Tuesday, July 30, 2013

ေျပာသူ နာသူ၊ မည္သူ တာဝန္ယူမည္နည္း



အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ျပည္နယ္ တစ္ခုတြင္ ပညာေရး ဌာန ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အသုံးျပဳရန္ Apple ကုမၸဏီထုတ္ တက္ဘလက္မ်ားကို ေဝငွေပးေၾကာင္း ၾကားရသည္။ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံ တြင္ ကေလးတစ္ေယာက္ Laptop တစ္လုံး စီမံကိန္းကို အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေနသည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ တန္ဖိုးနည္း တက္ဘလက္မ်ား ကို ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ျဖန္႔ေဝေပးသည္။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံတြင္ပင္ တက္ဘလက္မ်ားကို ပညာေရးအတြက္ အသုံးျပဳႏိုင္ရန္ အတိုက္အခံ ပါတီေတြက လွဴဒါန္းေနသည္။ ပါတီ ႏိုင္ေရးအတြက္ မဲဆြယ္သည္ဆိုေစ ပညာေရးအတြက္ကေတာ့ အျမတ္ထြက္သည္သာ။

ပညာေရးဌာနတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ ကြၽန္ေတာ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့သည္။ ေက်းလက္တြင္လည္း တာဝန္ထမ္းဖူးသည္။ ၿမဳိ႕ျပတြင္လည္း တာဝန္ ထမ္းဖူးသည္။ ေက်းလက္တြင္ ကြန္ပ်ဴတာ မေျပာႏွင့္ ဂဏန္းေပါင္း စက္ပင္ မျမင္ဖူးၾကေပ။ ၿမဳိ႕ျပ အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ တာဝန္ထမ္းစဥ္ ကလည္း အခန္းအတြင္းရွိ ကြန္ပ်ဴတာဆိုသည္မွာ မွန္တံခါး အလုံပိတ္ ထားေသာ စားပြဲမ်ားေပၚရွိ အဝတ္အုပ္ထားေသာ ပစၥည္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ လူႀကီးလာ ဖုန္ခါ ထုတ္ျပ။ လူႀကီးျပန္လွ်င္ အဝတ္ ျပန္အုပ္ထားေသာ အရာကို ကြန္ပ်ဴတာဟု ေခၚပါသည္ဟုပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆရာမ်ား က ေနာက္ေျပာင္ခဲ့မိသည္။

ေခတ္က အင္တာနက္ေခတ္ ဆိုျခင္းကို မျငင္းႏိုင္။ ေရွာင္ဖယ္လို႔လည္း မရ၊ ေရွာင္လႊဲလို႔လည္း မျဖစ္ေတာ့။ သို႔ေသာ္ မၾကာမီက ေမြးဇာတိသို႔ ျပန္ၿပီး သူငယ္ခ်င္း ေက်ာင္းဆရာေတြႏွင့္ ေတြ႕ေတာ့ “မင္း အင္တာနက္ မရွိလည္း ငါတို႔ ဘာမွမျဖစ္ဘူး” ဟု အေျပာခံလိုက္ရသည္။ သူတို႔ ေျပာသလို ယေန႔တိုင္ အင္တာနက္ မသိသျဖင့္ သူတို႔ ဘာမွ် မျဖစ္သည္ကေတာ့ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ အင္တာနက္ကို စိတ္မဝင္စား။ ၿဂဳိဟ္တု စေလာင္းကလာသည့္ ႏိုင္ငံျခား ေဘာလုံးပြဲေတြေတာ့ မျပတ္ ၾကည့္သည္။ ထို႔ျပင္ ညေနတိုင္း ထိုင္းႏိုင္ငံက လႊင့္ထုတ္သည့္ ႏွစ္လုံး ဂဏန္းေတြကို လည္း သူတို႔ အခ်ိန္ေပးၿပီး ထိုင္ၾကည့္ၾကသည္။ တစ္လုံး၊ ႏွစ္လုံး ကန္ခ်က္ႏွင့္ ႐ိုက္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ သူတို႔ဘဝေတြ ေထာင္း လေမာင္း ေက်ေနၾကသည္။

ပညာေရးဌာနတြင္ အမႈထမ္းစဥ္က မာလ္တီမီဒီယာဆိုေသာ ပြဲထုတ္ရန္ သက္သက္ ဟန္ျပပြဲ တစ္ခုကို ႀကံဳဖူးသည္။ ႏွိမ္ခ် ေျပာျခင္း မဟုတ္ပါ။ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ လာၿပီး ဖြင့္မည္ကို မ်က္ႏွာေကာင္း ရေစရန္ အခမ္းအနား ႀကီးေတြလုပ္၊ ကြန္ပ်ဴတာကအစ ငွားရမ္းသုံးၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ေနာက္ တစ္ေက်ာင္း ဝင္မစစ္မီ၊ စစ္ၿပီးသား ေက်ာင္းက ကြန္ပ်ဴတာကို မစစ္ရေသးေသာ ေက်ာင္းသို႔ လိုက္ပို႔ေပးရသည္မွာလည္း ကိုယ္ေတြ႕ အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားေတြ ကြန္ပ်ဴတာတတ္ျခင္း ဆိုသည္မွာ မိဘမ်ား၏ ျပင္ပ အေထာက္ အကူေၾကာင့္သာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းမ်ား တြင္ မာလ္တီ မီဒီယာအတြက္ ခန္႔ထားသည့္ ဆရာေတြကလည္း စာဝင္သင္ ခြင့္ရေရး ေက်ာင္းအုပ္ေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ရသည္။ စာသင္ခြင့္ရမွ က်ဴရွင္ျပခြင့္ ရမည္။ ကြန္ပ်ဴတာသင္သည့္ ဆရာဆိုသည္မွာ ရာသီစာ ျဖစ္သည္။ ရာသီစာ ဆိုသည္မွာ ပညာေရးဌာနက မျဖစ္ညစ္က်ယ္ လုပ္ျပေလ့ရွိသည့္ တပ္မေတာ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္၊ လြတ္လပ္ေရးေန႔ အထိမ္းအမွတ္၊ မူးယစ္ေဆးဝါး အထိမ္းအမွတ္ ပန္းခ်ီၿပဳိင္ပြဲေလးေတြေလာက္ကို ၿပဳိင္ပြဲဝင္ႏိုင္ရန္ လုပ္ျပခ်ိန္ကလြဲၿပီး က်န္အခ်ိန္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ကြန္ပ်ဴတာ မကိုင္ၾကရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ၿပဳိင္ပြဲဝင္မည့္ ကေလးေတြ ကလည္း ေက်ာင္းျပင္ပတြင္ သင္လာ၊ ေလ့က်င့္လာ၊ ေက်ာင္းနာမည္ခံကာ ဝင္ၿပဳိင္၊ ဆုရလာလွ်င္ ဆရာႀကီး ဆရာမႀကီးေတြႏွင့္ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ၿပီး ဓာတ္ပုံ အ႐ိုက္ခံရျခင္းကို ပညာေရးဌာန အတြင္းမွ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ နည္းပညာ လႈပ္ရွားမႈဟု ေခၚပါသည္။

ပညာေရး ဌာနတြင္ ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္ႏွင့္ ဆိုင္သည့္ ၿပဳိင္ပြဲ တစ္ခုကို ဖိတ္ေခၚလိုက္ေသးသည္။ ကြန္ပ်ဴတာကိုပင္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ မကိုင္ရေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားက ထိုၿပဳိင္ပြဲကို မည္သို႔ဝင္မည္နည္း။ ကြန္ပ်ဴတာ ပ႐ိုဂရမ္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ပညာရပ္မ်ားကို ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္သေလာ၊ သင္ျပႏိုင္သည့္ ဆရာ ရွိသေလာ၊ သင္ၾကားရန္ ကြန္ပ်ဴတာ မ်ား ထုတ္ေပးထားသေလာဟု သို႔ေလာ သို႔ေလာ အေမးမ်ားျဖင့္ အေတြးပြား မိသည္။

စိတ္ဝင္စားသျဖင့္ ထိုၿပဳိင္ပြဲ ဆိုသည္ကို က်င္းပသည့္ ေနရာသို႔ သြားေရာက္ ေလ့လာခဲ့ဖူးသည္။ လုပ္ေဆာင္ထားခ်က္မ်ားကို ကြန္ပ်ဴတာေလး တစ္လုံးျဖင့္ ၇ တန္း အဆင့္ရွိသူ ေက်ာင္းသူေလးက အကဲျဖတ္သူ လူႀကီးမ်ားကို ရွင္းလင္း ျပသေနသည္။ ထိုပြဲ အၿပီးတြင္ မီဒီယာ တစ္ခုမွ သတင္းသမား တစ္ေယာက္က ထိုကေလးကို အင္တာဗ်ဴးသည္။ ယခု လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို မည္သည့္ ပ႐ိုဂရမ္ျဖင့္ ေရးသနည္းဟု ေမး သည္။ ကေလးမေလး က်ီးၾကည့္ ေၾကာင္ၾကည့္ ျဖစ္ေနၿပီး အေဖ လုပ္ေပး တာဟု ေျဖသည္။ အေဖ့ကို သြားေမးေတာ့လည္း ကုမၸဏီ တစ္ခုကို အပ္လိုက္တာဟု ေျပာသည္။ ျပင္ပတြင္ လုပ္ငန္းေတြ အပ္ခဲ့ၿပီး ၿပဳိင္ပြဲကို ေျခ လႈပ္၊ လက္လႈပ္၊ ပါးစပ္လႈပ္ လာလုပ္ျပျခင္းကို အမွတ္ေပးသူေတြ ကေပး၊ ဆုေ႐ြးသူေတြက ေ႐ြးသည္။

ပညာေရးတြင္ နည္းပညာကို မျဖစ္မေန သုံးရမည္ကို သိၾကေသာ္လည္း တိုင္းျပည္မ်ားတြင္ ေငြေရး ေၾကးေရး အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ တြန္႔ဆုတ္ေနၾကရသည္။ ေတာင္အေမရိကတိုက္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေက်ာင္းေတြက ပညာေရးအတြက္ ကြန္ပ်ဴတာ တက္ဘလက္ကို မေထာက္ပံ့ႏိုင္လွ်င္ အစိုးရက ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္သည္ကို ေထာက္ပံ့ေပးရန္ ကနဦး ျပင္ဆင္ၾက သည္။ ယင္းမွာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အင္တာနက္ ရရွိႏိုင္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။

အင္တာနက္မွ စာသင္ျခင္းကို အြန္လိုင္း ပညာေရးဟု ေခၚၾကသည္။ အင္တာနက္မွ ကမၻာ့ အသိအမွတ္ျပဳ ဘြဲ႕တစ္ခုခု ရယူျခင္းကို အြန္လိုင္းဘြဲ႕ ဟု ေခၚၾကသည္။ ထို အြန္လိုင္းသည္ မရွိမျဖစ္ အေရးႀကီးေသာေၾကာင့္ အြန္လိုင္းကို တက္ႏိုင္ရန္ ႀကဳိတင္ ျပင္ဆင္ေပးလိုက္သည္။ က်န္သည့္အပိုင္း ကေတာ့ ေက်ာင္းတြင္း လႈံ႔ေဆာ္မႈ၊ မိဘမ်ား၏ ကူညီ ပံ့ပိုးမႈမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ သည္။ ေက်ာင္းသို႔သြား ေသာ မိမိတို႔ သားသမီးမ်ား လက္အတြင္းသို႔ တက္ဘလက္ သို႔မဟုတ္ လက္ပ္ေတာ့ေလး တစ္လုံးေလာက္ ထည့္ေပးႏိုင္ေရးကို မိဘမ်ား တာဝန္ ခြဲေဝယူလိုက္လွ်င္ ပညာေရး၌ အျမန္ဆုံး နည္းပညာကို တပ္ဆင္ၿပီးသား ျဖစ္သြားႏိုင္မည္ဟု သေဘာပိုက္ ၿပီး အားလုံး ဝိုင္းဝန္း ကူညီၾကသည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ ကြန္ပ်ဴတာ လက္ေတာ့တစ္လုံး သုံးသိန္းဝန္းက်င္ ရွိသည္။ တက္ဘလက္ တစ္လုံး တစ္သိန္း ဝန္းက်င္ ရွိသည္။ ထို ေငြေၾကး ပမာဏသည္ ေက်းလက္ေန ျပည္သူမ်ား မတတ္ႏိုင္ဟု ျငင္းႏိုင္သည့္ ပမာဏ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်းလက္တိုင္းကို အထင္ေသး၍ မရေပ။ ေက်းလက္က လူေတြ ၿမဳိ႕ျပထက္ အမ်ားႀကီး ခ်မ္းသာတာေတြ ရွိသည္။

ေက်းလက္ လူမ်ားစုသည္ ဆင္းရဲသျဖင့္ မတတ္ႏိုင္ဟု ေျပာလွ်င္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္လို ႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရန္ ေျပာလိုသည္။ ထိုႏိုင္ငံက ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တန္ဖိုးနည္း တက္ဘလက္ျဖင့္ ပညာေရး အတြက္ စီမံခ်က္မ်ားျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၌ ေက်ာင္း ဘယ္ႏွေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားမ်ားကို အစိုးရက ႀကီးမွဴးၿပီး တက္ဘလက္ေတြ ေဝႏိုင္ခဲ့သနည္း။

တက္ဘလက္ေတြကို ေစတနာရွိသျဖင့္ ေပးလွဴသူမ်ား ရွိသည့္ တိုင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အင္တာနက္ သုံးရန္အတြက္မွာ အလွမ္းေဝးလွေသး သည္။ ေက်ာင္းမေျပာႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ပါ အင္တာနက္ႏွင့္ အဆင္မေျပ ၾက။ အင္တာနက္ သုံးရသည့္တိုင္ေအာင္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို သင္ျပ ေပးၾက ရမည့္ ဆရာ ဆိုသူမ်ားက ဂဏန္းေပါင္းစက္ပင္ မသုံးတတ္သည့္ ႏိုင္ငံ ၌ ေခတ္မီ ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္မည္ ဆိုျခင္း မွာ မစားရဝခမန္း ေအာ္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ယခင္ စစ္အစိုးရေခတ္က ပညာေရးျဖင့္ ေခတ္မီ ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ အံ့ဟု ေၾကြးေၾကာ္ကာ ပညာေရး ဌာနအတြက္ ေဆာင္ပုဒ္ တစ္ခုကို ခ်န္ထားခဲ့သည္။ ယေန႔တိုင္ ထိုေဆာင္ပုဒ္ကို ေက်ာင္းေတြက အေလးအျမတ္ထားကာ ဦးထိပ္တင္ ထားေနရဆဲ ျဖစ္သည္။ ပညာေရးျဖင့္ ေခတ္မီ ဖြံ႕ၿဖဳိးေသာ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္ရန္မွာ ဆရာမ်ားႏွင့္ ပညာေရးဌာနအေပၚ လုံးဝ ပုံခ်လိုက္၍ မျဖစ္ပါ။ မဖြံ႕ၿဖဳိး မတိုးတက္လွ်င္လည္း ပညာေရးဌာန၏ တာဝန္ တစ္ခုခု လိုလို သတ္မွတ္ထားရန္လည္း မသင့္ပါ။

ေခတ္မီ ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေစလိုလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္သူမ်ား၊ ေပၚလစီ ေရးဆြဲသူ မ်ားသည္ ေစတနာမွန္၊ နည္းမွန္၊ လမ္းမွန္၊ အက်င့္အႀကံ မွန္ရမည္ဟု ထင္ပါသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ပညာေရးအတြက္ ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ မူဝါဒမ်ား အေပၚ မည္မွ် ေစတနာ မွန္ခဲ့ပါသနည္း။ ဆရာေတြကို “နာ” သံုးနာျဖင့္ ဖိသတ္ထားၿပီး ဆရာေတြအေပၚ အုပ္ခ်ဳပ္ထားသူေတြက မည္မွ် အနစ္နာ ခံခဲ့ၾကသနည္းဟု ေမးလိုက္ခ်င္ပါ သည္။

အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး

No comments: