by Burmese Buddhist Society, BC on Thursday, June 28, 2012 ·
မွတ္ခ်က္။ ။ လူစတင္ျဖစ္ေပၚလာပုံကုိ ဗုဒၶနည္းအရတင္ျပရလွ်င္ ကမၻာႀကီး စတင္ျဖစ္ေပၚလာပုံႏွင့္ဆက္စပ္တင္ျပမွ ျပည့္စုံပါတယ္။ အလ်င္းသင့္သလုိ ကမၻာႀကီးျဖစ္ေပၚလာပုံကုိလည္း တင္ျပပါဦးမည္။
သိပၸံပညာရွင္မ်ား( ဒါဝင္ ) ေလ့လာေတြ႔ရွိေသာ "လူသားအစ ေျမာက္က" ဆုိေသာ အရာသည္ ပုံပန္းသ႑န္ကုိ ဆုိဟန္ရွိသည္။ ဗုဒၶဘာသာ နည္းအရလည္း ကံအက်ုိးေပးအရ ေျမာက္မွလည္း လူျဖစ္လာႏုိင္သည္ သို႔ေသာ္ တုိက္ရုိက္မဟုတ္။
ကမၻာႀကီး ပ်က္ၿပီးေနာက္ ကမၻာသစ္ႀကီးလည္း ျပန္လည္ေပၚေပါက္လာျပန္ပါတယ္။ ထုိေနာက္ လူဘုံ၊ နတ္ဘုံ၊ ျဗဟၼာဘုံတုိ႕လည္ တည္မိေသာအခါ အထက္ျဗဟၼာဘုံ၌ရွိေသာ ျဗဟၼာတုိတြင္ သက္တန္းေစ့၍ျဖစ္ေစ၊ ကံကုန္၍ျဖစ္ေစ အခ်ဳိ႕ျဗဟၼာတုိ႔ စုေတၾကေလ၏။ ထုိစုေတသူတုိ႔တြင္ တခ်ဳိ႕ ေအာက္ျဗဟၼာဘုံမွာ ျဖစ္ၾက၏။ တခ်ဳိ႕ကား နတ္ဘုံမွာျဖစ္ၾက၏၊ တခ်ဳိ႕ကာ ဤလူဘုံဝယ္ လူျဖစ္လာၾကေလသည္။
ထုိကဲ့သုိ႕ ျဗဟၼာဘုံမွစုေတ၍ လူျပည္၌ျဖစ္ၾကေသာ ကမၻာဦးလူတုိ႕၌ မိဘမ်ားမရွိၾက။ နတ္ျပည္၌ နတ္ျဖစ္ၾကသလုိ လူျပည္၌လည္း ကံ၏အစြမ္းေၾကာင့္ လူကုိယ္ႀကီး အထင္အရွားျဖစ္လာၾကသည္။ ထုိကမၻာဦး လူတုိ၌ ေယာက်္ား၊ မိန္းမဟု ခြဲျခားဖုိ႔ရာ ေယာက်္ားအဂၤါ ၊ မိန္းမအဂၤါမ်ားလည္း မပါၾကေသးေခ်၊။ မည္သည့္အစာ ကုိမွ်လည္း မစားေသာက္ဘဲ ေနႏုိင္ၾက၏။ ေန၊လနကၡတ္တုိ႔လည္း မရိွိၾကေသး။ မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္ေရာင္ ကုိယ္ဝါျဖင့္သာ ထြန္းလင္းေတာက္ပကုန္လွ်က္ ျဗဟၼာျဖစ္တုန္းကဲသုိ႕ ေကာင္းကင္၌ လွည့္လည္ သြားလာႏုိင္ၾကေလသည္။
ေရွးဦးစြာ စားေသာက္ၾက
ကုိယ္ေရာင္ ကုိယ္ဝါျဖင့္ ေကာင္းကင္၌ လွည့္၍ ေနၾကစဥ္ ေျမအျပင္၌ မလုိင္တက္သလုိ အလြန္ဝါဝင္းေသာ ေျမဆီမ်ားျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထုိေျမဆီကုိ လက္မၿငိမ္သူ တစ္ေယာက္က “ အဆင္းကျဖင့္ လွပါေပသည္ အရသာမွာ ဘယ္လုိေနပါလိမ့္” ဟု လက္ျဖင့္တို႕၍ လ်က္ၾကည့္ေလေသာ္ အလြန္ခ်ဳိဆိမ့္ေသာ အရသာရွိေသာ ေၾကာင့္ “ ေကာင္းမွန္သိ - သာအိတစုိစုိ” ျဖစ္ေနသည္ကုိ အျခားလူတုိ႔ျမင္လွ်င္ “အတုျမင္ - အတတ္သင္ကာ” လက္ျဖင့္ ေကာ္၍ ေကာ္၍ လ်က္ရာမွ အားမရသျဖင့္ ဆုပ္ကာ ဆုပ္ကာ ေလြးၾကေလ၏။ ထိုအခါ အရသာကုိ တတ္မက္ေသာ တဏွာ၏ ပူေလာက္မႈေၾကာင့္ ကုိယ္ေရာင္ ကုိယ္ဝါ ကြယ္ေပ်ာက္၍ အမုိက္ေမွာက္ႀကီး က်ေရာက္ ေလေတာ့သည္။
ေန၊လ ေပၚပုံ
ထုိအေမွာင္ႀကီး က်ေရာက္ေသာအခါ ကမၻာဦးလူတုိ႔ အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕ၾကေလေသာ္ ထုိသူတုိ႔သည္ ကံအားေလ်ာ္စြာ ရဲရင့္ျခင္းကုိျဖစ္ေစ၍ “သူရိယ” ဟုေခၚအပ္ေသာ ယူဇနာ ( ၅၀)အဝန္းက်ယ္ေသာ ေနဗိမာန္ႀကီးသည္ အေရွ႕ေလာကဓာတ္မွ ထြက္ေပၚလာ၏။ ထုိေနဝန္ႀကီးက ေန႕အဖုိ႔ ထြန္းလင္း၍ ေတာင္စြယ္ကြယ္သြားေသာအခါ “အေရာင္တစ္ခုေပၚလွ်င္ ေကာင္းေလစြ”ဟု အလုိဆႏၵျဖစ္သျဖင့္ ဆႏၵအားေလ်ာ္စြာ ၄၉ ယူဇနာ အဝန္းရွိေသာ လဗိမာန္ ေပၚလာျပန္သည္။ ( ဆႏၵအတုိင္း ေပၚထြက္လာေသာ ေၾကာင့္ လကုိ “ဆႏၵ၊ ဆႏၵဟု” ဟုေခၚၾကရာမွ ကလာၾကာသျဖင့္ “ စႏၵ၊ စႏၵ” ဟု အေခၚတစ္မ်ဳိး ေျပာင္းေရြ႕လာ သတဲ့။) ထုိေနလတုိ႔ နကၡတ္မ်ားလည္း တပါတည္းပါလာ၏။ ထုိေန၊လ၊ နကၡတ္တုိ႔လွည့္လည္သြားလာရာ ပထမဆုံးအခါသည္ မဇၩိမေဒသ အေခၚအားျဖင့္ တေပါင္းလကြယ္ေန႕ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမၻာ၏ လဆန္းစအခါသည္။ တခူးလျဖစ္ရကား “ ကမၻာတည္ဦး - တန္ခူးရက္မစုံ” ဟုေျပာစမွတ္ျပဳၾကရသည္။
ထမင္းေပၚေပါက္လာပုံ
ထုိကဲ့သုိ ေျမဆီကုိ စားခဲ့ၾကရာမွ ရသတဏွာ ( အကုသုိလ္) အတြက္ ေျမဆီမ်ား ယုတ္ေလ်ာ့၍ အလွပ္လွပ္ အလႊာလႊာျဖစ္ေနေသာ ေျမလႊာမ်ားကုိ စားေသာက္ၾက၏ ။ ထုိေျမလႊာမ်ားလည္း တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့ပါး၍ အစိတ္စိတ္ အမႊာအမႊာ ႏြယ္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားကဲ့သုိ႕ျဖစ္လာ၏။ ထုိေျမႏြယ္မ်ားကုိ ႏြယ္ခ်ဴိဟု ေခၚ၏။ ထုိႏြယ္မ်ား ကြယ္ပေသာအခါ အခြံမပါေသာ သေလးဆံေပၚလာ၏။ ထုိဆန္ကုိ အို၌ထည့္၍ “ ေဇာတိပါသာဏ” ေခၚ ေက်ာက္တုံးေပၚသုိ႔တင္လုိက္လွ်င္ မီးအလုိလုိ ေတာက္၍ က်က္ခ်ိန္ေရာက္ အလုိလုိ မီးၿငိမ္းေလသည္။
ေယာက်္ား၊ မိန္းမ စတင္ျဖစ္ေပၚလာပုံ
ေျမဆီ ၊ ေျမလႊာ ၊ ေျမႏြယ္တုိ႔ကုိ စားသုံးေသာအခါဝယ္ ခႏၶာကုိယ္တြင္ အဆီအသားမ်ားျဖစ္ၿပီးေနာက္ အဖက္၊အကာ အနည္းငယ္သာ ၾကြင္းက်န္၏။ ထုိၾကြင္းက်န္ေသာ အဖက္အကာေလးမ်ားမွာ ဝမ္းမီးေလာင္ရုံမွ် ျဖင့္ ကုန္းခန္းႏုိင္ၾကေလသည္။ သေလးထမင္းကုိ စားသုံးေသာအခါကား ဝမ္းမီးေလာင္ရုံျဖင့္ မကုန္ခမ္းႏုိင္ဘဲ အရည္အဖက္ ( က်င္ႀကီး ၊က်င္ငယ္) မ်ားစြာၾကြင္းက်န္၏။
ကမၻာဦးလူတုိ႔ျဖစ္စက ၊ က်င္ငယ္လမ္း ၊ က်င္ႀကီးလမ္းမ်ားလည္း မပါခဲ့ၾကေခ်။ ယခုအခါ ခႏၶာကုိယ္တြင္းမွာရွိေသာ ဝါေယာဓာတ္က ထုိအရည္ အဖက္မ်ားကုိ မႈတ္ထုတ္ေနေလၿပီ။ သုိ႔ျဖစ္၍ ထုိအရည္အဖက္မ်ာထြက္ဖုိ႔ က်င္ငယ္လမ္းေပါက္ ၊ က်င္ႀကီးလမ္းေပါက္မ်ား ေပၚေပါက္လာရေလသည္။ ထုိသို႕ ေပၚေပါက္လာရာ၌ ျဗဟၼာျပည္သုိ႔ မေရာက္မီက မိန္းမျဖစ္ခဲ့သူမွာ ဣတၳိဘာဝရုပ္ေပၚလာ၍ ေယာက်္ားျဖစ္ခဲ့သူမ်ားမွာ ပုရိသဘာဝရုပ္ေပၚလာသတဲ့။
အိမ္ေထာင္က်ပုံ
ကုိယ္အဂၤါ ေပၚေပါက္လာပုံမတူၾကသျဖင့္ တစ္ေယာက္ဥစၥာကုိ တစ္ေယာက္က တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ရႈလ်က္ စိတ္ကုိ မခ်ဳပ္တည္းႏုိင္ဘဲ ကာမကိစၥမိွဝဲမႈေၾကာင့္ ပညာရွိလူတစ္စုက တားျမစ္၍ မရသျဖင့္ ကဲ့ရဲ့ရႈတ္ခ် ၊ခဲ တုတ္ စသည္ျဖင့္ ပစ္ခတ္ၾကေလရာ ပုန္းေအာင္း ခိုကပ္ဖုိ႔ရာ အိမ္ေနရာမ်ားကုိ တည္ေဆာက္ၾကရေလသည္။
( ကမၻာဦးက ဤအေလ့အထကုိစြဲ၍ ယခုကာလ မဂၤလာေဆာင္၌ ခဲေပါက္ရုိးျပဳၾကသည္)
ဤနည္းအားျဖင့္ လူမ်ားျဖစ္ၾကၿပီးေနာက္ ကံအားေလွ်ာ္စြာ တိရစၧာန္သတၱဝါတုိ႔လည္း ေပၚေပါက္ကာ ကမၻာသစ္တည္မိေလသည္။
အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ( ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာမွ)
No comments:
Post a Comment