Monday, October 28, 2013

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေရာမၿမိဳ႕မွာ လုပ္တဲ့ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပဲြ


အခုႏွစ္ပိုင္းအတြင္း ျမန္မာႏို္င္ငံတြင္း ျဖစ္ခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး အေျခခံ အၾကမ္းဖက္မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို သတင္းေထာက္ေတြ ေမးျမန္းခဲ့ၾက ပါတယ္။ အၾကမ္းဖက္မႈ အမုန္းတရားေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သူ႔အေနနဲ႔ ရႈတ္ခ်ေပမယ့္လို႔ အေၾကာက္တရား လြန္ကဲၿပီးျဖစ္ၾကတာေၾကာင့္ လူေတြကိုေတာ့ သူ အျပစ္ မေျပာလိုဘူးလို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျဖၾကားသြားပါတယ္။

“အၾကမ္းဖက္မႈနဲ႔ အမုန္းတရားမွန္သမွ်ကို က်မ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ က်မအေနနဲ႔ ရွင္းရွင္း ေျပာလိုတာက ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အခု ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြဟာ အေၾကာက္တရားေၾကာင့္မို႔လို႔ လူေတြကို က်မ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ျခင္း မျပဳလိုပါဘူး။ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းေတြမွာ တဘက္နဲ႔တဘက္ ေၾကာက္ေနၾကတာျဖစ္ၿပီး ဒီအေၾကာက္တရားကတဆင့္ လူတိုင္းဟာ ျပစ္တင္ ႐ႈတ္ခ်မႈအေပၚမွာ ဝိုင္းအာ႐ံုစိုက္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ဒီအေၾကာက္တရားဟာ ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

"က်မတို႔ ဖန္တီးေပးရမယ့္အေျခအေနကေတာ့ လူေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး စကားေျပာၾကရမယ္။ ကိုယ့္လံုၿခံဳေရးအတြက္ ကိုယ္ စိတ္ခ်ရမယ့္အေျခအေန ရွိၾကရဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လူတုိင္းက အမုန္းတရားပြားဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကမယ္၊ အေၾကာက္တရားေၾကာင့္ ဝိုင္း ျပစ္တင္ ႐ႈတ္ခ်ၾကမယ္ဆိုရင္ က်မတို႔အားလံုး အတြက္ အေျခအေနဟာ ဘယ္လုိမွ ေကာင္းလာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ က်မအေနနဲ႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ျခင္း မျပဳလိုပါဘူးလို႔ ေျပာခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္အားလံုးကိုေတာ့ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်တယ္ဆိုတာ က်မ ရွင္းရွင္းပဲ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

"မုန္းတီးမႈ အားလံုးကို က်မ ႐ႈတ္ခ်ပါတယ္။ က်မတို႔ႏုိင္ငံအတြင္း ေနထိုင္လ်က္ ရွိၾကတဲ့ လူေတြ၊ လူမ်ဳိးေတြၾကား စိတ္ဝမ္းကဲြေစတဲ့ လုပ္ရပ္အားလံုးကိုလည္း က်မ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်ပါတယ္။”

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ မေန႔တုန္းကေတာ့ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြကို အီတလီ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး Emma Bonino နဲ႔အတူ ျပဳလုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

VOA
Photo Kyaw Swar Myint

ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To >ေခတ္သတင္း https://www.facebook.com/excellencemedia

No comments: