အရွင္ပ႑ဝံသ (ခ) ဦးျပည္ေက်ာ္
အရွင္ပညာနႏၵ
ဇန္န၀ါရီ ၃၀၊ ၂၀၁၂
၂၀၀၇ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ အရွင္ပ႑ဝံသဟာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔က လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာ ခြင့္နဲ႔ ရခိုင္ျပည္နယ္ ဘူးသီးေတာင္ေထာင္ကေန ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ ၂ ရက္ေန႔မွာ သီ တင္းသုံးရာမဂၤလာေတာင္ညြန္႔၊ ေရႊေတာင္ေက်ာင္းမွာ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းျခင္းခံခဲ့ရၿပီး နအဖစစ္အစုိးရရဲ႕ မတရားတဲ့ပုဒ္မေတြနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ ၁၀ ႏွစ္ ခ်မွတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ယခုျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ေထာင္တြင္းမွာ ေလးႏွစ္နဲ႔သံုးလၾကာ ေနထိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာ ေတာ္ရဲ႕အင္တာဗ်ဴးေခြကုိၾကည့္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျခင္းမ်ားစြာျဖစ္ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ ေထာင္တြင္းစစ္ေၾကာေရးစခန္းေတြမွာ လူအ ခ်င္းခ်င္းေတာင္ေျပာဆုိဖို႔ ၀န္ေလးတဲ့စကားလုံးေတြနဲ႔ ေထာက္လွမ္းေရးေတြရဲ႕ေစာ္ကားျခင္းကုိခံခဲ့ရတာပါ။ ဆရာေတာ္ရဲ ့အင္တာဗ်ဴးေခြကုိ ၾကည့္တဲ့အခါ သူ႔ရဲ႕အသြင္သ႑ာန္ဟာ တည္ၿငိမ္ေအးေဆးလ်က္ရွိတာကုိ ေတြ႕ရၿပီး ေမတၱာဓာတ္၊ ဂ႐ုဏာဓာတ္ရွိတဲ့ဆရာေတာ္လုိ႔ ခန္႔ မွန္းမိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကဳံေတြ႕ခဲ့ရတာေတြနဲ႔ပက္သက္လုိ အမ်ားသိႏုိင္ဖို႔ Burma vj media networt ကျပဳလုပ္ထားတဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အင္တာဗ်ဳးကုိ အနည္းငယ္တည္းျဖတ္ျပင္ဆင္ၿပီး ကူးယူေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။အရွင္ပညာနႏၵ
ဇန္န၀ါရီ ၃၀၊ ၂၀၁၂
● ဆရာေတာ္ရဲ႕ေျပာျပခ်က္
၂၀၀ရ ခုႏွစ္ အဖမ္းခံရတာကေတာ့ ခါတုိင္း ၉၁ ခုႏွစ္တုန္းက ဖမ္းတဲ့ပုံစံမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီတုန္းကေန႔ခင္းဖမ္းတာ၊ ခုေတာ့စစ္တပ္က ည ခင္းေက်ာင္းတေက်ာင္းလုံးကုိ အုံနဲ႔က်င္းနဲ႔ ေက်ာင္းတုိက္တတုိက္လုံးကုိ ၀င္စီးတာေပါ့ေနာ္။
သူတုိ႔က ဝင္ဝင္ျခင္း ေက်ာင္းတုိက္တတုိက္လုံးကို စီးထားတာပါ။ စီးတဲ့အခါၾကေတာ့ ဖိနပ္လည္းမခြၽတ္ဘူး။ ေသနတ္ေတြေမာင္းတင္ၿပီးေတာ့ ရွိတဲ့သံဃာေတြကို ေသနတ္နဲ႔ခ်ိန္ထားတယ္။ ဦးဇင္းကုိလည္းဘဲ စစ္သားေတြက ဘယ္ညာေပါ့ အတြဲလုိက္ကိုေသနတ္နဲ႔ခ်ိန္ထားတယ္။ ထုိင္ေန မထနဲ႔ ဆုိၿပီးေတာ့ ထုိင္ခုိင္းတယ္။
ေက်ာင္းတုိက္ထဲမွာ ေက်ာင္းေပါင္း (၁၃) ေက်ာင္းရွိတယ္။ အျခားေက်ာင္းတုိက္ကကိုယ္ေတာ္ေတြအကုန္လုံးကိုလည္း ေသနတ္နဲ႔ေထာက္ ၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းေနတဲ့ေက်ာင္းကိုေခၚလာတယ္။ ေခၚလာၿပီးေတာ့မွ တေနရာထဲမွာစုထုိင္ခုိင္းတယ္။ က်န္တဲ့ေက်ာင္းေတြေပၚတက္ၿပီးေတာ့ အေပၚေအာက္ အထက္ေအာက္ေနရာေတြကို သူတုိ႔ လွန္ေလွာၿပီးေတာ့ရွာၾကတာေပါ့။ ေတြ႕သမွ်ေတြကုိဆြဲထုတ္၊ ပ်ဥ္ေတြခြာ၊ ကာထားတဲ့ နံရံေတြခြာၾကတယ္။ မနက္မုိးမလင္းခင္ (၄) နာရီေလာက္ၾကေတာ့ အကုန္လုံးစစ္ကားေတြေပၚတင္ၿပီး ေေခၚသြားတယ္။ အင္းစိန္GTI ကိုခဏပုိ႔တယ္။ အဲ့ဒီကေန SB ကိုလြဲၿပီးေတာ့ တနာရီေလာက္ပဲၾကာတယ္။ အင္းစိန္သီးသန္႔ေထာင္ကို ၀င္ရပါတယ္။
ေထာင္၀မွာ ဘာသံဃာ့မဟာနာယကမွမရွိပါဘူး။ သိကၡာခ်တာေတြ ဘာေတြ သူတုိ႔အဲ့ဒါေတြ ဘာေတြဘာမွမေျပာဘူး။ ဒီဝတ္စုံေတြလဲ ေပးပါဆုိၿပီးေတာ့ လဲခုိင္းၿပီးေတာ့ ေထာင္ထဲကိုသြင္းလုိက္တယ္။ အဲဒီကစၿပီးေတာ့ စစ္ေၾကာေရးဝင္ရတယ္ေျပာပါေတာ့။ စစ္ေၾကာေရးေတြ ၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္႐ုံးမွ တရားစြဲဆုိေရးအဖြဲ႕ဆုိတဲ့ရဲစခန္းကုိ အပ္လုိက္တယ္။ အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ တရား႐ုံးမွာအမိန္႔ခ်လုိက္တယ္။ (၁၀) ႏွစ္ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္လုိက္တယ္ေပါ့။ ပုဒ္မေေတြကေတာ့ သူတုိ႔တပ္ျခင္တဲ့ပုဒ္မေတြတပ္တယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔က ဘုန္းႀကီးေတြဆုိေတာ့ သူတုိ႔က သာသနာညိဳးႏြမ္းမႈနဲ႔ ပုဒ္မႏွစ္ခုသုံးခုတပ္တယ္။ ေနာက္ ေလာင္ကစားပုဒ္မေတြ ထပ္စြဲတယ္။ အဲဒီလုိစြပ္စြဲၿပီးေတာ့ ပုဒ္မ (၄) ခုနဲ႔ ေထာင္ (၁၀) ႏွစ္ခ်လုိက္ၿပီး အင္းစိန္ေထာင္ (၅) ေဆာင္္ကို ပုိ႔လုိက္တယ္။ အင္းစိန္ေထာင္မွာ (၁) လ ေလာက္ေနၿပီးေတာ့ ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္း ေတာေထာင္ကို ပုိ႔လုိက္တယ္။ ခုအဲဒီကေနၿပီးေတာ့ (၄) ႏွစ္နဲ႔ (၃) လ အၾကာမွာ လြတ္ေျမာက္လာတာေပါ့။
စစ္ေၾကာေရးမွာေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံတယ္ဆုိတာမရွိပါဘူး။ သူတုိ႔က စစ္ေၾကာေရးကာလဆုိေတာ့ သူတုိ႔က နည္းပရိ ယာယ္သုံးတာေပါ့။ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာေရာ ႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာေရာ ႏွစ္ခုလုံးကုိေစာ္ကားၾကတာအမ်ားႀကီးရွိတာေပါ့။ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆုိင္ရာကေတာ့ ေျပာစရာမလုိေတာ့ဘူး၊ သတင္းစာေတြထဲမွာလည္း ဦးဇင္းတုိ႔ကိုယ္ေရးကိုယ္တာနဲ႔ပတ္သက္တဲဲ့ သိကၡာက်ေစနုိင္တဲ့အက်င့္ပ်က္ပုံေတြ၊ ေလာင္းကစားေတြလုပ္တယ္၊ မာတုဂါမေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္လုိလုပ္တယ္ ညာလုိလုပ္တယ္ဆုိတဲ့ဟာေတြကို သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာန ကေနၿပီးေတာ့ နုိင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကကို ေလွ်ာက္တယ္။ ဒီဘုန္းႀကီးေတြဟာ ဆုိင္ကယ္ေတြကယ္ရီလုပ္တယ္တုိ႔၊ ဘာတုိ႔ေပါ့။
လူေတြအထင္ေသးေလာက္တဲ့စကားလုံးမ်ိဳးေတြေပါ့ေနာ္ ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြ အၾကည္ညဳိမဲ့ေစတဲ့အသုံးအႏႈံးေတြနဲ႔ သတင္းစာထဲမွာ အက်ယ္တ၀င့္ထည့္တယ္။ ဒါစစ္ေၾကာေရးစစ္ခ်က္ေတြဘဲတဲ့။ ေမးတဲ့ဟာကုိေျဖပါတဲ့။ မွန္မွန္ကန္ကန္ေျဖပါတဲ့။ တကယ္လုိ႔မေျဖဘူးဆုိရင္ Rape လုပ္ (မုဒိမ္းက်င့္) မယ္ဆုိတယ္။
ဘုန္္းႀကီးတုိ႔က Rape လုပ္တယ္ဆုိတာ နာမလည္ဘူးေလ။ ေနာက္မွ ေယာက်္ားသားအခ်င္းခ်င္း မုဒိန္းက်င့္မယ္လုိ႔ေျပာတာတဲ့။ အဲဒီလုိအ ေစာ္ကားခံ အေျပာခံရတာ ဦးဇင္းတပါးထဲမဟုတ္ပါဘူး။ ဦးဂမၻီရအမႈတြဲျဖစ္တဲ့ ဦးစႏိၵမာဆုိတဲ့ကိုယ္ေတာ္ေလးကိုလဲ အဲဒီလုိအေျပာခံရတယ္။ Rape လုပ္ပစ္မယ္တုိ႔ ဘာတုိ႔ မွန္မွန္ေျပာပါ ဘာညာနဲ႔။ အေတာ္ေလး ေစာ္ေစာ္ကားကား မုိက္မုိက္႐ုိင္း႐ုိင္းအေျပာခံရတာ။
တရား႐ုံးမွာၾကေတာ့ ေျပာတဲ့လူေတြ (ေထာက္လွမ္းေရး) က ေနာက္ေျပာတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ (စဥ္းစားတာၾကည့္ေပေတာ့၊ ဘုန္းႀကီးေတြသိကၡာက်ေအာင္မၾကား၀ံ့၊ မနာ၀ံ့တဲ့ပုဒ္မေတြကုိ ေထာက္လွမ္းေရးက ထပ္တပ္ထားတာ) အဲဒီမွာ ဦးဇင္းေတြက ဒကာႀကီးေနာက္တယ္လုိ႔ ေျပာတဲ့ဟာေတြက ခုစြဲခ်က္တင္ေတာ့ ေနာက္တယ္လုိ႔ေျပာတဲ့ဟာေတြပဲလုိ႔။ ဦးဇင္းတုိ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ မထူးျခားေတာ့ဘူး။ သူတုိ႔ထင္သလုိလုပ္ေနတာဘဲေလ။ သိပ္ၿပီးေတာ့လဲ ထူးထူးျခားျခားမခံစားနုိင္ေတာ့ဘူး။
ခုလြတ္လာတာ ဝမ္းသာသလားေမးရင္ ဝမ္းမသာဘူး။ ဝမ္းနည္းသလားေမးရင္လဲ ဝမ္းနည္းတယ္လုိ႔ေျပာမရေလာက္ေအာင္ ဝမ္းနည္းၿပီးၿပီ ဆုိေတာ့ ဂိတ္ကကုန္ဆုံးေနၿပီ။
ခုလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကတကယ္တမ္းေျပာရင္ ေနာက္က်တာေပါ့။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုလုိတယ္ဆုိရင္ေတာ့ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ေတာ့ သူ တုိ႔နဲ႔ ဦးဇင္းတုိ႔နဲ႔ ကမိသားစုဝင္ေတြပါ။ မိသားစုဝင္ေတြလုိသေဘာထားမယ္ဆုိရင္ ဒီဥစၥာလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးတဲ့ကိစၥဟာ ဒီလုိမ်ဳိး လက္လီစိပ္ေပးမေနပါနဲ႔။ တခါတည္းလြတ္ေပးလုိက္တယ္ဆုိရင္ ဦးဇင္းတုိ႔နုိင္ငံတခုရဲ႕အခြင့္အေရးေတြရွိတာေပါ့။ ပိတ္ထားတဲ့ဆန္ရွင္ေတြပြင့္ကုန္မယ္။ ဒါကိုလဲ သူတုိ႔ဘက္က အလဲအလွယ္ (အေပးအယူ) လုပ္ေနတယ္။ ဇာဂနာႀကီးေတာင္ေျပာသြားေသးတာပဲ။ ဆုိမာလီက ဖမ္း ထားတဲ့ ဟုိဒင္းေတြလုိျဖစ္ေနတယ္တဲ့။ ေနာက္ အေပးအယူလုပ္သလုိျဖစ္ေနတယ္။ အမွန္က ဒီလုိမျဖစ္သင့္ဘူးဗ်။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုိ႔ တ ဖက္သတ္ေအာ္ေနတယ္ဆုိရင္ ဘုန္းႀကီးတုိစာခ်တဲ့အခါ လွန္ကိုင္ေခြးေခၚတဲ့နည္းဆုိတာရွိတယ္။ လွန္ကိုင္ၿပီးေတာ့ ေခြးကိုေခၚတာေပါ့ ခု ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လွန္ကိုင္ၿပီးေတာ့ ေခၚတဲ့ပုံစံမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ထင္တယ္။
ခုလဲလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ဆုိၿပီးေတာ့ က်န္ေနေသးတဲ့လူေတြေနေသးတယ္ဗ်။ ကုိျမတ္စံကို လြန္္ခဲ့တဲ့ေလးငါးနွစ္ေလာက္က ျပည္ထဲေရးက အာဏာရွိတဲ့လူေတြေျပာတာပဲ။ ေအး မင္းတုိ႔ကို ေနာင္တခ်ိန္ၾကရင္ မဟုတ္တဲ့ပုဒ္မေတြနဲ႔ခ်မယ္။ နုိင္ငံေရးပုဒ္မေတြနဲ႔ မခ်ဘူးလုိ႔ေျပာတယ္။ က်န္ေနေသးတဲ့အက်ဥ္းသားေတြဟာ ဦးဇင္းအျမင္နဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့ သူတုိ႔မဟုတ္တဲ့ မတရားတဲ့ဥပေဒေတြတပ္ၿပီးေတာ့ ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္ ေတြခ်ထားတာေပါ့။ အဲဒီလုိလူေတြ၏က်န္ေနေသးတယ္ဆုိေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရနုိင္ဦးမွာလဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမယ္ဆုိရင္ ေတာ့က်န္တဲ့ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ အကုန္လႊတ္ေပးရမယ္။
ဆုိၾကပါစုိ႔ ...။ ဘူးသီးေတာင္ေထာင္မ်ာဆုိရင္ ဦးဇင္းတုိ႔နဲ႔အတူေနတဲ့ ေအးမင္းၿဖဳိးဆုိတဲ့ကေလးတေယာက္က်န္ေနခဲ့တယ္။ အဲဒီေကာင္ ေလးကို ေဖာက္ခြဲေရးနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ပုဒ္မေတြတပ္ထားတာေပါ့ေနာ္။
ဟုတ္ၿပီ။ လူဘယ္နွစ္ေယာက္ေသတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာေပါက္ကြဲတယ္။ အဲဒီေဖာက္ခြဲမႈထဲမွာ ဒီကေလးပါတာမဟုတ္ပဲ၊ တျခားေပါက္ကြဲတဲ့ အမႈတခုနဲ႔ ဆက္စပ္ထားတာျဖစ္တယ္။ ဆုိးတာက သူတေယာက္ထဲက်န္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့လဲ ဘူးသီးေတာင္ေထာင္က နယ္စပ္ ေထာင္ဆုိေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဗမာစကားေျပာလုိ႔မရတဲ့ေထာင္။ ကုလားေတြဘဲ က်န္ေနခဲ့တယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔လြတ္လာေတာ့ ဒီကေလး ဟာ စိတ္အားငယ္ၿပီး က်န္ေနခဲ့တယ္။ အဲလုိကေလးေတြက်န္ေနခဲ့တာကုိ က်ဳပ္တုိ႔က သူ႔ကုိထားခဲ့ၿပီး လြတ္လာတယ္။ ကုိယ္က ၀မ္းသာရမ လားဆုိေတာ့ ဘယ္မွာဝမ္းသာလုိ႔ရမတုန္း။
ကေလးေလးတဦးတည္း က်န္ေနခဲ့တယ္။ ေနာက္ သူ႔ရဲ့မိဘနွစ္ပါးလုံး မရွိေတာ့ဘူး။ ညီအစ္ကိုေမာင္နွမေတြေတာ့ ရွိတယ္။ ညီ အကို ေမာင္နွမေတြကလည္း လက္လုပ္လက္စားေတြဆုိေတာ့ ေထာင္ဝင္စာတုိ ့ဘာတုိ႔ မသြားႏုိင္ဘူးေပါ့။
ေနာက္ပုိင္းကမိသားစုေတြလည္း ေထာင္ခ်ခံထားရသလုိျဖစ္ေနတယ္။ အင္မတန္မွေဝးလံၿပီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲတဲ့ေနရာ ေရာက္ေနတယ္။ ခုဆုိရင္ သူတေယာက္ထဲက်န္ေနခဲ့တယ္။ သူတေယာက္တည္းက်န္ေနခဲ့တယ္ဆုိေတာ့ ဦးဇင္းတုိ႔လြတ္လာတဲ့သူက ဆံ့ တငင္ငင္နဲ႔ ဘယ္လုိမွစိတ္ခ်မ္းသာစရာမေတြ႔ရေသးးပါဘူး။ ဒါေၾကာင္မုိ႔လုိ႔ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဒီတေခါက္ဘယ္လုိခံ စားရလည္းဆုိရင္ အဲဒီလုိေတြဘဲခံစားေနရပါတယ္လုိ႔ ဆရာေတာ္ အရွင္ပ႑ဝံသက ရွည္လ်ားစြာမိန္႔ၾကားသြားပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာရွစ္ ေလးလုံးအေရးအခင္းကာလနဲ႔ ၁၉၉၀ ပတၱနိကုဇၨနကံေဆာင္ပြဲမွာ ပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ့တာေၾကာင့္ န၀တစစ္အစုိးရရဲ႕ ဖမ္းဆီးထိမ္းသိမ္းျခင္းကုိခံရၿပီး ေထာင္ခ်ခံရဘူးေၾကာင္းသိရပါတယ္။ အခုဒီစာကုိေရးေနတဲ့အခ်ိန္မွာဘဲ အက်ဥ္းေထာင္ကျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ မဂၢင္ ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးေနတဲ့ ၂၀၀၇ သံဃာ့တပ္ေပါင္းစုေခါင္းေဆာင္ဆရာေတာ္ အရွင္ဂမၻီရနဲ႔ ဦးဣႏၵက၊ ေျခာက္ထပ္ႀကီး သာသနာ့ဂုဏ္ ရည္ေက်ာင္းက ဦး၀ိသုဒၶ၊ သံလ်င္ေဗာဓိေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးပညာသီဟ၊ အရွင္ပ႑ဝံသ (ဦးျပည္ေက်ာ္) တုိ႔ကုိ မဟနဆရာေတာ္ေတြကဆင့္ေခၚစာပုိ႔ထားေၾကာင္း၊ခ်ိပ္ပိတ္ထားတဲ့မဂၢင္ေက်ာင္းနဲ႔အျခားေက်ာင္းမ်ားကုိ မိမိသေဘာနဲ႔ဖြင့္တာ အျပစ္ရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသ ႀကီး အစုိးရကတုိင္ၾကားတဲ့အတြက္မ ဟနဆရာေတာ္မ်ားထံသြားေရာက္ေျဖရွင္းရမွာျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႔ ဓမၼစက္ရဲ႕အကာအကြယ္ကုိ ရ/မရဆုိတာကေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရအုံးမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။
No comments:
Post a Comment