http://thadar.blogspot.com/2009/08/blog-post_26.html
မုခစာမ်က္ႏွာေတြနဲ႔
ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ေတြမွာ ျပန္႔ေနတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေသတမ္းစာဆိုတဲ့
စာႏုယဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္သူ ေရးသားၿပီး ဘာ့ေၾကာင့္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔
ျပန္႔ႏွံ႕သြားတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥဟာ ကာလအတန္ၾကာ ပေဟဠိတခုလို ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။
ထို စာႏုယဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ယေန႔ျမန္မာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ “တိုင္းမ္
၁၀၀ အတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို မဲ ေပး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ ေသတမ္းစာ၊
ျမစ္ဆံုအတြက္ ေရးတဲ့စာ နဲ႔ မုခစာမ်က္ႏွာက သတင္းမ်ား”
(http://burmatoday.net/news.php?news_ID=230) သတင္းတြင္
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေရးသားျခင္း မဟုတ္ဘဲ တဦးတေယာက္ ဖန္တီးထားတဲ့ စာႏုယဥ္
ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ စာႏုယဥ္ကို လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အတန္ၾကာက
ရင္းႏွီးသူတဦး ပို႔ေပးခဲ့တယ္ဆိုတာကို ဧၿပီ ၆ ရက္ေန႔ သတင္း ေရးသားခ်ိန္က
အမွတ္တရ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ဘယ္သူ ေရးလို႔ ဘယ္သူ ပို႔ေပးတယ္ဆိုတာကို မမွတ္မိ
ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သတင္း ေဖာ္ျပၿပီးတဲ့ေနာက္ အဲဒီ စာႏုယဥ္နဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ကိုမိုးႀကီး (စာေရးသူ၊ ကဗ်ာေရးသူ၊ သီခ်င္းဆိုသူ ၀ိုင္ျမစ္ခ်ိဳ)
အီးေမးလ္ ပို႔လိုက္တဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အဲဒီ စာႏုယဥ္ (ကဗ်ာ) ကို
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ ပို႔ေပးသူဟာ သူပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ မွတ္မိလိုက္ပါတယ္။
အမ်ားရဲ့ စိတ္ထဲမွာ ပေဟဠိ ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေသတမ္းစာကို
ေရးသားသူကေတာ့ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ေနထိုင္ေနတဲ့ မသဒၶါ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ
စာႏုယဥ္ (ကဗ်ာ) ကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၂၇ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ သူ႔ရဲ့
ဘေလာ့ဂ္စာမ်က္ႏွာ (http://thadar.blogspot.com/2009/08/blog-post_26.html)
တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး အျခား ဘေလာ့ဂ္မ်ား၊ မုခစာမ်က္ႏွာ (ေဖ့စ္ဘြတ္ -
Facebook) မ်ားတြင္ ျပန္႔ႏွံ႕ခဲ့ရာ ေနာက္ဆံုးမွာ ဘယ္သူ ေရးမွန္း မသိ
ျဖစ္သြားခဲ့ရပါတယ္။
မသဒၶါ ဖန္တီးထားတဲ့ စာႏုယဥ္ (ကဗ်ာ) ဟာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔
ျပန္႔ႏွံ႕ခဲ့ေသာ္လည္း မူရင္း စာေရးသူအမည္ ေပ်ာက္သြားတာကေတာ့ အလြယ္တကူ ကူးယူ
ေဖာ္ျပၾကတဲ့အခါ မူရင္းစာေရးသူ အမည္နဲ႔ မူရင္း ကိုးကားတဲ့
အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာအမည္ကို ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ၾကျခင္းေၾကာင့္
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒ့ါေၾကာင့္လည္း ေနာက္ပိုင္းမွာ မလိုလားအပ္တဲ့ သံသယျဖစ္မွဳနဲ႔
မွားယြင္းတဲ့ မွတ္ခ်က္ခ်မွဳေတြ ျဖစ္လာၾကတာပါ။
အခု ေဆာင္းပါးမွာ အင္တာနက္ထဲက မူပိုင္ခြင့္ကို အက်ယ္တ၀င့္
မတင္ျပလိုေသာ္လည္း ဒီ ျဖစ္ရပ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေတြ႕သမွ်ကို အလြယ္တကူ ကူးယူ
ေဖာ္ျပၿပီး မူရင္းဖန္တီးသူရဲ့ အခြင့္အေရးကို မေလးစားတတ္ေသာ ယဥ္ေက်းမွဳ
ထြန္းကားေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းထဲက ေတြ႕သမွ် ကူးယူ
ေဖာ္ျပၿပီး မိမိ မုခစာမ်က္ႏွာ၊ ဘေလာ့ဂ္နဲ႔ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္
ေဖာ္ျပေနၾကသူမ်ားအားလံုးအေနနဲ႔ ထိုသို႔ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပၾကတဲ့အခါ
(အနိမ့္ဆံုးအဆင့္) သတင္းရင္းျမစ္ ကိုးကားမွဳအေနနဲ႔ မူရင္း စာေရးသူ၊
အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာလိပ္စာေတြကိုပါ တေလးတစား ေဖာ္ျပၾကဖို႔
တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ မိမိ ကူးယူ ေဖာ္ျပတဲ့အခါ အနိမ့္ဆံုးအဆင့္အေနနဲ႔ မူရင္း
စာေရးသူ၊ မူရင္း အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာလိပ္စာေတြကို ေဖာ္ျပျခင္းဟာ မူရင္း
ဖန္တီးသူကို ေလးစားျခင္း ျဖစ္သလို မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆနာေတြကို အလြယ္တကူ
ေျဖရွင္းလိုက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ (တကယ္ေတာ့ မူလပိုင္ရွင္ကို အသိမေပးဘဲ
မူရင္း ဖန္တီးမွဳအတိုင္း အလြယ္တကူ ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းဟာ
မူပိုင္ခြင့္စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားနဲ႔ တိုက္ရိုက္ ညိစြန္းေနသလို (စနစ္တက်
အေရးယူမယ္ဆိုရင္) ခြင့္ျပဳခ်က္မဲ့ ကူးယူ ေဖာ္ျပထားတဲ့
အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြ၊ မုခစာမ်က္ႏွာေတြနဲ႔ ဘေလာ့ဂ္စာမ်က္ႏွာေတြအားလံုးကို
ဖ်က္ပစ္လို႔ရပါတယ္။ မူရင္း ဖန္တီးမွဳကို ကိုးကား ေဖာ္ျပထားရင္ေတာ့
ခၽြင္းခ်က္အခ်ိဳ႕နဲ႔ အက်ံဳး၀င္ႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ မူရင္းဖန္တီးသူက
ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ေျပာထားရင္ ခၽြင္းခ်က္နဲ႔
အက်ံဳးမ၀င္ပါ။ ေနာက္ၿပီး တပါးသူရဲ့ ဖန္တီးမွဳကို ကူးယူၿပီး
မိမိအင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ All Rights Reserved လို႔ ေဖာ္ျပမယ္ဆိုရင္ မိမိ
အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာရဲ့ မူပိုင္ခြင့္ဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္းမွာ ထိုသို႔
ေဖာ္ျပခ်က္ဟာ ဘယ္အခ်က္ေတြမွာ အႀကံဳး၀င္ၿပီး ဘယ္္လိုအခ်က္ေတြနဲ႔
အႀကံဳးမ၀င္ဘူးဆိုတာ အတိအလင္း ေျပာၾကားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ (အေမရိကန္ေတြရဲ့
မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒအရ) ဖန္တီးသူ တဦးတေယာက္ရဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းဟာ
မူပိုင္ခြင့္နဲ႔ မပတ္သက္ေပမယ့္ စာေပ၊ ဂီတ၊ အႏုပညာ အပါအ၀င္
ဖန္တီးမွဳအားလံုးဟာ စတင္ ဖန္တီးခ်ိန္ကေန ဖန္တီးသူ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ အႏွစ္
၇၀ ၾကာတဲ့အထိ မူပိုင္ခြင့္ဥပေဒနဲ႔ အက်ံဳး၀င္ေနပါတယ္။)
ဂူဂယ္လ္ (Google) ရဲ့ ေနာက္ဆံုးသံုးထားတဲ့ စနစ္အရဆိုရင္ အင္တာနက္ထဲမွာ
အခ်က္အလက္ ရွာေဖြတာက အစ၊ ဂူဂယ္လ္ အီးေမးလ္ အသံုးျပဳတာအဆံုး ဘယ္
အင္တာနက္လိပ္စာက အသံုးျပဳတယ္၊ ဘယ္ အင္တာနက္ဆက္ေၾကာင္းကေနတဆင့္
အခ်က္အလက္ေတြကို ရယူတယ္ အပါအ၀င္ အင္တာနက္သံုးစြဲပံု အားလံုးကို
မွတ္တမ္းတင္ထားတယ္ဆိုတာကို မိတ္ေဆြမ်ား သတိထားေစလိုပါတယ္။ မုခစာမ်က္ႏွာေတြက
မွတ္တမ္းေတြမွာလည္း (အနည္းငယ္ ကြဲျပားႏိုင္ေသာ္လည္း) ထိုနည္းတူ
မွတ္တမ္းတင္တဲ့စနစ္ေတြ ရွိပါတယ္။
အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာထဲက မူပိုင္ခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တင္းၾကပ္တဲ့ ဥပေဒေတြ
ခ်မွတ္တာထက္ လြတ္လပ္ခြင့္ နည္းနည္းေလး ေပးသင့္တယ္ဆိုတဲ့ သံုးသပ္မွဳေတြလည္း
ရွိေနေသာ္လည္း စည္းကမ္းမဲ့မွဳေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီး ျဖစ္ေနၾကတဲ့
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမွဳအသိုင္းအ၀ိုင္းအေနနဲ႔ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ
စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကို ဂရုတစိုက္ ေလ့လာ လိုက္နာသင့္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္
အခုလို ျမန္မာႏိုင္ငံကို ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြင္း ၀င္ေရာက္ဖို႔
ႀကိဳးစားေနခ်ိန္မွာ အထူး အေရးႀကီးတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ (မူပိုင္ခြင့္
ဆိုရာမွာ အျခားသူရဲ့ သံစဥ္ကို ကိုယ္ပိုင္စာသား ထည့္သြင္း သီဆိုျခင္း၊
အျခားသူရဲ့ သံစဥ္ကို မိမိ ဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာတြင္ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳျခင္း၊
အျခားသူရဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ကိုးကားမွဳ မရွိဘဲ မိမိ သတင္းမ်ားတြင္
ေဖာ္ျပျခင္း၊ အျခားသူရဲ့ သတင္းမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္း၊
ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ့ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရဘဲ ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္း၊ အျခားသူရဲ့ ဂီတ၊
စာေပ၊ ဓါတ္ပံု အပါအ၀င္ အႏုပညာ ဖန္တီးမွဳမ်ားကို ခြင့္ျပဳခ်က္မဲ့
သံုးစြဲျခင္းအားလံုး အႀကံဳး၀င္တယ္ဆိုတာ မိတ္ေတြအားလံုး သတိထားေစလိုပါတယ္။)
မူပိုင္ခြင့္ကိစၥကေနၿပီး မသဒၶါရဲ့ စာႏုယဥ္ (ကဗ်ာ)
ျပန္႔ႏွံ႕သြားျခင္းအေၾကာင္းကို ျပန္ ဆက္ရရင္ ”မသဒၶါအေနနဲ႔
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဂုဏ္ျပဳၿပီး ေရးသားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူ႔အေနနဲ႔
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ ကိုယ္ေရး အထုပၸတၱိနဲ႔ ဆက္ႏြယ္တဲ့ အေၾကာင္းမ်ားကို
ေလ့လာကာ ေရးသားတာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ အစ္ကို)
ဦးေအာင္ဆန္းဦး၊ (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ ေမာင္ႏွစ္မ၀မ္းကြဲ)
ဦးစိန္၀င္းတို႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးသားရာတြင္ တစံုတရာ ေထ့ေငါ့ျခင္း မရွိဘဲ
ရိုးသားစြာ ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဂၽြန္ ယက္ေတာကိစၥနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ၿပီး
ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္း ေရးသားရာမွာေတာ့ အကြက္ဆင္
ေထာင္ခ်တဲ့မွဳအေပၚ ခံစားခ်က္ အနည္းငယ္ ရွိေၾကာင္း၊ ဂၽြန္ ယက္ေတာနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ေရးသားရာတြင္ ဂၽြန္ ယက္ေတာရဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အတြက္
ပူပန္မွဳကို ေက်းဇူးတင္ထိုက္တယ္လို႔ ယူဆမိတဲ့အတြက္ ေရးသားျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရးသားခ်က္ဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ အေတြး၊ အယူအဆနဲ႔
ထပ္တူက်ခ်င္မွ က်မွာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာတမ်ိဳးသားလံုးအတြက္
ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံသူ ေခါင္းေဆာင္တဦးကို ၾကည္ညိဳ ေလးစားစိတ္နဲ႔
ေရးသားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊအတြက္ ေရးသားဖို႔
မိတ္ေဆြမ်ားကို ေျပာျပခဲ့ေသာ္လည္း ဘယ္လိုမွ ခံစားမရတဲ့အတြက္
မေရးႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း“ စာေရးသူက ယေန႔ျမန္မာကို ရွင္းျပပါတယ္။
မသဒၶါက ဆက္လက္ၿပီး “ထိုသို႔ ေရးသားၿပီးေနာက္ ထို စာႏုယဥ္ကို
ဘေလာ့ဂ္မ်ားတြင္ ကူးယူ ေဖာ္ျပဖို႔ ခြင့္ေတာင္းၿပီး ေဖာ္ျပၾကေၾကာင္း၊
အခ်ိဳ႕က မူရင္း စာေရးသားသူ အမည္ကို ထည့္သြင္းကာ သူတို႔ရဲ့ ဘေလာ့ဂ္မ်ားတြင္
ေဖာ္ျပၾကေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ေဖာ္ျပမွဳမ်ားမွာေတာ့
မူရင္းစာေရးသူ အမည္ကို ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပတာ မရွိၾကေတာ့ေၾကာင္း၊ ထိုကိစၥနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ကနဦးတြင္ ခံစားမွဳျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာ့အေရးအတြက္၊
ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္တဦးအတြက္ တတ္စြမ္းသေလာက္ ဖန္တီးခဲ့ျခင္း
ျဖစ္လို႔ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ထိုကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာစရာ
မရွိေတာ့ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ယေန႔ျမန္မာတြင္ ေရးသားထားခဲ့သလို အခ်ိန္ေတြ
ၾကာသြားတဲ့အခါ မွန္သလား၊ မွားသလား ေ၀ဖန္ ပိုင္းျခားဖို႔ ခက္ခဲႏိုင္မွာကို
စဥ္းစားမိတဲ့အတြက္ အခုလို ေျပာဆိုျဖစ္တာ ျဖစ္ေၾကာင္း“ ကိုလည္း ေျပာျပပါတယ္။
မသဒၶါ ေရးသားျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို လွမ္းၿပီး အသိေပးသူက
ကိုမိုးႀကီး ျဖစ္ကာ သူ႔ထံမွ အီးေမးလ္လိပ္စာနဲ႔ ဖုန္းနံပါတ္ ေတာင္းယူကာ
မသဒၶါနဲ႔ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ပုထုဇဥ္ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အမွား ကင္းၾကမွာ မဟုတ္ပါ။
သို႔ေသာ္လည္း အခု မသဒၶါရဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေသတမ္းစာ အမည္ရွိ စာႏုယဥ္
(ကဗ်ာ) ျပန္႔ႏွံ႕သြားျခင္းအျဖစ္ကေန မရည္ရြယ္ဘဲ လုပ္ျဖစ္လိုက္တဲ့
မိမိလုပ္ရပ္တခုက တခါတရံမွာ အမ်ားနဲ႔ ဆက္ႏြယ္တဲ့ ျပႆနာေတြ
ျဖစ္လာတတ္တယ္ဆိုတဲ့ သင္ခန္းစာကို ရယူႏိုင္ၾကမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ အလားတူ ျပႆနာမ်ိဳး ထပ္ၿပီး မျဖစ္ရေလေအာင္၊
ေရွာင္ရွားႏိုင္ၾကေအာင္၊ ျပႆနာ ျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာ သတိျပဳမိေအာင္ အခု
သတင္းေဆာင္းပါးကို ေရးသားရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ပါ။
No comments:
Post a Comment