ထီးခီး ရင္ခုန္သံ
မၾကာခင္ရက္ပိုင္းအတြင္း တနသၤာရီတိုင္းေဒသၾကီးအတြင္းမွာရွိတဲ့
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္း(၂)ခုျဖစ္တဲ့ေမာေတာင္နဲ႔ထီးခီးနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းေတြကိုဖြင့္လွစ္ေတာ့မွာပါ။ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈလုပ္ငန္းေတြကိုအားျဖည့္လုပ္ေဆာင္ေနၾကတာကိုလည္းၾကားသိျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္။တကယ္ေတာ့
ထိုင္း - ျမန္မာ နယ္စပ္မွာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္း (၃)ခု ဖြင့္ႏိုင္ဖို႔
လ်ာထားတာပါ။ မြန္ျပည္နယ္အတြင္းမွာရွိတဲ့ဘုရားသံုးဆူရယ္၊
တနသၤာရီတိုင္းေဒသၾကီး အတြင္း ျမိတ္ခရိုင္မွာရွိတဲ့
ေမာေတာင္၊ထား၀ယ္ခရိုင္မွာရွိတဲ့ ထီးခီးစခန္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ခု လတ္တေလာမွာ
ဘရူးႏိုင္းမွာျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အာဆီယံထိပ္သီးအစည္းအေ၀း
မွာထိုင္း၀န္ၾကီးခ်ဳပ္နဲ႔ျမန္မာသမၼတတို႔ေတြ႕ဆံုခဲ့မႈအျပီးေမာေတာင္နဲ႔ထီးခီးနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းေတြဖြင့္ဖို႔
ျဖစ္လာတာပါ။ဒါဟာတိုက္ဆိုင္မႈတစ္ခုလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။တကယ္ေတာ့
ဒီနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းေတြ ဖြင့္ဖို႔ရည္ရြယ္ေနတာေတာ့ၾကာပါျပီ။ ေမာေတာင္
ဆိုရင္ တစ္ေက်ာ့ျပန္ဖြင့္ျဖစ္တဲ့
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းပါ။ေမာေတာင္အိပ္မက္ေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ျပီး
၊ျမိတ္မွာအျပည္ျပည္ဆို္င္ရာ ငါးေလလံေစ်းေတာင္
ျပင္သစ္ရင္းႏွွီးျမွဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာအမွတ္ရပါေသးတယ္။ေနာက္ေတာ့
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ငါးေလလံေစ်းလည္းတိတ္ဆိတ္။ငါးေလွေတြလည္း
ျမန္မာ့ေရပိုင္နက္ကေန ထိုင္းႏိုင္ငံ
၊ရေနာင္းဆိပ္ကမ္းဘက္သြားျမဲတိုင္းသြား။ဒီလိုအေျခအေနမွာ ေမာေတာင္အိပ္မက္က
ျပန္လည္ရွင္သန္လာတာသတိျပဳမိပါတယ္။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသၾကီး၊ထား၀ယ္ျမိဳ႕နယ္က ထီးခီးစခန္းဆိုရင္လည္း ထား၀ယ္မွာ
ထိုင္းႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈနဲ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ့ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းနဲ႔ဆက္စပ္ကာ
ထား၀ယ္ -ကန္ခ်နဘူရီ -ဘန္ေကာက္ အေ၀းေျပးလမ္းစီမံကိန္း
လမ္းေပၚမွာ
အဓိကျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ ၀င္ေပါက္တစ္ခုပါ။အရင္ကေတာ့ KNU ေတြလႊမ္းမိုးမႈရွိခဲ့တဲ့
ေနရာတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ထီးခီးကိုနယ္စပ္၀င္ေပါက္တစ္ခုအျပင္ ကုန္သြယ္ေရးအရ
အေရးပါတဲ့ေနရာတစ္ခုျဖစ္လာဖို႔ ႏွစ္ႏိုင္ငံအစိုးရေတြက အိပ္မက္
မက္ထားၾကေပမယ့္အဲဒီအိပ္မက္ကိုထိုင္းဘက္ကပိုမက္ဟန္တူပါတယ္။စီမံခန္႔ခြဲမႈနဲ႔လုပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္းေတြအရ
ထိုင္းဘက္ကအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေတြမွာ ပိုမိုခရီးေရာက္ေနဟန္ရွိျပီး ၊
ဒီဘက္ေတာ့
မီးစင္ၾကည့္ကေနရတဲ့အေျခအေနမ်ိဳးပါ။နယ္စပ္ကိုအေခါက္ေခါက္အခါခါေရာက္ေနတဲ့မိတ္ေဆြတစ္ဦးရဲ့
ေျပာျပခ်က္အရဆိုရင္..ထီးခီးနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းသာဖြင့္လိုက္
ထိုင္းဘက္ကေနကုန္ကားေတြအခ်ိန္မေရြး၀င္လာႏိုင္တဲ့အေျခအေနမ်ိဳးပါလို႔ေတာင္သိရပါတယ္။ထိုင္းဘက္ကသာဒီလိုအဆင္သင့္ျဖစ္
၀င္လာႏိုင္ေပမယ့္ ျမန္မာဘက္ကေတာ့
ခုခ်ိန္ထိေသေသခ်ာခ်ာျပင္ဆင္ထားပံုေတာ့မရေသးပါဘူး။ေဒသခံစီးပြားေရး
သမားေတြအေနနဲ႔လည္းငါတို႔ေဒသမွာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းဖြင့္ႏိုင္ျပီကြ..လို႔ဂုဏ္ယူစိတ္ေလးထားမိႏိုင္တာကလြဲလို႔တစ္ဖက္ႏို္င္ငံပို႔ႏိုင္တဲ့
ကုန္ပစၥည္းေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိမ်ားျပင္ဆင္ထားႏိုင္ျပီလဲဆိုတာကလည္း
စဥ္းစားဆင္ျခင္စရာ
ေမးခြန္းတစ္ခုပါ။ဖြင့္ပြဲျပီးရင္
ပြဲျပီးမီးေသျဖစ္သြားႏိုင္သလားဆိုတာကို အခ်ိဳ႕စီးပြားေရသမားေတြက
ရင္ေလးေနၾကပါတယ္။တကယ္က ထီးခီးေဒသမွာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးအတြက္
လိုအပ္တဲ့အေျခခံအေဆာက္အဦေတြျပီးျပည့္စံုျခင္းေတာ့မရွိေသးပါဘူး။တစ္ခ်ိဳ႕အေဆာက္အဦေတြဆို
ဖုတ္ပူမီးတိုက္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနၾကဆဲပါ။ဒါေၾကာင့္လည္း
မၾကာခင္ဖြင့္လွစ္မယ့္
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းေတြကို ေမာေတာင္ကေတာ့
Grand Opening ၊ ထီးခီး ကေတာ့ soft opening ဆိုျပီး
ေျပာေနၾကဟန္တူပါတယ္။ထီးခီးနယ္စပ္တရား၀င္ မဖြင့္လွစ္မီမွာကို
အက်ိဳးအျမတ္ရေနတာက ထိုင္းႏိုင္ငံပဲျဖစ္ပါတယ္။
ITDကေဖာက္လုပ္ထားတဲ့လမ္းေတြမွာသူတို႔ယာဥ္တန္းေတြပဲအမ်ားဆံုးအသံုးျပဳျဖတ္သန္းႏိုင္ခဲ့ၾကသလို
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ကအစ အသီးအႏွံ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အဆံုး ထား၀ယ္ေစ်းကြက္ထဲကို
ထိုင္းကုန္ပစၥည္းေတြေရာက္လာတာပါပဲ။ေဒသခံေတြရဲ့ေျပာၾကားခ်က္အရဆိုရင္
ထိုင္းဘက္က ေစ်းကားေတြဟာ ထား၀ယ္ျမိဳ႔နယ္ ၊ေမတၱာ ၊ေတာင္သံုးလံုး
၊ပကာရီေတြအထိ ၀င္
ေရာက္လာတာေၾကာင့္ေဒသခံဆိုင္ကယ္နဲ႕ေစ်းေရာင္းသူေတြနစ္နာမႈေတြရွိခဲ့တယ္လိုသိရပါတယ္။ေနာက္ျပီး
ခရီးသြားလုပ္ငန္းတိုးတက္လာဖို႔ရွိတယ္ဆိုတဲ့အိပ္မက္ေတြရွိေနေပမယ့္
လက္ရွိသြားလာေနၾကတာကေတာ့ ေဒသခံထား၀ယ္နယ္သားေတြပဲျဖစ္ပါ
တယ္။
ထိုင္းခရီးသြားဆိုတာမေတြ႔ရေသးပါဘူး။ဒီဘက္ကသြားၾကတယ္ဆိုတာကလည္း
ထိုင္းႏိုင္ငံ ၊ ဘန္ေကာက္မွာရွိတဲ့ျမဘုရားကို
ဦးတည္သြားၾကတာမ်ားပါတယ္။ခရီးသြားေတြ
ေလာေလာဆယ္သြားလာၾကတယ္ဆိုဦးေတာ့.ဒီထီးခီးဘက္မွာတည္းခိုစရာဘာမွမရွိေသးတာဟာလည္း
အစကနဦးကတည္းက ျမန္မာေတြခံလိုက္ရတဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေနပါျပီ။ခရီးသြားအား
လံုးက ထိုင္းဘက္မွာတည္းခိုဖို႔ခ်ည္းရည္ရြယ္ထားတာေၾကာင့္ပါ။ယုတ္စြအဆံုး
ဖြင့္ပြဲလုပ္ရင္ေတာင္ ထိုင္းဘက္မွာတည္းၾကမလားျမန္မာဘက္မွာတည္းၾကမလား
ဆိုတာကိုက
ေစ်းဦးေပါက္စဥ္းစားစရာကိစၥတစ္ခုပါ။ဒါေၾကာင့္မို႔..မၾကာမီဖြင့္လွစ္ေတာ့မယ့္
ထီးခီးနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးအခင္းအက်င္းဟာ ထိုင္းနဲ႔ျမန္မာ
ဘယ္သူအသာစီးရႏိုင္မလဲဆိုတာ အေျဖသိျပီးသား ေမးခြန္းတစ္ခုျဖစ္ျပီး
၊ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ့
ITDကပဲၾကားထဲကေနအျမတ္ထြက္သြားႏိုင္မလားဆိုတာစိတ္၀င္တစားေစာင့္ၾကည့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။တကယ္ေတာ့
ထီးခီးနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဟာ လမေစ့မီေမြးဖြားလိုက္ရတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး၊
သေႏၵသားေလွ်ာရတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး၊အခင္းအက်င္းမ်ိဳးမျဖစ္ဖို႔အေရးၾကီးေနျပီးလစ္ဟာခ်က္ေတြကိုဘယ္လိုျဖည့္ဆည္းႏိုင္မလဲဆိုတာရယ္၊ဗ်ဴဟာက်က်ဘယ္လိုစီမံခန္႔ခြဲျပီးအခင္းအက်င္းသစ္တစ္ခုကိုအိုင္က်ဴျမင့္တဲ့ေဒသခံစီးပြားေရသမားေတြကဘယ္လိုတုံ႔ျပန္ႏိုင္ၾကမလဲဆိုတာေတာ့Game
တစ္ခုအေနနဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ေနရမွာျဖစ္ေၾကာင္းပါ။
ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္)
၄ ေမ ၂၀၁၃
(ပံုမွာ - နယ္စပ္စခန္းအစပ်ိဳးစဥ္က… ထီးခီးနယ္စပ္တစ္ေနရာ)
မၾကာခင္ရက္ပိုင္းအတြင္း တနသၤာရီတိုင္းေဒသၾကီးအတြင္းမွာရွိတဲ့ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္း(၂)ခုျဖစ္တဲ့ေမာေတာင္နဲ႔ထီးခီးနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းေတြကိုဖြင့္လွစ္ေတာ့မွာပါ။ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈလုပ္ငန္းေတြကိုအားျဖည့္လုပ္ေဆာင္ေနၾကတာကိုလည္းၾကားသိျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္။တကယ္ေတာ့ ထိုင္း - ျမန္မာ နယ္စပ္မွာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္း (၃)ခု ဖြင့္ႏိုင္ဖို႔
လ်ာထားတာပါ။ မြန္ျပည္နယ္အတြင္းမွာရွိတဲ့ဘုရားသံုးဆူရယ္၊ တနသၤာရီတိုင္းေဒသၾကီး အတြင္း ျမိတ္ခရိုင္မွာရွိတဲ့ ေမာေတာင္၊ထား၀ယ္ခရိုင္မွာရွိတဲ့ ထီးခီးစခန္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ခု လတ္တေလာမွာ ဘရူးႏိုင္းမွာျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အာဆီယံထိပ္သီးအစည္းအေ၀း
မွာထိုင္း၀န္ၾကီးခ်ဳပ္နဲ႔ျမန္မာသမၼတတို႔ေတြ႕ဆံုခဲ့မႈအျပီးေမာေတာင္နဲ႔ထီးခီးနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းေတြဖြင့္ဖို႔ ျဖစ္လာတာပါ။ဒါဟာတိုက္ဆိုင္မႈတစ္ခုလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။တကယ္ေတာ့ ဒီနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းေတြ ဖြင့္ဖို႔ရည္ရြယ္ေနတာေတာ့ၾကာပါျပီ။ ေမာေတာင္ ဆိုရင္ တစ္ေက်ာ့ျပန္ဖြင့္ျဖစ္တဲ့ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းပါ။ေမာေတာင္အိပ္မက္ေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ျပီး ၊ျမိတ္မွာအျပည္ျပည္ဆို္င္ရာ ငါးေလလံေစ်းေတာင္ ျပင္သစ္ရင္းႏွွီးျမွဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာအမွတ္ရပါေသးတယ္။ေနာက္ေတာ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ငါးေလလံေစ်းလည္းတိတ္ဆိတ္။ငါးေလွေတြလည္း ျမန္မာ့ေရပိုင္နက္ကေန ထိုင္းႏိုင္ငံ ၊ရေနာင္းဆိပ္ကမ္းဘက္သြားျမဲတိုင္းသြား။ဒီလိုအေျခအေနမွာ ေမာေတာင္အိပ္မက္က ျပန္လည္ရွင္သန္လာတာသတိျပဳမိပါတယ္။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသၾကီး၊ထား၀ယ္ျမိဳ႕နယ္က ထီးခီးစခန္းဆိုရင္လည္း ထား၀ယ္မွာ ထိုင္းႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈနဲ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ့ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းနဲ႔ဆက္စပ္ကာ ထား၀ယ္ -ကန္ခ်နဘူရီ -ဘန္ေကာက္ အေ၀းေျပးလမ္းစီမံကိန္း
လမ္းေပၚမွာ အဓိကျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ ၀င္ေပါက္တစ္ခုပါ။အရင္ကေတာ့ KNU ေတြလႊမ္းမိုးမႈရွိခဲ့တဲ့ ေနရာတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ထီးခီးကိုနယ္စပ္၀င္ေပါက္တစ္ခုအျပင္ ကုန္သြယ္ေရးအရ အေရးပါတဲ့ေနရာတစ္ခုျဖစ္လာဖို႔ ႏွစ္ႏိုင္ငံအစိုးရေတြက အိပ္မက္
မက္ထားၾကေပမယ့္အဲဒီအိပ္မက္ကိုထိုင္းဘက္ကပိုမက္ဟန္တူပါတယ္။စီမံခန္႔ခြဲမႈနဲ႔လုပ္ကိုင္ႏိုင္စြမ္းေတြအရ ထိုင္းဘက္ကအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈေတြမွာ ပိုမိုခရီးေရာက္ေနဟန္ရွိျပီး ၊ ဒီဘက္ေတာ့ မီးစင္ၾကည့္ကေနရတဲ့အေျခအေနမ်ိဳးပါ။နယ္စပ္ကိုအေခါက္ေခါက္အခါခါေရာက္ေနတဲ့မိတ္ေဆြတစ္ဦးရဲ့ ေျပာျပခ်က္အရဆိုရင္..ထီးခီးနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းသာဖြင့္လိုက္
ထိုင္းဘက္ကေနကုန္ကားေတြအခ်ိန္မေရြး၀င္လာႏိုင္တဲ့အေျခအေနမ်ိဳးပါလို႔ေတာင္သိရပါတယ္။ထိုင္းဘက္ကသာဒီလိုအဆင္သင့္ျဖစ္ ၀င္လာႏိုင္ေပမယ့္ ျမန္မာဘက္ကေတာ့ ခုခ်ိန္ထိေသေသခ်ာခ်ာျပင္ဆင္ထားပံုေတာ့မရေသးပါဘူး။ေဒသခံစီးပြားေရး
သမားေတြအေနနဲ႔လည္းငါတို႔ေဒသမွာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းဖြင့္ႏိုင္ျပီကြ..လို႔ဂုဏ္ယူစိတ္ေလးထားမိႏိုင္တာကလြဲလို႔တစ္ဖက္ႏို္င္ငံပို႔ႏိုင္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိမ်ားျပင္ဆင္ထားႏိုင္ျပီလဲဆိုတာကလည္း စဥ္းစားဆင္ျခင္စရာ
ေမးခြန္းတစ္ခုပါ။ဖြင့္ပြဲျပီးရင္ ပြဲျပီးမီးေသျဖစ္သြားႏိုင္သလားဆိုတာကို အခ်ိဳ႕စီးပြားေရသမားေတြက ရင္ေလးေနၾကပါတယ္။တကယ္က ထီးခီးေဒသမွာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့အေျခခံအေဆာက္အဦေတြျပီးျပည့္စံုျခင္းေတာ့မရွိေသးပါဘူး။တစ္ခ်ိဳ႕အေဆာက္အဦေတြဆို ဖုတ္ပူမီးတိုက္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနၾကဆဲပါ။ဒါေၾကာင့္လည္း မၾကာခင္ဖြင့္လွစ္မယ့္
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းေတြကို ေမာေတာင္ကေတာ့ Grand Opening ၊ ထီးခီး ကေတာ့ soft opening ဆိုျပီး ေျပာေနၾကဟန္တူပါတယ္။ထီးခီးနယ္စပ္တရား၀င္ မဖြင့္လွစ္မီမွာကို အက်ိဳးအျမတ္ရေနတာက ထိုင္းႏိုင္ငံပဲျဖစ္ပါတယ္။
ITDကေဖာက္လုပ္ထားတဲ့လမ္းေတြမွာသူတို႔ယာဥ္တန္းေတြပဲအမ်ားဆံုးအသံုးျပဳျဖတ္သန္းႏိုင္ခဲ့ၾကသလို ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ကအစ အသီးအႏွံ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အဆံုး ထား၀ယ္ေစ်းကြက္ထဲကို ထိုင္းကုန္ပစၥည္းေတြေရာက္လာတာပါပဲ။ေဒသခံေတြရဲ့ေျပာၾကားခ်က္အရဆိုရင္ ထိုင္းဘက္က ေစ်းကားေတြဟာ ထား၀ယ္ျမိဳ႔နယ္ ၊ေမတၱာ ၊ေတာင္သံုးလံုး ၊ပကာရီေတြအထိ ၀င္
ေရာက္လာတာေၾကာင့္ေဒသခံဆိုင္ကယ္နဲ႕ေစ်းေရာင္းသူေတြနစ္နာမႈေတြရွိခဲ့တယ္လိုသိရပါတယ္။ေနာက္ျပီး ခရီးသြားလုပ္ငန္းတိုးတက္လာဖို႔ရွိတယ္ဆိုတဲ့အိပ္မက္ေတြရွိေနေပမယ့္ လက္ရွိသြားလာေနၾကတာကေတာ့ ေဒသခံထား၀ယ္နယ္သားေတြပဲျဖစ္ပါ
တယ္။ ထိုင္းခရီးသြားဆိုတာမေတြ႔ရေသးပါဘူး။ဒီဘက္ကသြားၾကတယ္ဆိုတာကလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ ၊ ဘန္ေကာက္မွာရွိတဲ့ျမဘုရားကို ဦးတည္သြားၾကတာမ်ားပါတယ္။ခရီးသြားေတြ ေလာေလာဆယ္သြားလာၾကတယ္ဆိုဦးေတာ့.ဒီထီးခီးဘက္မွာတည္းခိုစရာဘာမွမရွိေသးတာဟာလည္း အစကနဦးကတည္းက ျမန္မာေတြခံလိုက္ရတဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေနပါျပီ။ခရီးသြားအား
လံုးက ထိုင္းဘက္မွာတည္းခိုဖို႔ခ်ည္းရည္ရြယ္ထားတာေၾကာင့္ပါ။ယုတ္စြအဆံုး ဖြင့္ပြဲလုပ္ရင္ေတာင္ ထိုင္းဘက္မွာတည္းၾကမလားျမန္မာဘက္မွာတည္းၾကမလား ဆိုတာကိုက ေစ်းဦးေပါက္စဥ္းစားစရာကိစၥတစ္ခုပါ။ဒါေၾကာင့္မို႔..မၾကာမီဖြင့္လွစ္ေတာ့မယ့္
ထီးခီးနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးအခင္းအက်င္းဟာ ထိုင္းနဲ႔ျမန္မာ ဘယ္သူအသာစီးရႏိုင္မလဲဆိုတာ အေျဖသိျပီးသား ေမးခြန္းတစ္ခုျဖစ္ျပီး ၊ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ့ ITDကပဲၾကားထဲကေနအျမတ္ထြက္သြားႏိုင္မလားဆိုတာစိတ္၀င္တစားေစာင့္ၾကည့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။တကယ္ေတာ့ ထီးခီးနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဟာ လမေစ့မီေမြးဖြားလိုက္ရတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး၊
သေႏၵသားေလွ်ာရတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး၊အခင္းအက်င္းမ်ိဳးမျဖစ္ဖို႔အေရးၾကီးေနျပီးလစ္ဟာခ်က္ေတြကိုဘယ္လိုျဖည့္ဆည္းႏိုင္မလဲဆိုတာရယ္၊ဗ်ဴဟာက်က်ဘယ္လိုစီမံခန္႔ခြဲျပီးအခင္းအက်င္းသစ္တစ္ခုကိုအိုင္က်ဴျမင့္တဲ့ေဒသခံစီးပြားေရသမားေတြကဘယ္လိုတုံ႔ျပန္ႏိုင္ၾကမလဲဆိုတာေတာ့Game တစ္ခုအေနနဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ေနရမွာျဖစ္ေၾကာင္းပါ။
ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္)
၄ ေမ ၂၀၁၃
(ပံုမွာ - နယ္စပ္စခန္းအစပ်ိဳးစဥ္က… ထီးခီးနယ္စပ္တစ္ေနရာ)
No comments:
Post a Comment