Saturday, April 8, 2017

သန္းစုိး(ခ)ရဲရင့္ ၏ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပခ်က္


ဒီအ​ေၾကာင္​းအရာဟာ ျမန္​မာမာ့ဒီမိုက​ေရစီ အ​ေရးမွာ ၈၈ အ​ေရးအခင္​ ​ေနာက္​ပိုင္​း RIT ​ေက်ာင္​းသား တစ္​​ေယာက္​ ပါဝင္​းလုပ္​႐ွားခဲ့တဲ့ ကမာၻ​ေက်ာ္​ အျဖစ္​အပ်က္​တစ္​ခုပါ ။ သူ႔ရဲ႕ လုပ္​​ေဆာင္​ခ်က္​​ေၾကာင္​့ ျမန္​မာ့ဒီမိုက​ေရစီအ​ေရးကို ကမာၻက ဂ႐ုျပဳမိလာတယ္​ ဆိုရင္​ မွားမယ္​ မထင္​ပါဘူး...

သမိုင္​းကိုသိ​ေစခ်င္​လို႔ မ်ွ​ေဝ​ေပးပရ​ေစ..

၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းပုိင္ ေလယာဥ္တစ္စီးအား ဆပ္ျပာတံုးတစ္တံုးကုိ ဗုံးပံုစံအတုျပဳလုပ္​၍ ထုိင္းႏုိင္ငံသုိ႔ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ဆင္းသက္ေစကာ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီအေရးကုိ ႏုိင္ငံတကာက အာ႐ံုျပဳေစခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္ေသာ

သန္းစုိး(ခ)ရဲရင့္ ၏ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပခ်က္


အပိုင္​း(၁)
ကြ်န္ေတာ့္အမည္ သန္းစိုး ပါ။ ကြ်န္ေတာ့္ကို ျမန္မာ အသိုင္းအဝိုင္း မွာ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီအေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရဲရင့္ လုိ႔လည္း သိၾကပါ တယ္။
၁၉၈၈ တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လူထုဟာ  အေထြေထြ မေက်နပ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ မဆလ အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကၿပီး ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ ဒီမိုကေရစီအေရးကို ေတာင္းဆိုဆႏၵျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ထုိအခ်ိန္က ကြ်န္ေတာ္ဟာ ႏုိင္ငံေရး အေတြ႕အၾကံဳ မရိွေသးေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္တစ္ဦးသာ ျဖစ္ၿပီး ဤသမိုင္းဝင္ ၈ ေလးလံုး ဒီမိုကေရစီအေရး လႈပ္ရွားမႈတြင္ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ လူထုႀကီးႏွင့္အတူ ေန႔စဥ္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လွည့္လည္ ဆႏၵျပမႈမ်ားတြင္ လည္း ပါဝင္ခဲ့ ပါတယ္။
၁၉၈၈ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္၌ ေသြးထြက္သံယိုမႈမ်ားႏွင့္ စစ္အာဏာသိမ္းမႈအၿပီး မွာ ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ဟာ  ထိုင္း၊ ျမန္မာ နယ္စပ္ ဘက္ သုိ႔ တိမ္းေရွာင္ကာ ေတာတြင္းမွ အစုိးရအား ဆန္႔က်င္လ်က္ ဒီမိုကေရစီအေရး ကို ဆက္လက္ လႈပ္ရွားခဲ့ပါတယ္။ ထိုင္း ၊ ျမန္မာ နယ္စပ္တြင္ ေနထိုင္စဥ္ မွာ ကြ်န္ေတာ္ ဟာ  ေတာတြင္းေရာက္ ဒီမိုကေရစီအေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားႏွင့္ အတူ အာဏာရွင္စစ္အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရး ၊ ႏုိင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရအေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစေရးအတြက္ ကိုယ္ တတ္ စြမ္းႏုိင္သမွ် အားထုတ္ခဲ့ပါတယ္။
စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္လုိသည့္ ျမန္မာလူထုတို႔၏ ျပင္းျပသည့္စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ အင္အားကုိ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႕ ႀကံဳဆံုခဲ့ရသျဖင့္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီအေရးအတြက္ အေကာင္းျမင္ၿပီး  ( အလြန္ဆံုး) တစ္ႏွစ္ေလာက္ျဖင့္ အိမ္ျပန္ကာ မိဘ ေဆြမ်ဳိး သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ကာ ေပါင္းဆံုႏိုင္ လိမ့္ မည္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနမ်ားဟာ ျမန္မာျပည္တြင္း မွာ ေရာ ထိုင္းျမန္မာ နယ္စပ္ဧရိယာတြင္ပါ ကြ်န္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္သည္ထက္ မ်ားစြာ ဆိုးရြားခဲ့ပါတယ္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္တြင္ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ား၏ ဦးေဆာင္မႈ ပံုရိပ္ျဖစ္ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို စစ္အစုိးရက ထိန္းသိမ္းလိုက္ပါသည္။ (ထိုအခ်ိန္က အင္တာနက္ မရိွေသးသျဖင့္ ယေန႔ေခတ္ကဲ့သို႔ သတင္းအခ်က္အလက္ကုိ လွ်င္ျမန္ က်ယ္ျပန္႔စြာ မရရိွႏိုင္ေခ်။) ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္း  တြင္ ျဖစ္ ေပၚ ေနခဲ့ ေသာ  အလြန္ဆိုးရြားေသာ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားျဖစ္သည့္ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနမ်ားအား ႏိုင္ငံတကာ လူ႔အသိုက္အဝန္းမွ အာရံုစိုက္မႈ မ်ား လိုအပ္လာ ခဲ့ပါ တယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဟာ  စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရးကုိ အရွိန္ဟုန္ျမႇင့္ႏုိင္ရန္ အတြက္၊ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ ႏိုင္ငံေရးအရျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ မ်ား အျဖစ္ ေပၚေပါက္လာေစရန္ ၊  ႏုိင္ငံတကာဖိအား မ်ား ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္း ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနမ်ား ဟာ ပိုမို၍သာ ဆိုးရြားလာ ခဲ့ ရပါ တယ္။ စစ္အာဏာရွင္မ်ား ဟာ ဒီမုိကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ ပို၍ပင္ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ ႏွိပ္ကြပ္ၿပီး ၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ ေရး အတြက္ ကို ပုိမုိခုိင္မာက်စ္ လစ္ စြာ ဖဲြ႕စည္း လုပ့္ ေဆာင္ လာ ခဲ့ၾက ပါတယ္။ ထို႔ျပင္ ထင္ရွားေသာ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီအေရး ဦးေဆာင္ၾက သူမ်ားကို ဖမ္းဆီးျခင္း (သို႔) တိုင္းျပည္မွ ထြက္ခြါ သြားရန္ တြန္းအားေပးျခင္းတို႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ႏုိင္ငံတကာ လူ႔အသုိက္အဝန္းမွလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားကို အာ႐ံုစုိက္မႈနည္းပါးျခင္း (သုိ႔) လံုးဝနီးပါး အာ႐ံုစိုက္မႈ မရိွ ေတာ့ျခင္း၊ ေမ့ ေလွ်ာ ့ ထား ခံရျခင္း တို႔ျဖင့္သာ ၾကံဳေတြ႕ၾကရပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ေလွ်ာ့ပါး ေပ်ာက္ဆံုးလာခဲ့ၾကရ ပါ တယ္။  အာဏာသိမ္း၊ စစ္ဘက္အရာရိွမ်ား ဟာ  အၾကြင္းမဲ့အာဏာကို ခိုင္မာစြာ တည္ ေဆာက္ ခြင့္ ကို ရရိွ လာခဲ့ ၾကပါ ေတာ့ တယ္။။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း မွ ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ လူမဆန္စြာ ႏွိပ္ကြပ္ သတ္ျဖတ္ ေန မႈမ်ား ဟာ  တရုတ္ ႏိုင္ ငံ ရဲ့  Tiananmen Square မွ အစုလိုက္ အျပံဳလိုက္ သတ္ျဖတ္ခံ ရ မႈ၏ လႊမ္းမိုးမႈ ေအာက္တြင္ ေမွးမွိန္သြား ရကာျမန္မာ့ ဒီမို ကေရစီ အေရးဟာ ႏိုင္ငံတကာ မီဒီယာမ်ားက  ေနေမ႔ေပ်ာက္သြားခဲ့ၾကရ ပါတယ္။  ဒါ ့ ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ေတာတြင္း ယာယီစခန္းမ်ား မွာ  ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းအၾကား မွာ ႏိုင္ငံတကာ မီဒီယာ ရဲ့ အာရံုစိုက္မႈကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ ရန္ အတြက္ ကို တစ္ဦးခ်င္းအေနျဖင့္ မည္ သို ့ ငါ တို႔ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ကို ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက ပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္မွာ  ကြ်န္ေတာ္ဟာ နယ္စပ္ရိွ ေတာတြင္း ယာယီစခန္းမ်ား မွာ  တစ္ႏွစ္နီးပါး ေနထိုင္ေနခဲ့ၿပီး ျဖစ္ ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလံုး၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားမွာ ဆံုးရံႈးေတာ့ မလုိျဖစ္လာ ေန တာ ေၾကာင့္၊  ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္တဦး ျဖစ္သူ (ရဲသီဟ) တုိ႔ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ "ျပင္ပ" တြင္ တစ္ စံု တခု ့ ကို ထိုးေဖါက္  ေဆာင္ရြက္ၾကဖုိ႔  ကို ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

 စစ္အာဏာရွင္မ်ားက ျမန္မာျပည္တြင္းရွိ  မီဒီယာမ်ား ကို သူတို ့စိတ္ တိုင္းက် ထိန္းခ်ဳပ္ထား တာ ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္တြင္း မွ ဒီမုိကေရစီအေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ ႏိုင္ငံတကာ၏ အာ႐ံုစုိက္မႈကုိ ျပည္္တြင္းမွ ရ ယူ ႏိုင္ ရန္ မွာ မလြယ္ကူေပ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၏ ဒီမုိကေရစီအေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ စစ္အာဏာရွင္တုိ႔၏ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ားကုိ ႏုိင္ငံတကာက သိရွိၿပီး ဖိအားေပးလာႏုိင္ရန္ လိုအပ္ေနသည္ဟု ယူဆ လာပါတယ္။   ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဟာ  ႏိုင္ငံတကာ၏ အာရံုစိုက္မႈ မ်ား ရရွိ ႏိုင္ ရန္အတြက္ ျမန္မာမွ ထိုင္းသို႔ သြားသည့္ ျပည္တြင္း ေလယာဥ္တစ္စီးအား ေခ်ာဆြဲရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾက ပါတယ္။
 က်ေနာ္ တို ့အေနျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ မႈ အတြက္  က်ေနာ္ တို ့၏ ေနာက္ဆံုး ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈအေနျဖင့္ ကူညီခဲ့ ၾက ရန္ ဆံုးျဖတ္ ခဲ့ ၾကပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ တြင္ ယၡဳ ့ လို အေတြ႕အႀကဳံ၊ ေငြေၾကး အေထာက္အပံ့ႏွင့္  စံႏွစ္ တက် ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးမႈ မ်ား တစ္စံုတစ္ရာ မရိွခဲ့ ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဟာ ေတာတြင္းစခန္းမွ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ေဆာင္ရြက္ရန္ အစီအစဥ္ကို ၾကံမိၾကံရာ ႀကဳိးပမ္းမႈ တစ္ရပ္အေနျဖင့္ က်ေနာ္ တို ့ ဘာ သာ က်ေနာ္ တို ့ မနား မေန ကို  နည္းလမ္းရွာႀကံခဲ့ၾက ရပါတယ္။

ထုိသုိ႔ေဆာင္ရြက္ရန္ အစီအစဥ္ခ်ျခင္းႏွင့္ ခရီးလမ္းေၾကာင္းရွာျခင္းမ်ားတြင္ မ်ားစြာေသာ အခက္အခဲမ်ားကို ေက်ာ္လႊားၿပီးေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းသို႔ ေကာ့ေသာင္းမွတစ္ဆင့္ ၁၉၈၉ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္တြင္ လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ ဝင္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။

အမွန္ဆုိလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ဟာ စစ္ ေထွာက္လွမ္း ေရး မ်ား မွ ဖမ္းမိ သြား မည္ကို အလြန္ေၾကာက္ရြ႔႕ံေနမိ ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေရာက္ရိွေနေသာ အေျခအေနမ်ားက ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရဲ့ ဒီ အစီအစဥ္ကို မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ရန္ တြန္းပုိ႔ ေနခဲ့ တယ္ လို ့ လည္း  ခံစားခဲ့ရ မိပါတယ္။  ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏  လ ွ်ိဳ ့ ဝွက္  ဝင္ေရာက္လာမႈကုိ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးမ်ားက ေနာက္ေယာင္ခံ လိုက္ေန ၾက သည္ဟု လည္း ခံစားၾကရ ပါတယ္။
မည္သို ့ပင္ ျဖစ္ ေစကားမူ  ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဟာ  ၁၉၈၉ ေအာက္တုိဘာ ၆ရက္ ညေနတြင္ ျမန္မာ ျပည္တြင္း ေလယာဥ္တစ္စီးကို ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ဆပ္ျပာဗူးတစ္ဗူးကုိ ဗံုးဟု လိမ္ညာလ်က္ ေအာင္ျမင္စြာ လမ္းေၾကာင္းလႊဲႏုိင္ခဲ့ ၾကပါတယ္။
အစပိုင္းတြင္ ခရီးသည္မ်ားမွာ အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕ေနခဲ့ၾက ပါတယ္။  ရဲသီဟက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဟာ တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး နယ္စပ္ေတာတြင္းစခန္းမ်ားတြင္ ေနထိုင္ ခဲ့ ၾက သူ၊ ဒီမိုကေရစီရရွိေရး တက္ၾကြလႈပ္ရွား ေနၾက သူ၊  ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ခ်က္ခ်င္း ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။

ေလယာဥ္ ခရီး သည္ ေတြ ဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ လုပ္ေဆာင္မႈ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ ေတာင္းဆိုမႈ (၇) ခ်က္ႏွင့္ ေလယာဥ္ ဟာ ယိုးဒယားႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ ျမိဳ ့ သို႔ ဦးတည္ေနေၾကာင္း စသည္ တို႔ကို ၾကားသိရၿပီးေနာက္ မွာ ေတာ့  စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ားမွ သက္သာရာ ရပံုေပၚ လာ ၿပီး ခရီးသည္မ်ား ကလည္း က်ေနာ့္ တို ့အေပၚ  စိတ္ခ်သြားကာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၾက ပါတယ္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဟာ အသက္ အားျဖစ္ ငယ္ရြယ္ၿပီး၊  ႏုိင္ငံေရးအရ အေတြ႕အၾကံဳႏုနယ္လြန္း ပါေသးတယ္။ အဂၤလိပ္ စကားေျပာ စြမ္းရည္မွာလည္း အလြန္အားနည္းပါေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လုပ္ေဆာင္မႈ၏ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ ထုတ္ျပန္ခ်က္ႏွင့္ အဆိုျပဳမႈမ်ားကို အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ရဲသီဟတို႔၏ ေသြးလက္ေဗြမ်ားျဖင့္ (၃) မ်က္ႏွာရွည္လွ်ား ေအာင္ ေရးသားထားေသာ္လည္း ထိုင္းအစိုးရ၏ ျဖန္ေျဖေရးအဖြဲ႕ႏွင့္ ဆက္သြယ္ရန္ အဂၤလိပ္ စကား မတတ္တတတ္ျဖင့္ ေျပာဆိုခဲ့ၾကရ ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ လုပ္ေဆာင္မႈအတြင္း ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္ အမွဳ ထမ္း မ်ား၏ ေဘးကင္းလံုျခံဳမႈမွာ အေရးႀကီးဆံုးဟု အစကတည္း က ခံယူ ထား ခဲ့ၾၾက ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဟာ ေလယာဥ္မွဴး၊ တြဲဖက္ ေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ ေလယာဥ္ေမာင္ (၂)ဦးျဖစ္သည့္ ေလယာဥ္ အမွ ု ထမ္း မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ မႀကိဳးစားခဲ့ ၾကပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ေလယာဥ္ အမွ ု ထမ္း မ်ားႏွင့္ ခရီးသည္မ်ားကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ မည္သူျဖစ္သည္၊ လုပ္ေဆာင္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မည္သည့္ ေနရာသို႔ သြားေနသည္ကုိ နား လည္ ေအာင္ ရွင္းျပခဲ့ ၾကပါတယ္။  ေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ တြဲဖက္ေလယာဥ္မွဴးတို႔ အား ေလယာဥ္မွဴးအခန္းကို အျပည့္အဝထိန္းခ်ဳပ္မႈႏွင့္ လြတ္လပ္မႈတို႔  ကို ေပး ထား ခဲ့ၿပီး အကယ္၍ ကြ်န္ေတာ္တို႔အား လွည့္စားကာ (ထိုင္းႏိုင္ငံအစား) ရန္ကုန္သို႔ ပ်ံသန္းခဲ့လွ်င္ပင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သိရိွခဲ့မည္ မဟုတ္ေခ်။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)


သန္းစုိး(ခ)ရဲရင့္ ၏ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပခ်က္
အပိုင္​း(၂)
ေလယာဥ္မွဴး၏ အဆိုအရ ၿမိတ္မွ ရန္ကုန္ ပ်ံသန္းသည့္ ခရီးစဥ္၏ ကုဒ္ အမည္မွာ XYADW-Whisky ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္အမည္မွာ F28 Fokker ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္ တြင္ ခရီးသည္ စုစုေပါင္း ၈၅ ဦး ပါရိွခဲ့သည္။ ၎တို႔ထဲမွ ၾကည္းတပ္ႏွင့္ ေရတပ္မွ ၂၅ ဦးနီးပါး ပါခဲ့သည္။
ေလယာဥ္မွဴးက ထိုင္း ေလေၾကာင္းလိုင္း ထိန္းခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈမ်ားအားလံုးကုိ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၿပီး ထိုင္း အစုိးရႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အၾကား ဘာသာျပန္အျဖစ္ ကူညီခဲ့သည္။ သူ၏ ကူညီမႈႏွင့္ လမ္းညႊန္မႈသည္ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားေလသည္။
ထိုင္းအာဏာပုိင္မ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ေလယာဥ္ကုိ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕အစား U-Tapao ထုိင္းေရတပ္ စခန္းတြင္ ဆင္းသက္ရန္ သေဘာတူခဲ့သည္။ ထိုင္းအစိုးရ၏ ေတာင္းဆိုမႈမွန္သမွ်ကို ကြ်န္ေတာ္ တို႔ ကန္႔ကြက္မႈ မျပဳခဲ့ေခ်။ ထိုင္းေရတပ္စခန္းကို ည​ေန ၅ နာရီ ၄၅ မိနစ္ခန္႔တြင္ ေလယာဥ္ကို ဆင္းသက္ခဲ့သည္။
ေလယာဥ္ ဆင္းသက္ၿပီး ထိုင္းမွ ျဖန္ေျဖသူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရး တည္ေဆာက္ၿပီးေနာက္ ထုိင္းအစိုးရ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး ေလယာဥ္ေပၚသို႔ ေရာက္ရိွလာခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ျမန္မာ စစ္အစိုးရ (ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ (SLORC) ထံသုိ႔ အခ်က္ ၇ ခ်က္ပါေသာ ႏိုင္ငံေရး ေတာင္းဆိုမႈ တစ္ခု ျပဳခဲ့သည္။
(၁) ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ျခြင္းခ်က္မရိွ ျပန္လႊတ္ေပးရန္
(၂) ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကို ျခြင္းခ်က္မရိွ ျပန္လႊတ္ေပးရန္
(၃) စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း အျပင္မထြက္ရ အမိန္႔ကို ျပန္လည္ ႐ုတ္သိမ္းေပးရန္
(၄) စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားအားလံုး စစ္တန္းလ်ားျပန္ရန္
(၅) ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ျပန္လည္ေပါင္းစည္းေရးႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားကို တည္ေဆာက္ရာ၌ ကမာၻ႕ကုလသမဂၢအဖြဲ႕၏ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈမ်ားကို ခြင့္ျပဳရန္။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားတိုင္ ရွည္ၾကာခဲ့သည့္ တုိင္းရင္းသား ျပည္တြင္းစစ္မ်ားကို ဟန္႔တားရပ္စဲရန္ႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတြက္ ေရရွည္ခံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရိွေစရန္၊
(၆) SLORC ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီအေရး လႈပ္ရွားသူ အုပ္စုမ်ားအၾကား ႏိုင္ငံေရးအရ ေက်ေအးမႈကို ကမာၻ႕ကုလသမဂၢ မွ ေစာင့္ၾကည့္ႀကီးၾကပ္ခြင့္ျပဳရန္
(၇) လူထုအတြက္ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္ ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ထင္ျမင္ယူဆခြင့္ ျပဳေရး အာမခံ ကတိျပဳရန္ တုိ႔ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔က ထိုသူကို ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ အခ်က္ (၇) ခ်က္ပါ ႏိုင္ငံေရးေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား ေရးသားထားေသာ စာရင္းကို SLORC ထံ လက္ဆင့္ကမ္းေပးရန္ ေျပာဆိုခဲ့ၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ရွင္းျပခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ထိုင္းအစိုးရ အၾကား ဆက္ဆံေရးျဖစ္ေျမာက္ရန္ ေလယာဥ္မွဴးကို ကူညီ​ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai Sirisanpham (ေနာင္တြင္ ေတာ္ဝင္ထိုင္းအစိုးရ၏ ဒုတိယဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္လာသူ) သည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ပထမဆံုး အဆက္အသြယ္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေလယာဥ္အနီးေဘးတြင္ ထိုသူႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီးေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ကေလးမ်ား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ သက္ႀကီးရြယ္အို ခရီးသည္မ်ားအားလံုးကို ေလယာဥ္မွ ထြက္ခြာၿပီး ေလဆိပ္ထြက္ေပါက္သို႔ သြားခြင့္ျပဳရန္ စီစဥ္ခဲ့ၾကသည္။
ညဘက္ ၁၀း၀၀ နာရီခန္႔တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai Sirisanpham က SLORC မွ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ အခ်က္ (၇) ခ်က္ပါ ႏိုင္ငံေရး ေတာင္းဆိုခ်က္ကို လံုးဝပယ္ခ်လိုက္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့သည္။ SLORC မွ ပယ္ခ်မႈသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အတြက္ အဆန္းမဟုတ္ေခ်။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဤလုပ္ရပ္အတြက္ ေတာတြင္းစခန္းတြင္ စီစဥ္ စဥ္ကပင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ေတာင္းဆိုမႈကို SLORC မွ သေဘာတူမည္ မဟုတ္ဟု ခန္႔မွန္းထားၿပီးျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ဤလုပ္ရပ္မွ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ႏိုင္ငံတကာ လူ႔ အသိုက္အဝန္း၏ အာရံုစိုက္မႈကို ႏိုင္ငံတကာ မီဒီယာမွတစ္ဆင့္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ဆြဲေဆာင္ရန္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္း ဆိုးရြားေသာ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္သည့္ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနကို သိရိွေစရန္ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔က ခရီးသြားမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ႏိုင္ငံေရး ေတာင္းဆိုမႈမ်ားကို SLORC မွ ပယ္ခ်ေၾကာင္း ရွင္းျပျပီး က်န္ရိွေနေသးေသာ ခရီးသြားမ်ားကို ေလဆိပ္အ​ေဆာက္​အဦးစီသို႔ တစ္ဦးလွ်င္ (၇) မိနစ္ျခားစီ သြားခြင့္ျပဳ ခဲ့ၾကသည္။ ခရီးသြားမ်ား၊ ေလယာဥ္ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai Sirisanpham ကို ဤသို႔ တစ္ေယာက္ (၇) မိနစ္ၾကား လႊတ္ရသည့္ နည္းလမ္းမွာ BBC(Burmese) ႏွင့္ VOA(Burmese) တို႔၏ မနက္ခင္း သတင္းထုတ္လႊင့္မႈကို ေစာင့္ဆိုင္းရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့သည္။ ဤေလယာဥ္၏ ျဖစ္ရပ္ကို ျပသျပီး ႏိုင္ငံတကာအသိုက္အဝန္းမွ အာ႐ံုစိုက္မႈ လိုအပ္ေနေသာ တိုင္းျပည္၏ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ႏိုင္ငံေရး အေျခအေန အေၾကာင္း ကမာၻကို အသားေပးေဖာ္ျပႏိုင္ရန္အတြက္ ျဖစ္သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai Sirisanpham က အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစားေသာ္လည္း ျမန္မာ သံအမတ္ႏွင့္ သံရံုးဝန္ထမ္းမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရန္ ျငင္းဆန္ခဲ့ၾကသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai Sirisanpham က ျမန္မာ သံအမတ္ႏွင့္ သံရံုး ဝန္ထမ္းမ်ားကို ယင္းျငင္းဆိုမႈအတြက္ စိတ္ပ်က္ခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai Sirisanpham က သူသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ထိုင္းအစိုးရ ျဖန္ေျဖေရးအဖြဲ႕ႏွင့္ ပူးေပါင္းမႈကို အလြန္ေလးစား ေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai Sirisanpham သည္ သူဆႏၵရိွသလို ေလဆိပ္ထြက္ေပါက္ႏွင့္ ေလယာဥ္ အၾကား အသြားအျပန္ျပဳႏိုင္​​ေအာင္​ ခြင္​့ျပဳ​ေပးခဲ့ပါသည္​။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တားျမစ္မႈ မျပဳခဲ့ေခ်။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က သူႏွင့္ ေလယာဥ္မွဴးကိုပင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပါဝင္နားေထာင္ျခင္းမရိွဘဲ သီးျခားစကားေျပာဆိုရန္ ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။
ေအာက္တိုဘာ (၇) ရက္ မနက္ (၂း၀၀) ခန္႔ အေစာပိုင္းတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai Sirisanpham ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို The Nation သတင္းစာႏွင့္ Bangkok Post သတင္းစာတို႔၏ မနက္ပိုင္းထုတ္ေဝမႈတြင္ ေလယာဥ္ ျဖစ္ရပ္အေၾကာင္း ေရွ႕မ်က္ႏွာဖံုး ဇာတ္လမ္း၏ စာရြက္မိတၱဴကို ျပခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အဓိက ပန္းတိုင္ေရာက္ရိွသြားေသာေၾကာင့္ ေလဆိပ္ထြက္ေပါက္သို႔ အနည္းငယ္သာ က်န္ရိွေသာ ခရီးသည္မ်ားကို သြားခြင့္ျပဳရန္ သေဘာတူခဲ့သည္။
ခရီးသည္မ်ား ေလယာဥ္မွ ေလဆိပ္သို႔ ထြက္ခြာသည့္ အခ်ိန္တိုင္းတြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့ရျခင္းမ်ားအတြက္ ခရီးသည္ တစ္ဦးခ်င္းစီအား အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္ခဲ့ၾကသည္။
ယခုအခါ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳႏွင့္ ရင့္က်က္မႈ ပိုမိုရိွလာေသာ အရြယ္ေရာက္သူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ ခရီးသည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကိုမွ် အႏၱရာယ္ျပဳရန္ ရည္ရြယ္ျခင္းမရိွခဲ့ေသာ္လည္း သူတို႔၏ အသက္ေဘးအတြက္ ခရီးစဥ္အတြင္းတြင္ ေသခ်ာေပါက္ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔စြာ ေနရမည္ကုိ ေတြးတုိင္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရသည္။ ခရီးသည္မ်ားကလဲ ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔ ႏွင္​့ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈအတြက္ ဤခရီးစဥ္ တစ္ေလ်ာက္တြင္ အေထာက္အကူ ဝိုင္​းဝန္​း​ေပးခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ လုပ္ရပ္မွာ ေလယာဥ္စီး ခရီးသည္မ်ားအတြက္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ထိခုိက္မႈျဖစ္ခဲ့ရသည္ဟု ေတြးမိတုိင္းမွာ ၀မ္းနည္း ခံစားရပါသည္။
ခရီးသည္မ်ားအားလံုး ​ေလဆိပ္​အ​ေဆာက္​အဦးသို႔ ​ေရာက္​သြားၿပီး​ေနာက္​ ေလယာဥ္မွဴး၊ တြဲဖက္ေလယာဥ္မွဴး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သည္ ေလယာဥ္ ျပင္ပတြင္ ရပ္လ်က္က်န္ရစ္ခဲ့ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ မည္သို႔ ဆက္လက္ ရမည္ကို မသိရိွဘဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ႏိုင္ငံေရး ခိုလံႈခြင့္ (သို႔) တစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား အေၾကာင္း ၾကံစည္ထားမႈ မရိွခဲ့ေခ်။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ခံစားရသည္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လုပ္ႏုိင္သည္ကို လုပ္ကိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ အေပါင္းပါ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ ျပည္သူမ်ားလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ မၿပီးဆံုးေသးေသာ တာဝန္ကို ဆက္လက္ ထမ္းေဆာင္မည္ဟူ၍ ယံုၾကည္သည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ဤ လုပ္ရပ္အတြက္ နဂို အဆံုးသတ္အစီအစဥ္မွာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ား အားလံုးၿပီးစီးပါက လက္ေကာက္ဝတ္ကို ခဲတံခြ်န္သည့္ ဓားျဖင့္ လွီးၿပီး ေသေၾကာင္းၾကံရန္ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ မ်ားစြာေသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ဒီမိုကေရစီ ရရိွႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ စြန္႔လႊတ္မႈကို ေဖာ္ျပႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိသို႔ မလုပ္ေဆာင္မီ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ထိုင္းအစိုးရကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai မွတစ္ဆင့္ စာျဖင့္ ေရးသားၿပီး အခ်က္ (၃)ခ်က္ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။



သန္းစုိး(ခ)ရဲရင့္ ၏ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပခ်က္
အပိုင္​း(၃)
၁) ထိုင္းႏိုင္ငံအစိုးရသည္ ျမန္မာေလယာဥ္ကို ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ သိမ္းဆည္းထားၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ ရရိွသည္ထိ ထိန္းသိမ္းထားရန္။
၂) ျမန္မာခရီးသည္မ်ား ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ရိွေနစဥ္ ထုိင္းအစိုးရက ကူညီ ေထာက္ပံ့ေပးရန္။
၃) ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ခရီးသည္မ်ား ျပန္သြားေသာအခါ ျမန္မာ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးတို႔၏ စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ေပးမႈ မရွိေစရန္ ထုိင္းအစိုးရက ခရီးသည္မ်ား၏ ေဘးကင္း လံုျခံဳမႈကို အာမခံရန္ တုိ႔ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ထုိင္းအစုိးရက ေတာင္းဆိုခ်က္ (၃) ခုလံုး (အထူးသျဖင့္ ပထမဆံုး ေတာင္းဆိုခ်က္ျဖစ္သည့္ ေလယာဥ္ကို ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ထိန္းသိမ္းထားရန္) ကုိ သေဘာတူမည္ဟု မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ ၾကေပ။ သို႔ေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai က ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ေတာင္းဆိုခ်က္ (၃) ခ်က္ကို ခ်က္ခ်င္း သေဘာတူညီခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို အသက္ဆံုးရံႈးရန္ ၾကံစည္ခြင့္ျပဳမည္မဟုတ္ဘဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္ကို သတ္ေသမႈ မျပဳလုပ္မွသာလွ်င္ ေတာင္းဆိုခ်က္ (၃) ခ်က္ကို သေဘာတူမည္ဟု အေပးအယူျပဳသည္။ ေလယာဥ္မွဴးကလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai ႏွင့္ သေဘာထား တူသည္။ မိမိကိုယ္ကို သတ္ေသျခင္းကဲ့သို႔ေသာ အသံုးမဝင္သည့္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ဳိး မျပဳလုပ္ရန္ ေျဖာင္းဖ်သည္။ ရဲသီဟႏွင့္ ေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေသေၾကာင္းၾကံရန္ အၾကံအစည္ကို လက္ေလ်ာ့ခဲ့ၾကသည္။
ေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ သူ၏ တြဲဖက္ေလယာဥ္မွဴးတို႔အား ဤခရီးစဥ္အတြက္ ခြင့္လႊတ္ပါရန္ ေတာင္းပန္စကားဆုိကာ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးေနာက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai ႏွင့္ လိုက္ပါခဲ့သည္။ သူက ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေလဆိပ္​မွ မနက္ (၄) နာရီခန္႔တြင္ ေခၚေဆာင္သြားသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ႏိုင္ငံေရး ခိုလံႈခြင့္ ကဲ့သုိ႔ ထိုင္းအစိုးရ ထံမွ တစ္စံုတစ္ရာ ေတာင္းဆိုမႈ မျပဳခဲ့ေခ်။ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ထုိင္း အာဏာပိုင္မ်ားထံ ေတာင္းဆုိျခင္း၊ ေမးျမန္းျခင္း တစ္စံုတစ္ရာ မျပဳဘဲ အလြယ္တကူ အဖမ္းခံခဲ့သည္။
(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ Thienchai က သူ၏ သ​ေဘာတူညီမႈကို ခ်ဳိးဖ်က္ကာ ျမန္မာေလယာဥ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေအာက္တိုဘာ (၇) ရက္ေန႔တြင္ ျပန္လည္ေပးအပ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေနာင္အခါ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပန္ဆံုေတြ႕ျဖစ္ခ်ိန္တြင္ သူ႔ကို ေစာဒက မတက္ခဲ့ပါ။)
ဤသည္မွာ လြန္ခဲ့ေသာ (၂၉) ႏွစ္က အျဖစ္အပ်က္ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ ေက်ာ္ၾကားရန္မဟုတ္။ ျမန္မာတမ်ဳိးသားလံုးကုိယ္စား အာဏာသိမ္း စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ျခင္းဟု ခံယူသည္။ စစ္အာဏာရွင္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုကၡမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာက သတိျပဳမိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး အၾကမ္းမဖက္ေသာ ႏိုင္ငံေရး ႀကဳိးပမ္းမႈ တစ္ခုဟု ယေန႔တုိင္ ယံုၾကည္ပါသည္။
ေလယာဥ္ အပိုင္စီးခ်ိန္တြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္ အသက္ (၂၀) သာရိွေသးသည္။ မဆလ အစုိးရ၏ တံခါးပိတ္၀ါဒေအာက္ တစ္ဘဝလံုး ရွင္သန္ခဲ့ရ ေသာေၾကာင့္ ျပင္ပကမၻာမွ အသိပညာ ဗဟုသုတမ်ားႏွင့္ ကင္းကြာခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္ မည္သည့္ အက်ဳိးဆက္မ်ား ေပၚေပါက္လာမည္ကို မွန္ကန္စြာ ခန္႔မွန္းႏုိင္စြမ္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း ၀န္ခံပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ရဲသီဟ သည္ ေတာ္ဝင္ထုိင္းတရားရံုးမွ မတ္လ (၂၁) ရက္ (၁၉၉၀) ခုႏွစ္တြင္ ေထာင္ဒဏ္ ေျခာက္ႏွစ္ ခ်မွတ္ခံခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ ဤျဖစ္စဥ္တြင္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ အၾကမ္းမဖက္ေသာ သေဘာသဘာဝ တို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ အျပစ္ဒဏ္ကို တစ္ဝက္ေလ်ာ့ခ်ေပးခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ထိုင္း တရားရံုးမွ ႏိုင္ငံေရး အရ ထိန္းသိမ္းခံရသူအေနျဖင့္ (၃) ႏွစ္သာ ေနထိုင္ေစရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေတာ္ဝင္ထိုင္း ရဲတပ္ဖြဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေရးေက်ာင္း၏ အထူး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး စင္တာ (SDC) တြင္ ထိန္းသိမ္း ထားရိွခဲ့ျပီး ပံုမွန္ ေထာင္သားမ်ားႏွင့္ ခြဲျခားထားခဲ့သည္။ ထိုင္းမိဘုရား၏ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ျဖင့္ ၾသဂုတ္ (၁၉၉၂) တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။
ကြ်န္ေတာ့္ကို ဤျဖစ္စဥ္တြင္ ရဲရင့္ဟု သိရိွခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္သည္ မိမိဘာသာ သုိသိုသိပ္သိပ္ သာ ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး ကြ်န္ေတာ့္အမည္ကို ရဲရင့္ဟု အလြန္ သံုးခဲသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ပံုမွန္ ၈၈ ဒီမိုကေရစီ အေရး လႈပ္ရွားသူ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ခံရသူတစ္ဦး အေနျဖင့္သာ ေနထိုင္လိုသည္။ ၈၈ ဒီမိုကေရစီအေရး လႈပ္ရွားသူ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ခံရသူမ်ားႏွင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား အေပါင္းပါမ်ားနည္းတူသာ ျဖစ္လိုသည္။
UNHCR (ထိုင္းႏိုင္ငံ ရံုးခြဲ) က ဘန္ေကာက္တြင္ ၁၉၉၅ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၉၅ ၌ ကြ်န္ေတာ့္ကို Person of Concern အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ UNHCR ဒုကၡသည္ အမွတ္မွာ NI-8000 ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ့္ကို ထုိင္းအစိုးရမွ တာဝန္ယူူ ဖြင့္ လင့္ ထားျပီး UNHCR မွ ေထာက္ပံ့ ထား သည့္ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားစခန္းလံုျခံဳေသာ ဧရိယာဟု ေခၚ ေသာ (Burmese Student Safe Area) ဒုကၡ သည္ စခန္း သို ့ ဝင္ ေရာက္ ေစခဲ့ ျပီး အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု သို ့ ပညာ ေတာ္ သင္ေစလြတ္ျခင္း၊   အေရြး ခံ ခဲ့ ရပါသည္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ၏ (USIA) မွ တာဝန္ယူကာ ၁၉၉၆ ၾသဂုတ္ ၁၆ ရက္တြင္ USA သုိ႔ တရာဝင္ ပညာေတာ္ သင္ ပို႔ေဆာင္ခံခဲ့ရသည္။
USIA မွ အာမခံေပး ျပီး ႏိုင္ငံေရး ခိုလံႈခြင့္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေသာ္လည္း အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ေနထိုင္ခြင့္ကို ပယ္ခ်ခံရ သည္။ ၎ေနာက္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ခိုလံႈခြင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား (INS) ၏ (၁၉၉၇) တစ္လခန္႔ ထိန္းသိမ္းျခင္းကုိ ခံခဲ့ရသည္။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု INS မွ လြတ္ေပး လိုက္ ေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္ကို အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ဆက္လက္ ေနထိုင္ရန္ ခြင့္ျပဳခဲ့ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ US တကၠသိုလ္ တြင္ ကြ်န္ေတာ္၏ တကၠသုိလ္ပညာေရးကုိ ဆက္လက္သင္ယူခြင့္ ရခဲ့ ေသာ္လည္း အေမရိကားတြင္ တိက်  ေရရာေသာ တရားဝင္ ေနထိုင္ခြင့္မ်ဳိး မရ ရွိခဲ့ပါ။
ကြ်န္ေတာ့္ကို US  INS အဖြဲ ့ မွ ၂၀၀၂ ဇူလိုင္ ၁၂ တြင္  ေနာက္ ထပ့္ တခါ  ျပန္လည္ဖမ္းဆီးခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ သည္ ဒုတိယဘြဲ႕ အတြက္ ပညာသင္ၾကားရင္း အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးမွ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ အက်ဥ္းခ်ခံရၿပီး USA ရိွ ေထာင္အေတာ္မ်ားမ်ား သို ့ ပို ့ေဆာင္ ခ်ဳပ့္ေနာင္ျခင္း ခံ ခဲ့ရ ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ သည္ US ၌ ေနထိုင္ စဥ္ ကာလ မ်ား တြင္ အေမရိကန္ ဥပေဒ မ်ား ကို တစ္စံုတစ္ရာ ခ်ိဳး ေဖါက္ခဲ့ ျခင္း ရာဇဝတ္မႈ မွတ္တမ္းမရွိေခ်။ ကြ်န္ေတာ့္ကို နာခံလိုက္နာရန္ အလြန္တင္းက်ပ္ေသာ အေျခအေနမ်ား စဥ္းကမ္း ခ်က္မ ်ား သတ္မွတ္ေပးၿပီး အက်ဥ္းခ်ထားရာမွ လႊတ္ေပးခဲ့သည္။ ထိုသို ့ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ အဖြဲ ့စည္း မ်ား မွ လိုက္နာရန္ သတ္မွတ္ေပးေသာ စဥ္းကမ္း ခ်က္မ်ား၊  အေျခအေနမ်ားအတြင္း တြင္ လိုက္နာ  ေနထိုင္ ပါေသာ္ လည္း  US အာဏာပိုင္မ်ားကလည္း ကြ်န္ေတာ့္ကို တစ္နည္းနည္းျဖင့္ မူလတိုင္းျပည္သို ့ ျပန္ပို ့ ရန္ ႏွင့္ တျခားသူမ်ားကဲ့သို ့  တရားဝင္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး ဥပေဒ ေဘာင္ တြင္းမွ ရရွိႏိုင္ေသာ အေျခခံ အခြင့္ ေရးမ်ား အေနျဖင့္ ေတာင္ လြတ္လပ့္ ေအးခ်မ္းစြာသြားလာ လွဳပ့္ရွား  ေနထိုင္ ခြင့္မျပဳခဲ့ ပါ။ 
ထို႔ေၾကာင့္
၁) ကြ်န္ေတာ့္တြင္ US ၌ တစ္စံုတစ္ရာ ေလးနက္ေသာ တရားဝင္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး အဆင့္ လံုးဝမရိွ။
၂) ကြ်န္ေတာ့္တြင္ US ၌ ျပည္တြင္း( ခြင့္ ျပဳ ကန္ ့သတ္ နယ္ ေျမမ်ား မွ အပ)၊  ျပည္ပခရီးသြားခြင့္ လံုးဝ မရိွ။
၃) ကြ်န္ေတာ့္တြင္ US ၌ ေရႊ႕ေျပာင္းဒုကၡသည္အ ျဖစ္ခံယူ ခြင့္ အခြင့္အေရး လံုးဝမရိွ။
၄) ကြ်န္ေတာ့္တြင္ US ၌ တိက် ခိုင္မာသည့္ ဘဝ ရပ့္ တည္မူ ့ အေျခ အေနတခု ့(သို ့) အေျဖ တစ္ခုရရန္ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္ေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လံုးဝ မရိွေခ်။
US လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးမွ ခ်မွတ္ေသာ  ျပစ္ဒဏ္မွ ေနာက္ ဆံုး အၾကိမ္ လႊတ္ေပးၿပီးေနာက္တြင္၊  ကြ်န္ေတာ္သည္ လႊတ္ေပးလိုက္ ျပန္ဖမ္းလိုက္ စိတ္ပ်က္ စရာ သံသရာကို အဆံုးသတ္ ႏိုင္ ရန္ အတြက္ ကေနဒါသို႔ သူငယ္ခ်င္းအခ်ဳိ႕၏ ကူညီ ေထာက္ပံ့မႈျဖင့္ ကေနဒါ နယ္စပ့္ ကို တရားမဝင္ ျဖတ္ ေက်ာ္ ဝင္ေရာက္ ခဲ့သည္။ ဒုကၡသည္ ကာကြယ္ေရးေခါင္းစဥ္ ေအာက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကေနဒါ၌ ၂၀၀၃ ႏိုဝင္ဘာ ၂၈ မွစ၍ ခုိလႈံေနခြင့္ ရခ့ဲ၏။
( US သို႔ တကၠသိုလ္​ တတ္​ခြင္​့ရရန္​ USIA မွ စီစဥ္ ေပးလာ ေသာ သူတို ့၏ စီစဥ္တခု ့​ သာျဖစ္​ၿပီး မိမိမွ ​ေလ်ွာက္​ထားခဲ့ျခင္​း မ႐ွိခဲ့ပါ ။ တကၠသိုလ္​ တတ္​​ေနစဥ္​ ၂၀၀၁ စက္​တင္​ဘာ ၁၁ ရက္​တြင္​ အ​ေမရိကန္​ႏိုင္​ငံက World Trade Center ကို ​ေလယာဥ္​ ျပန္​​ေပးသမားမ်ားက ျပန္ေပးဆြဲ ကာ အၾကမ္းဖက္ တိုက္​ခိုက္​လိုက္​တဲ့ အက်ိဳးဆက္​​ေၾကာင္​့ US INS က ကြၽန္​​ေတာ္​ကို US တြင္​ ​ေနထိုင္​ခြင္​့​ေပးရန္​ ဥပ​ေဒ​ေၾကာင္း ​အရ လုပ္​​ေဆာင္​​ေပးရန္မည္သို ့မွ ​ မျဖစ္​ႏိုင္​​ေတာ့ပါ။ )
ကေနဒါႏိုင္ငံ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး အာဏာပိုင္မ်ားထံ ဒုကၡသည္ကာကြယ္ေရး ေလွ်ာက္လႊာကို ၂၀၀၃ ဒီဇင္ဘာ (၄) ရက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ တရားဝင္တင္ခဲ့ ပါ သည္။ တရား မဝင္ နယ္စပ့္ ျဖတ္ ေက်ာ္ ဝင္ေရာက္ လာမူ ့ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ကေနဒါ ႏိုင္ငံတြင္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးက (၂) လ ထိန္းသိမ္းထားခဲ့ပါ သည္။ ကံ မေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္၏ ဒုကၡသည္ ကာကြယ္ေရး ေလွ်ာက္လႊာတင္မႈကို ( ဒုကၡသည္ အျဖစ္ ေလွ်ာက္ ထား မွ ု ကို ) ကေနဒါႏိုင္ငံ၏ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ဒုကၡသည္မ်ား ဘုတ္အဖြဲ႕ (IRB) မွ ပယ္ခ်ျခင္း ခံခဲ့ရ ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို သူူတို ့ လိုက္ နာ ေစလို ေသာ အခ်ိဳ႕အေျခအေနမ်ားအား နာခံလိုက္နာရန္ သတ္မွတ္ေပး ၿပီး အက်ဥ္း ခ် ထား ရာ မွ လႊတ္ေပးခဲ့ပါ သည္။ က်ေနာ့္ ကို သူတို ့ လိုက္ နာ လုပ့္ ေဆာင္ ေစလို ေသာ တခ်ိဳ ့ ကန္ ့သန္ ့ ခ်က္မ်ားမွာ ၊  ဥပမာ- လစဥ္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးရံုးမွ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦး ထံ သို ့ တလတၾကိမ္ သတ္မွတ္ ရက္ တြင္ မပ်က္ မကြက္ အစီရင္ခံရၿပီး ပညာ သင္ၾကားျခင္း (သို႔) ေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈမ်ား ရယူျခင္း (ေက ်ာင္း တက္ခြင့္ ) ကို ခြင့္မျပဳ ပါ။ ဤ ျပ႒ာန္းထားေသာ အေျခအေနမ်ား ဟာ  ယခုထက္တိုင္ ကြ်န္ေတာ္၏ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး ကိစၥရပ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသး ျပီး ယေန ့ တိုင္ ဆက္လက္ ေဆာင္ ရြက္ ေပး ေန ရပါ သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ သူတို ့ေတာင္း ဆို ထား သည့္ ဤအစီအစဥ္မ်ားကို မခ်ဳိးေဖာက္ခဲ့ပါ။
ကေနဒါ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး မွ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္ (PRRA) အရာရိွက (အရင္ စစ္ တပ့္ ဘက္က အစိုး ရ လက္ထက္ ေတြ မွာ ) ကြ်န္ေတာ့္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္လႊတ္ပါက ႏိွပ္စက္ညႇင္းပန္းမႈ ခံရႏိုင္ဖြယ္ရိွေသာ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳ ကာ လက္ခံ ထား ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္၏ ဒုကၡသည္ကာကြယ္ေရး ေလွ်ာက္လႊာအတြက္ ေနာက္ဆံုး ဆံုး ျဖတ္ခ်က္ကို ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈႏွင့္ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး၊ ကေနဒါ (CIC) အဆင့္ျမင့္ အႀကီးတန္း၊ ကေနဒါ လူဝင္မႈ ၾကီးၾကပ္ေရး အရာရိွမ်ားက ဆိုင္းငံ့ထားခဲ့သည္။
ထို ့ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ့္တြင္ ကေနဒါႏိုင္ငံ၌ ၾကီး ေလး ေသာ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ျပစ္မွ ု အေနထား  မရိွေသာ ေၾကာင့္  CIC  အဖြဲ ့က ယာယီအလုပ္လုပ္ပိုင္ခြင့္အတြက္ ေလွ်ာက္ ထားေသာ ကြ်န္ေတာ့္ ေလွ်ာက္လႊာကို ၂၀၀၇ ခု ့ႏွစ္ တြင္ စတင္ျပီး အတည္ျပဳ ေပးခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ ယာယီ အလုပ္လုပ္ခြင့္ေလွ်ာက္လႊာကို အသစ္ တဖန္ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ လႊာ တင္ခဲ့ ရပါသည္။ မည္သို႔ပင္ ခက္ခဲသည္ျဖစ္ေစ ကြ်န္ေတာ္သည္ အေကာင္းျမင္ရန္ ႀကဳိးစားခဲ့ပါသည္​။
ယၡဳ ့ အခ်ိန္တြင္ ျမန္မာျပည္ တြင္ လူထု က ေရြး ေကာက္ တင္ ေျမာက္ ထားေသာ NLD အစိုး ရ တက္ ေနျပီ ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္ ့ ကို ျပန္ ပို ့ပါကအႏၱရာယ္ ကင္းစြာ ျဖစ္  ျပန္ ပို ့လို ့ရ ႏိုင္ ျပီဟု ယူဆလာကာ  ျပန္ ပို ့ရန္ က်ိဳး စားေန ၾကျပီျဖစ္ သည္။
--------------------------------------------------------------------------------------------

သူ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ထုိင္နယ္စပ္ကုိ ေတာခုိသြားခဲ့ကတည္းက ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ နီးပါး ဘယ္ႏုိင္ငံမွာမွ တရား၀င္ ေနထုိင္ခြင့္မရခဲ့တဲ့ အတြက္ လူသားတေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္ႏုိင္ငံမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ တရား၀င္ ေနထုိင္ခြင့္ ရခ်င္တယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
“က်ေနာ့္အေနနဲ႔ကလည္း ၁၉၈၈ကစၿပီးေတာ့ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာမွ တရား၀င္ ေနထုိင္ခြင့္မရွိခဲ့ဘူး ဆိုေတာ့ မွတ္ပံုတင္ကတ္ေလးေတာ့ က်ေနာ္လည္း တကယ္လိုခ်င္ပါတယ္။ထိုင္းႏိုင္ငံပဲေပးေပး၊ ျမန္မာပဲ ေပးေပး၊ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုပဲ ေပးေပး ၊ ကေနဒါက ပဲ ေပးေပး။ လက္ရွိကေတာ့ က်ေနာ္က ကေနဒါေရာက္ေနတာ့ ကေနဒါအစိုးရအေနနဲ႕ေတာ့ တရား၀င္ ေနထုိင္ခြင့္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုလူသားတေယာက္အျဖစ္နဲ႔ က်ေနာ္ေတာ္ေတာ္၀မ္းသာမိမွာပါ။”
ကိုသန္းစိုး (ခ) ရဲ ရင့္

No comments: