– ေမာင္ေရစက္
“ႏုိင္ငံေရးေတြေျပာခ်င္ရာ ေျပာေနတာလည္း အကုန္လံုး အမွားခ်ည္းပဲ အမွန္တစ္ခုမွ မရွိဘူး . . .
အာဏာလႊဲတဲ့အခ်ိန္မွာ မိန္ရာသီမွာ ၿဂိဳဟ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ . . .”
ျမန္မာျပည္
ပထမ လြတ္လပ္ေရးရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ၾကာသပေတးနံပူးတယ္ ေရနံ၊ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႕
အဲဒါေတြနဲ႔ ခ်မ္းသာတယ္ ျပႆနာ ဘာပဲတက္တက္ တိုင္းျပည္ကေတာ့ ဒုကၡျဖစ္စရာ
ဘာမွမရွိဘူး ၾကာသပေတးကေတာ့ ဘာသာေရး ထြန္းကားတာတို႔ ဆိုင္တယ္
တို႔တိုင္းျပည္မွာ ဗုဒၶဘာ သာသာသနာပိုၿပီး ထြန္းကားေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုတယ္
ထြန္းကားလာရင္ တုိင္းျပည္ မွာ ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြ . . .
သာသနာေတာ္ေတြ ကို ေစာင့္ေရွာက္ေ နတာ အဲဒီပုဂိၢဳလ္ေတြက ပိုၿပီးေတာ့
အကူအညီေပးလာမွာေပ့ါ …
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္၊ န၀တ
နယကေခတ္၊ စစ္အစိုးရမွသည္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးေနာက္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္
အစိုးရလက္ထက္ တိုင္ေအာင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲမ်ား လက္စြဲ၊
ႏုိင္ငံေတာ္အႀကံေပး၊ အခါေတာ္ေပး အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ျပည္တြင္း မီဒီယာလုပ္ငန္း
အႀကီးအကဲ အခ်ဳိ႕ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အႀကီးအကဲ အခ်ဳိ႕ကို ေဗဒင္နကၡတ္ ပညာရပ္မ်ား
သင္ၾကား ျဖန္႔ေ၀ေပး ခဲ့ရၿပီး ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်ယ္ျပန္႔ ႀကီးမား ခံ့ညားသည့္
ဗုဒၶဂယာပံုစံတူ သတၱဌာနႏွင့္ သတၱဌာန တရားရိပ္သာတို႔ကို သမၼတဦးသိန္းစိန္
အစိုးရမွ တည္ထား ႏိုင္ရန္အတြက္ အဓိက အႀကံေပး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေစခဲ့သည့္
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ အႀကံေပး ေဒါက္တာေဖၪာဏ္ (ယခုေမွာ္ဘီၿမိဳ႕၊ ၂ ရပ္ကြက္ ဧက ၃၀
ေက်ာ္ က်ယ္၀န္းသည့္ စႏၵကူးၿမိဳင္ သာသနာ့ ရိပ္သာကို တည္ေထာင္လ်က္ရိွသူ
ဆရာေတာ္ဦး ပညာ၀ံသ)ကို ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕က ဒီဇင္ဘာ ၉ ရက္
နံနက္ပိုင္းတြင္ သြားေရာက္ေတြ႕ဆံု ဂါရ၀ျပဳကာ ႏိုင္ငံေတာ္အေရး၊ ဘာသာေရး၊
အမ်ဳိးသားေရး အတြက္ သိလိုသည္မ်ား ေမးျမန္းခြင့္ ရခဲ့ပါသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀
ေက်ာ္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ အႀကံေပး၊ အခါေတာ္ေပးအျဖစ္ ယခုတိုင္ ရပ္တည္လ်က္
ရိွေသာ္လည္း ရဟန္း၀တ္ျဖင့္ ေတာရေဆာက္တည္၍ သီတင္းသံုးေဖာ္ ရဟန္းေတာ္
ႏွစ္ပါးႏွင့္သာ ေခါင္းပါးစြာ သီတင္းသံုးလ်က္ ရိွသည္ကိုလည္း ဖူးေတြ႕ရပါသည္။
ဦးပညာ၀ံသ (ေဒါက္တာေဖၪာဏ္)၏ စႏၵကူးၿမိဳင္ ရိပ္သာေတာအုပ္အတြင္း သမၼတ႐ံုး
၀န္ႀကီးဦးစိုးသိန္းလွဴ ဒါန္းထားေသာ ထံုးျဖဴျဖဴေစတီႏွင့္ သမၼတႀကီး
ဦးသိန္းစိန္ လွဴဒါန္းထားေ သာ ေက်ာက္စိမ္း႐ုပ္ပြားေတာ္ ကိန္း၀ပ္စံပယ္မည့္
သိမ္ေဆာက္လုပ္မည့္ ေနရာတို႔ကို လည္း ေတြ႕ရိွခဲ့ရ သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္
အႀကံေပးတစ္ဦး အေနျဖင့္ လစာတစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္းက်ပ္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မရရိွဘဲ
အခ်ိန္ကာလၾကာျမင့္စြာ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္
လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို သမၼတထံ တိုက္႐ိုက္ေျပာၾကား တင္ျပျခင္း အခြင့္အေရး
ရပါလ်က္ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ မီဒီယာမွတစ္ဆင့္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကား အသိေပးလိုေသာ
ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ ေဖၪာဏ္၏ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာၾကားခ်က္မ်ားကို
ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ …
အရွင္ဘုရားက အစိုးရအဆက္ဆက္
အေနာက္တိုင္းနကၡတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေနတစ္ဆူ၊ လတစ္ဆူလိုျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္
သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အနီးကပ္ အႀကံေပးျဖစ္ ေနရဲ႕သားႏွင့္ အဲဒီလို
အေျခအေနမ်ဳိးက ရဟန္း၀တ္ဖို႔ ဘယ္လို စိတ္ကူးလိုက္တာလဲ ဘုရား။
ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္က ဂါထာေတာ္ေတြကို
ဖတ္ဖူးမွာပါ။ အဲဒီမွာ တကယ့္ ျဗဟၼဏ ဆရာႀကီးေတြရွိတယ္။ ေဗဒင္သံုးပံုကုိ
ရၿပီးေတာ့မွ ရဟန္း၀တ္သြားၿပီးေတာ့ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြရွိတယ္။
ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက အဲဒီလိုပဲ။ ေလာကီပညာေတာင္မွ ေဗဒင္ဖီလိုေဆာ္ဖီ
အထြတ္အထိပ္ပဲ။ ဖီလိုေဆာ္ဖီကုိ ကၽြမ္းက်င္ သြားတယ္။ အဲဒီလူေတြက ေလာကမွာ
ေဗဒင္နဲ႔မၿပီးဘူးဆိုတာ သိသြားတယ္။ ေလာကထက္ လြန္ေျမာက္တဲ့ ေလာကုတၱရာဆိုတာ
ရွိတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက ဘာသာတရား ကိုင္း႐ိႈင္းတဲ့အေဖ၊ အေမက ေမြးဖြား
လာတဲ့အတြက္ ကံေကာင္းပါတယ္။ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးဆီမွာ က်က်နန
အားထုတ္ခဲ့တယ္။ အနီးကပ္ ၁၂ ႏွစ္ေလာက္ အားထုတ္ခဲ့တယ္။ ဖီလိုေဆာ္ဖီ ေလာကီမွာ
ခ်မ္းသာတယ္ဆိုတာ ဘာမွ အဓိပၸာယ္ မရွိဘူး။ ေလာကမွာ မွန္တယ္ဆိုတာ ဘာမွမရွိဘူး။
ႏုိင္ငံေရးေတြ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာေနတာလည္း အကုန္လံုး အမွားခ်ည္းပဲ။
အမွန္တစ္ခုမွ မရွိဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ငယ္ငယ္ေလးတုန္းက
ရဟန္း၀တ္ခ်င္ခဲ့တယ္။ လူႀကီးေတြက အၿမဲ ဆံုးျဖတ္ရတဲ့ လူေတြေလ။ ေဗဒင္နဲ႔
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အေျခအေန ဘယ္လုိလဲတဲ့။ အိႏိၵယမွာ ေဗဒင္ပညာ ထြန္းကားတယ္ဆိုတာ
ကာလကတၱားက ေဗဒင္နည္း ယူလာတဲ့ လူေတြဟာ အေတြးအေခၚေတြ ရင့္က်က္သြားမယ္ဆုိရင္
တိုင္းျပည္အတြက္ တစ္ခ်ိန္မွာ အားကိုးရတယ္။ ကေလးေတြ ကေတာ့ ေလာေလာဆယ္
သံုးလုိ႔ မရေသးဘူး။ အနည္းဆံုး ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ ေမြးရဦးမယ္။ အေတြ႕အႀကံဳ ၁၀
ႏွစ္ေလာက္ လုပ္မွျဖစ္လာမွာ။ ျမန္မာျပည္မွာ ေယာအတြင္း၀န္ ဦးဖိုးလိႈင္၊
ဦးသိန္းေဖတို႔ ေပၚတယ္ေလ။ ၿပီးရင္ တကယ္မွန္ေအာင္ ေဟာႏိုင္တဲ့ ဆရာစျႏၵ
ေပၚလာတယ္။ ဦးေ၀ဠဳ ဆိုတာလည္း ရွိတယ္။ ေမၿမိဳ႕က။ ဦးေ၀ဠဳက ေဗဒင္ကို
၀ါသနာပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျဖစ္တတ္တယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ ျဖစ္မလဲဆုိတာ
မေျပာႏုိင္ဘူး။ အေနာက္တိုင္းက်ေတာ့ အခ်ိန္ကိုခ်ျပတာ အရမ္းေကာင္းတယ္။
အဲဒါကို ဦးေ၀ဠဳက နားလည္တယ္။ ဦးေ၀ဠဳဆီမွာ ဆရာစျႏၵ သြားသင္ခဲ့တယ္။
သူတစ္ေယာက္ပဲ မွန္ေအာင္ ေဟာႏုိင္တယ္။ က်န္တဲ့ လူေတြကေတာ့ အၿခံအရံေတြေပ့ါ။
သူ႔ဟာနဲ႔ သူမွန္တာ ခ်ည္းပဲေလ။ ဘယ္အခ်ိန္ျဖစ္မလဲ ဆိုတာ ျပႆနာကိုး။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး . . .က ေမးပါတယ္။
တို႔ေခတ္တုန္းက အိႏိၵယမွာ အက္စ္ထေရာ္ ေလာ္ဂ်ီကယ္ (Astrological)
မဂၢဇင္းဆိုတာ လတိုင္းထြက္တယ္။ လတိုင္းဖတ္တယ္။ ဦးသန္းေမာင္ဆီက ယူထားတယ္။
အဂၤလန္မွာ ဘြဲ႕ေပးတယ္ ဆိုတာလည္း ဘုန္းႀကီးေတြ ဘြဲ႕ေပးတဲ့ စာအုပ္ေလ။
အေနာက္တိုင္း နကၡတ္ ပညာ သေဘာတရားမ်ား အဲဒီစာအုပ္ ပို႔လိုက္ေသးတယ္။
အေမရိကန္မွာ တကၠသုိလ္ေတြမွာ ျပ႒ာန္းတာေတြ အဲဒီ ေခတ္တုန္းက အမ်ားႀကီး
ဖတ္ခဲ့ေတာ့ နားလည္ေနတာေပ့ါ။ ေနာက္ပိုင္းက် ဆရာၿမိဳင္တို႔ ေပၚလာတယ္။
သူတို႔လည္း အၾကမ္းအဖ်င္းေတာ့ ရတယ္။ တိတိက်က် မရဘူး။ အဲဒီေတာ့
ဆရာၿမိဳင္ၿပီးရင္ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္လူ မေပၚလာဘူး။ သုိ႔ေသာ္ ဒဂုန္(ဆရာဒဂုန္)
သူက ဦးေႏွာက္ရွိတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ခင္လည္း ခင္ပါတယ္။ သူမလုပ္ ႏုိင္တဲ့ဟာ
လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ဆုိၿပီးေတာ့ လူငယ္ေလးေတြ စုၿပီးေတာ့ အိႏိၵယက ဘြဲ႕ယူေအာင္
လုပ္ေပးႏုိင္တယ္။ သူတို႔ေတြ ထက္လာတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕ေတြက အမ်ားႀကီး
ေလ့လာရဦးမယ္။ အဲဒီအဖဲြ႕က အားကိုးရတဲ့ လူေတြ ျမန္မာျပည္မွာ ေပၚလာၿပီ။
တပည့္ေတာ္တို႔ တုိင္းျပည္
ဒီလုိအေျခအေနဆိုးေတြ ျဖတ္ခဲ့ေတာ့ လြတ္လပ္ေရး ရတဲ့အခ်ိန္ ေရြးတာေပါ့။ ၄ နာရီ
မိနစ္ ၂၀ ေရြးလိုက္တဲ့ အခါမွာ တိုင္းျပည္ ကံၾကမၼာအတြက္ အေကာင္းအဆိုး
ဘယ္လိုရိွပါသလဲ ဘုရား။
အဲဒါေပးေတာ့ အဂၤလိပ္က ေဗဒင္
အရမ္းနားလည္တယ္။ သူတို႔ကို သြားယွဥ္လို႔မရဘူး။ သူတို႔မင္းသားတစ္ပါး၊
ဘုရင္တစ္ပါး ေမြးလာတယ္ ဆိုရင္လည္း ၀ွက္ထားႏုိင္တယ္။ ျမန္မာျပည္ကို
လြတ္လပ္ေရး ေပးတဲ့အခ်ိန္မွာ အခ်ိန္တစ္ခု ေပးလုိက္တယ္။ ဦးသန္းေမာင္ကလည္း
တစ္မ်ဳိးေပးတယ္။ သူတို႔က မဟာၿမိဳင္ေက်ာင္း၊ အခု စမ္းေခ်ာင္းထဲမွာ
ပါသြားၿပီ။ ဥယ်ာဥ္တိုက္ထဲမွာ စည္းေ၀းတယ္။ အဲဒီမွာ မဟာၿမိဳင္
ဆရာေတာ္ဆုိၿပီးေတာ့ ကေနာင္မင္းသားႀကီးရဲ႕ ေျမးေပါ့ အဲဒီ ဆရာေတာ္
ဘုရားႀကီးက။ အဲဒီဘုန္းႀကီးမွာ မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္ေတြ လည္းပါတယ္။
ဦးဘေဆြတို႔လည္း ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း တို႔လည္းပါတယ္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေတာ့ ေသသြားၿပီေလ။ ကိုသိန္းဟန္ တို႔လည္းပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ကုိ ဘယ္အခ်ိန္ ေရြးမလဲဆိုတာ ၀ို္င္းေရြးၾကတာ။ ေရြးတာ ေနာက္ဆံုး
ယူလိုက္တဲ့လူက ဘယ္သူလဲဆိုေတာ့ ဦးသန္းေမာင္ဟာလည္း ပယ္တယ္။ ဘယ္သူ႔ကို
ေပးလဲဆိုေတာ့ ပဲခူးက ဆရာႀကီး ဦးသက္တင္တို႔ အဲဒီဇာတာကုိ ေပးလုိက္တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ေပးတဲ့အထဲမွာ အဲဒီဇာတာ အေကာင္းဆံုးပဲ။ ဦးသန္းေမာင္ေပးတာက စေန၊
အဂၤါပူးလိုက္ေတာ့ မိသားစုေတြက ဒီ့ထက္ပုိၿပီး ကြဲၿပဲဖို႔ပဲ ရိွိေတာ့တယ္။
ျပည္တြင္းေရးေပ့ါ။ အခု ၾကာသပေတးနံ ပူးလိုက္ေတာ့ တိုင္းျပည္ႀကီးကေတာ့ မပ်က္
စီးဘူး။ ဆူပူမႈေတြကေတာ့ျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္ တုိင္းျပည္မပ်က္စီးဘူး။
အကုန္လံုးေတာ့ ထိန္းထားႏုိင္တယ္။ ၾကာသပေတးနံ အေနအထားေတြလည္း ေကာင္းတယ္။
တနဂၤေႏြလည္း အဲဒီတုန္းက အေနအထား ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းတယ္။ တျခားနည္းလမ္းေတြ
ယူလိုက္ရင္ တအားဆုိးသြားလိမ့္မယ္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ ဒီဘက္ကို အာဏာလႊဲတဲ့ အခ်ိန္အခါက တိုင္းျပည္ အတြက္ ေကာင္းႏိုင္ပါသလား။
သူတို႔လက္ထက္မွာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း
ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေဗဒင္ တကယ္တတ္တဲ့လူလည္း မရွိဘူး။ တို႔နဲ႔လည္းေ၀းတယ္။
သူတို႔ဆီမွာ အိမ္ေတာ္၀န္လုပ္တာေတာ့ ကို္ယ္နဲ႔ရင္းႏွီးတာ ရွိတယ္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႕တူေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးတာေတြလည္း
ရွိတယ္။ သူ႕အေနနဲ႔လည္း အဲဒီေလာက္ထိ စဥ္းစား ႏုိင္မွာမဟုတ္ဘူး ထင္တယ္။
အေသးစိတ္ ေဟာတာေတာ့ အဲဒီေလာက္ထိလည္း ဘယ္သူမွအခ်ိန္ မေပးႏုိင္ဘူး။
ကုိယ့္ေက်ာင္းမွာေတာ့ အခ်ိန္ရေတာ့ ေလ့လာဖို႔ အခ်ိန္ရတာေပ့ါ။
တပည့္ေတာ္ေျပာတာက အရွင္ဘုရား
အျမင္ကိုေျပာတာ။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ အာဏာလႊဲတုန္းက အခ်ိန္အခါ
တုိင္းျပည္ကံၾကမၼာ ဘယ္လိုရွိမလဲလို႔။
အာဏာလႊဲတဲ့ အခ်ိန္မွာ မိန္ရာသီမွာ
ၿဂိဳလ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ တနဂၤေႏြလည္း ရွိတယ္။ အဂၤါ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ၾကာသပေတးလည္း
ရွိတယ္။ မိန္ရာသီ ယူေရးနပ္စ္ ၀င္လာတုိင္းမွာ ႀကီးမားတဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြျဖစ္
ေစတယ္။ အေျပာင္းအလဲႀကီး တစ္ခုေတာ့ ျဖစ္သြားတာေပ့ါ။ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေတာ့
မဟုတ္ဘူး။ ေရရွည္ မွာေတာ့ အေကာင္းဘက္ကို ေျပာင္းသြားမွာေပ့ါ။ မိန္ရာသီ
အားႀကီးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေျပာင္းသြားတာ ေၾကာင့္ေလ။
လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြ က်င္းပလိုက္တဲ့အခ်ိန္က တိုင္းသူျပည္သားေတြရဲ႕ ကံၾကမၼာ ဘယ္လုိရွိႏိုင္လဲ ဘုရား။
အာဏာလႊဲတဲ့ အခ်ိန္ေတြကေတာ့ အေရးႀကီးတာ
ေပ့ါေနာ္။ မိန္ရာသီရဲ႕ သေဘာက ပုိရင္းႏွီးလိမ့္မယ္။ ျမန္မာျပည္ ပထမ
လြတ္လပ္ေရးရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ၾကာသပေတးနံ ပူးတယ္။ ေရနံ၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ အဲဒါေတြ
နဲ႔ခ်မ္းသာတယ္။ အဲဒါေတြကို ပိုၿပီးဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရင္
ခ်မ္းသာလာမွာေပ့ါ။ ျပႆနာ ဘာပဲတက္တက္ တိုင္းျပည္ကေတာ့ ဒုကၡျဖစ္စရာ
ဘာမွမရွိဘူး။ ၾကာသပေတးကေတာ့ ဘာသာေရး ထြန္းကားတာတို႔ ဆိုင္တယ္။
တို႔တိုင္းျပည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာ ပိုၿပီး ထြန္းကားေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုတယ္။
ထြန္းကားလာရင္ တုိင္းျပည္မွာ ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္ေတြ
ဆိုတာရွိတယ္။ သာသနာေတာ္ေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ ေနတာလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီ
ပုဂိၢဳလ္ေတြက ပိုၿပီးေတာ့ အကူအညီ ေပးလာမွာေပ့ါ။
သာသနာ့ေဘာင္မွာ ရဟန္း၀တ္ၿပီးေတာ့ သီတင္းသံုးေနရတဲ့ အေၾကာင္းက ဘာလဲဘုရား။
ရဟန္း၀တ္တယ္ဆိုတာ သံသရာေဘးကို ေၾကာက္လို႔
၀တ္တာပါပဲ။ ရွည္လ်ားစြာေသာ သံသရာကို ေၾကာက္လို႔ ၀တ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ ၀တ္တာ။ ကိုယ္ႏိုင္တာေလးေတြ လုပ္ရမယ္
ေပါ႔ေနာ္။ ျမန္မာျပည္ဆုိရင္လည္း သာကီ၀င္ မင္းမ်ိဳးေတြေလ။ တုိ႔ျမန္မာျပည္
ဆိုရင္လည္း ျမန္မာျပည္အက်ိဳး အတြက္ေပါ႔ေနာ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့မွ
ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ လုပ္တာေပါ႔။ ဒါကေတာ့ ဘုရားအစရိွေသာ အေလာင္းေတာ္ေတြကေတာ့
အဲလိုလုပ္တာေပါ႔ေနာ္။ တို႔က်ေတာ့လည္း ပမႊားေတြကိုး။ ပထမကိုယ့္ကိစၥေလး အရင္
ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေလး ျဖစ္သြားေအာင္ တရားေတာ္နဲ႔ လုပ္တယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ရလာတဲ့ ဟာေလးေတြကို ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား
အစရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းေတြက ေနလို လလိုထြန္း လင္းၿပီးေတာ့
သြားၾကတယ္ေပါ႔ေနာ္။ တို႔ကေတာ့ ဆီမီးခြက္ေလးေတြလိုေပါ႔။ ကိုယ္နဲ႔သူမ်ားလည္း
လင္းပါေစ ဆိုတဲ့ဆႏၵနဲ႔။ ေျပာႏိုင္တာေလးေတြ ေျပာလို႔ရေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့
သကၤန္း၀တ္တာေပါ႔ေနာ္။ အရင္ တုန္း ကေတာ့ လူ႔ေဘာင္နဲ႔ တရားရွာတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ
ရွိတယ္။ ၁၉၇၀ ေက်ာင္းသား သပိတ္ေတြျဖစ္တယ္။ သပိတ္ေတြျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ
အေဒၚမ်ားက သီလရွင္ေတြ။ သီလရွင္ေတြဆိုတာ မဟာစည္ေဒသမွာ တရား
၀င္ထိုင္လိုက္တယ္။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ေပါ႔ လူငယ္ဘ၀ ၁၈၊ ၁၉
ႏွစ္ေလာက္ေပါ႔။ အခု အခ်ိန္ျပန္တြက္ၾကည့္ေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၄ ႏွစ္ရွိသြားၿပီ။
၀င္ေတာ့လည္း မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးဆီ ၀င္ရတာ။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး
ဆိုတာလည္း အဓိကရ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးေနာ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အေနာ္ ရထာမင္း
လက္ထက္တုန္းက ရွင္အရဟံ လိုမ်ိဳးေပါ႔။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီဘက္ေခတ္မွာ လယ္တီ
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးလိုမ်ိဳး။ ေခတ္တစ္ေခတ္ ေျပာင္းေအာင္ သာသနာျပဳႏိုင္ခဲ့တဲ့
ပုဂိၢဳလ္ထူး၊ ပုဂိၢဳလ္ျမတ္ ေပါ႔ေနာ္။ အဲဒီ ပုဂိၢဳလ္ျမတ္ဆီမွာ ငယ္ငယ္ ၁၈
ႏွစ္သားေလာက္တည္းက ဆရာေတာ္နဲ႔ အနီးကပ္ ၁၂ ႏွစ္ ေနခဲ့ရတယ္။
တကၠသိုလ္ကေနၿပီးမွ ဆရာ၀န္ျဖစ္တဲ့အထိ ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ အနီးကပ္ ၁၂ ႏွစ္ေလာက္
ေနၿပီးေတာ့မွ ဆရာေတာ္ႀကီး ပရိနိဗၺာန္ျပဳတဲ့ အခ်ိန္အထိ ၁၉၈၂ ခု၊ ၾသဂုတ္လ ၁၄
ရက္ေန႔ အထိေပါ႔ေနာ္ အနီးကပ္ ၾကည္ညိဳရတယ္။
ေနာက္ပို္င္းက်မွ ကိုယ့္အသက္ ၅၀ ေလာက္မွာ
ဒီသာသနာမွာ ရိပ္သာ တည္ေထာင္တယ္။ တည္ေထာင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုယ္က
လူ၀တ္နဲ႔ဆိုေတာ့ တရားနာပဲ ၀င္မေျပာဘူး။ ၀င္မေျပာေတာ့ ဘာအခက္ အခဲေတြ
ေတြ႕လဲဆိုေတာ့ တရားအားထုတ္တဲ့ လူေတြက ဘယ္လို ေတြးလဲဆိုေတာ့ ဒီဆရာႀကီးဟာ
ဆူပဲဆူတယ္ေပါ႔။ တရားက်ေတာ့ နားမလည္ဘူး ထင္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့။ ကိုယ္က
၀င္ေျပာခြင့္ မရေတာ့ တခ်ိဳ႕ဟာေတြက်ေတာ့ တရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
သင္တန္းေပးရတာ အခက္အခဲေတြ သြားေတြ႕တယ္။ ဒီမွာ တရားအားထုတ္တဲ့ လူေတြ၊
အဲလူေတြကလည္း ဆရာျပန္ျဖစ္ေတာ့ ထိန္းရသိမ္းရတာ နည္းနည္း ခက္လာတာေပါ႔။
တို႔ကေတာ့ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးနည္းနဲ႔ သင္ခဲ့ရေတာ့ ဒါေတြ
သိပ္မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀င္ေျပာလို႔ မရေတာ့ဘူး။ အခုလည္းတို႔
တိုင္းျပည္မွာ သမထက အားႀကီးလာတယ္ေလ။ သမထနဲ႔ သြားရင္ေတာ့
ခမ္းခမ္းနားနားေလးေတာ့ ရတယ္။ စ်ာန္ရတယ္၊ အဘိညာဥ္ရတယ္၊ ဒိဗၺစကၡဳရတယ္၊ ဒိဗၺ
ေသာတ ရတယ္။ အဲလိုေလးေတြ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ႀကီးေတာ့ ျဖစ္တယ္။
နိဗၺာန္သြားဖို႔ဆိုတာ အခ်ိန္ပိုၾကာတယ္။ ၀ိပႆနာ နည္းနဲ႔က်ေတာ့
ျမန္ျမန္ေရာက္တယ္။ ဥပမာ ပါရမီရွိတဲ့ သူက်ေတာ့ ၇ ရက္နဲ႔ ေရာက္တယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ တစ္လႏွစ္လ ေလာက္မွ ေနရာက်သြားတာရွိတယ္။ အဲဒါကိုမွ
ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက လက္ခံတယ္ဆိုေတာ့ ဗုဒၶ၀ိပႆနာ လမ္းစဥ္ေပါ႔ေနာ္။
အဲလိုသြားတာရွိတယ္။ တုိ႔လည္း အဲလိုမ်ိဳးေပါ႔။ တုိ႔ဆရာသမားရဲ႕အာေဘာ္ကို
ေျပာျပခ်င္တယ္။ ေျပာျပခ်င္ေတာ့ ဘုန္းႀကီး၀တ္နဲ႔ ေျပာျပရင္
နည္းနည္းပိုၿပီးေတာ့ အဆင္ေျပတာေပါ႔။
တရားျပတယ္ ဆိုတာလည္း တရားနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ နည္းနည္းေလး သင္တန္းေပးခ်င္တဲ့ စိတ္ေလးေတာ့ ရွိပါတယ္။
တရားျပန္တာက်ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြလည္း ျပန္ေနၾကတာပဲေလ။ ျမန္မာျပည္မွာဆိုရင္
မဟာစည္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးေတြ
ရွိတယ္။ အဲဒါ ေတြလည္း ပရိသတ္ေတြနဲ႔ အႀကီးအက်ယ္ တရားျပေနတာေနာ္။
သင္တန္းေပးေနတဲ့ ဟာေလးေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ပုဂိၢဳလ္ခ်င္း အဆင္ေျပဖို႔
လိုတယ္ေပါ႔။ ပုဂိ္ၢဳလ္ခ်င္းအဆင္ ေျပဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာက တခ်ိဳ႕ဘုန္းႀကီးနဲ႔
တရား လာအားထုတ္တဲ့ သူေတြနဲ႔ တအား ေ၀းေနတယ္။ ေ၀းတယ္ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးက
သူ႔ဘာသာသူ တရားေဟာသြားတယ္ တရား လာအားထုတ္တဲ့ သူေတြက်ေတာ့
မေမးမေလွ်ာက္ရဲဘူး။ မေမးမေလွ်ာက္ရဲ ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေျပာတဲ့ဟာပဲ လူအဖို႔က
သိပ္နားမလည္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူပုဂိၢဳလ္ရဲ႕အခက္အခဲကိုလည္း ဘုန္းႀကီးက
မသိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ၿပီးျပည့္စံု မရဘူး။ ဘုန္းႀကီးလည္း ႏိုင္ငံျခားသြားတာနဲ႔
ဟိုသြား ဒီသြားနဲ႔ တကယ္ ေမးခ်င္တဲ့ သူေတြအတြက္ အခက္အခဲရွိတယ္။
ေသေသခ်ာခ်ာလည္း ေမးလို႔ မရဘူး။ အဲလို မ်ိဳးေလးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါေလးေတြ
က်ေတာ့ ကိုယ္က အနီးကပ္ ၾကည့္ေပးတာေပါ႔ေနာ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရာသီဥတု
ဆုိတာကလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ကေတာ့ တစ္ၿမိဳ႕နဲ႔ တစ္ၿမိဳ႕ကေတာ့ သိပ္မကြာပါဘူး။
ဒီမွာေတာ့ ေတာေတာင္ေလး ဘာေလးရွိတယ္ ဆိုေတာ့ ဥတုသံုးပါးက မွ်တေတာ့ အပူအေအး
မွ်တာေပါ႔ေနာ္။ အေဆာက္ အအံုကလည္း တစ္ႏိုင္ေလး ေဆာက္ထားတာေပါ႔ေနာ္
တရားအားထုတ္ရင္လည္း တရားအားထုတ္လို႔ ရတာေပါ႔ေလ။ အေကာင္းႀကီးေတာ့
မဟုတ္ဘူးေပါ႔။ သာမန္ အားထုတ္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အားထုတ္လို႔ ရတာေပါ႔။
အာဟာရက်ေတာ့လည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ ခက္ခဲတာ မရွိဘူး။ ဒါေလးေတြ အဆင္ေျပေအာင္
ကိုယ္က ျပဳျပင္ေပးၿပီးေတာ့ တရားလာထိုင္တဲ့ သူေတြကို ထိန္းေပးေနတာေပါ႔။
အနီးကပ္ေလး ေျပာျပတာေပါ႔။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ တကယ္လည္း တရားအားထုတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တရားအားထုတ္လာတာ သမထေလး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ သမထေလးျဖစ္ေနေတာ့
သမထေလးမွာ ေပ်ာ္ၿပီးေတာ့ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ က်ေတာ့ မေရာက္ႏိုင္ၾကဘူးေလ။
ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ နာမ႐ူပ ပရိေစၦဒၪာဏ္ ဆိုတာရိွတယ္။ ေလာကီ ၪာဏ္ေတြေပါ႔။
အဲဒီအထဲမွာ အေရာင္နည္းနည္းပါးပါး မ်ိဳးစံုေပါ႔။ ဒိဗၺစကၡဳရတာေတြ၊ အၾကားအျမင္
ေတြရၿပီးေတာ့ လူေတြက အဲဒီမွာ ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ အဲဒီက ေက်ာ္သြားမွ ဥဒယဘယၪာဏ္
ဆိုတာရွိတယ္။ ေလာကုတၱရာၪာဏ္ေပါ႔။ ဥဒယဘယၪာဏ္မွာလည္း တစ္ခါစ်ာန္ေတြ ရွိတယ္။
အဲဒီကေန မလြန္ေျမာက္ ႏိုင္ၾကဘူး။ အဲဒါကို လြန္ေျမာက္ေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့
ဘယ္လိုဘယ္လို သြားတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ တရားေလးေတြ ရွင္းျပေနတာေပါ႔။
အဲလိုမ်ိဳးေပါ႔ ႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ လိုအပ္တဲ့
ပုဂိၢဳလ္ ေတြကို အနီးကပ္ေလး ထိန္းသိမ္းၿပီးေတာ့ ေျပာျပႏိုင္ေအာင္
ဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီစိတ္ကူးေလးေတာ့ ရွိပါတယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္
No comments:
Post a Comment