Friday, October 5, 2012

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အတိတ္ ယေန႔ႏွင့္ အနာဂတ္



Photo
7Day News Journal
ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ၆ ရာစုႏွစ္က မြန္ဘုရင္မ်ား တည္ေထာင္သြားေၾကာင္း၊ ၁၇၅၅ ခုႏွစ္တြင္ အေလာင္းဘုရား ထပ္မံတည္ေဆာက္၍ ရန္ကုန္ဟု အမည္ေပးခဲ့ေၾကာင္း စသည္တို႔မွာ မိမိတို႔ သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေတြ႕ရွိရေပသည္။
ထို႔ေနာက္ ၁၈၅၂ ခုႏွစ္ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပြဲ ၿပီးဆံုးၿပီးေနာက္ အဂၤလိပ္တို႔သည္ ေအာက္ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၿမိဳ႕ေတာ္အျဖစ္ ျပဳလုပ္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ျပန္လည္စီမံကိန္းေရးဆြဲ၍ တည္ေထာင္ခဲ့ၾကျပန္ေလသည္။ ထိုသည္တို႔မွာ ၿမိဳ႕ျပအျဖစ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မွတ္တမ္းမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ပါေသာ္လည္း ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ကုန္းေတာ္ သိဂၤုတၱရကုန္း ပတ္၀န္းက်င္တစ္၀ိုက္၊ ဆူးေလေစတီေတာ္ႏွင့္ ဗိုလ္တေထာင္ေစတီေတာ္ ပတ္၀န္းက်င္တစ္၀ုိက္တို႔တြင္မူ လူေနရပ္ကြက္မ်ားမွာ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကပင္ တည္ရွိခဲ့ေပမည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ယခုေတြ႕ရွိရသည့္ ေရွးဘုရားမ်ားႏွင့္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားမွာ ပုဂံေခတ္ ၁၁ ရာစုႏွစ္မ်ားက ျဖစ္ခဲ့ဟန္တူၿပီး မိမိတို႔ သမား႐ုိးက် မွတ္တမ္းမ်ားအရ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ကပင္ ေရႊတိဂံုေစတီတြင္ ဆံေတာ္မ်ားႏွင့္ ဌာပနာခဲ့သည္ဟု ပါရွိေဖာ္ျပထားသည္။
အေလာင္းဘုရားလက္ထက္က ယခု ဆူးေလေစတီေတာ္သည္ မိုးတြင္းအခါ ေရမ်ားပတ္လည္၀ိုင္း၍ ကၽြန္းကဲ့သို႔ေသာ ေနရာအျမင့္တြင္ တည္ရွိခဲ့သည္။ အေလာင္းဘုရားသည္ ထုိဆူးေလေစတီေတာ္၏ေတာင္ဘက္ ယခု ကုန္သည္လမ္းခန္႔တြင္ ရွိေသာေနရာမွ ျမစ္ကမ္းနားအထိ သစ္တပ္ၿမိဳ႕႐ုိး တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ၁၈၅၂ ခုႏွစ္တြင္ ၿမိဳ႕ျပပံုစံမ်ား ေရးဆြဲခဲ့၍ ၁၈၅၅ ခုႏွစ္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကရာတြင္ အေရးႀကီးဆံုး လမ္းမႀကီးျဖစ္သည့္ Dalhousie လမ္း (မဟာဗႏၶဳလလမ္း)ႏွင့္ ဆူးေလဘုရားလမ္းတို႔ကို ဆူးေလေစတီေတာ္ကို ဦးတိုက္၍ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။ ၿမိဳ႕ျပပံုစံ ေရးဆြဲခဲ့ေသာ Alexander Fraser ဆိုသူ အင္ဂ်င္နီယာသည္ ယဥ္ေက်းသမႈျဖင့္ ဆူးေလေစတီေတာ္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေစတီေတာ္ထက္ ပိုမိုျမင့္မားေသာ အေဆာက္အအံုမ်ား မတည္ေဆာက္ခဲ့ေပ။
အဂၤလိပ္တို႔ ၁၉ ရာစုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္သြားေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ယခု ၿမိဳ႕ထဲေခၚ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္း (Montgomerie St.)ႏွင့္ ကမ္းနားလမ္းတို႔အၾကားကို Commercial Area ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၾကၿပီး အတြင္း၀န္မ်ား႐ံုး၊ သိမ္ႀကီးေစ်း၊ ႐ုပ္ရွင္႐ံု စသည့္ လူအမ်ားသံုးရန္၊ သြားလာရန္ အေဆာက္အအံုမ်ားကို ေနရာခ်ထားခဲ့ၾကသည္။ ထိုစဥ္က ၿမိဳ႕ျပင္ဟု ဆိုႏုိင္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပန္းၿခံ၊ (Dalhousie Park) တိရစၧာန္ဥယ်ာဥ္၊ (Victoria Park) ကန္ေတာ္မဂၤလာပန္းၿခံ၊ (Cantonment Garden) စသည္တို႔ကို Green Zone ေခၚ စိမ္းလန္းစိုျပည္ေရး ေနရာမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾက၍ ထိုစဥ္အခါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ Green City of Asia ဟု ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ ထိုစဥ္အခါက ယခု ရွင္ေစာပုလမ္း၊ ကန္ေတာ္ကေလး အစရွိေသာ ေနရာမ်ားအထိသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေျမာက္ပိုင္းအစြန္းပိုင္းဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၾက၍ ရွင္ေစာပုလမ္းကို Boundary Road ဟု ေခၚခဲ့၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ၁၉၀၀ ျပည့္ႏွစ္ခန္႔တြင္ ၂၈ စတုရန္းမိုင္သာ ရွိခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ျပတည္ေဆာက္ပံုစနစ္မွာ အဂၤလိပ္တို႔ ယင္းတို႔၏ ကိုလုိနီမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ Grid Pattern ေခၚ ေလးေထာင့္ကြက္ပံုစံ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ယင္းတို႔၏ ကိုလိုနီျဖစ္ခဲ့ေသာ အေမရိကန္ျပည္ရွိ Washington, New York, Philedephia စေသာ ၿမိဳ႕မ်ား၏ ပံုသဏၭာန္ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူခဲ့သည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ၿပီးဆံုး၍ မၾကာခင္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္တြင္ မိမိတို႔ႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရရွိခဲ့ၿပီး ဆိုးရြားေသာ ျပည္တြင္းစစ္ႏွင့္ ႀကံဳၾကရသည္။ ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ ေက်းလက္ေဒသမ်ား မၿငိမ္မသက္ၾက၍ ေက်းလက္ေဒသမ်ားမွ လူေပါင္းမ်ားစြာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ လာေရာက္ခိုလႈံခဲ့ၾကရသည္။ ထို ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ယခု ေတာ္လွန္ေရးပန္းၿခံ၊ ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္ ပတ္၀န္းက်င္ စေသာေနရာမ်ားတြင္ ဆင္းရဲသူ၊ ဆင္းရဲသားမ်ား တဲအိမ္ကေလးမ်ား ေဆာက္လုပ္၍ က်ပ္တည္းစြာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လူဦးေရမွာ ၁၉၄၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ငါးသိန္းခန္႔မွ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၁ ဒသမ ၃ သန္းအထိ တိုးပြားခဲ့သည္။ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း သာေကတ၊ ေတာင္ဥကၠလာပ၊ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕တို႔ကို အသစ္ခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ၿပီး ေဘာက္ေထာ္၊ ရန္ကင္း စေသာေနရာမ်ားကိုလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဧရိယာထဲသို႔ ပါ၀င္ထည့္သြင္းခဲ့သျဖင့္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ခန္႔တြင္ ၿမိဳ႕ဧရိယာမွာ ၈၀ စတုရန္းမုိင္ခန္႔သို႔ က်ယ္ျပန္႔သြားသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ေ႐ႊျပည္သာ၊ လႈိင္သာယာ၊ ေတာင္ဒဂံု၊ ေျမာက္ဒဂံု၊ ဒဂံုဆိပ္ကမ္း၊ ဒဂံုအေရွ႕ စသည္တို႔ကို တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ခဲ့ၾက၍ ယခုအခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ဧရိယာမွာ ၃၀၆ စတုရန္းမိုင္အထိ က်ယ္ျပန္႔လာသည္။
ထိုသုိ႔ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ခန္႔အတြင္း မ်ားစြာတိုးခ်ဲ႕ခဲ့ၾကေသာ္လည္း အဓိကလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ လမ္းမ်ား၊ ေရေပးေရးစနစ္မ်ားႏွင့္ လွ်ပ္စစ္လိုင္းမ်ားသာ တိုးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾက၍ အမ်ားျပည္သူတို႔ႏွင့္ ၿမိဳ႕သာယာေရးအတြက္ ပန္းၿခံမ်ား၊ ဥယ်ာဥ္မ်ား၊ ကေလးကစားကြင္းမ်ား  စသည္တို႔မွာ လံုေလာက္မႈမရွိခဲ့ေပ။ တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕သစ္မ်ား တည္ေဆာက္ခဲ့ရျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဆင္းရဲသားမ်ားႏွင့္ မခ်မ္းသာေသာ ၀န္ထမ္းတို႔ကို ေနရာခ်ထားရန္ျဖစ္ခဲ့၍ တိုးခ်ဲ႕ၿမိဳ႕သစ္မ်ားတြင္ အမ်ားစုေသာ ေျမကြက္မ်ားမွာ ေပ ၄၀ x ေပ ၆၀ ႏွင့္သာ စီမံခဲ့ၿပီး ထိုၿမိဳ႕သစ္မ်ားတြင္ စနစ္တက် ခိုင္ခံ့ေသာ ေရေျမာင္းမ်ား၊ မိလႅာစနစ္မ်ားလည္း မရွိခဲ့ပါ၍ ယခုအခါ ထိုၿမိဳ႕သစ္မ်ား၏ မ်ားစြာေသာ ေနရာတို႔တြင္ ေရႀကီးျခင္း၊ ေျမာင္းပိတ္ဆို႔၍ လွ်ံထြက္ျခင္းစေသာ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရေပသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ၁၉၆၀ ခန္႔တြင္ စတုရန္းမိုင္ ၈၀ ခန္႔မွ ယေန႔ ၃၀၆ စတုရန္းမိုင္အထိ တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လူဦးေရသည္ ႏွစ္စဥ္ ၂ ဒသမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ႏွင့္ တိုးပြားလ်က္ရွိရာ လက္ရွိ လူဦးေရငါးသန္းကို အေျခခံပါလွ်င္ ႏွစ္စဥ္ လူေပါင္း ၁ ဒသမ ၂၅ သိန္းခန္႔ တိုးပြားလ်က္ ရွိပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အနာဂတ္လူဦးေရမွာ အတိအက် ေမွ်ာ္မွန္း၍မရဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္၏ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ မူ၀ါဒေပၚတြင္ မူတည္ေပမည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လူဦးေရသည္ ၂ ဒသမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ ႏွစ္စဥ္တိုးပြားပါလွ်င္ ၂၀၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၁၃ သန္းေက်ာ္ခန္႔အထိ တိုးပြားႏုိင္ၿပီး ၃ ဒသမ ၃ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ တိုးပြားပါလွ်င္ ထို ၂၀၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၁၈ သန္းခန္႔အထိ ရွိႏုိင္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္အ၀န္း အျခားၿမိဳ႕ျပမ်ားကိုလည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေစရန္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။ ထိုတိုးပြားလ်က္ရွိေသာ လူဦးေရအတြက္ လူေနရပ္ကြက္မ်ား၊ အလုပ္အကိုင္အတြက္ စက္႐ံု၊ အလုပ္႐ံုမ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ား၊ ေဆး႐ံုမ်ား၊ ေစ်းဆုိင္မ်ား စသည္တို႔အတြက္ လက္ရွိ ၿမိဳ႕ဧရိယာကို ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ရေပဦးမည္။ ထိုသို႔ ၿမိဳ႕တိုးခ်ဲ႕သည့္အခါ ၀င္ေငြနိမ့္ မိသားစုမ်ားအတြက္ အိမ္ရာမ်ားအျပင္ ၀င္ေငြအလယ္အလတ္ရွိသူမ်ား၊ ၀င္ေငြျမင့္သူမ်ားအတြက္ပါ ေျမကြက္မ်ား အိမ္ရာစီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ပူးတြဲအေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကရေပမည္။ ထို႔အျပင္ ေနာက္တိုးခ်ဲ႕ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ စနစ္တက် လမ္းမ်ား၊ ေရထုတ္စနစ္မ်ား၊ မိလႅာစနစ္မ်ား၊ ပန္းၿခံမ်ား၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး႐ံု အစရွိသည္တို႔ ပါ၀င္ေသာ အဆင့္ျမင့္ၿမိဳ႕ကြက္မ်ား ျဖစ္သင့္ေပသည္။ သို႔မွသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အဆင့္ျမင့္ ရပ္ကြက္မ်ားတြင္ ေျမေစ်း၊ အိမ္ေစ်း လြန္စြာႀကီးျမင့္လ်က္ရွိေသာ ျပႆနာကို တစ္နည္းတစ္ဖံု ေလွ်ာ့ခ်ရာေရာက္ေပမည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အျခားအေရးႀကီးေသာ ျပႆနာတစ္ရပ္မွာ သမိုင္းေနာက္ခံ အေျခအေနတို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ၿမိဳ႕၏ ေတာင္ပိုင္းတြင္ရွိေသာ ၿမိဳ႕ထဲေခၚ စီးပြားေရးဇုန္တြင္ အထူးေစ်းဆိုင္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ကုန္တိုက္ႀကီးမ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ား စသည့္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အအံုမ်ား၏ အမ်ားစုမွာ စုေပါင္း၍ တည္ရွိေနသည္။ ထိုသို႔ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ အေဆာက္အအံုမ်ား စုေ၀းေနသည့္အတြက္လည္း လူမ်ားေနထိုင္ျခင္းကို ဆြဲေဆာင္သျဖင့္ ထို (CBD)ေခၚ စီးပြားေရးဗဟိုေနရာတြင္ လူေနသိပ္သည္းမႈ ျမင့္မား၍ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား၏ စုေ၀းရာေနရာလည္း ျဖစ္သည္။ ထိုသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေန႔စဥ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲသို႔ ဦးတည္သြားေသာ ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ခရီးသည္မ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အဓိက လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ မၾကာမၾကာ ပိတ္ဆို႔ေနရသည္။ ၿမိဳ႕ထဲတြင္ သြားလာလႈပ္ရွားရန္ က်ပ္တည္းၾကရသည္။ ထိုျပႆနာမွာ Land -use Pattern ေခၚ ေျမအသံုးခ်မႈ ပံုစံေၾကာင့္ျဖစ္၍ ယင္းကို ျပင္ဆင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ျပင္ဆင္ရန္နည္းလမ္းမွာ ယခုလက္ရွိ CBD ကဲ့သို႔ေသာ အထူးဆိုင္မ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ား၊ ေစ်းမ်ား၊ ဟိုတယ္မ်ား ပါ၀င္ေသာ ဒုတိယစီးပြားေရးဇုန္ တစ္ရပ္ကို ေဖာ္ထုတ္ရန္ လိုအပ္လ်က္ရွိသည္။ ထိုလုပ္ငန္းရပ္ကိုလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ စတင္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ႏွစ္စဥ္တိုးပြားလ်က္ရွိေသာ လူဦးေရ ၁ ဒသမ ၂၅ သိန္းခန္႔အတြက္ Affordable Housing ေခၚ အမ်ားျပည္သူ လက္လွမ္းမီေသာ အိမ္ရာမ်ား ေပၚေပါက္ရန္လည္း ပံုမွန္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္အတူ Housing Financing System ေခၚ အိမ္ရာက႑အတြက္ ေငြေပးေခ်မႈစနစ္ တစ္ရပ္ကိုလည္း အျမန္ဆံုး ေဖာ္ထုတ္သင့္ေပသည္။
ယခုအခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လူဦးေရ ငါးသန္းခန္႔ရွိၿပီး ေရေပးေ၀ေရးစနစ္၊ ေရေျမာင္းမ်ားစနစ္၊ အမ်ားသံုး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ စသည့္ျပႆနာမ်ား စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည္မွာ အမ်ားအသိပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ထိုကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမ်ားျပည္သူတို႔၏ မ်က္စိႏွင့္နားဟု ေခၚဆိုႏုိင္ေသာ မီဒီယာမ်ားက စာေရးသူကို ထိုကိစၥ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရသလဲ၊ဘယ္လိုလုပ္ေနတာလဲ စသည္ျဖင့္ မၾကာမၾကာ ေမးၾကပါသည္။ ၿမိဳ႕ျပေဒသႀကီး တစ္ရပ္ဆိုသည္မွာ လူမ်ားေနထိုင္သည့္ ရပ္ကြက္မ်ား အလုပ္အကိုင္အတြက္ စက္မႈဇုန္မ်ား၊ ကုန္စည္ျဖန္႔ျဖဴးေရးအတြက္ ေစ်းမ်ား၊ ေရေပးေရးစနစ္မ်ား၊ လူမ်ားစြန္႔ပစ္သည့္ အမႈိက္သိမ္းစနစ္မ်ား စသည့္စနစ္မ်ား စုေပါင္းပါ၀င္ေနၿပီး ထိုစနစ္ေပါင္းစံုတို႔မွာလည္း တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု အမွီသဟဲ ျပဳေနၾကေပသည္။ ဤျပႆနာမ်ားမွာ ေရရွည္၊ ေရတို စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲ၍ ေျဖရွင္းၾကရေပမည္။
ထို႔အတြက္ အခ်ိန္၊ လူအင္အား၊ ေငြအင္အား စသည္တို႔ လိုအပ္ေပသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စီမံကိန္းမရွိ၊ တတ္သိသူ ပညာရွင္မ်ားကိုလည္း မတိုင္ပင္ႏွင့္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားခဲ့သည္မွာ ၾကာခဲ့ေပသည္။ ထိုသည္တို႔ကို ျပင္ဆင္ရန္ အဓိကအေရးႀကီးဆံုးမွာ (၁) အမ်ားျပည္သူအက်ိဳးကို ေရွး႐ႈ၍ (၂) ဘက္ေပါင္းစံုမွေလ့လာ၍ (၃) ေျဖရွင္းရန္ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ (Will and Determination)ရွိရန္ လိုအပ္ေပသည္။ ထို႔ (Will and Determination)ရွိေသာ စနစ္သ႔ို မိမိတို႔တုိင္းျပည္ ကူးေျပာင္းေနၿပီဟု ယူဆပါ၍ စာေရးသူမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီကို လာေရာက္ကူညီေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။       ။

No comments: