Friday, April 4, 2014

ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ကာလအတြင္း ဧရာ၀တီျမစ္ေရ အနိမ့္ဆံုးေရမွတ္သို႔ ေရာက္ရွိ


၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဧရာ၀တီျမစ္ ေရနည္းခ်ိန္ကာလတြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ဧရာ၀တီျမစ္ေရမွတ္မွာ ႏွစ္ ၃၀ ကာလအတြင္း အနိမ့္ဆံုး ေရနည္းမွတ္သို႔ ေရာက္ရွိသည္အထိ က်ဆင္းလ်က္ရွိေၾကာင္း ေရအရင္းျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာန မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕၌ ဧရာ၀တီျမစ္ေရသည္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ ၃၉၇ စင္တီမီတာအထိ က်ဆင္းခဲ့ၿပီး ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ ၃၆၈ စင္တီမီတာအထိ စံခ်ိန္တင္ က်ဆင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခု ႏွစ္ဧၿပီ ၃ ရက္ နံနက္ ၆ နာရီ တိုင္းထြာခ်က္မ်ားအရ ၃၄၅ စင္တီမီတာသာ ရွိေသာေၾကာင့္ ယင္းေရနည္းမွတ္မ်ားေအာက္ ေရာက္ရွိလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“ဧရာ၀တီျမစ္ေရက မတ္ ၃၁ ရက္ကေန စၿပီးက်သြားတယ္။ ဧၿပီ ၂ ရက္မွာ ႏွစ္ ၃၀ အတြင္း စံခ်ိန္တင္ အနိမ့္ဆံုး ေရနည္းမွတ္ေအာက္ကို ေရာက္ရွိေနပါၿပီ။ ဆက္တိုက္က်သြားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စံခ်ိန္သစ္တင္ရေတာ့မွာပါ” ဟု မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး၊ ေရအရင္းျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေရနည္းကာလမတ္လႏွင့္ ဧၿပီလမ်ားတြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ဧရာ၀တီျမစ္ေရ မွာ ၄၂၀ စင္တီမီတာေက်ာ္မွ ၄၃၀ စင္တီမီ တာေက်ာ္ထိ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္ မတ္လလယ္တြင္ ၃၆၀ စင္တီမီတာခန္႔မွ မတ္ ၃၀ ရက္တြင္ စတင္က်ဆင္း သြားခဲ့ရာ ဧၿပီ ၃ ရက္၌ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ ဧရာ၀တီျမစ္ေရ အမွတ္မွာ ၃၄၅ စင္တီမီတာသာ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“ျမစ္ေရက မရင္ႏွစ္ေတြက ထက္စာရင္ အမ်ားႀကီး ပါးသြားတယ္။ အခုဆိုရင္ စစ္ကိုင္းနဲ႔ မင္းကြန္းၾကားေတာ့ သြားလို႔ရေအာင္ေတာ့ ေရရွိေနေသးတယ္။ က်န္တဲ့ အထက္ပိုင္းနဲ႔ ေအာက္ပိုင္းေနရာေတြမွာေတာ့ ေရကေတာ္ေတာ္ေလး ပါးသြားၿပီ။ ေမာေတာ္ႀကီးေတြဆိုရင္ အထက္ပိုင္းမွာ ေသာင္တင္တာေတြ ျဖစ္လာၿပီ။ တန္ခူးလ တစ္လလုံးကေတာ့ ေရေတာ္ေတာ္ေလး နည္းသြားၿပီး ကဆုန္ေလာက္ဆိုရင္ ျပန္တက္လာႏိုင္ေသးတယ္။ ကဆုန္လ ဟိုဘက္ဆိုရင္ေတာ့ ေရက တက္လိုက္ က်လိုက္နဲ႔ ၀ါဆို၊ ၀ါေခါင္ဆိုရင္ ေရျပန္ျပည့္သြားတယ္” ဟု မႏၲေလး- ဗန္းေမာ္ ခရီးသြားပို႔ေဆာင္ေရး ေမာ္ေတာ္ဆလင္ ကိုမ်ိဳးေဌးက ေျပာၾကားသည္။
ေရနည္းခ်ိန္ကာလတြင္ ဧရာ၀တီျမစ္ အတြင္း၌ ေရယာဥ္မ်ားသြား လာမႈလြယ္ကူေစရန္ ေသာင္တူးစက္မ်ားျဖင့္ လိုအပ္သည့္ ေရေၾကာင္းရရွိရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျပဳလုပ္ေပးလ်က္ရွိၿပီး ဧရာ၀တီျမစ္တြင္ ဟသၤာတမွ ျပည္ေရလမ္း ၅ ေပ ၆ လက္မ၊ ျပည္မွ မႏၲေလးေရလမ္း ၅ ေပ၊ မႏၲေလးမွ ကသာ ေရလမ္း ၄ ေပ၊ ကသာမွ ဗန္းေမာ္ေရလမ္း ၃ ေပ ၉ လက္မႏွင့္ ဆင္ဘိုမွ ျမစ္ႀကီးနား ေရလမ္း ၂ ေပ ၆ လက္မဟူ၍ ေရလမ္းေၾကာင္းအလိုက္ ေရနည္းခ်ိန္ကာလ ေရစူးကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ထားရာ ယင္းကန္႔သတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ေမာင္းႏွင္ပါက အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာ သြားလာႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုႏွစ္ ေႏြရာသီ ေရနည္းကာလတြင္ ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္း အတြင္း၌ ေဖေဖာ္၀ါရီလဆန္းပိုင္းမွ စတင္ကာ ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈကို ေဆာလ်င္စြာ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ၿပီး ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ကုန္တင္သေဘၤာမ်ား၊ ေရွာ္တယ္သေဘၤာမ်ား အေနျဖင့္ ခရီးခ်ိန္ပိုမိုၾကာျမင့္စြာ ခုတ္ေမာင္းေနရေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုႏွစ္ဧရာ၀တီျမစ္ ေရနည္းခ်ိန္ ကာလတြင္ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ေရလမ္းနယ္ေျမအတြင္း ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းကာ ေရယာဥ္မ်ား သြားလာရန္ ခက္ခဲေသာေနရာ ၁၄ ေနရာရွိၿပီး ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ေနရာငါးခုကို ယခုဘ႑ာေရး ႏွစ္အတြင္း သဲေသာင္တူးျခင္း၊ ေရျမဳပ္ေက်ာက္ဖယ္ရွားျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မႏၲေလး-ဗန္းေမာ္ ေရလမ္းေၾကာင္းတြင္ ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းမႈ ျဖစ္ေပၚသည့္ေနရာ ၂၃ ေနရာရွိေသာ္လည္း ယခုဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ခြင့္ျပဳရန္ပံုေငြအရ ေသာင္တူးျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိရသည္။
(စစ္ကိုင္းတံတားအနီး ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္း တစ္ေနရာ၌ ေသာင္ထြန္းေနသည္ကို ဧၿပီလဆန္းပိုင္းက ေတြ႕ရစဥ္)

No comments: