာင္း ရင္းေတြကေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိႏိုင္ပါတယ္။

Web Site ေတြထဲမွာ ဗဟုသုတ ရွာမွီးႏိုင္တယ္။ စူးစမ္းေလ့လာ စရာေတြနဲ႕ သုေတသနျပဳရာမွာ အသံုးဝင္မယ့္ Information ေတြရွိ တယ္။ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ လတ္တေလာ သတင္းေတြကို သိရွိခြင့္ရႏိုင္တယ္။ ပညာေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ သင္ေထာက္ကူေတြ အမ်ားဆံုးရႏိုင္တယ္။ ပညာဆက္သင္ဖို႕ ေက်ာင္းရွာမလား၊ အလုပ္အကိုင္ ရွာမလား။ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ ငန္းေတြနဲ႕ ဆက္သြယ္မလား။ ပစၥည္းေတြမွာ ၾကားဝယ္ယူမလား။ ဘဏ္စာရင္းေတြကို စစ္ေဆးၾကည့္မလား။ ဒါမွမဟုတ္ Online Banking စနစ္နဲ႕ ေငြအလႊဲအေျပာင္းလုပ္မလား။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ လုပ္ၾကမလား။ စတဲ့ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႕ အဆက္အသြယ္ေကာင္းေတြ ရွိေနတယ္။ သီခ်င္းတို႕၊ ႐ုပ္ရွင္တို႕ကို ဆြဲခ်ယူၿပီး ၾကည့္႐ႈခံစားလို႕လဲရတယ္။ ခရီးသြား လာေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ အစီအစဥ္ေတြ တစ္ထိုင္တည္းလုပ္ကိုင္ႏိုင္ေသးတယ္။ အြန္လိုင္းေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ဂိမ္းေတြလဲ အျပင္းေျပေဆာ့ကစား ခြင့္ရၾကတယ္။ သတင္းစာကအစ မဂၢဇင္း စာေစာင္ေတြကိုလဲ ဖတ္႐ႈခြင့္ ရွိေနတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ Web ထဲမွာကို ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရး ကိစၥေတြ အားလံုးအတြက္ အသံုးခ်စရာ အခြင့္အလမ္းေတြ အမ်ား ႀကီးရႏိုင္ၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုး ကမၻာတစ္ဝန္းလံုး ဘယ္ေနရာမွာရွိေနတဲ့ သူနဲ႕ျဖစ္ျဖစ္ စာအဆက္အသြယ္၊ သတင္းအေပးအယူအားလံုး လုပ္လို႕ ရပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွာဆိုရင္ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ျမင္ေတြ႕ ေနရၿပီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စကား ေျပာသလို အခြင့္အလမ္းေတြအထိ ရွိ ေနတာျဖစ္တယ္။

ဒီလိုနဲ႕ လူ႕ေလာကမွာ အသက္ရွင္ ေနထိုင္မႈနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ဆိုတာ မရွိမျဖစ္အရာ ျဖစ္ေနေစပါေတာ့တယ္။ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္လို႕ ညႊန္းဆိုေျပာရတာကေတာ့ ဘယ္လို လူ႕အသံုးအေဆာင္ပစၥည္း အတြက္ျဖစ္ျဖစ္ ပါဝင္လာခဲ့လို႕ ေျပာရတာ ျဖစ္တယ္။ တစ္နည္း ဥပမာေပး ရမယ္ဆိုရင္ တစ္ခ်ိန္က စိတ္ကူးယဥ္ သိပၸံဇာတ္လမ္းထဲမွာ ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ ပစၥည္းအမ်ားစုကို ဒီေန႕ တကယ့္လက္ေတြ႕ ေလာကမွာ အသံုး ခ်ခြင့္ရေနၾကတာကို ႐ႈျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဧည့္ခန္းမွာလဲ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္နဲ႕ မီးဖိုထဲမွာလဲ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္နဲ႕ ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။

ကြန္ပ်ဴတာ ဆိုတာကို အခြင့္မရွိ မဝင္ရလို႕ စာတန္းထိုးထားတဲ့ အခန္းထဲမွာသာ ရွိမေနေစေတာ့ပဲ လူတိုင္း အသံုးျပဳခြင့္ ရွိၾကတယ္။ အိမ္မွာထား သံုးလို႕လဲ ရတယ္။ ႐ံုးမွာထားသံုးလို႕ လဲရတယ္။ သြားေလရာ ကိုယ္နဲ႕မကြာ သယ္သြားလို႕လဲ ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး အက်ႌအိတ္ထဲထည့္ သြားလို႕ရႏိုင္သလို ေသာ့ခ်ိတ္ေလးထဲမွာ သယ္သြားလို႕ရတဲ့ စနစ္မ်ဳိးေတြ အထိ ျဖစ္ထြန္းလာခဲ့ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုေလာက္က Invisible Computer ဆိုတဲ့ သဘာဝကုိ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၾကပါၿပီ။

ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္ထြန္းကားလာတဲ့ လူ႕ေလာကႀကီးကို အက်ဳိးရလဒ္ ေကာင္းေတြခ်ည္း ရႏိုင္ပါတယ္လို႕ေတာ့ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ဒီလို စနစ္ကို အသံုးခ် ႏုိင္လာတဲ့အတြက္ လူမႈဘဝမွာ အက်ပ္ေတြ႕စရာေတြလဲ ရွိလာေစပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာကို အားကုိးလာတဲ့အတြက္ လူစြမ္း လူစေတြ ေလ်ာ့ပါးလာတာကို ေထာက္ျပႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အနည္းဆံုး မွတ္ယူထားသင့္တဲ့ အေလ့ အက်င့္မ်ဳိးေတြ ေပ်ာက္ပ်က္သြားေစတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ဘယ္အရာမဆို ကြန္ပ်ဴတာထဲမွာ ထည့္သိမ္းထားလို႕ရမွန္း သိထားၾကလို႕ပါပဲ။ လုပ္ငန္းဌာနေတြမွာလဲ ကြန္ပ်ဴတာေတြေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းအင္အားေတြ ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္လာတဲ့အတြက္ အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာေတြ ႀကံဳေတြ႕စရာ ျဖစ္လာရတယ္။ ဆံုး႐ႈံးပ်က္စီးစရာ ရွိလာခဲ့ရင္လဲ ဘာမွမက်န္ရစ္ေတာ့ ေလာက္ေအာင္ ဆံုး႐ႈံးသြားႏိုင္တဲ့ အေျခအေနေတြ ရွိလာႏိုင္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ဝ ႏွစ္ေလာက္က စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဖတ္မိဖူးပါတယ္။ ဆယ္မိနစ္အတြင္း ကမၻာႀကီးရဲ႕ အေျခအေနေတြ ေျပာင္းလဲသြားလိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ေရးသားထားတာ ျဖစ္တယ္။ အေျခခံ ထားတာကေတာ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ငလ်င္ေဘးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ေရးထားတာ ျဖစ္တယ္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ေလာက္မွာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ အႀကီးက်ယ္ဆံုး ငလ်င္ႀကီး လႈပ္ၿပီး တိုက်ဳိၿမိဳ႕ႀကီး ေရေအာက္ျပန္ေရာက္ သြားမယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ေဖာ္က်ဴးထားတယ္။ ဘူမိေဗဒ သုေတသန ပညာရွင္ေတြရဲ႕ တြက္ကိန္းအရ အမွန္တကယ္ပဲ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွာ တိုက်ဳိၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ဒုတိယ အႀကိမ္ငလ်င္ႀကီး ရင္ဆိုင္ရမယ့္ အေနအထားကို တြက္ခ်က္လို႕ ရခဲ့ၾကတယ္။ ဒီအခ်ိန္တုန္းက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးက ထိပ္ဆံုးကို ေရာက္ေနတယ္။ ကမၻာ တစ္လႊားက ႏိုင္ငံႀကီးေတြနဲ႕ ဆက္သြယ္လုပ္ကိုင္ ထားသမွ်ေတြကုိ တိုက်ဳိၿမိဳ႕မွာ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္ေတြနဲ႕ ထားရွိခဲ့တယ္။ ေငြေၾကးရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကအစ ျဖစ္တယ္။ ငလ်င္လႈပ္လိုက္လို႕ ဒီလိုသိမ္းဆည္းထားခဲ့တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ ပ်က္စီးေပ်ာက္ဆံုး သြားႏိုင္တယ္။ ဒီစာအုပ္ထြက္လာၿပီး မၾကာခင္မွာ ဂ်ပန္အစိုးရက အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္အလက္ သိုမွီးမႈေတြကို တိုက်ဳိၿမိဳ႕ရဲ႕ ဆင္ေျခဖံုး ဆိုက္တမ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ Backup ေတြလုပ္ၿပီး သိမ္းဆည္းထားႏိုင္ဖို႕ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ၾကရတယ္။ တကယ္လို႕ ဒီလို အစီအမံမ်ဳိး မရွိဘဲ Due date လြန္ေနတဲ့ ငလ်င္ကသာ ျဖစ္သြားခဲ့ရင္ ကမၻာအရပ္ရပ္နဲ႕ ဆက္သြယ္လုပ္ကိုင္ထားတဲ့ စီမံကိန္းေတြ ပ်က္စီးၿပီး ကမၻာႀကီးရဲ႕ အေျခအေန ေျပာင္းသြားမယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ဖြင့္ဆိုခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုပဲ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္အတြက္ Y2K ျပႆနာကို ေျဖရွင္းခဲ့ၾကရတာကို မွတ္မိၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒီအတြက္ ဆံုး႐ႈံးနစ္နာမႈေတြ အမ်ားအျပား ရွိခဲ့ၾကရတယ္။ တေလာကေတာ့ အလြန္ထိတ္လန္႕ စရာေကာင္းတဲ့ Stwnet Worm ရဲ႕ ဒုကၡေပးမႈကို ႀကံဳေတြ႕လိုက္ ၾကရတယ္။ ညဴကလီးယား စက္႐ံုေတြရဲ႕ အစီအမံကို ကေျပာင္းကျပန္ လုပ္ပစ္ႏိုင္တဲ့ မလိုတမာ ေဆာ့ဖ္ဝဲဆိုတဲ့ ေဆာ့ဖ္ဝဲပ႐ုိဂရမ္ ျဖစ္တယ္။ ဒီအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕ လူမႈဘဝ ဆက္ႏြယ္ပံုကို ေျပာတဲ့အခါ Drawback ေတြကိုလဲ ေျပာရမယ့္အေၾကာင္း တင္ျပရပါတယ္။
၀င္းစံ
 

No comments: