Monday, January 23, 2017

အေျပာင္းအလဲမွာ ျပည္သူဟာ အစမ္းသပ္ခံ ၊ အနာခံ မျဖစ္ဖုုိ႔ လုုိပါတယ္

က်ေနာ္ရဲ႕စစ္တမ္းမွာ အဆင္မေျပဘူးလုုိ႔ ေျဖဆုုိခဲ့သူ ၆၅ ဦးမွာ အမ်ားစုုကေတာ့ အဆင့္ဆင့္စီး ရတာ၊ ကားနည္းပါးတာ၊ စရိတ္ပုုိတက္သြားတာေၾကာင့္ ေျဖဆုုိၾကပါတယ္။ ခရီးေ၀းတဲ့သူဆုုိရင္ ၃ ဆင့္ စီးရလိုု႔ အေတာ္ကုုိ ေမာေမာပန္းပန္း သြားလာရတယ္လုုိ႔ ဆုုိပါတယ္။ တစ္ေန႔လုုပ္မွ တစ္ေန႔စား ျပည္သူ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ သြားလာစရိတ္ အေတာ္ကိုု တက္သြားလုုိ႔ ၀င္ေငြ အေတာ္ထိခိုုက္တယ္လုုိ႔ ဆုုိပါတယ္။
YBS ဘယ္လဲ ဘာလဲ
တကယ္ေတာ့ YBS ဟာ အင္မတန္မွ ေကာင္းမြန္တဲ့ စနစ္ပါ။ စစ္အစုုိးရေခတ္ မထသဟာ လုုိင္းဟာ လုုိင္းေတြ မ်ားျပားၿပီး ယာဥ္ေတြ အလြန္မ်ားျပားပါတယ္။ အလုုအယက္ အၿပိဳင္အဆုုိင္ ေမာင္းၾက၊ ခရီးသည္ေတြအေပၚ မုုိက္မုုိက္ရုုိင္းရိုုင္း ဆက္ဆံၾကတဲ့ တကယ့္ကုုိ လူမုုိက္ ဂုုိဏ္းပါပဲ။ မထသကိုု ဖ်က္သိမ္းတာ မွန္ကန္တဲ့လုုပ္ရပ္ပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း ယာဥ္လုုိင္းအားလုုံးကုုိ ရပ္ဆုုိင္းလုုိက္ၿပီး ယာဥ္လုုိင္း ၇၀ နဲ႔ ျပန္လည္ ေျပးဆြဲတာက မွားယြင္းပါတယ္။
Hline Thint Zin Wai
အေျပာင္းအလဲမွာ ျပည္သူဟာ အစမ္းသပ္ခံ ၊ အနာခံ မျဖစ္ဖုုိ႔ လုုိပါတယ္
By သာလြန္ေဇာင္းထက္ (၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းထံသုုိ႔ေပးစာ)
ျပည္သူတစ္ရပ္လုုံးရဲ႕ေထာက္ခံမႈနဲ႔ အာဏာရလာတဲ့ NLD ပါတီက ခန္႔အပ္ထားတဲ့ ရန္ကုုန္တုုိင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ဇန္န၀ါရီလ ၁၆ ရက္ေန႔မွာ မထသ ရန္ကုုန္ဘတ္စ္ကားလုုိင္း ေတြ ဖ်က္သိမ္းၿပီး YBS လုုိ႔ေခၚတဲ့ ရန္ကုုန္ဘတ္စ္ကားလုုိင္းသစ္ေတြကိုု အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈဟာ မုုိက္ရုုိင္းလြန္းတဲ့ မထသကိုု ဖ်က္သိမ္းလိုုက္ၿပီး ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္း မႈ ကိုု ေလ်ာ့ခ်ႏုုိင္ဖုုိ႔ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပိုု႔ေဆာင္ေရးစနစ္ ပုုိမုုိ ေကာင္းမြန္ လာေအာင္ ရည္ရြယ္ ခဲ့တယ္လိုု႔ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ဆိုုပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ အကၡရာ အငွားယာဥ္ ေတြကုုိ လည္း အိမ္စီးကားအျဖစ္ ျပန္ေျပာင္းဖုုိ႔ အစီအစဥ္ ရွိတယ္လုုိ႔ သူက သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ က်င္းပ ေျပာဆုုိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္လုုိ႔ သုုံးသပ္ခ်က္ တခ်ဳိ႕ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ထံ ေပးစာ အျဖစ္ ေရးသား ေပးပုုိ႔လုုိက္ပါတယ္။
YBS က ျပည္သူေတြကုုိ အဆင္ေျပေစမွာလား
ဇန္န၀ါရီလ ၁၆ ရက္ေန႔ YBS စတင္ခ်ိန္ကတည္းက ျပည္သူေတြၾကားမွာ ရုုိက္ခတ္မႈ အေတာ္ကုုိ ႀကီးမားခဲ့ပါတယ္။ YBS ဟာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ အား နည္းခဲ့တာေၾကာင့္ ျပည္သူေတြအတြက္ အေတာ္ကုုိ အခက္ျဖစ္ေစတဲ့ စနစ္ပါပဲ။
အရင္ မထသ မဖ်က္သိမ္းခင္ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈမွာ တစ္ဆင့္တည္း ေရာက္တဲ့ ခရီးစဥ္ေတြဟာ ၂ ဆင့္ စီးရပါတယ္။ ခရီးေ၀းသူေတြဆုုိရင္ ၃ ဆင့္ေတာင္ စီးရပါတယ္။ ႏုုိင္ငံတကာ ပုုံစံ ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ၾကပ္တည္းမႈ ေလ်ာ့ခ်လုုိၿပီး အမ်ားျပည္သူ ပုုိ႔ေဆာင္ေရး စနစ္သစ္ကုုိ အဆင့္ျမွင့္ဖိုု႔ ဆုုိၿပီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ေျပာဆုုိထားပါတယ္။
လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ျပည္သူအမ်ားစုု YBS နဲ႔ အဆင္မေျပၾကပါဘူး။ မုုိက္ရုုိင္းလြန္းတဲ့ မထသကိုု ျပည္သူေတြက မႀကိဳက္ၾကေပမယ့္ အခုု အဆင့္ဆင့္စီးရတဲ့ YBS ကိုု ျပည္သူေတြ တကယ့္ကိုု အဆင္မေျပပါဘူး။ အခ်ိ္န္လည္း အရမ္းၾကာေနဆဲပါပဲ။
ဇန္န၀ါရီလ ၁၆ ရက္ကေန ဇန္န၀ါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔အထိ ျပည္သူေပါင္း ၁၀၀ ကိုု အခမဲ့ ကားေမာင္း လုုိက္ပိုု႔ရင္း စစ္တမ္းတရပ္ က်ေနာ္လုုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အစပိုုင္းမုုိ႔ ေနာက္ဆုုိရင္ အဆင္ေျပသြား မွာပါလုုိ႔ ေမ ွ်ာ္လင့္ၾကတဲ့ သူ ၂၅ ဦးရွိၿပီး ၆၅ ဦးကေတာ့ အဆင္မေျပတဲ့အျပင္ အခက္အခဲေတြ ျဖစ္ေပၚ ေစ တယ္လုုိ႔ ဆုုိပါတယ္။ ၁၀ ဦးက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တယ္လုုိ႔ ဆုုိပါတယ္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ကုုိယ္ စတင္ခဲ့တဲ့ YBS ကိုု လူထုု လက္ခံမႈ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ မရွိဘူးဆိုုတာ စစ္တမ္း ေကာက္ သင့္ပါတယ္။
ဘာလုုိ႔ အဆင္မေျပတာတဲ့လဲ
က်ေနာ္ရဲ႕စစ္တမ္းမွာ အဆင္မေျပဘူးလုုိ႔ ေျဖဆုုိခဲ့သူ ၆၅ ဦးမွာ အမ်ားစုုကေတာ့ အဆင့္ဆင့္စီး ရတာ၊ ကားနည္းပါးတာ၊ စရိတ္ပုုိတက္သြားတာေၾကာင့္ ေျဖဆုုိၾကပါတယ္။ ခရီးေ၀းတဲ့သူဆုုိရင္ ၃ ဆင့္ စီးရလိုု႔ အေတာ္ကုုိ ေမာေမာပန္းပန္း သြားလာရတယ္လုုိ႔ ဆုုိပါတယ္။ တစ္ေန႔လုုပ္မွ တစ္ေန႔စား ျပည္သူ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ သြားလာစရိတ္ အေတာ္ကိုု တက္သြားလုုိ႔ ၀င္ေငြ အေတာ္ထိခိုုက္တယ္လုုိ႔ ဆုုိပါတယ္။
YBS ဘယ္လဲ ဘာလဲ
တကယ္ေတာ့ YBS ဟာ အင္မတန္မွ ေကာင္းမြန္တဲ့ စနစ္ပါ။ စစ္အစုုိးရေခတ္ မထသဟာ လုုိင္းဟာ လုုိင္းေတြ မ်ားျပားၿပီး ယာဥ္ေတြ အလြန္မ်ားျပားပါတယ္။ အလုုအယက္ အၿပိဳင္အဆုုိင္ ေမာင္းၾက၊ ခရီးသည္ေတြအေပၚ မုုိက္မုုိက္ရုုိင္းရိုုင္း ဆက္ဆံၾကတဲ့ တကယ့္ကုုိ လူမုုိက္ ဂုုိဏ္းပါပဲ။ မထသကိုု ဖ်က္သိမ္းတာ မွန္ကန္တဲ့လုုပ္ရပ္ပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း ယာဥ္လုုိင္းအားလုုံးကုုိ ရပ္ဆုုိင္းလုုိက္ၿပီး ယာဥ္လုုိင္း ၇၀ နဲ႔ ျပန္လည္ ေျပးဆြဲတာက မွားယြင္းပါတယ္။
အဆင့္ဆင့္ စီးရမယ့္ ခရီးစဥ္အတြက္ ကားေတြ အဆင့္သင့္မရွိဘဲ ယာဥ္လိုုင္းေတြ ဖ်က္သိမ္းတာဟာ ျပည္သူေတြကုုိ အစမ္းသပ္ခံ အျဖစ္ သေဘာထားတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
အခုုကိုုပဲ ညဆုုိရင္ လိုုင္းကားမရွိလုုိ႔ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပည္သူ ေတြ လမ္းမေပၚမွာ ဒုုနဲ႔ေဒးရွိေနပါတယ္။ သက္ႀကီးရြယ္အုုိေတြ၊ မမာမက်န္းသူေတြ ၊ မသန္စြမ္းေတြလည္း YBS စနစ္သစ္နဲ႔ သြားလာဖုုိ႔ အေတာ္ခက္ေနပါတယ္။
YBS ဟာ ျပင္ဆင္မႈ အနည္းဆုုံး ၁ ႏွစ္ေလာက္ယူၿပီးမွ လုုပ္သင့္တဲ့ စီမံကိန္း၊ အဆင့္လုုိက္ တစ္ဆင့္ခ်င္း ေျပာင္းလဲသင့္တဲ့ စီမံကိန္းကိုု အေစာတလ ွ်င္ လုုပ္ေဆာင္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ျပည္သူဟာ အစမ္းသပ္ခံ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
ျပည္သူလူထုုကိုု ႀကိဳတင္ ရွင္းျပရမယ္။ ျပည္သူ႕ သေဘာထားကိုု ရယူရမယ္။ ျပည္သူေတြစီးေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြ ေလ့လာ စစ္တမ္းလုုပ္ရမယ္။ ျပည္သူအဆင္မေျပဘူးဆုုိရင္ အဆင္ေျပေအာင္ လုုပ္ႏုုိင္မယ့္ Plan A ၊ Plan B ၊ Plan C ေတြ ထားရပါ့မယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ျပည္သူေတြ အခက္အခဲ ရွိႏုုိင္ပါတယ္ဆုုိ တဲ့ ဦးျဖဳိးမင္းသိန္း စကားဟာ ျပည္သူကိုု ဦးထိပ္ထားတယ္ဆုုိရင္ သုုံးႏႈန္းသင့္တဲ့ စကားမဟုုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူဟာ အစမ္းသပ္ခံမဟုုတ္ပါဘူး။
ရန္ကုုန္အစုုိးရက အခုုေနာက္ဆုုံးသိထားရတာကေတာ့ တရုုတ္ႏုုိင္ငံက ၂၀၀၈ ေဘဂ်င္းအိုလံပစ္မွာ သုုံးၿပီးသား ဘတ္စ္စကား ၁၀၀၀ ၀ယ္ယူမယ္လုုိ႔ သိရပါတယ္။ တရုုတ္ကား ၊ တရုုတ္ပစၥည္းဆုုိတာ ဘယ္လုုိ ဆုုိတာ ျပည္သူေတြ သိၿပီးသားမုုိ႔ YBS ဟာ ျပည္သူေတြ အဆင္ေျပေျပ သြားလာႏုုိင္ဖုုိ႔ အေတာ္ကိုု ခက္ခဲ ေစဦးမွာပါ။
ေနာက္တစ္ခုုကေတာ့ အမ်ားပိုုင္ကုုမၺဏီ ဘစ္စ္ကားလုုိင္းေတြမွာ ဘယ္လိုု ကုုမၺဏီေတြ ပါ၀င္ေနၾကသလဲ။ ေနာက္တစ္ခါ ကားတင္သြင္းေပးမယ့္ ကုုမၺဏီေတြက ဘယ္သူေတြလဲ ဆုုိတာကလည္း စိတ္၀င္စားစရာပါပဲ။ အမ်ားပိုုင္စနစ္ဆိုုတာ ဘာလဲ ျပည္သူကိုုလည္း ခ်မျပခဲ့ပါဘူး။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမွာ ေစတနာ ရွိရုုံနဲ႔ မရပါဘူး။ ျပည္သူ အဆင္ေျပႏုုိင္ပါ့မလားဆိုုတဲ့ လက္ေတြ႕ ပူပန္မႈ အၿမဲ လိုုလုုိ ရွိသင့္ပါတယ္။ ျပည္သူကုုိ အေျခမခံတဲ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဟာ ျပည္သူကိုု အစမ္းသပ္ခံ အျဖစ္ သေဘာထားတာပါပဲ။
YBS ဟာ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီ ၾကာျမင့္လာရင္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္း အဆင္ေျပလာႏုုိင္ေပမယ့္ လတ္တေလာမွာေတာ့ ျပင္ဆင္မႈနည္းလုုိ႔ ျပည္သူေတြ ခက္ခဲေနမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
လာျပန္ၿပီ TAXI
ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက အကၡရာ Taxi ေတြကိုု အိမ္းစီးကား အနက္ျပန္ေျပာင္းမယ္လုုိ႔ သတင္းထုုတ္ျပန္ ပါတယ္။ အငွားယာဥ္ေတြ စနစ္တက်ျဖစ္လာဖိုု႔နဲ႔ လမ္းက်ပ္တည္းမႈေတြကိုု ေရွာင္ရွားဖုုိ႔ ရည္ရြယ္ ခ်က္ေကာင္းေတြေၾကာင့္လိုု႔ သိရပါတယ္။ ႀကိဳဆုုိပါတယ္။ ႏုုိင္ငံတကာလုုိ မီတာ Taxi ေတြျဖစ္လာရင္ စီးနင္းမယ့္ ခရီးသည္အတြက္ ပုုိေကာင္းလာပါတယ္။
TAXI ကုုိ ဘယ္သူေတြ ေမာင္းၾကတာလဲ
ရန္ကုုန္ၿမိဳ႕မွာ Taxi ၆ ေသာင္းေက်ာ္ ရွိၿပီး ၂၇၀၀၀ ေက်ာ္က အကၡရာ Taxi ေတြ ျဖစ္တယ္လုုိ႔ ထုုတ္ျပန္ခ်က္ေတြအရ သိရပါတယ္။ ရန္ကုုန္မွာ တကၠစီ ေမာင္းၾကသူေတြဟာ အလုုပ္မရွိလုုိ႔ တကၠစီ ေမာင္းၾကသူမ်ားပါတယ္။ စစ္အစုုိးရေခတ္ကတည္းက အလုုပ္မရွိရင္ ကားေမာင္းၾကရင္းနဲ႔ တကၠစီေတြ မ်ားလာတာျဖစ္ပါတယ္။
လမ္းေၾကာ က်ပ္တည္းမႈနဲ႔ အငွားယာဥ္ စနစ္တက်ျဖစ္လာဖိုု႔ အကၡရာ Taxi ေတြကိုု အနက္ ျပန္ေျပာင္းလိုုက္လုုိ႔ အလုုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္သြားမယ့္ တကၠစီ ယာဥ္ေမာင္း ၂၇၀၀၀ ေက်ာ္ အတြက္ ဘယ္လုုိေတြ စီစဥ္ထားပါသလဲ။
တကၠစီ ယာဥ္ေမာင္း ၂၇၀၀၀ ေက်ာ္မွာ သူတိုု႔ကိုု မွီခိုုေနတဲ့ မိသားစုု အနည္းဆုုံး ၄ ဦးနဲ႔ တြက္ရင္ကုုိ လူတစ္သိန္းေက်ာ္ရွိပါတယ္။ အလုုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္သြာရင္ အဲဒီလူေတြရဲ႕စား၀တ္ေနေရးေတြ ဘယ္လိုု ျဖစ္လာမလဲ။ အလုုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္လာမယ့္ ယာဥ္ေမာင္းေတြ၊ သူတုုိ႔ကိုု မွီခိုုေနတဲ့ မိသားစုုေတြ စား၀တ္ေနေရး၊ သူတုုိ႔သားသမီးေတြရဲ႕ ပညာေရး က်န္းမာေရး ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာမလဲ။ တကၠစီ ယာဥ္ပုုိင္ရွင္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ နံပါတ္ အနက္ ျပန္ေျပာင္းရင္ေတာင္ အဲဒီကားေတြကုုိ ျပန္ေရာင္း လုုိ႔ရေသးတာမိုု႔ နစ္နာမႈမရွိပါဘူး။
တကၠစီ ယာဥ္ေတြ ဒုုနဲ႔ ေဒးတင္သြင္းႏုုိင္တဲ့ ကုုမၺဏီေတြအတြက္ကေတာ့ အခြင့္အလမ္း တစ္ရပ္ေတာ့ ျဖစ္လာႏုုိင္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြ မီတာနဲ႔ စနစ္က် စီးႏုုိင္တဲ့ အငွားယာဥ္ စနစ္ ျဖစ္လာႏုုိင္တာ ႀကိဳဆုုိရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ေလာေလာဆယ္ အလုုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္မယ့္ ယာဥ္ေမာင္း ၃၀၀၀၀ နီးပါး အတြက္ ေတာ့ တစ္ခုုခုု စီစဥ္ေပးရပါလိမ့္မယ္။
အေျပာင္းအလဲမွာ ျပည္သူသာ အဓိက
အေျပာင္းအလဲ လုုပ္မယ္ဆုုိတုုိင္း ျပည္သူကုုိ မ်က္ႏွာမူဖိုု႔ လုုိပါတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ စနစ္ဆုုိး ေၾကာင့္ ဒီေန႔ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခအေနေတြကိုု စနစ္သစ္နဲ႔ အစားထုုိးတဲ့အခါ ျပည္သူဟာ အစမ္း သပ္ခံ မျဖစ္ဖုုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။
ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကုုိ ႏုုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေခတ္မီ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး အျဖစ္ က်ေနာ္တုုိ႔လည္း ျမင္ခ်င္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေခတ္မီၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးျဖစ္လာဖိုု႔ ျပည္သူေတြက အစမ္းသပ္ခံ စေတးခံရၿပီးမွ ရလာမယ့္ ေခတ္မီၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကိုုမလုုိခ်င္ပါဘူး။ အေျပာင္းအလဲဟာ ျပည္သူမနာတဲ့ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ဖုုိ႔ လုုိပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုုၾကည္ကုုိယ္တုုိင္က အေျပာင္းအလဲ မွာ ျပည္သူကိုု မနာေစတဲ့ အေျပာင္းအလဲကုုိ လုုပ္မယ္လုုိ႔ အၿမဲလုုိလိုု ေျပာခဲ့တာမိုု႔ ဦးၿဖဳိးမင္းသိန္းအေနနဲ႔ ဒီစကားကုုိ မေမ့ဖုုိ႔ လုုိပါတယ္။
က်ေနာ္တုုိ႔လည္း အေျပာင္းအလဲ လုုိခ်င္ပါတယ္။ ျပည္သူကုုိ မထိခိုုက္တဲ့ အေျပာင္းအလဲ၊ ျပည္သူ မနာတဲ့ အေျပာင္းအလဲကိုုပဲ လုုိခ်င္တာပါ။

No comments: