ထားရစ္ခဲ့ၿပီ။ မ်က္ရည္စက္လက္ႏွင့္ ညီမငယ္၊ အေမႏွင့္အေဖ့ကုိ ထားရစ္ခဲ့ၿပီ။ ႏွစ္ ၂၀ လုံးလုံး ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာခဲ့ရာ အိမ္ကုိ က်ေနာ္ ထားရစ္ခဲ့ၿပီ။ တဖက္သတ္ ႀကိတ္ခ်စ္ေနေသာ ေကာင္မေလးႏွင့္ တကၠသီလာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ကုိလည္း က်ေနာ္ ထားရစ္ခဲ့ၿပီ။
ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၉၈၈၊ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၅၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ျမန္မာျပည္တ၀န္း လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္ လူထုႀကီး ေတာင္းဆုိ အုံႂကြခဲ့ေသာ ဒီမုိကေရစီ လမ္းမမ်ားေပၚ စစ္တပ္က ေသြးေခ်ာင္းစီး သတ္ျဖတ္အၿပီး ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္သုိ႔ စိတ္တူကုိယ္တူ ရဲေဘာ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ က်ေနာ္ထြက္လာခဲ့သည္။
ေတာေတာင္ေခ်ာင္းေျမာင္း မ်ားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး နယ္စပ္ေဒသသုိ႔ ေရာက္လာသူမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ က်ေနာ္ အိပ္မက္မက္ခဲ့သည္။ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ လက္နက္ကုိင္ စစ္တပ္ကုိ တုိင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္ အသက္ေပးကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာ တပ္မေတာ္တရပ္ႏွင့္ အစားထုိးမည္။ စစ္တပ္သည္သာ အမိအဖဟု သံႏၷိဌာန္ျပဳထားသည့္ စစ္တပ္ကုိ ျပည္သူသည္သာ အမိအဖဟု ခံယူထားသည့္ စစ္တပ္ႏွင့္ အစားထုိးမည္ဟူ၍ က်ေနာ္တုိ႔ အိပ္မက္ မက္ခဲ့ၾကသည္။
၂၂ ႏွစ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ အိပ္မက္ကား အေကာင္အထည္ မေပၚခဲ့။ သုိ႔ေသာ္ အိပ္မက္ကုိမူ တခုတ္တရ တကယ္မက္ခဲ့ၾကသည္။
ဖလံေတာင္ေဝွးတုိ႔ ေပါက္ေရာက္ရာ၊ သင္တုိင္းျဖဴမေလးမ်ား ေမြးဖြားႀကီးျပင္းရာ ကရင့္လက္နက္ကုိင္နယ္ေျမတြင္ အိပ္မက္ကုိ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကသည္။ သို႔ႏွင့္ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ေခၚ ျမန္မာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဒီမုိကရက္တစ္ တပ္ဦး ေပါက္ဖြားလာခဲ့သည္။
မွတ္မိေသးသည္။ က်ေနာ္ ေရြးခ်ယ္၀င္ေရာက္ခဲ့ေသာ တပ္ရင္း ၁၀၂ အေျခစုိက္သည္က မြန္တုိ႔ ဌာေန ရာမညျပည္၏ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား ဘုရားသုံးဆူေတာင္ၾကား ဂ်ပန္ေရတြင္း အမည္ရ ရြာကေလးအနီး။ တပ္ထဲတြင္ ရန္ကုန္သား တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသား အမ်ားအျပားပါသည္။
တပ္ခြဲအလုိက္ ဘားတုိက္တတုိက္စီ ခြဲ၍ ေဆာက္ရာ က်ေနာ္တုိ႔ တပ္ခြဲ လူအေယာက္ ၃၀ စာ ဘားတုိက္တခုကုိ ေဆာက္ရသည္။ ထုိအေဆာက္အအံုအတြက္ နာမည္ေက်ာ္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳၾကသည္။ ေက်ာင္းတြင္ သင္ၾကားခဲ့ေသာ ပညာစြမ္းျဖင့္ ပုံစံထုတ္၊ ေျမရွင္း၊ ပႏၷက္ခ် အရာရာစနစ္တက်။ သက္ကယ္ ဘယ္ႏွပ်စ္၊ ၀ါးလုံးေရ မည္မွ် စသည္ျဖင့္။
ေဆာက္ၿပီး သိပ္ၾကာၾကာ မေနလုိက္ၾကရ။ ဘားတုိက္ တဲႀကီး ၿပိဳေစာင္းက်သြားသည္။ တဲေဆာက္ကၽြမ္းသည့္ တျခားတပ္ခြဲမွ ရဲေဘာ္မ်ားက ျပန္ကူၾက၍ ေနရာ ထုိင္ခင္း အဆင္ေျပသြားသည္။ ေနာက္ပုိင္း “ခင္ဗ်ားတုိ႔ အာရ္အုိင္တီ ေက်ာင္းသားေတြ” ဟု အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္ ေျပာလ်င္ ၿပံဳးၾကရသည္။
တကယ္တမ္းလည္း မိဘအိမ္တြင္ ခူးခပ္ၿပီးေသာ ထမင္းပြဲကုိ အခန္႔သား လက္ေဆးစားရသည့္ ဘ၀မွ ခ်က္ျခင္းျဗဳန္းစားႀကီး ကုိယ္ထူကုိယ္ထ လုပ္ၾကရသည္။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာတြင္ မပါသည္မ်ားကုိ လက္ေတြ႕သင္ၾကားၾကရသည္။ က်ေနာ္ဆုိလ်င္ ၾကက္ဥတလုံး မည္သုိ႔ ေၾကာ္ရမည္၊ မီး ဘယ္သို႔ ေမႊးရမည္ကုိပင္ မသိ။
အစားအေသာက္တြင္ ကႀကီး မွ စၾကရသည္။ တပ္ရင္းရွိလူအကုန္ ၁၀၀ ေက်ာ္အတြက္ အလွဴမွာ ခ်က္သလုိ မုိးၿပဲဒယ္ ၂ လုံးႏွင့္ ထမင္းတည္ရသည္။ မီးမညီ၍ တခ်ဳိ႕ေနရာက တူး၊ တခ်ဳိ႕အပိုင္းက ေပ်ာ့၊ တခ်ဳိ႕က မနပ္ေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔က ေပ်ာ့တူးမနပ္ ထမင္းဟု သမုတ္ၾကသည္။ ယင္း ေပ်ာ့တူးမနပ္ထမင္းႏွင့္အတူ ဗီတာမင္အတြက္ စိတ္ခ်ရသည့္ ကုလားပဲကုိ အမ်ဳိးမ်ဳိး ဟင္းခ်က္စားၾကသည္။ တျခား လွ်ာလည္စရာဆုိ၍ ငပိႏွင့္ ငရုတ္သီးသာ ရွိသည္။
၀င္ေငြဆုိ၍လည္း ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ား၏ အလွဴေငြမွတပါး အျခားမရွိ။ တဘက္တလမ္းမွ ၀င္ေငြရွာေဖြေရး (income generating) အတြက္ လူႀကီးတခ်ဳိ႕က အႀကံထုတ္ၾကသည္။ က်ေနာ္အမွတ္မမွားလွ်င္ ကုိေက်ာ္ႀကီး (ရန္ကုန္ ျပန္၀င္ သြားၿပီးေနာက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အဆုံးစီရင္သြားသူ) ႏွင့္ ကုိဘေစာထြန္း (ယခု ဂ်ာမနီတြင္ ဂစ္တာတီးေနသူ) တုိ႔ျဖစ္မည္။ တေယာက္က ဘုရားသုံးဆူေစ်းတြင္ ေရာင္းေသာ ေက်ာက္ဖရုံယုိထုပ္မ်ားကုိ ျမင္ၿပီး ေရႊဉာဏ္ေတာ္ စူးေရာက္ကာ ေက်ာက္ဖရုံသီး စုိက္ေရာင္းမည္ အဆုိျပဳ၍ တပ္ရင္းတြင္ စုိက္ခင္းေဖာ္ေတာ့သည္။
တြက္ေရးက စက္သူေဌး။ ရာေထာင္ခ်ီထြက္လာေသာ ေက်ာက္ဖရုံသီးမ်ားကုိ မည္သူမွ် ၀ယ္မည့္သူမရွိ။ တပ္ရင္းရိကၡာသာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ က်ေနာ္တုိ႔၏ ေန႔စဥ္ စားၿမိန္ဖြယ္စာရင္းတြင္ အဖုံဖုံေသာ ေက်ာက္ဖရုံသီးဟင္းပါ တုိးလာခဲ့ၿပီ။ မနက္ကုလားပဲဆုိ၊ ညေန ေက်ာက္ဖရုံသီး။ မနက္ ေက်ာက္ဖရုံသီးဆုိ၊ ညေန ကုလားပဲ။ ၾကာေတာ့ လူေတြက ညစ္လာၾကသည္။ သည္းမခံႏုိင္ေတာ့။ ေတာ္လွန္ေရးပဲဆုိၿပီး ေတာင့္မထားႏုိင္ၾကေတာ့။
မည္သူက မည္သုိ႔ အစျပဳခဲ့သည္ကုိ မသိ။ မွတ္မိသည္က မနက္အလံတင္ အေလးျပဳအၿပီး အေျခခံစစ္ေရးျပေလ့က်င့္ရာတြင္ တေနရာကေန အသံထြက္လာသည္။ "ဘယ္ညာ ဘယ္ညာ" ေအာ္ေနရာက "ေက်ာက္ပဲ၊ ေက်ာက္ပဲ" ဟူလတၱံ႕။ ေလ့က်င့္ေရးဆင္း အေမာင္ေက်ာင္းသားမ်ား အားလုံး လုိက္ေအာ္ၾကေတာ့သည္။
"ေက်ာက္ပဲ ေက်ာက္ပဲ၊ ေက်ာက္ပဲ ေက်ာက္ပဲ"
အက်ဳိးရလဒ္ကား စခန္းေကာ္မတီဥကၠဌ (ယခု အေမရိကားရွိ) ကိုသီရိညႊန္႔ နားေပါက္သြားၿပီး ေနာက္ပုိင္း ခ်က္ျပဳတ္စရာ စာရင္းထဲ တခါတရံၾကက္ရုိး၊ တခါတရံ ၾကက္ဒူးေခါင္းမ်ား တုိးပြားလာခဲ့သည္။ ေက်ာက္ဖရုံသီးမ်ားကား ဘုရားသုံးဆူနယ္ေျမ စစ္တပ္ လက္ထဲ က်သြားသည္အထိ တပ္ရင္းရိကၡာဂုိေဒါင္တြင္ အေျမာက္အျမား က်န္ရစ္ခဲ့ေသးသည္။
ေထာင္ေသာင္းခ်ီေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား လက္နက္မစုံေသာ္လည္း ရန္သူ စစ္တပ္ႏွင့္ နင္လားငါလား တုိက္ခဲ့ေသာ တုိက္ပြဲ အေရအတြက္ထက္ ငွက္ဖ်ား၊ တုပ္ေကြး၊ ၀မ္းပ်က္၀မ္းေလွ်ာ၊ ေခ်ာင္းဆုိး၊ ရင္က်ပ္စသည့္ အပူပုိင္း ေတာတြင္း ျဖစ္ပြားတတ္ေသာ ေရာဂါမ်ားကုိ တုိက္ခုိက္ရသည့္ အႀကိမ္က အပုံႀကီးမ်ားခဲ့ပါသည္။ ကြီနင္၊ တက္ထရာ၊ ပါရာစီတေမာ၊ ဘီစစ္ ဟူသည္ လူတုိင္း၏ ပါးစပ္ဖ်ားတြင္ အလြတ္ရေနသည့္ ေဆးေရာင္စုံတြဲမ်ား၏ အမည္နာမမ်ားျဖစ္သည္။
ဤ ေနရာတြင္ ေဆးမႉး၊ ေဆးေက်ာင္းသား ဆရာ၀န္ ေလာင္းမ်ားမွာ မ်က္ႏွာ အပြင့္ဆုံးပင္။ က်ေနာ္တုိ႔ အခ်င္းခ်င္းၾကား အားကုိး အားထား ျပဳရုံမက ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ လူအမ်ား ကလည္း ဆရာ ဆရာႏွင့္။ တခါတရံ ခ်က္ျပဳတ္ ထားေသာ ဖြယ္ဖြယ္ ရာရာ ဟင္းေကာင္း မ်ားႏွင့္လည္း လာေရာက္ ဂါရ၀ျပဳ ၾကသည္။
“စိတ္ဓာတ္ ကေလး ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းတယ္၊ ေက်းလက္က ဆရာ၀န္ သူငယ္ခ်င္းရယ္” ဟု ေက်ာင္းသား တပ္မေတာ္ သားႀကီး ကြယ္လြန္သူ ေတးျပဳစာဆုိ ထူးအိမ္သင္၏ သီခ်င္းကုိ ငွက္ဖ်ားသံႏွင့္ ဆုိခဲ့သည့္ ေန႔ရက္ မ်ားအား အမွတ္ရေန မိေသးေတာ့။
၂၂ ႏွစ္ၾကာခဲ့ၿပီဆုိေသာ္ျငား ျပန္ေတြးလုိက္တုိင္း အမွတ္ရစရာမ်ားကား မေန႔တေန႔ကလုိပင္။ ေသေသာသူ ၾကာေပမယ့္လည္း မေမ႔ႏုိင္။ ေပ်ာက္ေသာသူမ်ားကုိလည္း စာရင္း အင္းႏွင့္ စနစ္တက် မွတ္တမ္းျပဳေစခ်င္သည့္ ဆႏၵတုိ႔သာ ရင္မွာ တုိးပြားလ်က္။
ေၾသာ္ ......... တခါက … ဒုကၡက ပ်ားရည္လုိ ခ်ဳိေသာ ေန႔ရက္ေတြ ...........။
| |
ဧရာဝတီ သတင္းအယ္ဒီတာ ရဲနည္သည္ ၁၉၈၈ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားမႈတြင္ သပိတ္ေမွာက္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား တဦးအျဖစ္ ပါဝင္လႈပ္ရွား ခဲ့ၿပီး ၁၉၈၉ တြင္ ထိုင္း - ျမန္မာ နယ္စပ္သို႔ ထြက္ခြာ လာကာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံလံုး ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ တပ္ဦး အဖြဲ႕ဝင္ ျဖစ္လာ ခဲ့သည္။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ ဧရာဝတီ မဂၢဇင္း၌ စတင္ တာဝန္ယူ ခဲ့သည္။ |
ေတာေတာင္ေခ်ာင္းေျမာင္း မ်ားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး နယ္စပ္ေဒသသုိ႔ ေရာက္လာသူမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ က်ေနာ္ အိပ္မက္မက္ခဲ့သည္။ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ လက္နက္ကုိင္ စစ္တပ္ကုိ တုိင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္ အသက္ေပးကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာ တပ္မေတာ္တရပ္ႏွင့္ အစားထုိးမည္။ စစ္တပ္သည္သာ အမိအဖဟု သံႏၷိဌာန္ျပဳထားသည့္ စစ္တပ္ကုိ ျပည္သူသည္သာ အမိအဖဟု ခံယူထားသည့္ စစ္တပ္ႏွင့္ အစားထုိးမည္ဟူ၍ က်ေနာ္တုိ႔ အိပ္မက္ မက္ခဲ့ၾကသည္။
၂၂ ႏွစ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ အိပ္မက္ကား အေကာင္အထည္ မေပၚခဲ့။ သုိ႔ေသာ္ အိပ္မက္ကုိမူ တခုတ္တရ တကယ္မက္ခဲ့ၾကသည္။
* * *
ဖလံေတာင္ေဝွးတုိ႔ ေပါက္ေရာက္ရာ၊ သင္တုိင္းျဖဴမေလးမ်ား ေမြးဖြားႀကီးျပင္းရာ ကရင့္လက္နက္ကုိင္နယ္ေျမတြင္ အိပ္မက္ကုိ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကသည္။ သို႔ႏွင့္ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ေခၚ ျမန္မာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဒီမုိကရက္တစ္ တပ္ဦး ေပါက္ဖြားလာခဲ့သည္။
မွတ္မိေသးသည္။ က်ေနာ္ ေရြးခ်ယ္၀င္ေရာက္ခဲ့ေသာ တပ္ရင္း ၁၀၂ အေျခစုိက္သည္က မြန္တုိ႔ ဌာေန ရာမညျပည္၏ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား ဘုရားသုံးဆူေတာင္ၾကား ဂ်ပန္ေရတြင္း အမည္ရ ရြာကေလးအနီး။ တပ္ထဲတြင္ ရန္ကုန္သား တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသား အမ်ားအျပားပါသည္။
တပ္ခြဲအလုိက္ ဘားတုိက္တတုိက္စီ ခြဲ၍ ေဆာက္ရာ က်ေနာ္တုိ႔ တပ္ခြဲ လူအေယာက္ ၃၀ စာ ဘားတုိက္တခုကုိ ေဆာက္ရသည္။ ထုိအေဆာက္အအံုအတြက္ နာမည္ေက်ာ္ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳၾကသည္။ ေက်ာင္းတြင္ သင္ၾကားခဲ့ေသာ ပညာစြမ္းျဖင့္ ပုံစံထုတ္၊ ေျမရွင္း၊ ပႏၷက္ခ် အရာရာစနစ္တက်။ သက္ကယ္ ဘယ္ႏွပ်စ္၊ ၀ါးလုံးေရ မည္မွ် စသည္ျဖင့္။
ေဆာက္ၿပီး သိပ္ၾကာၾကာ မေနလုိက္ၾကရ။ ဘားတုိက္ တဲႀကီး ၿပိဳေစာင္းက်သြားသည္။ တဲေဆာက္ကၽြမ္းသည့္ တျခားတပ္ခြဲမွ ရဲေဘာ္မ်ားက ျပန္ကူၾက၍ ေနရာ ထုိင္ခင္း အဆင္ေျပသြားသည္။ ေနာက္ပုိင္း “ခင္ဗ်ားတုိ႔ အာရ္အုိင္တီ ေက်ာင္းသားေတြ” ဟု အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္ ေျပာလ်င္ ၿပံဳးၾကရသည္။
တကယ္တမ္းလည္း မိဘအိမ္တြင္ ခူးခပ္ၿပီးေသာ ထမင္းပြဲကုိ အခန္႔သား လက္ေဆးစားရသည့္ ဘ၀မွ ခ်က္ျခင္းျဗဳန္းစားႀကီး ကုိယ္ထူကုိယ္ထ လုပ္ၾကရသည္။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာတြင္ မပါသည္မ်ားကုိ လက္ေတြ႕သင္ၾကားၾကရသည္။ က်ေနာ္ဆုိလ်င္ ၾကက္ဥတလုံး မည္သုိ႔ ေၾကာ္ရမည္၊ မီး ဘယ္သို႔ ေမႊးရမည္ကုိပင္ မသိ။
အစားအေသာက္တြင္ ကႀကီး မွ စၾကရသည္။ တပ္ရင္းရွိလူအကုန္ ၁၀၀ ေက်ာ္အတြက္ အလွဴမွာ ခ်က္သလုိ မုိးၿပဲဒယ္ ၂ လုံးႏွင့္ ထမင္းတည္ရသည္။ မီးမညီ၍ တခ်ဳိ႕ေနရာက တူး၊ တခ်ဳိ႕အပိုင္းက ေပ်ာ့၊ တခ်ဳိ႕က မနပ္ေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔က ေပ်ာ့တူးမနပ္ ထမင္းဟု သမုတ္ၾကသည္။ ယင္း ေပ်ာ့တူးမနပ္ထမင္းႏွင့္အတူ ဗီတာမင္အတြက္ စိတ္ခ်ရသည့္ ကုလားပဲကုိ အမ်ဳိးမ်ဳိး ဟင္းခ်က္စားၾကသည္။ တျခား လွ်ာလည္စရာဆုိ၍ ငပိႏွင့္ ငရုတ္သီးသာ ရွိသည္။
၀င္ေငြဆုိ၍လည္း ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာမ်ား၏ အလွဴေငြမွတပါး အျခားမရွိ။ တဘက္တလမ္းမွ ၀င္ေငြရွာေဖြေရး (income generating) အတြက္ လူႀကီးတခ်ဳိ႕က အႀကံထုတ္ၾကသည္။ က်ေနာ္အမွတ္မမွားလွ်င္ ကုိေက်ာ္ႀကီး (ရန္ကုန္ ျပန္၀င္ သြားၿပီးေနာက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အဆုံးစီရင္သြားသူ) ႏွင့္ ကုိဘေစာထြန္း (ယခု ဂ်ာမနီတြင္ ဂစ္တာတီးေနသူ) တုိ႔ျဖစ္မည္။ တေယာက္က ဘုရားသုံးဆူေစ်းတြင္ ေရာင္းေသာ ေက်ာက္ဖရုံယုိထုပ္မ်ားကုိ ျမင္ၿပီး ေရႊဉာဏ္ေတာ္ စူးေရာက္ကာ ေက်ာက္ဖရုံသီး စုိက္ေရာင္းမည္ အဆုိျပဳ၍ တပ္ရင္းတြင္ စုိက္ခင္းေဖာ္ေတာ့သည္။
တြက္ေရးက စက္သူေဌး။ ရာေထာင္ခ်ီထြက္လာေသာ ေက်ာက္ဖရုံသီးမ်ားကုိ မည္သူမွ် ၀ယ္မည့္သူမရွိ။ တပ္ရင္းရိကၡာသာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ က်ေနာ္တုိ႔၏ ေန႔စဥ္ စားၿမိန္ဖြယ္စာရင္းတြင္ အဖုံဖုံေသာ ေက်ာက္ဖရုံသီးဟင္းပါ တုိးလာခဲ့ၿပီ။ မနက္ကုလားပဲဆုိ၊ ညေန ေက်ာက္ဖရုံသီး။ မနက္ ေက်ာက္ဖရုံသီးဆုိ၊ ညေန ကုလားပဲ။ ၾကာေတာ့ လူေတြက ညစ္လာၾကသည္။ သည္းမခံႏုိင္ေတာ့။ ေတာ္လွန္ေရးပဲဆုိၿပီး ေတာင့္မထားႏုိင္ၾကေတာ့။
မည္သူက မည္သုိ႔ အစျပဳခဲ့သည္ကုိ မသိ။ မွတ္မိသည္က မနက္အလံတင္ အေလးျပဳအၿပီး အေျခခံစစ္ေရးျပေလ့က်င့္ရာတြင္ တေနရာကေန အသံထြက္လာသည္။ "ဘယ္ညာ ဘယ္ညာ" ေအာ္ေနရာက "ေက်ာက္ပဲ၊ ေက်ာက္ပဲ" ဟူလတၱံ႕။ ေလ့က်င့္ေရးဆင္း အေမာင္ေက်ာင္းသားမ်ား အားလုံး လုိက္ေအာ္ၾကေတာ့သည္။
"ေက်ာက္ပဲ ေက်ာက္ပဲ၊ ေက်ာက္ပဲ ေက်ာက္ပဲ"
အက်ဳိးရလဒ္ကား စခန္းေကာ္မတီဥကၠဌ (ယခု အေမရိကားရွိ) ကိုသီရိညႊန္႔ နားေပါက္သြားၿပီး ေနာက္ပုိင္း ခ်က္ျပဳတ္စရာ စာရင္းထဲ တခါတရံၾကက္ရုိး၊ တခါတရံ ၾကက္ဒူးေခါင္းမ်ား တုိးပြားလာခဲ့သည္။ ေက်ာက္ဖရုံသီးမ်ားကား ဘုရားသုံးဆူနယ္ေျမ စစ္တပ္ လက္ထဲ က်သြားသည္အထိ တပ္ရင္းရိကၡာဂုိေဒါင္တြင္ အေျမာက္အျမား က်န္ရစ္ခဲ့ေသးသည္။
ေထာင္ေသာင္းခ်ီေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား လက္နက္မစုံေသာ္လည္း ရန္သူ စစ္တပ္ႏွင့္ နင္လားငါလား တုိက္ခဲ့ေသာ တုိက္ပြဲ အေရအတြက္ထက္ ငွက္ဖ်ား၊ တုပ္ေကြး၊ ၀မ္းပ်က္၀မ္းေလွ်ာ၊ ေခ်ာင္းဆုိး၊ ရင္က်ပ္စသည့္ အပူပုိင္း ေတာတြင္း ျဖစ္ပြားတတ္ေသာ ေရာဂါမ်ားကုိ တုိက္ခုိက္ရသည့္ အႀကိမ္က အပုံႀကီးမ်ားခဲ့ပါသည္။ ကြီနင္၊ တက္ထရာ၊ ပါရာစီတေမာ၊ ဘီစစ္ ဟူသည္ လူတုိင္း၏ ပါးစပ္ဖ်ားတြင္ အလြတ္ရေနသည့္ ေဆးေရာင္စုံတြဲမ်ား၏ အမည္နာမမ်ားျဖစ္သည္။
ဤ ေနရာတြင္ ေဆးမႉး၊ ေဆးေက်ာင္းသား ဆရာ၀န္ ေလာင္းမ်ားမွာ မ်က္ႏွာ အပြင့္ဆုံးပင္။ က်ေနာ္တုိ႔ အခ်င္းခ်င္းၾကား အားကုိး အားထား ျပဳရုံမက ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ လူအမ်ား ကလည္း ဆရာ ဆရာႏွင့္။ တခါတရံ ခ်က္ျပဳတ္ ထားေသာ ဖြယ္ဖြယ္ ရာရာ ဟင္းေကာင္း မ်ားႏွင့္လည္း လာေရာက္ ဂါရ၀ျပဳ ၾကသည္။
“စိတ္ဓာတ္ ကေလး ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းတယ္၊ ေက်းလက္က ဆရာ၀န္ သူငယ္ခ်င္းရယ္” ဟု ေက်ာင္းသား တပ္မေတာ္ သားႀကီး ကြယ္လြန္သူ ေတးျပဳစာဆုိ ထူးအိမ္သင္၏ သီခ်င္းကုိ ငွက္ဖ်ားသံႏွင့္ ဆုိခဲ့သည့္ ေန႔ရက္ မ်ားအား အမွတ္ရေန မိေသးေတာ့။
* * *
၂၂ ႏွစ္ၾကာခဲ့ၿပီဆုိေသာ္ျငား ျပန္ေတြးလုိက္တုိင္း အမွတ္ရစရာမ်ားကား မေန႔တေန႔ကလုိပင္။ ေသေသာသူ ၾကာေပမယ့္လည္း မေမ႔ႏုိင္။ ေပ်ာက္ေသာသူမ်ားကုိလည္း စာရင္း အင္းႏွင့္ စနစ္တက် မွတ္တမ္းျပဳေစခ်င္သည့္ ဆႏၵတုိ႔သာ ရင္မွာ တုိးပြားလ်က္။
ေၾသာ္ ......... တခါက … ဒုကၡက ပ်ားရည္လုိ ခ်ဳိေသာ ေန႔ရက္ေတြ ...........။
No comments:
Post a Comment