“လာၾကေဟ့..လာၾက..ရထားထြက္ေတာ့မယ္”
ဟူေသာအသံမ်ားေၾကာင့္ ဘူတာတခုလံုး တဝုန္းဝုန္းျဖစ္သြား ေလသည္။မ်ားျပားလွစြာေသာ လူအုပ္ႀကီးသည္ ကိုယ့္အ ထုပ္ကိုယ္ဆြဲ၍ အတင္းတိုးၾကေတာ့သည္။ ရထားေပၚသို႔ သူ႔ထက္ငါ အတင္းတိုးေဝွ႔လ်က္ တက္ၾကေတာ့သည္။
“နင့္အထုပ္ႀကီး ျမန္ျမန္တင္စမ္း တကတည္းဟာ လူေတြ ဒီေလာက္မ်ားတာကို အထုပ္ႀကီးကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔နဲ႔” “ဘာသိလို႔လဲ အေဒၚရဲ႕ အေျခအေနေကာင္းရင္ ဟိုမွာ အေျခခ်ရမွာ အေဒၚကေကာ ဘာလို႔ ဒီခရီးကို လိုက္လာတာလဲ” “ဟဲ့ဒီအရပ္က လူမေနသင့္တဲ့ အရပ္၊ ငါ့တသက္ေနလာခဲ့တာ စိိတ္ခ်မ္းသာရတဲ့ရက္ တရက္မွမရွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ယူလာ စရာလဲ ဘာမွမရွိဘူး၊ အဝတ္တထည္ ကိုယ္တခုနဲ႔ ဘဝသစ္ကိုစမွာ ဟိုေရာက္ရင္ေကာ အဆင္ေျပပါ့မလား” ဟူေသာအသံသည္ မဝင့္မရဲ မယံုမရဲႏွင့္ ထြက္လာသည္။
“ေဟ့ ေရွ႕မွာ ပိတ္မေနၾကပါနဲ႔ ေနာက္မွာလူေတြ တအားတိုးေနတာ လူမူေရးနားလည္ၾကပါအုန္း၊ လူေတြကလဲ စုတ္ ျပတ္နံေစာ္ေနတာဘဲ”
“ေအာင္မယ္ လူပါးဝလို႔၊ ဒီခရီးကို နင္တို႔လို တကိုယ္ေကာင္းသမားေတြ လိုက္ဖို႔ေတာင္မတန္ဘူး ေသနာရဲ႕၊ ဒီၤအရပ္မွာပဲ နင့္အေဖ အားကိုးနဲ႔ လူစြာလုပ္လို႔ရမယ္၊ ဒီရထားစီးၿပီဆိုမွေတာ့ နင့္စ႐ိုက္ကို ျပင္ရင္ျပင္ မျပင္ရင္ ဟိုကလူေတြက နင့္ကို အေရခြံခြာလိမ့္မယ္ ဟဲ့ အေကာင္ရဲ႕” ဟုဆိုေသာ ရန္ေထာင္သံလဲ ၾကားရပါသည္။
“ေတာ္ၾကပါ.. ေတာ္ၾကပါ ဒီခရီးသြားဖို႔ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ေစာင့္ရတယ္ဆိုတာ၊ စိတ္ရွည္ရွည္ ထားၾကမွေပါ့၊ သည္းခံ ၾကမွေပါ့” ဟုဆိုေသာ လူရည္သန္႔ပံုစံ ျဖန္ေျဖေရးသမားတေယာက္၏ စကားသံေၾကာင့္ လူႀကီးပိုင္းထဲမွ တေယာက္က “ေဟ့ အခုေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေလးကို ေတြ႔ဖူးသလားလို႔”
ထိုအခါ လူလတ္ပိုင္းအရြယ္တေယာက္က
“သူ႔ကို က်ေနာ္ သိတယ္၊ အထင္မႀကီးၾကနဲ႔ သတိထားၿပီးေနၾက အဲဒီေကာင္ ခါးပိုက္ႏိႈက္၊ လူပံုကိုၾကည့္လိုက္ရင္ မန္ေန ဂ်ာလိုလို၊ အရာရွိလိုလို၊ ဟိုမွာဟိုမွာ အထုပ္နဲ႔ေကာင္မေလးနား ကပ္သြားဘီ၊ ေကာင္မေလးေတာ့ ဒုကၡပဲဗ်ဳိ႕” “ဒါဆိုတို႔ေတြ သတိထား ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး အမိဖမ္းရေအာင္”
“မလုပ္နဲ႔ မလုပ္နဲ႔၊ ဒီအေကာင္ေတြက အဖမ္းခံရလည္း ခဏပဲ ၿပီးရင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား တေယာက္လႊတ္တာနဲ႔ သူ တို႔လို လူမ်ဳိးေတြကို ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး လႊတ္ေပးလိုက္တာ၊ သူတို႔ကို အဖမ္းခံရေအာင္လုပ္တဲ့သူကို မွတ္ထားၿပီး ေထာင္က လြတ္တာနဲ႔ ဒုကၡေပးတာ”
“ဟုတ္ရဲ႕လားဗ်ာ”
“ဟုတ္ .. ဟုတ္နဲ႔ေတာင္ေနေသးတယ္။
က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ကို ၿငိဳးထားၿပီး ေထာင္ကထြက္တာနဲ႔ ဓားနဲ႔ထိုးလိုက္တာ ပြဲခ်င္းၿပီးကို ေသေရာဗ်ာ” ဟုဆိုၿပီး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္သူေၾကာင့္ သည္အရပ္ေဒသ၌အေၾကာက္တရား၏ ဖိႏွိပ္မူကိုနဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ႀကံဳေတြ႔ ဖူးေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားမ်ားအားလံုး ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္သလို မ်က္ႏွာလႊဲ ေနလိုက္ၾကေတာ့သည္။
ထိုစဥ္ “အား..နာလိုက္တာ” ဟူေသာအသံႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းပင္ “ေဆာရီးဗ်ာ ေဆာရီး မေတာ္လို႔ေနာ္” “မေတာ္တာေနာက္ထား၊ ဖိနပ္ျပတ္သြားဘီ၊ ေန႔သြင္းနဲ႔ ဝယ္ထားရတဲ့ ဖိနပ္ကေလး သြားပါဘီ” ဆိုေသာ ႏြမ္းဖတ္ဖတ္ ဝတ္စံုကေလးကိုသာ ဝတ္ဆင္ထားရရွာသည့္ မိန္းကေလးငယ္၏ ငိုမဲ့မဲ့မ်က္ႏွာကေလးႏွင့္ သနားစရာ အသံကေလးကို ၾကားရၿပီးေနာက္ တဆက္တည္းပင္ …
“ေတာင္းပန္ပါတယ္ဗ်ာ…ဟို,ဟို ဘူတာ အဆံုးေရာက္ရင္ က်ေနာ္ျပန္ဝယ္ေပးပါ႔မယ္…ကတိေပးပါတယ္ဗ်ာ”
ထိုအခါ လူႀကီးတေယာက္က ဝင္၍ ေျပာသည္မွာ “ေဟ့လူ ေနပါအုန္း ခင္ဗ်ားကတိ္က ယံုရမွာလား၊ စစ္ဖက္က ေပးတဲ့ ကတိမ်ဳိးဆိုရင္ ဒို႔က သိပ္ယံုခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ကေလးမ ဖိနပ္ဖိုးကို အခုပဲေလ်ာ္ေပးလိုက္”
“က်ေနာ္ .. က်ေနာ္ စစ္ဖက္က မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး၊ တိုက္ပံုေျပာင္းဝတ္လိုက္ပါၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ နဲနဲေတာ့ ယံုေပးပါဗ်ာ၊ အခု က်ေနာ့္ ေသတၱာေတြက တပည့္ေတြနဲ႔ ပါသြားလို႔ပါ ေတာင္းပန္ပါတယ္၊ က်ေနာ္ ဆက္ဆက္ ေလ်ာ္မွာပါဗ်ာ”။
“ဒီမွာ…ေဘးနားမွာကပ္ၿပီးထိုင္ပါရေစေနာ္”
“ရပါတယ္ ထိုင္ပါ”
“ဟာ, ဆရာမႀကီးပါလား၊ ေတြ႔ရတာ ဝမ္းသာလိုက္တာ”
“မင္းက ဘယ္သူလဲ”
“ဟာ ဆရာမႀကီးကလဲ က်ေနာ္ ဝင္းသိန္းေလ၊ အင္းေလ ႏွစ္ေတြေတာင္ ၾကာမွပဲ၊ က်ေနာ္ေတာင္ ေျမးတေယာက္ရေနၿပီ ဆိုေတာ့”
“ဟဲ့ .. ကားပြဲစားလုပ္တဲ့ ဝင္းသိန္းလား အရင္က ေက်ာင္းဆရာ လုပ္တယ္ေလ”
“ဟုတ္တာေပါ့ ဆရာမႀကီးရယ္ ေခတ္ကေျပာင္းသြားေတာ့ ဘာလုပ္စားရမလဲေတာင္ မသိေတာ့ဘူး၊ အရင္ကေတာ့ ေလ နဲ႔ပဲရင္းၿပီး လုပ္စားေနတဲ့သူဆိုေတာ့၊ အခု ဘာမွလုပ္မစားတတ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ သမက္ကေလးက ဒီရထားနဲ႔လိုက္ ဟိုေရာက္လို႔ ဂြင္ေကာင္းရင္ သူတို႔ဆရာတပည့္ကိုေခၚလိုက္၊ သူတို႔လိုက္လာၿပီး ကုမၸဏီေထာင္မယ္၊ အေျခအေန သြား ၾကည့္ဆိုၿပီး စရိတ္ေပးလႊတ္လိုက္လို႔”
“ေနပါအုန္း သားမက္က ဘာလုပ္တာမို႔္လို႔လဲ”
“သူက တိုင္းအဆင့္ အရာရွိႀကီးရဲ႕ တူရဲ႕ တပည့္ပါ အဲဒိ အရာရွိႀကီးက ဟိုဘက္ေခတ္တုန္းကလဲ သူ႔ရဲ႕တိုင္းမွာ အႀကီး ဆံုးပဲ၊ အခု ေခါင္းေပါင္း ေပါင္းလိုက္ေတာ့လဲ သူပဲ အႀကီးဆံုး၊ ေနပါအုန္း ဆရာမႀကီးကေကာ ဘာသြားလုပ္မလို႔လဲ၊ ဒီ ေလာက္လူေတြ က်ပ္ညပ္ေနတဲ့ ရထားနဲ႔ လိုက္ရေအာင္”
“သားရယ္ ဒီရထားနဲ႔ ဒီခရီးကို လိုက္ရတာေတာင္ ေက်းဇူးေတြ အထပ္ထပ္တင္ေနရတာ ခရီးဆံုးေရာက္ေတာ့မွ ေသ ေတာ့လဲ အေသေျဖာင့္တာေပါ့၊ ဒီိအရပ္မွာက ေသရတာေတာင္ အေသေျဖာင့္တာ မဟုတ္ဘူး၊ မင္းလဲ သိရဲ႕သားနဲ႔”။
ခရီးသြားမ်ားကလဲ မ်ားသထက္မ်ားလာပါၿပီ။ ဘူတာႀကီးသည္လည္း လူအုပ္ႀကီးၾကားထဲတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္ ေတာ့မတတ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ရထားေပၚတြင္ လူမ်ားမဆန္႔မၿပဲ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေမွ်ာ္လင့္တုန္း ေက်ာ့ဆံုးလဲ လာေခ်ၿပီ။
“ေခါင္းတြဲလာခ်ိတ္ေတာ့မယ္ေဟ့ ဒီတခါေတာ့ တကယ္ထြက္ပဟ”
“အတင္းမတိုးၾကပါနဲ႔”
“တိုးမွာပဲေဟ့ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ဒီရထားနဲ႔လိုက္မွ ဟိုမွာေနရာေကာင္းေကာင္းရမွာ”
“ျမန္ျမန္တက္”
“တိုးသာတိုး”
“အဖိုးႀကီးေတြ ဘာလုပ္ေနတာလဲ”
“တိုးေနတာေဟ့ မင္းတို႔ေလာက္ေတာ့ ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးတယ္၊ ငါတို႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လည္က ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြမွာ တိုးေဝွ႔ ၾကည့္လာတဲ့သူေတြပါကြ”။
“ဟိုမွာ အလန္းေလးေတြေဟ့”
“ဒီလူအုပ္နဲ႔ ဒုကၡေရာက္ေတာ့မယ္”
“မင္းကလဲတံုးလိုက္တာ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ပါအုန္း မင္းသမီးေတြနဲ႔ ေမာ္ဒယ္ေတြေလ ရထားတြဲေတြထဲ အတင္းတိုး ဝင္မယ္ထင္လို႔လား ေဝးေသး ဂါတ္ဗိုလ္ႀကီးကို အေစာႀကီးကတည္းက ကပ္ၿပီးသား၊ ဂါတ္ဗိုလ္တြဲနဲ႔ လိုက္လိမ့္မယ္” ။
လည္ပင္းတြင္ႀကီးမားသည့္ ေ႐ႊဆြဲႀကိဳး၊ လက္မွာေရႊဟန္းခ်ိန္း၊ ေက်ာက္စိမ္းလက္စြပ္၊ ပတၱျမားလက္စြပ္၊ အျပဴးသားဆင္ ယင္ထားၿပီး တပည့္မ်ားၿခံရံထားသည့္ အသားအေရ ႏုဖတ္ေနသည့္ ဗိုက္႐ႊဲ႐ႊဲ ပုဂၢိဳလ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးတဦးသည္ ေခၽြးဒီးဒီး က်ေနသည့္ မ်က္ႏွာအား ေရေမႊးဆြတ္ထားသည့္ လက္ကိုင္ပုဝါႏွင့္ သုတ္ရင္း …
“အိုက္လိုက္တာကြာ ေခၽြးေတြလဲ ေရခ်ဳိးထားတာၾကေနတာပဲ”
ထိုအခါ သူႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းမွပါလာေသာ သူ၏သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူက..
“မင္းက အဲယားကြန္းအခန္းထဲကေန ရွိသမွ် ေလာင္းကစားဒိုင္လုပ္ေနတဲ့ေကာင္ပဲ၊ အခုလဲ ဟိုမွာဒိုင္သြားလုပ္အုန္းမလို႔ မဟုတ္လား”၊
“ေအးေလ ဘာျဖစ္လဲ လူေတြအားလံုးလိုလို ေလာဘသားေတြပဲ သူတိို႔ေလာဘတက္ေလေလ ငါတို႔အိုေက ေလေလ၊ ဟိုေရာက္ရင္ ပိုေတာင္ေကာင္းအုန္းမယ္ မယံုရင္ၾကည့္ေန”။
ပိန္ပိန္ရွည္ရွည္ အသားအေရေျခာက္ကပ္ကပ္ႏွင့္ လူတေယာက္သည္ ေလာင္းကစားဒိုင္ လုပ္သူႏွင့္ အေပါင္းပါမ်ားကို စိတ္မသက္မသာ ၾကည့္ကာ သူႏွင့္ပါလာသူထံ အၾကည့္လႊဲလ်က္ ..
“ခက္တယ္ဗ်ာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို အျမစ္ကေန လွန္ျပစ္ရမယ္၊ ဟိုနားနဲနဲ ဒီနားနဲနဲ ေျပာင္းလို႔မျဖစ္ဘူး” ဟုဆိုေသာအခါ အတူပါလာသူက ..
“ေအးဗ်ာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔လူအခြင့္အေရးအတြက္ အေရးဆိုတာေတြ ဆက္လုပ္ရအုန္းမယ္၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ လူေနမႈဘဝ ျမႇင့္ တင္ေပးဖို႔လည္း က်ေနာ္တို႔မွာ တာဝန္ရွိတယ္ဗ်”
“ေနပါအုန္းဗ်ာ လူေနမႈဘဝေတြ ဘာေတြ၊ က်ေနာ္ဆိုလိုတာက စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျမင့္မားေအာင္ လုပ္ရအုန္းမယ္လို႔ ေျပာေနတာဗ်၊ ခုပဲၾကည့္ေလ ရထားေပၚမွာ လူေတြကိုယ္ခ်င္းစာတရားေလးနဲ႔ ေဖးေဖးမမ လုပ္ဖို႔ဘယ္ေလာက္ေကာင္း လဲ၊ ထိုင္စရာေနရာေလးရတာနဲ႔ ေက်ာက္ခ်ၿပီး ထိုင္ေနလိုက္တာ၊ ကိုယ္ေလး တိမ္းေပးလိုက္တာနဲ႔ ဘာျဖစ္သြားမွာမို႔လို႔ လဲဗ်ာ”။
ထိုစဥ္မွာပင္ ရထားတြဲမ်ားႏွင့္ ေခါင္းတြဲႀကီးခ်ိတ္ပါၿပီ။ လူသံမ်ား ဆူညံသထက္ ဆူညံလာပါသည္။
“ျမန္ျမန္တက္ပါဟ ျမန္ျမန္”
“ျပဴတင္းေပါက္က ေက်ာ္မတက္ပါနဲ႔”
“မတက္လို႔မျဖစ္လို႔ေဟ့”
“လက္ကိုဆြဲထား ဆြဲထား”
“ၾကည့္စမ္းပါအုန္း လူေတြကို အံုခဲေနတာပဲ ဘယ္လိုလုပ္ ရထားကဆန္႔မွာလဲ”
“ဟာ ရထားေခါင္မိုးမွာလဲ လူေတြအျပည့္ပဲ”
“ဒုကၡပါပဲ လူတကိုယ္စာေတာင္ မနည္းလိုက္ရတာ ေသတၱာႀကီးကို အတင္းထိုးသြင္းေနရသလား ေအာက္မွာ လူေတြဟဲ့ လူေတြ”
“မေတာ္လို႔ေနာ္ ေဆာရီး ေဆာရီး”။
မီးရထားဝန္ထမ္းႏွစ္ဦးလည္း လူအုပ္ႀကီးကို ၾကည့္ရင္း တပည့္ျဖစ္သူက ..
“ဆရာ ဒီရထားအဆင္ေျပပါ႔မလား လမ္းမွာတခုခုျဖစ္ရင္ေတာ့ ဒုကၡပဲ” ဟုဆိုေသာအခါ ဆရာျဖစ္သူက “မင္းအပူမပါ ပါဘူး၊ လိုက္ခ်င္လို႔ လိုက္ၾကတာ လိုက္ပေလ့ေစ၊ တို႔အလုပ္က ခရီးဆံုးေအာင္ စီစဥ္ေပးလိုက္ဖို႔႔ပဲ”။
“က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္က သံလမ္းအက်ယ္က ကမာၻေပၚမွာ အက်ဥ္းဆံုး၊ ဘယ္ေလာက္ လူးလိုက္မလဲ၊ လမ္းမွာလိုက္မဲ့ သူေတြကလဲ အမ်ားႀကီး၊ အေျခအေနမွန္ကို ဂါတ္ဗိုလ္ႀကီးသိရဲ႕လား”
“သိမွာေပါ႔ကြ တကယ္ဆိုရင္ ဒီခရီးကို ထြက္ဖို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပင္ဆင္ထားရမွာ၊ ခုေတာ့ ထြက္ဟ ထြက္ဟ ဆိုၿပီး အာ ဏာပိုင္ေတြက အခ်က္ေပးလိုက္ေရာ တက္သုတ္႐ိုက္လိုက္ရတာ၊ ဒီေလာက္ေတာ့ ရွိမွာေပါ႔ အရင္တသုတ္က လူေတြက ေတာ့ ရထားကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာျပင္၊ ရထားနဲ႔လိုက္မဲ့သူကိုလည္း စစ္ၿပီးေ႐ြးထားတာ၊က်န္ခဲ့မယ့္လူေတြအတြက္လဲ အျပည့္အစံုစီစဥ္ထားတာ”
“ဒါေတာ့ ဟုတ္တာေပါ႔ဗ်ာ သူတို႔က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အသာစီးယူထားတာ”၊
“အခု အုပ္စုကေတာ့ ဘယ္သူလိုက္လိုက္ဆိုၿပီးဖြင့္ေပးလိုက္ေတာ့ တလၾကမ္း အတင္းလိုက္လာတာကိုး၊ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ရလို႔လဲ”
“ရပါတယ္ဗ်ာ ျပင္ဆင္ခြင့္ကို ယူမွ မယူတတ္တာ”
“ေဟ့ေကာင္ မင္းက ဘယ္ေလာက္နားလည္လို႔လဲ၊သြားစမ္း ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္”။
ျမန္မာျပည္၏ ဒီမိုကေရစီဘူတာႀကီးသို႔ ရထားမ်ား ဆက္တိုက္ထြက္ခြာလာၾကပါၿပီ။ ရထားစီးလာ၊ မိတ္သဟာ၊ က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။ အႏၱရာယ္ကင္း၊ ေဘးမ်ားရွင္း၊ ဘဝေတြလဲ လင္းပါေစ။ လူအခ်င္းခ်င္း၊ လွည့္ပတ္ျခင္း၊ ကင္းေဝးၾကပါ ေစ။
သန္႔စင္ေအာင္ (ရန္ကင္း)
No comments:
Post a Comment