Tuesday, July 30, 2013

သူဟာ စမူဆာတဲ့လား



(ေဌးေအာင္ကို)

တစ္ခ်ိန္က ထိပ္တန္း ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးတစ္ဦးဟာ သံုးဖက္ခြၽန္ လို႔ ေဝဖန္ခံလိုက္ရပါတယ္။ သူကလည္း ျပန္ေျဖပါတယ္။

“ဟုတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ သံုးဖက္ခြၽန္ပါတယ္။ စစ္ေရးရယ္၊ စီးပြားေရးရယ္၊ ႏိုင္ငံေရးရယ္” တဲ့ေလ။ သူ႔ကိုဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေဝဖန္တယ္ဆိုတာ သူမသိဘဲေနမွာေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ ရယ္စရာ အေျဖလႊာကေလး ထုတ္ေပးလိုက္ေတာ့လည္း အဲရယ္ရတယ္ေပါ့ေလ။

ဟိုဘက္နဲ႔ေတြ႕ေတာ့ အဘ အဘ၊ ဒီဘက္နဲ႔ေတြ႕ေတာ့ အစ္မ အစ္မ၊ အိမ္သူနဲ႔ေတြ႕ေတာ့ မိန္းမ မိန္းမနဲ႔ ဆိုသူကလည္း သူ႔ကိုယ္သူ အထင္ေရာက္ေနပါတယ္။ ငါ့ေလာက္ေတာ္တာ ဘယ္ကမာၻ ရွာရပါ့မလဲ လို႔။ ေလွ်ာ့ေတာ့ မတြက္ၾကပါနဲ႔။ ေလာကမွာ ဉာဏ္ျဖဴဉာဏ္နက္ ထက္ျမက္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုပါ။ သူတို႔ကို သံုးဖက္ခြၽန္လို႔ ေဝဖန္မလို႔လား။

အထက္ပါပုဂၢိဳလ္ ကလည္း ျပန္ေျဖပါလိမ့္မယ္ “ဟုတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ သံုးဖက္ခြၽန္ပါတယ္။ အဘနဲ႔လည္း အဆင္ေျပ၊ အစ္မနဲ႔လည္း အဆင္ေျပ၊ မိန္းမနဲ႔လည္း အဆင္ေျပတယ္”
အရင္ကေတာ့ ႏွစ္ဖက္ခြၽန္ဆိုရင္ ဒီလူကဟိုဘက္တစ္မ်ဳိး ဒီဘက္တစ္မ်ဳိးလို႔ ေျပာ တာ။ ေနာက္ေတာ့ ႏွစ္ ဖက္ခြၽန္လို႔ တင္စားရ႐ံုနဲ႔တင္ အားရပံု မေပၚေတာ့ ႏွစ္ဖက္ခြၽန္ေတာင္ မကပါဘူးကြာ။ သံုးဖက္ခြၽန္ကြလို႔ ျဖစ္လာ ပါေတာ့တယ္။ လူညီရင္ ဤကို ကြၽဲဖတ္လို႔ ရပါတယ္။ သံုးဖက္ခြၽန္ အလံေတာ္ မွာ ေရးဆြဲထားတဲ့ တံဆိပ္အမွတ္အသားေလး ကေတာ့ စမူဆာပံုစံ ေလးပါပဲ။ “ဒီလူဟာ စမူဆာပါကြာ” လို႔ ကင္းပြန္းတပ္လိုက္တာပါ။


ကြၽန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က အႀကံျပဳပါတယ္။ စာေရးရင္ အားလံုးနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ေရးဖို႔၊ တစ္ဖက္ကို အေလးသာေရးရင္ အျခားတစ္ဖက္ကို တိုက္ခိုက္သ လို ျဖစ္သြားႏိုင္ လို႔ ႏွစ္ဖက္မွ် တေအာင္ ေရးဖို႔ မီဒီယာဆိုတာ ဘက္လိုက္မေရးဖို႔ လိုပါတယ္တဲ့။ ေဝဖန္ အႀကံေပးတာ ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း၊ သံုး ဖက္ခြၽန္ မဟုတ္တဲ့ ေဘာင္အတြင္းကေနၿပီး သံုးဖက္ေခ်ာေမြ႕ေအာင္ ေရး ပါမယ့္အေၾကာင္း ေျဖၾကားလိုက္ရပါတယ္။

မီဒီယာဆိုတာ ဘက္လိုက္ မေရးရဘူးဆိုတာကို ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားမိပါတယ္။ သူေျပာတဲ့ ဘက္ဆိုတာ ပုဂၢလဓိ႒ာန္ဘက္ကို ဆိုလိုၿပီး ဓမၼဓိ႒ာန္ဘက္ ဆိုတာကိုေတာ့ မလိုက္ရဘူးလို႔ ေျပာမယ္မထင္ပါဘူး။ လူစြဲမထားဖို႔နဲ႔ တရားစြဲထားဖို႔ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုမွာပါပဲ။ ဖဆပလေခတ္တုန္းက သတင္းေဆာင္း ပါးရွင္ တစ္ဦးက သူ႔ေဆာင္းပါးကို ေခါင္းစဥ္ေပးထားပါတယ္။ ‘မမွန္ရင္ လွ်ာထြက္ျပမယ္’ တဲ့။ အထူးသျဖင့္ အစိုးရတစ္ရပ္က မမွန္တာ လုပ္ေနလို႔ကေတာ့ သူအခ်က္ျပၿပီ။ ေရးၿပီ။ ေခါင္းစဥ္ေဘးမွာ ခ်ိန္ခြင္ပံုကေလး ဆြဲထားလိုက္ေသး။ သူဟာ သမာဓိခ်ိန္ခြင္ ေဆာင္းပါးရွင္ပါ။ မမွန္တဲ့ဘက္ကိုေတာ့ လွ်ာထြက္ျပလိုက္ပါ့မယ္ေပါ့။

ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ေဝဖန္ေရး ေဆာင္းပါးရွင္ပါ။

‘ေက်ာ္ၿငိမ္း ငါ့ညီ မင္းငယ္ပါေသးတယ္ ဟဲ ဟဲ ဟဲ’ တဲ့ေလ။ အႀကီးအကဲျဖစ္တဲ့ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းက သူ႔ေဆာင္း ပါးဖတ္ၿပီး ျပင္စရာရွိတာ ျပင္ေပေတာ့ ဆိုတဲ့သေဘာပါပဲ။ ဒီေဆာင္းပါးႏွစ္ခုရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ကို ၾကည့္လိုက္႐ံုနဲ႔ တင္ အဲဒီေခတ္က စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ အဆင့္ကို သိျမင္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။


ဒီလိုလြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ၾကာ ဆိတ္သုဥ္းခဲ့ရၿပီး ယခုအရပ္သား အစိုးရလက္ထက္ တစ္ေက်ာ့ျပန္ လြတ္ လပ္မႈ ရလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဒီေလာက္ တုတ္ထိုးအိုးေပါက္ ဟန္ ေရးသားမႈ မ်ဳိး ကို ေဆာင္းပါးရွင္မ်ားဟာ စာေပယဥ္ေက်းမႈသစ္နဲ႔အတူ သိပ္မေတြ႕ရေတာ့ဘဲ မီးဝါျပတဲ့ အေရး အသား မ်ဳိးနဲ႔ မနီမစိမ္းဘဲ ေရးသားလာၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီးတခ်ဳိ႕ ေရးသားေနၾကဆဲ ကိုေတာ့ မဆိုလိုပါ။


ဘာပဲေျပာေျပာ ဆဲေျပာတဲ့ေခတ္ ဆိုတာေတာ့ မျဖစ္ထြန္းသင့္ပါဘူး။ Facebook ထဲမွာ ျဖစ္ထြန္းေန တာကိုလည္း ဘယ္လိုလမ္းလႊဲရင္ ေကာင္းမလဲ။ အဆဲပါမွ လက္ရာထက္တယ္ ထင္သူေတြ၊ ဘိုသံဝင္မွ လူအထင္ႀကီးတယ္ ေအာက္ေမ့သူေတြ သူမ်ားနားမလည္ေအာင္ ေရးတတ္ရင္ ငါေအာင္ျမင္ၿပီလို႔ မွတ္ ယူသူေတြ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ရွိပေစေတာ့။

ေနာက္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ေျပာျပန္ပါတယ္။ ‘ႏိုင္ငံေရး လုပ္တယ္ဆိုတာ အစိုးရရဲ႕ မေကာင္းေၾကာင္း   ေျပာ တာကို ေခၚသလား’ တဲ့။ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရတစ္ရပ္အေနနဲ႔ အရာရာ တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ေပးေန ရမႈ အေပၚမွာ အမွားအမွန္ စာနာနားလည္မႈနဲ႔ ႐ႈျမင္ၿပီးေတာ့ ေျပာလိုက္တာပဲ ျဖစ္မွာပါ။ လြတ္လပ္ေရးမရမီက အစိုးရတာဝန္ရွိ အႀကီးအကဲတစ္ဦးက

“ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မေကာင္းေၾကာင္းဘဲ ဆီလိုအေပါက္ရွာၿပီး ေရးေနေတာ့တာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တံတားေဆာက္ လမ္းေဖာက္စီမံကိန္းေတြ၊ ေကာင္းတာေတြလည္း ေရးစမ္းပါဦး” လို႔ေျပာေတာ့ သတင္း သမားက ျပန္ေျဖပါတယ္။ “စီမံကိန္း ဆိုတာေတြကေတာ့ ဘယ္အစိုးရပဲ တက္တက္ လုပ္ရမွာပဲ၊ လုပ္ေနမွာ ပဲ၊ အထူးအဆန္းမွ မဟုတ္တာ။ ခင္ဗ်ားတို႔ကိုယ္တိုင္ ၾကားညႇပ္စရာ မရွိေအာင္ ေဖာ္ျပၿပီးမို႔ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ေတာင္ ေဖာ္ျပစရာ လိုေသးလို႔လား၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ေတာ့ သတင္းထူးမွ မဟုတ္တာဗ်ာ။ ေခြးက လူကိုကိုက္တယ္ ဆိုတာ သတင္းမဟုတ္ဘူးဗ်။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မေရးႏိုင္ဘူး။ အဲလူကေခြးကို ကိုက္တာ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီသတင္းထူးၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မေရးမျဖစ္ ေရးမွျဖစ္လိမ့္မယ္” တဲ့။


တစ္ေခတ္က အျဖစ္ကေလးေတြဟာ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ သူတင္ကိုယ္တင္ ပါပဲ။ သူဆဲကိုယ္ဆဲလည္း ပါတယ္ေပါ့။ အဲဒါကို တစ္ဖက္စြန္းေရာက္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ တစ္ဖက္ စြန္း ေခတ္ကိုလည္း မ်က္စိမွိတ္ထားလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။


သတင္းစာ စြမ္းအားရွင္ေခတ္လို႔ ေျပာရမယ့္ အာဏာရွင္ေခတ္ ႏွစ္ငါးဆယ္ပါပဲ။ တစ္ေစာင္တည္းေသာ သတင္း စာပဲ ထားရွိေစၿပီး တစ္ေယာက္တည္း၊ တစ္ပါတီတည္း၊ တစ္ဖြဲ႕တည္းေကာင္းၿပီး အတိုက္အခံ မွန္သမွ် ဗိုက္အကန္ခံရတဲ့ အေရးအသားမ်ဳိးေတြ ပါပဲ။ သူ႔ဘာသာသူ သတင္းစာ ဘယ္ႏွေစာင္ပဲ ခြဲ ထုတ္ေနေန ဒီပုတ္ထဲက ဒီပဲေတြပဲမို႔ တစ္ေစာင္တည္းပဲလို႔သာ သံုးႏႈန္းလိုက္တာပါ။


သူတို႔မ႐ႈစိမ့္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းကို ေခ်ဖ်က္ခ်င္ေတာ့ ‘ဇနပုဒ္က ယာခုတ္သမား ဦးမဲနဲ႔ ဦးညိဳတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ဟာ အဲဒီပါတီက ႏုတ္ထြက္သြားေၾကာင္း သတင္းရရွိ’ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ၊ ‘ကမာၻကေပးတဲ့ ဒီဆုနဲ႔လားလားမွ မအပ္စပ္တဲ့ ဘာမညာမ’ ဆိုတာေတြ၊ ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္ဆု ကိုလည္း ‘ပုဆိန္႐ိုးေတြကို ေပးတဲ့ဆု’ ဆိုေတာ့ အဲဒီတုန္းေတာ့ တိုင္းျပည္က ေလးစားၾကည္ညိဳတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း ႏွစ္သိမ့္ဆုထဲမွာ ပါေလေတာ့၊ ဆရာေတာ္ႀကီးပါ ပုဆိန္႐ိုး ျဖစ္ရပါေလေရာ။ ငရဲေတြေတာ့ ႀကီးကုန္ေတာ့မွာပဲ။ အဲဒီေခတ္ေတြ ကုန္ဆံုးသြားတာကေတာ့ မဂၤလာပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခါ ေပၚမလာႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။


ဒီလို စာေရးဆရာမ်ားဟာ စမူဆာေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ တစ္ဖက္သတ္ ေရးသားသူ မ်ားျဖစ္ၿပီး ျပည္သူ႔ အမုန္းေတာ္ ခံ၊ ဘုရင့္လက္သံုးေတာ္ ဓားမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တက္တဲ့ဘုရင္ ဘုရားထူးၿပီး ဘုရင္လုပ္သမွ် မမွားဘူးလို႔သာ ေျပာၾကေရးၾကရပါတယ္။ ပုတ္သင္ညိဳ စာေရးဆရာမ်ားလို႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။


ရာဇဝင္မွာ ဘုရင္တစ္ပါးက အမတ္ႀကီးကို တိုင္းေရးျပည္ေရး တိုင္ပင္ဖို႔ ဆင့္ေခၚပါတယ္။ အမတ္ႀကီးက “အရွင္ ဘုရား မင္းတို႔ရဲ႕ တိုင္ပင္ျခင္းတရား သံုးပါးရွိပါတယ္ဘုရား။ မင္းေစနဲ႔ တိုင္ပင္ျခင္း၊ မင္းမႈထမ္းနဲ႔ တိုင္ပင္ျခင္း၊ ပညာရွိနဲ႔ တိုင္ပင္ျခင္းျဖစ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိးကို တိုင္ပင္မွာက ဘယ္လို တိုင္ပင္ျခင္းမ်ဳိးပါလဲ ဘုရား” လို႔ ေလွ်ာက္တင္သတဲ့။


ဘုရင္က “အမတ္ႀကီး ဆိုခ်င္တာက ဘာပါလဲ” လို႔ ေမးေတာ့ အမတ္ႀကီးက ဆက္လက္ၿပီး “မင္းေစနဲ႔ တိုင္ပင္ျခင္းမ်ဳိးကေတာ့ အရွင္မင္းႀကီး ခိုင္းတဲ့အတိုင္းပဲ သူကလုပ္မွာပါပဲ။ မင္းမႈထမ္းနဲ႔ တိုင္ပင္ျခင္း မ်ဳိးကေတာ့ အရွင္မင္းႀကီး လုပ္သမွ် အေကာင္းပဲေျပာမွာ ေရးမွာပါပဲ။ အဲ ပညာရွိနဲ႔ တိုင္ပင္ျခင္းမ်ဳိး ကေတာ့ျဖင့္ အရွင္မင္းႀကီး လုပ္တိုင္းေျပာတိုင္း မင္းလိုလိုက္ မင္းႀကိဳက္ေဆာင္မွာ မဟုတ္ဘဲ လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ ေျပာသင့္ မေျပာသင့္ ႏိႈင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္ သုခမိန္အျမင္နဲ႔ပဲ တင္ျပေလွ်ာက္ထားမွာမို႔ ပညာရွိနဲ႔ တိုင္ပင္ျခင္းမ်ဳိးဆိုရင္ျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိး တိုင္းေရးျပည္ရာ တိုင္ပင္ေလွ်ာက္ထားရန္ အသင့္ပါပဲဘုရား” လို႔ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါသတဲ့။


အာဏာရွင္ေခတ္က မီဒီယာေတြဟာ မင္းမႈထမ္း မီဒီယာေတြပဲ ျဖစ္ေလေတာ့ အရွင္မင္းႀကီး လုပ္သမွ် အေကာင္းပဲ ေျပာၾက ေရးၾကရတာပါ။ စနစ္ရဲ႕သားေကာင္မ်ားပါပဲ။ ေနာက္အေျပာင္းအလဲ ကာလ ကို ျဖတ္သန္းလာတဲ့အခါမွာ ဘက္ႏွစ္ဖက္ထင္ရွား ရွိလာခဲ့တဲ့အေလ်ာက္ ဘယ္ဘက္က အစြမ္းထက္ မလဲ၊ ေအာင္ပြဲခံသြားႏိုင္မလဲ ဆိုတာ မသိတတ္ႏိုင္လို႔ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တစ္ဖက္က မၾကာခင္ ေအာင္ ပြဲခံသြားႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ရေသာ္လည္း ေလာေလာဆယ္မွာ လက္ရွိသာလွ်င္ အရွိတရား ျဖစ္ေနေသး လို႔ေသာ္လည္းေကာင္း ဟိုလိုလို ဒီလိုလို ဟိုဘက္လိုလို ဒီဘက္လိုလို စမူဆာ အေခၚခံလူမ်ဳိး လဲ  ေပၚထြန္းလာႏိုင္ပါတယ္။


ဒီေနရာမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဝါဒ စြဲကိုင္သူမ်ားအေပၚမွာ အျမင္မမွားဖို႔ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္သူ မ်ားရဲ႕ေစတနာဟာ ႏွစ္ဖက္စလံုး အေပၚမွာ တူညီစြာထားရွိႏိုင္ၾကၿပီး တိုင္းျပည္ကို သာယာဝေျပာ ေစ လိုတဲ့စိတ္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ေနၾကတာပါ။ ႏွစ္ဖက္လွေစခ်င္တာဟာ စမူဆာ မဟုတ္တဲ့ ေမတၱာ ရွင္မ်ား သာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ နားလည္ရမွာပါပဲ။


ယေန႔ေခတ္ အေျခအေနဟာ ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္စရာေတြ ျဖစ္ထြန္းေပၚ ေပါက္လာေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ယဥ္ေက်း မႈသစ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ ကာလလည္းျဖစ္လို႔ ၿပိဳင္တူတြန္းေရႊ႕ႏိုင္ၾကဖို႔ လိုအပ္ေနတဲ့ကာ လလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြအားလံုးနဲ႔ ပ်ဴငွာတဲ့ဆက္ဆံေရး ထားရွိတာကို စမူဆာလို႔ေရာၿပီး ကင္ပြန္းမ တပ္မိေစဘဲ သူ႔စိတ္ေစတနာကို အဓိက အကဲခတ္ရမွာပါပဲ။


ျပည္သူေတြဟာ ႏိုင္ငံေရး ပြင့္လင္းလာမႈနဲ႔အတူ အသိအျမင္မ်ားလည္း က်ယ္ျပန္႔သည္ထက္ က်ယ္ျပန္႔လာ တဲ့ အေလ်ာက္ စမူဆာ ဆိုသည္မ်ားကို ေဝဖန္ပိုင္းျခား သတိထား ေရွာင္ရွားသြားႏိုင္ၾက လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆ ပါတယ္။


တစ္ဖက္က ‘သမၼတႀကီးကို ယံုပါတယ္’ ‘သားရယ္ သမၼတႀကီးကိုေတာ့ ယံုလိုက္ပါ’ လို႔ေျပာလိုက္ပါ တယ္။ ေနာက္တစ္ဖက္က ‘တူတာ တြဲလုပ္မယ္’ ‘သူမရဲ႕ ဂုဏ္ျပဳဆုတံဆိပ္ေတြ ရရွိမႈအေပၚမွာ ကြၽန္ေတာ္ ဝမ္းသာပါတယ္’ လို႔ ေျပာသံၾကားရပါတယ္။ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ဒီလိုအသံမ်ဳိးၾကားရဖို႔ ႏွစ္ငါး ဆယ္ေစာင့္ခဲ့ ရသလို ၾကားရေတာ့လည္း ျပည္သူေတြဟာ စိတ္ခ်မ္းသာ ဝမ္းသာမႈေတြနဲ႔အတူ အသံရွင္ေတြကို ႀကိဳဆိုလိုက္ၾက ပါတယ္။ ရင္ထဲက အသံေတြလို႔လည္း ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။


ျပည္သူေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာေတာ့ ဒီလိုအသံေတြကို ထာဝရ ရွင္သန္ေစလိုတဲ့ ဆႏၵေတြ ဒီလိုအလုပ္ေတြကို ထာဝရ တြဲဖက္ေဆာင္ရြက္သြားေစလိုတဲ့ သေဘာထားေတြ ရွိေနၾကတာပါ။ ျပည္သူဆိုတာ သမၼတႀကီးမိန္႔ ခြန္း ပါ စကားအတိုင္း မိဘျပည္သူေတြ ျဖစ္တာမို႔ ျပည္သူေတြ ဆႏၵအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ၾကမယ္ လို႔ ေမွ်ာ္ လင့္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္အသံ ဆိုတာလည္း ျပည္သူ႔အသံကို ထင္ဟပ္ရမွာမို႔ ေခ်ာေမြ႕တဲ့ ဘက္သံုးဖက္ အျဖစ္ ေပါင္းစပ္ လႈပ္ရွားႏိုင္တာနဲ႔အမွ် စမူဆာဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို အတိတ္မွာ ထားခဲ့ႏိုင္ၿပီး သူငါအ ဆင္ေခ်ာ တဲ့ ေလာကႀကီးကို ဟန္ခ်က္ညီညီ တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ အမိျမန္မာျပည္သား မ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကေစရန္ စိတ္ရည္သန္လ်က္။

No comments: