Friday, November 18, 2011

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာၾကားခ်က္ (ပထမပိုင္း)


Suu closing speech at 18th Nov – NLD D-Day Meeting


ႏို၀င္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔ အန္အယ္ဒီ ဗဟိုဦးစီးအစည္းအေ၀းနိဂုံးတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာၾကားခ်က္ (ပထမပိုင္း)
Yangon PressInternational ႏို၀င္ဘာ ၁၉၊ ၂၀၁၁ (YPI)
          ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ..ဒါဟာ ကၽြန္မသေဘာတူတဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ ကၽြန္မအျမင္မွာေတာ့ အေရးအႀကီးဆံုး ကေတာ့ နံပါတ္ ၁ ထားရမွာေတာ့ ဥပေဒ စိုးမိုးေရးပဲ ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီဥပေဒ စိုးမိုးေရး မရွိဘဲနဲ႔ က်န္တဲ့ကိစၥေတြကို ကၽြန္မတို႔ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး၊ ဥပမာ ဆိုပါေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရး ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ရွိတာကိုက ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံမွာ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး မရွိလို႔၊ ရွိေနတာလို႔ ကၽြန္မေတာ့ ဒီလိုပဲ ျမင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဥပေဒစိုးမိုးေရးဟာ အဓိကပါ။ ဥပေဒစိုးမိုးေရး မရွိပဲနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ဟာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရဖို႔ အင္မတန္ခက္ပါတယ္။
          ဥပေဒစိုးမိုးေရးရွိမွ ျပည္နယ္ေတြမွာ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြ ခ်ိဳးေဖာက္မႈရွိေနတာကို ကၽြန္မတို႔ မီးေမာင္းထိုးႏိုင္မယ္။ ကာကြယ္ႏိုင္မယ္ အျပစ္ေပးႏိုင္္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ နံပါတ္ ၁ ကေတာ့ ဥပေဒစိုးမိုးေရးလို႔ ကၽြန္မျမင္ပါတယ္။
ဥပေဒစိုးမိုးေရးနဲ႔ ဒြန္တြဲေနတာကေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပဲ၊ ဥပမာ ကၽြန္မ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို နံပါတ္တစ္ ထည့္တယ္ဆိုတာက ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ထက္ပိုမိုအေရးႀကီးလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လိုအပ္လို႔ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ကၽြန္မထည့္တာပါ။
          ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ျပဳျပင္ေရးေပါ့။ ျပင္ဆင္ျပဳျပင္ေရး ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို ကၽြန္မတို႔ မ၀င္ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္းေတြပါ၊ အဲဒီတုန္းက ျပန္ၿပီးေတာ့ မွတ္ပံုမတင္ခဲ့တဲ့  အေၾကာင္းေတြ တခုထဲမွာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို မေက်နပ္လို႔ဆိုတာလည္း ပါပါတယ္။ တရား၀င္ အေၾကာင္းျပခ်က္ ကေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္္မ်ားကေတာ့ ဒီေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဥပေဒေတြဟာ တရားမမွ်တလို႔ ကၽြန္မတို႔ လက္ခံႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိလို႔၊ ဒါေပမယ့္လဲ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ကိုျပင္ဆင္သင့္တယ္ဆိုတာဟာ ေရႊဂံုတိုင္ေၾကညာခ်က္ေတြမွာ ပါခဲ့ပါတယ္။         
             ဒီဖြဲ႕စည္းပံုက အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သင့္တယ္ဆိုတာဟာ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ကိုၾကည့္ၿပီးေျပာတာပါ။ ကၽြန္မတို႔ အဖြဲ႕တခုထည္း အတြက္ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ တႏိုင္ငံလံုးအတြက္ ကၽြန္မတို႔ ျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားအားလံုးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ျပင္ဆင္မႈေတြ အတြက္ ကၽြန္မတို႔ ဦးတည္ၿပီး လုပ္သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အခု ဒီအေျခအေနေရာက္မွ ဆို ကၽြန္မလည္းပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာပါရေစ၊ ကၽြန္မ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ျပန္ၿပီးမွတ္ပံုတင္ေရးဘက္ကေန ရပ္တည္တာပါ။ ဒီလိုမွတ္ပံုတင္ခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာဟာ ဒီလိုကိစၥေတြ ပိုၿပီးေတာ့ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ခ်င္လို႔ပါ။ ဒါကိုကၽြန္မတို႔ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ျခင္းအားျဖင့္ ဒီလိုအေျခအေန ထိေရာက္လာတယ္လို႔ ကၽြန္မေျပာပါရေစ။
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာမယ္ဆိုတာနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ပါမယ္ ဆိုတာက အတူတူပဲလို႔ ေျပာတဲ့သူေတြလဲ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္မနဲ႔ သေဘာမတူပါဘူး။ အဲဒီလိုဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ စည္းကမ္းရွိေသာ ဒီကေရစီဆိုတာလည္း အတူတူပဲလို႔ ကၽြန္မကိုေျပာမလား ၊ တကယ္ေတာ့ စကားေလးေတြကြဲလြဲတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီစကားကြဲလြဲတဲ့အေပၚမွာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အားလံုးဟာ စည္းကမ္းရွိတဲ့ ဒီမုိကေရစီကို လက္မခံၾကဘူး စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီဆိုၿပီး ကၽြန္မတို႔ေျပာၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ဘာျဖစ္လို႔ ဒီႏွစ္ခုကို ကၽြန္မတို႔ခြဲျခားၿပီး ျမင္ေနတာလဲ၊ စကားလံုးပဲ ကြာတာပဲဆိုၿပီး ေျပာတဲ့သူကေျပာၾကမွာေပါ့။
တခ်ိဳ႕က ဒီဟာက်ေတာ့ စကားလံုးပဲကြာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါကမတူဘူးလို႔ေျပာၿပီးေတာင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တာနဲ႔ ေလးစားလိုက္နာျခင္းက အတူတူပဲလို႔ ေျပာလို႔ရွိရင္ေတာ့ ဒါစကားေတြကို ကိုယ္လိုရာ ဆြဲေျပာရာေရာက္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ဟာ အျမင္နဲ႔ အလုပ္ကို သြားရမွာပါ။ ကိုယ္လိုရာဆြဲၿပီး ေတာ့ ေျပာၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္သြားရမွာမဟုတ္ပါဘူး။
          ကၽြန္မတို႔ ေလးစားလိုက္နာမယ္ဆိုတာ ေစာေစာတုန္းက ဦးၪာဏ္၀င္း ေျပာသြားတဲ့ အတိုင္းပဲ၊ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒထဲ ပါၿပီးသား ကိစၥပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာ လက္ခံရတဲ့အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။  ဒီေတာ့ ဒီဥပေဒေတြကို ျပဳျပင္ေပးရင္၊ ေျပာင္းလဲေပးရင္ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားဖို႔ဟာေတာ့ ႏိုင္ငံသားတိုင္း အခြင့္အေရးရွိတယ္လို႔ ကၽြန္မေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ ယံုၾကည္ပါတယ္။
          ဒါကၽြန္မတို႔အေနနဲ႔ ဖြ႔ဲစည္းပံု အေျခခံဥပေဒထဲမွာ ႏိုင္ငံကို အက်ိဳးေပးတယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ မျမင္တဲ့ အခ်က္ေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ အခ်က္ေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ကၽြန္မတို႔ႀကိဳးစားသြားရမွာလည္း ဒါႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ႕ တာ၀န္တစ္ခု အေနနဲ႔ အမ်ိုဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ေဆာင္ရြက္သြားရမယ္လို႔ ကၽြန္မ ဒီအတိုင္းပဲ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒီဟာဟာ ကၽြန္မတို႔ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ မွတ္ပံုတင္တဲ့ အခါမွာ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အဓိက လုပ္ငန္းႀကီး တစ္ရပ္ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္မျမင္ပါတယ္။
          အဲဒီေတာ့ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ ဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို ကၽြန္မတို႔ယံုၾကည္မွေတာ့ မွန္ကန္တဲ့တရားတဲ့ ဥပေဒေတြျဖစ္ရမယ္၊ မွန္ကန္တဲ့ တရားတဲ့ ဥပေဒေတြျဖစ္ေရး အတြက္ လုပ္ဖို႔ဆိုတာဟာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ကလည္း တရားမွ်တၿပီးေတာ့ မွန္ကန္ရေအာင္လို႔ ကၽြန္မတို႔ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ၾကိဳးစားဖို႔တာ၀န္ရွိတယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ အဲဒီလိုပဲ ခံယူထားပါတယ္။
          ဒီအက်ဥ္းက်ေနတဲ့ ကၽြန္မတို႔ အဖြဲ႕၀င္ေတြကို အဖြဲ႕ကေနၿပီးေတာ့ ထုတ္ျပစ္ဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ကိစၥကို ကၽြန္မ အထူးရွင္းျပဖို႔ မလိုပါဘူး။ ၂၀၁၀ တုန္းက အဲဒီလို စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းပါလာတဲ့အတြက္ ကၽြန္မတို႔ လက္မခံေတာ့ပါဘူး။ ဒါကေတာ့ လြယ္လြယ္ေလးပါ။ ရွင္းရတာ၊ ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္ႏိုင္ငံအတြက္ ကိုယ္ႏိုင္ငံသားအတြက္ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ အနစ္နာခံၿပီးေတာ့ အက်ဥ္းက်ခံေနၾကတဲ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြကို ထုတ္ျပစ္ဖို႔ ဆိုတာအင္မတန္မွ သိကၡာမဲ့တဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို သိကၡာမဲ့တဲ့ ကိစၥဆိုတာ ႏိုင္ငံေရး သိကၡာကိုေျပာတာပါ။ အဲဒီႏိုင္ငံေရး သိကၡာမဲ့တဲ့ ကိစၥ၊ လူမႈေရး သိကၡာကိစၥလည္း ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ လက္မခံႏိုင္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့ လက္မခံတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုဒီအခ်က္ေတြလည္း ေျပာင္းလဲသြားၿပီ ဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ထဲမွာ ျပႆနာမရွိပါဘူး။
          ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို အသိအမွတ္ျပဳရမယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥ ဒီဟာကို ကၽြန္မ ၂ ခုခြဲၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဥပေဒအရ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္ က တရား၀င္ပါတယ္။ ဒါဘယ္သူေတြ အသိအမွတ္ျပဳတာ မျပဳတာနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဘားမား ေဂဇက္ (ျမန္မာႏိုင္ငံ အမိန္႔ျပန္တမ္း)ထဲ မွာေၾကညာၿပီးသားပါ။ ဒီေရြးေကာက္ပြဲမွာ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား စာရင္းဟာ ေၾကညာထားၿပီးသား ဆိုေတာ့ဒါဟာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ တဦး ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းတခု ဘယ္အစိုးရ တခုရဲ႕ အတည္ျပဳခ်က္မွ မလိုေတာ့ဘူး။ ဒီဟာမွာ တရား၀င္ဆိုတာလက္ခံထားၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။
          ဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ က အသိအမွတ္ျပဳတယ္ဆိုတာကို ဘာကိုဆိုလိုတာလည္း ဆိုတာကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္တာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္တုန္းက က်င္းပခဲ့တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ဟာ ျပည္သူလူထု ဆႏၵနဲ႔အညီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ျပည္သူကေနၿပီးေတာ့ သေဘာက်တယ္ ေထာက္ခံတယ္။ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို လိုလားတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပခဲ့တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ အသိမွတ္ျပဳျခင္း တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳတာကို ကၽြန္မတို႔က လိုလားတာကို ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။
          တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳတယ္ဆိုတာကေတာ့ ငါဟာ ဘယ္သူကမွ စာေရးၿပီးေတာ့ လက္္မွတ္ထိုးၿပီးေတာ့ တံဆိပ္ရိုက္စရာလည္း မလိုပါဘူး၊ ေရွ႕တုန္းက ေျပာထားတဲ့ အတိုင္း အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ဒါတရား၀င္ပဲ၊ ဒါဘယ္သူကမွ လာပယ္ဖ်က္လို႔ မရဘူး၊ ဒါဘားမားေဂဇက္ထဲမွာ ပါၿပီး ပါၿပီ။ ဘယ္လိုမွ ဒါကိုျငင္းပယ္လို႔ မရဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ၾကားခဲ့ရတဲ့ အတိုင္းပဲ၊ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ဟာ ဆိုရွိရင္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲ ေအာင္ႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥနဲ႔ သတင္းမီဒီယာေတြ သိေအာင္လို႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။
          ဒါဟာဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မကေတာ့ ဒါကိုလက္ခံပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ ေစာေစာတုန္းက ေဒၚနန္းခင္ေထြးျမင့္ ေျပာခဲ့သလိုပဲ အေပးအယူလုပ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ္လိုခ်င္တာ အားလံုးရမွ ဆိုတာေတာ့ အဲဒီလိုစိတ္နဲ႔ေတာ့ ကၽြန္မတို႔လုပ္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ အသိအမွတ္ျပဳတယ္ဆိုတာ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳတာကိုေျပာတာလဲ ေတာ့မသိဘူး။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ကေတာ့ ဘားမား ေဂဇက္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ဟာကို ဘယ္သူမွလဲ ပယ္ဖ်က္လို႔ မရဘူး ဒီလိုဟာက အျဖစ္အတိုင္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆိုတာကိုေတာ့ အခုလိုလက္ရွိ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ကေနၿပီးေတာ့ တက္လာတဲ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ေျပာလိုက္တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔ လက္ခံႏိုင္တဲ့အေၾကာင္းရွိတယ္လို႔ ကၽြန္မဒီလိုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါကို တခ်ိဳ႕လႊတ္ေတာ္ ေခၚေပးရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ခုအခ်ိန္ထိ ေအာ္ေနပါတယ္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲအရ လႊတ္ေတာ္ ေခၚေပးရမယ္ဆိုတာ ဒါကေတာ့ လက္ေတြ႕က်တဲ့ ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ လက္ေတြ႕က်တဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။
          ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ အေရြးခံရတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ တခ်ိဳ႕ကလည္း ၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႕လည္း လႊတ္ေတာ္ထဲ ျပန္ေရာက္ေနတဲ့ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ လက္ေတြ႕က်က် ႏိုင္ငံေရး ရင့္က်က္မႈနဲ႔ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ ၊ အဲေတာ့ ကၽြန္မက ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း အခုထိ အာဏာပိုင္မ်ားရဲဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ဟာ လက္ခံႏိုင္ေလာက္စရာဘာရွိလဲ ဆိုတာ ကၽြန္မသံုးသပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကေနၿပီးေတာ့ ျပန္လည္္ၿပီးေတာ့ မွတ္ပံုတင္ေရးကို ကၽြန္မေထာက္ခံတာျဖစ္ပါတယ္။
          အဲဒါၿပီးေတာ့ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ေတြမွာ ၀င္ေရြးဖို႔အေရး ၀င္မေရြးဖို႔ အေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ အရ ကၽြန္မတို႔ ေနရာသံုးေနရာမွာ ၀င္ၿပီးယွဥ္ၿပိဳင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီသံုးေနရာေနၿပီးေတာ့ စတိေပါ့ေလ၊ အဖြဲရဲ႕ရပ္တည္ေရး အတြက္လုပ္မွာလား၊ ၊ လစ္လပ္ေနတဲ့ ေနရာအားလံုးမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ ၀င္လာမွာလား ဆိုေတာ့ အမ်ားစုက ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ ၀င္မယ္လို႔ေျပာတာေတြရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ခပ္တိုတိုေျပာေျပာရရင္ ကၽြန္မသေဘာအတိုင္း ပဲ လုပ္ပါမယ္လို႔ေျပာတာလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ယွဥ္ၿပိဳင္ေစခ်င္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ႏိုင္ငံေရးပါတီ တခုအေနနဲ႔ မလႈပ္ရွားရတာ အေတာ္ၾကာၿပီ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တခုရဲ႕ အလုပ္ေတြကို မလုပ္ၾကရတာေတာ္ေတာ္ ၾကာၿပီ၊ ကၽြန္မတို႔ျပန္ၿပီးေတာ့ ေလ့က်င့္ယူရမယ္။ ေလ့က်င့္ယူရမယ္ဆိုရာမွာ ကၽြန္မတို႔ လူငယ္ေတြ လက္ရွိရယ္၊ အရင္တုန္းက
လက္ေဟာင္းနဲ႔ လက္ရွိရယ္ အားလံုးဟာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တခုအေနနဲ႔ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာ ကိုလုပ္ရမယ္။
          ဒီမုိကေရစီ စနစ္ေအာက္မွာ ႏုိင္ငံေရး ပါတီ တစ္ခုထူေထာင္ၿပီ ဆုိကတည္းက အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ရေတာ့မွာပါ။ ဒီေတာ့ အဲဒါကလည္း ဒီမုိကေရစီ မူအရလည္း လုပ္သင့္တဲ့ ကိစၥ ျဖစ္လုိ႔ လုပ္ခ်င္တယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီ တစ္ခုရဲ့ လႈပ္ရွားေတြကုိ ျပန္ၿပီးေတာ့ အသက္သြင္းေပးခ်င္တဲ့ အေနအထားနဲ႔ဘဲ ကၽြန္မလုပ္ခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
သတင္းစာေတြကနဲ႔ တူပါတယ္ ကၽြန္မ၀င္ၿပိဳင္မယ္ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ကၽြန္မရဲ့ သိကၡာကုိ ထိမလား ဆုိၿပီး တစ္ခ်ိဳ႔က စုိးရိမ္ေနတယ္ စုိးရိမ္ၾကပါတယ္တဲ့ ရွင္းရွင္း ေျပာရမယ္ ဆုိရင္ ဒီလုိႏုိင္ငံေရး လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ကုိယ့္ရဲ့သိကၡာကုိ ၾကည့္ၿပီးလုပ္တယ္ဆုိတာ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္ တယ္ထင္လုိ႔ရွိရင္ လုပ္ရမွာဘဲ။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ကေတာ့ ၀င္ထုိက္တယ္လုိ႔ ထင္ရင္ ကၽြန္မ၀င္မွာဘဲ ဒီဟာဟာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ့ သိကၡာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရဲ့ သိကၡာကုိ အဓိကထား ၿပီးေတာ့ လုပ္မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဒါဟာ ဆႏၵစြဲနဲ႔ လုပ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္သြားပါမယ္။
          အခုကၽြန္မတုိ႔ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ စြန္႔စားခ်က္ ဘဲလုိ႔ ကၽြန္မေျပာရမွာဘဲ စြန္႔စားရျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ အေျခအေန သုံးသပ္ၿပီးေတာ့ စြန္႔စားသင့္တဲ့ အခ်ိန္ ေရာက္လုိ႔ စြန္႔စားမယ္ ဆုိၿပီးဆုံးျဖတ္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စြန္႔စားတယ္ဆုိတာက ဘာအဓိပၸါယ္လဲ ဆုိေတာ့ တစ္ရာခုိင္ႏႈန္း ေအာင္ျမင္ေျခ ရွိတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ မေျပာႏုိင္ဘူး ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါပဲ။ တစ္ရာ ရာခုိင္ႏႈန္း ေအာင္ျမင္ပါမယ္
ဆုိၿပီး အာမခံရွိတဲ့ အလုပ္မ်ိဴးမွ လုပ္မယ္ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ႏိုင္ငံေရး လုပ္လုိ႔ လုံးလုံးကုိ မျဖစ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရးမွာ ဘယ္ေတာ့မွ တစ္ရာ ရာခုိင္ႏႈန္း အာမခံခ်က္ ရွိတယ္လုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ တစ္ရာရာခုိင္ႏႈန္း ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ အာမခံခ်က္ ေပးႏုိင္တဲ့ အလုပ္မွ လုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ တျခားအလုပ္ရွာ ရပါလိမ့္မယ္။  ကၽြန္မတုိ႔ရဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္အရ သုံးသပ္ခ်က္ အရ ေအာင္ႏုိင္ဖုိ႔ အလားအလာ ေကာင္းတယ္လုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။  ေအာင္ႏုိင္ဖုိ႔ အလားအလာ ေကာင္းတယ္လုိ႔လည္း ယုံၾကည္တယ္ လုပ္သင့္တယ္လုိ႔လည္း ယုံၾကည္တယ္။
          တခါတေလ အမွန္ေျပာရမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ လုပ္သင့္ လုပ္ထုိက္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုကုိ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ေအာင္ႏုိင္ဖုိ႔ အလားအလာနည္းတယ္ ထင္ရင္ေတာင္ လုပ္ရမွာပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ဆုိေတာ့ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္လုိ႔ ကုိယ္လုပ္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ မေအာင္ျမင္ရင္ေတာင္မွ ကုိယ္က မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့တာေၾကာင့္မုိ႔ ေနာင္လာမဲ့ လူေတြအတြက္ လမ္းကပုိၿပီးေတာ့ ခုိင္မာသြားမယ္။ ရွင္းလင္း သြားမယ္ဆုိတာေတြ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာၾကေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔က စြန္႔စားၿပီး ဆုံးျဖတ္တဲ့ေနရာမွာ ေအာင္ႏုိင္မဲ့ အလားအလာ ေတြကလည္းေကာင္းတယ္လုိ႔ ျမင္တယ္။        
              ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကုိ လုပ္ရမယ္လုိ႔ ကၽြန္မျမင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ကၽြန္မရဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ လူေတြအတြက္က ၾကေတာ့ အမ်ိဴးသားဒိမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဴပ္ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ မွတ္ပုံတင္တဲ့ကိစၥကုိ လက္ခံဖုိ႔ လုိပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လစ္လပ္ေနတဲ့ ေနရာ အားလုံးမွာ ၀င္ၿပီးေတာ့ တတ္ႏုိင္သမွ် ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ဖုိ႔ကုိ ကၽြန္မတုိ႔လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။
          ဒီလုိယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္မအခုကတည္းက တခါထဲေျပာထားခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ လူေရြးတဲ့ ေနရာမွာအားလုံးက သိၿပီးသားပါ။ လစ္လပ္ေနတဲ့ေနရာက ေလးဆယ္ေက်ာ္ပဲ ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔က ေလးဆယ္ေက်ာ္ဆုိတာဟာ ဘာလုပ္ရမွာလဲဆုိေတာ့ ေျပာတဲ့လူေတြကလည္း ရွိတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔က အရည္အတြက္ကုိ ဦးတည္မွာလား အရည္အခ်င္းကုိ ဦးတည္မွာလား ဒါက ပထမဆုံးေမးရမဲ့ ကိစၥပါ။ ဒီေတာ့ ေလးဆယ္ေက်ာ္မေျပာနဲ႔ လူတေယာက္ေတာင္မွ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာလုိ႔ ရွိရင္ အမ်ားႀကီးစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။          ဒါေၾကာင့္ကၽြန္မတုိ႔ဟာ ေလးဆယ္ေက်ာ္ ဆုိေပမဲ့ နည္းတယ္လုိ႔ ထင္လုိ႔ ရွိရင္ နည္းတယ္လုိ႔ ေျပာတဲ့လူေတြက အဲဒီဟာအားလုံးကုိ ေအာင္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ျပပါ။ ဒီေလာက္ဆုိ ဒီေလာက္နည္းနည္းေလးပဲ ဆုိရင္အေပ်ာ့ေပါ့ဆုိၿပီး လုပ္ျပေလ။ နည္းတယ္လုိ႔ ထင္လုိ႔ရွိရင္ အဲေလာက္ေတာ့ လုပ္ျပရမွာေပါ့။
          ဒါဟာကၽြန္မတုိ႔ ဒိလုိလုပ္တဲ့ေနရာမွာ သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ အနာဂတ္ကုိ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ လူေရြးရမယ္။ ဒါကၽြန္မတုိ႔ အစမ္းသေဘာပဲေပါ့။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဒီပထမ အတြင္းမွာ ကၽြန္မတုိ႔ စမ္းၿပီးေတာ့ ထည့္လုိက္တာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ စမ္းၿပီးေတာ့ ထည့္လုိက္တာဆုိတာ ကၽြန္မတုိ႔အတြက္တင္ စမ္းတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ျပည္သူကလဲ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ စမ္းမွာပဲ။ အစတုန္းကေတာ့ အမ်ိဴးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ထပ္တလဲလဲ ေျပာခဲ့တယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ ေရြးေကာက္ခံခဲ့ရတယ္။ သုိ႔ေသာ္ျငားလဲ ဘာမွလုပ္ပုိင္ခြင့္ မရခဲ့ဘူး။ အခုလုပ္ကုိင္ခြင့္ ပိစိေကြးေလး ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္ေလာက္လုပ္ႏုိင္လဲလုိ႔ ျပည္သူက ၾကည့္ေနမွာျဖစ္တယ္။
          ျပည္သူကသုံးသပ္ေနမွာ ျပည္သူကေနၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ကိုစီရင္ခ်က္ခ်မွာ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ စကတည္းက ကၽြန္မတို႔သေဘာထား ႀကီးႀကီးနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကိုၾကည့္ၿပီးႏိုင္ငံရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ သြားရမွာပါ။
အခုဒီကၽြန္မတို႔ အဖြဲ႕ခ်ုဳပ္၀င္ေတြစာထဲမွာ ကၽြန္မတို႔ျပန္ၿပီးေတာ့ မွတ္ပံုတင္ေရြးေကာက္ပြဲ လစ္လပ္ေနတဲ့ေနရာေတြ မွာ၀င္ေရးကို သေဘာမတူတဲ့ အဖြဲ႕၀င္မ်ားဟာလည္း ကၽြန္မတို႔နဲ႔ အတူလက္တြဲၿပီးေတာ့ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ႀကိဳးစားႀကိဳးစား သြားၾကပါလို႔ ကၽြန္မ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းပါပဲ၊ ဒါဒီမိုကေရစီပဲ၊ ကုိယ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ဒီမိုကေရစီခ်စ္ျမတ္ႏိုးတယ္ဆိုတာ ဒီဟာမ်ိဳးကျပတယ္။
          ကိုယ္သေဘာမတူတဲ့ ကိစၥျဖစ္ရင္ေတာင္မွ ဒီမိုကေရစီ သေဘာထား အရ ကိုယ္ကေနၿပီးေတာ့ ရွိသမွ် အင္အားေတြနဲ႔ ေဖးမေပးမယ္။ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ေပးမယ္ဆိုတဲ့စိတ္ဓါတ္ကို ေမြးျမဴေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိုစိတ္ဓါတ္ေတြနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ လုပ္သြားမယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ ေအာင္ႏိုင္မႈဆိုတာ ေသခ်ာေပါက္ ကၽြန္မတို႔ရမွာပါ။
ကၽြန္မတို႔နဲ႔ အရင္ ကၽြန္မလြတ္လာတဲ့ အခ်ိန္အထိေတာ့ စၿပီးေတာ့ တြဲခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီ ကြန္ရက္ထဲက ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ အဖြဲ႕အစည္းေတြကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ ထည့္ၿပီး၊ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ဆက္လုပ္သြားေစခ်င္ပါတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္မအခုကတည္းက ေျပာထားပါရေစ။
          ကုိယ္လိုတဲ့ အခါသံုးၿပီး မလိုတဲ့အခါ ပစ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳး လံုး၀မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ အျမဲတမ္းကၽြန္္မတို႔ အေပၚမွာ ေကာင္းခဲ့တဲ့သူ၊ ရဲေဘာရဲဘက္ ေတြ၊ မဟာမိတ္ေတြနဲ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ လက္တြဲသြားၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံဟာ အားလံုးလိုခ်င္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စုျဖစ္တဲ့ အထိ ကၽြန္မတို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေလွ်က္လွမ္းသြားမယ္ ၊ အဲဒါအတြက္ အားလံုးက စုၿပီးေတာ့ တက္တက္ႀကြႀကြနဲ႔ ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ ပါ၀င္ၾကပါဆိုၿပီးေတာ့
ကၽြန္မကေနၿပီးေတာ့ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။
          အလုပ္ေတြမ်ားမယ့္ ကိစၥျဖစ္လာၿပီဆိုေတာ့ အားလံုးဟာ နံပါတ္ ၁ ကေတာ့ မွန္ကန္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြကို ေတာင့္ထားရမွာပါ။ မမွန္ကန္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြကိုေတာ့ ပယ္ရွားလိုက္ပါ။ မွန္ကန္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ေရွ႕ကို ဆက္ၿပီးေတာ့ သြားရမယ္၊ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိမယ္။ ဒါကၽြန္မတို႔ လြယ္တဲ့ လမ္းလို႔ မေျပာခဲ့ပါဘူး။ စၿပီးေတာ့ ဒီလမ္းႀကီးဟာ လြယ္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလမ္းႀကီးကလည္း အဆံုးမရွိတဲ့လမ္းပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အဆံုးမရွိတဲ့လမ္းပါ။ ဒီမိုကေရစီအစိုးရတခု တက္ၿပီးရင္ တာေတာင္မွ တည္တံ့ခိုင္ျမဲဖို႔ လုပ္ရတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အခုကမၻာမွာၾကည့္လိုက္လို႔ ရွိရင္ အင္မတန္မွ ၀ါရင့္ေနၿပီျဖစ္တဲ့
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြေတာင္မွ ထပ္တလဲလဲ ျပႆနာေတြ ေပၚတယ္။ ထပ္တလဲလဲ အခုလက္ရွိ ေခတ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ဒီမုိကေရစီမူေတြကို ဘယ္လိုညွိရမလဲ၊ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းထားေတြကို ဘယ္လိုညွိရမယ္ ဆိုတဲ့ ျပႆနာေတြဟာ အျမဲေပၚေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔လည္း ထပ္တလဲလဲ ထပ္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားသြားရမယ္ အင္မတန္မွ ခက္ခဲတဲ့လမ္းအရွည္ႀကီးကို ေလွ်ာက္တဲ့အခါ မွာ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ စိတ္အျပည့္နဲ႔ တဦးအေပၚတဦး သစၥာေစာင့္ထိန္းၿပီး ေတာ့ ႏိုင္ငံအက်ိဳး ျပည္သူ႔အက်ိဳးကိုသာ မ်က္ႏွာမူၿပီး လုပ္သြားၾကပါလို႔
ကၽြန္မေမတၱာရပ္ခံရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။            ။
(မိန္႔ခြန္း အစတြင္ ၀ါက် အနည္းငယ္က်က်န္ ခဲ့ပါသည္။ YPI)
အထက္ပါမိန္႔ခြန္းႏွင့္အတူ ဗဟိုဦးစီးအစည္းအေ၀းအျပီး နိဂုံးခ်ဳပ္မိန္႔ခြန္းကိုလည္း သည္ေနရာမွာ နားဆင္ႏိုင္ပါျပီ။ 



ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ဌာနခ်ဳပ္) ရံုးတြင္ ၂၀၁၁ ႏို၀င္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔က က်င္းပတဲ့ ဗဟိုဦးစီး အဖြဲ႕ အစည္းအေ၀း၌  ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာၾကားတဲ့ မိန္ ့့ခြန္း ျဖစ္ပါတယ္။
 
 
 
 
ကၽြန္မ ဒီေန ့ေရာက္လာတဲ့ စီစီအဖဲြ ့ဝင္အားလုံးကိုႀကိဳဆိုပါတယ္။
အခုဒီေန ့ဆိုလို ့ရိွရင္ကၽြန္မတို ့အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ ့ခ်ဳပ္အတြက္အေရးႀကီးတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ေတြကိုခ်ရမွာပါ။ ဒီလိုဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ိဳးဟာအရင္ နွစ္ေခါက္ခ်ျပီးပါျပီ
၁၉၉၀ေရြးေကာက္ပဲြဝင္ေရးမဝင္ေရးနဲ ့ပတ္သက္တုန္းကတစ္ခါ  ၂၀၁၀ မွာမွတ္ပုံတင္
ေရး ေရြးေကာက္ပဲြဝင္ေရးမဝင္ေရးနဲ ့ပတ္သက္တုန္းကတစ္ခါ အဲ့ဒီ ႏွစ္ႀကိမ္စလုံး ထဲ
ကၽြန္မ မပါခဲ့ပါဘူး ဒါပထမဦးဆုံး ၃ ႀကိမ္(ေျမာက္)မွာ ကၽြန္မပါဝင္ခဲ့တာပါ ။
ဘယ္လိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပဲြနဲပတ္သက္လို ့့ဘဲျဖစ္ျဖစ္၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြနဲ ့ ပတ္သက္လို ့ဘဲျဖစ္ျဖစ္အမ်ားရဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုလက္ခံခဲ့ပါတယ္။ကၽြန္မသေဘာတူတာမ
တူတာဟာအဓိကမဟုတ္ပါဘူး  ကၽြန္မရဲ့ဆႏၵေတြလဲရိွပါတယ္ ကၽြန္မရဲ့အျမင္ေတြလဲရိွပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ဒီမိုကေရစီနည္းအရ အမ်ားရဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုလက္ခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့
ကၽြန္မကအမ်ားရဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုလက္ခံတယ္ဆိုတာဟာမည္ကာမတ္တပ္လက္ခံတာ
ကိုေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။တကယ္ဘဲလက္ခံတယ္ဆိုရင္စိတ္ေရာကိုယ္ပါလုပ္ရပါလိမ္ ့မယ္။
ဆုံးျဖတ္ခ်က္မခ်ခင္မွာကိုယ့္ရဲ့အျမင္ကိုတင္ျပခ်င္သလိုတင္ျပလို ့ရတယ္။ ကိုယ္သေဘာတူ
တာမတူတာကိုပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေဆြးေႏြးလို ့ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ျပီးျပီဆိုလို ့ရိွရင္
အဲ့ဒီ ခ်မွတ္တဲ့အတိုင္းစိတ္ေရာကိုယ္ပါလိုက္ျပီးလုပ္ေပးရမွာဟာ ဒါဒီမိုကေရစီတာဝန္တစ္ခုျဖစ္
တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မ အားလုံးကိုနားလည္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ဆိုရင္၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပဲြ ဝင္ေရးကိစၥကို ကၽြန္မကုိယ္တိုင္လဲသေဘာတူခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်တဲ့အထဲမွာလဲပါဝင္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့အဖဲြ ့ခ်ဳပ္ကဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ျပီးျပီဆိုရင္ အဖဲြ ့ ခ်ဳပ္ရဲ့လမ္းစဥ္အတိုင္းကၽြန္မလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပဲြဝင္ေရးအတြက္ကို လက္မွတ္ထိုး ျပီးေလွ်ာက္ပါဆိုလို ့ေလွ်ာက္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ကၽြန္မကိုဝင္ခြင့္မေပးခဲ့ဘူးေပါ ့ ေနာက္ျပီးတဲ့ အခါႀကာေတာ့ဝင္ခြင့္မေပးခဲ့ေပမဲ ့လဲဒီေရြးေကာက္ပဲြမွာမဲထည့္ပါလို ့အဖဲြ ့ခ်ဳပ္က ျပည္သူေတြ ကိုေဆာ္ႀသခဲ့တဲ့အတြက္ ကၽြန္မအက်ဥ္းက်ခံေန တုန္းကမဲထည့္ခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္လိုမဆို ဒီမိုကေရစီကို ေလးစားတဲ့လူတိုင္းဟာ တကယ္ဘဲ ဒီမိုကေရစီစိတ္ဓါတ္ရိွတယ္ဆိုရင္ အမ်ားရဲ့
ဆႏၵကိုေလးစားလိုက္နာရမယ္ဆိုတာအေျပာနဲ ့မဟုတ္ဘဲ အလုပ္နဲ ့ ေနာက္ဆုံးေတာ့ စိတ္တြင္း ကပါေလးစားလိုက္နာရမွာပါ ကိုယ့္စိတ္ကိုပါျပင္ယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္မွ သာလွ်င္ ကၽြန္မတို ့ဟာတကယ့္စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီလမ္းေႀကာင္းကိုေလွ်ာက္ေနတယ္လို ့ ေျပာလို ့ရမွာပါ။ ကိုယ္သေဘာတူတဲ့ ကိစၥ ဆုံးျဖတ္လို ့ ကိုယ္ကလိုက္ေလ်ာတယ္ဆိုတာ ဒါဘာမွမထူးဆန္းပါဘူး။ အမွန္ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီကို မနွစ္ျမိဳ ့တဲ့သူေတြ ဒီမိုကေရစီ ကိုမလိုလားတဲ့သူေတြေတာင္မ သူတို ့လုပ္ခ်င္တာကို လိုက္လုပ္တယ္ဆိုတာ ဝန္ေလးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီရဲ့ခဲယဥ္းတဲ့တာဝန္တစ္္ခုဟာဒါပါဘဲ။ ကုိယ္ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ကိုယ္လိုလားသည္ျဖစ္ေစ မလိုလားသည္ျဖစ္ေစ အမ်ားကဆုံးျဖတ္ျပီ ဆိုလို ့ရိွရင္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ လိုက္နာရမွာေလးစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဆိုလို ့ရိွရင္ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံေတြမွာေရြးေကာက္ပဲြကေနျပီး ေရြးထုတ္လိုက္တဲ့သူေတြကို အစိုးရ အျဖစ္လက္ခံႀကရတာဘဲ။ သမတေရြးတယ္ဆိုပါေတာ့ သမတေရြးတဲ့နိုင္ငံေတြမွာဆိုလို ့ရိွရင္ ေရြးေကာက္ပဲြက ေရြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့သမတကို တက္လာတဲ့အခါႀကရင္ ဒီသမတကိုမဲမေပး ခဲ့တဲ့သူေတြကလည္း ဒါနိုင္ငံေတာ္သမတလို ့လက္ခံရမွာဘဲ ဒါဒီမိုကေရစီနည္းအရလုပ္ခဲ့လို ့ ရိွရင္ အဲ့ဒီေတာ့ ဒီလို ဒီမိုကေရစီနည္းအရလုပ္ခဲ့လို ့ရိွရင္ ကိုယ့္ဘက္မွာရံႉးတဲ့အခါလည္းရိွမယ္
ကိုယ့္ဘက္မွာနိုင္တဲ့အခါလဲရိွမယ္ဆိုတာ တစ္ခါထဲလက္ခံထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အျမဲဘဲနိုင္ခ်င္ေနတယ္ဆိုတာေတာ့ ဒါ ဒီမိုကေရစီစိတ္ဓါတ္မဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ အားလုံးဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီစိတ္ဓါတ္ဆိုတာ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ ကိုယ့္အေတြး အေခၚနဲ ့ကိုယ္လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေတြးေခၚပိုင္ခြင့္ရိွတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့လူေတြမ်ားတဲ့အခါႀက ေတာ့ အေတြးအေခၚကလဲအမ်ိဳးမ်ိဳးရိွတယ္။ သို ့ေသာ္လဲဒီဟာေတြကိုေဆြးေႏြးညိွနိႉင္းျပီးေတာ့ အေျဖရွာရမယ္။ ေဆြးေႏြးညိွနိႉင္းျပီးေတာ့အေျဖရွာတဲ့ေနရာမွာအမ်ားရဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို လိုက္နာရမယ္ ဒါဟာဒီမိုကေရစီရဲ့အနွစ္သာရလို ့ ရိုးရိုးေလးေျပာလိုက္လို ့ရိွရင္ ဒါဘာဘဲ။
အဲ့ဒီေတာ့ ကၽြန္မတို ့ဒီမိုကေရစီ ဒီမိုကေရစီ ဆိုတာေျပာမယ္ဆိုရင္ ကမၻာႀကီးမွာ ဒီမိုကေရစီ နဲ ့ပတ္သက္လို ့ေရးထားတဲ့စာအုပ္ေတြဟာေသာင္းမက သိန္းမကရိွမယ္လို ့ထင္ပါတယ္။ အားလုံးက တမ်ိဳးစီတမ်ိဳးစီ ေျပာႀကမွာဘဲ အေျခခံကေတာ့ဒါဘာဘဲ။ လူေတြဟာတေယာက္နဲ ့ တေယာက္မတူဘူးဆိုတာလက္ခံတယ္ အေတြးျခင္းမတူဘူးဆိုတာလက္ခံတယ္ ကိုယ့္အေတြး နဲ ကိုယ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ရိွေစရမယ္ဆိုတာလဲလက္ခံတယ္ ဒါေပမဲ့ဒီမိုကေရစီ နည္းအရ အမ်ားရဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုေလးစားလိုက္နာရမယ္ဆိုတာကိုလဲ လက္ခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ ဒီမိုကေရစီအတြက္ဆို္ျပီးထူေထာင္ထားတဲ့ပါတီတစ္ခုမွာ ဒီတာဝန္ရိွပါတယ္။ ကၽြန္မတို ့
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ ့ခ်ဳပ္ဟာ နိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခုအေနနဲ ့လြတ္လြတ္လပ္လပ္လႉပ္ရွားခဲ့ ရတဲ့အခ်ိန္ဟာ အင္မတန္နည္းပါတယ္။ ဒီ အနွစ္နွစ္ဆယ္ေက်ာ္ရိွျပီ အဖဲြ ့ကိုထူေထာင္ခဲ့ တာ ဒါေပမဲ့လဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဒီမိုကေရစီပါတီတစ္ခုအေနနဲ ့ ဒီမိုကေရစီနိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခု အေနနဲ ့လုပ္ေဆာင္နိုင္ခြင့္ေတြအင္မတန္မွနဲခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုနဲခဲ့တဲ့အထဲက ကၽြန္မတို ့ ရုန္းျပီးေတာ့ရွင္သန္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီအတြက္လဲ ေက်ူးဇူးတင္တယ္လို ့ကၽြန္မတို ့ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ကၽြန္မခဏခဏ ေအာင္နိုင္ျခင္းတရားေလးပါးအေႀကာင္းေျပာပါတယ္။
ဆႏၵ  ဝီရိယ စိတ္ဓါတ္ ပညာ။ 
 ဆႏၵ ကေတာ့ ရိွျပီးသားဆိုတာ ကၽြန္မလက္ခံပါတယ္။ ကၽြန္မတို ့ရဲ့အဖဲြ ့ခ်ဳပ္ကို့ဝင္တဲ ့လူတိုင္း ဟာ ဒီမိုကေရစီကို ရခ်င္တဲ့ဆႏၵရိွလို ့ဝင္ႀကတာဘဲ။
ဝီရိယရိွသလားဆိုေတာ့ ဝီရိယရိွလို ့လဲအခုအနွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ဆက္ျပီးရိွေနတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မတို ့လက္ခံပါတယ္။
ဒီေတာ့ဘာက်န္လဲဆိုေတာ့  စိတ္ဓါတ္နဲ ့  ပညာ
ကၽြန္မတို ့ ဒီမိုကေရစီအတြက္ ဆက္ျပီးႀကိဳးပမ္းသြားတဲ့အခါမွာ မွန္ကန္တဲ့စိတ္ဓါတ္ရိွဖို ့လိုပါ တယ္။
ပညာလဲရိွဖို ့လိုပါတယ္။ အခုေခတ္ႀကီးဟာ ပညာ ဗဟုသုတေခတ္ႀကီးပါ။
အဲ့ဒီေတာ့ ဘယ္လိုဆုံးျဖတ္ခ်က္ဘဲခ်ခ် စိတ္ဓါတ္ကမွန္ရမယ္ အာဃာတ ကင္းလြတ္ရမယ္။
အဂတိတရားေတြကေနျပီးေတာ့ကင္းလြတ္ရမယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ကၽြန္မတို ့ဟာ အဂတိတရား ေလးပါးကေနကင္းလြတ္ျပီးေတာ့ ဆုံျဖတ္ခ်က္ကိုခ်ရမယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့  ပညာ
ပညာနဲ ့သုံးသပ္ရမယ္ 
ကၽြန္မတို ့အခုလုပ္ေနတာ ဟာ နိုင္ငံ့ရဲ့အနာဂတ္အတြက္လုပ္ေနတာပါ
ဒီေတာ့နိုင္င့ံရဲ့အနာဂတ္ကို ဘယ္လိုလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာကို လုပ္နည္းလုပ္ထုံးနည္းေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရိွတဲ့အထဲမွာ လက္ေတြ ့ွွွွွွွက်က် ဘယ္လိုနည္းေတြနဲ ့အခုအခ်ိန္အခါမွာ
အေကာင္းဆုံးလုပ္နိုင္ မယ္ဆိုတာကို အဲ့ဒါကို စဥ္းစားျပီးဆုံးျဖတ္ႀကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္မရဲ့အျမင္သေဘာထားေတြကို ကၽြန္မေနာက္ဆုံးမွာေျပာပါမယ္။ ဒီလိုဘာျဖစ္လို ့ကၽြန္မက ေျပာတာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မရဲ့ႀသဇာေႀကာင့္မို ့လို ့ အားလုံးကဝိုင္းျပီးေတာ့ ဒီဘက္ကိုျဖစ္ျဖစ္ ဟိုဘက္ကိုျဖစ္ျဖစ္ လိုက္ရပါတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မအေျပာမခံခ်င္ပါဘူး။
ဒါေႀကာင့္မို ့လို ့ ကၽြန္မအေနနဲ ့ ဘယ္လိုသေဘာထားရိွတယ္ဆိုတာကို  အားလုံး စီစီ ေတြက ေဆြးေႏြးျပီးတဲ့အခါမွာ ကၽြန္မ ေျပာပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ဆုံးျဖတ္တဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္မခုနကေျပာသြား သလုိဘဲ ကၽြန္မတို ့တေတြဟာ ဒီမိုကေရစီရရိွေရးအတြက္ဆႏၵရိွတယ္ဆိုတာကိုယုံႀကည္တယ္
ဝီရိယရိွတယ္ဆိုတာလဲ ယုံႀကည္တယ္။ မွန္ကန္တဲ့စိတ္ဓါတ္နဲ ့ ပညာရိွပီပီခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ ေသေသခ်ာခ်ာ အေျခအေနကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သုံးသပ္ျပီးေတာ့ အဂတိတရား ၄ ပါး ကင္းေဝး စြာနဲ ့ဆုံးျဖတ္ခ်ပါလို ့ကၽြန္မအဲ့ဒီလိုဘဲေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။
 
ဒါဟာ---
 ကၽြန္မတို ့ရဲ့ ပါတီရဲ့အနာဂတ္အတြက္ကၽြန္မတို ့လုပ္ေနတဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး
 
ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈတစ္ခုထဲရဲ့ အနာဂတ္အတြက္ကၽြန္မတို ့လုပ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး
 
ကၽြန္မတို ့နိုင္ငံရဲ့အနာဂတ္အတြက္ ကၽြန္မတို ့လုပ္ေနတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ အဲ့ဒါကိုေတာ့
စဲြစဲြျမဲျမဲ ေခါင္းထဲမွာထားေစခ်င္ပါတယ္။
တာဝန္သိသိနဲ ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုခ်ပါ။ ကိုယ့္တာဝန္ဟာ ကိုယ္မွန္တယ္ထင္တဲ့လမ္းကို ရဲရဲ ဝ့ံ ဝ့ံ ေလွ်ာက္ဖို ့ဘဲ ဒါက နံပါတ္ တစ္ တာဝန္
ဒါေပမဲ ့  မွန္တဲ့လမ္းကိုေလွ်ာက္မယ္ဆိုတဲ့အထဲမွာ ဒီမိုကေရစီပါတီနဲ ့အတူတူ လက္တဲြမယ္ ဆိုတာ ပါျပီးသားဆိုတာကို မေမ ့ပါနဲ ့။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့ဆႏၵနဲ ့မကိုက္ညီတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္ ေစကာမူ အမ်ားရဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ဆိုလို ့ရိွရင္စိတ္ေရာကိုယ္ပါ တကယ့္ကို ထက္ထက္ သန္သန္ နဲ ့ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ေထာက္ခံျပီးေတာ့အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို ့လုပ္ေပးသြားေစခ်င္ပါတယ္။
အဲ့ဒီလိုလုပ္မွဘဲ ကၽြန္မတို ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ ့ခ်ဳပ္ကဲ့ လုပ္ငန္းေတြဟာ ေအာင္ျမင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တေယာက္တေပါက္ လုပ္ေနလို ့ကေတာ့ ေအာင္ျမင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ 
ကၽြန္မတို ့ကေတာ့ မွန္ကန္တယ္ထင္တယ္ဆိုလို ့ရိွရင္စြန္္ ့စားျပီး လုပ္ရမွာဘဲ။  သို ့ေသာ္ျငား လဲ ကၽြန္မတို ့အားလုံးဟာ ပုထုဇဥ္ လူသားေတြ ျဖစ္လို ့ အမွားမရိွဘူးလို ့ေျပာလို ့မရပါဘူး။
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ မွန္လဲမွန္နိုင္တယ္ မွားလဲမွားနိုင္တယ္။  ဒါေပမဲ့အမွားဆိုတာလဲ ျပင္လို ့ မရတာမဟုတ္ပါဘူး။ အမွန္ဆိုတာလဲ ငါမွန္ျပီေဟ့ဆိုျပီ ထိုင္ျပီးေတာ့ လုပ္ေနလို ့ ဆက္ျပီးမွန္ သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိန္လုံးအေျခအေနကို တေန ့နဲ ့တေန ့ သုံးသပ္သြားျပီးေတာ့ လုပ္ သင့္တာကို ဆက္လုပ္သြားရမွာပါ။ ငါမွန္ျပီ ငါတို ့မွန္ျပီ ဆိုျပီးေတာ့ ဆက္ျပီးေတာ့ ဒီ မွန္ကန္တဲ့အေပၚမွာ တိုးတက္မႈရေအာင္မလုပ္နိုင္လို ့ရိွရင္လဲ ဒါဟာ ကုသိုလ္ထဲက အကုသိုလ္ ျဖစ္တယ္လို ့ဘဲေျပာရမွာေပါ ့  မွားတယ္ဆိုလို ့ရိွရင္လဲ ဒီအမွားအေပၚမွာ အေျခခံ ျပီးေတာ့ သင္ခန္းစာယူျပီးေတာ့ ဆက္လုပ္ျပီးေတာ့ ျပဳျပင္သြားမယ္ဆိုလို ့ရိွရင္ ဒါ အကုသိုလ္ ထဲက ကုသိုလ္လာတဲ့အမွားမ်ိဳးျဖစ္သြားမွာဘဲ ဒါေႀကာင့္ အားလုံးဟာရဲရဲဝ့ံဝံ့ နဲ ့ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းလို ့ျမင္တဲ့ လမ္းကိုေလွ်ာက္ဖို ့ျပင္ဆင္ႀကပါ ကၽြန္မတို ့ ဒီမွာေျပာတဲ့အခါမွာ ကိုယ္တစ္ဦး တေယာက္အတြက္ မဟုတ္ ကိုယ့္ရဲ့အုပ္စုေလးအတြက္မဟုတ္ ကိုယ့္ရဲ့ျမိဳ ့နယ္အတြက္ မဟုတ္ ကိုယ့္တိုင္းအတြက္ ကိုယ့္ျပည္နယ္အတြက္ မဟုတ္ဘဲနဲ ့ ကၽြန္မတို ့တစ္နိုင္ငံလုံး အတြက္စဥ္းစားျပီးေတာ့ စဥ္းစားျပီးေတာ့ ဆုံးျဖတ္ခ်ႀကပါလို ့ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။         
 
အသံဖိုင္ကိုျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
 

No comments: