ရုရွားဆိုတာနဲ႔ ေလေၾကာင္းသမိုင္းမွာ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားစြာရရွိခဲ့တဲ့
MiG 21, MiG 25, MiG 29, Su 27 စတဲ့ ေလယာဥ္ေတြကို ေျပးျမင္ၾကမိမွာပါ။
ရုရွားဟာ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြ ေလယာဥ္တည္ေဆာက္မႈ ပံုစံနဲ႔ မတူတဲ့
ခ်ဥ္းကပ္ပံုမ်ိဳးနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ တိုက္ေလယာဥ္ကို သူတို႔ ကိုယ္ပိုင္အျမင္နဲ႔
တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ႏိုင္ငံပါ။ ရုရွားရဲ႕ ေလယာဥ္ေတြဟာ ေလေၾကာင္းစစ္ပြဲ Dog Fi
ght တိုက္ပြဲေတြမွာ အေတာ္အတန္ ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့ပါတယ္။ သမိုင္းဝင္အေနနဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့
ကိုးရီးယားစစ္ပြဲ၊ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲတို႔မွာ အေမရိကန္ေလတပ္
အေတာ္အထိနာခဲ့ရတဲ့အထိ အစြမ္းျပႏိုင္ခဲ့ၾကတာပါ။ ေလေၾကာင္းစစ္ပြဲလို႔
ေျပာတဲ့ေနရာမွာ ရုရွားရဲ႕ ေလေၾကာင္းနည္းပညာဟာ ေလယာဥ္ရဲ႕
စစ္ကစားလႈပ္ရွားႏိုင္စြမ္း aerobatic maneuver ပိုင္းမွာ
အေကာင္းဆံုးအေျခအေနတစ္ခုမွာ
တည္ရွိတာပါ။ ဒါကိုေတာ့ အေနာက္ႏိုင္ငံကေလယာဥ္ေတြ ယခုထက္တိုင္
လိုက္မမွီၾကပါဘူး။ အေနာက္ႏိုင္ငံနဲ႔ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတို႔ရဲ႕
ေလယာဥ္တည္ေဆာက္မႈ ခ်ဥ္းကပ္နည္းကေတာ့ မ်က္မျမင္အကြာအေဝး without virtual
range မွာရွိတဲ့ ပစ္မွတ္ကို ဘယ္လို ပစ္ခတ္ေျခမႈန္းမလဲဆိုတဲ့ စဥ္းစားနည္းနဲ႔
dog fight အထိ တိုက္ပြဲဝင္ရန္မလိုပဲ အလြယ္တကူေျခမႈန္းႏိုင္ရန္ ေရဒါနည္းပညာ
ေလေၾကာင္း အီလက္ထေရာနစ္နည္းပညာ လက္နက္နည္းပညာတို႔ကို အဆင့္ျမင့္ျမင့္
သံုးစြဲၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ အေမရိကန္အေနနဲ႔ ရုရွားရဲ႕
နာမည္ေက်ာ္ MiG 29, MiG 35, Su 27, Su 35 တို႔ကို
တန္ျပန္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ဖို႔ဆိုၿပီး
မ်က္မျမင္အကြာအေဝးကေန တစ္ဖက္ကေလယာဥ္ ကိုယ့္ေလယာဥ္ကို ေရဒါမွာ မေတြ႕ရေသးခင္
ကိုယ္က ဦးစြာစတင္ ေျခမႈန္းပစ္ခတ္ႏိုင္တဲ့ အဆင့္ျမင့္ ေရဒါ၊
ေလေၾကာင္းအီလက္ထေရာနစ္ႏွင့္
အဆင့္ျမင့္ လက္နက္မ်ား တပ္ဆင္ထားေသာ ကိုယ္ေပ်ာက္တိုက္ေလယာဥ္ ထုတ္လုပ္ဖို႔
စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္ ဒီစီမံကိန္းဟာ ပဥၥမမ်ိဳးဆက္
တိုက္ေလယာဥ္ျဖစ္လာမယ့္အဓိက အခန္းက႑ကေနပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီလို ထုတ္လုပ္တဲ့အခါမွာ စစျခင္း X plane ဆိုတဲ့ စီမံကိန္းကို
စတင္ခဲ့ၿပီး Boring နဲ႔ Lockheed martin တို႔ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ေစပါတယ္။
အဲဒီမွာ boring YF 23, Lockheed က YF 22 ကို ထုတ္လုပ္ၿပီးအားၿပိဳင္ခဲ့ၾကတာပါ။ အဲဒီမွာ Lockheed ရဲ႕ YF22 ဟာ အဖက္ဖက္က အားသာခ်က္ေတြနဲ႕အတူ သမိုင္းဝင္ အေမရိကန္ေလတပ္ရဲ႕ ပဥၥမ်ိဳးဆက္တိုက္ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ဖို႔ တာဝန္ေပးျခင္းကိုခံခဲ့ရပါတယ္။
အဓိက ဒီမွာ ေရးခ်င္တာက F 22 အေၾကာင္းမဟုတ္ေတာ့ သူတို႔အခန္းက႑ကို
ဒီေလာက္နဲ႔ ေခတၱရပ္နားပါရေစ ေနာက္ပိုင္းမွာ F22 အေၾကာင္း
အက်ယ္တဝင့္ေဆာင္းပါးထပ္ေရးသားပါဦးမယ္။
အဲဒီလို အေမရိကန္ေလတပ္က အဆင့္ျမွင့္ တိုက္ေလယာဥ္ေတြကို ဝယ္ယူမယ္ ေနာက္
ေလယာဥ္အေဟာင္းေတြေနရာမွာ အစားထိုးမယ္လို႔ေၾကျငာခ်က္ဟာ ရုရွားေလတပ္မေတာ္အတြက္ အထူးပင္ သတိထားစရာျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ ရုရွား aviation technology ကို ထပ္မံျမွင့္တင္ဖို႔လိုၿပီဆိုတဲ့
စိန္ေခၚခ်က္ကို သတိေပးလိုက္သလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ရုရွားလဲ သူတို႔ရဲ႕
ပဥၥမေျမာက္တိုက္ေလယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈစီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔
စတင္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဒီစီမံကိန္းစတင္ရတာဟာ အလြယ္တကူေတာ့
မဟုတ္ပါဘူး Research and development အတြက္ အေထြေထြ ကုန္က်စရိတ္ေပါင္း
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈ဘီလီယံကေန ၁၀ ဘီလီယံအထိ ကုန္က်ခဲ့တာပါ။ ဒါဟာ
ေလယာဥ္တစ္စင္းထုတ္ဖို႔ သုေတသနစရိတ္တင္ ဘယ္ေလာက္ကုန္က်တယ္ဆိုတာကိုလည္း
ခန္႔မွန္းမိမွာပါ။ ၿပီးေတာ့မွာ ဒီေလယာဥ္ကို ကမာၻပတ္ေရာင္းဖို႔
အမ်ားအျပားထုတ္လုပ္မွ ကုန္က်စရိတ္ဟာ သက္သာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အေမရိကန္ရဲ႕ F22
ကိုထုတ္လုပ္တုန္းက ကုန္က်စရိန္ ၆၆ ဘီလီယံကိုေတာ့ မမွီပါဘူး။ ရုရွားဟာ
ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈမွာ မ်ိဳးဆက္တူတိုက္ေလယာဥ္ျဖစ္ရင္ေတာင္ အေမရိကန္ထက္ေတာ့ အေတာ္ သက္သာတဲ့ေစ်းနဲ႔ထုတ္လုပ္ႏိုင္တာပါ။
ဒါကသူ႕ရဲ႕အားသာခ်က္ေပါ့။ အဲဒီစီမံကိန္းကို စတင္ အုပ္ျမစ္ခ်တာက တကယ္ေတာ့
၂၀၀၂ ခုႏွစ္ ေလာက္ကတည္းကပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ရုရွားမွာလည္း အေမရိကန္လုိပဲ
Mikoyan နဲ႔ Sukhoi တို႔ကို အားၿပိဳင္ေစျပန္ပါတယ္။ Sukhoi က Su 47 ကို
ထုတ္ခဲ့ၿပီး Mikoyan က Mikoyan Project 1.44 တို႔ကို ထုတ္လုပ္ေစပါတယ္။
Mikoyan project 1.44 ရဲ႕ ဒီဇိုင္းဟာ euro fighter typhoon တို႔ gripen
တို႔နဲ႔ အေတာ္ေလး ဆင္တူၿပီး MiG 29 ပံုနဲ႔ ေရာစပ္ထားတဲ့ပံုစံမ်ိဳးပါပဲ။ Su 47 ကေတာ့ သူ႕ရဲ႕ အေတာင္ပံေတြကို အေရွ႕အေနာက္ေျပာင္းပ်ံတပ္ထားတဲ့အေနအထားမ်ိဳးနဲ႔
မတူညီေသာ ပံုစံကြဲအေနနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Sukhoi ဟာ
အနာဂတ္မွာတည္ေဆာက္မယ့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ တိုက္ေလယာဥ္စီမံကိန္းမွာ
ဦးေဆာင္ေစဖို႔အတြက္ ေရြးခ်ယ္ျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါဟာတကယ္ေတာ့ PAK FA T 50
ရဲ႕ အစကနဦးစီမံကိန္းပါပဲ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေလာက္က်ေတာ့
အိႏၵိယေလတပ္ကလည္း သူတို႔ေလတပ္ကို အဆင့္ျမွင့္တဲ့အေနနဲ႔
ပဥၥမ်ိဳးဆက္တိုက္ေလယာဥ္ ထုတ္လုပ္အသံုးျပဳဖို႔ PAK FA T 50 ရဲ႕ စီမံကိန္းမွာ
ပါဝင္လာပါေတာ့တယ္။
စီမံကိန္းအေနနဲ႔ အိႏၵိယနဲ႔ ရုရွား
တစ္ႏိုင္ငံကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆ ဘီလီယံထည့္ဝင္သံုးစြဲၿပီး
စီမံကိန္းစတင္တဲ့ႏွစ္ကေန ၈ႏွစ္မွ ၁၀ ႏွစ္အတြင္း အၿပီးသတ္ထုတ္လုပ္သံုးစြဲႏိုင္ဖို႔အတြက္
သေဘာတူညီမႈ ရယူခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီစီမံကိန္းရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို
အိႏၵိယေလတပ္က ပိုင္ဆိုင္ပါတယ္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏွစ္လယ္ေလာက္မွာေတာ့
ေလယာဥ္သစ္ရဲ႕ ဒီဇိုင္းကိုအတည္ျပဳခဲ့ၿပီး စမ္းသပ္တည္ေဆာက္ၾကတဲ့အခါမွာ
၂၀၀၉ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းေလာက္မွာ ပ်ံသန္းႏိုင္ဖို႔အတြက္
အဆင္သင့္ျဖစ္ေစပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပထမဦးဆံုးေသာ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းျခင္းကို
၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလမွာျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့ကာ ရုရွားေလေၾကာင္းေလာကရဲ႕ ပဥၥမမ်ိဳးဆက္တိုက္ေလယာဥ္အျဖစ္ သမိုင္းသစ္ကိုေရးထိုးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
တကယ္တန္းေတာ့ ရုရွားလည္း အေမရိကန္နည္းတူ တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့
အဆင့္ျမင့္နည္းပညာမ်ား ပညာရွင္မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ နည္းပါးလွတဲ့ အစိုးရဘက္ဂ်က္မ်ားေၾကာင့္သာ ေလယာဥ္သစ္ကို ထုတ္လုပ္မႈအပိုင္းမွာ အေမရိကန္ထက္ ေျခတစ္လွမ္းေနာက္က်ခဲ့ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ အေမရိကန္ရဲ႕ F 22 ေလယာဥ္စီမံကိန္းဟာ ရုရွားကို မျဖစ္မေနေနာက္ထပ္ မ်ိဳးဆက္တစ္ဆက္လွမ္းဖို႔လိုၿပီဆိုတာကို တြန္းအားေပးလိုက္သလိုမ်ိဳးျဖစ္ေစပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ အားသာခ်က္ဖက္က ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အေမရိကန္ F 22 ထုတ္လုပ္ၿပီးမွ
စတင္တဲ့ စီမံကိန္းျဖစ္တဲ့အတြက္ F 22 ရဲ႕ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ေတြကို
သံုးသပ္ ျပင္ဆင္ဖို႔ အခ်ိန္ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ PAK FA T 50 ကို ကမာၻ႕
အေကာင္းဆံုး ပဥၥမမ်ိဳးဆက္တိုက္ေလယာဥ္ေတြထဲက တစ္စင္းျဖစ္ေစမယ္ဆိုရင္ေတာ့
မမွားပါဘူး။ PAK FA T 50 ဟာ အေကာင္းဆံုးေတြ စုစည္းထားတာပါ။ ေလယာဥ္ရဲ႕
ကိုယ္ထည္ဟာ ကိုယ္ေပ်ာက္နည္းပညာနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားၿပီး ရုရွားရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္
aerobatic maneuver ပိုင္းမွာလည္း ဆက္လက္ပိုေကာင္းေအာင္ တည္ေဆာက္ထားလို႔
အဆင့္ျမင့္နည္းပညာမ်ား ေပါင္းစပ္ထားေသာ dog fight တိုက္ပြဲမ်ားမွာပါ
performance အေကာင္းဆံုး ကစားႏိုင္တဲ့ ပဥၥမမ်ိဳးဆက္တိုက္ေလယာဥ္ျဖစ္ေစခဲ့တာပါ။
အပိုင္း (၂) ေလယာဥ္တည္ေဆာက္မႈအပိုင္းကို ဆက္လက္တင္ဆက္ပါဦးမယ္
ေဝဟင္ခ်စ္သူ
No comments:
Post a Comment