Friday, May 31, 2013

ျမန္မာျပည္တြင္ ကားပညာရွင္မ်ား လိုအပ္သည္

ျမန္မာျပည္တြင္ ကားပညာရွင္မ်ား လိုအပ္သည္


ဒီစာက လူငယ္ေတြအတြက္ အဓိကထား ေရးတာပါ။ လူငယ္ဆုိတာထက္ လူလတ္ပိုင္းေတြလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ အေၾကာင္း အရင္းကေတာ့ ျမန္မာျပည္
အနာဂတ္ အတြက္ေပါ့။

ျမန္မာျပည္မွာ ေတြ႔ရျမင္ရသေလာက္ Automotive Engineering ဆုိျပီး တစ္သီးတစ္ျခား ခြဲထြက္တဲ့ ဘာသာရပ္ တစ္ခု မရွိေသးဘူး။ Automotive Engineering နဲ႔ စက္မွု အင္ဂ်င္နီယာနဲ႔ေတာင္ မတူေသးပါဘူး။ လြယ္လြယ္ေကာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အင္ဂ်င္နီယာဆုိတာ ေရြ ႔လ်ား စက္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္တဲ့ကား၊ ဆိုင္ကယ္ တို႔ကို အဓိကထားပါတယ္။ ကမၻာတစ္ဝန္းမွာ Automotive Engineering ဘာသာရပ္ကို တစ္သီးတစ္ျခားသင္ၾကားတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ပန္၊အေမရိကန္တို႔လို
ႏိုင္ငံမွာပါ။ သူတို႔ႏိုင္ငံရဲ ႔ GDP တန္ဖိုးတတ္ဖို႔ အဓိက လုပ္ေဆာင္ေပးသူ
ထဲမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ေရးလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္ေရးနဲ႔ ပက္သက္လို႔ အားလုံး သိရွိနားလည္မယ့္ ပညာရွင္မ်ိဳးကို ေမြးထုတ္ဖို႔အတြက္ Automotive Engineering ဆုိတာ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။

သင္ၾကားေပးမယ့္ အေျခခံ ပညာမ်ားက - သတၱဳမ်ားအေၾကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္အေၾကာင္း၊ အီလက္ထေရာနစ္အေၾကာင္း၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲနဲ႔ လံုျခံဳေရး ဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီဇိုင္း၊ ထုတ္လုပ္မွု၊ ကုန္က်စရိတ္တြက္ခ်က္မွု၊ စီမံခန္႔ခြဲမွု၊ ေမာ္ေတာ္ယဥ္ဆိုင္ရာ အိုင္တီဘာသာရပ္၊ စနစ္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရး ဘာသာရပ္၊ ကြန္ျပဴတာခ်ိတ္ ဆက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ျပဳျပင္ျခင္း၊ အိုင္တီပစၥည္းအသံုးျပဳ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ဝပ္ေရွာ့ စီမံခန္႔ခြဲမွု ဘာသာရပ္ အစရွိသျဖင့္ ေခါင္းစဥ္ေပါင္း မ်ားစြာ၊ ဘာသာရပ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပူးတြဲသင္ၾကား ေပးပါတယ္။

ယေန႔အေျခအေနကေတာ့ စက္မွုအင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႔ရသူမ်ားက Automotive အတြက္ စာေတြ ျပန္ဖတ္ျပီး ကားအင္ဂ်င္နီယာ ပိုင္းကို ဆက္ကူး ပါတယ္။ ေကာင္းပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း မကုန္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ကုန္ရျပီး Automotive Engineering ကို တစ္စိုက္ မတ္မတ္ ေလ့လာသူမ်ားနဲ႔စာရင္ အားနည္းသြားရ ပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ယေန႔ ဝပ္ေရွာ့ေတြမွာ လုပ္ေနသူေတြကို ေလ့လာရင္ အေတြ႔အၾကံဳ နဲ႔ ေနရာယူလာသူေတြပါ။ ဒီေတာ့ ေနာက္ပိုင္းဝင္လာတဲ့ အျမင့္ကားေတြကို မကိုင္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုင္ႏိုင္ရင္ေတာင္ Troubleshooting ကုိ ေကာင္းေကာင္းမရေတာ့ပါဘူး။ ယေန႔ ကားဝပ္ေရွာ့အေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း အမွန္အတိုင္းေျပာရင္ Technical Terms သိပ္မသံုး ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေနာက္ပိုင္းႏိုင္ငံတကာ ကားပညာရွင္ေတြဝင္ေရာက္လာတဲ့အခါ လိုက္မမွီတဲ့ အေနအထား တစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္ျပီး ျပည္ပ ပညာရွင္အားကိုးရတဲ့အေနအထား အထိေတာင္ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။

ယေန႔ စက္မွုဇုန္ေတြမွာ သင္တန္းလာလာေပးေနတာေတာ့ သိရပါတယ္။ အဆင့္ျမင့္ ကားဆုိင္ရာစက္ပစၥည္းမ်ား ကိုင္တြယ္ပံု၊ ျပဳျပင္ပံုမ်ားကို သင္ၾကားေပးေနျပီး ဂ်ပန္ကုမၼဏီက လာေရာက္သင္တန္းေပးလို႔ ဒီပလိုမာ သင္တန္းတက္ေနတဲ့ သတင္းေတြလည္း ၾကားေနရပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္း
လင္းေျပာပါမယ္။ စာေရးသူတုိ႔ သတင္းပဲ ၾကားရတာပါ။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ယင္းပညာရွင္ေတြ မေတြ႔ရပါဘူး။ ဒီေတာ့ ရွိေတာ့ရွိတယ္။ ရွားတယ္လို႔
ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ဖို႔ ေနေန
သာသာ သူမ်ားႏိုင္ငံကပုိ႔လာတဲ့ အျမင့္ကားေတြကိုေတာင္ မနည္းထိမ္းစီး
ရတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိပါတယ္။

Automotive Engineering ဘာသာရပ္သီးသန္႔အေနနဲ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ ႔ စက္မွုဇုန္အခ်ိဳ ႔မွာသင္ၾကားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ယင္းသင္တန္းေတြ ကိုေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႔ရသူမ်ားအတြက္ပါ။ ၁၀ တန္းေအာင္ျပီး လူငယ္ေတြကိုလည္း တုိက္တြန္းခ်င္ပါ ေသး တယ္။ ေငြအရင္း အႏီွးတတ္ႏိုင္ရင္ ႏိုင္ငံျခားမွာ သင္ေစခ်င္ပါတယ္။ အနီးစပ္ဆံုးအေနနဲ႔ စကၤာပူမွာ ရွိပါတယ္။ အိႏၵိယမွာ ရွိပါတယ္။ မေလးရွားတို႔မွာလည္း ရွိျပီး ဂ်ပန္၊ အေမရိကား၊ အဂၤလန္ နဲ႔ ဂ်ာမနီတို႔ဆုိရင္ေမးစရာ မလိုေလာက္ေအာင္း ရွိပါတယ္။ ဒီအတြက္ ျမန္မာျပည္ အစိုးရအေနနဲ႔လည္း ပညာသင္မ်ား လြတ္ျပီး ေသခ်ာ ေလ့က်င့္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးႏိုင္ရင္အေကာင္း ဆံုးပါပဲ။ စာေရးသူ ဆႏၵဆုိရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားေမြးဖြားရာ ဂ်ာမနီ အထိေတာင္ သြားေစခ်င္ ပါတယ္။

ဒါဟာ အနာဂတ္မွာ တကယ္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ား ရွိလာမယ့္ ပညာရပ္ပါ။ လက္ရွိ စက္မွုအင္ဂ်င္နီယာ၊ အီလက္ထေရာနစ္ အင္ဂ်င္နီယာ၊ မက္ကယ္ထေရာနစ္ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္ေလ့လာလိုက္စားေန တဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း Automotive ပိုင္းကို အလြယ္ကူ ကူးဆက္သြား
လို႔ ရပါတယ္။ အနည္းဆံုး ၂ ႏွစ္ၾကာတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ Automotive Engineering တက္လို္က္ရင္ ဒီပလိုမာရျပီး တကယ့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေရး စက္ရံုၾကီးေတြမွာ ဌာနခြဲငယ္ေတြမွာ မန္ေနဂ်ာရာထူး တစ္ခါတည္း ရတယ္လို႔ ၾကားသိရပါတယ္။ တကယ့္အခြင့္အလမ္းေကာင္း
ပါ။ ျပည္တြင္းမွာဆုိရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ စက္ရံုေတြမွာ စံုစမ္းသင့္ရင္ စံုးစမ္းရ ပါမယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုသူက အနာဂတ္မွာ တကယ္လုိ
အပ္လာမယ့္ ပညာရပ္ေလ။ တတ္ေျမာက္ထားရင္ တစ္ေန႔ေရႊျဖစ္ဖို႔ အာမခံပါတယ္။

စာေရးသူက ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္နဲ႔ ဒီပလိုမာဘြဲ႔ရေပမယ့္ သေဘၤာမလိုက္ပဲ ယခု အိုင္တီ Networking ပိုင္းကို လိုက္ေနပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ Automotive Engineering ပိုင္းကိုလည္း ကူးခြင့္ရရင္ ဆက္ကူးအံုးမွာပါ။ Networking ကရတဲ့ System Knowledge နဲ႔ Automotive မွာ ျပန္ေပါင္းစပ္ရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဆုိင္ရာ အုိင္တီ ဘာသာရပ္မွာ အေကာင္းဆံုး လုပ္ႏိုင္မွာမိ႔ုပါ။ Marine Engineering န႔ဲ Automotive Engineering က သိပ္မကြာပါဘူး။ ကုန္းေပၚက စက္နဲ႔ ေရေပၚကစက္ ကြာသေလာက္ပါပဲ။ ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာမ်ား အားတက္ဖု႔ိပါ။ အျခားေသာ စက္မွုအင္ဂ်င္နီယာ၊ လွ်ပ္စစ္အင္ဂ်င္နီယာ၊ အိုင္တီ အင္ဂ်င္နီယာ၊ လွ်ပ္စစ္-စက္မွု အင္ဂ်င္နီယာမ်ားအတြက္ ပိုျပီးေတာင္ ေကာင္းတဲ့ အလားအလာ တစ္ခုပါ။

စာေရးသူဆုိရင္ အသက္က ၂၁ ပဲရွိေသးေတာ့ ေနာက္ ၅ ႏွစ္အတြင္း ျဖစ္ လာေအာင္ လုပ္ယူလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။ ခုလည္း ျပည္ပကို ယာယီေရာက္ေန
ေတာ့ မ်က္စိေရွ ႔မွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေန တာေတြကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါတယ္။ တကယ္ ေရပန္းစားတဲ့ ပညာရပ္ တစ္ခုပါ။ ဒါဆုိ အသက္ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ ၁၀ တန္းေအာင္စ လူငယ္မ်ားအတြက္ ဘာလို႔အခြင့္အလွမ္းက မရွိရမွာလဲ။
ေရႊဆုိတာ တူးမွရတာပါ။ ကိုယ္တိုင္ စံုစမ္းျပီး ေလ့လာေစခ်င္ပါတယ္။
ေငြရွိရင္ရွိသလို၊ မရွိရင္ ရွိသလို ငါဒီပညာရပ္ကို ဘယ္လိုေလ့လာလို႔ရမလဲ။ ဘယ္လမ္းကေနသြားရင္ ပိုနီးစပ္မလဲ အစရွိသျဖင့္ ေလ့လာလို႔ ၾကိဳးစားရန္ အၾကံဥာဏ္ေပး တုိက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။
--
ေအာင္ခမ္း (ColayOnline)
ColayOnline:Automobile

No comments: