ျပည္ပေျမမွ ျမန္မာမ်ား
"သမိုင္းဆိုတာ နားလည္မႈေပး..ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ အႏုပညာ တခု မဟုတ္ပါ။ (ေအာင္မိုး၀င္း)"aug13,2010
ဘီဘီစီ ၿမန္မာ့အေရးကမၻာ့အေရးမွာ- (http://www.bbc.co.uk/burmese/interactivity/2010/08/100805_burmadebate6aug.shtml )၂၀၁၀- ၈လပိုင္း-၅ရက္ေန႕က ေဆြးေႏြးသြားတဲ့ ဆရာဦးဝင္းေဖ ရဲ႕စကားအသံုးအႏႈန္းေတြကို ေက်ာင္းသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စိတ္ပ်က္ႀကတယ္။ အထူးသၿဖင့္ ၁၉၉၆ ကာလ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္မွာ စာသင္ႀကားခဲ့ဖူးတ့ဲ ေက်ာင္းသားေတြ၊.....
သူတို႔က ၿပန္လည္တုန္႔ၿပန္ ၿငင္းခုန္ေစခ်င္တယ္။ ေထာက္ၿပႏိုင္တဲ့အၿဖစ္အပ်က္ေတြကို က်ေနာ္တို႔အာရံုမွာ ၿပန္ေဖၚႀကည့္ႀကတယ္။အေသးအဖြဲ ကိစၥေတြလို႔ထင္ရေပမယ့္ ဂႏၳဝင္ေတြ တာဝန္ရိွရိွေၿပာေစခ်င္လို႔ ၿပန္ေရးရတာပါ လို႔ ဆိုပါရေစ။ ဆရာဦးဝင္းေဖ အတြက္ပါ။
သမိုင္းဆိုတာ နားလည္မႈေပး ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ အႏုပညာ တခု မဟုတ္ပါ။
ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္းမွာ " တသသ" ဆိုတဲ့က႑တခုကိုမွတ္မိႀကလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ကဗ်ာဆရာ၊ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ တေယာက္ၿဖစ္တဲ့ "ပိုင္သ" က အဲ့ဒီ က႑ေလးမွာ သူၿဖတ္သန္းက်င္လည္ေနရတဲ့ ဘဝႏွစ္ခုကို ေဆြးေၿမ႕မႈတသမႈေတြ နဲ႔ စိ္တ္ဝင္စားဖြယ္တင္ၿပထားတယ္။သူက ကဗ်ာဆရာအၿဖစ္က်င္လည္ရတဲ့ ဘဝ ကို ေၿပာၿပတဲ့အခါ- ကဗ်ာဆရာ၊စာေရးဆရာေတြရဲ႕ဘဝေတြ က မေၿပလည္ရွာဘူး။ လူမႈအႀကပ္အတည္းေတြနဲ႔ၿပည္႔ေနေပမယ့္ ယံုႀကည္ခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ရင္၊ ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ မာနမေလ်ာ့ဘူး။ခိုင္ခိုင္မာမာရပ္တည္တယ္။
ဒါရိုက္တာအၿဖစ္ က်င္လည္ရတဲ့ေလာကမွာ မင္းသမီး၊မင္းသားေတြက ႏုရြလတ္ဆတ္ေနတယ္။ အဆင္ေၿပႀကတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က ကိုယ့္ရဲ႕ေအာင္ၿမင္မႈအတြက္ဆို အရာအားလံုးကို လဲပစ္ဖို႔ဝန္မေလးဘူး။ ဒူးေထာက္ဖို႔ ဝန္မေလးဘူး။မာနမရိွဘူး။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အရာေတြအတြက္ ဂုဏ္သိကၡာကို ေရာင္းစားဖို႔လည္း ဝန္မေလးဘူး။
ပိုင္သ က ဒါရိုက္တာအၿဖစ္က်င္လည္ေနရတဲ့ဘဝေတြထဲက ရုပ္ပံုေတြကို တသသ မၿဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဘဝေတြ မေၿပလည္ႀကေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ႕ယံုႀကည္ခ်က္ကို မာန္မေလ်ာ့ပဲ ဆက္လက္တူးေဖၚေနႀကတဲ့ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာေတြစုေဝးရာေနရာေလးကို လြမ္းဆြတ္မႈအၿပည့္နဲ႔ တသသၿဖစ္ေနခဲ့တယ္ လို႔ ဆိုတယ္။
ပိုင္သ ကို က်ေနာ္မရင္းႏွီးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တသသထဲမွာ ပြင့္လင္းစြာရင္ဖြင့္ထားတဲ့ သူ႔ရဲ႕အၿမင္ကို သေဘာက်ခဲ့တယ္။
(၁)
ေရာ့ဂ္ဂီတအဆိုေတာ္ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ရဲ႕ "မဟာ" စီးရီးကို မွတ္မိႀကမလားမသိဘူး။ စစ္အစိုးရက ၁၉၉၆ မွာသူ႔ကို အသံုးခ်ၿပီး ဝါဒၿဖန္႔သီခ်င္းေခြထုတ္ခဲ့တယ္။ တကၠသိုလ္နယ္ေၿမအတြင္းမွာရိွတဲ့ စားေသာက္ဆိုင္ေတြအားလံုးကို မဟာ စီးရီးေခြကို ဖြင့္ရမယ္လို႔ အစိုးရက တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ထုတ္ၿပန္ထားခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကလည္း ၿပန္ အားစမ္းခဲ့ပါတယ္။ "ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ရဲ႕မဟာသီခ်င္းဖြင့္တဲ့ဆိုင္ မီးရိႈ႕ခံရမယ္"........လို႔။
ၿဖစ္ခ်င္ေတာ့ တရက္မွာ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသို္လ္ ေက်ာင္းအဝင္မွာဖြင့္ထားတဲ့ " ဟယ္လို" လၻက္ရည္ဆိုင္မွာ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ရဲ႕မဟာသီခ်င္း ဖြင့္ေနသံကိုႀကားလိုက္ရတယ္။ အီးေဆာင္နဲ႔ ဒီေဆာင္မွာ ရိွတဲ့ေက်ာင္းသားေတြ ေအာက္ကိုဆင္းလာႀကတယ္။ ေနာက္-ဆိုင္ရွင္ကိုေမးတယ္။ ဒီသီခ်င္းေခြကိုဘယ္သူယူလာတာလဲ... လို႔။ ဆိုင္ရွင္က ဝိုင္းတဝိုင္းကို လက္ညိွဳးထိုးၿပတယ္။
ႀကည့္လိုက္ေတာ့ အင္ပါယာ ေတးဂီတမွာ တီးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ။။။ က်ေနာ္တို႔တေတြ အဲ့ဒီ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ေခြကို အုတ္နီခဲက်ိဳးနဲ႕ထု၊ ရုိက္ခြဲပစ္လိုက္ၿပီး၊ လကၻက္ရည္ဆိုင္ထဲကေန ထြက္သြားေပးဖို႔ ေၿပာခဲ့ႀကတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔နဲ႔က်ေနာ္တို႔တေတြ၊ တေယာက္ကို တေယာက္သိႀကတာပဲ။
က်ေနာ္တို႔လည္း ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္နဲ႔ကပ္တည္ရိွေနတဲ့ ဆရာေစာဘြဲ႔မွဴးအဖြဲ႔ အေၿခစိုက္ရာ ဘုရားေက်ာင္းမွာ ဂစ္တာသင္ႀကားေနသူေတြ၊
ဒါေပမယ့္ မူ ကိုေတာ့ အေလ်ာ့ေပးလို႔မရဘူး။ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ရဲ႕ မဟာေခြ ကို ဖြင့္တဲ့ဆိုင္ ျပႆနာတက္မယ္လို႔ ရာဇသံ ေပးထားၿပီးၿပီ။
ဒီ ရပ္တည္ခ်က္ကို ခ်ိဳးေဖာက္လာသူေတြအားလံုးကို တုန္႔ၿပန္ရမယ္ဆိုတာ အားလံုး ဆံုးၿဖတ္ၿပီးသား။ သူတို႔ကလည္း အစိုးရခိုင္းလို႔ ထုတ္ရတယ္ ဆိုတာသိေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ခံစားခ်က္၊ မူဝါဒကိုနားလည္ေပးဖို႔လုိမယ္။ သူတို႔နားလည္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔တေတြ၊ သူတို႔ကို လၻက္ရည္ဆိုင္ထဲက ေမာင္းထုတ္ခဲ့ေပမယ့္ သူတို႔နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ႀကားက ဆက္ဆံေရး ပ်က္မသြားခဲ့ပါဘူး။ ကင္န္တင္းမွာ ကိုမြန္းေအာင္ ရဲ႕ သီခ်င္းေတြေနရာယူလာခဲ့ဖူးတယ္။
(၂)
စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔ ခင္ေမာင္တိုး ေပါင္းထုတ္တဲ့ စီးရီးေခြေလးရိွပါတယ္။ အဲ့ဒီတုန္းက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ အားလံုးက ကိုခင္ေမာင္တိုးရဲ႕အၿခမ္းကိုသာ နားေထာင္ၿပီး ကိုထီးရဲ႕အၿခမ္းကို သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ႀကတယ္။ အဲ့ဒီကာလမွာ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္က စိုင္းထီးဆိုင္ကို သီခ်င္းမေပးေတာ့ပါဘူး။ အစိုးရဝါဒၿဖန္႔သီခ်င္းေတြေရးေနတဲ့ ၿမသန္းစံ ရဲ႕ သီခ်င္းကို စိုင္းထီးဆိုင္ ဆိုလိုက္မိလို႔ အဲ့သလို သပိတ္ေမွာက္တဲ့ ၿပႆနာေတြေပၚလာတာပါ။ စိုင္းထီးဆိုင္ ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို စစ္အစိုးရ က ကိုင္ထားၿပီး ဝါဒၿဖန္႔သီခ်င္းေတြ ဆိုခိုင္းခဲ့တယ္ ဆိုတာသိေပမယ့္ ..ကိုထီး ကို ခ်စ္ခင္ၿမတ္ႏိုးႀကေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔မွာလည္း လုပ္စရာရိွတာကို လုပ္ရပါတယ္။
(၃)
ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ နဲ႔ အႀကီးအက်ယ္ ဆက္ဆံေရးပ်က္ခဲ့သူက ရုပ္ရွင္မင္းသမီး စိုးၿမတ္သူဇာ ပါ။ စိုးၿမတ္သူဇာ က ေနာ္ရင္ေမႊး ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားနဲ႔ အကယ္ဒမီ ဆြတ္ခူးၿပီးခါစ။ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ ဆီကို ရုပ္ရွင္ကားရိုက္ဖို႔ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ေမတၱာေပါင္းကူးလက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေရွ႕မွာေရာက္လာတဲ့ စိုးၿမတ္သူဇာ ကို ေက်ာင္းသားတေယာက္က " အစိုးရကို ဖားလို႔ အကယ္ဒမီ ဆြတ္ခူးခဲ့တဲ့ စံုးမသူဇာ လာပါၿပီခင္ဗ်ာ" လို႔ ေအာ္ၿပီးလက္ခုပ္တီးလိုက္တယ္။ စိုးၿမတ္သူဇာ ကလည္း အင္မတန္ေမာက္မာသူလို႔ နာမည္ႀကီးသူေလ။ ဘယ္ၿငိမ္ခံေနမလဲ။ " ေက်ာင္းသားက ေက်ာင္းသားလိုမေနဘူး။ ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ကို တိုင္ပစ္အံုးးမယ္" ဆိုၿပီး ထြီ ထြမ္ လုပ္သြားခဲ့တယ္။ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထဲက ေရေႏြးခရား တီးသံေတြ၊ ေဒါသသံေတြလွ်ံက်လာတယ္။ ကင္န္တင္းမွာထိုင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသူေတြကအစ၊ ရိုက္ကြင္းဆီကိုလိုက္သြားႀကတယ္။ ရိုက္ကြင္းကိုခ်က္ခ်င္းသိမ္းပစ္ဖို႔ ေက်ာင္းသားေတြက အမိန္႔ေပးလိုက္တယ္။ ဆက္ေနရင္ၿပႆနာက မ်ားလာေတာ့မွာဆိုေတာ့ သူတို႔တေတြ ရိုက္ကြင္းသိမ္းၿပန္သြားရတယ္။
ၿပႆနာက မၿပီးေသးပါဘူး။ စိုးၿမတ္သူဇာ က စစ္ေထာက္လွမ္းေရးကို တိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဦးႀကင္စိုးက က်ေနာ့သူငယ္ခ်င္းကို ေက်ာင္းထုတ္ဖို႔ႀကိဳးစားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ဘယ္ရမလဲ။ ႀကိဳ႕ကုန္းေဆာင္အတြင္းကေယာက္်ားေလးေဆာင္ (၆) ေဆာင္နဲ႔ ဂ်ီေဟာေဆာင္က ေက်ာင္းသူေတြအားလံုးရဲ႕ လက္မွတ္ကိုေတာင္းယူလိုက္ၿပီး ဦးႀကင္စိုး ကို သတိေပးလိုက္တယ္။ ေထာက္လွမ္းေရးကို ပေရာပရီသြားလုပ္တဲ့ဖက္ခြက္စားကို အေရးမယူဘဲ က်ေနာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းကိုေက်ာင္းထုတ္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔အားလံုး တိုက္ပြဲကိုရင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္ အားလံုးအသင့္ၿပင္ထားပါၿပီ ...လို႔။ ေက်ာင္းအာဏာပိုင္ေတြက က်ေနာ့တို႔ကို ထိပ္တိုက္ ရင္မဆိုင္ရဲပါဘူး။ ဒီသတင္းကို မဂၢဇင္းတိုက္ေတြမွာ ေဖၚၿပၿခင္းမၿပဳရဘူးလို႔ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးက အမိန္႔ေပးထားခဲ့တယ္။
တကယ္ေတာ့ ၁၉၉၆ ကာလ ၊ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္အတြင္းမွာ ၿဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အၿဖစ္အပ်က္ေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေပးလိုက္သလိုၿဖစ္သြားတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ စစ္အစိုးရနဲ႔ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနသူေတြကို ဖိအားေပးရင္း လႈပ္ရွားမႈကိုၿပန္ၿမွင့္ရေတာ့မယ္ ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေနႀကတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ --မတ္လ (၁၃) ရက္ ႏွစ္လည္ အခမ္းအနားေတြ အႀကီးအက်ယ္ ေပၚလာတယ္။ ၁၉၉၆ ဒီဇင္ဘာေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမွာ ေက်ာင္းသားေတြ တက္တက္ႀကြႀကြေဖာက္ခြဲႀကေတာ့တယ္။
(၄)
အႏုပညာသည္ေတြဘက္က အလြန္အက်ြံ ကာကြယ္ေၿပာဆိုၿပီး၊ ၿပည္ပႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို အေပၚစီးက လူတတ္လုပ္၊ ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ေနတဲ့အသံေတြ ႀကားေနရတယ္။ ဆင္းရဲႀကပ္တည္းမႈေတြနဲ႔ဒုကၡေတြေအာက္မွာရပ္တည္ေနရတဲ့သူေတြရဲ႕ခံစားခ်က္ေတြ၊ ဘဝကိုဖ်က္လာရသူေတြရဲ႕စိတ္ဒဏ္ရာေတြကို တစက္မွထည့္ စဥ္းစားမေပးဘဲ၊ တေလွ်ာက္လံုးအခြင့္အေရးေတြ ရေနသူေတြဘက္က ဆတ္ဆတ္ခါ နာေနသူေတြကိုေတာ့ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။
" ၿပန္ေပးဆြဲခံရတဲ့ အႏုပညာသည္ေတြကို အစိုးရဝါဒၿဖန္႔ခ်ီေရးဇာတ္ကား ရိုက္ရေကာင္းလား" လုိ႔ အၿပစ္တင္ေနႀကမလား။
" အႏုပညာသည္ေတြကို ဆႏၵၿပရင္ အကုသိုလ္ရမယ္" ဆိုေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီးရဲ႕စစ္တပ္ကို စိတ္နဲ႔ေတာင္မပစ္မွားႀကနဲ႔ ဆိုတဲ့စကားကို သြားသတိရမိတယ္။
ေသခ်ာစဥ္းစားပါအံုး ဆရာတို႔ရယ္။ တခ်ိဳ႔ အႏုပညာသမားေတြက ဟိုဘက္က သာရင္ ဟိုဘက္ကိုေပါင္းမယ္။ ဒီဘက္က သာရင္ ဒီဘက္ေပါင္းမယ္။ ၿပီးရင္ ရတဲ့အခြင့္အေရးကိုယူ။ ကိုယ့္ေအာင္ၿမင္မႈအတြက္ ခႏၶာကိုယ္ကိုပါ လိုအပ္ရင္ ရင္းပစ္လုိက္မယ္... ဆိုတာ လူၿဗိန္းေတာင္ နားလည္တဲ့ အဲ့ဒီေလာကသား အမ်ားစုရဲ႕ အၿဖစ္အပ်က္ေတြပါ။ အထူးအဆန္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ သိပ္လည္း ခံစားေနစရာမလိုပါဘူး။
ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနတဲ့သူေတြကို " သူတို႔က အစုိးရ ဖိအားေပးလို႔လုပ္ရတာပါ" ဆိုတာေတြကိုလည္း ရွင္းၿပေနစရာမလိုပါဘူး။ "သူတို႔ကို စည္းရံုးေရးလုပ္ခ်င္ရင္ ေငြမ်ားမ်ား သံုးၿဖဳန္းၿပလိုက္" ဆိုတဲ့ ခပ္ညံ့ညံ့သီအုိရီေတြလည္း က်ေနာ္တို႔နားလည္ပါတယ္။
တုိင္းၿပည္မွာ ဘာေတြၿဖစ္ပ်က္ေနတယ္ဆိုတာသိလို႔ပဲ သူမ်ားေတြ သီခ်င္းတေအးေအးနဲ႔ လြမ္းေနခ်ိန္၊ ဘြဲ႔ရဖို႔ႀကိဳးစားေနခ်ိန္မွာ စာသင္ခန္းေတြပစ္ၿပီး သူပုန္ဘဝေရာက္ခဲ့ႀကသူေတြပါ။ ဘေလာ့ဂ္ကေလးတခု ႏွစ္ခုဖြင့္၊ ႏိုင္ငံေရးကို ဧည့္ခမ္းေဆာင္မွာ အခန္႔သားထိုင္။ အညႊန္႔ခူးစား ။ လူေပၚလူေဇာ္လုပ္မယ့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ အမည္ခံ စိတ္ကူးေတြလိုမ်ိဳး တေယာက္မွ မရိွခဲ့တဲ့သူေတြပါ။
(၅)
ေက်ာင္းသားေတြ ေတာထဲမွာ ငွက္ဖ်ားပိုးနဲ႔ အသက္လုေနရခ်ိန္၊ ပါပီမ ရုပ္ရွင္ထြက္လာတယ္။ ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု အတြင္းတုန္းက စစ္တပ္ကို ေအာက္တန္းက်က် ဆဲခဲ့တဲ့ ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ၊ ဝုန္းကနဲ ဘက္ေၿပာင္းကုန္တယ္။ မာနယ္ပေလာတိုက္ပြဲမွာ ရြပ္ရြပ္ခ်ြံခ်ြံတိုက္ခဲ့တဲ့ ဗမာစစ္တပ္ကို ဘယ္လိုခ်စ္ၿမတ္ႏိုးေႀကာင္း-- သဝဏ္လႊာေတြ၊ သတင္းစာေတြမွာ ပလူပ်ံလာတယ္။ တခ်ိဳ႕က (ဥပမာ-မို႕မို႕ျမင့္ေအာင္) ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က အားရဝမ္းသာလိႈ္က္လိႈက္လွဲလွဲေပါင္းစည္းခဲ့တာ။ ဒါေတြက ဒါရိုက္တာ ပိုင္သ ေၿပာခဲ့သလိုပဲ၊ " ေအာင္ၿမင္မႈအတြက္ဆို မာန က အစ ေစ်းေလ်ာ့ပစ္ဖို႔၊ ေအာက္ကေန တိုးဝင္ဖို႔ ဝန္မေလးတဲ့ ေလာကတခု" အၿဖစ္နားလည္ေပးလိုက္ပါတယ္။ မဆန္းႀကယ္တဲ့ေလာက ကို ၿမင့္ၿမတ္တဲ့ဘံုလို သိပ္ မညႊန္းဖို႔လည္းလိုပါတယ္။
"ၿပည္ပမွာေရာက္ေနတဲ့ သူေတြက ဆႏၵၿပလို႔၊ ရန္သူ႔ဘက္ ေပါင္းသြားမယ္၊ စည္းရံုးယူရမယ္ " ဆိုတဲ့ သူေတြကို တခုပဲ အႀကံေပးခ်င္ပါတယ္။ 'သူတို႔ကို စည္းရံုးခ်င္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြလို၊ ဘိန္းရာဇာေတြလိုသာ ခ်မ္းသာေအာင္လုပ္ပါ ..မိတ္ေဆြတို႔။"
(၆)
ဂ်ိမ္းေဖာင္ဒါ လို မင္းသမီးေတြေႀကာင့္ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲ ရပ္တန္႔ေစမယ့္ လႈပ္ရွားမႈေတြ ပိုမိုအားေကာင္းလာခဲ့တယ္။
မင္းသားႀကီးထြန္းေဝ၊ ဦးၿမတ္ေလး၊ ကိုေက်ာ္သူ၊ ကိုဇာဂနာ၊ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး လူရႊင္ေတာ္ညီအကိုတို႔ရဲ႕ မြန္ၿမတ္တဲ့လုပ္ငန္းေတြေႀကာင့္ပဲ၊ ၿပည္သူေတြက သူတို႔ကိုခ်စ္ခဲ့တယ္။
ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆိုတာ ဘီဘီစီမွာ ေၿပာေနတဲ့ ဆရာဦးဝင္းေဖရဲ႕ "ဝင္းေဖလြယ္အိတ္" လို ႀကံဳရာေလွ်ာက္ေၿပာေနတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြနဲ႔ေတာ့ မတူႏိုင္ဘူး။ ပစ္မွတ္ကို တဆင့္ၿခင္းလႊတ္ရတယ္ ဆိုတာ လူေတြသိပါတယ္။ ဟတ္ ဒ္ ( Heart) ကို ထိေအာင္ပစ္ရတယ္ ဆိုတာ ဒီကေန႔ လူငယ္ေတြေၿပာေနတဲ့ စကားပါ။
" ခ်စ္သူသည္သာ ၿငိမ္းခ်မ္းရာေၿမ၊ အိပ္မက္ဆန္ေသာ-- ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာနယ္ေၿမ---" ဆိုတဲ့ ေဒၚမာမာေအးလို သီခ်င္းဆိုၿပီး ဇာတ္သိမ္းသြားမယ့္ အေဝးေရာက္ "ဂႏၳဝင္" အၿဖစ္ က်န္မေနရစ္ခ်င္ပါဘူး။
ဆႏၵၿပတယ္ဆိုတာ ဟဒ္ ကို ထိေအာင္ပစ္ႀကည့္တာပါ။ ရုပ္ရွင္မင္းသားမင္းသမီးေတြကို ဆႏၵၿပတဲ့သူေတြက သူတို႔ကို မုန္းလို႔မဟုတ္ပါဘူး။ " ၿပည္တြင္းက ရဲေဘာ္ေတြ ေၿပာခြင့္မရတဲ့ အရာေတြကို က်မတို႔က ေၿပာေနရတာပါ" ....တဲ့။ ၿပည္ေတာ္ မၿပန္ခင္မွာ စဥ္းစားစရာေတြ ပါသြားေအာင္၊ ႏွလံုးသားကို လွမ္းပစ္ႀကည့္တဲ့ သေဘာေလာက္ပါ။ တႏိုင္ငံလံုး ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနခ်င္သူေတြကို ဒီေလာက္ေတာ့ သတိေပးသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ေတာင္ၿပိဳေနတာပါ။ လက္ဖဝါးနဲ႔သြားကာမေနႀကပါနဲ႔။
အရိွန္နဲ႔လႈပ္ေနသူေတြသာ သမိုင္းလမ္းေႀကာင္းကို ေၿပာင္းလဲႏိုင္သူေတြၿဖစ္တယ္ လို႔ ယံုတယ္။
ဟတ္ ဒ္ ကို သာ ထိေအာင္ပစ္ပါ မိတ္ေဆြ တို႔။
( ေအာင္မိုးဝင္း)
ဘီဘီစီၿမန္မာ့အေရးကမၻာ့အေရးမွာ(http://www.bbc.co.uk/burmese/interactivity/2010/08/100805_burmadebate6aug.shtml ) ၂၀၁၀-၈လပိုင္း-၅ရက္ေန႕က ေဆြးေႏြးသြားခဲ့တဲ့ - ဆရာဦးဝင္းေဖရဲ႕ စကားအသံုးအႏႈန္းေတြကို လံုးဝ မႀကိဳက္ပါ။ တကယ္ဆို အႏုပညာအရဝါရင့္ေသာ၊ ႀသဇာႀကီးမားေသာ သူမ်ားက ေၿပာသင့္သည္မွာ.. " ၿပည္သူေတြကေတာ့ အစိုးရကို တအားမုန္းေနတယ္၊ ေခတ္ဆိုး ေခတ္ႀကပ္ႀကီးမွာ ႀကားမညွပ္ေစနဲ႔။ သတိထားႀက(ဦး)အံုး" ..ဟူေသာစကားမ်ိဳးၿဖင့္ ဆံုးမသင့္ပါတယ္။ တာဝန္ရိွရိွေၿပာေစခ်င္ပါတယ္ ဆရာ။
(ရွင္းလင္းခ်က္) --- ဂႏၳဝင္ ဆိုတာ Classic ကိုေၿပာၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး မဟုတ္ပါ။
No comments:
Post a Comment