Sunday, April 8, 2012

ကာဘြန္အခြန္ အျငင္းအခံု


 
ဥေရာပသမဂၢ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈ ေရာင္းဝယ္ေရး အစီအစဥ္ EU Emissions Trading Scheme -ETS သည္ ၁-၁-၂ဝ၁၂ ေန႔မွစတင္၍ ဥေရာပသမဂၢေလေၾကာင္း ပုိင္နက္အတြင္း ပ်ံသန္းသည့္ ေလယာဥ္မ်ား အားလုံးတြင္ ကာဘြန္ဒုိင္ေအာက္ဆုိဒ္ ထုတ္လႊတ္မႈ ၿမီရွင္ လက္မွတ္မ်ား ပါရွိၾကရမည္ဟု ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ယခု ႏွစ္အတြက္ ကာဘြန္ၿမီရွင္လက္မွတ္တုိ႔ကုိ ဝယ္ယူၾကရ မည္ျဖစ္သည္။ ကာဘြန္ၿမီရွင္ေစ်းသည္ တက္လာမည္ ျဖစ္ၿပီး ေလေၾကာင္းကုမၸဏီတုိ႔၏ ကုန္က်စရိတ္သည္ လည္း မ်ားျပားလာမည္ျဖစ္သည္။ ကာဘြန္ၿမီရွင္ လက္ မွတ္ မ်ား ဝယ္ယူရျခင္းသည္ပင္ ကာဘြန္အခြန္ေပး ေဆာင္ရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္က အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလေၾကာင္း အဖြဲ႕ International Civil Aviation Organisation - ICAO အားမည္သူ႔ကုိမွ် ထိခုိက္နစ္နာမႈမရွိေစဘဲ ေလ ေၾကာင္းခရီးမ်ား ၏ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈကို ေလွ်ာ့ခ် ရန္လုပ္ပုိင္ခြင့္ေပးအပ္ခဲ့သည္။ မည္သူ႔ကုိမွ် မထိခုိက္ေစဘဲ ကာဘြန္ ထုတ္လႊတ္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ပါမည္လား။ ဥကၠ႒ Roberto Kobeh Gonzalez သည္ က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲက် ခဲ့ရသည္။ ေလေၾကာင္းကုမၸဏီမ်ားသည္ ဥေရာပ သမဂၢဇုန္ ၏ေလေၾကာင္းပိုင္နက္အတြင္း ပ်ံသန္းဝင္ထြက္ေသာ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္အားလုံးမွ ထုတ္လႊတ္သည့္ ကာဘြန္ မ်ားအတြက္ ကာဘြန္အခြန္ကိုေပးေဆာင္ၾကရေပေတာ့ မည္။ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ အတြင္း ထုတ္လႊတ္ခဲ့သည့္ ကာဘြန္ မ်ားအတြက္ အခြန္ကို ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ေပးေဆာင္ ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ETS ၏ အခြန္စည္ းၾကပ္ မႈကို တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ အျခား ႏုိင္ငံ တစ္ဒါဇင္တုိ႔က သေဘာမတူ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾက သည္။ ႏုိင္ငံအခ်ဳိ႕က တုံ႔ျပန္အေရးယူရန္၊ အခ်ဳိ႕က အေရးယူေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳရန္ ေျပာဆုိေနၾကသည္။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက ၄င္း၏ေလေၾကာင္းကုမၸဏီမ်ားအား သူတုိ႔အစုိးရ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ EUETS သုိ႔ ကာဘြန္ အခြန္ေပးေဆာင္ျခင္းမျပဳ ရန္တားျမစ္ခဲ့သည္။ EUETS ၏ ကာဘြန္အခြန္အား ကန္႔ကြက္ေနၾက သည့္ ႏုိင္ငံတုိ႔က ICAO အား ယခု ၂ဝ၁၂ မကုန္မီတြင္ ကာဘြန္အခြန္စည္းၾကပ္မႈအတြက္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း တစ္ရပ္ထြက္ေပၚလာရန္ လုိလားေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည္။ ICAO ၏ အစီအစဥ္ထြက္ေပၚမလာပါက သူတုိ႔သည္ EUETS ၏အစီအစဥ္တြင္ ပိတ္မိၾကရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ကာဘြန္အခြန္ဟူသည္ ကာဘြန္အခြန္ဟူသည္ ဒီဇယ္၊ ဓာတ္ဆီစေသာ ေလာင္စာတြင္ ပါရွိ သည့္ ကာဘြန္အေပၚတြင္ အခြန္ ေကာက္ခံျခင္းျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ႐ုပ္ၾ<ြကင္းေလာင္စာမ်ားအား စြမ္းအင္ ထြက္ေပၚလာေစရန္ ေလာင္ၾ<ြကမ္းေစ ရာမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ကာဘြန္ ဒုိင္ေအာက္ဆုိဒ္အေပၚ အခြန္စည္း ၾကပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကာ ဘြန္ဒုိင္ေအာက္ဆုိဒ္ အခြန္၊ ကာဘြန္ အခြန္ဟုေခၚဆုိခဲ့ၾကသည္။ ႐ုပ္ ၾ<ြကင္းေလာင္စာမ်ားျဖစ္ ေသာ ေက်ာက္ မီးေသြး၊ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕၊ ဒီဇယ္၊ ဓာတ္ဆီ၊ ေရနံဆီ တုိ႔တြင္ ကာဘြန္ႏွင့္ ဟုိက္ဒ႐ုိဂ်င္ တုိ႔ပါရွိသည္။ ႐ုပ္ၾ<ြကင္းေလာင္စာ အတြင္းကာဘြန္ႏွင့္ဟုိက္ဒ႐ုိဂ်င္တုိ႔၏ ေပါင္းစည္းမႈသည္ပင္ စြမ္ းအင္ကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ႐ုပ္ၾ<ြကင္းေလာင္စာ ေလာင္ကြၽမ္းေသာအခါ ကာဘြန္ အက္တမ္ အားလုံးသည္ ျဖစ္သြား သည္။ ထြက္လာေသာ ကာဘြန္ဒိုင္ ေအာက္ဆိုဒ္ -CO2 သည္ အျခား ဓာတ္ေငြ႕မ်ားစြာတို႕ႏွင့္အတူ ေလထု လႊာအတြင္းသုိ ႕ေရာက္ရွိသြားသည္။ ေလထုအတြင္းသို႕ ေရာက္ရွိသြားေသာ CO2 သည္ ေလထုထဲတြင္ ေနထိုင္ ကာ ေနေရာင္ျခည္မွ အပူဓာတ္တို႕ကုိ ဖမ္းယူထားၿပီး ကမၻာႀကီးကိ ု ပူ ျပင္းလာေစသည္။ ကမၻာ့ရာသီဥတုကုိ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲေစသည္။ ေလ စြမ္းအင္၊ ေနစြမ္းအင္၊ ေရအား၊ ဒီလိႈင္းအား၊ အႏုျမဴ ၿပိ ဳကြဲမႈတို႕မွ စြမ္ းအင္ထုတ္ယူျခင္ းသည္ CO2 ထုတ္လႊတ္ျခင္းမရွိေပ။ ကာဘြန္ အခြန္ဟူသည္ CO2 ထုတ္လႊတ္ေသာ ေလာင္စာစြမ္းအင္တို႕ကို အသံုးျပဳေသာ ေၾကာင့္ ေပးေဆာင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ CO2 ထုတ္လႊတ္ျခင္း မရွိေသာ စြမ္း အင္တို႕ကုိ အသံုးျပဳပါက ေပးေဆာင္ ရန္မလိုေပ။ ႐ုပ္ၾ<ြကင္းေလာင္စာ တစ္မ်ဳိးစီ၏ CO2 ထုတ္လႊတ္ႏႈန္းသည္ မတူညီၾကေပ။ သဘာဝဓာတ္ ေငြ႕သည္ CO2 ထုတ္လႊတ္မႈအနည္းဆံုးျဖစ္ၿပီး၊ ေက်ာက္ မီးေသြးသည္ အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။ စြမ္းအင္တစ္ယူနစ္ ရရွိေစရန္အတြက္ ေက်ာက္မီးေသြးသည္ ဒီဇယ္ထက္ CO2 ထုတ္လႊတ္မႈ ၄ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုမိုမ်ားျပားသည္။ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ထက္ ၈ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုမိုမ်ားျပား သည္။ ကာဘြန္အခြန္ေကာက္ခံရာ၌ CO2 ထုတ္လႊတ္မႈ အခ်ဳိးအဆအရ တြက္ခ်က္ေကာက္ခံျခင္းျဖစ္သည္။ CO2 ထုတ္လႊတ္မႈမ်ားျပားေသာ စြမ္းအင္ကိုသံုးစြဲပါက ကာ ဘြန္အခြန္ပိုမိုက်သင့္ၿပီး ဃဥ၂ ထုတ္လႊတ္မႈနည္းေသာ စြမ္းအင္ကုိသံုးစြဲပါက ကာဘြန္အခြန္သက္သာမည္ျဖစ္ သည္။ ကမၻာ့ေလထုအတြင္းေရာက္ရွိၿပီးျဖစ္ေသာ CO2 ႏွင့္ ေန႕စဥ္ထုတ္လႊတ္ေရာက္ရွိ လာေသာ CO2 တို႕သည္ ကမၻာႀကီးကို ပိုမိုပူျပင္းလာေစကာ ရာသီဥတုပံုစံကုိ မတည္မၿငိမ္ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲေစသည္။ ေျမကမၻာ ၏ေဂဟစနစ္ကို ၿခိမ္းေျခာက္လာသည္။ ကမၻာႀကီး ပူျပင္းလာမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္မႈ၊ ေရလႊမ္းမိုးမႈ၊ အပူလိႈင္း၊ အေအးလိႈင္း တို႕က်ေရာက္မႈ၊ ေရာဂါဘယမ်ားျပန္႕ႏွံ႕မႈ၊ ေရသယံ ဇာတဆုတ္ယုတ္လာမႈ၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးပ်က္စီးမႈ၊ အစာ ေရစာငတ္မြတ္မႈ၊ လူမ်ဳိးစုလိုက္ ေနရပ္စြန္႕ခြာေရႊ႕ေျပာင္း ရမႈ၊ ႏုိင္ငံေရးမတည္ၿငိမ္မႈ၊ ႏိုင္ငံတကာပဋိပကၡျဖစ္ ရမႈတို႕ကို ေလ်ာ့ပါးေစရန္အတြက္ အေမရိကန္ျပည္ ေထာင္စုအပါအဝင္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားသည္ ကာဘြန္ထုတ္ လႊတ္မႈကို သိသာစြာ ေလွ်ာ့ခ်ရန္လိုအပ္ေနေပသည္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီး၏ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ ကာဘြန္အခြန္ကိုစည္းၾကပ္ရန္လို အပ္လာသည္ဟု အခြန္စည္းၾကပ္သူတို႕ကဆိ ုသည္ ။ ယေန႕ဒီဇယ္၊ ဓာတ္ဆီ၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေစ်းႏႈန္းတြင္ ကမၻာႀကီးပူျပင္းမလာေစရန္ ကမၻာ့ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္ မလာေစရန္ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေရးကိစၥကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားမထားေပ။ ဤခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္ စြမ္းအင္ကုန္က်မႈ သက္သာေသာ ကား၊ အပူေပးစက္၊ ေလေအးစက္ စသည္တို႕ကုိ တီထြင္ထုတ္လုပ္ေရး၊ သံုးစြဲေရး၊ တိုက္ေလစြမ္းအင္၊ ေနစြမ္း အင္ စေသာျပန္လည္ျပည့္ၿဖိဳးစြမ္းအင္ တို႕ေျပာင္းလဲသံုးစြဲေရး၊ ကုန္ပစၥည္း မ်ားကုိ ႏွစ္ေၾကာ့ျပန္၊ သံုးေၾကာ့ျပန္ ျပန္လည္ ျပဳလုပ္သံုးစြဲေရးတို႕အေပၚ စိတ္ထက္သန္မႈ၊ ဦးတည္ရည္ရြယ္မႈ နည္းပါးေနခဲ့ရသည္။ ကာဘြန္အခြန္ကုိ စည္ းၾကပ္ လိုက္ေသာအခါ လူတစ္ဦးစီသည္ ကားဝယ္ယူရာတြင္၊ ေနအိမ္ေဆာက္ လုပ္ရာတြင္၊ စြမ္းအင္သံုးရေသာ လူ သံုးကုန္ပစၥည္းမ်ားဝယ္ယူရာတြင္ ၊ ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ရန္အတြက္ ပံုစံ ေရြးခ်ယ္ရာတြင္၊ စက္႐ံုတည္ေဆာက္ ရန္အတြက္ ေနရာေရြးခ်ယ္ရာတြင္ အစိုးရတို႕သည္ မူဝါဒမ်ားခ်မွတ္ရာ တြင္ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈကို ဦးစား ေပး၍စဥ္းစားလာၾကမည္ျဖစ္သည္။ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈ နည္းပါးေရးကို အေလးထား၍စဥ္းစားလာၾကမည္ျဖစ္ သည္။ သို႕ေသာ္ ကာဘြန္အခြန္ ေကာက္ခံ႐ံုမွ်ျဖင့္ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္ မႈသည္ ေလ်ာ့နည္းသြားမည္မဟုတ္ ေပ။ ကမၻာႀကီးသည္ ပူျပင္းမလာဘဲ ေနမည္မဟုတ္ေပ။ ကမၻာ့ရာသီဥတု မေဖာက္ျပန္ေတာ့ဘဲ ေနမည္မဟုတ္ ေပ။ ကမၻာႀကီးကို ပူျပင္းမလာေစ မည့္ ရာသီဥတုကို ထိန္းညႇိထားႏိုင္ မည့္ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈကုိ ေလ်ာ့ နည္းေစမည့္လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ေဆာင္ ရြက္ၾကမွသာ ကမၻာႀကီးပူျပင္းမလာ ေစရန္ ဇက္ႀကိဳးဆြဲထားႏုိင္မည္ျဖစ္ သည္။ ဇက္ႀကိ ဳးဆြဲထားႏုိင္ေစရန္ ကာဘြန္အခြန္က အားျဖည့္ေထာက္ ကူေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ကာဘြန္အခြန္စည္းၾကပ္သူတို႕ က ကာဘြန္အခြန္သည္ ျပည္သူတို႕ အေပၚထပ္တိုးအခြန္ မျဖစ္ေစရပါဟု ဆိုသည္။ ရရွိလာေသာ ကာဘြန္အခြန္ မွ အနည္းငယ္မွ်ကိုသာ ကာဘြန္ ထုတ္လႊတ္မႈေလွ်ာ့ခ်ေရးကိစၥတို႕တြင္ အသံုးျပဳၿပီး အမ်ားစုကို ျပည္သူတုိ႕ အား ျပန္ေပးမည္ဟုဆိုသည္။ အေမ ရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ အလာစကာ ျပည္နယ္တြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၃ဝ အတြင္း North Slope ကုမၸဏီထံမွ ေကာက္ခံရရွိသည့္ ေရနံအခြန္တို႕ကုိ ျပည္နယ္သားအားလံုးအား အညီအမွ် ခြဲေဝေပးခဲ့သည္။ ေနာက္တစ္နည္းမွာ ျပည္သူတုိ႕ေပးေဆာင္ရမည့္ အခြန္တို႕ ကို ကာဘြန္အခြန္ျဖင့္ ခုႏွိမ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကာဘြန္အခြန္ သည္ ထပ္တိုးအခြန္ မဟုတ္ပါဟု စည္းၾကပ္သူတုိ႕ကဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ကာဘြန္အခြန္သည္ CO2 ထုတ္လႊတ္ေသာ စြမ္းအင္သံုးစြဲ မႈႏွင့္မူ သက္ဆိ ုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဓာတ္ဆီအစားမ်ားသည့္ ကားကုိစီး ေသာ၊ ေလယာဥ္ျဖင့္ မၾကာခဏခရီး သြားေသာ၊ စြမ္းအင္မ်ားစြာသံုးရသည့္ အိမ္ႀကီးႀကီးတြင္ ေနထိုင္ေသာ၊ ေလ ေအးစက္၊ ေရခဲေသတၱာ၊ အဝတ္ ေလွ်ာ္စက္ စသည္တုိ႕ကုိ မ်ားစြာအသံုး ျပဳေသာ သူတို႕သည္ ကာဘြန္အခြန္ မ်ားမ်ားေပးေဆာင္ၾကရမည္ (သို႕) က်သင့္မည္ျဖစ္သည္။ ကာဘြန္ထုတ္ လႊတ္ျခင္းမရွိသည့္ ေနစြမ္းအင္၊ တိုက္ေလစြမ္းအင္၊ ေရစြမ္းအင္၊ အႏု ျမဴစြမ္းအင္ စသည္တို႕ကိုသံုးစြဲသည့္ လုပ္ငန္းဌာနတို႕သည္ ကာဘြန္အခြန္ ကင္းလြတ္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈကို ေလ်ာ့ က်ေစရန္ ထိန္းခ်ဳပ္နည္းတစ္ခုမွာ ေလထုအတြင္းသို႕ ထုတ္လႊတ္မည့္ ကာဘြန္တိ ု႕ကုိ ဖမ္းယူသိ ုေလွာင္ ေရာင္းဝယ္နည္း Cap-and-Trade System ျဖစ္သည္။ စက္႐ံု၊ အလုပ္႐ံု လုပ္ငန္းဌာနတို႕သည္ မိမိလုပ္ငန္းမွ ထုတ္ လႊတ္ သည့္ ကာဘြန္ တိ ု႕ကို ကမၻာ့ေလထုအတြင္းသို႕ ေရာက္မသြား ေစရန္ ဖမ္းယူထားၿပီး သိုေလွာင္ထိန္း သိမ္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ တြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသည္ ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံမ်ားက ေလထု ထဲသိ ု႕ထုတ္လႊတ္သည့္ ကန္႕ဒိ ုင္ ေအာက္ဆိုဒ္တို႕ကို ဖမ္းယူသိုေလွာင္ ေစခ့ဲရာ အက္ဆစ္မိုး-Acid Rain ရြာသြန္းမႈ သိသာစြာေလ်ာ့ပါးသြား ခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ကာဘြန္မ်ားကုိ ဖမ္းယူသိုေလွာင္ထားရမည့္လုပ္ငန္း သည္ ကန္႕ဒိုင္ေအာက္ဆုိဒ္ကုိ ဖမ္းယူ သိုေလွာင္မႈလုပ္ငန္းထက္ နည္းပညာ အရ ခက္ခဲၿပီး လုပ္ငန္းပမာဏသည္ လည္း အဆမ်ားစြာႀကီးမားက်ယ္ျပန္႕ ေပသည္။ ႐ႈပ္ေထြးခက္ခဲလွသည့္၊ မ်ားစြာ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးၾကရမည့္ ကာဘြန္ဖမ္း ယူသိုေလွာင္မႈကုိ ခ်က္ခ်င္းမေဆာင္ ရြက္ႏုိင္ေသးေသာ္လည္း ကမၻာႀကီး ပူျပင္းလာမႈ၊ ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္လာ မႈကိုေလ်ာ့ပါးသက္သာေစရန္အတြက္ တစ္ခုခုကို အလ်င္အျမန္လုပ္ေဆာင္ ရန္ လိုအပ္ေနခ်ိန္တြင္ ကာဘြန္အခြန္ ေကာက္ခံမႈသည္ ခ်က္ခ်င္းအေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္ လုပ္ ငန္းအျဖစ္ ထြက္ေပၚလာသည္။ ကာ ဘြန္အခြန္ေကာက္ခံမႈလုပ္ငန္းသည္ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး လူအမ်ားလည္း နားလည္ႏုိင္သည္။ ကာဘြန္အခြန္ ေကာက္ခံရရွိေငြမ်ားကို ျပည္သူမ်ား သို႕ လြယ္ကူစြာခြဲေဝထုတ္ေပးႏုိင္ သည္။ ယခုအခါ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုကို ျဖတ္ ေက်ာ္ကာ ကမၻာတြင္ ကာဘြန္ထုတ္ လႊတ္မႈအမ်ားဆံုးႏုိင္ငံျဖစ္လာေသာ္ လည္း အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသည္ ေလထုထဲ့သို႕ ကာဘြန္မ်ားစြာ ဆက္လက္ထုတ္လႊတ္ေနဆဲ ထုတ္လႊတ္ ေနဦးမည္ျဖစ္သည္။ ေလထုထဲသို႕ တစ္ႀကိမ္ေရာက္ရွိ လာေသာ CO2 သည္ ရာစုတစ္ေခတ္ခန္႕ၾကာေအာင္ ေက်ာက္ခ်တည္ရွိေနသည္ျဖစ္ရာ အေမရိကန္ တို႕ ထုတ္လႊတ္ခဲ့ေသာ ကာဘြန္ဓာတ္တို႕၏ ဆိုးက်ဳိးသက္ ေရာက္မႈကိ ု ေနာက္ႏွစ္တစ္ရာခန္႕ ေတြ႕ႀကံဳရင္ဆိုင္ၾကရဦးမည္ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ လံုးအေနျဖင့္ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေနေသာ္လည္း လူတစ္ ဦးပ်မ္းမွ်ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈပမာဏ တြင္ အေမရိကန္သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ထက္ သိသာစြာ ပိုမိုေနဆဲျဖစ္သည္။ အေမရိကန္တစ္ဦး၏ တစ္ ေန႕ကာ ဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈသည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံ သားမ်ား၏ ရက္သတၱတစ္ပတ္ထုတ္ လႊတ္မႈႏွင့္ညီမွ်သည္။ အေမရိကန္တို႕ ေလထုအတြင္းသို႕ ကာဘြန္ထုတ္ လႊတ္ေနသည္မွာ ဆယ္စုေခတ္မ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ရာ ယေန႕ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ဆုိးရြားေနမႈ၏ ေလးပံုသံုး ပံုသည္ အေမရိကန္တို႕၏ ထုတ္လႊတ္ မႈေၾကာင့္ ျဖစ္လာရသည္ဟု သုေတ သီတုိ႕က သံုးသပ္ၾကသည္။ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံေၾကာင့္ ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္မႈ ကို ၂ဝ၅ဝ ခန္႕တြင္ ခံစားရမည္ဟု ဆိုသည္။ ရာစုေခတ္ ခ်ီကာစုပံုလာခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာ လူသားတုိ႕၏ ကာဘြန္ ထုတ္လႊတ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရ သည့္ ကမၻာႀကီးပူျပင္းလာမႈ၊ ကမၻာ့ ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္လာမႈကို ယေန႕ အခါတြင္ လူသားအားလံုး၊ ႏိုင္ငံအား လံုးတက္ၾ<ြကစြာပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ၾက မွသာ သက္သာရာရႏုိင္မည့္ အေျခသို႕ တုိင္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ လူသားတစ္ဦးစီ၏ ကာဘြန္ေခြၽတာမႈျဖင့္ လုပ္ငန္းဌာန တစ္ခုစီ၏ ကာဘြန္ေခြၽတာမႈမ်ားျဖင့္ ကမၻာႀကီးပူျပင္းလာမႈကို ဟန္႕တားရပ္ တန္႕ေစရပါမည္။ ေလ်ာ့ခ်ၾကရပါ မည္။ ေဆာင္ရြက္မႈ တစ္ခုခ်င္းစီသည္ ပင္ တစ္တပ္တစ္အားျဖစ္ သည္။ အလံုးစံုမၿပီးေျမာက္ႏုိင္သည့္တိုင္ ခရီး တစ္ေထာက္ကုိမူ ေရာက္ရွိ ႏိုင္ပါ သည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၏ ကာဘြန္အခြန္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး လႊမ္းၿခံဳေသာ ကာဘြန္ အခြန္မရွိေပ။ ၂ဝဝ၆ ခုတြင္ ကိုလို ရာဒိုျပည္နယ္သည္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား အသံုးျပဳမႈအေပၚတြင္ ျမဴနီစပယ္ကာ ဘြန္အခြန္ကိုစည္းၾကပ္ခဲ့သည္။ ျပန္ ျပည့္စြမ္းအင္တို႕မွရရွိသည့္ လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအားကိုသံုးစြဲပါက အခြန္ကိုေလွ်ာ့ ၍သတ္မွတ္သည္။ ဤအခြန္ျဖင့္ မွန္ စိမ္းအိမ္ဓာတ္ေငြ႕ထုတ္လႊတ္မႈ ေလွ်ာ့ ခ်ရန္ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ လုပ္ငန္းစီ မံခ်က္မ်ားအား ကူညီေထာက္ပံ့ေပး သည္။ ကုိ လိုရာဒိုသည္ က်ဳိတုိ သေဘာတူညီခ်က္ ႏွင့္အညီ ၂ဝ၁၂ တြင္ ၁၉၉ဝ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈ ေအာက္ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ ေလွ်ာ့ ခ်ႏုိင္ရန္ ရည္မွန္းထားသည္။ ကာဘြန္ အခြန္ကုိ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားတစ္ကီလို ဝပ္နာရီအတြက္ အိမ္သံုးအတြက္ ဝ.ဝဝ၄၉ ေဒၚလာ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ဝ.ဝဝဝ၃ ေဒၚလာ စည္းၾကပ္သည္။ ၂ဝ၁၃ တြင္ ကာ ဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈကို လိုအပ္သည့္ အဆင့္အထိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ ကာဘြန္ အခြန္စည္းၾကပ္မႈကို ရပ္နားရန္ ေမွ်ာ္ မွန္းထားသည္။ ေမရီလဲန္းျပည္နယ္သည္ ၂ဝ၁ဝ ေမလတြင္ ႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုးအခြန္ကို သတ္မွတ္စည္းၾကပ္ခဲ့သည္။ အေျခ ခ်လုပ္ငန္းတစ္ ခုသည္ တစ္ ႏွစ္ အတြင္း ကာဘြန္ဓာတ္တန္ တစ္ သန္ းထက္ပိ ု၍ထုတ္ လႊတ္ ပါက ထုတ္လႊတ္ကာဘြန္တစ္တန္အတြက္ ငါးေဒၚလာေပးေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ဤစည္းကမ္းႏွင့္ အက်ဳံးဝင္သည္မွာ ေမရီလဲန္းသည္ ကာဘြန္အခြန္ေဒၚ လာ ၁ဝ မွ ၁၅ သန္းခန္႕ရရွိမည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းထားၿပီး၊ ရရွိေသာ အခြန္၏ ထက္ဝက္ကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားသံုး စြဲမႈေလ်ာ့က်ေစရန္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ေနအိ မ္မ်ားအား အတိုးသက္ သာ စြာျဖင့္ ေခ်းေငြထုတ္ေပးရန္ ရည္မွန္း ထားသည္။ ဥေရာပသမဂၢ၏ ကာဘြန္အခြန္ ဥေရာပသမဂၢ- European Union- EU သည္ ကာဘြန္အခြန္ကုိ ၁၉၉ဝ တြင္ စတင္ဆုိျပဳခဲ့ေသာ္လည္း စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ ကန္႕ကြက္မႈ ေၾကာင္ ့ အသက္ ဝင္မလာခဲ့ေပ။ ၂ဝ၁ဝ တြင္ ဥေရာပေကာ္မရွင္သည္ ဥေရာပအားလံုး အက်ဳံးဝင္ ေသာ ဥေရာပသမဂၢထုတ္လႊတ္မွန္စိမ္းအိမ္ ဓာတ္ေငြ႕ကုန္သြယ္မႈစနစ္ EUA GHG Emissions Trading System-EU ETS ကို ခ်မွတ္ရန္ လုပ္ေဆာင္လာ ခဲ့သည္။ ဤစနစ္အရ ကာဘြန္အခြန္ ကို ေလာင္စာတြင္ ကာဘြန္ပါဝင္မႈ ပမာဏအရ စည္းၾကပ္မည္ျဖစ္သည္။ စနစ္သစ္အရ ကာဘြန္ အခြန္သည္ ထုတ္လႊတ္မႈတစ္တန္အေပၚတြင္ ယူ ႐ိုေငြ ၄.ဝ မွ ၃ဝ.ဝ အထိ က်သင့္ မည္ျဖစ္သည္။ ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံ၏ ကာဘြန္အခြန္ ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံသည္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ မွစတင္ ၍ CO2 ထုတ္လႊတ္မႈတစ္ တန္အေပၚတြင္ ကာဘြန္အခြန္အျဖစ္ ဒိန္းမတ္က႐ိုနာ ၁ဝဝ စည္းၾကပ္ခဲ့ သည္။ ကာဘြန္အခြန္သည္ ဒီဇယ္ ဓာတ္ဆီ တစ္ဂါလန္အတြက္ ၄ဝ၂ က႐ိုနာ၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕တစ္တန္ အတြက္ ၅.၆ က႐ိုနာက်သင့္သည္။ ျပန္ျပည့္စြမ္းအင္တို႕အတြက္ ကာဘြန္ အခြန္ကင္းလြတ္သည္။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ အားထုတ္လုပ္ ရာတြင္ CO2 ထုတ္ လႊတ္မႈ တစ္တန္အတြက္ က႐ိုနာ ၁၁၆၄ (ဝ.ဝ၁၇ ေဒၚလာ)က်သင့္ သည္။ ကာဘြန္အခြန္ကို စြမ္းအင္သံုး စဲြသူတိုင္းေပးေဆာင္ရသည္။ စက္႐ံု အလုပ္႐ံုမ်ားအား မည္သည့္အတြက္ စြမ္းအင္ကိုအသံုးျပဳသည္၊ စြမ္းအင္ကုန္က်မႈသက္ သာေစသည့္နည္ း စနစ္မ်ားသို႕ မိမိသေဘာျဖင့္ ေျပာင္း လဲလိုျခင္းရွိ မရွိတို႕အေပၚ မူတည္ လ်က္အခြန္ကိုစည္းၾကပ္သည္။ ဤမူ သည္ စက္႐ံုအလုပ္႐ံုတို႕အား ထာဝ စဥ္တည္တံ့ေသာလုပ္ငန္းစနစ္မ်ားသို႕ ေျပာင္းလဲရန္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ဒိန္းမတ္သည္ ၁၉၉၂ ခုမွစတင္ ၍ ကာဘြန္တစ္တန္ ထုတ္လႊတ္မႈ အတြက္ ေနအိမ္မ်ားအတြက္ ၇.ဝ ေဒၚလာ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ၁၄.ဝ ေဒၚလာ စည္းၾကပ္ သည္။ စြမ္းအင္ကုန္က်မႈသက္သာသည့္စနစ္သို႕ေျပာင္းလဲသူမ်ားအတြက္ ျပန္အမ္းေငြမ်ားထုတ္ေပးသည္။ ဒိန္း မတ္၏ ကာဘြန္အခြန္စနစ္သည္ စြမ္း အင္အသံုးျပဳမႈထက္ျမက္ေစရန္ ျပန္ ျပည့္စြမ္းအင္မ်ားကို ေျပာင္းလဲအသံုး ျပဳၾကရန္ ရည္ရြယ္ဦးတည္ေပသည္။ ကာဘြန္အခြန္အမ်ားစုကုိ ျပန္ျပည့္စြမ္း အင္သုေသတနလုပ္ငန္း၊ စြမ္းအင္ကုန္ က်မႈသက္သာေစသည့္ သုေတသန တို႕တြင္သံုးစြဲရန္ လ်ာထားခဲ့သည္။ ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံ၏ ကာဘြန္အခြန္ ဆြစ္ဇာလန္ႏုိင္ငံသည္ ၂ဝဝ၈ မွစ၍ စြမ္းအင္အတြက္ အသံုးျပဳျခင္း မဟုတ္သည္ ့ ေက်ာက္မီးေသြး၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ စသည္ ဟိုက္ဒ႐ိုကာဘြန္ေလာင္စာတို႕အေပၚတြင္ CO2 အခြန္စည္းၾကပ္ခဲ့သည္။ အခြန္သည္ CO2 ထုတ္ လႊတ္ မႈတစ္တန္အတြက္ ၁၁.၄ ေဒၚလာက်သင့္သည္။ အခြန္ ကို ၃၄ ေဒၚလာအထိ တိုးျမႇင့္သြား ရန္ ရည္ရြယ္ထားသည္။ အခြန္သည္ ထပ္တိုးအခြန္မျဖစ္ေစရဘဲ က်န္းမာ ေရးအာမခံစနစ္၊ အသက္အာမခံစနစ္ တို႕မွတစ္ ဆင့္ ျပန္လည္ ထုတ္ေပး သည္။ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္ မႈေလ်ာ့ က်ေစရန္ ေဆာင္ရြက္သည့္ကုမၸဏီ မ်ားအား ျပန္ထုတ္ေပးသည္။ စြမ္း အင္သံုးစြဲမႈသက္သာသည့္ ေနအိမ္မ်ားေဆာက္လုပ္ေပးသည္။ ဆြစ္ဇာလန္ သည္ ၂ဝဝ၅ တြင္ သယ္ယူပုိ႕ေဆာင္ ေရးသံုးေလာင္စာတို႕အေပၚ တစ္ဂါ လန္ ဝ.ဝဝ၃၈ ေဒၚလာႏႈန္းျဖင့္ ထပ္ ေဆာင္းအခြန္ေကာက္ခံခဲ့သည္။ ဆြစ္ ဇာလန္သည္ က်ဳိတုိသေဘာတူညီ ခ်က္အတိုင္း ၂ဝ၁၂ တြင္ ၁၉၉ဝ ၏ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈေအာက္ ၈.ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာစြမ္းအင္အဖြဲ႕ International Energy Agency- IEA သည္ ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံ၏ CO2 အခြန္ ကိုေထာက္ခံခဲ့သည္။ အျခားဥေရာပႏုိင္ငံမ်ား အိုင္ယာလန္ သည္ ၂ဝ၁ဝ တြင္ ကာဘြန္အခြန္ကို ဃဥ၂ ထုတ္လႊတ္မႈ တစ္တန္လွ်င္ ေဒၚလာ ၂ဝ ႏႈန္းျဖင့္ စတင္စည္းၾကပ္ခဲ့သည္။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံ သည္ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္မွစတင္၍ ကာဘြန္ အခြန္ေကာက္ခံခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ေကာက္ခံမႈနည္းစနစ္၊ ပံုစံတို႕သည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းလဲခဲ့သည္။ ဆြီဒင္ႏုိင္ငံ သည္ ၁၉၉၁ ခုတြင္ ျပည္တြင္း သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးတြင္ သံုးစြဲသည္ ေလာင္စာတစ္တန္လွ်င္ ေဒၚလာတစ္ရာ အခြန္ စည္းၾကပ္ သည္ ။ စက္ ႐ံုအလုပ္႐ံုမ်ားသည္ ထက္ဝက္ႏႈန္းျဖင့္ ေပးေဆာင္ရသည္။ ၁၉၉၇ တြင္ ေဒၚလာ ၁၅ဝ သို႕တိုး ျမႇင့္ေကာက္ခံသည္။ ၂ဝဝ၇ တြင္ CO2 ထုတ္လႊတ္ မႈအေပၚအေျခခံ၍ ေကာက္ ခံသည့္စနစ္သို႕ေျပာင္းလဲခဲ့ သည္။ ဤအခြန္စနစ္သည္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ညစ္ညမ္းေစသူတို႕ အား ပိုမိုအခြန္က်သင့္ေစကာ စြမ္းအင္ ကိုထိေရာက္စြာအသံုးျပဳသူတုိ႕အား အခြန္သက္သာမႈရရွိေစေပသည္။ ဤ သို႕အခြန္စည္းၾကပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ဆြီ ဒင္သည္ ကုတ္ထုတ္စြမ္းအားကို မထိခိုက္ခဲ့ဘဲ၊ႏွစ္စဥ္ ၂.၈ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ခဲ့သည္။ ၿဗိတိန္ သည္ ၁၉၉၃ တြင္ သယ္ ယူပိ ု႕ေဆာင္ေရးက႑မွ ကာဘြန္ ထုတ္လႊတ္မႈေလ်ာ့က်ေစရန္ ရည္ရြယ္ လ်က္ ေရနံထြက္ပစၥည္းေရာင္းခ်မႈ အေပၚတြင္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ အခြန္ကိုစည္းၾကပ္သည္။ သို႕ေသာ္ ႏုိင္ငံေရးအရ ေဝဖန္တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ေၾကာင့္ ၁၉၉၉ တြင္ သဘာဝပတ္ ဝန္းက်င္အခြန္တုိးျမႇင့္ေကာက္ခံမႈကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ရသည္။ ၂ဝဝ၆ တြင္ ဒီဇယ္ဓာတ္ဆီေရာင္းေစ်းတြင္ အခြန္ သည္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ပါဝင္ေန သည္။ ၂ဝဝ၁ တြင္ ရာသီဥတုေျပာင္း လဲေရးအခြန္ကို ျဖည့္စြက္စည္းၾကပ္ ခဲ့သည္။ ေနာ္ေဝႏုိင္ငံ သည္ ၁၉၉၁ တြင္ ဓာတ္ဆီတစ္တန္လွ်င္ ၅၁ ေဒၚလာ ႏႈန္းျဖင့္ CO2 အခြန္စတင္စည္းၾကပ္ ခဲ့သည္။ ေနာ္ေဝ၏ ကာဘြန္အခြန္ ႏႈန္းသည္ ဥေရာပတြင္ အျမင့္ဆံုး ျဖစ္သည္။ ကာဘြန္အခြန္သည္ တစ္ ႏွစ္လွ်င္ ေဒၚလာ ၁.၃ ဘီလီယံခန္႕ ရရွိမည္ဟု ခန္႕မွန္းၾကသည္။ ေနာ္ ေဝ၏ CO2 အခြန္သည္ ေနာ္ေဝႏိုင္ငံ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈ၏ ၆၄ ရာခိုင္ ႏႈန္း၊ မွန္စိမ္းအိမ္ဓာတ္ေငြ႕ ထုတ္လႊတ္ မႈ၏ ၅၂ ရာခိုင္ႏႈန္းအေပၚ သက္ ေရာက္သည္ ။ ကာဘြန္အခြန္စည္း ၾကပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ၁၉၉၁ မွ ၂ဝဝ၈ အတြင္း ေနာ္ေဝႏိုင္ငံ၏ တစ္ဦးပ်မ္းမွ် CO2 ထုတ္လႊတ္မႈသည္ ေလ်ာ့က် မသြားဘဲ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးမ်ားလာခဲ့သည္။ နယ္သာလင္ႏုိင္ငံ သည္ ၁၉၉ဝ မွစ၍ ကာဘြန္ အခြန္ စည္းၾကပ္ခဲ့ သည္။ ၁၉၉၂ ခုတြင္ သဘာဝပတ္ ဝန္းက်င္အခြန္ဟု အမည္ေျပာင္းခဲ့ သည္။ ေနာင္တြင္ အေထြေထြအခြန္ ၏အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္လာကာ စီမံ ဘ႑ာဌာနေအာက္သို႕ေရာက္ရွိသြား သည္။ ၂ဝဝ၇ တြင္ နယ္သာလင္ သည္ ကာဘြန္ကိုအေျခခံေသာ ထုပ္ ပိုးပစၥည္းခြန္ကို စည္းၾကပ္ခဲ့သည္။ ဤအခြန္သည္ ထုပ္ပိုးပစၥည္းထုတ္ လုပ္သူတို႕အား ထုပ္ပိုးပစၥည္းတို႕၏ အနည္းဆံုး ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ျပန္ လည္ဝယ္ယူေစကာ ပစၥည္းအသစ္ မ်ား ျပန္လည္ထုတ္လုပ္ေစခဲ့သည္။ ကာဘြန္အေျချပဳထုပ္ပိုးပစၥည္းခြန္ကုိ တစ္တန္လွ်င္ မွန္မ်ားကို ၉၂ ေဒၚလာ ဒန္ကို ၁၂၁၉ ေဒၚလာ၊ သံကို ၂ဝ၃ ေဒၚလာ၊ ပလတ္ စတစ္ကို ၆ဝ၂ ေဒၚလာ၊ စကၠဴကို ၁ဝ၂ ေဒၚလာ၊ သစ္ကို ၃ဝ ေဒၚလာစည္းၾကပ္သည္။ ျပင္သစ္ သည္ ၁ဝ-၉-၂ဝဝ၉ ေန႕တြင္ ၁-၁-၂ဝ၁ဝ ေန႕မွစ၍ အသက္ဝင္ေစမည့္ ကာဘြန္ဥပေဒကို အဆုိျပဳခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ေန႕တြင္ ျပင္သစ္အေျခခံ ဥပေဒေကာင္စီက ကာဘြန္အခြန္ ဥပေဒသည္ ျ>ြခင္းခ်က္မ်ားလြန္သည္၊ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ဆန္႕က်င္ေနသည္ ဟု သံုးသပ္ကာ ပယ္ခ်ခဲ့သည္။ ေကာ့စတာရီကာ သည္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ ကာဘြန္အခြန္ကို စတင္ စည္းၾကပ္ခဲ့သည္။ အခြန္၏တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္းကုိ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ဝန္ေဆာင္မႈတြင္ အက်ဳံးဝင္သည့္ ထာဝစဥ္တည္တံ့မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ သစ္ ေတာထိန္းသိမ္းေရး ေဆာင္ရြက္သူ မ်ားအား ေထာက္ပံ့ေပးသည္။ ေကာ့ စတာရီကာသည္ ဤလုပ္ငန္းတြင္ အက်ဳံးဝင္ေသာ အိမ္ရွင္ ၈ဝဝဝ ခန္႕ အား ေဒၚလာ ၁၅ သန္းထုတ္ေပးခဲ့သည္။ ကာဘြန္အခြန္အေပၚ အယူ အဆအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ျငင္းခုံမႈအမ်ဳိးမ်ဳိး ထြက္ ေပၚခဲ့သည္ ။ ကာဘြန္အခြန္ သည္ ျမင္သာေသာ၊ တိုက္႐ိုက္သက္ ေရာက္ေသာ၊ ပို၍အက်ဳိးျဖစ္ေစေသာ အခြန္ျဖစ္သည္ဟု အခ်ဳိ႕ကဆိုသည္။ သို႕ေသာ္ အခြန္သည္ ထုတ္လုပ္သူမ်ား ထံမွစားသံုးသူထံက်ေရာက္လာသည္ ဟုဆိုသည္။ ကာဘြန္အခြန္သည္ ညစ္ညမ္းမႈ၊ ႐ုပ္ၾ<ြကင္းေလာင္စာအသံုးျပဳမႈအေပၚ ေကာက္ခံေသာ အခြန္ျဖစ္သည္။ ေလ ထုညစ္ညမ္းေစမႈအေပၚ ေကာက္ခံ ျခင္းျဖစ္၍ လုပ္ငန္းရွင္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း စီတို႕အား ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈေလွ်ာ့ ခ်ေရး ပိုသန္႕ရွင္းေသာစြမ္းအင္တို႕ကို အသံုးျပဳေရးကို ဦးတည္သည္။ ကာဘြန္အခြန္သည္ ေလေၾကာင္း ကုမၸဏီတို႕အား ကုန္က်စရိ တ္တိုး မ်ားလာေစမည္ျဖစ္ရာ ဤဝန္ထုပ္ ဝန္ပိုးသည္ ခရီးသည္တုိ႕အေပၚ က် ေရာက္လာမည္ျဖစ္ သည္။ အီးတီ ဟက္ေလေၾကာင္းသည္ ခရီးတစ္ဦး အေပၚ သံုးေဒၚလာ၊ ကုန္ခ်ိန္တစ္ကီ လိုအေပၚ ဝ.ဝ၃ ေဒၚလာတိုးျမႇင့္ခဲ့ သည္။ အီမိရိတ္ေလေၾကာင္းသည္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ ေဒၚလာ သန္း ၄ဝ ပိ ုမိ ုကုန္က်မည္ ျဖစ္ ရာ ထို စရိတ္ကို ခရီးသည္တို႕အေပၚမွ ရယူ မည္ျဖစ္သည္။ အီမိရိတ္ခရီးသည္ ေလးပုံတစ္ပံုသည္ ဥေရာပတိုက္သား မ်ားျဖစ္သည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲမႈအဖြဲ႕မွ Hannouche က ကမၻာ့ရာသီဥတု ေဖာက္ ျပန္လာမႈ တြင္ ေလယာဥ္မ်ား၏ CO2 ထုတ္ လႊတ္မႈသည္ ၃.၅ ရာခိုင္ႏႈန္းပါဝင္ သည္။ CO2 ထုတ္လႊတ္မႈသည္ တိုး မ်ားလာေနရာ ၂ဝ၅ဝ တြင္ ၁၅ ရာခိုင္ ႏႈန္းအထိရွိလာမည္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ေလေၾကာင္ းကုမၸဏီမ်ား သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္အတြင္း စြမ္းအင္သံုးစြဲမႈ ပိုမိုထိေရာက္ေသာ ေလယာဥ္အသစ္မ်ားကုိ ၂ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း အစားထိုးအသံုးျပဳခဲ့သည္။ ဆက္ လက္၍လည္ း အစားထိုးသြားၾက မည္ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ေလေၾကာင္း မ်ား၏ ၂ဝ၁၂ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္ မႈသည္ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္ထက္ ၁၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးမ်ားလာမည္ျဖစ္သည္။ ဥေရာပတြင္ သယ္ယူပို႕ေဆာင္မႈ အား လံုး၏ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈသည္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းတုိးလာစဥ္တြင္ ေလေၾကာင္း ပို႕ေဆာင္ေရး၏ ထုတ္လႊတ္မႈသည္ ႏွစ္ဆတိုးလာခဲ့သည္။ ၂ဝ၅ဝ တြင္ ကမၻာ့ေလေၾကာင္းခရီးမ်ား၏ ကာဘြန္ ထုတ္လႊတ္မႈသည္ ခုနစ္ဆတိုးလာ မည္ဟု ICAO ကတြက္ခ်က္ထားသည္။ EU သည္ ၂ဝဝ၈ တြင္ ေလ ေၾကာင္းမ်ားအေပၚ ကာဘြန္ေကာက္ ခံရန္ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ EU က ကာ ဘြန္အခြန္သည္ ၂ဝ၂ဝ တြင္ ဥေရာပ ၂၇ ႏိုင္ငံအား ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈ ၂ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလ်ာ့က်သြားေစမည္ ဟုေျပာၾကားခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ကန္႕ ကြက္ေသာႏိုင္ငံမ်ား၏ ေတာင္းဆို ခ်က္အရ ICAO ကဆံုးျဖတ္ရေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။ ICAO တြင္ ၁၉၁ ႏုိင္ငံ ပါဝင္သည္။ ICAO ၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မခ်ႏိုင္မီတြင္ ေလေၾကာင္းခရီးတို႕ သည္ အက်ပ္အတည္းႀကံဳၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ေလေၾကာင္ းခရီးတို႕က ဥေရာပယူနီယံ၏ ကာဘြန္အခြန္သည္ အဓိပၸာယ္ကင္းမဲ့လွသည္။ မိမိနယ္နိ မိတ္ ျပင္ပပ်ံသန္ းမႈအတြက္ ထည့္ သြင္းေကာက္ခံသည္မွာ လံုးဝ မမွန္ ကန္ ဟုဆိ ုၾကသည္ ။ အာရွေလ ေၾကာင္းခရီးတို႕က သူတို႕သည္အေဝး ဆံုးပ်ံသန္းၾကရမည္သူမ်ားျဖစ္ ရာ၊ အထိအနာဆံုးျဖစ္မည္ဟု တင္ျပကန္႕ ကြက္ေနၾကသည္။ တ႐ုတ္အေရွ႕ေလေၾကာင္းက ကာဘြန္ အခြန္ေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္ကုန္က်စရိတ္သည္ ေဒၚလာ ၁၂၄ သန္း ပုိမိုလာမည္ဟုေျပာသည္။ အေမရိကန္ ျပည္ ေထာင္ စုက ဥေရာပ၏ ကာဘြန္အခြန္သည္ လြတ္ လပ္ေသာ အာကာသသေဘာတူညီ ခ်က္ကို ခ်ဳိးဖ်က္ေနသည္ဟု ဥေရာပ တရား႐ံုးသို႕တင္သြင္းခဲ့သည္။ သို႕ ေသာ္ ဥေရာပတရား႐ံုးက ကာဘြန္ အခြန္သည္ တရားဝင္သည္ဟု ဆံုး ျဖတ္ကာ ပယ္ခ်ခဲ့သည္။ ကာဘြန္ ထုတ္ လႊတ္ မႈမ်ား ေၾကာင့္ ကမၻာ့ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္ လာရသည္ ့ျပႆနာ၊ အထူးသျဖင့္ ေလေၾကာင္ းခရီးမ်ား၏ ကာဘြန္ ထုတ္လႊတ္မႈသည္ ဥေရာပတစ္ခု တည္း၏ ျပႆနာမဟုတ္၊ တစ္ ကမၻာလံုး၏ ျပႆနာျဖစ္ေပသည္။ ဥေရာပသမဂၢကမူ ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ အေျဖရရွိရန္အတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္သြားပါမည္။ တစ္ကမၻာလံုးႏွင့္ ဆိုင္ သည့္အေျဖတစ္ခုရရွိလာပါက ဥေရာပထက္ပို၍ ေပ်ာ္ရႊင္သူရွိမည္ မဟုတ္ပါ။ သို႕ေသာ္ ကာဘြန္အခြန္ ကိုမူ ဆိုင္းထားမည္မဟုတ္ပါဟု တံု႕ ျပန္ခဲ့သည္။ EU က ေလယာဥ္ခမ်ား သည္ တစ္ဦးလွ်င္ ယူ႐ိုေငြ ၂ မွ ၁၂ အထိတက္လာႏုိင္သည္ဟု ခန္႕ မွန္းထားသည္။ အကယ္၍ တ႐ုတ္ စေသာ ႏိုင္ငံတစ္ခုခုက တန္ျပန္ လ်က္ ကာဘြန္အခြန္ေကာက္ခံခဲ့ေသာ္ EU သည္ ထိုတံု႕ျပန္မႈကို မည္သုိ႕ကာ ကြယ္မည္နည္း။ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ျပႆနာ ကို ေျဖရွင္းရန္ႀကိဳးစားမႈသည္ ကုန္ သြယ္မႈျပႆနာသို႕ ဦးတည္လာခဲ့ရ သည္။ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုး လႊမ္းၿခံဳ သည့္ ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈျပႆနာ ကိုေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳးစားမႈသည္ ခက္ခဲ မည္သာျဖစ္သည္။ အားလံုးသေဘာ က်သည့္အေျဖရရွိရန္မွာ ပို၍ခက္ခဲေပ သည္။ ေလေၾကာင္းကုမၸဏီတို႕၏ ျပႆနာသည္ ခရီးသည္တို႕အေပၚ က်ေရာက္လာမည္၊ ေလယာဥ္ခသည္ တက္လာမည္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံအစိုးရတုိ႕သည္ ကမၻာႀကီး ပူျပင္းမလာေစရန္ အတြက္ သူတုိ႕ အကြၽမ္းက်င္ဆံုး အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ ခြင့္ရရွိလာသည္။ အခြန္စည္းၾကပ္ရန္ ေခါင္းစဥ္တစ္ခု ရရွိလာသည္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတို႕သည္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းတက္ရန္ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခု ရရွိလာသည္။ ျပည္သူတို႕သည္ တာဝန္ရွိသည့္အတိုင္း စည္းၾကပ္လာမည့္အခြန္ တို႕ကုိေပးေဆာင္လ်က္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း တက္မႈကိုခံယူလ်က္ ပိုမိုပူျပင္းလာ မည့္ေႏြရာသီကို ရင္ဆိုင္ရန္ ပိုမိုျပင္း ထန္လာမည့္ မုန္တိုင္းမ်ားကို ႀကံ့ႀကံ့ ခံရန္ ျပင္ ဆင္ထားၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္းျဖင့္...။ ဖိုးေဆြ(သစ္လုပ္ငန္း) Source : : 1. BBC News, 2. Wikipedia, the Free Encyclopedia.
ဖိုးေဆြ(သစ္လုပ္ငန္း)
 

No comments: