ဝီရသူ သေဘာထား (၆/၇၄)
အရွင္၀ီရသူ
ဇြန္ ၂၁၊ ၂၀၁၂
၁၃၇၄-ခု၊ နယုန္လၦဳတ္ (၁၁) ရက္။ ၁၅.၆.၂၀၁၂-ေသာၾကာေန႔။ဇြန္ ၂၁၊ ၂၀၁၂
မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ မစိုးရိမ္တုိက္သစ္၊ ဓမၼသဟာယေက်ာင္း နာယက၊ ဘဒၵႏၲဝိစိတၱာဘိဝံသ၊ အရွင္ဝီရသူ (မစိုးရိမ္) အေပၚ လူမႈေရးပုဒ္မတပ္၍ တား ျမစ္လာျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အရွင္ဝီရသူ၏ သေဘာထားမွန္ကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာအပ္ပါသည္။
(က) အရွင္ဝီရသူ ဦးစီး၍ အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီးမွာ ဆုေတာင္းပြဲက်င္းပစဥ္က အရွင္ဝီရသူအား
ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မတပ္၍ တားျမစ္ခဲ့ၾကေပသည္။
ရခုိင္ျပည္နယ္ အေရးအခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အရွင္ဝီရသူက မိမိ၏သေဘာထားမ်ားကိုထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္အခါ၌မူ အရွင္ဝီရသူအား လူမႈေရး ပုဒ္မတပ္၍ တားျမစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ အာဏာသုံး၍ မတရားအမိန္႔မ်ားထုတ္ျပန္ခဲ့သည္ကိုလည္း ေတြ႕ရေပသည္။
(ခ) အမိန္႔အာဏာမ်ားကို ခြဲျခမ္းေဝဖန္ ၾကည့္ပါက လိုက္နာႏိုင္သည့္အပိုင္းႏွင့္ အလုိက္နာႏိုင္သည့္ အပိုင္းဟူ၍ ႏွစ္ပိုင္းရွိပါသည္။
အရွင္ဝီရသူသည္ “ခြင့္ေတာင္းၿပီးမွ သကၤန္းဝတ္ေရး”အမိန္႔ကို မတရားမွန္း သိေသာ္လည္း လိုက္နာႏိုင္သည့္ အပိုင္းျဖစ္၍ လိုက္နာခဲ့ေပသည္။ ယခုအမိန္႔ကား မတရားေသာအမိန္႔ျဖစ္ေန၍ လိုက္နာႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။
(ဂ) ၎တို႔ စြပ္စြဲေသာ လူမႈေရးပုဒ္မသည္လည္း ယုတၱိမဲ့ေနသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။ အရွင္ဝီရသူ၏သေဘာထားမ်ားတြင္ လူမႈေရးမ်ား မပါဝင္ခဲ့ပါ။ အမ်ဳိးသားေရးသေဘာထားမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။
အမိန္႔ထုတ္ျပန္ေသာ တုိင္းသံဃနာယက ကုိယ္တုိင္က လူမႈေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားေရးခြဲျခားတတ္ပုံ မေပၚပါ။
(ဃ) အမ်ဳိးသားေရးဟူသည္ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္ကို ကုိယ္စားမျပဳဘဲ လူမ်ဳိးႏြယ္စုပင္ျဖစ္ေစ၊ တိရစၧာန္မ်ဳိးႏြယ္စုပင္ျဖစ္ေစ၊ အမ်ဳိး သားထုကို ကိုယ္စားျပဳသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ေခၚဆုိေပသည္။
အမ်ဳိးသားေရးသည္ ေလာကတၳစရိယ၊ ဉာတတၳစရိယ၊ ဗုဒၶတၳစရိယဟူေသာ စရိယသုံးပါးတြင္ ဉာတတၳစရိယတြင္ ပါဝင္ေပသည္။ ဉာတတၳ စရိယဟူသည္ ဘုရားေလာင္းတို႔ေလွ်ာက္လွမ္းေသာ ပါရမီလမ္းစဥ္ျဖစ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တုိင္လည္း က်င့္သုံးေတာ္မူခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေပသည္။
ဉာတတၳစရိယႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဇာတ္္ေတာ္မ်ားလည္း မ်ားစြာရွိေပသည္။ က်ီးမင္းဇာတ္၊ ဝက္မင္းဇာတ္၊ ႂကြက္မင္းဇာတ္တို႔မွာထင္ရွားေပသည္။
သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးကို ဝိဍဍဴဘက လူမ်ဳိးတုံးသတ္ျဖတ္မည့္အေရးမွာ ဘုရားကိုယ္တုိင္ သုံးၾကိမ္သုံးခါ ၾကြေတာ္မူ၍ ကာကြယ္ေပးခဲ့ ဖူးေပသည္။
(င) မဟန၏ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားသည္သာ ေထရဝါဒပိဋကတ္ေတာ္လာ ဓမၼဝိနယႏွင့္ ညီညြတ္မည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာ့ျပည္သူေရာ ကမာၻ႕ျပည္ သူကပါ ေလးစားၾကည္ညိဳမည္ျဖစ္ေပသည္။ ျမန္မာျပည္သူတို႔သည္လည္း မဟနကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ကမာၻမွာဝင့္ႂကြားႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။
မဟန၏ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားအနက္ ဓမၼဝိနယႏွင့္ မညီညြတ္သည့္စစ္အစုိးရလက္ထက္မွ ဓားမုိးေရဆြဲခဲ့ေသာ အဓမၼအဝိနယ ညႊန္ၾကားခ်က္ မ်ားကို ဆက္လက္က်င့္သုံးမႈ မျပဳျခင္း၊ လုံးဝဖ်က္သိမ္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ဖို႔အတြက္ အေလးအနက္ စဥ္းစားစီစဥ္ၾကဖို႔လိုေပသည္။
ဥပမာ= သိကၡာမခ်ေသးသည့္ လြတ္ေျမာက္ရဟန္းေတာ္မ်ား သကၤန္းဝတ္ခြင့္ေတာင္းခံရမည့္ ညႊန္ၾကားခ်က္သည္ ဝိနယေဘာင္ကို ေက်ာ္ လြန္ေနပါသည္။ မဟနက ဘုရားထက္ပို၍ ဝိနည္းဓိုရ္သည္လား၊ ဘုရားေဟာဝိနည္းကို မေလးစားသည္လား ေမးစရာပင္။
ရခုိင္အမ်ဳိးသားအေရးသည္ တိုင္းရင္းသားမ်ား အေရးျဖစ္၍ အႏိုင္က်င့္ခံတုိင္းရင္းသားတို႔အား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကို ဉာတတၳစရိ ယမွန္း မသိျခင္းေလာ၊ ဘုရားေလာင္း လမ္းစဥ္၊ ဘုရားရွင္လမ္းစဥ္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳျခင္းေလာ၊ ေစာေၾကာဖို႔ရန္ လုိအပ္လာေပ သည္။
(စ) ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ လူမႈေရးကြဲျပားေအာင္ ေလ့လာရမည္။ “ဘုရားထက္တစ္လၾကီး အဖြဲ႔စည္းမ်ဳိး” မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ရ မည္။ အာဏာရွင္လက္ထက္က ဓားမိုးေရးစြဲထားေသာ မတရားသည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပဳျပင္ရမည္။ သာသနာေတာ္တစ္ရပ္လုံး၊ သံဃာထု တစ္ရပ္လုံး၊ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးက ေလးစားၾကည္ညဳိမႈကို ခံယူႏိုင္သည့္ သံဃာ့အဖြ႔ဲစည္းႀကီးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔သာ အေရးတၾကီး လုိအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ပါသည္။
ဝီရသူ (မစိုးရိမ္)
ဘဒၵႏၲဝိစိတၱာဘိဝံသ
ဓမၼသဟာယေက်ာင္း
မစိုးရိမ္တိုက္သစ္
မႏၲေလး။
၁၅-၆-၂၀၁၂
No comments:
Post a Comment