Saturday, April 18, 2009

Our hands for new history

သမုိင္းသစ္ ဒို႔လက္နဲ႔ထုဆစ္မည္

ယေန႔ လူထု အလိုအပ္ဆံုးသည္ကား.......။
ျပတ္သားသည့္အေတြးအေခၚ၊ခုိင္မာေတာင့္တင္းသည့္
ဦးေဆာင္မႈ ထိေရာက္သည့္တိုက္ပြဲ၊မ်ားျဖစ္သည္။
မီဒီယာတခုႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္း လုပ္ဖူးသည္။ ျမန္မာျပည္၏ အေျခအေနကို ေျပာျပပါဟု ဆိုလာေသာ အခါ ျမန္မာျပည္သည္ မီးေတာင္ထိပ္၀ေပၚသို႔ ေရာက္ေနသည္ႏွင့္ တူသည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ မၾကာခင္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီး တရပ္ ျဖစ္ပြားေပၚထြန္းခဲ့သည္။ ဖိႏွိပ္မႈရွိလွ်င္ ေတာ္လွန္အံုႁကြမႈ မလြဲမေသြ ျဖစ္ကိုျဖစ္မည္ဟု ေျပာေတာ့ ဤဟာႀကီးဟာ သီအိုရီႀကီးျဖစ္ပါတယ္ဟု ေတာ္လွန္သည့္ မိတ္ေဆြတေယာက္က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ သူနားမလည္၍သာ ဤကဲ့သို႔ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္ဟုသာ ခံယူမိၿပီး အျငင္းမပြားမိလိုက္။ ျမန္မာျပည္တြင္ ဖိႏွိပ္မႈမ်ား ရွိေနသ၍ ေတာ္လွန္အံုႁကြမႈမ်ား မလြဲမေသြ ျဖစ္ေပၚလာအံုး မည္ဟု က်ေနာ္က အခိုင္အမာ ယံုၾကည္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ၁၉၉၀ေက်ာ္က မိုးသက္ျပင္းသည့္ အခ်ိန္ကာလမ်ား၌ အခက္အခဲမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္ျဖတ္ရေတာ့မည့္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ရဲေဘာ္မ်ားအား စကားသံုးခြန္းေျပာခဲ့ဖူးသည္။

အေျခအေနမေပးခင္ က်ားသစ္လိုေစာင့္ရမည္။
ေရာက္သည့္ေနရာမွာ အပင္ေပါက္ရွင္သန္ႏိုင္ရမည္။
လူထုဘ၀ကို မေမ့နဲ႕ မ်က္ေျခမျပတ္ၾကေစနဲ႔ ရန္ငါစည္းျပတ္ပါ

ျပန္ရွင္းျပေပးပါဆို၍ ဤသို႔ ရွင္းျပဖူးသည္။
ရပ္တည္ေရး အခက္အခဲျဖစ္လာသည့္အခါ ရပ္တည္ေရးထဲ လုပ္ရင္းလုပ္ရင္း ျမဳပ္သြားမည္ကို ႀကိဳျမင္မိသျဖင့္ က်ားသစ္လို ေစာင့္္ရမည္ဟု ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ ၀မ္းစာေရးလုပ္ရင္း ၀မ္းစာေရးထဲမွာ မနစ္ျမဳပ္သြားေစလိုသာ ေစတနာျဖင့္ ႀကိဳျမင္၍ ေျပာခဲ့ျခင္းပင္။ အေျခအေန မေပးခင္ေတာ့ က်ားသစ္လို စိတ္ဓါတ္မ်ဳိးထားကို ထားရွိရမည္။ က်ားသစ္သည္ သားေကာင္ကို ပိုင္မွခုန္အုပ္သည္။ ထိုသို႔ခုန္အုပ္သည့္အခါ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါေကာင္းကို ေစာင့္ေလ့ရွိသည္။ သားေကာင္သည္ ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ မည္သည့္အခါမွ သူ၏ ၀ိရိယကို ေလွ်ာ့သူမဟုတ္၊ သူ၏ အားစိုက္ထုတ္မႈကိုလည္း ေလွ်ာ့သူမဟုတ္။ အခ်ိန္အခါေရာက္လာလွ်င္ အားႏွင့္မာန္ႏွင့္ ေလအလွ်င္ကဲ့သို႔ ခုန္အုပ္္သည္။
ေတာ္လွန္ေရး စိတ္ဓါတ္ရွင္သန္ေနသ၍ မည္သည့္ေနရာဘဲ ေရာက္ေရာက္ ေရာက္သည့္ေနရာ၌ ေတာ္လွန္သည့္ပန္းေတြြ ရဲရဲနီေနဘို႔ အေရးႀကီးသည္။ ေတာ္လွန္ေသြးေတာ္လွန္စိတ္သည္ ရန္ငါျပတ္မႈအေပၚတြင္ အေျခခံသည္။ ရဲေသာသူသည္ ရဲေသာ အလုပ္ကိုသာလုပ္မည္။ ေတာ္လွန္ေရး စိတ္ဓါတ္အၿမဲရွင္သန္ရင့္သန္ေနရမည္။
အထက္ပါ အေျခခံသည္ အေတြးအေခၚႏွစ္ခုသည္ကား လူထုဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရး တုိက္ပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္ရမည့္ အေျခခံ စဥ္းစားသည့္ အေတြးအေခၚျဖစ္သည္။ လူထုဘ၀အား မ်က္ေျခမျပတ္ေလေလ လူထုႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရး သမားသည္ တသားတည္း ျဖစ္ေလေလျဖစ္သည္။ လူထုဘ၀အား မ်က္ေခ်ျပတ္သြားပါက ကိုယ္က်ဳိး၀ါဒီ သမားမ်ားျဖစ္ရန္ ေသခ်ာေနၿပီ ျဖစ္သည္။ တသားတည္းျဖစ္ေနသမွ် ကာလပါတ္လံုး လူထုႏွစ္လံုးသားႏွင့္ ကိုယ့္ႏွစ္လံုးသား ႏွစ္ကိုယ့္တစိတ္ ျဖစ္ေစသည္။ လူထုခံစားခ်က္သည္ ကိုယ့္ခံစားခ်က္ ျဖစ္လာသည္။ ခံစားခ်က္မွ ခံယူခ်က္မ်ား ေပၚလာသည္။ ခံယူခ်က္မ်ားမွတဆင့္ သေဘာထားမ်ား ျဖစ္လာသည္။ လူထုအား ဒုကၡေပးေနသူမည္သူ။ ဖိႏွိပ္သူမည္သူ။ အဖိႏွိပ္ခံမ်ားသည္ မည္သူ။ ကိုကြဲကြဲျပားျပား ခြဲခြဲျခားျခား သိႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဖိႏွိပ္မႈ၏ သေဘာသဘာ၀မ်ားႏွင့္ ေတာ္လွန္ျခင္း သီအိုရီမ်ားသည္ လူထုကို ေလ့လာျခင္းႏွင့္ လူထုထံမွသာ အခိုင္အမာ ေပါက္ဖြားလာေလ့ရွိသည္။
ျပည္သူနဲ႔လက္တြဲလို႕သာအတည္၊ ျပည္သူကို ငါတို႔အျမဲယံုသည္။ ျပည္သူအတြက္ အလုပ္အေကႊ်းျပဳကာ အတည္။ ..သည္ကား က်ေနာ္တုိ႔ တေလွ်ာက္လံုးစြဲျမဲစြာကိုင္စြဲလာခဲ့သည့္မူ.................။ လူထုဘ၀အား ျမက္ေျချပတ္သြားလွ်င္ ကိုယ့္တဦးတည္းဘ၀ကိုသာ ေဇာင္းေပးသြားေလ့ရွိသည္။ အမ်ားဆိုသည့္ အမ်ားေကာင္းစားေရးမွ မိမိတကိုယ္ေရေကာင္းစားေရးဘက္သို႔ ဦးလည္သြားတတ္သည့္အတြက္ လူထုကို မ်က္ေျခမျပတ္ႏွင့္ ဆိုသည့္ ေတာ္လွန္လက္စြဲစကားေပၚလာရျခင္းျဖစ္သည္။
ဤသို႔ျဖင့္ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္တုိက္ေဖၚတုိက္ဖက္မ်ားအား ဤစကားသံုးခြန္းကို အထက္ပါကဲ့သို႔႔ ရွင္းလင္းျပခဲ့သည္။ ေလထဲမိုးထဲေရထဲမွာ ရပ္တည္ေနၾကရသည့္ က်ေနာ္တို႔ရဲေဘာ္မ်ားအတြက္ က်ေနာ္၏စကားသည္ အားေဆးတခြက္၏ ယံုၾကည္သည္။
မရွိရာမွ ရွိရာသို႔ သြားေသာျဖစ္စဥ္ႀကီးတြင္ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား၏ အခက္အခဲမ်ားသည္ စာဖြဲ႔၍ မကုန္ႏိုင္။ လူဆိုသည္ကား ေပးဆပ္ျခင္းထက္ ပိုင္ဆိုင္မႈအတၱကိုသာလွ်င္ တေပြ႔တပိုက္ႀကီးျဖင့္ ေထြးပိုက္ထားေလ့ရွိသည္။ လူထဲမွ လူသားမ်ားျဖစ္ေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားသည္ ေလာကဓံတရားမ်ားႏွင့္ ေတြ႔တိုင္း ငါးကို ဆားႏွင့္ပက္သကဲ့သို႔ ျဖတ္ျဖတ္လူးေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္..............။
အေႁခြအရံနည္းျခင္း..အေႁခြအရံမ်ားျခင္း၊ ဂုဏ္ရွိျခင္း...ဂုဏ္မဲ့ျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္း..ခ်မ္းသာျခင္း စသည့္ လူ၏ အတၱခြံထဲမွ အႏွစ္မ်ားကို ျမတ္စြာဘုရားက သဗ ညဳတညာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျပခဲ့သည္။ ေၾကာ့ေၾကာ့ေမာ့ေမာ့ျဖင့္ ၀တ္စားဆင္ရဲမႈကို ျမင္ရတုိင္း၊ တုိက္တာအေဆာက္အအံုမ်ားျဖင့္ ခန္႔ခန္႔ညားညား ေနထိုင္ေနသည္ကို ျမင္ရတုိင္း၊ အေႁခြအရံမ်ားျဖင့္ တေပ်ာ္တပါးသြားလာစားေသာက္ေနသည္ကို ျမင္တိုင္း၊ အိတ္ေဖါင္းေနသူမ်ားကို ျမင္ရတုိင္း၊ ၀င္း၀င္းေျပာင္ေျပာင္ ျဖစ္ေနသည့္ မိသားစုမ်ား စံုစံုလင္လင္ျဖင့္ ျမင္ရတိုင္း ျဖတ္ျဖတ္လူးမိေသာ စိတ္ကို အႏုလံုပဋိလံု ဆင္ျခင္ ထိမ္းခ်ဳပ္ကြပ္ကဲ ရေတာ့သည္။
အစားေကာင္း အေသာက္ေကာင္း စားရတုိင္း ငါတုိ႔လူထု ထမင္းေတာင္ နပ္မွန္ေအာင္ စားေသာက္ႏိုင္ျခင္းမရွိ၊ ကားေကာင္းစီးရတုိင္း ငါတို႔လူထု ေခႊ်းသီးေပါက္မ်ားျဖင့္ လုိရာခရီးကို ေျခလ်င္ျဖင့္ သြားေနရသည့္အျဖစ္၊ တိုက္ႀကီးတာႀကီးထဲ၀င္ေရာက္မိတိုင္း ၾကယ္ျမင္လျမင့္ အမိုးအကာမရွိယိုင္နဲ႔ေနေသာ တဲကုပ္ေလးမ်ားျဖင့္ ေနေနၾကရသည့္ လူထုဘ၀၊ သားသမီးမ်ားက အ၀တ္အစားလွလွေလး၊ဖိနပ္ေကာင္းေကာင္းေလး ေလးပူဆာတိုင္း အဖာတရာႏွင့္ မြဲညစ္ညစ္၀တ္ဆင္ေနၾကသည့္ ခေလးငယ္မ်ားကိုသာ ျမင္ေယာင္ေနမိေတာ့သည္။ ဇနီးသည္၏ ကိုယ့္အိုးကိုယ့္အခန္းႏွင့္အတူေနရန္ေျပာလာသည့္အခါတိုင္း အိုးအိမ္မဲ့ ေျခသလံုးအိမ္တိုင္ဘ၀ႏွင့္ ေတာတိုးေတာင္တက္ေနေသာ လူထုမ်ား၊ လမ္းေဘးတြင္ မိုးကာခင္း၍ အိပ္ေနၾကရေသာလူထုမ်ားကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ တေပ်ာ္တပါးသြားလာစားေသာက္ေနၾကေသာ အျခားႏိုင္ငံသားမ်ားကို ျမင္ရတုိင္း တေနကုန္ဖတ္ဖတ္ေမာေအာင္ ၾကက္ယက္သကဲ့သို႕ စီးပြားရွာေဖြစားေသာက္ေနၾကရသည့္ ေနေလာင္သည့္ လူထု၏ မြဲေျခာက္ေျခာက္မ်က္ႏွာမ်ားသည္သာ အာရုံမွာ တ၀ဲလည္လည္။
ယေန႕နအဖစစ္အုပ္စု၏ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားသည္ကား စာဖြဲ႔၍ မကုန္။ ႏုိင္ငံေရးအရဖိႏွိပ္မႈ၊ စီးပြားေရးအရဖိႏွိပ္မႈ၊ က်န္းမာေရး၊ပညာေရး၊ လူမႈေရးဖိႏွိပ္မႈမ်ားစြာတို႔ေၾကာင့္ လူထု၏ဘ၀သည္ကား နင္းျပားဘ၀၊ ေမာ္ဖူးေစမွ ဖူးေနရသည့္ဘ၀မ်ဳိး။ ယေန႔ေခတ္သည္ကား အသက္ဦးေခါင္းပိုင္ဆိုင္သည့္ ပေဒသရာဇ္ ရွင္ဘုရင္ေခတ္ထက္ပင္ ဆိုး၀ါးျပင္းထန္လွသည္။ တၿခိမ္းတၿခိမ္းအာဏာလု၊လူသတ္ပြဲဆင္ႏြဲတတ္သည့္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္တြင္ပင္လွ်င္ သာသနာပိုင္မ်ား၏ စကားမ်ားအား ဘုရင္က မညွင္းသာ။ မပယ္ဖ်က္။
ဗိုလ္သန္းေရႊႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တစု သည္ကား သာသနာပိုင္လည္းေစာ္ကား၊ သာသနာကိုလည္းေစာ္ကားသည့္အတြက္ စစ္အာဏာရွင္ စစ္ဘီလူးေခတ္ဟုပင္ ေခၚဆိုလွ်င္ ရေလာက္ေပသည္။ အမိျမန္မာျပည္ႀကီးက ေ၀သာလီျပည္ ဘီလူးသရဲ၀င္စီးေနသကဲ့သို႔ပင္ အေျခအေနဆိုက္ေရာက္ေနေပၿပီ...။ ယေန႔အခ်ိန္သည္ကား လူထုဘ၀ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ လူထုတိုက္ပြဲေပါင္းစပ္ရုံမွတပါး အျခားမရွိေတာ့ေခ်။ တေလွ်ာက္လံုးကိုင္စြဲလာသည့္ အမွန္တရားလက္နက္သည္ကားရရင္ရ။ မရင္ခ် ျဖစ္သည္။ ၈၈-မွ ေမြးဖြားေပးလုိက္ေသာ တိုက္ပြဲသ႑ာန္ျဖစ္သည္။ မိမိတိုင္းျပည္ေရေျမေတာေတာင္သဘာ၀ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနမ်ား၊ ျဖစ္တည္လာခဲ့ေသာ သမိုင္းမ်ား၊ လူထုအေျခအေနမ်ား၊ စစ္အုပ္စု၏ အေျခအေနမ်ားက ထိုတိုက္ပြဲဆီသို႔သာ ဦးတည္သြားလွ်က္ရွိေနေပသည္။
ယခုအခ်ိန္သည္ကား.. လူထုမွ အေျပာင္းအလဲကို အထူးလိုခ်င္ အေတာင့္တဆံုးအေျခအေနျဖစ္ေနသည္။ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးႀကီး ၿပီးသည့္ေနာက္ လူထုမွ အျဖဴအမဲကို သဲသဲကြဲကြ ဲျမင္ခြင့္ရလုိက္ၿပီ ျဖစ္သည္။ လူထုတရပ္လံုးသည္ ရန္ငါကို ျမင္သြားၾကၿပီျဖစ္သည္။ ထိုလူထုစိတ္ဓါတ္အေပၚ အေျခခံ၍ က်ေနာ္တုိ႔ေတာ္ လွန္ေရးသမားမ်ားက ကိုယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းထုတ္ကာ အစြမ္းကုန္ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကရေတာ့မည့္ အေရးႀကီးေသာ အခ်ိန္ျဖစ္လာေနသည္။ လူထုသည္ မည္သို႔ေသာ အခ်ိန္ေခတ္ကာလမွစ၍ သစၥာ မေဖါက္ဘူးခဲ့။ နယ္ခ်ဲ႕ေတာ္လွန္ေရးသမိုင္း၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးသမိုင္း၊ ဂဂ-အေရးေတာ္ပံုေတာ္လွန္ေရးသမိုင္း ထုိထိုေသာသမိုင္းမ်ားတြင္ လူထု၏သတၱိေသြးကို ျမင္ခဲ့ၾကရသည္။ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ႀကီးတြင္လည္း ေသနတ္ႏွင့္ ဂ်ဳိလုပ္တတ္သည့္ သတၱိရွင္သတၱ၀ါမ်ားကို ရရာခဲ ႏွင့္ တိုက္ပြဲ၀င္ရဲသည့္ လူထုကို ျမင္ေတြ႔ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ လူထုသည္ အေရးၾကံဳလွ်င္သက္လံုေကာင္းသည္။
လူထုေရွ႕ရွိ၊ တပ္ဦးထိပ္တြင္ အလံကိုင္၍ ထြက္လာမည့္သူမ်ားကယေန႕ကာလတြင္ ပို၍ အေရးႀကီးလာေနသည္။ မိမိသည္ တပ္ဦးထိ္ပ္တြင္ေရာက္ေနသလား၊ တပ္ဦး၏အလံကို အခိုင္အမာဆုပ္ကိုင္ထားေနၿပီလား ဆိုသည္ကိုမူ မိမိသာ မိမိသိၾကေပလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူထုႀကီး၏ သဘာ၀၊အစဥ္အလာသည္ကား ရဲရဲအလံထူသည့္ေနာက္သို႔ တစိုက္မတ္မတ္လိုက္ေလ့ရွိသည္ကိုမူ မေမ့အပ္ေပ။ ၈၈-အေရးေတာ္ပံုကာလ၌ အလံေထာင္၍ ခ်ီတက္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသူေလးမ်ား၏ေနာက္သို႔ပင္ လူထုက လုိက္ခဲ့သည့္ သာဓက ရွိခဲ့သည္။
၁၉၈၈ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသားမ်ားဦးေဆာင္ၿပီးတုိက္သည့္ တိုက္ပြဲတြင္ လူထုတရပ္လံုးသည္ လွည္းေနေလွ ေအာင္းျမင္းေဇာင္းပါမက်န္ ပါ၀င္ခဲ့သည္ကုိ အားလံုးသိၿပီးျဖစ္သည္။ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္က အေရးေတာ္ပံုႀကီးကို ေသးသိမ္ေစရန္ အိမ္ရွင္မမ်ား က်န္ေနပါသည္ဟု ေျပာခဲ့သျဖင့္ ငရုတ္က်ည္ေပြ႔မ်ား၊ စေကာမ်ား၊ ငရုတ္ဆံုမ်ားကိုင္၍ အိမ္ထဲမွထြက္လာကာ လမ္းမ်ားေပၚ၍ တခဲနက္ေႁကြးေၾကာ္၍ တပါတီ အာဏာရွင္စနစ္ကို ျပတ္ျပတ္သားသားတိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သည္မွာ သမုိင္းတြင္ အထင္အရွားမဟုတ္ပါလား....။
ယခုေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးတြင္လည္း လူထုသည္ အသည္းေကာင္းေကာင္းျဖင့္ တိုက္ပြဲ၀င္မႈကို တကမၻာလံုးက သိရွိခြင့္ ရသြားခဲ့ေပၿပီ..။ ယေန႔ လူထု အလိုအပ္ဆံုးသည္ကား.......။
ျပတ္သားသည့္အေတြးအေခၚ၊ခုိင္မာေတာင့္တင္းသည့္ ဦးေဆာင္မႈ ထိေရာက္သည့္တိုက္ပြဲ၊မ်ားျဖစ္သည္။
ျပတ္သားသည့္ အေတြးအေခၚရွိမွသာလွ်င္ ခိုင္မာသည့္ဦးေဆာင္မႈရွိမည္ ျဖစ္သည္။ ခုိင္မာသည့္ ဦးေဆာင္မႈ ရွိမွသာလွ်င္ ထိေရာက္သည့္ တိုက္ပြဲမ်ားကို ေဖၚထုတ္ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ေတာ္လွန္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ကား စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ရန္သူဟု ျပတ္ျပတ္သားသားသတ္မွတ္သည္။ အာဏာရွင္၏ သေဘာထား၊ အတြင္းသရုပ္ဗီဇအမွန္ကို သိထားေသာ ေတာ္လွန္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အိုးကပ္ထဲမွ ဂ်ဳိးထမင္းကိုစားကာ လူထုအတြက္၊ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ အခိုင္အမာရပ္ေနျခင္းကိုက လူထုကို သစၥာမေဖါက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ လူထုကို သစၥာမေဖါက္သေရြ႕၊ အမွန္တရားအေပၚ သစၥာရွိျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ အမွန္တရားကို သစၥာရွိျခင္းသည္ ဓမၼအေပၚသစၥာရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ယေန႕တုိက္ပြဲသည္ကား ဓမၼႏွင့္ အဓမၼတိုက္ပြဲ...။ တရားသည့္သူသာ ႏိုင္ရမည္ျဖစ္သည္။ မတရားသည့္သူႏိုင္သြားသည္ဟူ၍ ဤေျမ၀သုန္ကမၻာႀကီး၌ မၾကံဳဘူး၊ မေတြ႔ဘူး။ မၾကားဘူးခဲ့ေခ်......။
အာဏာရွင္မ်ား၏ စဥ္းစားခ်က္သည္ကား လက္တစုပ္စာလူတစုေကာင္းစားေရးႏွင့္ အာဏာ ကုလားထိုင္ျမဲေရးပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအေရးကိုထိပါးလာလွ်င္ ဘာသာ၊သာသနာကိုပင္လွ်င္ ေခ်မႈန္းေလ့ရွိ သည္ကို ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးက သက္ေသျပလုိက္ၿပီျဖစ္သည္။
ကုလသမဂၢ၏ အခန္းက႑သည္ကား ၿပီးဆံုးသြားေခ်ၿပီ..။ စနစ္တခုေကာင္းဖို႕ အခ်ိန္ယူရန္လိုသည္ဟု အမ်ဳိးသားညြန္ေပါင္းအစိုးရမွ ႏိုင္ငံျခားေရးတာ၀န္ခံ ေဒါက္တာေသာင္းထြန္းက ေျပာဆိုခဲ့ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံတကာအခင္းအက်င္းႀကီးက ဂမ္ဘာရီအား တရား၀င္မန္းဒိတ္ေပးရန္ ပိတ္ဆို႔ထားေနေလၿပီ။ မီးေလာင္ၿပီးမွသာ ေရမပါသည့္ မီးသတ္ကားေရာက္လာသည့္ ပံုစံမ်ဳိး၊ မင္းသားက လူဆိုးမ်ားအား၀ိုင္း၀န္းထိုးႀကိတ္အႏိုင္ယူၿပီးမွသာလွ်င္ ျပည္သူရဲေတြ၀ိုင္းသည့္ပံုစံုမ်ဳိးကို္ ကုလသမဂၢ ပံုေဖၚလွ်က္ရွိေနသည္။ တရုပ္ႏွင့္ရုရွားရွိေနသ၍ ျမန္မာ့အေရးလံုျခံဳေရးေကာင္စီေရာက္ဖို႔ထက္ ေရေပၚ အရုပ္ေရးသည္ကမွ ေသခ်ာေပလိမ့္မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အတၱာဟိအတၱာေနာနာေထာသည္ အဓိကၾကလာေနေပသည္။ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အေကာင္းဆံုးကို ေမွ်ာ့္လင့္္၊ အဆိုးဆံုးကိုျပင္ဆင္ထား ဆိုသည့္စကားသည္ကား မင္းကိုႏိုင္၏ ျမန္မာ့သတၱိ ကမၻာကို ျပၾကရေတာ့မည္ဟူေသာ ေႁကြးေၾကာ္သံႏွင့္ တထပ္တည္းျဖစ္လာေနေပ ၿပီ......။
အေကာင္းဆံုးကိုေမွ်ာ္လင့္ထားသည္ကား.....။ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးစကား၀ိုင္း
အဆိုးဆံုးအတြက္ က်ေနာ္တို႔၏ ျပင္ဆင္မႈသည္ကား.........။

အေတြးအေခၚ
စိတ္ဓါတ္
တိုက္ပြဲမ်ား
တိုက္ပြဲေပၚအေျခခံသည့္ တုိက္ပြဲနည္းနာမ်ားပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

ယေန႔အခ်ိန္သည္ကားျပတ္သားသည့္ အေတြးအေခၚတရပ္စိုက္ထူ၍ တိုက္ရေခ်ေတာ့မည္။
ကိုယ့္ျခံထဲကို၀င္၊ ကိုယ့္အိမ္ကိုဖ်က္၊ ကိုသားမယားကိုေစာ္ကား၊ ကိုယ့္ထမင္းကို ရုိက္ခြဲ၊ ကိုယ့္အိမ္ေပၚေခ်း တက္ပါေနေသာ သူေတြအား ေမတၱာလက္နက္ျဖင့္ျဖင့္ တံု႔ျပန္၍ မရႏိုင္ေတာ့။ ဒါးဆြဲလွ်င္ဆြဲ၊ လွံဆြဲလွ်င္ဆြဲ၊ ဂ်င္ဂလိထုတ္ရင္ထုတ္ “ခ်” မွ ရေတာ့မည့္ အေျခအေနသိုု႔ ဆိုက္ေရာက္လာၿပီျဖစ္သည္။ ရရင္ရ မရရင္ခ်တိုက္ပြဲ စိတ္ဓါတ္အေပၚ၌ ျပင္ဆင္မႈမ်ားျပဳလုပ္ရေတာ့မည္။ ယေန႔အာဏာရွင္မ်ားသည္ကား ၿငိမ္းေတာ့မည့္မီး အစြမ္းကုန္ေလာင္ျပေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
၁၉၈၈-အေရးေတာ္ပံုႀကီး၌ ေက်ာင္းသားမ်ားေသြးေျမခၿပီး စစ္အုပ္စုေၾကာင့္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္သို႔ ျဖန္႔ခြဲသြားခဲ့ရသည္။ ထုိသို႔ျဖန္႔ခြဲေရာက္ရွိသြားျခင္းက မိမိတို႔ေဒသဆိုင္ရာမ်ား၌ စစ္အုပ္စု၏ ရက္စက္မႈအေပါင္းသရဖူေဆာင္းခဲ့ပံုမ်ားကို လူထုၾကား၌ ဖြင့္ဟေျပာဆိုခဲ့သည့္္ တုိက္ပြဲ၀င္ၾကမည့္ စည္းရုံးေရးသမားမ်ား၊ စစ္အာဏာရွင္ကို တပ္ဦးမွေန၍ အလံကိုင္တိုက္ခုိက္ခဲ့သည့္ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား ျဖစ္သြားခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔သည္ ေဒသအသီးသီး၌ အာဏာရွင္တုိက္ဖ်က္ေရး တာ၀န္မ်ားကို ေက်ႁပြန္စြာထမ္းေဆာင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ တပါတီအာဏာရွင္ က်ဆံုးခဲ့ရသည္။ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးအတြင္း၌ ျပန္႔ႏွ႔ံထြက္သြားေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားသည္ကား ကိုယ့္ေျမကိုယ္ေရ ေဒသအသီးသီး၌ စစ္အုပ္စုကို တြန္းလွန္ၿဖိဳခ်မည့္ တိုက္ပြဲ၀င္ စည္းရုံးေရးသမားမ်ားျဖစ္ကုန္ၾကေခ်ၿပီ...။
ေက်ာင္းသားက ကိုယ့္မိသားစုႏွင့္ ကိုယ္ေဆြမ်ဳိးတစုကိုသာ စည္းရုံႏိုင္ေကာင္းစည္းရုံႏိုင္မည္။ သာသနာအက်ဳိးကို သယ္ပိုးထမ္းရြက္ေနေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား၏ စည္းရုံးႏိုင္မႈစြမ္းအား သည္ကား........။
သာသနာဆိုသည္ကား ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ဆံုးမစကားမ်ား..။ ကမၻာ အသေခ်ၤ ပ်က္ေသာ္လည္း ထိုတရားေတာ္မ်ားသည္ကား လံုး၀ပ်က္စီးသြာမည္ မဟုတ္ေသာ(absolute truth)မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၵျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ထိမ္းကုန္ၾကေသာ ကိုယ္ေတာ္မ်ားသည္ကား သာသနာအက်ဳိး၊ လူမ်ဳိးအက်ဳိးကို ဖ်က္စီးေနေသာ မိစၦာဒိဌိမ်ားကို အသက္ေပး၍ ထပ္မံကာကြယ္ တိုက္ခုိက္ၾကအံုးမည္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား၏ အစဥ္အလာသည္ကား ဦးေဆာင္မႈေကာင္း ေနာက္သို႔ တစိုက္မတ္မတ္လိုက္ေလ့ရွိေသာသူမ်ားျဖစ္သည္။ ယေန႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာလိုက္သည့္ စကားသည္ကား...တိုက္ပြဲလမ္းညႊန္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ လူထုႀကီးတရပ္လံုးအား ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ ဦးေဆာင္မႈကိုု ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ေသြးထြက္သံယိုမႈ အနည္းဆံုးျဖစ္သည့္ အၾကမ္းမဖက္အႏုနည္းျဖင့္ ေတာ္လွန္ တြန္းလွန္ခဲ့ေသာ္လည္း ဒီပဲရင္းလုပ္ႀကံမႈႀကီးတြင္ အသတ္ခံရမႈမ်ား၊ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးတြင္ ရဟန္းသံဃာမ်ားအား ရက္ရက္စက္စက္၊ သကၤန္းပင္မေထာက္ညွာ၊ ဘုရားကိုပင္မခ်န္ သတ္ျဖတ္ရုိင္းစိုင္း ေစာ္ကားေသာ စစ္အုပ္စုကို အဆိုးဆံုးျပင္ဆင္ၾက ဟူေသာ ရာဇသံ ေပးလုိက္ၿပီျဖစ္သည္။
ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ တုိက္ပြဲ၀င္စိတ္ဓါတ္၊ လူထုစည္းရုံးမႈမ်ားက ေနာက္မၾကာမွီေပၚလာေတာ့မည့္ တိုက္ပြဲတြင္ အဓိက
အခရာက်လာေနၿပီျဖစ္သည္။

(ခြပ္ေဒါင္းနဖူးစည္း........... ရွာၿပီးျပင္ထားပါ)

(ပိုစတာကားခ်ပ္....... ေရးဖို႔ျပင္ထားပါ)

(ဂ်င္ဂလိကိုလည္း........ ၿမိေနေအာင္ေသြးထားပါ)


သားခ်စ္

၅-၄-၂၀၀၈


--
မြန္းၾကပ္ျခင္းမွကင္းေ၀းပါေစ။

No comments: