|
၁၉၆၂ခုႏွစ္တြင္စစ္တပ္မွ
တည္ဆဲအေျခခံဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖါက္၍ တိုင္းျပည္အာဏာကို ေသနတ္မိုးေျမ
တိုက္ၿပီးရယူခဲ့သည္။ ထိုႏွစ္ ဂ်ဴလိုင္ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားက “ မင္းတို႔သံုးေယာက္ေပါင္းမွ ၄တန္းေတာင္ေအာင္ရဲ႕လား ”
ဟု သေရာ္ေျပာင္ေလွာင္စိန္ေခၚမွဳကို တ႔ံုျပန္သည့္အေနျဖင့္ ဂ်ာမန္လုပ္
ဂ်ီသရီးစက္ေသနတ္အသစ္မ်ားကို အစမ္းသေဘာအသံုးျပဳၿပီး ပညာတတ္ေက်ာင္းသားမ်ားကို
ရက္စက္နာက်င္စြာပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္ခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္
သမိုင္းဝင္ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား သမဂၢအေဆာက္အဦႀကီးကို
ဒိုင္းနမိုက္ျဖင့္ေဖါက္ခြဲဖ်က္ဆီး ပစ္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးသည္ ျမန္မာေက်ာင္သားမ်ားႏွင့္
အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားရွိ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပညာရင္ႏို႔ေသာက္ဆို႔ရာ
ထိပ္တန္းအဆင့္ျမင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းႀကီး ဘဝမွေလွ်ာက်ၿပီး စစ္အစိုးရအလိုက်
ဆိုရွယ္လစ္ပညာေရး ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ေခါင္းမပါေသာစစ္ဗိုလ္မ်ား၏
လက္ဝါးႀကီးအုပ္ ခ်ယ္လွယ္မွဳေၾကာင့္ အဆင့္အတန္းမမွီေသာဘြဲ႔ရမ်ားကိုသာ
ေမြးထုတ္ေပးသည့္ တကၠသိုလ္ဘဝသို႔က် ေရာက္သြားခဲ့ ရသည္။ ပညာေရးဝန္ႀကီး
ေဒါက္တာညီညီအပါအဝင္ လက္တည့္စမ္းဆိုရွယ္လစ္ပညာေရး စံနစ္ေအာက္တြင္
ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ား အလူးအလဲခံစားရင္း တိုင္းျပည္ႀကီးတခုလံုး နိမ့္က်သည့္
ပညာေရးေၾကာင့္စီးပြါးေရးခြ်တ္ၿခံဳက်ခါ ကမၻာ့လူမြဲစာရင္းဝင္
ႏိုင္ငံဘဝသို႔က်ေရာက္သြားခဲ့ရသည္မွာ ရင္နာစရာပင္ျဖစ္သည္။
ဗိုလ္ေနဝင္းသည္
တိုင္းျပည္မြဲေတသြားရျခင္းႏွင့္ ပညာေရးနိမ့္က်သြားရျခင္း၏
အဓိကတရားခံျဖစ္သည္၊ အာဏာရစစ္ေခါင္းေဆာင္ ဘဝ
တြင္ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ သြားေရာက္၍ ႏွစ္စဥ္ေဆးဝါးကုသျခင္း၊
ဇိမ္ခံျခင္းတို႔ကို ခံစားရင္း အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ေသာထိုင္း၊
မေလးရွား၊ စင္ကာပူတို႔ တေျဖးေျဖးတိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာသည္ကို
မ်က္ဝါးထင္ထင္ေတြ႔ျမင္ေနသူမွာ ဗိုလ္ေနဝင္းအျပင္ အျခားသူမရွိေခ်။
ထိုႏိုင္ငံမ်ားတိုးတက္လာမႈကို သိေသာ္လည္း မိမိျပည္သူမ်ားတိုးတက္မႈ၊
တိုင္းျပည္ကမၻာအဆင့္မွီ ႏိုင္ငံျဖစ္ဖို႔ ထက္မိမိအာဏာတည္
ျမဲေရးကိုသာဦးစားေပးအေလးထားခဲ့ျခင္း၊ လက္ဝဲအစြန္းေရာက္မ်ားကို
မိမိအစိုးရအဖြဲ႔ထည္းတြင္ ပါဝင္ေစျခင္းေၾကာင့္ ထိုသူမ်ားကပညာေရးစံနစ္တြင္
မူလတန္းမွစ၍ အဂၤလိပ္ဘာသာစာေပသင္ၾကားမႈကို
အဂၤလိပ္မုန္းတီးစိတ္ျဖင့္ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးအဂၤလိပ္ဘာသာမွလြဲ၍ သင္ၾကားေနေသာ
ဘာသာရပ္အားလံုးတို႔ကုိ ျမန္မာစာႏွင္ အစားထိုးသင္ၾကားေစသျဖင့္
ေက်ာင္းသားမ်ား အဂၤလိပ္စာညံ့ဖ်င္းလာၿပီး ဘာသာရပ္အားလံုးကိုေလ့လာရာတြင္
ကမၻာအရပ္ရပ္ရွိသိပၸံ၊ ဝိဇၨာဘာသာရပ္တို႔ကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု
အဂၤလိပ္စာျဖင့္ေရးသားထုတ္ေဝထားေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို မဖတ္ရႈႏိုင္ေတာ့ဘဲ
ရွိခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ထုတ္ေဝထားေသာစာေပတို႔ကဲ့သို႔
ျမန္မာျပန္စာအုပ္မ်ားမရွိျခင္းေၾကာင့္ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား
ကမၻာ့အလယ္တြင္ ေလ့လာမႈအားနည္းလာခဲ့ၿပီး ဗဟုသုတခ်ိဳ႕တဲ့ေသာ
လူဆင္းရဲမ်ားအျဖစ္ မ်က္ႏွာငယ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။
ဒုတိယတရားခံမွာ
ဗိုလ္သန္းေရႊျဖစ္သည္၊ ဆရာျဖစ္သူကို အာခံ၍ဆရာ့လမ္းစဥ္အတိုင္း
အာဏာကိုင္စြဲေရးလမ္းစဥ္ကို လိုက္သူမွာလည္း သူပင္ျဖစ္သည္။
ဗိုလ္ေနဝင္းႏွင့္ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔သည္ အာဏာ ကိုင္စြဲထားေရးတြင္ တူၾကေသာ္လည္း
စီးပြါးေရးလမ္းစဥ္တြင္မူ လံုးဝကြဲျပားျခားနားၾကသည္။ ဗိုလ္ေနဝင္းက
ဆိုရွယ္လစ္စီးပြါးေရးဟု ေၾကြးေက်ာ္ၿပီး တိုင္းျပည္တြင္းရွိစီးပြါးေရး
လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအားလံုးကို အရင္းရွင္တံဆိပ္ကပ္ကာ
စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းအားလံုးကို ျပည္သူပိုင္သိမ္းပစ္ခဲ့သည့္အတြက္
အေရွ႕ေတာင္အာရွ၏ ထိပ္တန္းႏိုင္ငံဘဝမွ လူမြဲႏိုင္ငံဘဝသို႔ ႏွစ္တိုတိုအတြင္း
က်ေရာက္သြားခဲ့ရသည္။ ဗိုလ္ေနဝင္းသည္ အမ်က္ေစာင္မာန္ႀကီးသည္၊
တကိုယ္ေကာင္းဆန္လြန္းသည္၊ သူတကိုယ္ တည္းတိုင္းျပည္၏ အညြန္႔ကိုခူးစားရင္း
တိုင္းျပည္ႀကီးတေျဖးေျဖး ဆင္းရဲႏြံ႔တြင္းသို႔ ႏွစ္ေနသည္ကို
တဆိမ့္ဆိမ့္ၾကည့္ေနႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ အင္ဒိုနီးရွားအာဏာရွင္
ဆူဟာတိုကိုအားက်ၿပီး အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံကဲ့သို႔ ေရနံထြက္မလားဟုေတြးၿပီး
ေရနံျဖင့္ခ်မ္းသာႏိုင္မလားဟု စိတ္ကူးႏွင့္က်ိဳးစားၾကည့္ျခင္း
ကြ်န္းသစ္မ်ားကို ခုတ္ေရာင္းျခင္းမွလြဲ၍ တိုင္းျပည္၏ သဘာဝသံယံဇာတမ်ား
တံခါးပိတ္ဝါဒက်င့္သံုး၍ ကိုိထိမ္းထားခဲ့ သူျဖစ္သည္။
ဗိုလ္သန္းေရႊသည္
စီးပြါးေရးကို သူ႔လူယံုမ်ားအတြက္သာ ဖြင့္ေပးသည့္ ခရိုနီစီးပြါးေရးစံနစ္ကို
ဖန္တီးခဲ့ျခင္းသည္ ဗိုလ္ေနဝင္းႏွင့္ လံုးဝကြဲသည့္မူဝါဒျဖစ္သည္။
အလီဘာဘာလက္သစ္မ်ားျဖင့္ ျပည္သူျပည္သား မ်ားအားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ
သဘာဝသံယံဇာတမ်ားကို ႏိုင္ငံျခားသို႔ေျဗာင္ေစ်း
ေပါေပါႏွင့္ေရာင္းခ်ခဲ့သျဖင့္ အဖိုးတန္ကြ်န္းသစ္ေတာမ်ား၊ သစ္မာေတာမ်ား
ဗိုလ္သန္းေရႊလက္ထက္တြင္ လွ်င္ျမန္ေသာႏႈန္း ျဖင့္ၿပံဳးတီးသြားခဲ့ၿပီး
မိုးေခါင္ေရးရွားမႈဒဏ္၊ ရာသီဥတုေဖါက္ျပန္၍ ေရႀကီးသည့္ဒုကၡ၊ စသည္တို႔ကို
ျပည္သူမ်ားခါးစည္းခံခ့ဲၾကရသည္။ ခရိုနီေခတ္ပ်က္သူေဌးမ်ား၊ ႏွင့္၎တို႔ႏွင့္
ပင္းစားေနေသာဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား သန္းေထာင္ႏွင့္ခ်ီခ်မ္းသာလာေသာ္လည္း
ျပည္သူတို႔ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ မစားႏိုင္သည့္အထိ ငတ္မြတ္ဆင္းရဲခဲ့ၿပီး
ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈ နက္ရိႈင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
ဗိုလ္ေနဝင္းလက္ထက္မွစတင္၍
ပညာတတ္လူတန္းစားမ်ားကို ႏွိမ္ထားၿပီး စစ္သားမ်ားက အထက္မွေန၍
အုပ္ခ်ဳပ္ထားမႈေၾကာင့္ ပညာတတ္လူတန္းစားမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံမွ
တစိမ့္စိမ့္ျပည္ပသို႔ ထြက္ခြါသြားခဲ့ၾကသည္။ အျခားအေၾကာင္းတခုမွာ
စက္ရံုအလုပ္ရံုမ်ားကို ျပည္သူပိုင္သိမ္းပစ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ အလုပ္အကိုင္
ရွားပါးလာၿပီး အက်ိဳးဆက္အားျဖင့္ ဘြဲ႔ရအလုပ္လက္မဲ့မ်ား
မိႈလိုေပါက္လာခဲ့သည္၊ တိုင္းျပည္တြင္ လိုအပ္ေနသည့္ ဆရာဝန္ေပါက္စမ်ားက
အစအလုပ္မရသျဖင့္ျပည္ပသို႔ထြက္ၾကရသည္။ ျပည္ပသို႔ထြက္ၾကျခင္းေၾကာင့္
ဦးေဏွာက္ယိုစီးမႈကို ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
ဗိုလ္သန္းေရႊလက္ထက္တြင္
နဂိုကက်ဆင္းေနသည့္ ပညာေရးစံနစ္ကို ျပန္လည္ျမွင့္တင္ရန္
မစဥ္းစားဘဲလူထုနစ္နာခ်က္မ်ားကို မၾကည့္ႏိုင္ေတာ့သျဖင့္
ဆႏၵျပေတာင္းဆိုခဲ့ၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုအင္ အားမစုစည္းႏိုင္ေစရန္
ရည္ရြယ္ၿပီး ေဒသေကာလိပ္မ်ားကို စာသင္ၾကားရန္ ပစၥည္းပစၥယမျပည့္စံုဘဲႏွင့္
ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေဝးေသာေနရာမ်ားတြင္ဖြင့္၍ အင္အားၿဖိဳခြဲခဲ့ျပန္သည္။ ၁၉၈၈
ခုႏွစ္မွ ၁၉၉၈ အတြင္းတက္ ေရာက္သင္ၾကားခဲ့ၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္
တႏွစ္တြင္စာသင္ရက္ ၄လ ထက္မေက်ာ္ဘဲ စာေမးပြဲမ်ားကို ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပါ့ေပါ့ႏွင့္
လုပ္ၿပီးျမန္ျမန္ဘြဲ႔ရျမန္ျမန္ေက်ာင္းမွ ထြက္ဆိုသည့္နိမ့္က်သည့္
အေတြးအေခၚျဖင့္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားအရည္အခ်င္း
ျပည့္ဝပညာတတ္ေျမာက္ေရးထက္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားအင္အားစုမ်ားစု
ၿပံဳမေနေစေရးကို ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိျဖင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
စာေမးပြဲေျဖႏိုင္မေျဖႏိုင္ လက္မွတ္ထိုး၍ စာေမးပြဲခန္းသို႔ဝင္ေသာ
သူတိုင္းကို အေအာင္ေပးျခင္းျဖင့္ အရည္အေသြးနိမ့္ ဘြဲ႔ရမ်ားကို
တကၠသိုလ္မ်ားမွ ထုတ္လုပ္ေပးေစခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည့္
အရည္အခ်င္းျပည့္မွီသည့္ ဘြဲ႔ရေက်ာင္းသားမ်ား ေပၚထြန္းလာေရးထက္၊
အရပ္သားပညာေရးစံနစ္ကို အရည္အခ်င္းညံ့ဖ်င္းေစရန္ အကြက္ခ်၍ ထားၿပီးတဖက္မွလည္း
စစ္တပ္ဦးစီးဖြင့္လွစ္သည့္ ေဆးတကၠသိုလ္၊ အင္ဂ်င္နီယာေကာလိပ္တို႔တြင္
မူအရည္အေသြးျပည့္မွီေသာ အသင္အျပေကာင္းေသာဆရာမ်ား၊
ျပည့္စံုေသာဓါတ္ခြဲခန္းပစၥည္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသံုးစာရြက္စာတမ္းမ်ား၊
လံုေလာက္ေသာ သင္ရိုးညႊန္းတန္းစာအုပ္မ်ားတို႔ကို ထား၍သင္ၾကားေစျခင္း ျဖင့္
ခြဲျခားထားခဲ့သည္။
ယခင္ကေက်ာင္းသားမ်ားက “ မင္းတို႔သံုးေယာက္ေပါင္းရင္ေတာင္ ၄ တန္းေအာင္ရဲ႕လား ” ဟူေသာ ေလွာင္ေျပာင္မႈကို လက္စားေျခသည့္အေနႏွင့္ “
မင္းတို႔ေက်ာင္းသားေတြ ငါတ႔ိုစစ္ေက်ာင္းဆင္းေတြေလာက္
အရည္အခ်င္းမရွိပါဘူးကြာ ” ဟုေျပာႏိုင္ရန္ အကြက္ခ်ထားသလားဟုပင္
ေတြးစရာျဖစ္ေနေပသည္။ အရပ္သား တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆင္းမ်ားထက္
စစ္ေက်ာင္းဆင္းမ်ားက ပိုသိပိုတတ္ပိုေတာ္ေၾကာင္းကို ျပသရန္အလြန္ယုတ္ညံ့သည့္
အေတြးအေခၚျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖၚေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ေျမးျဖစ္သူကို မူစင္ကာပူတြင္
ေန႔ခ်င္းျပန္ေလယာဥ္ႏွင့္ ေက်ာင္းထားသည္။ အရပ္သား ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္မူ
ထရံကာသက္ကယ္မိုး ေကာလိပ္မ်ားကိုတည္ေဆာက္ေစ၍၊ စာသင္ေနခ်ိန္တြင္
မိုးယိုျခင္း၊ အရည္အခ်င္းျပည့္ဝေသာ ဆရာမ်ားနည္းပါးျခင္း၊
သင္ရိုးညႊန္းတန္းစာအုပ္မ်ား လံုေလာက္စြာမရွိျခင္းေၾကာင့္ ေရရွည္တြင္
ပညာေရးအရည္အေသြး ရွိသူမ်ားမွာ စစ္ေက်ာင္းဆင္းမ်ားသာျဖစ္၍ တိုင္းျပည္ကို
အုပ္ခ်ဳပ္မည့္သူမ်ားမွာလည္း စစ္အသိုင္းအဝိုင္းမွပင္ ျဖစ္ေစရမည္ဟု
ယုတ္ညံ့စြာ စီမံကိန္းခ်၍ လုပ္ခဲ့သည္ဟု ျမင္သည္။
အမွန္စဥ္
စစ္တႏွစ္တႏွစ္တြင္ စစ္တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းဆင္းမ်ား ၇၀၀- ၁၀၀၀ ထက္မပိုေခ်။
ထိုအရည္အတြက္ေလာက္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ျပည္သူသန္း ၆၀ လိုအပ္ခ်က္ကို
မျဖည့္ဆည္းေပး ႏိုင္ေခ်။ အေမရိကန္ရွိ ေကာ္နယ္တကၠသိုလ္တခုထည္းတြင္
ပင္တႏွစ္လွ်င္ ဘြဲ႔ယူသူ ၆၀၀၀ ခန္႔ရွိသည္။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံကဲ့သို႔
တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေသာ ႏိုင္ငံတြင္ပင္ အရည္အခ်င္းရွိေသာ ဘြဲ႔ရမ်ားႏွစ္စဥ္
သိန္းႏွင့္ခ်ီၿပီး လိုအပ္လ်က္ရွိသည္။
တႏွစ္တႏွစ္တကၠသိုလ္ေပါင္းေထာင္ႏွင့္ခ်ီရွိေသာထိုႏိုင္ငံတြင္ႏွစ္စဥ္ဘြဲ႔ရသူ
ႏွစ္သိန္းခန္႔ရွိသည္။ ထိုေၾကာင့္မဖြံ႔ၿဖိဳးေသးေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံက
အရည္အခ်င္းျပည္မွီေသာ ဘြဲ႔ရစစ္ေက်ာင္းဆင္း လက္တ ဆုပ္စာႏွင့္
ဦးေဆာင္ရန္စဥ္းစားေတြးေခၚၿပီး လုပ္ေနေသာ စီမံကိန္းသည္
တိုင္းျပည္တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ အလြန္အႏၱရယ္ရွိသည္။
ဒုတိယပိုင္း ( ျမန္မာ့ပညာေရး ဘယ္လိုျမွင့္တင္ၾကမလဲ )ကုိ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။
No comments:
Post a Comment