Thursday, May 3, 2012

သတင္းပြဲစား

 
လာရီ ဂါရစ္ဆင္၏ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းကို မည္သုိ႕အမည္တပ္ရမည္ကိုမသိ။ သူ႕အလုပ္သည္ အခ်ိန္ မ်ားစြာ အသုံးျပဳရသည္။ လူမ်ားအား ေဖ်ာင္းဖ်ေသြး ေဆာင္ရသည္။ က်ေလာက္ေအာင္ေျပာရသည္။ သူ႕အား ၾကားလူ၊ သတင္းပဲြစားဟု အမ်ိဳးမ်ိဳးေခၚၾကသည္။ ေကာ္လံစား ႐ုပ္ျမင္သံၾကားထုတ္လုပ္သူ အတိုင္ပင္ခံဟု သူ႕အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းကို လူအမ်ားက အမည္ ေပးထားသည္။ မည္သည့္ အႏြတၴ အမည္ကို ယူသည္ ျဖစ္ေစသည္ ထိုအမည္မ်ားသည္ တစ္ခုတည္းကိုသာ ရည္ညႊန္းသည္။ ဂါရစ္ဆင္သည္ ပရိသတ္သည္းေျခ ႀကိဳက္ျဖစ္သည့္ အညီႇအေဟာက္၊ အတင္းအဖ်င္းသတင္း မ်ားကို ႐ုပ္ျမင္သံၾကား သတင္းဌာနမ်ားသို႕ ေရာင္းခ် အသက္ေမြးေနသူ ျဖစ္သည္။
          ႐ုပ္သံ ပရိတ္သတ္မ်ားအနက္ ဂါရစ္ဆင္၏ အမည္ ၾကားဖူးသူ အနည္းအပါးသာရွိမည္။ သို႕ေသာ္ ဂါရစ္ ဆင္က ေနာက္ကြယ္မွ ဝန္ေဆာင္မႈေပးခဲ့သည့္ ႐ုပ္ျမင္ သံၾကားသတင္းအျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ၾကည့္ဖူးၾကမည္မွာ ေသခ်ာသည္။
          ကေလးေပ်ာက္၊ ေျခာက္ႁမႊာပူး၊ ထူးဆန္းစြာ ဆက္တိုက္ျဖစ္ပြားေနေသာ လူသတ္မႈမ်ား၊  တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူ ေပ်ာက္ဆုံးမႈ၊ သက္က်ားအိုႏွင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ခ်စ္ဇာတ္လမ္း၊ ဆီနိတ္တာ အမတ္မင္းလာဘ္စားမႈ၊ ႐ုပ္ရွင္ၾကယ္ပြင့္တို႕ ၏ တိတ္တိတ္ပုန္း ဇာတ္လမ္းမ်ား  အစရွိ သည့္ မဆုံးႏိုင္ေသာ အဆီတစ္ထပ္ အသား တစ္ထပ္ သတင္းမ်ားကို ႐ုပ္သံ စတူဒီယိုမ်ား အတြက္ သူကရွာေဖြေပးသည္။ ေသြးစက္မ်ား၊ စ်ာပနအခမ္းအနား၊ ေရခဲတိုက္၊ အခင္း ျဖစ္ပြားရာႏွင့္ မ်က္ရည္စမ်ားအၾကား သတင္း ကို အေျပးအလႊား တူးဆြ အသက္ေမြးသူ ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႕ သည္းေျခႀကိဳက္ သတင္းမ်ားကို လႊင့္ထုတ္ေပးေနသည့္ မ်ား ျပားလွစြာေသာ သီးသန္႕ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္မ်ားက သူ႕အားအၿမဲ ႀကိဳဆိုေန သည္။ သို႕ေသာ္ သူရွိေနသည္ကို ႐ုပ္သံစတူ ဒီယိုမ်ားက ဝန္မခံလိုၾက။
          တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္ ေၾကကဲြ ထိတ္လန္႕ ဖြယ္ရာ၊ လြမ္းေမာဖြယ္ရာ သတင္းမ်ားကို ပရိသတ္က အာသာငမ္းငမ္းၾကည့္ လိုၾကသည္။ ထိုအခါ ဂါရစ္ဆင္သည္ ပရိတ္သတ္အႀကိဳက္ အေငြ႕တ ေထာင္းေထာင္း သတင္းမ်ားကို စီမံ ခ်က္ျပဳတ္ေပးရသူျဖစ္လာသည္။ သူ႕သတင္းမ်ားသည္ ရွားပါးကုန္ ျဖစ္သျဖင့္ မၾကာခဏဆိုသလို သတင္းျပတ္လပ္သြားသည္။ ထိုအခါ မ်ိဳးတြင္ ႐ုပ္သံ စတူဒီယိုမ်ားသည္ ကိုယ္တိုင္ထြက္ကာ သတင္းရွာ ၾကရသည္။
          ႐ုပ္သံသတင္းသမား အေက်ာ္ အေမာ္မ်ားသည္ ပန္းစည္းမ်ား၊ တစ္႐ွဴးအထုပ္မ်ား (မ်က္ရည္သုတ္ ရန္)ကို သယ္ေဆာင္လ်က္ ပရိေဒဝ မီးေတာက္ေလာင္ေနသူမ်ား၊ မ်က္ျမင္ သက္ေသမ်ားကို  ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းၾက သည္။ ပရိသတ္ ခ်ဥ္ျခင္းတပ္ေန ေသာ ႏႈိက္ႏိႈက္ခြၽတ္ခြၽတ္၊ တစ္ တစ္ခြခြ၊ ကတ္သီးကတ္သပ္ အခ်က္ အလက္မ်ားကို လိမၼာ ပါးနပ္စြာ ေမးျမန္းၾကသည္။ ထိုသတင္းမ်ား သည္'ဝမ္းသာပီတိ စကားၾကားပါ ရေစ'ဟု ေမးလို႕ရေသာ သတင္းမ်ိဳး မဟုတ္။ သတင္းသမားသည္ ပရိယာယ္ၾ<ြကယ္ရသည္။ စကား အလိမၼာႏွင့္ တန္ဆာဆင္ေမးျမန္း တတ္ဖို႕လိုသည္။ အေမးမွားသည့္ အတြက္ နင္ပဲငဆျဖစ္ရသည့္အခါ မ်ိဳးလည္းရွိသည္။
          ႐ုပ္သံ သတင္းသမား အေက်ာ္ အေမာ္ျဖစ္ဖို႕ ဆိုသည္မွာ လြယ္လွသည္ မဟုတ္။ ျဖစ္လာျပီ ဆိုလွ်င္လည္း ႏွစ္စဥ္ ေဒၚလာသန္းခ်ီ ဝင္ေငြရွိသူမ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။
          ထိုသတင္းသမားမ်ားအတြက္ ပဲြစားလုပ္ေပးေနသူ ဂါရစ္ဆင္သည္ လည္း သန္းၾ<ြကယ္သူေဌးျဖစ္သည္။ သူ၏ ညီညာျဖဴေဖြးေသာ သြားမ်ား သည္ ျမင္ရသူကို ၾကက္သီးထသြား ေစႏိုင္သည္။ အသားညိဳရင့္ရင့္ႏွင့္ ဆံပင္ကို ေသသပ္စြာ ပုံသြင္းထား သည္။ ပရာဒါေနကာမ်က္မွန္၊ ပလက္တီနမ္ဆဲြႀကိဳးတို႕ျဖင့္ ဟိုးလီဝုဒ္ ၾကယ္ပြင့္အလား ထင္မွတ္မွားစရာ။ သူ၏ အျဖဴေရာင္ အမိုးဖြင့္ မာစီဒီး ကား၏ ထိုင္ခုံမ်ားကို သားေရဖုံး ထားသည္။ ကားနံပါတ္မွာ  MOVIE -TV ျဖစ္သည္။
          သတင္းရွိရာသို႕ သူအရင္ဆုံး ေရာက္ေနတတ္သည္။ ဤသည္မွာ သူ၏ ထူးျခားေသာ စြမ္းရည္ဟု ဆို ရမည္။ မီးေလာင္ရာသို႕ မီးခိုးထြက္ မလာမီ၊ လူသတ္မႈတြင္ ေသြးမထြက္ မီ ဂါရစ္ဆင္က ေရာက္ေနတတ္ သည္ဟု ဆိုစမွတ္ျပဳၾကသည္။ သူက အခင္းျဖစ္ပြားရာသို႕ ေရာက္ ေရာက္ခ်င္း သတင္းအရင္းအျမစ္ မွန္ သမွ်ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ သတင္းသမားမ်ားေရာက္လာသည့္ အခါ ကာယကံရွင္မ်ားႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ စကား ေျပာခြင့္မရွိေတာ့ ဂါရစ္ဆင္ မွတစ္ဆင့္သာ ေျပာၾကရေတာ့သည္။
          ႐ုပ္သံ ကုမၸဏီမ်ားသည္ ဂါရစ္ ဆင္မွတစ္ဆင့္ ဆက္ဆံရသည့္ အတြက္ လုပ္ငန္း ပိုမိုေခ်ာေမြ႕သည္။ ႐ုပ္သံလိုင္းမ်ားက သတင္းဝယ္ယူ သည္ ဆိုသည့္ အေနအထားမ်ိဳးကို လူသိမခံခ်င္။ ကာယကံရွွင္မ်ားႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ဆက္ဆံကာ ေစ်းစကား မေျပာလိုၾက။ ထို႕ေၾကာင့္ ဂါရစ္ဆင္ သည္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ ၾကား လူျဖစ္လာရသည္။ သူသည္ သတင္း အမ်ိဳးအစားအလိုက္  ေငြေၾကးတန္ဖိုး ကို သိထားသူျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ သူႏွင့္ ေစ်းစကားေျပာရသည္မွာ အဆင္ေျပသည္။ သူ႕အား အတိုင္ ပင္ခံေၾကးေပးလိုက္႐ုံမွ်ျဖင့္ အားလုံး ၿပီးေျမာက္သည္။ သူရရွိေသာ ေငြ ေၾကးကို ကာယကံရွင္ႏွင့္ မည္သို႕ ခဲြေဝယူသည္ကို ႐ုပ္သံလိုင္းမ်ားက စိတ္မဝင္စားၾက။ သိလည္း မသိ လိုၾက။
          ဂါရစ္ဆင္သည္ ကာယကံရွင္ မ်ား၏ အေတြ႕အႀကဳံစာအုပ္ထုတ္ေဝ ေရးႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူးေရးတို႕ကိုပါ စီစဥ္ေပးသည္။ ထိုအတြက္လည္း သူ က အတိုင္ပင္ခံ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခရသည္။ သူသည္ ယင္းသို႕ လုပ္ကိုင္ေနသည္ မွာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုပင္ မကေတာ့။
          ''ဘုရားဘုရား ျဖစ္ရေလ တယ္'' Oh My God ဆိုသည့္ သတင္းအမ်ိဳးအစားသည္ အေမရိ ကန္႐ုပ္ျမင္သံၾကားလိုင္းမ်ားတြင္ အလြန္လူႀကိဳက္မ်ား ေခတ္စားလာ သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိခဲ့ျပီ။
          ၁၉၈ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၂၄ နာရီ ပတ္လုံး သတင္းထုတ္လႊင့္သည့္ CNN သတင္းဌာနေပၚလာသည္။ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားၾကည့္႐ႈေနသူမ်ားသည္ မည္သည့္လိုင္းကို ၾကည့္႐ႈေနသည္ ကို ေျခရာခံသိရွိႏိုင္သည့္ နည္းပညာ သစ္ေၾကာင့္ မည္သည့္အစီအစဥ္ အမ်ိဳးအစားကို လူမ်ားက ႀကိဳက္ ႏွစ္သက္သည္ကို သိရွိလာသည္။ ၾကည့္႐ႈသူမ်ားျပားသည့္ အစီအစဥ္ မ်ားတြင္ ေၾကာ္ျငာမ်ားထည့္သြင္းျခင္း ျဖင့္ လူသုံးကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်သူမ်ား အက်ိဳးရွိၾကသည္။ သတင္းကို ပိုမိုစိတ္ဝင္စားလာၾကရန္ ပုံသဏၭန္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ တင္ဆက္ၾက သည္။ ယင္းသို႕ႏွင့္ သတင္းသည္ သတင္းအတိုင္း အ႐ိုးခံသက္သက္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေဝဖန္အၾကံေပးခ်က္၊ ႐ႈျမင္သုံးသပ္ခ်က္တို႕ တည့္သြင္း ေပးျခင္းျဖင့္ လူႀကိဳက္ပိုမ်ားလာသည္ ကိုေတြ႕လာရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သတင္း သက္သက္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေဖ်ာ္ေျဖေရးသေဘာ ေရာစြက္ထား သည့္သတင္း Infotainment ျဖစ္လာ သည္။
          ၁၉၅၅ ခုႏွစ္တြင္ ႐ုပ္ရွင္မင္း သား အိုေဂ် ဆင္မဆင္ O. Simpson က ဇနီးသည္အားသတ္မႈ၊ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ အသက္ ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္ ဂြၽန္ဘင္းနက္ ရမ္ေဆး John Benet Ramsey ေသဆုံးမႈ၊ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္တြင္ ယိုစမိုက္ အမ်ိဳးသားဥယ်ာဥ္တြင္ မိခင္ႏွင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ သမီး ႏွစ္ေယာက္တို႕အား သတ္မႈတို႕သည္ အေမရိကန္ ႐ုပ္သံပရိသတ္ အုံးအုံး ကြၽက္ကြၽက္ျဖစ္ရေသာ သတင္းမ်ား ျဖစ္သည္။
          ႐ုပ္သံ သတင္းတြင္ ယခင္က ေနာက္တန္းတြင္ ရွိေနခဲ့ေသာ သာမန္ အျဖစ္အပ်က္ သတင္းမ်ားသည္ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ျပည့္ခါနီးတြင္ ကမၻာ႕ ထိပ္စည္း သတင္းမ်ားအၾကား တိုး ေဖာက္လ်က္ ေရွ႕တန္းသို႕ ေရာက္ လာသည္။
          သတင္းကို ေငြေပးဝယ္ယူသည္ ဆိုသည္ကို ႐ုပ္သံကုမၸဏီမ်ားက လူ သိမခံလိုၾက။ သတင္းကို ေငြေပး မဝယ္ၾကရန္ ႐ုပ္သံကုမၸဏီမ်ားက ေပၚလစီခ် မွတ္ထားသည္။ သို႕ေသာ္ ဝိနည္းေရွာင္ေငြေပးသည့္ နည္းမ်ားစြာ ရွိသည္။ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခံမည့္သူ အတြက္ ထိပ္တန္းဟိုတယ္ႀကီးမ်ား တြင္ အခန္းငွားေပးျခင္း၊ လာေရာက္ ရန္အတြက္ ပထမတန္းေလယာဥ္ လက္မွတ္ဝယ္ေပးျခင္း စသည္တို႕ ကိုလုပ္ၾကသည္။ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခန္း တြင္ ၾကားထိုးျပသသည့္ အေပ်ာ္ တမ္း႐ိုက္ကူးထားသည့္ ဓာတ္ပုံႏွင့္  ဗီဒီယိုတို႕အတြက္မူ အခေၾကးေငြေပး ၾကသည္။
          ေအဘီစီ ႐ုပ္သံ သတင္းဌာန မွ ဂ်က္ဖရီ ရွႏိုက္ဒါ က ''ေတြ႕ ဆုံေမးျမန္းဖို႕အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႕ အခေၾကးေငြမေပးပါဘူး။ ကြၽန္ ေတာ္တို႕ လႊင့္ထုတ္ျပသလိုတဲ့ ဓာတ္ပုံ တို႕၊ ဗီဒီယိုတို႕ရွိရင္ အဲဒါအတြက္ ထိုက္သင့္တဲ့ အခေၾကးေငြ ေပးပါ တယ္'' ဟု ေျပာသည္။
          ယင္းသို႕ ထုတ္ေဖာ္ ေၾကညာ လိုက္ျခင္းသည္ ထူးျခားခ်က္ဟု ဆိုရမည္။ ႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ သမီးကို သတ္သူ မိခင္ ေကစီ အန္ေသာ္နီ Casey Anthony ၏ မိသားစုအား ေဒၚလာ ႏွစ္သိန္းေပးခဲ့သည္ ဆိုေသာ သတင္းထြက္ေပၚလာအၿပီးတြင္ ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဂါရစ္ဆင္သည္ ထိုအမႈ အစဦးပိုင္း တြင္ ၾကားလူအျဖစ္ လုပ္ေပးခဲ့ေသာ္ လည္း ေနာက္ပိုင္း အေပးအယူကိစၥ တြင္ ပတ္သက္မႈ မရွိေတာ့ဟုဆို သည္။ မိသားစုသည္ ရရွိေသာ ေဒၚ လာႏွစ္သိန္းကို အမႈအတြက္ သုံးစဲြ ခဲ့ရသည္ဟု ဆိုသည္။
          ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ခရစ္စမတ္ေန႕တြင္ အမ္စတာဒမ္မွ ပ်ံသန္းလာေသာ ေနာ့သ္ဝက္စ္ ေလေၾကာင္းျဖင့္ လိုက္ပါလာသည့္ ခရီးသည္ 'အူမာ ဖာေရာက္အပၸဒူလ္လတက္'  Umar Farouk Abdulmutallab သည္ အတြင္းခံေဘာင္းဘီေအာက္၌ ဝွက္ယူ လာေသာ ဗုံးကို ေဖာက္ခဲြရန္ႀကိဳး စားသည္။ ၄င္းအား ခရီးသည္မ်ား က ဝိုင္းဝန္းဖမ္းဆီးႏိုင္ခဲ့သည္။ မိုင္ယာမီသုိ႕ေလယာဥ္ ဆိုက္သည့္အခါ ဒတ္ခ်္ ခရီးသည္ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဂ်က္စပါ ရူရင္းဂါး Jasper Shur-inga က ယင္း၏ လက္ကိုင္ဖုန္းျဖင့္ အျဖစ္အပ်က္ကို ႐ိုက္ယူထားသည့္ မႈန္ဝါးဝါးဓာတ္ပုံကို မီဒီယာမ်ားသို႕ ေရာင္းခ်ရန္လိုက္စပ္သည္။ ထို ဓာတ္ ပုံကို စီအန္အန္၊ ေအဘီစီ သတင္းဌာန မ်ားႏွင့္ နယူးေယာက္ပို႕စ္ သတင္းစာ တြင္ ေဖာ္ျပသည့္အတြက္ ေဒၚလာ ၁၈ဝဝဝ ရသြားသည္ဟုဆိုသည္။
          နယူးဂ်ာစီတြင္ေနထိုင္သူ ေဒး၊ ဗစ္ဂိုးလ္မင္း- David Goldman သည္ ဘရာဇီးတြင္ ရွိေနေသာ ကိုးႏွစ္ အရြယ္ သားျဖစ္သူ ေရွာင္ အား ကြယ္လြန္သြားျပီျဖစ္ေသာ ဇနီးသည္ ၏ ေဆြမ်ိဳးမ်ားလက္မွရယူရန္ ႀကိဳး စားသည္။ ႐ုပ္သံ သတင္းဌာနမ်ား က ဂိုးလ္မင္းအား အင္တာဗ်ဴးႏိုင္ရန္ ဝိုင္းအုံ ၾကိဳးစားၾကသည္။ ေနာက္ဆုံး တြင္ အန္ဘီစီ သတင္းဌာနက ေလယာဥ္စင္းလုံး ငွားကာ ဂိုးလ္မင္း၊ သားျဖစ္သူ ေရွာင္ႏွင့္ အန္ဘီစီ သတင္းေထာက္ ဂ်က္ဖ္ ႐ိုစန္တို႕ကို တင္ေဆာင္လ်က္ အေမရိကသို႕ ဂါရစ္ဆင္က ေခၚလာေပးသည္။ ယင္းသို႕ႏွင့္ အန္ဘီစီသည္ သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ႏွစ္နာရီၾကာ အင္တာ ဗ်ဴးခြင့္ ရသြားသည္။
          ေလာ့စ္အိန္ဂ်ယ္လိစ္ၿမိဳ႕မွ တစ္ နာရီခရီးအကြာ ဆိတ္ျငိမ္ရပ္ကြက္ ျခံဝန္းက်ယ္တစ္ခုတြင္ ဂါရစ္ဆင္ ေနထိုင္သည္။ သူ၏ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား မွာ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၊ စီအီးအို မ်ားေနထိုင္သည္။ သူ႕အိမ္တြင္ ႏိုင္ငံ ျခားမွ ရွားပါးတိရိစၧာန္မ်ားကို အလွ ေမြးျမဴထားသည္။ အိမ္ေနာက္ဘက္ ေလသာေဆာင္တြင္ လုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္ သက္လ်က္ သူဆက္ဆံေဆာင္ရြက္ခဲ့ သည့္ ေက်ာ္ၾကားသူ ဆယ္လိဘရီတီ မ်ားႏွင့္ တြဲ႐ိုက္ထားေသာ ဓာတ္ပုံ မ်ားကိုခ်ိတ္ဆဲြထားသည္။
          သူသည္ေဖ်ာ္ေျဖေရး အႏုပညာ နယ္ပယ္ထဲသုိ႕ အစဦးပိုင္းက တိုးဝင္ လႈပ္ရွားခဲ့ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္လွ သျဖင့္ ၁၉၇ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္ စေတာ့ပဲြစားဝင္လုပ္လိုက္ေသးသည္။ ထိုမွ ေဖ်ာ္ေျဖေရးနယ္ပယ္သို႕ ျပန္ ေရာက္လာၿပီး ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတို ေလးမ်ားတြင္ မထင္ရွားေသာ ဇတ္႐ုပ္ မ်ားအျဖစ္ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။
          အႏုပညာနယ္ပယ္တြင္ ျပန္ လည္တိုးဝင္ေသာ္လည္း ခရီးမေပါက္ လွ။ တစ္ေန႕တြင္ လုပ္ငန္းကိစၥျဖင့္ ထုတ္လုပ္သူတစ္ဦးထံ သြားေရာက္ ေတြ႕ဆုံသည္။ ထိုသူသည္ သူ႕အား ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ အသားညႇပ္မုန္႕ကို ပလုပ္ ပေလာင္းစားကာ တစ္ခ်ိန္လုံး တယ္ လီဖုန္းေျပာေနသည္။ သူ႕အား အေရးမလုပ္ဘဲ ေစာ္ကားလႊတ္လိုက္ သျဖင့္ သူသည္ ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ ငန္းလုပ္ရန္ သႏၷိ႒ာန္ခ်လိုက္သည္။
          ယင္းသို႕ျဖင့္ ထေရစီ ေတလာ Tracy Taylor ဆိုသူ အမ်ိဳးသမီးငယ္ ၏ဘဝျဖစ္စဥ္ ႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရး အတြက္ သူ ကန္ထ႐ိုက္ရလိုက္ သည္။ ထိုအမ်ိဳးသမီးငယ္၏ ရုန္းကန္ႀကိဳးစားမႈကို သ႐ုပ္ေဖာ္ ထားသည့္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူးရန္ ရည္ ရြယ္ေသာ္လည္း ပိတ္ကားေပၚ ေရာက္မလာခဲ့။
          ၁၉၈ဝ မွ ၁၉၉ဝ ျပည့္လြန္ကာလ မ်ားတြင္ ဂါရစ္ဆင္သည္ ျဖစ္ရပ္ မွန္အေၾကာင္းအရာမ်ားဘက္သို႕ ဦး လွည့္လိုက္သည္။ ထိုကာလက ယင္း ကဲ့သို႕ အမ်ိဳးအစားအေပၚ ထုတ္ လုပ္သူမ်ားက စိတ္ဝင္စားမႈနည္းပါး ၾကေသးသည္။ ဆြတ္ပ်ံ႕ၾကည္ႏူးဖြယ္ သတင္းမ်ားဘက္သို႕ အစဦးပိုင္းတြင္ ဂါရစ္ဆင္ လိုက္ခဲ့ေသးသည္။ မီး႐ႈိ႕မႈ၊ အႀကီးအက်ယ္လိမ္လည္ျခင္း၊ လူ သတ္မႈ၊ ကြၽန္ျပဳမႈ စသည့္ အနိ႒ာ႐ုံ သတင္းမ်ားသည္  မဂၤလာသတင္း မ်ားထက္ ႐ုပ္သံပရိတ္သတ္၏ အာ႐ုံ ကို ပိုမိုဖမ္းစားႏိုင္သည္ကို သူသိ လာသည္။
          ၁၉၅ဝ ႏွင့္ ၆ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ား က သတင္းစာ စာမ်က္ႏွာ ၅ ႏွင့္ ၆ ကဲ့သို႕ ေနာက္ပိုင္း စာမ်က္ႏွာ မ်ားတြင္သာ ခပ္သိုသို ေနရာရခဲ့သည့္ သတင္းမ်ားသည္ ယခုအခါ ထိပ္ စည္းသတင္း ျဖစ္လာေနသည္။ တစ္ ခ်ိန္က အေရးမႀကီးဟု ယူဆကာ ေဘးဖယ္ထားေသာ သတင္းမ်ား သည္ ယခုအခါ သတင္းေခါင္းစဥ္ ေနရာရလာသည္။  ထိုသတင္းမ်ား သည္ လူအမ်ားစု၏ ဘဝအေပၚ တိုက္႐ိုက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မရွိေသာသတင္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ မယားကိုသတ္ၿပီး တိမ္းေရွာင္သြား ေသာ ေယာက္်ား၊ အသက္မျပည့္ ေသးသူ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ျငိစြန္းသည့္ ေက်ာင္းဆရာမ စသည့္ သတင္းမ်ဳိး သည္ သည္းေျခၾကိဳက္ သတင္းမ်ား ျဖစ္လာသည္။
          အနိ႒ာ႐ုံသတင္းမ်ား ေနာက္သို႕ လိုက္ရသည္ကို သူက ခုံမင္စဲြလမ္း လာသည္။ ''သတင္းရဲ႕ ကာယကံ ရွင္ေတြ၊ မ်က္ျမင္သက္ေသေတြကို ဆဲြေဆာင္သိမ္းသြင္းရတယ္။ ကြၽန္ ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္းကိုသာ သူ တို႕က ယုံၾကည္ဖို႕တိုက္တြန္းရ တယ္'' ဟု ေျပာသည္။
          ''လူေတြ အာသာငမ္းငမ္း သိ ခ်င္တဲ့ သတင္းေတြကို ရွာေဖြေပးဖို႕ လူလိုတယ္။ အဲဒီလူ ေနရာကို ကြၽန္ ေတာ္ေရာက္သြားတာပဲ။ ပရိသတ္ရဲ႕ သတင္းခ်ဥ္ျခင္းတပ္မႈဟာ ကြၽန္ေတာ့္ ရဲ႕ အသက္ေမြးမႈ ျဖစ္လာတာပဲ'' ဟု ဂါရစ္ဆင္ က ဆိုသည္။
          သူ၏ ေန႕စဥ္လုပ္ငန္းမွာ သတင္းမ်ား ကို ဖတ္႐ႈေလ့လာျခင္း၊ အင္တာနက္ စာမ်က္နွာ၊ အီးေမးလ္ တို႕မွ သူလိုခ်င္ေသာ ပရိသတ္ႏွစ္ သက္မည့္ သတင္း အစအနမ်ားကို ရွာျခင္းျဖစ္သည္။ အစအနရလွ်င္ ေရဆုံးေရဖ်ား သူလိုက္ေတာ့သည္။
          အနိ႒ာ႐ုံသတင္းပင္ ျဖစ္ေစကာ မူ ထိုအထဲမွ သင္ခန္းစာယူသင့္ေသာ အခ်က္ကို စူးစမ္းႏိႈက္ထုတ္သည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္တစ္ဦး လူသတ္မႈ မ်ားကို ဆက္တိုက္က်ဴးလြန္လ်က္ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ေနေသာအမႈ တြင္ ႐ုပ္သံသတင္းသမားမ်ားက ထိုလူငယ္ ပုန္းေအာင္းေနသည္ဟု ထင္ရေသာ ေတာအုပ္တြင္ ပိုက္စိတ္ တိုက္ေနၾကစဥ္ ဂါရစ္ဆင္က မိဘ မ်ားထံသြားလ်က္ လူငယ္၏ ဘဝ ျဖတ္သန္းမႈကို ေမးျမန္းသည္။ လူ သတ္မႈကို က်ဴးလြန္ေစသည့္ လူငယ္ ၏ ဘဝျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို သူက စူးစမ္းသည္။
          ဂါရစ္ဆင္၏ ၿပိဳင္ဘက္သည္ မေမွ်ာ္လင့္ေသာေထာင့္မွ ေပၚလာ သည္။ အင္တာနက္ေပၚရွိ အတင္း အဖ်င္းစာမ်က္ႏွာမ်ားသည္ အင္အား ေကာင္းေသာ ၿပိဳင္ဘက္မ်ား ျဖစ္လာ သည္။ သတင္းတန္ဖိုးရွိေသာ ဓာတ္ပုံ ႏွင့္ ဗီဒီယို အပိုင္းအစမ်ားကို အင္တာ နက္ေပၚတြင္ အလြယ္တကူ ေရာင္းခ် ႏိုင္ေသာ ေအးဂ်င့္မ်ားေပၚလာသျဖင့္ ဂါရစ္ဆင္၏ အခန္းက႑သည္ ေမွး မွိန္လာသည္။
          ႐ုပ္သံလႊင့္ ကုမၸဏီမ်ားသည္ အသုံးစရိတ္ျဖတ္ေတာက္လာသျဖင့္ ဂါရစ္ဆင္အား ယခင္ကကဲ့သို႕ တနင့္တပိုး မေပးႏိုင္ေတာ့။ '' အရင္ တုန္းကဆိုရင္ ႐ုပ္သံလႊင့္သမားေတြ က ေငြေၾကး အေတာ္ေလးေပးႏိုင္ တယ္။ သာမန္ သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ေဒၚလာ တစ္သိန္း အထိေပးတယ္။ အခုေတာ့ အိုးမိုင္ေဂါ့ သတင္းမ်ိဳး မဟုတ္ရင္ အဲဒီေလာက္ မရေတာ့ ဘူး'' ဟု သူကေျပာသည္။
          ထို႕ေၾကာင့္ ေရရွည္ အက်ိဳး အျမတ္ေပးႏိုင္သည့္ ျဖစ္ရပ္မွန္စာ အုပ္ထုတ္ေဝေရးဘက္သို႕ သူက ေျပာင္းရေတာ့သည္။ ''ကြၽန္ေတာ္ က ေငြရဖို႕ တစ္ခုတည္းအတြက္ လုပ္ ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ အလုပ္ကို ကြၽန္ေတာ္ ဂုဏ္ယူတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အလုပ္ဟာ ေကာင္းမြန္တဲ့ အေျပာင္းအလဲဆီကို ဦးတည္ေစ မယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္ ေက်နပ္ တယ္'' ဟု ဆိုသည္။
          ႐ုပ္သံသတင္းက႑တြင္ ေမး ျမန္းခံသည့္အတြက္ ေငြေၾကး ရယူ ျခင္းႏွင့္ ဂါရစ္ဆင္ကဲ့သို႕ သတင္း ပဲြစားမ်ား ရွိေနျခင္းသည္ သင့္ျမတ္ပါ ၏ေလာ ဆိုသည့္ ေမးခြန္းအတြက္ အေျဖအမ်ိဳးမ်ိဳး ကိုယ္စီရွိေနၾကသည္။ ထိုကဲ့သို႕ေသာ သတင္းမ်ားကို လူ ၾကည့္မ်ားသည့္အတြက္ ေၾကာ္ျငာ အမ်ားအျပား ၾကားျဖတ္ထည့္သြင္း ၾကသည္။ ထိုေၾကာ္ျငာမ်ားမွရရွိေသာ အက်ိဳးအျမတ္မ်ားသည္ မ်က္ရည္ စက္မ်ား၊ ေသြးအိုင္မ်ား၊ အပ်ိဳရည္ မ်ား၊ လူ႕ဂုဏ္သိကၡာမ်ားမွ ထုတ္ယူ ရရွိျခင္းျဖစ္သည္ကို မည္သူမွ် မျငင္း ႏိုင္။
          သတင္းပဲြစားအလုပ္သည္ မရွိ မျဖစ္လိုအပ္သည္ ဟု ဂါရစ္ဆင္က ဆိုသည္။ သတင္း၏ ကာယကံရွင္ ႏွင့္ မ်က္ျမင္သက္ေသမ်ားသည္ သာမန္လူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ သူတို႕သည္ သတင္းဌာနမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ အေတြ႕အႀကံဳမရွိၾက။ အက်ိဳးအျမတ္ အေကာင္းဆုံးရရန္၊ ဂုဏ္သိကၡာ မထိပါးေစရန္ႏွင့္ ဥပေဒႏွင့္ မၿငိစြန္းေစရန္  သတင္း ပဲြစားက ဝင္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ေပး ႏိုင္သည္။ သတင္းပဲြစားမွတစ္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္ သတင္း ေထာက္မ်ား လင္းတဆဲြသကဲ့သို႕ ဝိုင္းအုံ မေနၾကေတာ့။
          သတင္းဌာနမ်ားက သတင္း အရင္းအျမစ္မ်ားကို ေငြေၾကးေပးျခင္း အေပၚ ေမးခြန္းထုတ္စရာမ်ားက လည္းရွိလာသည္။ ေငြေပးဝယ္ယူျခင္း ေၾကာင့္ သတင္းသည္ ေျဖာင့္မွန္ မႈရွိပါမည္လား။ ေငြေၾကးေၾကာင့္ မမွန္သတင္း ေပးလာႏိုင္သည့္ အလားအလာ လည္းရွိေနသည္။ ဟစ္တလာ၏ ဒိုင္ယာရီဟူ၍ လံၾကဳတ္လုပ္ကာ ေရာင္းခ်ခဲ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္မွာ လည္း ဟိုးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္ခဲ့ရ သည္။ နယူးဝိစ္ ကဲ့သို႕ အထင္ကရ သတင္းမဂၢဇင္းသည္ပင္ အလိမ္ခံ လိုက္ရသည္။
          ေငြေၾကးအတြက္ သတင္းကို ဖန္တီးျခင္းမ်ိဳးမ်ားရွိခဲ့သည္။ လူ ေပါင္းမ်ားစြာ သတ္ျဖတ္သူကို ေငြ ေၾကးေပးလ်က္ သတင္းယူမည္ဆို ပါက ရာဇဝတ္မႈကို အားေပးရာ ေရာက္မည္ျဖစ္သည္။
          ''ကြၽန္ေတာ္ အက်ိဳးေဆာင္ ေပးရတဲ့ လူေတြဟာ သူတို႕ တစ္ခါမွ မႀကဳံဖူးတဲ့ သတင္းသမားေတြနဲ႕ ဘယ္လိုဆက္ဆံရမယ္။ ကိုယ့္ဂုဏ္ သိကၡာကို မထိပါးေအာင္ ဘယ္လို ေျပာဆိုဆက္ဆံရမယ္။ အမႈအခင္းမွာ ကိုယ္ပါ ျငိပါမသြားေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမယ္ဆိုတာ မသိရွာၾကဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က သူတို႕ကိုယ္စားၾကား ဝင္ေဆာင္ရြက္ေပးရတာပါ။ ေရွ႕ေန က တရား႐ုံးမွာ လိုက္ပါေဆာင္ ရြက္ေပးရသလိုပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္က သူတို႕အတြက္ အက်ိဳးေဆာင္ တစ္မ်ိဳး ပါပဲ'' ဟု ဂါရစ္ဆင္က ဆိုသည္။
          သတင္းအျဖစ္အပ်က္တိုင္း တြင္ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းရွိသည္။ တစ္ပိုင္း သည္ အမွားျဖစ္ၿပီး အျခားတစ္ပိုင္း မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။ အမွန္တရားကို လူတို႕က သိလိုၾကသည္။ မည္သူ႕ ထံမွာ အမွန္ကို သိႏိုင္မည္ကို ဂါရစ္ ဆင္က ဆုံးျဖတ္ၿပီး ထိုသူ႕ထံသို႕ ခ်ဥ္း ကပ္သည္။
          '' သတင္းအနံ႕ခံၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ ကို ကူညီေနၾကတဲ့ လူေတြရွိတယ္။ သူတို႕က ဘယ္သတင္းဆိုရင္ လူ စိတ္ဝင္စားမယ္ဆိုတာ သိၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လိုက္တဲ့ သတင္းေတြဟာ အညႇီအေဟာက္ခ်ည့္သက္သက္ မဟုတ္ဘူး။ အညႇီအေဟာက္နဲ႕ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းအၾကားမွာရွိတဲ့ သတင္း ေတြပဲ။ ဘယ္သတင္းဟာ တိုင္း မဂၢဇင္းမ်က္ႏွာဖုံးမွာ ပါႏိုင္တယ္ဆို တာ မွန္းဆႏိုင္ဖို႕က အေရးႀကီး တယ္'' ဟု ဂါရစ္ဆင္က ေျပာ သည္။
          ''ကြၽန္ေတာ္ တင္ဆက္ေပး လိုက္တဲ့သတင္းေတြဟာ ေကာ္ဖီဆိုင္ မွာ၊ ႐ုံးမွာ၊ အလွျပင္ဆိုင္မွာ ေျပာ မဆုံးတဲ့သတင္းမ်ိဳးေတြျဖစ္တယ္။ ပရိတ္သတ္က ဘာကို ခ်ဥ္ျခင္းတပ္ ေနတယ္ဆိုတာ သိဖို႕လုိတယ္'' ဟု သူက ဆိုသည္။
          အေမရိကန္ပရိသတ္၏ သတင္း အႀကိဳက္သည္ မ်ားစြာေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ယခင္ကဆိုလွ်င္ သတင္းေၾကညာသူမ်ားသည္ ဝါလ္ တာ ခရြန္တိုက္ကဲ့သို႕ အသက္ႀကီး ပိုင္း နသယ္စ ျဖဴေနသူမ်ားသာျဖစ္ သည္။ ပရိသတ္ကလည္း ယင္း ကဲ့သို႕ ဥပဓိ႐ုပ္မ်ိဳးႏွင့္ လူမ်ိဳးမ်ားကို သာယုံၾကည္ကိုးစားထုိက္သည္ဟု ယူဆသည္။ သို႕ေသာ္ ယခုအခါ သတင္းေၾကညာသူမ်ားသည္ ငယ္ ငယ္ေခ်ာေခ်ာမ်ားျဖစ္လာသည္။ သူ တို႕သည္ သတင္းေၾကညာ႐ုံမွ်မက သ႐ုပ္ေဆာင္သည့္ အပိုင္းလည္းပါ ဝင္လာသည္။ ေၾကညာသည့္ အသံ မွာလည္း အဖိ အေဖါ့၊ အဆဲြ အငင္ အ႐ွဴအ႐ႈိက္ေလးမ်ားစြက္ထားသည္။ သတင္းသက္သက္သာမကေတာ့ဘဲ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ား ထည့္သြင္းလာ သည္။
          ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ ကေလး ငယ္၏မိခင္က မ်က္ရည္လည္ရြဲျဖင့္ သတင္းေထာက္အား ဇာတ္စုံခင္းျပ ေနစဥ္တြင္ ညင္သာေသာ ေတးဂီတ ေနာက္ခံျဖင့္ပို႕ေပးသည္။ ယင္းသို႕ သတင္းကို ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈ အသြင္ျဖင့္ အၿပိဳင္အဆိုင္ လႊင့္ထုတ္ လာၾကျခင္းသည္ ေကာင္းက်ိဳး ျဖစ္ေစသလို ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ရသည္လည္း ရွိလာသည္။ လူထုသည္ အျဖစ္မွန္ သတင္းမ်ားကို အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ သိရွိရသည္မွာ အေကာင္းဘက္မွ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သတင္း သမားမ်ား လက္ကုန္ႏႈိက္ကာ ေကာက္ခ်က္ခ်မႈေၾကာင့္ ကာယကံ ရွင္မ်ား နစ္နာရသည္မ်ားလည္း ရွိလာ သည္။
          ပရိသတ္သည္ မီဒီယာ၏ လုပ္ ပုံကိုင္ပုံကို အကြၽမ္းတဝင္ျဖစ္လာ သည္။ ပိုမို အေသးစိပ္ေသာ တိက် ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ေတာင္းဆိုလာသည္။ ႐ုပ္သံမ်ားက လည္း သတင္း တစ္ပုဒ္ခ်ေပးလိုက္ ၿပီး ပရိသတ္၏ စိတ္ဝင္စားမႈကို စစ္တမ္းထုတ္ယူသည္။ ပရိသတ္ စိတ္ဝင္စားမႈတက္လာသည္ႏွင့္ ထို သတင္းကို ေဖ်ာ္ေျဖမႈအသြင္ျဖင့္ ထုတ္လႊင့္သည္။ သည္းထိတ္ရင္ဖို ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ၾကည့္ေနရသကဲ့သို႕ ခံစားလာေစရန္ မီဒီယာ ေမွာ္အတတ္ ျဖင့္ စီရင္တင္ဆက္ေတာ့သည္။ ပရိသတ္ထိန္းထားႏိုင္ရန္ ပိုမိုအေသး စိတ္ေသာ၊ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို တင္ဆက္ ေပးသည္။
          မီဒီယာမ်ားသည္ သူ႕ထက္ငါ အၿပိဳင္ႀကဲလာမႈေၾကာင့္ အျဖစ္မွန္ အခ်က္အလက္မ်ား မၾကာခဏဆို သလို တြန္႕လိမ္ေကာက္ေကြးကုန္ သည္။ တစ္ခ်က္မွား႐ုံ၊ ယုံၾကည္ခ်က္ တစ္ခ်က္မဲ့သြား႐ုံျဖင့္ မီဒီယာအဖဲြ႕ အစည္းကိုယ္တုိင္ သတင္း၏ သား ေကာင္ျဖစ္သြားရသည္လည္း ရွိသည္။
          ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြ အရွိန္ျမင့္ေနစဥ္ သမၼတေလာင္း ေဂ်ာ့ ဒဗလ်ဴ ဘုရွ္အား စီဘီအက္စ္ ႐ုပ္သံဌာနမွ ျပင္းထန္ေသာ စြပ္စဲြခ်က္ တစ္ခုေပၚထြက္လာသည္။ ဘုရွ္ သည္ မိဘအရွိန္အဝါႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ၾသဇာကို အသုံးျပဳလ်က္ စစ္မႈထမ္း ကာလ သက္တမ္းျပည့္ မထမ္း ေဆာင္ခဲ့၊ စစ္မႈထမ္းေနစဥ္ အထူး အခြင့္အေရးမ်ားေပးခဲ့သည္ဟု စြပ္စဲြ ခ်က္ကဆိုသည္။ ထိုစြပ္စဲြခ်က္မ်ား အတြက္ မျငင္းႏိုင္ေသာ သက္ေသ အေထာက္အထားမ်ားရွိသည္ဟု စီဘီ အက္စ္က ဆိုသည္။ ေနာက္တစ္ေန႕ တြင္ အေမရိကန္ တစ္ျပည္လုံး ပြက္ပြက္ညံကုန္ေတာ့သည္။
          အျခားသတင္းဌာနမ်ားက စီဘီ အက္စ္ကို ဝိုင္းဝန္းေဝဖန္ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ စီဘီအက္စ္က အေလွ်ာ့ မေပး။ မူလ လႊင့္ထုတ္ခ်က္အေပၚ ခိုင္မာစြာ ရပ္တည္ထားသည္။ သို႕ ေသာ္ တစ္ပတ္အၾကာတြင္ မွားယြင္း ထုတ္လႊင့္မိေၾကာင္း စီဘီအက္စ္ က ေၾကညာသည္။ ယင္း၏ လက္ဝယ္ ရရွိထားေသာ အေထာက္အထားမ်ား မွာ အတုမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဝန္ခံရ ေတာ့သည္။
          သတင္းကို လူစိတ္ဝင္စားလာ ေစရန္ ေရာသမေမႊ Spinning Stories လုပ္နည္း ဟူ၍ရွိသည္။ သတင္းမဟုတ္သည္ကို သတင္းျဖစ္ ေအာင္ လုပ္ေသာနည္း ျဖစ္သည္။ လြယ္လွသည္ေတာ့မဟုတ္။ ေရာ သမေမႊ နည္းဟု မည္သူက အမည္ တပ္ခဲ့သည္ကို မသိရ။ ေရာသမေမႊ လိုက္ျခင္းျဖင့္ သတင္းတစ္ပုဒ္သည္ အေရးႀကီးသည္ဟု ထင္ျမင္လာေစ သည္။ သတင္းကို စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ ျဖစ္ေစရန္ ဖန္တီးျခင္းလည္း ျဖစ္ သည္။ ယင္းသို႕ျဖင့္ အျဖစ္မွန္သည္ စိတ္ကူးယဥ္ ဇာတ္လမ္းႏွင့္ပိုမိုနီးကပ္ လာသည္။ အႏၲရာယ္ရွိေသာဖန္တီး မႈျဖစ္သည္။ ဤနည္းျဖင့္ ပရိသတ္ ၏အာ႐ုံကို ညႇိဳ႕ယူဖမ္းစားထားရန္ ႀကိဳးစားသည္။ ႐ုပ္သံဇာတ္လမ္းတဲြ ပမာ ေရွ႕ဘာဆက္ျဖစ္မည္ကို ပရိ သတ္က ရင္တဖိုဖိုျဖင့္ ေစာင့္စား ၾကည့္႐ႈၾကရသည္။
          ထိုနည္းသည္ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ား အတြင္း အခ်က္အလက္ အပိုမ်ား ထည့္သြင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းသို႕ ထည့္သြင္းေသာ အခ်က္အလက္မ်ား သည္ မွန္ကန္ေသာ အခ်က္အလက္ မ်ား ျဖစ္ရန္လိုအပ္သည္။ တစ္နည္း အားျဖင့္ သတင္းတြင္ပါဝင္ပတ္သက္ ေနသူမ်ား၏ စ႐ိုက္ကို ပီျပင္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ေက်ာင္းတြင္ ေနခဲ့သည္။ ခ်စ္သူရည္းစားမွာ မည္ သူျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားႏွင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားက သူ႕အေပၚ ထင္ျမင္ခ်က္ မည္သို႕ရွိ သည္ စသည္တို႕ကို အႏုပညာေျမာက္ စြာထည့္သြင္းေပးသည္။
          မီဒီယာမ်ားမွ ျမင္ေတြ႕ၾကားသိ ေနရေသာ သတင္းဆိုေသာ အရာမ်ား ထဲတြင္ ပမာဏ မည္မွ်သည္ အစစ္ အမွန္ျဖစ္ၿပီး၊ မည္မွ်သည္ တန္ဆာ ဆင္ဖန္တီးမႈ ျဖစ္သည္ကို သိရွိရန္ ခက္ခဲလွေပသည္။
ေအးထြန္းမင္း
Ref :The News Merchant

No comments: