Tuesday, July 16, 2013

တုိင္းျပည္ကုိခ်စ္ရင္ ခင္ဗ်ားတုိ ့ဆင္ေခ်ေပးမေနပါနဲ ့

ခင္ဗ်ား သူမ်ားတုိင္းျပည္နဲ ့ႏွဳိင္းရေလာက္ေအာင္ ခင္ဗ်ားတုိ ့ေဖါက္ခဲ့တဲ့ လမ္းမွာ ခင္ဗ်ား ႏွဳိင္းယွဥ္တဲ့ တုိင္းျပည္က အေ၀းေျပးလမ္းလုိ ဘာ Ecosystem မ်ား လုပ္ထားခဲ့လဲ၊ ကီလုိသုံးဆယ္တုိင္းမွာ ဓါတ္ဆီဆုိင္နဲ ့ နားေန Exit ရွိလား၊ မေတာ္တဆ ထိခုိက္မူ ျဖစ္ပြားရင္ အေရးေပၚအကူအညီ Highway Patrols ေတြ ခင္ဗ်ားတုိ ့ထားလား။
ခင္ဗ်ား စကားကုိ ငါ့စကားႏြားရ မေျပာပါနဲ႔။ ခင္ဗ်ား ကုိယ္တုိင္ ကေနဒါမွာ အဲဒီ ကေနဒါက ဆီလီကုန္းကြန္ကရစ္လမ္းမွာ ေမာင္းၿပီးမွ ခင္ဗ်ားရဲ့ ေနျပည္ေတာ္ ေသမင္းတမန္လမ္းနဲ႔ ဘာကြာေနလဲဆုိတာ ဂဃနဏ ေျပာပါ။ (ကြ်န္ေတာ္အဲသည္လမ္းႏွစ္မ်ဳိးစလုံးမွာ ေမာင္းေနခဲ့ဖူးတာ အႏွစ္ ၂၀ ျပည့္ေတာ့မယ္)။
(၂) ဒီမုိကေရစီဆုိၿပီး လိပ္ေခါင္းထြက္ေအာင္ ေအာ္မေနပဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ႀကိဳးနီစံနစ္ကုိ ရုတ္သိမ္းပါ၊ ျမန္မာေတြလည္း အျခားျပင္ပကမၻာႀကီးက လူလုိေနတဲ့ လူေတြလုိ... လူလုိေနခ်င္ရင္ေပါ့ဗ်ာ။
ျမန္မာျပည္ရဲ့ အႀကီးဆုံး တခုတည္းေသာ တံခါးေပါက္ လူဦးေရ ဆယ္သန္းေက်ာ္တဲ့ ရန္ကုန္ၿမဳိ ့ႀကီးက တရား၀င္ ၀န္ေဆာင္မူကိစၥအ၀၀ အူမခ်ီးခါး အားလုံး Pass Port ကိစၥပါမက်န္ အဲသည္ ေနၿပည္ေတာ္ကုိ လူကုိယ္တုိင္သြားၿပီး သံေတာ္ဦးတင္ရတဲ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ႀကဳိးနီအုပ္ခ်ဳပ္ေရး Style ကုိ မေျပာင္းသ၍ အာရွက်ားေတြၾကားမွာ ျမန္မာ တမ်ဳိးသားလုံး ႏြားျဖစ္ေနမွာပဲ။
ခင္ဗ်ားတုိ ့ ကုိယ္တုိင္ ကုိယ့္တုိင္းျပည္ကုိ လူတန္းေစ့ေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္တတ္ဖုိ ့့တကယ္လုိေနတယ္။
 
 

 










××××××××××××××××××××××××××××

ကြ်န္ေတာ္ သည္ကိစၥမွာ သည္တခါေတာ့ေျပာေတာ့
မယ္ဗ်ာ။

(ေနျပည္ေတာ္အထြက္ကလမ္းမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆ
မူျဖစ္တယ္ - ပုံမွာပါတဲ့အတုိင္းပဲ)

ျဖစ္ၿပီးနာရီ၀က္အတြင္း ကြ်န္ေတာ္သိခဲ့တယ္။
ကြ်န္ေတာ္သိျခင္းဟာ ျဖစ္တဲ့သူေတြနဲ ့ကြ်န္ေတာ္နဲ ့
အၾကားက ႏြယ္ယွက္ေနတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေရးနဲ ့ပဲသက္ဆုိင္
ပါလိမ့္မယ္။

Ministry of construction ဆုိတဲ့ ေဆာက္လုပ္ေရး
၀န္ႀကီးဌာနာကလည္း အခင္းျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ
ကား မေမာင္းတဲ့ သူကုိပုံခ်ထားတယ္။
(မွတ္ခ်က္ - အခင္းျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒရုိင္ဘာ
မေမာင္းပါ၊ ေမာင္းသူဆရာ၀န္ႏွင့္တကြ သူ ့မိသားစု
၀င္ေတြကေျပာၿပီးျဖစ္သည္)။ အဲသည္ ေဆာက္လုပ္
ေရး၀န္ႀကီးဌာနက - ေနာက္ကုိသတင္းကုိ မွန္ေအာင္
ယူပါ။ မွန္ေအာင္တင္ပါ။

အခုေျပာခ်င္တာက .... တုိင္းျပည္အတြက္လုပ္ေန
ပါတယ္ဆုိတဲ့ တုိင္းျပည္ကုိခ်စ္တယ္ဆုိတဲ့လူႀကီးမင္း
မ်ားကုိ ကြ်န္ေတာ္ရုိးရွင္းစြာပဲတင္ျပပါရေစ.....

(၁) သည္လမ္းဟာ လူႏွစ္ရာေက်ာ္ေသခဲ့ၿပီ၊ ကမၻာမွာ
အခ်ိန္အတုိဆုံးအတြင္းမွာ လူအသတ္ဆုံးလမ္းလုိ ့
ေျပာရမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ျမန္မာျပည္မွာ ဒုတိယကမၻာ
စစ္အတြင္းက ဂ်ပန္ေဖါက္ခဲ့တဲ့ သံျဖဴဇရပ္ - ထုိင္း က
ေသမင္းတမန္ရထားလမ္းလုိ ကမၻာမွာ ပထမဆုံး
ေသမင္းတမန္ကားလမ္းလုိ ့ေျပာရမလား။ ဒါမွမဟုတ္
ခင္ဗ်ားတုိ ့ဘယ္လုိနာမည္ေပးခ်င္လဲ။

တေလာက သည္လမ္းကိစၥကုိ တုန္ ့ျပန္ခဲ့တဲ့ ေျပာေရး
ဆုိခြင့္ရ လူႀကီးမင္းကုိ ကြ်န္ေတာ္ တင္ျပပါရေစ။
ခင္ဗ်ားကုိကြ်န္ေတာ္ေလးစားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါ့စကား
ႏြားရ ကက္ကက္လန္ျပန္မေျပာပါနဲ ့ - Research လုပ္
ၿပီး ေလ့လာၿပီးမွေျပာပါ။ ကေနဒါမွာ ကြန္ကရစ္လမ္း
သုံးဆယ္ရာႏွဳံးရွိတယ္ဆုိတာ Quebec ဆုိတဲ့ျပည္နယ္
တခုမွာ ဆီလီကုန္းစပ္တဲ့ အဂၤေဒနဲ ့ ခင္းထားတဲ့
ကြန္ကရစ္လမ္းေတြဗ်၊ ခင္ဗ်ားတုိ ့ေနျပည္ေတာ္လမ္းလုိ
အိမ္ေဆာက္တဲ့ဘိလပ္ေျမသုံးၿပီး ေဖါက္ထားတဲ့လမ္း
ေတြမဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား Physics ရဲ့ အေျခခံသေဘာ
တရားကုိ နားလည္ရင္ Friction Force အေၾကာင္းကုိ
သိလိမ့္မယ္၊ Chemistry ရဲ့အေျခခံကုိနားလည္ရင္
ရာဘာ နဲ ့လုပ္တဲ့ ကားဘီးတာရာနဲ ့ကတၱရာလမ္း
ရဲ့ ပြတ္တုိက္မူနဲ ့ ဆီလီကုန္းမပါတဲ့ အဂၤေတလမ္းနဲ ့
ရာဘာတုိင္ရာၾကားက ပြတ္တုိက္မူ ဘယ္လုိရွိတယ္ဆုိ
တာ ခင္ဗ်ားသေဘာေပါက္ပါလိမ့္မယ္။ သာမာန္ဘိလပ္
ေျမ ကြန္ကရစ္လမ္းေပၚမွာ ကီလုိေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ရင္
ဘယ္လုိျဖစ္တယ္ဆုိတာ ခင္ဗ်ားသိလား၊ အဲသည္ကီလုိ
ေျခာက္ဆယ္မွာပဲ Break နင္းရင္ ကတၱရာလမ္းနဲ ့
ဘယ္ေလာက္ကြာျခားမူရွိလဲဆုိတာ ခင္ဗ်ားအပါအ၀င္
ေပါက္လႊတ္ပဲစားေျပာေနတဲ့သူေတြသိရဲ့လား၊ ကီလုိ
တရာမွာေမာင္းရင္ အိမ္သုံးဘိလပ္ေျမကြန္ကရစ္လမ္းနဲ
ကတၱရာလမ္းဘယ္လုိကြာသလဲ ခင္ဗ်ား Research ရွိခဲ့
လား။

ခင္ဗ်ားသူမ်ားတုိင္းျပည္နဲ ့ႏွဳိင္းရေလာက္ေအာင္ ခင္ဗ်ား
တုိ ့ေဖါက္ခဲ့တဲ့ လမ္းမွာ ခင္ဗ်ားႏွဳိင္းယွဥ္တဲ့ တုိင္းျပည္
ကအေ၀းေျပးလမ္းလုိ ... ဘာ Ecosystem မ်ားလုပ္ထား
ခဲ့လဲ၊ ကီလုိသုံးဆယ္တုိင္းမွာ ဓါတ္ဆီဆုိင္နဲ ့ အနားေန
Exit ရွိလား၊ မေတာ္တဆထိခုိက္မူျဖစ္ပြားရင္ အေရးေပၚ
အကူအညီ Highway Patrols ေတြခင္ဗ်ားတုိ ့ထားလား။

ခင္ဗ်ား.... စကားကုိ .... ငါ့စကားႏြားရမေျပာပါနဲ ့။
ခင္ဗ်ား ကုိယ္တုိင္ ကေနဒါမွာ ... အဲသည္ကေနဒါက
ဆီလီကုန္းကြန္ကရစ္လမ္းမွာ ေမာင္းၿပီးမွ ခင္ဗ်ားရဲ့
ေနျပည္ေတာ္ ေသမင္းတမန္လမ္းနဲ ့ဘာကြာေနလဲဆုိတာ
ဂဃနဏ ေျပာပါ။ ( ကြ်န္ေတာ္အဲသည္လမ္းႏွစ္မ်ဳိးစလုံး
မွာေမာင္းေနခဲ့ဖူးတာ အႏွစ္ ၂၀ ျပည့္ေတာ့မယ္)။

(၂) ဒီမုိကေရစီဆုိၿပီး လိပ္ေခါင္းထြက္ေအာင္ေအာ္မေနပဲ
ခင္ဗ်ားတုိ ့ရဲ့ႀကိဳးနီစံနစ္ ကုိရုတ္သိမ္းပါ၊ ျမန္မာေတြလည္း
အျခားျပင္ပကမၻာႀကီးက လူလုိေနတဲ့လူေတြလုိ ... .....
လူလုိေနခ်င္ရင္ေပါ့ဗ်ာ။

လူဦးေရဆယ္သန္းေက်ာ္တဲ့ ျမန္မာျပည္ရဲ့ အႀကီးဆုံး
တခုတည္းေသာ တံခါးေပါက္ ........................
ရန္ကုန္ၿမဳိ ့ႀကီးက တရား၀င္၀န္ေဆာင္မူကိစၥအ၀၀ ...
အူမခ်ီးခါး အားလုံး ........Pass Port ကိစၥပါမက်န္
အဲသည္ ေနၿပည္ေတာ္ကုိ လူကုိယ္တုိင္ သြားၿပီး
သံေတာ္ဦးတင္ရတဲ့ခင္ဗ်ားတုိ ့ရဲ့ ႀကဳိးနီအုပ္ခ်ဳပ္ေရး
Style ကုိမေျပာင္းသ၍ အာရွက်ားေတြၾကားမွာျမန္မာ
တမ်ဳိးသားလုံး ႏြားျဖစ္ေနမွာပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ ့ ကုိယ္တုိင္
ကုိယ့္တုိင္းျပည္ကုိလူတန္းေစ့ေအာင္အုပ္ခ်ဳပ္တတ္ဖုိ ့့
တကယ္လုိေနတယ္။ (နားနဲ ့မနာဖ၀ါးနဲ ့နာပါ ...)


တဆိတ္ရွိ အားလုံးေနျပည္ေတာ္မွာ သြားေနရတယ္။
ကုမၸဏီကစၥအေသးေလးေတြကအစ...
လက္မွတ္ထုိးတာေလးကအစ ... ေနျပည္ေတာ္ကုိ
သြားရတယ္ ...

ခင္ဗ်ားတုိ ့စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ ...
အခု အထက္က ကားမေတာ္တဆျဖစ္မူမွာ .....
ျမန္မာျပည္မွာ အေတြ ့အႀကဳံအရွိဆုံးနဲ ့ အေတာ္ဆုံး
လုိ ့ေျပာလုိ ့ရတဲ့ မ်က္ေစ့ကုဆရာ၀န္ႀကီးေလးေယာက္္္
ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္တေယာက္က ဘန္ေကာက္္္
မွာေဆးဆက္ကုဖုိ ့ေရာက္သြားၿပီ၊ (ထားပါေတာ့ ...
ဒါေတြက ကြ်န္ေတာ္နဲ ့ပုဂၢဳိလ္ေရးပတ္သက္ေနတယ္)

ဒါေပမဲ့ ... ခင္ဗ်ားတုိ ့ေနျပည္ေတာ္ကုိ တႏုိင္ငံလုံးက
သြားၿပီး ေန ့စဥ္နဲ ့အမွ် အခစား၀င္ေနရတဲ့သူေတြ
ဟာ ပညာတတ္ေတြ တုိင္းျပည္ရဲ့အညြန္ ့အဖူးေတြ
လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ဆုိတာခင္ဗ်ားတုိ ့ နားလည္ေပးပါဦး။

ဆုိလုိတာက ရန္ကုန္နဲ ့မႏၱေလးမွာ ခင္ဗ်ားတုိ ့ရဲ့လက္တန္
ေတြကုိဆန္ ့လုိ ့မရေတာ့ဘူးလား။ တုိင္းျပည္ပုိတုိးတက္
ေအာင္ ခင္ဗ်ားတုိ ့ အခုထက္ပုိၿပီးသေဘာထားမႀကီးႏုိင္
ေတာ့ဘူးလား။ Transparency မရွိႏုိင္ေတာ့ဘူးလား။

ေက်းဇူးတင္ေလးစားစြာျဖင့္
လွဳိင္ဘြား

----------------------------------
related post by Ministry of Construction:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=507243726013592&set=a.381685598569406.88418.100001839074858&type=1&theater

No comments: