Saturday, September 23, 2017

က်ေနာ္ ျဖတ္သန္းေတြ႕ၾကံဳခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္ မ်ားစြာထဲမွ ႐ိုဟင္ဂ်ာ ဥကၠဌ ဆိုသူရဲ႕ မက္လံုးေပးစည္းရံုးခဲ့တဲ့ သမိုင္းကို ေရးသားတင္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ..အခု စစ္အဏာရွင္လက္ထက္ ေထာက္လွမ္းေရး အာဏာရွိတန္ခိုးထြားစဥ္ကာလ ကက်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အခ်စ္ေတာ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫႊန္႔က က်ေနာ့္ကို မက္လံုးေပးစည္းရံုးခဲ့တဲ့အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခုကို အားလံုးသိႏိုင္ေအာင္ ေရးသားတင္ျပလိုက္ပါတယ္..
အခ်ိန္က ၁၉၉၄ ႏွစ္ဝက္ေလာက္မွာ ရက္အတိအက်ကိုေတာ့မမွတ္မိေတာ့ပါ က်ေနာ္ဟာ ေအဘီမွာေရာ ဒီေအဘီ မွာပါ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ျခင္း မရွိေတာ့ပါ ..မိသားစုႏွင့္အတူ ဘန္ေကာက္ မွာေနထိုင္ေနတဲ့အခိ်န္မွာ ရပ္တည္ေရးအတြက္အေတာ္ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ကာလပါ ..ဘာၾကာင့္လဲဆိုရင္ ထိုင္းရဲက က်ေနာ္တို႔ မိသားစုကို တရားမဝင္ေနထိုင္မႈနဲ႔ ဖမ္းၿပီး IDC လို႔ေခၚတဲ့ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးေထာင္မွာ ၃ လ ေက်ာ္ေနထိုင္ခဲ့ရၿပီး..ျပန္ထြက္လာၿပီးေနာက္ သားက ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ သမီးက ကိုယ္ဝန္ငါးလေက်ာ္ နဲ႔ ရပ္တည္ေနထိုင္ေရးအတြက္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ေတြ႕ၾကံဳေနတဲကာလမွာ ဘန္ေကာက္မွာရွိတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ ရဲေဘာ္ ရဲဘက္မ်ားက တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေဖးမ ကူညီလို႔ မျပည့္စံုေသာ္ျငား ရပ္တည္ႏိုင္ပါတယ္ ဒီအတြက္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားကို အၿမဲထာဝရေက်းဇူးတင္ လွ်က္ပါ..
ဒီလိုေနထိုင္ေနရင္း တေန႔မွာ UN ကဖြင့္ထားတဲ့ စူထီးစန္ ရံုးေလးမွာ က်ေနာ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္မသိတဲ့ လူစိမ္းတစ္ေယာက္က ကိုသန္းဝင္း ဟုတ္ပါလား ဟုေမးပါတယ္ က်ေနာ္က ဟုတ္ပါတယ္လို႔ေျဖၿပီး သူက စာရြက္တခုထုတ္ေပးၿပီး ျမန္မာစစ္သံရံုးက ေတြ႕ခ်င္ပါတယ္ က်ေနာ့္ကို ဒီစာကို ေပးခိုင္းလိုက္ပါတယ္ ..လို႔ေျပာပါတယ္ ဒီစာကိုဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ကိုသန္းဝင္းကို က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ တာဝန္ ရွိသူမွ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္ စိတ္ဝင္စားခဲ့ရင္ Regency ဟိုတယ္ လိပ္စာကိုေရးထားၿပီ ေန႔လည္ ၂နာရီမွာေတြ႕မယ္ ဆိုၿပီး ဟိုတယ္လိပ္စာကို ေရးထားၿပီး ဆက္သြယ္ရမဲ့ cellphone နံပါတ္ကိုပါေရးထားၿပီ..ေအာက္ မွာ ဗိုလ္မႉးလွမင္း ဒုစစ္သံမႉး လို႔ေရးထားပါတယ္..ဒီစာကိုဖတ္ၿပီး သူတို႔ဘာကိုေဆြးေႏြးခ်င္သလဲဆိုတာ က်ေနာ္စိတ္ဝင္စားသြားပါတယ္..ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္စဥ္းစားတယ္ သြားရင္ေတာ့ က်ေနာ္တစ္ေယာက္တည္းသြားလို႔ မသင့္ေတာ္ဘူး သက္ေသရွိမွျဖစ္မယ္လို႔ စဥ္းစားမိၿပီးအဲဒီအခ်ိန္က က်ေနာ္နဲ႔ အတူေနတဲ့ ဦးေအာင္ခင္ ABSDF ဗဟိုေကာ္မတီဝင္ေဟာင္း..ႏွင့္ ခိုင္ေသာ္ေကာင္း ABSDF ရခိုင္ေဒသ .ခိုင္ေစာထြန္း (NUFA)ဗဟိုေကာ္မတီဝင္ေဟာင္းကိုတိုင္ပင္ၿပီး..အားလံုးေဆြးေႏြး
န္သေဘာတူေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္က သူတို႔ ကိုဖုန္းဆ က္ၿပီး ..ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈကိုသေဘာတူေၾကာင္း အေၾကာင္းျပန္လိုက္ပါတယ္ ..က်ေနာ္တို႔သြားမဲ့အခ်ိန္မွာ ခိုင္ေစာထြန္းက ေနမေကာင္းေသာေၾကာင့္ က်န္ခဲ့ၿပီး က်ေနာ္နဲ႔အတူ ဦးေအာင္ခင္၊ခိုင္ေသာ္ေကာင္းပဲ ပါခဲ့ပါတယ္..က်ေနာ္တို႔ ခ်ိန္းထားတဲ့အခ်ိန္ ဟိုတယ္ေရာက္ေတာ့ ဟိုတယ္ရဲ႕ Special Room မွာ ဆံုၾကပါတယ္ အဲဒီေရာက္မွ က်ေနာ္တို႔ကို အဓိက ေဆြးေႏြးမွာ ဗိုလ္မႉးႀကီးေက်ာ္သိန္း စစ္သံမႉး ျဖစ္ေၾကာင္း ဗိုလ္မႉးလွမင္းက မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္..ေဆြးေႏြးပြဲစတဲ့အခါ ဗိုလ္မႉးႀကီးေက်ာ္သိန္း က က်ေနာ့္ကို ဒီလိုေျပာပါတယ္..ကိုသန္းဝင္း ဟာ ျပည္တြင္း ရကသ ၊ABSDF ၊DAB ေတြမွာ တာဝန္ႀကီးႀကီး ထမ္းေဆာင္ခဲ့တာကို က်ေနာ္တို႔သိပါေၾကာင္း၊ အခု ကိုသန္းဝင္းတို႔ မိသားစု ဒုကၡေရာက္ေနတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ သိပါေၾကာင္း ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ေနတာကို တပ္မေတာ္အစိုးရက စိတ္မေကာင္းပါေၾကာင္း အထူူသျဖင့္ တပ္မေတာ္အစိုးရရဲ႕ အတြင္းေရးမႉး ( ၁) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔ ကပို စိတ္မေကာင္းပါေၾကာင္း ဒါေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔ မွ ကိုသန္းဝင္း ကို ေစတနာထားစြာျဖင့္ တိုင္းျပည္အနာဂါတ္အတြက္ က်ေနာ္တို႔ တပ္မေတာ္အစိုးရနဲ႔ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ေစလိုေၾကာင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန႔္မွ တာဝန္ေပးေသာေၾကာင့္ သူ႔ကိုယ္စား ..က်ေနာ္ေဆြးေႏြးရတာျဖစ္ေၾကာင္း က်ေနာ္တို႔ Offer ကိုလက္ခံရင္ ကိုသန္းဝင္းကို ေလဆိပ္မွဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္ကိုယ္တိုင္ လာႀကိဳမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကိုသန္းဝင္း မိသားစု ေနထိုင္ရန္ တိုက္တစ္လံုး ကားတစ္စီး ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ႏိုင္ရန္ ကိုသန္းဝင္းလိုခ်င္တဲ့ေနရာ အကြက္ေတြကို ပါမစ္ခ်ေပးရန္ တာဝန္ယူေၾကာင္း က်ေနာ့္ကို ေဆြးေႏြးပါတယ္..
ဒါကို က်ေနာ္ကက်ေနာ္ဟာ ဒီတိုင္းျပည္ကို ဒီမိုကေရစီတိုင္းျပည္ျဖစ္ေအာင္ ကိ်ဳးစားတိုက္ပြဲဝင္ေနသူျဖစ္ေၾကာင္း ဒါကို ခင္ဗ်ားတို႔ တပ္မေတာ္အာဏာရွင္အစိုးရက ဘယ္လို က်ေနာ္တို႔ ရည္မွန္းတဲ့ ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ေအာင္လုပ္ေပးမလဲဆိုတာသိလိုေၾကာင္း ..တကယ္လို႔ ျပည္တြင္းကိုေရာက္ရင္ ဘယ္ေလာက္လြတ္လြပ္စြာလုပ္ခြင့္ရွိမလဲဆိုတာ သိခ်င္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ သူက တပ္မေတာ္အစိုးရ မွာ ေရရွည္ Plans ရွိပါေၾကာင္း အခုတိုင္းျပည္တည္ၿငိမ္မႈမရွိေသးေသာေၾကာင့္ ၿငိမ္ေအာင္ထိမ္းေနရေၾကာင္း ၿပီးရင္ ကိုသန္းဝင္းလိုခ်င္တဲ့ပန္းတိုင္ကို သြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း..ဒါေၾကာင့္ လက္တြဲလိုေၾကာင္း ေဆြးေႏြးပါတယ္..ဒါကိုက်ေနာ္က အခုအခ်ိန္မွာ ဆံုးျဖတ္လို႔မရႏိုင္ေသးေၾကာင္း ေနာက္တစ္ခါေတြ႕ရင္စဥ္းစားၿပီးဆံုးျဖတ္ေပးမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၿပီး သူတို႔က သေဘာတူေသာေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးပြဲၿပီးသြားခဲ့ပါတယ္ ..က်ေနာ့္အိမ္ကိုေရာက္ေတာ့ အခ်င္းခ်င္း သူတို႔ေျပာတာကို ေဆြးေႏြး သံုးသပ္ၾကပါတယ္..က်ေနာ့္မိန္းမ လည္းပါပါတယ္ ..ဦးေအာင္ခင္၊ ခိုင္ေစာထြန္း၊ခိုင္ေသာ္ေကာင္းတို႔က ဒီေထာက္လွမ္းေရးေတြကို ယံုလို႔မရေၾကာင္း ဘာမွလုပ္လို႔ရမွာမဟုတ္ေၾကာင္း..ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္..ဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ့္ဘဝအတြက္ မွတ္တမ္းတင္ရမွာက က်ေနာ့္ဘဝအေဖၚမြန္ က်ေနာ့္မိန္းမ မေဟသီရဲ႕ ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ခ်က္ပါ..သူကက်ေနာ္ကိုဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ အခုသူတို႔ကို သေဘာတူၿပီးျပည္တြင္းကို ဝင္သြားရင္ ေငြေၾကး အရဘဝအတြက္ လိုေလးေသးမရွိ အားလံုး အဆင္ေျပမယ္ဆိုတာ သူသိပါေၾကာင္း ဒါေပမဲ့ ရွင္ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ သမိုင္းကေတာ့ ေျမာင္းထဲေရာက္သြားမွာေသခ်ာေၾကာင္း က်မကေတာ့ က်မခင္ပြန္းကို ဒီလိုမျဖစ္ခံႏိုင္ေၾကာင္း..ဒါေၾကာင့္..ျဖစ္ေနတဲ့ဒုကၡကိုခါးစည္းခံၿပီး အေမရိကန္ကိုပဲသြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း သူ႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ကို ေပးပါတယ္..သူတို႔နဲ႔ေဆြးေႏြးၿပီး က်ေနာ္တစ္ေယာက္တည္း ထိုင္စဥ္းစားတယ္ သူတို႔က အခုလိုဘာေၾကာင့္လုပ္သလဲေပါ့..အႀကိမ္ႀကိမ္စဥ္းစားၾကည့္ပါတယ္ ..က်ေနာ္ေနာက္သူတို႔ဘာေၾကာင့္လုပ္တယ္ဆိုတာကို အေျဖရတယ္ အဲဒီအခ်ိန္က KIO ႏွင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ အဖဲြဲ႕အစည္းေတြက စစ္အစိုးရနဲ႔ သေဘာတူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူထားၾကၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လက္မခံပဲ တင္းခံေနတဲ့အခ်ိန္ မွာ ဒီေအဘီမွာတာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ့္ကို အခြင့္အေရးေတြ၊မက္လံုးေတြေပၿပီး ဒီေအဘီမေကာင္းေၾကာင္း ကို သူတို႔ဖက္ကရပ္ၿပီး ေျပာဖို႔ က်ေနာ့္ကို တည္ကစားမယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ အေျဖရခဲ့တယ္..ဒါေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ခါ သူတို႔ကိုခ်ိန္းၿပီး က်ေနာ္က Offer လုပ္တာကို ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ..ခင္ဗ်ားတို႔ စစ္အစိုးရ သြားမဲ့ လမ္းနဲ႔ က်ေနာ္သြားမယ့္လမ္းက တူႏိုင္မယ္ မထင္ေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း အေမရိကန္ကိုပဲသြားေတာ့မယ္ဟုဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေပးခဲ့ၿပီး ..ေဆြးေႏြးပြဲမွာ တိုက္ခဲ့တဲ့ ဘီယာအတြက္ တစ္သက္မေမ့ပါေၾကာင္းက်ေနာ္ ေနာက္ေျပာင္ေျပာခဲ့ၿပီ း လမ္းခြဲထြက္လာခဲ့ပါတယ္ ..အခု က်ေနာ္တို႔မိသားစု ဆံုးျဖတ္တဲ့အတိုင္း အေမရိကန္မွာ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ..က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့တိုင္းျပည္ကို က်ေနာ့္တို႔မိသားစုက တစ္ခါမွျပန္မေရာက္ေသးပါဘူး ..ဒါဟာ က်ေနာ့္သမိုင္းမွာေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုပါ...
အားလံုးကို ေလးစားစြာျဖင့္
သန္းဝင္း
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု
9/22/2017

No comments: