Monday, July 29, 2013

၁၉၅၄ခုႏွစ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးထိမ္းၿမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈ ဥပေဒအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း


၁၉၅၄ခုႏွစ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးထိမ္းၿမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈ ဥပေဒအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း
ခုတေလာ ကၽြန္ေတာ့အား ဥပေဒပညာရွင္ ေရွ႕ေနတစ္ေယာက္အေနၿဖင့္ သတင္းဂ်ာနယ္မ်ားမွ “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ”ဆိုသည့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မၾကာခဏ ထင္ၿမင္ခ်က္မ်ား ေတာင္းခံေနသၿဖင့္ ဤေဆာင္းပါးအား ေရးသားရန္ အေၾကာင္းေပၚေပါက္လာရပါသည္။
ဥပေဒတစ္ခုကို ေရးဆြဲၿပ႒ာန္းေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ဥပေဒၿပဳသူတို႕ လိုက္နာရမည့္ စံႏႈန္းမ်ား ရွိပါသည္။ ေရးဆြဲရမည့္ ဥပေဒ အမ်ိဳးအစားကိုလိုက္၍ စံႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္ ကြဲၿပားၿခားနားမႈ ရွိႏိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ၿပည္သူအမ်ား၏ အခြင့္အေရး၊ ရပိုင္ခြင့္ စသည္တို႕ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ဥပေဒမ်ိဳး ေရးဆြဲၿပဌာန္းမည္ဆိုလွ်င္ အေၿခခံစံႏႈန္း သံုးခုႏွင့္ ညီညြတ္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ့္အေနၿဖင့္ ေဆြးေႏြးတင္ၿပလိုပါသည္။
၎စံႏႈန္းသံုးခုမွာ (၁) မိမိတို႕ ေရးဆြဲလိုသည့္ ဥပေဒသည္ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ လူ႕အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္းပါ အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲဆန္႕က်င္မႈ မရွိေစရန္ႏွင့္ အညီအညြတ္ၿဖစ္ေစရန္ သတိထား စိစစ္ရပါသည္။
(၂) တည္ဆဲဖြံစည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒပါ ႏိုင္ငံသားတို႕၏ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ ဆန္႕က်င္မႈ မရွိေစရန္ႏွင့္ အညီအညြတ္ၿဖစ္ေစရန္ သတိထား စိစစ္ရန္ လိုပါသည္။
(၃) ၿပ႒ာန္းထားၿပီးၿဖစ္ေသာ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင့္ မဆန္႕က်င္ေစဘဲ အညီအညြတ္ၿဖစ္ေစရန္ သတိၿပဳရပါမည္။
(၁) လူ႕အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္းဆိုင္ရာ စံႏႈန္း
အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ လူ႕အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္းအပိုဒ္(၁၆)တြင္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးေသာ ေယာက်္ားႏွင့္ မိန္းမတို႕တြင္ လူမ်ိဳးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံသားအၿဖစ္ကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာကိုေသာ္လည္းေကာင္း အေၾကာင္းၿပ၍ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႕သတ္ၿခင္း မရွိဘဲ ထိမ္းၿမားႏိုင္ခြင့္ႏွင့္ မိသားစု ထူေထာင္ႏိုင္ခြင့္ရွိသည္ဟု ၿပ႒ာန္းထားပါသည္။
တစ္ဖန္ အပိုဒ္(၁၈)တြင္ လူတိုင္းတြင္ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚၾကံဆႏိုင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ခံယူရပ္တည္ႏိုင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ သက္၀င္ကိုးကြယ္ႏိုင္ခြင့္ ရွိသည္။ အဆိုပါ အခြင့္အေရးမ်ား၌ မိမိကုိးကြယ္သည့္ ဘာသာကို လြတ္လပ္စြာ ေၿပာင္းလဲခြင့္ ပါ၀င္သည္ဟု ၿပ႒ာန္းထားပါသည္။
(၂) ဖြဲ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ ဆိုင္ရာစံႏႈန္း
ဥပေဒတစ္ခုကို ေရးဆြဲၿပ႒ာန္းေတာ့မည္ဆိုပါက မိမိႏိုင္ငံ၌ ၿပ႒ာန္းထားေသာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒႏွင့္ မဆန္႕က်င္ေစဘဲ အညီအညြတ္ၿဖစ္ရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။
၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၄တြင္ xxxx ႏိုင္ငံသားတိုင္းသည္ ဘာသာ သာသနာေရးတြင္ လြတ္လပ္စြာ ယူဆႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရး၊ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္တည္ေဆာက္ႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရးတို႕ကို အညီအမွ် ရရွိေစရမည္ဟု ၿပ႒ာန္းထားပါသည္။
တစ္ဖန္ ပုဒ္မ ၃၅၄(ဃ)တြင္ ႏိုင္ငံသားတိုင္းသည္ xxxxx စကား၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာ သာသနာႏွင့္ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ပိုင္ခြင့္ရွိသည္ဟု ၿပ႒ာန္းထားပါသည္။
သို႕ၿဖစ္ရာ လူအမ်ား ေၿပာဆို ေဆြးေႏြးေနၾကသည့္ မ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒသည္ အထက္ေဖာ္ၿပပါ ဖြဲ႕စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒ အပိုဒ္-၃၄၊ ၃၅၄(ဃ) တို႕ႏွင့္ အညီအညြတ္ၿဖစ္မၿဖစ္ စာရႈသူမ်ား ကိုယ္တုိင္ သံုးသပ္ၾကည့္ၾကေစလိုပါသည္။
(၃) တည္ဆဲဥပေဒဆိုင္ရာ စံႏႈန္း
ၿမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သူ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား အထူးအေလးထား ကာကြယ္ေပးရန္ ရည္ရြယ္၍ ေရးဆြဲထားေသာ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းၿမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈ အက္ဥပေဒဟု ေခၚဆိုသည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ ရွိပါသည္။ ထိုဥပေဒ၏ ပုဒ္မ-၅တြင္ ေအာက္ေဖာ္ၿပပါအတိုင္း ၿပ႒ာန္းထားသည္။
လူပ်ိဳေဘာ္၀င္ၿပီးၿဖစ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္ေသာ ေယာက်္ားတစ္ဦးႏွင့္ အသက္ ၁၄ႏွစ္ေအာက္ မငယ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိန္းမတစ္ဦးတို႕သည္ ဤအက္ဥပေဒအရ ထိမ္းၿမားႏိုင္သည္။ သို႕ရာတြင္ (က) ႏွစ္ဦးလံုးမွာ စိတ္ေပါ့သြပ္သူမ်ား မၿဖစ္ေစရ။ (ခ) အသက္(၂၀) မၿပည့္ေသးသည့္ မိန္းမၿဖစ္လွ်င္ မိဘ၏ သေဘာတူညီခ်က္ကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိဘတို႕ ေသဆံုးပါမူ အမွန္အုပ္ထိန္းသူ၊ သို႕တည္းမဟုတ္ ဥပေဒအရ အုပ္ထိန္းသူ ရွိလွ်င္၊ ထိုအုပ္ထိန္းသူ၏ သေဘာတူညီခ်က္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ရရွိၿပီးၿဖစ္ရမည္။ (ဂ) မိန္းမမွာ မၿပတ္စဲေသာ တရား၀င္ လင္ေယာက်္ား မရွိေစရ။
အထက္ပါ ဥပေဒ ၿပ႒ာန္းခ်က္အရဆိုလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ ဘာသာၿခားေယာက်္ားတစ္ဦးႏွင့္ တရား၀င္ ထိမ္းၿမားႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းစြာ ၿပ႒ာန္းထားရာ ယင္းၿပ႒ာန္းခ်က္သည္ လူ႕အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း အပိုဒ္-၁၆ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒပါ ႏိုင္ငံသားမ်ား အခြင့္အေရးႏွင့္ လည္းေကာင္း ညီညြတ္မႈ ရွိေနသည္ကို အထင္အရွားေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။
လူအမ်ားေၿပာဆိုေဆြးေႏြးေနၾကသည့္ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒႏွင့္ အထက္ေဖာ္ၿပပါ ဥပေဒ ပုဒ္မ-၅တို႕ ညီညြတ္မႈ ရွိ၊ မရွိ စာရႈသူမာ်းကိုယ္တိုင္ ေလ့လာဆံုးၿဖတ္ၾကေစလိုပါသည္။
၁၉၅၄ခုႏွစ္၊ အထူးထိမ္းၿမားမႈ ဥပေဒ

၁၉၅၄ခုႏွစ္၊ အထူးထိမ္းၿမားမႈ ဥပေဒသည္ အထက္တြင္ တင္ၿပခဲ့သည့္ အတိုင္း ၿမန္မာႏိုင္ငံသား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ကာကြယ္ေပးရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ၿဖင့္ ၿပ႒ာန္းထားေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ ၿဖစ္ပါသည္။ ၿမန္မာႏိုင္ငံတါင္ ဘာသာေပါင္းစံုကို လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္ၿပဳထားသည္ၿဖစ္ရာ ၿမန္မာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ဘာသာၿခား ေယာက်္ားမ်ား အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးၿဖင့္ အိမ္ေထာင္ၿပဳတတ္ၾကပါသည္။ ခ်စ္ခင္ၿမတ္ႏိုး၍ လည္းေကာင္း၊ အမွီအခို လိုအပ္၍ လည္းေကာင္း စသည္ၿဖင့္ အိမ္ေထာင္ၿပဳၾကေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။
သို႕ေသာ္ အိမ္ေထာင္ၿပဳၿပီးေနာက္ပိုင္း လင္မယား ကြာရွင္းသည့္ အခါ၊ ပစၥည္းခြဲသည့္အခါ၊ အေမြဆက္ခံသည့္အခါ ဘာသာၿခား ေယာက်ာ္း၏ ဥပေဒကို က်င့္သံုးဆံုးၿဖတ္ၾကသည့္အတြက္ ၿမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးတို႕၏ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ား နစ္နာဆံုးရႈံးၾကရသည္ကို ဥပေဒၿပဳ အာဏာပိုင္တို႕ ေတြ႕ၿမင္သိရွိလာၾကသည့္အတါက္ တရားဥပေဒၿဖင့္ ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီးတို႕၏ အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ရန္ အထက္ပါ ဥပေဒကို ၿပ႒ာန္း ေပးခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
အထက္တါင္ တင္ၿပခဲ့သည္ ပုဒ္မ-၅သည္ အလြန္အေရးၾကီးေသာ ပုဒ္မၿဖစ္ပါသည္။ သတ္မွတ္ေပးသည့္ ပုဒ္မၿဖစ္၍ အေရးၾကီးသည္ဟု ဆုိရၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။ တစ္နည္းအားၿဖင့္ ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးအေနၿဖင့္ တရား၀င္မယားအၿဖစ္ အသိအမွတ္ၿပဳခံရမွသာ ဇနီးမယားတစ္ေယာက္၏ တရား၀င္ အခြင့္အေရးမ်ားကို ရရွိႏိုင္မည္ၿဖစ္၍ အထက္ပါအတိုင္း ၿပ႒ာန္း ေပးခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးႏွင့္ ဘာသာၿခားေယာက်ာ္းတို႕ ထိမ္းၿမားလက္ထပ္လိုပါက ထိမ္းၿမားလက္ထပ္ရမည့္ နည္းလမ္းကို ပုဒ္မ-၆မွ ၁၉ အထိ အေသးစိတ္ၿပ႒ာန္းေပးထားပါသည္။ အက်ယ္မတင္ၿပလိုေတာ့ပါ။
အကယ္၍ သတ္မွတ္ထားသည့္ နည္းလမ္းအတိုင္း ထိမ္းၿမားလက္ထပ္ၿခင္းမၿပဳဘဲ မိမိတို႕ သေဘာအေလ်ာက္ လင္မယားအၿဖစ္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ခဲ့ၾကလွ်င္လည္း ပံုစံမက်မႈေၾကာင့္ လင္မယားအရာမေၿမာက္ဟု ၿငင္းဆိုပိုင္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း၊ စတင္ေပါင္းဖက္သည့္ေန႕ကတည္းကပင္ တရား၀င္ ေပါင္းဖက္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္ဟု မွတ္ယူမည္ၿဖစ္ေၾကာင္း ပုဒ္မ-၂၀(၁)တြင္ အတိအက် ၿပ႒ာန္းထားရာ ပုဒ္မ(၂၀)သည္လည္း ပုဒ္မ(၅)ကဲ့သို႕ပင္ အေရးၾကီးေသာ ၿပ႒ာန္းခ်က္ဟု ဆိုရပါမည္။
ဘာသာၿခားႏွင့္ လက္ထပ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ား
(၁) ဘာသာၿခားႏွင့္ ထိမ္းၿမားလက္ထပ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးတို႕အား လင္ႏွင့္ မယားတို႕အၾကား ေပၚေပါက္သည့္ ပစၥည္းပိုင္ဆိုင္ခြင့္ဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္အားလံုးကို ဘာသာၿခားေယာက်ာ္း၏ ဥပေဒႏွင့္ မဆံုးၿဖတ္ရဘဲ ၿမန္မာ့ဓေလ့ ထံုးတမ္းဥပေဒအရသာ ဆံုးၿဖတ္ရမည္ဟု ပုဒ္မ-၂၄(၁)တြင္ ၿပ႒ာန္းထားပါသည္။
အဆိုပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္အရ ဘာသာၿခားကိုယူေသာ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးသည္ အကယ္၍ ဗုဒၶဘာသာ ေယာက်ာ္းကို ယူခဲ့လွ်င္ ရရွိမည့္ ဇနီးမယားတစ္ဦး၏ အခြင့္အေရးအတိုင္း ပစၥည္း ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရွိေၾကာင္း အနိမ့္ဆံုး အခြင့္အေရးကို သတ္မွတ္ေပးထားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
(၂) ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမႏွင့္ ဘာသာၿခား လင္ေယာက်ာ္းတို႕အၾကား ၿဖစ္ပြားသည့္ လင္မယားကြာရွင္းမႈကိစၥ၊ ပစၥည္းခြဲေ၀မႈ ကိစၥ၊ သားသမီး ထိန္းသိမ္းမႈ ကိစၥ စသည့္ ၿပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ ေပၚေပါက္လာပါက ထိုၿပႆနာကို ၿမန္မာ့ဓေလ့ ထံုးတမ္းဥပေဒအတိုင္း ဆံုးၿဖတ္ရမည္ဟု ပုဒ္မ-၂၅(၁)တြင္ ၿပ႒ာန္းထားပါသည္။
အဆိုပါ ၿပ႒ာန္းခ်က္အရ အထက္ေဖာ္ၿပပါ ၿပႆနာမ်ားကို စီရင္ဆံုးၿဖတ္သည့္အခါ ဘာသာၿခား လင္ေယာက်ာ္း၏ ဥပေဒကို လံုး၀ အသံုးၿပဳမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ၿမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒကိုသာ အသံုးၿပဳမည္ၿဖစ္ေၾကာင္း တိတိက်က် ၿပ႒ာန္းထားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
ၿမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒၿဖင့္ ၿပႆနာမ်ားကို ဆံုးၿဖတ္ၿခင္းၿဖင့္ ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီးအတြက္ နစ္နာမႈ မရွိယံုမွ်မက ပိုမိုရသည့္ အခြင့္အေရးမ်ားကိုသာ ရရွိႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ ပုဒ္မ-၂၅(၁)၏ “ၿခြင္းခ်က္”တြင္ ဘာသာမတူသည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေယာက်ာ္းက ဗုဒၶဘာသာမိန္းမအား ကြာရွင္းလွ်င္ (သို႕မဟုတ္) စြန္႕ခြာလွ်င္ (က) ထိုေယာက်ာ္းသည္ ႏွစ္ဦးပိုင္ ပစၥည္းမွ မိမိ၏ အစုကို စြန္႕လႊတ္ရမည့္အၿပင္ မိန္းမအား ေလ်ာ္ေၾကးေပးရမည္ၿဖစ္ေၾကာင္း၊ (ခ) ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမက သား၊ သမီးအားလံုး ထိန္းသိမ္းခြင့္ရေၾကာင္း၊ (ဂ) အရြယ္အေရာက္ေသးသည့္ သား၊ သမီးမ်ားအတြက္ ေယာက်ာ္းက ကေလးစရိတ္ေပးရမည္ၿဖစ္ေၾကာင္း ၿပ႒ာန္းထားရာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးအား အခြင့္အေရး အထူးပိုမိုေပးထားေၾကာင္း ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။
ပုဒ္မ-၂၅(၂)တြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္ေသာ လင္မယားႏွစ္ဦး၊ ထိမ္းၿမားလက္ထပ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဇနီးၿဖစ္သူက ဗုဒၶဘာသာသို႕ ကူးေၿပာင္း ကိုးကြယ္ပါကလည္း ထိမ္းၿမားလက္ထပ္ၿခင္း တည္ၿမဲယံုမွ် မက ဤ၁၉၅၄ အထူးဥပေဒႏွင့္ သက္ဆိုင္ေၾကာင္း ၿပ႒ာန္းထားရာ ေနာက္မွ ဗုဒၶဘာသာသို႕ ကူးေၿပာင္းကိုးကြယ္သည့္ အမ်ိဳးသမီးကိုပါ အထူးအခြင့္အေရးေပးထားေၾကာင္း အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။
ဥပမာႏွင့္ ရွင္းရပါက အစၥလာမ္ဘာသာကိုးကြယ္သူ လင္မယားႏွစ္ဦးအနက္ မိန္းမက ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဗုဒၶဘာသာသို႕ ကူးေၿပာင္းကိုးကြယ္ပါက ထိုလင္မယား၏ ၿပႆနာကို အစၥလာမ္ ဘာသာဥပေဒၿဖင့္ ဆံုးၿဖတ္ၿခင္းမၿပဳေတာ့ဘဲ ၿမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒၿဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ ကူးေၿပာင္းကိုးကြယ္သည့္ အမ်ိဳးသမီးကို လိုက္လံကာကြယ္ေပးထားသည့္ သေဘာ ၿပ႒ာန္းထားၿခင္း ၿဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
(၃) ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိန္းမႏွင့္ ဘာသာၿခားေယာက်ာ္းတို႕ ထိမ္းၿမားၿပီး ေနာက္ပိုင္း တစ္ဦးဦးကြယ္လြန္၍ အေမြ ၿပႆနာ ေပၚေပါက္လာေသာ္ ယင္းၿပႆနာကို ထိုမိသားစုတစ္စုလံုး ဗုဒၶဘာသာၿမန္မာလူမ်ဳိးၾကီးၿဖစ္ဘိသကဲ့သို႕ မွတ္ယူ၍ ၿမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒၿဖင့္ ဆံုးၿဖတ္ရမည္ဟု ပုဒ္မ-၂၆တြင္ ၿပ႒ာန္းထားပါသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာမိန္းမႏွင့္ ဘာသာၿခား လင္ေယာက်ာ္းမိသားစုအတြင္ အေမြ ၿပႆနာ ေပၚေပါက္ပါက ဘာသာၿခား ေယာက်ာ္း၏ ဥပေဒၿဖင့္ ဆံုးၿဖတ္ခြင့္မရွိဘဲ ၿမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒၿဖင့္သာ ဆံုးၿဖတ္ရမည္ဟု ဆိုလိုရင္း ၿဖစ္ပါသည္။
ယင္းၿပ႒ာန္းခ်က္အရ ဗုဒၶဘာသာဇနီးတစ္ေယာက္သည္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ဇနီးတစ္ဦးထက္ပင္ အခြင့္အေရးမ်ား ပိုမိုရရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ သာဓကအားၿဖင့္ အစၥလာမ္ဘာသာကိုးကြယ္သည့္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ ဇနီးမယားသည္ သား၊သမီးမရွိလွ်င္ အေမြ ေလးပံုတစ္ပံုသာ ရၿပီး၊ သား၊ သမီးရွိလွ်င္ အေမြ ရွစ္ပံုတစ္ပံုသာ ရထိုက္ခြင့္ရွိပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာမိန္းမႏွင့္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ လင္ေယာက်ာ္းမိသားစုတြင္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ လင္ေယာက်ာ္း ကြယ္လြန္ခဲ့ပါက သား၊သမီးရွိသည္ၿဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ၿဖစ္ေစ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဇနီးၿဖစ္သူက အေမြ ပစၥည္းမ်ားအားလံုးကို သိမ္းပိုက္ရထိုက္ခြင့္ရွိမည္ၿဖစ္ပါသည္။
အထက္ေဖာ္ၿပပါ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သူ အမ်ိဳးသမီးတို႕အား အထူးအခြင့္အေရးမ်ား ေပးအပ္ထားသည့္ ၁၉၅၄ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းၿမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒကို ၿမန္မာ အမ်ိဳးသမီးတို႕အတြက္ ဆက္လက္ထားရွိသင့္၊ မသင့္(သို႕မဟုတ္) ဤဥပေဒကို ဖ်က္၍ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကို ၿပ႒ာန္းရန္ သင့္၊ မသင့္ စာရႈသူမ်ား ခ်င့္ခ်ိန္သံုးသပ္ႏုိင္ရန္ တင္ၿပလိုက္ရပါသည္။
ေမာင္ကိုနီ(တရားရံုးခ်ဳပ္ေရွ႕ေန)
မြန္းတည့္ေနဂ်ာနယ္(အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၃၁)မွ)

No comments: