(၁)* စိတ္ထဲက ငရဲေခြးေတြ လြတ္ကုန္ၿပီလား
လူတိုင္းလိုလိုရဲ့ စိတ္ထဲမွာ ေကာင္းတဲ့အပိုင္းနဲ႔ ဆိုးတဲ့အပိုင္းေတြရွိၾကတယ္ ။
အဲဒီအထဲမွာ ေဒါသ ၊ ေမာဟ ၊ မာန ၊ မနာလိုဝန္တိုမႈေတြလို အဆိုးပိုင္းေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး
ငရဲေခြးလို႔ေတာင္ ေခၚလို႔ရႏိုင္မယ့္ စိတ္ရိုင္းေတြ ရွိၾကစျမဲပဲ ။ မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ ၊ မခ်ည္တုပ္ႏိုင္ရင္
ပြင့္အံထြက္လာၿပီး တပါးသူကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထိခိုက္ေလာင္ကၽြမ္းတတ္တယ္ ။
ဒါေပမယ့္ သာမန္အခ်ိန္မ်ိဳးေတြမွာ ငုပ္ေနတတ္တဲ့ သဘာဝရွိတာေၾကာင့္ ဒါကို လႈပ္ႏိႈးမွ
သာ ထြက္ေပၚလာေလ့ရွိတယ္ ။ တစ္ခါတစ္ရံ မေတာ္တဆ လႈပ္ႏိႈးမိတတ္သလို ၊ ဒီသေဘာ
သဘာဝကို သိနားလည္သူေတြ သို႔မဟုတ္ အေတြးေခၚ အေျမွာ္ျမင္ ေစာင့္ရြဲ႕ေနသူေတြကေန
ထိန္းခ်ဳပ္ ရည္ရြယ္ၿပီး ထိုးဆြေပးတတ္ၾကတယ္ ။ ထိုးဆြလို႔ ႏိုးၾကြလာရင္ေတာ့ ဝရဇိန္ခၽြန္းနဲ႔
ေတာင္ အုပ္လို႔ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး ။ ဒါေပမယ့္ မီးစထိုးၿပီးရင္ ေရမႈတ္နဲ႔ ျပန္ပက္ရတာဟာ
ေနာက္ထပ္ သဘာဝတရား တစ္ခုပဲေလ ။
မေကာင္းတာကို လုပ္ကိုင္ၾကရာမွာ အေဖၚနဲ႔အသင္းနဲ႔ ပါတတ္ လုပ္တတ္ၾကပါတယ္ ။
ပထမဦးဆံုး ေစ်းဦးေဖၚတာကေတာ့ ေလးဝတီ ေပါ့ ။
မီဒီယာက်င့္ဝတ္ကို ေဖါက္ဖ်က္ၿပီး အနိ႒ာရံုပံု အျပည့္အစံုကို တင္ေပးခဲ့တယ္ ။ ၿပီးေတာ့
မလုပ္သင့္တဲ့ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးမီးစကို စာေတြနဲ႔ ထပ္ဆင့္ထိုးထည့္ေပးခဲ့တယ္ ။
ဒါေပမယ့္ ဒီမွာတင္ ရပ္မသြားခဲ့တာဟာ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွတာ မဟုတ္ပါဘူး ။
လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးခြဲျခားစိတ္ရွိတဲ့ ျမန္မာျပည္သားအခ်ိဳ႕ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ မီဒီယာတခ်ိဳ႕
ကေန ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ ဆင့္ပြားေပးခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ပါ ။
ခုေတာ့ ဒီလူေတြရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေအာင္ျမင္ပါၿပီ ။
ေတာင္ကုတ္မွာေတာ့ အနည္းဆံုး လူ ၈ ေယာက္ အသက္ေပးသြားရၿပီ ။
တစ္ဆက္ထဲမွာ စစ္ေတြမွာလည္း ပစ္ခတ္တာေတြ ျဖစ္လာၿပီ ။
အေျခေနအရ ျဖစ္သြားတာလား မီးစတစ္စ ထပ္ထိုးထည့္လိုက္သလားေတာ့ ကာယကံရွင္
ေတြပဲ သိၾကမွာပါ ။
အဓိက ေမးခြန္းတစ္ခု စိတ္ထဲေပၚလာတယ္ ။
"ေသသြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ျပန္ရွင္လာၿပီလား" လို႔ပါ ။ထပ္ဆင့္ေျပာရရင္ -
# ခုလို လက္စားေခ်လိုက္ရၿပီမို႔ စိတ္ေကာ ေက်နပ္သြားၾကၿပီလား ၊
# ဒီလို ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ဝိုင္းႀကိဳးပမ္းေပးသူေတြထဲက ဘယ္သူက တာဝန္ခံမလဲ ၊
(လူစြမ္းေကာင္းေတြအျဖစ္ ခ်ီးမြမ္းၾသဘာ ခံယူဖို႔ ေျပာတာပါ ၊ ရွက္ေနစရာ မလိုပါဘူး ၊ ေရွ႕
ထြက္ၿပီး ေအာင္ပြဲခံလိုက္ၾကစမ္းပါ ၊ ခုမွ အညတရ သူရဲေကာင္းေတြလို ရိႈမေနၾကပါနဲ႔) ။
========================================
* တေလာက သတင္းတစ္ခု ပါလာတယ္ ၊ မိန္းမကိုသတ္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပါ သတ္ေသသြားတဲ့
သတင္းေလးပါ ။ လူမ်ိဳးနဲ႔ဘာသာကိုပါ ထည့္ေရးထားတယ္ ။ စိတ္ထဲ ထူးဆန္းမိတယ္ ၊ ဒီလူ
မ်ိဳးနဲ႔ ဘာသာကလူေတြပဲ အဲဒီလိုလုပ္တတ္သလားေပါ့ ။ ဒါေတြက ဘာအဓိပၸါယ္ေဆာင္သလဲ ၊
အျခား က်န္တဲ့ျပစ္မႈေတြ အားလံုးကေကာ ျမန္မာျပည္က အဓိကဘာသာနဲ႔ လူမ်ိဳးႀကီး တစ္မ်ိဳး
ထဲကပဲ အားလံုးကို က်ဴးလြန္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုလိုတာလား ။ ဒီသတင္းဟာ အစတကာရဲ့ အစလို႔
နာမည္တပ္ရမ လားပဲ ။
* တခါ ဦးခင္ရီက ကရင္တိုင္းရင္းသားဝတ္စံုဝတ္ျပၿပီး "ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ရိုဟင္ဂ်ာမရွိဘူး" လို႔
ေျပာလိုက္တယ္ ။ တစ္ခါမွ သူ႕ကို အေကာင္းမေျပာသူေတြ "ဦးခင္ရီ ဦးတင္ၿပီ" လို႔ေျပာရမ
ေလာက္ကို ဝိုင္းေထာက္ခံၾကေတာ့တယ္ ။ ေျပာခ်င္တာေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ ၊ ဒါေပမယ့္ စ
ကားမ်ားရင္လည္း အမွားမ်ားရံု ရွိပါလိမ့္မယ္ ။ ခုေနေတာ့ ေအာက္က Aung.info ရဲ့မွတ္ခ်က္
ေလးတစ္ခုနဲ႔ပဲ ေက်နပ္ထားလိုက္ပါတယ္ ။
"ျပႆနာ တစ္ခုကုိ ေျဖရွင္းတယ္ ဆုိတာ ျပႆနာရဲ႕ အရင္းခံကုိ ရွာၿပီး အဲဒီအရင္းခံ အေၾကာင္းကုိ အေျဖရွာရမွာ မဟုတ္ဖူးလား? ျပႆနာ ျဖစ္လာတဲ႔အခါမွာ အဲသည္ျပႆနာကုိ မေျဖရွင္းဘဲ အရင္းခံကုိ အေျဖမရွာဘဲ၊ ငါနဲ႔မဆုိင္ဖူး၊ ဒါဟာ လက္ခံစဥ္းစား စရာမလုိဖူး ဆုိလုိ႔ ဒီျပႆနာဟာ ေျပလည္သြားမွာ မဟုတ္ပါဖူး။ ျပႆနာရဲ႕ အစကုိ သိၿပီဆုိရင္ ဆက္လက္ၿပီး ေျဖရွင္းႏိုင္ဖုိ႔မလုပ္ဘဲ ငါစတဲ႔ ျပႆနာ မဟုတ္လုိ႔ ငါ့ျပႆနာ မဟုတ္ဖူးလုိ႔ျငင္းရုံနဲ႔လဲဒီျပႆနာဟာ ၿပီးဆုံးသြားမွာ မဟုတ္ပါဖူး။ ဘာဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီလုိ ျပႆနာမ်ဳိးကုိ case study အေနနဲ႔ ဒီက တကၠသုိလ္တစ္ခုခုမွာ ေမးလုိ႔ အခု ခင္ရီလုိအေျဖေပးမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ စာေမးပြဲ က်မွာ ႀကိမ္းေသပါတယ္။"
* စစ္ေတြမွာ ရဲေတြက ေသနတ္နဲပစ္တာဟာ အဓိကရုဏ္းလို ျဖစ္လာတာေၾကာင့္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။
ဘယ္လိုဆိုဆို တစ္ခု ထပ္သတိထားမိျပန္ပါတယ္ ။ အဲဒါက ဒဏ္ရာေတြကို အနီးကပ္ ရိုက္ျပ
ထားတာပါ ။ မလုပ္သင့္တာတစ္ခု ထပ္ဆင့္တိုးလာျပန္ပါၿပီ ။ ဓါတ္ပံု ၊ ရုပ္ရွင္တို႔ရဲ့ သေဘာသ
ဘာဝအရ အေနထားအမ်ိုးမ်ိဳးကေန ကိုယ္လိုခ်င္တာကို ထင္ရွားေအာင္လုပ္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးပါ ။ သိ
ကၡာရွိ သတင္း႒ာနေတြက ဒါမ်ိဳးေတြကို သံုးခ်င္ရင္ေတာင္ မသိမသာပဲ သံုးေလ့ရွိပါတယ္ ။
ဒီတင္ မရပ္ပါဘူး ။ ေတာင္ကုတ္မွာ ေသဆံုးသြားသူေတြရဲ့ အျဖတ္အေတာက္မပါတဲ့ ပံုေတြပါ
ထပ္တက္လာျပန္ပါတယ္ ။ မတရားလုပ္ၿပီး အသတ္ခံရသူ မိန္းကေလးပံုအတြက္ တန္ျပန္တာ
ျဖစ္ႏိုင္သလို ၊ တမင္ ထပ္ဆင့္မီးေမႊးတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ။ သာမန္လူ႔က်င့္ဝတ္ကို နား
လည္တဲ့ မီဒီယာ စားသံုးသူေတြအေနနဲ႔ ဆင္ျခင္ၾကဖို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။ ရုပ္ပံုတစ္ပံုဟာ စကား
လံုးတစ္ေထာင္မက ေျပာႏိုင္တယ္ဆိုတာ အေတာ္မ်ားမ်ား သိၿပီးသားလို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္ ။ မီး
စေတြကို ေဘးဖယ္လိုက္ၾကရေအာင္ပါ ။
မန္းကိုကို
၀၄ ၊ ၀၆ ၊ ၂၀၁၂
No comments:
Post a Comment