Monday, December 23, 2013

“ၾကင္ၾကင္”

December 23, 2013 at 3:15pm
          အိ္မ္ေဖာ္၊ ဒရိုင္ဘာ၊ မာလီ၊ ထမင္းခ်က္ဆိုတာမ်ဳိးဟာ ျပည့္စုံလာတဲ႔အိမ္ေထာင္စုေတြအတြက္ တီဗီ၊ ေရခဲေသတၱာ၊ အဲယားကြန္း၊ အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္တို႔လို မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ ခန္း၀င္အသုံးအေဆာင္လူသားမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဟိုးအရင္တုန္းကေတာ႔ ေက်းေတြကၽြန္ေတြ ပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ ရွိခဲ႔ၾကေပမယ္႔ ေခတ္ေတြ ဘယ္လိုပဲ ေျပာင္းေျပာင္း လိုအပ္ခ်က္အရ အိမ္အကူလုပ္သားအျဖစ္နဲ႔ ဆက္လက္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနရဆဲပါပဲ။ ကြန္ျမဴနစ္နိုင္ငံႀကီးေတြျဖစ္တဲ႔ တရုတ္တို႔၊ ရုရွားတို႔မွာေတာင္ မကင္းနိုင္ဘူး။ အေနာက္နိုင္ငံေတြမွာဆိုရင္ေတာ႔ ခါးစည္းေအပရြန္အျဖဴ၊ ေခါင္းေဆာင္းအျဖဴကေလးနဲ႔ မ်က္စိထဲျမင္ေယာင္မွတ္မိေစတဲ႔ ယူနီေဖာင္းကေလးေတာင္ ဆင္ထားေသး။ အာဖရိကတိုက္က လူမည္းေတြအမ်ားစုဟာ အဲသည္လုပ္သားေစ်းကြက္ႀကီးရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အရ ဖမ္းဆီးကုန္ကူးေရာင္းခ်ျခင္း ခံၾကရတာေပါ႔။ “Gone with the wind” ဇာတ္ကားထဲမွာဆို စကားလက္အိုဟားရားကို ၿမီးေကာင္ေပါက္အရြယ္ကတည္းက ဂါ၀န္ခါးစည္းႀကိဳးကေလး တင္းေနေအာင္ ခ်ည္ေပးခဲ႔တဲ႔ မာမီကပၸလီႀကီး မွတ္မိတယ္ မဟုတ္လား။ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္မွာေတာင္ သူတို႔တေတြကို ဖယ္ထားလို႔ မရခဲ႔ဘူး။ သမိုင္းမွာလည္း တူတူပဲ။ ေအဘရာဟင္လင္ကြန္းႀကီးလက္ထက္မွာ အေမရိကန္ေတာင္ပိုင္းနဲ႔ ေျမာက္ပိုင္း စစ္ျဖစ္ၾကရတာဟာ ကၽြန္ေတြကို မတရားဖိႏွိပ္ရာက အစျပဳတယ္။ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင္႔အေရး ေျပာခ်င္ေသးလား။ မာတင္လူသာကင္းဆိုတာ လူမည္းေတြအတြက္ ကၽြန္ေတြအတြက္၊ တန္းတူအခြင္႔အေရး ရွိသင္႔တယ္လို႔ အဲသည္အခ်ိန္တုန္းက ဘုရားမႀကိဳက္တဲ႔ အေတြးအေခၚေတြကို ရဲရဲ၀ံ႔၀ံ႔ ေဖာ္ထုတ္သြားခဲ႔သူေပါ႔။

            လူသားအခ်င္းခ်င္း သာတူညီမွ်တဲ႔ အခြင္႔အေရးေတြ ရသင္႔တယ္လို႔ ခၽြင္းခ်က္မရွိ သေဘာတူလာခဲ႔တဲ႔ သည္ကေန႔ေခတ္မွာေတာ႔ ထိုထိုဆိုအပ္ခဲ႔ၿပီးေသာ အိမ္အကူလုပ္သားမ်ားကို အျခားအျခားေသာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈနယ္ပယ္က ကာယဥာဏလုပ္သားမ်ားနဲ႔ တန္းတူရည္တူထား စဥ္းစားေပးခဲ႔ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ တကယ္႔လက္ေတြ႔ဘ၀မွာ သူတို႔ကို ကိုယ္နဲ႔တန္းတူထား စဥ္းစားေပးႏိုင္ဖို႔ဆိုတာကေတာ႔ အိပ္မက္ေတာင္ မက္လို႔မရပါဘူး။ ကိုယ္႔အိမ္ကိုယ္႔စည္းကမ္းနဲ႔ အိမ္ရွင္စိတ္တိုင္းက် ေရးဆြဲထားတဲ႔ ေျခ/ဥကို ဘာအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔မွ ျပင္ဖို႔ မစဥ္းစားနဲ႔။ သူ႔ဆန္စားထားတယ္။ ရဲရဲ မရဲရဲ ရဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ သေဘာေကာင္းလို႔ အဆင္႔အတန္း မခြဲျခားပါဘူး ဆိုတဲ႔အိမ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူတို႔သုံးဖို႔အိမ္သာကသပ္သပ္၊ သနပ္ခါးေက်ာက္ပ်ဥ္ကသပ္သပ္၊ သီးသန္႔ေနစရာ တန္းလ်ားကေလးေပးရင္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ကံေကာင္းလွၿပီ။ သူေနတဲ႔အိမ္အဆင္႔အတန္းကိုလိုက္လို႔ အ၀တ္အစားကေလး မညွဳိးမႏြမ္းရေအာင္ ဆင္တာေတာ႔ ဆင္နိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ ဒါေပမယ္႔ ၾကမ္းတေျပးတည္းအတူထိုင္ဖို႔ေတာင္ မသင္႔ေတာ္ဘူးလို႔ ခံစားၾကလိမ္႔မယ္။ တကယ္လည္း မသင္႔ေတာ္တာအမွန္ပါ။ အိမ္ရွင္ဦးဦးက သမီးသမီးနဲ႔ အေရးေပးဆက္ဆံတာျမင္ရုံနဲ႔ ဟုတ္ဟုတ္မဟုတ္ဟုတ္ သည္လူႀကီးေျခေတာ္တင္ေနၿပီလို႔ မေျပးေသာ္ကန္ရာရွိ သကၤာမကင္းျဖစ္ပလိုက္ၿပီ။ ဒါေၾကာင္႔ သူတို႔နဲ႔အိမ္ရွင္ဆက္ဆံေရးဟာ တျခားေသာလုပ္ငန္းခြင္က အလုပ္ရွင္အလုပ္သမား ဆက္ဆံေရးလို ေဒြးေရာယွက္တင္ ေနလို႔မရဘူး။ စည္းတစ္ခုျခားေနရတယ္။ မဟုတ္ရင္ ကိုယ္ေတြက ဘာမွမျဖစ္ေတာင္ ေစာေစာကေျပာသလို မသင္႔ေတာ္လို႔။

             ဘယ္လိုပဲ စဥ္းစားစဥ္းစား၊ အိမ္ေဖာ္အလုပ္ဆိုတာ အလုပ္ဟူသမွ် ဂုဏ္ရွိစြလို႔ ပါးစပ္က ေၾကြးေၾကာ္ေနေပမယ္႔လည္း အင္မတန္ေအာက္က်ေနာက္က် မ်က္နွာငယ္ရတဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းသေဘာသဘာ၀အရ ဤသို႔ဤႏွယ္ ရွိရတဲ႔အထဲ လူသားမ်ားရဲ႕ ေပြလီေသာစိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားေၾကာင္႔ သူတို႔ဘ၀မ်ားဟာ လူမပီသေတာ႔ေလာက္ေအာင္ကို ႏွိမ္႔ခ်အႏိုင္က်င္႔ျခင္းခံရတတ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ႔ အိမ္ရွင္ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားနဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါတယ္။ ေတာကမရွိဆင္းရဲတဲ႔ ကေလးအရြယ္ လူမမယ္ကေလးေတြကို ႀကိမ္တ၀င္႔၀င္႔နဲ႔ မေသရုံေကၽြးၿပီး ကုတင္ေပၚက ေျခေထာက္တြဲေလာင္းခ်လိုက္ရင္ ဖိနပ္လာစီးေပးခိုင္းတဲ႔၊ တီဗီၾကည့္ရင္ ေဘးနားက ယပ္ေတာင္တေခ်ာင္းနဲ႔ တျဖတ္ျဖတ္ထိုင္ယပ္ခတ္ခိုင္းတဲ႔ ဘုရားအက်ယ္ႀကီး ေအာ္ရွိခိုးတတ္သူ အထည္ႀကီးပ်က္မ်ားလည္း ျမင္ဖူးပါတယ္။ ဆယ္ႏွစ္မျပည့္ေသးတဲ႔ ကေလးမေလးကို မေတာ္တေလ်ာ္ မဟားဒယားလုပ္ၿပီး ရိုက္နွက္ႏွိပ္စက္ထားလို႔ ေသြးခုႏွစ္လုံးသြင္းရတဲ႔ မတရားမႈကိုလည္း ၁၉၉ ေခၚဖူးပါတယ္။ ျမန္္မာရုပ္ရွင္ဒရာမာေတြထဲမွာဆိုရင္ သူတို႔ဇာတ္လမ္းေတြ မၾကည့္ခ်င္မွအဆုံး။
သင္႔တင္႔ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ ဥပေဒျဖင္႔ကာကြယ္ေပးမႈဆိုတာက ျပည္တြင္းမွာေတာင္ က်ားရဲရာ ၾကမၼာ မရိုးသာျဖစ္ေနတာ။ သူမ်ားရပ္ရြာ သူမ်ားတိုင္းျပည္ဆိုရင္ေတာ႔ ၿပီးပါေလေရာ။ သူတို႔ရဲ႕ လုံျခဳံေရး လူ႔အခြင္႔အေရးအတြက္ဆိုတာက သူတို႔ကိုယ္တိုင္ အသိစိတ္ကေလးနဲ႔ ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္ႏိုင္မွသာ စိတ္ခ်ရပါတယ္။ အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ႔ ကေလးသူငယ္ေတြက်ေတာ႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ငါတို႔အလုပ္လုပ္ေနရပါကလားလို႔ နားလည္နိုင္လိမ္႔မယ္ မထင္ပါဘူး။ ငါတို႔မွာ စားစရာေနစရာ မရွိလို႔ ဦးဦး၊ ေဒၚေဒၚ၊ ကိုကို၊ မမတို႔က ေခၚေမြးစားထားတာ လို႔ပဲ ေအာင္႔ေမ႔ၾကပါလိမ္႔မယ္။ အထူးသျဖင္႔ေတာ႔ မိဘမဲ႔ေက်ာင္းက ကေလးေလးေတြကို ေမြးစားဖို႔လာေတာင္းတဲ႔အခါ ေက်ာင္းအေနနဲ႔ အမ်ားႀကီး စဥ္းစားစုံစမ္းရတာ အဲသည္လို ကိစၥမ်ဳိးေတြပါ။

            ဒါျဖင္႔လည္း ဘာစဥ္းစားစရာရွိသလဲ။ အဲသေလာက္ အႏၱရာယ္မ်ားၿပီး ေအာက္က်ေနာက္က်နိုင္တဲ႔အလုပ္။ ဂုဏ္သိကၡာ ညွဳိးႏြမ္းတဲ႔အလုပ္ကို မလုပ္ရုံပဲ ရွိတာေပါ႔ လို႔ ေမရီအန္တြဳိင္းနက္ေတြက ေျပာၾကပါလိမ္႔မယ္။ အိမ္ေဖာ္လုပ္ရတာ ၀ါသနာပါလို႔၊ ေပ်ာ္လြန္းလို႔၊ လခေကာင္းလို႔ လုပ္ေနတယ္ဆိုတဲ႔သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ အျပင္မွာေနရင္ အိမ္ေဖာ္လုပ္သေလာက္ေတာင္ အမိုးအကာနဲ႔အစားအစာ မေသခ်ာတဲ႔သူေတြအတြက္ ဒါကလြဲရင္ တျခားေရြးစရာ မရွိပါဘူး။ အဲသလိုလူေတြ ကိုယ္႔တိုင္းျပည္ထဲမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနၿပီလဲဆိုတာ အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတဲ႔သူေတြကို အႏႈိးရခက္ပါတယ္။ အိမ္ေဖာ္လုပ္လို႔ အနွိမ္ခံရမယ္။ အႏိုင္က်င္႔ခံရမယ္ဆိုတာ ျမန္မာျပည္မွာပဲလုပ္လုပ္၊ ႏိုင္ငံျခားမွာပဲလုပ္လုပ္ အတူတူပဲလို႔ ထင္သလား။ အိမ္ေဖာ္ေတြကို မတရားသျဖင္႔အႏို္င္က်င္႔ၿပီး ႏွိမ္႔ခ်ဆက္ဆံတဲ႔သူေတြက ကိုယ္႔ျပည္တြင္းမွာ ပိုမ်ားတာပါ။ သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ မရွိဘူးေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ရွိတာကို အကာအကြယ္ေပးမယ္႔သူ မရွိတာပါ။ ကိုယ္႔ဆီက ဥပေဒလက္တံက သူတို႔ဆီထိ မမီဘူး။ ျပည္တြင္းမွာက်ေတာ႔ ကာကြယ္ေပးရေကာင္းမွန္းကို မသိတာ။

              ကိုယ္တိုင္ အိမ္ေဖာ္မလုပ္ဖူးပဲနဲ႔ နိုင္ငံျခားမွာ အိမ္ေဖာ္လုပ္ရတဲ႔ ဒုကၡ၊ လူကုန္ကူးခံရတဲ႔ ဒုကၡကို ဘယ္နားလည္နိုင္ပါ႔မလဲ။ ဒါေပမယ္႔ သခင္မ်ဳိးေဟ႔ တို႔မပါေတာ႔တာ အဲသေလာက္ေတာင္ ၾကာေနမွပဲဟာ ေက်းလက္ေဒသက ျမန္မာလူငယ္ကေလးေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္သလဲ လူတိုင္းသိပါတယ္။ စာရင္းဇယားႀကီးတက္လာမွသာ ရွက္သေလး ရြံ႕သေလးနဲ႔။ တကယ္ေတာ႔ ကိုယ္႔လူမ်ဳိးေတြေလာက္ ကၽြန္ထြက္ခံရတာ ကိုယ္႔လူမ်ဳိးေတြပဲ ရွိပါတယ္။ ခါးသီးလည္း မတတ္နိုင္ဘူး။ ၿမဳိသာခ် ေက်ာင္းအမ။ အဲဒါ အမွန္တရားပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ဆိုေတာ႔ သူ႔ကၽြန္ခံရတာက ကိုယ္႔ကၽြန္ခံရတာထက္စာရင္ ၀မ္း၀တယ္။ ခါးလွတယ္။ မိသားစုပါ လူေမႊးလူေတာင္ ေျပာင္ေအာင္ထားႏိုင္တယ္။ ဒီ႔ထက္အသည္းနာေအာင္ ငိုခ်င္းခ်ရရင္ သူမ်ားဆီကၽြန္ခံရတာက ကိုယ္႔ဆီမွာ ကၽြန္ခံရသေလာက္ အႏွိမ္မခံရဘူး။ အႏိုင္က်င္႔မခံရဘူး။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွတဲ႔သူေတြ အနည္းနဲ႔အမ်ား ရွိေပမယ္႔လည္း တစ္ရြာလုံး ကၽြန္ေတြခ်ည့္ပါေအ။ အိမ္ေပါက္ေစ႔ လိုက္ေမးစမ္းပါ။ မလႊဲသာလို႔ သည္လိုပဲ အရဲစြန္႔ၿပီး ထြက္လုပ္ၾကရပါတယ္။ ပါပီမဇာတ္ကားရိုက္သလို ဟိုဘက္ကေျမနင္းလိုက္တာနဲ႔ အကုန္ဖာျဖစ္ကုန္တာေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကာကြယ္ေပးနိုင္မယ္႔ ဥပေဒ၊ လူပုဂၢဳိလ္၊ အဖြဲ႔အစည္းရွိရင္ ႀကိဳဆိုပါတယ္။ အားကိုးပါတယ္။ မထြက္နဲ႔လို႔ေတာ႔ တားရမွာ မဟုတ္ဘူး။ မထြက္ ငတ္ေသေတာ႔ ဘယ္သူမွ လာမေကၽြးဘူး။ တကယ္လိုအပ္တာက သူတို႔အခြင္႔အေရးေတြကို ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္ေပးမယ္႔ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ၊ လုပ္ငန္္းခြင္စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ မတရားမႈရွိရင္ တိုင္ၾကားေျဖရွင္း မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ေပးမယ္႔ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံတစ္ခုသာျဖစ္တယ္။

             သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ အိမ္ေဖာ္ထြက္လုပ္ရတယ္ဆိုတာ မွန္စာတိုက္ရင္း အာဂ်ီႏိုမိုတိုေၾကာ္ျငာတဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာမမေလးလိုေတာ႔ ဘယ္ဂုဏ္သေရရွိပါ႔မလဲ။ သူတို႔ခမ်ာ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေတာင္ သုံးတတ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ သနားပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔တေတြ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔၊ တန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔အတြက္ မာန္ကေလးတစ္ခုေတာ႔ ေမြးထားမွ ရမယ္။ မရွိလို႔လုပ္စားတာ ရွက္စရာ မဟုတ္ဘူး။ သူမ်ားအိမ္မွာလိုအပ္တဲ႔ ကိုယ္႔ရဲ႕ လုပ္အားကိုပဲ အခ်ိန္နဲ႔တိုင္းတာၿပီး ေရာင္းခ်ႏိုင္မယ္။ အရွက္ေတြ၊ သိကၡာေတြ၊ လူ႔တန္ဖိုးေတြကိုေတာ႔ အဆစ္ေပးစရာ မလိုဘူး။ ဒီအတြက္ေၾကာင္႔သူတို႔ကို အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းမႈဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြရွိေနဖို႔နဲ႔ ရိုးဂုဏ္ရွိရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မႈစရာမလိုတဲ႔အေၾကာင္း ေရးခဲ႔တာပါ။ အိမ္ေဖာ္ပြဲစား ေတာဆင္းၿပီး လူေခၚသလို မစားရ၀ခမန္း ဆြယ္ထားတာ တစ္လုံးမွ မပါဘူး။
မလႊဲမေရွာင္သာ အိမ္ေဖာ္ျဖစ္ရၿပီဆိုရင္လည္း အိမ္ေဖာ္ပီပီသသပဲ အျဖစ္ခံရမယ္။ အိမ္ေဖာ္အသြင္ယူထားတဲ႔ ကာမေက်းကၽြန္အျဖစ္ အေရာက္မခံရဘူး။ အဲဒါ ဘယ္သူလာကယ္ကယ္ မကယ္ကယ္ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ကာကြယ္ရမွာ။ အိမ္ေဖာ္ေတာင္မွ အဲသလို အိမ္ေဖာ္မာနရွိရင္ အစိုးရမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္က အိမ္ေဖာ္ပြဲစားခသက္သာေအာင္ ကိုယ္တိုင္ထြက္ၿပီး လူကုန္ကူးေနတာဆိုတဲ႔ အျမင္ကေတာ႔ အစြန္းေရာက္လြန္းပါတယ္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း လုပ္ေနတဲ႔အလုပ္လည္း မဟုတ္။ အစိုးရဆိုရင္ ဌာနဆိုင္ရာအားလုံးပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင္႔ လူပြဲစားလုပ္ေနပါတယ္လို႔ စြပ္စြဲတာဟာ အစိုးရသက္သက္ကို ေစာ္ကားတာ မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းျပည္ကို ေစာ္ကားတာ။ State က State၊ Government က Government ဆိုတာ ခြဲမွ မျမင္ပဲနဲ႔။

             ကိုယ္႔ဆီကလူေတြ သူမ်ားဆီမွာ ထြက္ထြက္ၿပီးကၽြန္ခံေနတာ သည္ေလာက္မ်ားေနမွေတာ႔ သူမ်ားႏိုင္ငံကလူေတြက ျမန္မာေဟ႔ လို႔ဆိုလိုက္ရင္ အိမ္ေဖာ္ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြ လို႔ပဲ ျမင္မွာ ရွက္စရာႀကီး လို႔ ေတြးတဲ႔သူက ေတြးပါတယ္။ မွန္သင္႔သေလာက္လည္း မွန္ပါတယ္။ ဒါလည္း ခါးသီးတယ္။ ၿမဳိခ်လိုက္ပါဦး။ ဆီးဂိမ္းမွာ အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံျဖစ္လ်က္သားနဲ႔ သူမ်ားေတြက ႏိွမ္တာ အႏိုင္က်င္႔တာဟာ အဲဒါေၾကာင္႔လို႔ စိတ္ထဲမွာ ခံစားမိတဲ႔အတြက္ ကိုယ္႔လူမ်ဳိးစိတ္ဓါတ္ကို ကိုယ္ျမွင္႔တင္ေပးဖို႔ “လူေနျခဳံၾကား” ကို ေရးခဲ႔တာပါ။ သူတို႔ကေတာ႔ သူတို႔ျမင္ဖူးတဲ႔ ျမန္မာေတြနဲ႔ ဆုံးျဖတ္တာ မမွားပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ သူတို႔နဲ႔ထိေတြ႔ဆက္ဆံေနရတဲ႔ ကိုယ္႔ျမန္မာေတြ ေအာက္က်ေနာက္က် စိတ္ထားမရွိေအာင္၊ အထင္ေသးဖြယ္ အမူအက်င္႔ကင္းေအာင္ ျပဳျပင္ယူခ်င္တဲ႔ေစတနာပဲ ရွိပါတယ္။ သည္ကေန႔သည္အခ်ိန္ထိ ပင္ပန္းတႀကီးေရးေနတဲ႔စာေတြဟာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ခ်ီးေျမွာက္ဖို႔၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အမည္ဂုဏ္သတင္းေၾကာ္ၾကားဖို႔၊ ေငြေၾကးအခြင္႔အေရး တစုံတရာေမွ်ာ္ကိုးလို႔ ေရးမိတဲ႔စာ တစ္လုံးမွ မပါေသးပါဘူး။ အဲဒါကေတာ႔ ကိုယ္႔ဘာသာ အစဥ္တစိုက္ထိမ္းသိမ္းထားတဲ႔ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းရဲ႕ ရိုးဂုဏ္ပါပဲ။ ယုံခ်င္ယုံ မယုံခ်င္ေနပါ။ ကိုယ္႔ဘာသာ ယုံၾကည္ေနဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

              အိမ္ေဖာ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး နိဂုံးသတ္ရရင္ အမ္းမွာတုန္းက ေမြးစားထားတဲ႔ သားေတာ္ေမာင္ တစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းမိန္႔က်တဲ႔အခါ သူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးစဥ္းစားစရာေတြ ေပၚလာတယ္။ ေသြးမစပ္ေပမယ္႔လည္း သားေတာ္ထားေတာ႔ သံေယာဇဥ္ေတာ႔ ရွိတာေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ သူ႔ကို ရန္ကုန္ေခၚလာဖို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္က မိန္းမအိမ္၊ သမီးအိမ္ကပ္ေနရတာဆိုေတာ႔ သူလည္း အဲသည္အိမ္လိုက္ေနမွပဲ ရပါမယ္။ ေတာကေကာင္ေလးတစ္ေကာင္ ေခၚလာတယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သူေရာက္သြားမယ္႔ေနရာဟာ ၾကင္ၾကင္ေနရာပါပဲ။ သည့္ထက္ပိုၿပီး ေနရာေပးလို႔ မသင္႔ေတာ္ပါဘူး။ အဲသလိုဇာတ္လမ္းမ်ဳိးေတြ ျမန္မာကားထဲမွာ အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနလို႔ ၾကည့္ေတာင္ မၾကည့္ခ်င္။ ေတာမွာေနအစား ဆင္းရဲတယ္ဆိုေပမယ္႔ လြတ္လပ္ပါတယ္။ ၿမဳိ႕မွာေတာ႔ မ်က္နွာရိပ္မ်က္ႏွာကဲ ၾကည့္ေနရရင္ အင္မတန္ အေနက်ဥ္းက်ဳပ္တာပါ။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ သူ႔ေနရာက ၀င္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ဆိုတာ သူ႔ရြာကေလးနဲ႔စာရင္ ထူးျခားဆန္းၾကယ္လြႏ္းတယ္။ အလည္လာရရင္ေတာ႔ ေကာင္းသားေပါ႔။ အၿမဲေနဖို႔ကေတာ႔ ရြာလို ေနေပ်ာ္စရာ မရွိပါဘူး။

              ပညာေရးနဲ႔ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ သူ႔ရြာကေလးအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ဘြဲ႔တစ္ခုရဖို႔ဆိုတာေတာင္ လူတစ္ရာတစ္ေယာက္ မျဖစ္နိုင္ဘူး။ မိဘလက္ငုတ္၊ လယ္အလုပ္၊ ေရအလုပ္ကေလးနဲ႔မွ ၀မ္း၀ခါးလွမယ္။ သူ႔ဇာတိသူ႔ရပ္ရြာမွာ အခုအတိုင္းပဲ ဆက္ေနသြား။ ဘာျပႆနာမွ မရွိဘူး။ ကိုယ္ေခၚသြားလို႔ အဆင္မေျပရင္ ေတာမွာလည္း သူေနေပ်ာ္ေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။ မေခၚခ်င္လို႔ ရမယ္ရွာတာေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ေခၚခ်င္တဲ႔သူနဲ႔ လိုက္ခ်င္တဲ႔သူၾကားမွာ ေနာင္ေရးကို ဌာန္ကုန္ေအာင္ေတြးမိရင္ နွစ္ရာေရာက္မွာစိုးမိတယ္။ ကိုယ္ကသူ႔ကို ဘာျဖစ္ေစခ်င္တာတုန္းလို႔ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ စဥ္းစားပါတယ္။ ဆရာ၀န္ႀကီး၊ ပညာတတ္ႀကီး။ မထင္ပါဘူး။ သူ႔ကို မထင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္လုပ္ေပးႏိုင္လိမ္႔မယ္လို႔ မထင္တာ။ ဘ၀တက္လမ္းကေလး အေယာင္ျပ၊ ေမြးစားပါ႔မယ္ အမည္ခံၿပီး အိမ္မွာ စိတ္ခ်ရတဲ႔ ၾကင္ၾကင္တစ္ေယာက္ရဖို႔ ကေလးတစ္ေယာက္ကိုေရာ၊ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို္ေရာ လွည့္စားရမလား။ မလုပ္ရက္ပါဘူး။

              ေနာက္ဆုံးမွာ သူ႔ဆီက ကိုယ္အလိုခ်င္ဆုံး ကတိတစ္ခုကိုပဲ ရေအာင္ေတာင္းခဲ႔တယ္။ ဘ၀မွာ ဘာျဖစ္ရျဖစ္ရ၊ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္၊ ဘာအလုပ္ပဲလုပ္လုပ္၊ အက်င္႔စာရိတၱေကာင္းတဲ႔၊ ရိုးသားတဲ႔လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔။ အဲ႔ဒါရွိရင္ ဘာမဆို အားလုံးျဖစ္ႏိုင္ၿပီး အဲဒါမပါရင္ ဘာမဆို အားလုံး အစစ္အမွန္ မရႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေတာင္မွ သည္အသက္သည္အရြယ္ေရာက္မွ ငါ႔ဘ၀ကို ေျခမဲ႔လက္မ႔ဲကေန ႀကိဳးစားရုန္းကန္ရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ဟာကို အရင္ဆုံး ရေအာင္ေမြးဖို႔လိုမလဲလို႔ စဥ္းစားၾကည့္ၿပီး သေဘာေပါက္လာတာပါ။ အဲဒါ ကိုယ္႔ဘ၀နဲ႔ရင္းၿပီး သိလာခဲ႔တဲ႔ အသိဥာဏ္။ ဒါေလး သူ႔ကို အေမြေပးခဲ႔ခ်င္တယ္။ အဲ႔ဒါေလး သူ႔ေခါင္းထဲက်န္ရင္ သူနဲ႔ကိုယ္နဲ႔ ေရစက္ဆုံရတာ တန္တယ္။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ လူရိုးတစ္ေယာက္ပါလို႔ ပဏၰာမယူခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္ဘာကို တန္ဖိုးအထားဆုံးလဲဆိုတာေတာ႔ အဲသည္အခ်ိန္က်မွ သေဘာေပါက္တာပါ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ႔ အိမ္ေဖာ္လုပ္တာ ဂုဏ္ယူစရာလို႔ သေဘာမထားတဲ႔ ကိုယ္႔စိတ္ရင္းကို အကဲခတ္နိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။

No comments: