Saturday, April 8, 2017

"သူေတာင္းစား နဲ႔ ဘုန္းႀကီး "


ဆရာေတာ္အစဥ္အဆက္က ေျပာျပခဲ႔တဲ႔ ဓမၼပံု ဝတၱဳေလးတစ္ပုဒ္ကို အရင္ေျပာရေအာင္ပါ ။
တစ္ခါတုန္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကို သူေတာင္းစားတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္ ။
ေက်ာင္းေပၚေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးကို အသင့္ေတြ႔တာနဲ႔ . .

"ဘုန္းႀကီးဘုရား , ဆြမ္းက်န္ေလးမ်ားရွိရင္ စြန္႔ပါ ဘုရား"
ဒီေတာ့ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးက. . .
"မင္းမွာ ေျခ,လက္ အေကာင္းႀကီး ,ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လုပ္စားပါလား ? ဘာျဖစ္လို႔ ေတာင္းစားေနရတာလဲ ? သြား မေပးနိုင္ဘူး , အခု ဆင္းသြား " လို႔ ခပ္ေငါက္ေငါက္ေလး ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။
သူေတာင္းစားက ခ်က္ခ်င္းမဆင္းေသးဘဲ လက္အုပ္ကေလး ခ်ီၿပီး. .
"ဘုန္းႀကီးဘုရား , တပည့္ေတာ္ အခုပဲ ဆင္းပါ့မယ္ ဘုရား ၊ မဆင္းခင္ လကၤာေလးနဲ႔ ကန္ေတာ့ျပီး ဆင္းပါရေစဘုရား"
ဘုန္းႀကီးကလည္း ဆြမ္းစားခါနီးေနျပီဆိုေတာ့ " မင္းကန္ေတာ့မွာျဖင့္ ျမန္ျမန္ကန္ေတာ့ , ကန္ေတာ့ျပီးရင္ ဆင္းေတာ့" လို႔ ခပ္မာမာေလး ထပ္ေျပာလိုက္တယ္ ။
သူေတာင္းစားလည္း ေစာင့္ေၾကာင့္ကေလးထိုင္ ၊ လက္အုပ္ကေလး ခ်ီၿပီး . . .
-ေရွးကေကာင္းလို႔ ခုေကာင္းပါသည္ ၊
-ခုေကာင္းရင္ ေနာင္ေကာင္းပါလိမ့္မည္ ၊
-ေရွးကမေကာင္းလို႔ ခုမေကာင္းပါသည္ ၊
-ခုမေကာင္းရင္ ေနာင္မေကာင္းပါလိမ့္မည္။"
လို႔ ဆိုျပီး ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္ ။ ကန္ေတာ့ျပီး ျပန္ဆင္းမယ္လည္း လုပ္ေရာ ဘုန္းႀကီးက. .
" ဟဲ႔ . . ကိုရင္ လာစမ္း ၊ ဟိုျပင္ထားတဲ႔ ဆြမ္းအုပ္ ထဲက တစ္ေယာက္စာ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ထည့္ေပးလိုက္" လို႔ ေျပာလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။
သူေတာင္းစားလည္း ဆြမ္းထုပ္ရသြားေတာ့ ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ ေက်ာင္းေပၚက ဆင္းသြားပါတယ္ ။
------------------------------------------------
သူေတာင္းစား ဆိုသြားတဲ႔ လကၤာေလးက သိပ္ကို တာသြားတာပါ ။ ဒီလကၤာေလးကို အေျခခံၿပီး အေတြးေလးခ်က္ ေတြးလို႔ ရပါတယ္ ။
ေရွးက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ျပဳခဲ႔လို႔ အခုဘဝ ေကာင္းေနတယ္ ။ ခုဘဝ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ဆက္ျပဳေနရင္ ေနာင္ဘဝလည္း ဆက္ေကာင္း ေနဦးမယ္ ။
ေရွးက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ မျပဳခဲ႔လို႔ အခုဘဝ မေကာင္းဘူး ။ ခုဘဝ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ဆင့္ကာဆင့္ကာ ျပဳေနရင္ ေနာင္ဘဝ ေကာင္းမွာပဲ ။
စိတ္ေနစိတ္ထားဘက္ လွည့္ေတြးမယ္ ဆိုရင္လည္း ေရွးဘဝ စိတ္ထားေကာင္းလို႔ ခုဘဝ ေကာင္းေနတယ္ ။ ခုဘဝ စိတ္ထား မေကာင္းရင္ ေနာင္ဘဝ မေကာင္းဦးမွာပဲ ။
အေတြးေလးခ်က္က ဆင့္ပြား ထြက္လာတာပါ ။
---------------------------------------------
လူဆိုတာ သူ႔ကံနဲ႔သူ ၊ ကိုယ့္ကံနဲ႔ကိုယ္ပါ ။
ဥပမာ . . .ဌာန ၊ ရံုး ၊ ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ ကိုယ့္ထက္ သာေနတဲ႔လူ ဆိုတာ ရွိေနတတ္ပါတယ္ ။
တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္ထက္ သာေနတဲ႔ သူတပါးရဲ႕ ကံကို အားက်ရမွာပါ ။ မနာလိုရမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ မနာလိုတဲ႔စိတ္ ျဖစ္ေနတာဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အေတြးအေခၚ မွားေနတာပါ ။
ကိုယ့္ထက္သာတဲ႔လူနဲ႔ေတြ႔တဲ႔အခါ ႏွလံုးသြင္း မွန္ဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္ ။ ႏွလံုးသြင္းမွားရင္ နစ္သထက္ နစ္သြားပါလိမ့္မယ္ ။
ႏွလံုးသြင္းမွန္ဖို႔ကေတာ့ သိပ္မခက္လွပါဘူး ။ အထက္က လကၤာေလးကို ျပန္အာရံုျပဳ လိုက္ရံုပါပဲ ။
----------------------------------------------
"ေၾသာ္. . . သူက ေရွးကေကာင္းလို႔ ခုေကာင္းေနတာ ၊ ငါက ေရွးက မေကာင္းလို႔ ခု မေကာင္းေနရတာ ။ သူ႔လို ေကာင္းေအာင္ ခုဘဝမွာေတာ့ ေကာင္းေအာင္ပဲေနမယ္ ။ " လို႔ ႏွလံုးသြင္းျပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ဆင့္ကာ ဆင့္ကာ ျပဳေနဖို႔ပါပဲ ။
ကုသိုလ္ဆိုလို႔ ေက်ာင္းႀကီးေတြ ေဆာက္လွဴမွ ကုသိုလ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး ။
မနက္အိပ္ယာထတာနဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္ေလးပြား ၊ ေမတၱာေလးပြား ၊ ဝိပႆနာေလး ပြားေနလိုက္ ရင္လည္း ပိုက္ဆံမကုန္ဘဲ ကုသိုလ္ ျဖစ္ေနတာပါ ။
ေနာက္ငါးပါးသီလကို ေန႔စဥ္အထူး ေစာင့္ထိန္းျပီး ရွစ္ရက္ , ဆယ့္ငါးရက္ ဥပုသ္ေန႔ ေတြမွာလည္း ရွစ္ပါးသီလ , ကိုးပါးသီလေတြကို ဝတ္တစ္ခုလို ေစာင့္ထိန္းသြားမယ္ ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ကိုလည္း ျမင့္ျမတ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ သြားမယ္ဆိုရင္ မၾကာခင္အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ေမ်ွာ္လင့္တဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ရလာမွာပါ ။
-------------------------------------------
ေနာက္တစ္ခု သတိရတာ ေျပာရရင္ စာထဲမွာ အဆင့္ေလးဆင့္ ျပထားတယ္ ။
ပထမအဆင့္က ဗဟုသုတျဖစ္ေအာင္ တရားနာပါ ။
ဒုတိယအဆင့္က ဖတ္ထားတဲ႔ တရားထဲ စာထဲက ေဆာင္သင့္ေဆာင္ထိုက္တာကို ေဆာင္ထားပါတဲ႔ ။
တတိယအဆင့္က ေဆာင္ထားတဲ႔တရားထဲက ႀကံစည္စဥ္းစားပါတဲ႔ ။
စတုတၳအဆင့္က ႀကံစည္စဥ္းစားရံုတင္ ရပ္မထားဘဲ လက္ေတြ႔အသံုးခ်ပါတဲ႔ ။
လူဆိုတာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထဲ ရပ္တည္လို႔ မရတာ ဆိုေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုတာ ေသသည္အထိ ရွိေနမွာပါပဲ ။ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အမွီျပဳၿပီး ခံစားခ်က္ မ်ိဳးစံု ဝင္လာမွာပါပဲ ။
ပတ္ဝန္းက်င္ကို မွီၿပီး ခံစားခ်က္ ဝင္လာရင္ ႏွလံုးသြင္း မွန္ဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္ ။
ဘာပဲေျပာေျပာ ကိုယ့္ထက္သာတဲ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔ ႀကံဳၿပီး မနာလိုစိတ္ ဝင္ခဲ႔ရင္ေတာ့ ေအာက္ပါလကၤာေလးကို တိုးတိုးေလးသာ ရြတ္ၾကည့္လိုက္ပါေတာ့. . .။
ေရွးကေကာင္းလို႔ ခုေကာင္းပါသည္
ခုေကာင္းရင္ ေနာင္ေကာင္းပါလိမ့္မည္
ေရွးကမေကာင္းလို႔ ခုမေကာင္းပါသည္
ခုမေကာင္းရင္ ေနာင္မေကာင္းပါလိမ့္မည္
------------------------
က်မ္းကိုး
သဗၺမဂၤလဓမၼေဒသနာ ( အရွင္ဝါသဝါဘိဝံသ)
ရေဝႏြယ္-အင္းမ (အေတြးမ်ားနွင့္ မိတ္ဖြဲ႔ျခင္း )
( စာ-၂၃-၂၈ )
Credit - ဓမၼ ႏွစ္သက္သူ

No comments: