Monday, July 15, 2013

အျမန္လမ္းကသြားမယ္ဆိုရင္


Monday, 15 July 2013

ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရးမယ္ေရးမယ္ စိတ္ကူးၿပီး မေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ စာတစ္ပုဒ္ကို ေရးသားလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေနျပည္ေတာ္ ရန္ကုန္ အျမန္လမ္းပိုင္းကို တရားဝင္ စတင္မဖြင့္လွစ္ခင္ကတည္းက သြားေရာက္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက တိုးဂိတ္ေတြေတာင္ မေဆာက္ရေသးပါဘူး။ တစ္လမ္းလုံးမွ ကိုယ့္ကား တစ္စီးတည္းလား ထင္ရေအာင္ ဘယ္သူမွ မျဖတ္ေသးတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ခုခ်ိန္အထိဆိုရင္ အဲဒီလမ္းကို ကၽြန္ေတာ္ကားေမာင္းတာ အေခါက္ေရး အသြားအျပန္ဆို ၄၀၀ ေလာက္ရွိၿပီျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီလမ္းပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လမ္းေဖာက္ထားမႈပိုင္းဆိုင္ရာမွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ (ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဘယ္လူႀကီးေၾကာင့္ဆိုၿပီး အပစ္တင္တာမ်ိဳး မလုပ္ခ်င္ေတာ့လို႔ပါ) လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိတယ္ဆိုတာကို သတိထားမိပါတယ္။ ဆိုပါစို႔ မိုင္တိုင္အမွတ္ ၁၇၀ ကေန ၁၉၀ ၾကားဆို ေျမသားက အရမ္းေပ်ာ့ၿပီး ခင္းထားတဲ့ အဂၤေဒဟာ တစ္ခါတစ္ခါ နိမ့္လိုက္ျမင့္လိုက္နဲ႔ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ဦးေတာင္ အဲဒီလမ္းျဖတ္ရင္းနဲ႔ တင္စားသြားပါေသးတယ္ မင္းတို႔ႏိုင္ငံမွာ ကမာၻ႕အရွည္ဆံုး ရိုလာကိုစတာရွိတယ္တဲ့။ ထားပါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ လမ္းဆိုးတယ္ ေကာင္းတယ္ဆိုတာထက္ လမ္းသြားရင္ အႏၱရယ္ကင္းရွင္းေစေရးပါ။

ေနျပည္ေတာ္လမ္းမွာ ယခုေနာက္ပိုင္း အနိမ့္ဆံုး တစ္ရက္ကို တစ္စီးစာ တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္ပြားပါတယ္။ ေသေၾက ဒဏ္ရာရမႈလည္း နိမ့္က်သြားတယ္ မရွိပါ။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ကား ေသခ်ာဆန္းစစ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ယခုေနာက္ပိုင္း ယာဥ္အႏၱရာယ္ျဖစ္ပြားမႈဟာ လမ္းခင္းမႈစနစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားမႈထက္ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ျဖစ္စဥ္က ပိုမ်ားပါတယ္။

အျမန္လမ္းသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့

၁။ မိမိကားတာယာကို ေသခ်ာစစ္ေဆးဖို႔လိုပါတယ္။ ကတၱရာခင္းထားတာ မဟုတ္ပဲ အဂၤေဒခင္းထားတာျဖစ္တာေၾကာင့္ တာယာ မေကာင္းပါက တာယာပြင့္တာမ်ားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုရင္ ၃ လ သို႔မဟုတ္ ၄ လ ေလာက္တစ္ႀကိမ္ တာယာ ၄ လံုးစလံုး အသစ္လဲၿပီးမွသြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီလမ္းကို အသံုးျပဳႏႈန္းဟာ တစ္ပါတ္ကို အနည္းဆံုး အသြားအျပန္ ၂ ႀကိမ္ကေန ၆ ႀကိမ္အထိသြားရပါတယ္။

၂။ မိမိကား ေအာက္ပိုင္း ၾကံ့ခိုင္မႈေကာင္းမေကာင္း၊ ယာဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စစ္ေဆးမႈေတြ ဆီ ေရ ေလ ဝိုင္ေတြ စစ္ေဆးဖို႔လိုပါတယ္။ တစ္ခါဆိုရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၉ လာေလာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကား ေအာက္ပိုင္းၾကံ႕ခိုင္မႈ အားနည္းလို႔ ကားေမာင္းရင္း ေရဝတ္တဲ့ေနရာမွာ ပါသြားကာ ၃ ပါတ္လည္ သြားဖူးပါတယ္။ ကံေကာင္းလို႕မေသခဲ့တာပါ။ ေဝဟင္ခ်စ္သူ စာမ်က္ႏွာ မျပဳလုပ္ခင္ ၂ ပါတ္ေလာက္အလိုကေပါ့။ ေနာက္ပိုင္း အဲဒီကားကို ေရာင္းၿပီး ကားအသစ္လဲခဲ့ရပါတယ္။

၃။ ကားေမာင္းတဲ့အခါမွာ မိမိ speed ကို မိမိသတိအျမဲထားဖို႕လိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ kilo 100 ကို setup ခ်ၿပီး cruise control ဖြင့္ေမာင္းပါတယ္။ cruise မပါတဲ့ ကားကို ေမာင္းၿပီဆိုရင္လည္း မိမိကားရဲ႕ console ကို အျမဲတမ္းၾကည့္ၿပီး rpm နဲ႔ speed ကို အျမဲစစ္ေဆးပါတယ္။

၄။ ေနာက္ လူနဲ႔သက္ဆိုင္ပါၿပီ အဲဒါက ကားေမာင္းရင္ ဘယ္ေတာ့မွ အိပ္မငိုက္ဖို႔ပါပဲ။ လမ္းက ရွည္ၿပီး ၿမိဳ႕ေရွာင္ျဖစ္ေတာ့ တစ္ဦးတည္းဆိုရင္ အလြန္ အိပ္ငိုက္လြယ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလမ္းကို ေမာင္းတာ ေမာင္းက်င့္ျဖစ္သြားေတာ့ အိပ္မငိုက္ေအာင္ ထိန္းႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ခုမွ စတင္ေမာင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အိပ္ငိုက္တာမရွိေအာင္ ေဘးကတစ္ေယာက္ေယာက္ကို စကားေျပာခိုင္းဖို႔လိုမွာပါ။

၅။ ကားလမ္းမွာ လမ္းေျပာင္းျပန္ စည္းကမ္းမဲ့ သြားေနတဲ့ လူ၊ ဆိုင္ကယ္၊ စက္ဘီးတို႕ကို သတိထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုင္ကယ္ေတြက လမ္းခ်ိဳးေတြ တံတားထိပ္ေတြမွာ ျဖတ္ထြက္တတ္ပါတယ္။ အဲဒါ သတိထားရမယ့္အႏၱရာယ္ပါ။ အျမန္လမ္းဥပေဒအရ ေမာင္းေနတဲ့ကးာက လူ ဆိုင္ကယ္ စက္ဘီးတို႔တိုက္မိလို႕ လူေသဆံုးေတာင္ ယာဥ္ေမာင္းဘက္က အမွန္ျပဳလုပ္ေပးထားပါတယ္။ တရားဝင္အရ လူ ဆိုင္ကယ္ စက္ဘီးတို႔ ေပးမတက္ပါ။ သို႔ေပမယ့္ ယခုတိုင္ စည္းကမ္းမဲ့ သြားေနၾကျဖစ္လို႕ အႏၱရာယ္မ်ားတုန္းပါပဲ။

၆။ ကၽြဲ ႏြား ေခြး တိရိစာၦန္ေတြေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါဆို ညဖက္ႀကီး ေမွာင္ေမွာင္မဲမဲထဲ ကၽြန္ေတာ္ကားေမာင္းေနတုန္း ကၽြဲတစ္ေကာင္ျဖတ္ေပးလို႕ ကားကို လမ္းေဘးထိုးဆင္းလိုက္ရတယ္ ကံေကာင္းလို႕ မေမွာက္တာ ေနာက္ လမ္းေဘးကလည္း ေခ်ာက္မဟုတ္ဘဲ လမ္းေခ်ာေနလို႕ မဟုတ္ရင္ေတာ့ သြားၿပီပဲ။ တစ္ခါ ေဘးက ေက်ာ္တက္တဲ့ကားက ေရွ႕ကေျပးတဲ့ ေခြးကိုဝင္တိုက္တာ ကားဘန္ပါ ျပဳတ္ထြက္သြားၿပီး ဘန္ပါေရာ ေခြးေရာ ကံေကာင္းလို႕ ကၽြန္ေတာ့္ကားကို လာမမွန္တယ္။ အဲဒီ တိရိစာၦန္ေတြကိုလည္း သတိထားရပါ့မယ္။

၇။ ကားေမာင္းရင္ အရက္ ဘီယာ ေဆးလိပ္ ႏွင့္ အျခား မူးယစ္ေစတဲ့ အရာေတြ လံုးဝမေသာက္ဖို႕လိုပါတယ္။ အလြန္တရာမွ အႏၱရာယ္ၾကံဳေတြ႕ လြယ္ေစပါတယ္။

၈။ ေနာက္တစ္ခုက လမ္းျပဳျပင္တဲ့ ေနရာေတြမွာပါ အဲဒီေနရာေတြမွာ လူေတြဟာ ထြက္ထြက္လာတတ္သလို လမ္းျပဳျပင္တဲ့ ဆိုင္းဘုဒ္ေတြကို ညဖက္ မျမင္မစမ္းနဲ႔ ဝင္တိုက္တတ္ပါတယ္။

၉။ ကားေမာင္းတဲ့အခါ ေန႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ညပဲျဖစ္ျဖစ္ လမ္းလယ္မွာထားတဲ့ ေရာင္ျပန္ မီးေျခာက္မ်ားကို ဘီးျဖင့္တက္မက်ိတ္ပါနဲ႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေရွာင္ေမာင္းပါ။ အဲဒီမီးေျခာက္ေတြက တာယာေတြကို ပြတ္တိုက္မိၿပီး ကြဲေစပါတယ္။

၁၀။ ယာဥ္ ေက်ာ္တက္မယ္ဆိုရင္ တစ္ဖက္ယာဥ္က ကိုယ့္ကို ျမင္မျမင္ ေသခ်ာစမ္းစစ္ပါ။ ကိုယ္ေက်ာ္တက္ေနတုန္း တစ္ဖက္ယာဥ္က ေနာက္ၾကည့္မွန္မၾကည့္ပဲ ကိုယ့္ကို ဝင္တိုက္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြ ျဖစ္တတ္လို႕ပါ။

ဒီ ၁၀ ခ်က္က ေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြ ကိုယ္တိုင္ သတိထားရမယ့္ အခ်က္ေတြပါပဲ မ်ားေသာအားျဖင့္ အထက္ပါ အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္ေစတာပါ။

ခု လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ယာဥ္အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစတာကို ဆက္ေရးသားပါဦးမယ္။

၁။ လမ္းေတြဟာ အေကြ႕ေတြမွာ ျဖည္ထားတာနည္းပါတယ္ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာဆို လံုးဝျဖည္မထားပါ ဒါေၾကာင့္ high speed နဲ႔ ေမာင္းလာမယ္ဆိုရင္ စတီယာယင္ကို မႏိုင္တဲ့အခါ ကားပါသြားပါတယ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး break ကို နင္းတဲ့အခါ ကားလည္ ထြက္သြားပါလိမ့္မယ္ ကားေကြ႕ေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ high speed နဲ႔ break နင္းၿပီး မေကြ႕ပါနဲ႔ high speed ကို ေမာင္းေနရင္လည္း အေကြ႕ကို လွမ္းေတြ႕ေနတာနဲ႔ အရွိန္ေရွာ႕ထားပါ။

၂။ လမ္းေတြဟာ အေကြ႕ၿပီးတာနဲ႔ တံတားလာပါတယ္။ အလြန္ေၾကာက္ဖို႕ေကာင္းပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕တံတားဆိုရင္ နက္ပါတယ္ ေအာက္မွာ ေခ်ာက္ပါ ကားက အေကြ႕မွာ ပါသြားမယ္ break လည္းနင္းလို႕ ကားလည္သြားၿပီး ေခ်ာက္ထဲကတာေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ဖူးပါတယ္။

၃။ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ဟာ မညီညာပါဘူး။ ေျမသားကို ေသေအာင္ထားမယ့္အစား ေအာက္ေျခေျမသားမေသမီ အခ်ိန္မီၿပီးေအာင္လုပ္ရတဲ့အတြက္ လမ္းေတြဟာ ေျမေပ်ာ့တဲ့ေနရာဆို နိမ့္ဝင္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကားဟာ ေျမာက္တက္လိုက္ ျပန္ေဆာင့္လိုက္ျဖစ္ၿပီး တိမ္းေမွာက္တတ္ပါတယ္။ ေနာက္ ကားေအာက္ပိုင္း ေရွာ႕ဘားေတြလည္း ျပဳတ္ထြက္တာ တိုက္ေရာ့ ျပဳတ္တာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

၄။ ညဖက္ေတြမွာ အခုဆိုရင္ ေရာင္ျပန္ေတြ လမ္းမီးေတြဟာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေပ်ာက္ရွသြားတာ ပ်က္စီးသြားတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္ အဲဒါေၾကာင့္ သြားေနၾကမဟုတ္ရင္ ညဖက္မသြားတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

၅။ မိုးရြာတဲ့အခါ ေရတအား ဝတ္ပါတယ္ အဲဒီေရက ကားကို လည္သြားေစၿပီး လမ္းေဘး သို႕မဟုတ္ လမ္းလယ္ကၽြန္းကို ဝင္တိုက္မိတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး လမ္းေဘးကို ကားသိပ္မကပ္ပါနဲ႔ လမ္းေဘးမွာ မိုးရာသီဆိုရင္ ေရညွိတက္ကာ လမ္းေခ်ာတတ္လို႕ အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္။ ကိုယ္ေတြ႕ပါ ကၽြန္ေတာ္ဆို ၁ ဖာလံုေလာက္ ကား ၃ ပါတ္လည္ လြင့္သြားဖူးပါတယ္။ ကံေကာင္းလို႕ မေသခဲ့တာပါ။

အခု ေဖာ္ျပခဲ့တာေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္းခဲ့တဲ့ အေတြ႕အၾကံဳအရ ျဖစ္ပြားတတ္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္စဥ္ေတြပါပဲ ခုဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေနျပည္ေတာ္လမ္းသြားခါနီးတိုင္း အျမဲတမ္းသတိဝီရိယထားၿပီး သြားေနတုန္းပါပဲ။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အရွိန္ေလ်ာ့ေမာင္းပါ အလ်င္မလိုပါနဲ႔ ကားေအာက္ပိုင္းနဲ႔ တာယာကို ေသခ်ာစစ္ပါ။ အိပ္မငိုက္ပါနဲ႔ အရက္မေသာက္ပါနဲ႔ မူးယစ္ေစေသာအရာကို မမွီဝဲပါနဲ႔ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ထိုက္သင့္သေလာက္ စိတ္ခ်ရမႈ ရပါၿပီ။

သို႕ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ဦးျဖစ္လို႕ သြားခါနီးတိုင္း ျပန္ေရာက္တိုင္း အျမန္လမ္းမွ ၃၁ ပံုသတၱဝါအားလံုးကို ေမတၱာပို႕ အမွ်ေဝၿပီးမွ သြားပါတယ္။ ဒါကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆရာတစ္ဦးရဲ႕ ဆိုဆံုးမမႈနဲ႔အတူ ဘုရား တရား အာရံုျပဳၿပီး အမွ်ေဝျဖစ္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

အျမန္လမ္းကိုေမာင္းမယ္ဆိုရင္ အႏၱရာယ္ကင္း ေဘးရွင္းၾကပါေစလို႕ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေဝဟင္ခ်စ္သူ

No comments: