ကမၻာေဟာင္းဟာ ေသဆုံးခဲ့ၿပီ
စာအုပ္အေဟာင္းေတြနဲ႔အတူ ကမၻာေဟာင္းဟာ ေသဆုံးခဲ့ၿပီ
အေပါက္အျပဲေတြနဲ႔ စုတ္ျပတ္ေနတဲ့ ဖိနပ္စုတ္လို မိန္႔ခြန္းေတြ မလိုအပ္ေတာ့ပါ
ငါတုိ႔ လမ္းေပၚထြက္ခဲ့မယ္
ငါတုိ႔ဟာ ေရာင္းစားခံခဲ့ရ
ဓာတ္ႀကိဳးထဲမွာပဲ ဓာတ္အားေတြ ေသဆုံးသြားၾက
ေပါင္မုန္႔မရွိရင္ ကိတ္မုန္႔စား
လွ်ပ္စစ္မီးမလာရင္ ဖေယာင္းတုိင္ထြန္း
၂၁ ရာစု ေမရီအင္တိြဳင္းနက္ေလသံလာမပစ္နဲ႔
ငါတုိ႔လမ္းေပၚထြက္ခဲ့မယ္
မႏွစ္သိမ့္ပါနဲ႔
ကတိက၀တ္ေတြ မေပးပါနဲ႔
ငါတုိ႔ လမ္းေပၚထြက္ခဲ့မယ္
“ဒီမုိကေရစီအရင္ မီးလာေပးပါ” ျပည္သူ႔အသံ
ေနာက္ကြယ္အနက္ေတြ ရွိေနတာ ဘာလို႔နားမလည္သလဲ
စနစ္ကုိက မေကာင္းတာပါ ေျပာရင္း အဲဒီစနစ္ထဲ ပုိးဖလံမီးတုိးတုိး၀င္
ဟုတ္ကုိမဟုတ္ေသးဘူး
ငါတုိ႔ လမ္းေပၚထြက္ခဲ့မယ္
ေျပာတုိင္းယုံတဲ့ ပုတ္သင္ညိဳေတြလို
တဟုတ္ဟုတ္နဲ႔ ဟုတ္မေနေတာ့ဘူး
ငါတုိ႔ လမ္းေပၚထြက္ခဲ့မယ္
ငါတုိ႔ ထြက္လာမယ့္ လမ္းဟာ အခုမွ ျဖစ္လာတာမဟုတ္ဘူး
အစဥ္အလာနဲ႔ လမ္း
ေအာင္ဆန္းလမ္း
ေအာင္ေက်ာ္လမ္း
ဗဟိန္းလမ္း
ခြပ္ေဒါင္းအစစ္ေတြ ပ်ံတဲ့လမ္း
ငါတုိ႔ လမ္းေပၚထြက္ခဲ့မယ္
ငါတုိ႔ လမ္းေပၚထြက္ခဲ့မယ္
စကားကတိေတြ
တရားမဲ့အသိေတြ ဆြဲစုတ္
ငါတုိ႔ လမ္းေပၚထြက္ခဲ့မယ္။ ။
(လွ်ပ္စစ္မီးတုိက္ပြဲသုိ႔ ...)
မ်ဳိးေတဇာေမာင္
(ေကာင္းကင္ ႏိုင္ငံျပဳ အႏုပညာမဂၢဇင္း)
တေကာင္းေတာင္ နီကယ္ စီမံကိန္းမွ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ရယူသံုးစြဲေနမႈနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ျပည္တြင္း ျပည္ပ သတင္းမီဒီယာမ်ားမွ စံုစမ္းေမးျမန္း ေပးၾကပါရန္
(ဒီမိုေဝယံ)
ဓာတ္ပံုကေတာ့ ဧရာဝတီျမစ္ေရျပင္မွ
တေကာင္းေတာင္ တရုတ္နီကယ္ စီမံကိန္း ကြန္ေဗယာလိုင္းနဲ႔ စက္ရုံကို
ေတာင္ေၾကာတေလွ်ာက္ ပတ္ဝန္းက်င္ အေမွာင္ထုၾကားမွာ မီးထိန္ထိန္နဲ႔ လွမ္းျမင္
ေနရတဲ့ ျမင္ကြင္းပါ..။
ထီးခ်ိဳင့္ျမိဳ႕နယ္ထဲက ၂၃၅၀၀ ဧကရွိတဲ့
တေကာင္းသစ္ေတာ ၾကိဳးဝိုင္းထဲမွာေတာ့ တရုတ္CNICO ကုမၸဏီက အေရွ႕ေတာင္အာရွရဲ့
အၾကီးမားဆံုး ေဒၚလာသန္း(၈၀၀)တန္ နီကယ္ စီမံကိန္းၾကီးကို
ျပဳလုပ္ေနေလရဲ့..။
အဆိုပါ တေကာင္းစီမံကိန္းအတြက္
ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ခြင့္ကို ကန္ထရိုက္ ရရွိထားတာကေတာ့" ျပည္တြင္းက ဂရိတ္ေဝါ
စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းကုမၸဏီ လီမီတက္" ကရရွိထားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္.။
ဒီစီမံကိန္းမွာ ျပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၂ရက္ေန႔က
မိုင္းမွားယြင္း ေပါက္ကြဲလို႔ တရုတ္(၁)ဦးေသဆံုးျပီး ျမန္မာ(၃)ဦး
ဒဏ္ရာရခဲ့ ပါေသးတယ္..။
ထီးခ်ိဳင့္ျမိဳ႕နယ္ အတြင္းက ေစတီေတာ္ ေတြရဲ့ ေနာက္ဘက္မွာ ေရးေရးျမင္ေတြ႔ ေနရတာကေတာ့ တေကာင္းေတာင္ နီကယ္ စီမံကိန္းပါ..
ေညာင္ျမစ္တူးေတာ့ ဖြတ္ဥေပၚသလို အဆိုပါ
နီကယ္စီမံကိန္းအတြက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေတြကို ေရႊလီစီမံကိန္းကေန
စာရင္းေပ်ာက္၊ အင္းေပ်ာက္ ရရွိေနသလားပဲ။ လွ်ပ္စစ္မီး အျပည့္အဝရရွိေရး
လူထုလွဳပ္ရွားမႈေတြ မျဖစ္ေပၚခင္ ဓာတ္အား မလံုေလာက္မႈအတြက္ ေရႊလီကေန
ဓာတ္အားေတြ ျပန္ဝယ္ျပီး ျပည္တြင္းကို ျပန္ျဖန္႔မယ္လို႔ လွ်ပ္စစ္ဝန္ၾကီး႒ာန
တာဝန္ရွိသူေတြ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုခဲ့တာ မွတ္မိၾကဦးမွာပါ။ တိုက္ဆိုင္တယ္လို႔
ဆိုရေလမလား အဆိုပါေျပာဆိုခ်က္ အျပီး မၾကာခင္မွာပဲ တာဝါတိုင္ေတြ
မိုင္းခြဲခံရတယ္ဆိုျပီး ထြက္ေပၚလာေလရဲ့။ စဥ္းစားစရာေတြပါ..။
ယခင္ ဒီမိုေဝယံမွ တေကာင္းနီကယ္ စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့
ဓာတ္ပံုေတြမွာ ျမင္ရတဲ့အတိုင္း အဆိုပါ စက္ရုံေဆာက္လုပ္ ျပီးစီးတဲ့ ၂၀၁၁ခု
ႏွစ္စပိုင္းကတည္းက ယခုလို မီးထိန္ထိန္ လင္းေနေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက
ဆိုပါတယ္...။ ျပည္သူေတြ ယခင္ကတည္းက အျပည့္အဝမရရွိခဲ့တဲ့ လွ်ပ္စစ္ကို
ျခိဳးျခံေခၽြတာဖို႔ လက္လြတ္စပယ္ ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ ဦးကိုကိုလွဳိင္
သိမွသိပါေလစ...။
အဆိုပါ
တေကာင္းစီမံကိန္းအတြက္ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ခြင့္ကို ကန္ထရိုက္ ရရွိထားတာကေတာ့
" ျပည္တြင္းက ဂရိတ္ေဝါ စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းကုမၸဏီ လီမီတက္"
ကရရွိထားတာပါ..။ စဥ္းစားၾကည့္ၾကေပါ့။ ဒီစီမံကိန္းမွာ ျပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၂
ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၂ရက္ေန႔က မိုင္းမွားယြင္း ေပါက္ကြဲလို႔ တရုတ္(၁)ဦးေသဆံုးျပီး
ျမန္မာ(၃)ဦး ဒဏ္ရာရခဲ့ ပါေသးတယ္..။
ဒီစီမံကိန္းက ရရွိမယ့္ အက်ိဳးအျမတ္
မည္၍မည္မွ် ရရွိတယ္ဆိုတာနဲ႔ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီး ဆံုးရွဳံးမႈ၊
ပတ္ဝန္းက်င္က ေဒသခံ ျပည္သူေတြ မည္မွ် ႏွစ္နာဆံုးရွဳံး၊ ထိခိုက္ရတယ္
ဆိုတာလည္း ျပည္သူေတြ သိရွိေအာင္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ သတင္းမီဒီယာေတြမွလည္း
ေဖာ္ထုတ္ တင္ျပေပးဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္..။
ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ဒီစီမံကိန္းနဲ႔
ပတ္သက္ျပီး ျမင္ေတြ႔ေနရတာကေတာ့ ေန႔မွာလည္းစံ ညမွာလည္းစံဆိုသလို ေန႔မွာ
စက္ယႏၱယားၾကီးငယ္ အသြယ္သြယ္နဲ႔ ရသမွ် တူးေဖာ္ ထုတ္လုပ္ေနသလို ညမွာလည္း
ပတ္ဝန္းက်င္ ျပည္သူေတြ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ႏုိင္တဲ့ ထိန္ထိန္ညီးေနတဲ့
လွ်ပ္စစ္မီးေတြ ထြန္းညွိထားတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြပါပဲ...။ အဆိပါ တေကာင္းေတာင္
နီကယ္စီမံကိန္းအတြက္ ေရႊလီမွ ဓာတ္အားေတြ ရယူေနမႈနဲ႔ အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္
လွ်ပ္စစ္ပမာဏ မည္၍ မည္မွ်သံုးစြဲေနတယ္ဆိုတာ မီဒီယာမ်ားမွ တာဝန္ရွိသူ
လွ်ပ္စစ္ဝန္ၾကီးဦးေဇာ္မင္းနဲ႔ ဦးကိုကိုလိွဳင္ ဆိုသူတို႔အား
စံုစမ္းေမးျမန္းေပးဖို႔ ျပည္တြင္း ျပည္ပမီဒီယာမ်ားအား
ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္..။
ဒီမိုေဝယံ
တေကာင္းေတာင္ စီမံကိန္းအတြက္ ေရႊလီမွ 220KV လိုင္း(၂)လိုင္းနဲ႔ ေပးပို႔ေနတဲ့ အေၾကာင္း မတ္လ(၂၈)ရက္ေန႔ အစီရင္ခံစာ..
ဧရာဝတီျမစ္အတြင္းမွ ျမင္ကြင္းဓာတ္ပံု ဒီမိုေဝယံ စာဖတ္ပရိသတ္တဦး ေပးပို႔ပါသည္...
No comments:
Post a Comment