Friday, October 5, 2012

ကားတင္သြင္းမႈ မူဝါဒ အေျပာင္းအလဲေၾကာင္႔ က်ပ္သိန္း ၁၀ဝ ဝန္းက်င္ျဖင္႔ ယူႏိုင္ ဟုဆို



Friday, October 05, 2012

အစိုးရသစ္ လိုက္သည့္ ၂၀ဝ၇ ေမာ္ဒယ္ႏွင့္ အထက္ကားမ်ား မည္သူ မဆို တင္သြင္းႏိုင္သည္ဆိုေသာအစိုးရသစ္ မူဝါဒေၾကာင့္ က်ပ္သိန္း ၁၀ဝ ဝန္းက်င္ျဖင့္
ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ေသာကားမ်ား မ်ားျပားလာေၾကာင္း
ကားကုမၼဏီမ်ားထံမွ သိရသည္။

"က်ပ္သိန္း ၁၀ဝ ဝန္းက်င္နဲ႔ ဝယ္လို႔ရတဲ့ ကားေတြက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ မွာကိုက ေဈးသက္သာလို႔ပါ။ သို႔ ေသာ္လည္း ဒီကားေတြက စလစ္ မလိုတဲ့ ကားေတြေလ။ စလစ္နဲ႔သာ တင္သြင္းရမယ္ဆို သိန္း ၁၀ဝ ဝန္း က်င္မရဘူး။ အခုလို ကားေတြကို သိန္း ၁၀ဝ ဝန္းက်င္နဲ႔ ဝယ္လို႔ရေန တာက ေနာက္ဆံုး
ခ်မွတ္လိုက္တဲ့ မူဝါဒေၾကာင့္လို႔ေျပာလို႔ရတယ္" ဟု Swel Taw Business Group ကားကုမၸဏီမွ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္ တာ ကိုမ်ိဳးဇင္ဝင္းကေျပာသည္။

က်ပ္သိန္း ၁၀ဝ ဝန္းက်င္ျဖင့္ ရရွိႏိုင္ေသာ ကားမ်ားမွာ ၂၀ဝ၇ ေမာ္ဒယ္
ႏွင့္အထက္ ၁၃၀ဝ စီစီ ကားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း က်ပ္သိန္း ၁၀ဝ ေအာက္ျဖင့္ ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ ေသာ ကားမ်ားရွိေနၿပီး ယင္းကား မ်ားမွာ ၂၀ဝ၇ ေမာ္ဒယ္ႏွင့္
အထက္ အင္ဂ်င္ပါဝါ ၇၀ဝ စီစီကားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊လက္ရွိျပည္တြင္းကား ကုမၸဏီမ်ားတြင္ ကားေဈးကြက္ အနည္းငယ္ေအးကာ အေရာင္း အဝယ္ပါးေနေၾကာင္း ျပည္တြင္း ကားကုမၸဏီမ်ားထံမွ သိရသည္။

" သိန္း ၁၀ဝ ဝန္းက်င္နဲ႔ ရႏိုင္ တဲ့ကားေတြက ယာဥ္အိုယာဥ္
ေဟာင္းစလစ္နဲ႔သြင္းတဲ့ကားတစ္စီး မွ မပါဘူး။ စလစ္နဲ႔သြင္းတဲ့ကားက သိန္း ၁၀ဝ ဝန္းက်င္နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မရႏိုင္ဘူး။ သိန္း ၁၀ဝ ဝန္းက်င္နဲ႔ ရတဲ့ကားေတြ စလစ္ဖိုးသက္သာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ လက္ရွိ ကားေဈးကြက္
ထဲမွာ ဆိုရင္ စလစ္ ေဈးက က်ပ္သိန္း ၉၀ ဝန္းက်င္ ေဈးေပါက္ေနတယ္။ CNG ပါရင္ စလစ္ဖိုးႀကီးပဲ သိန္း ၁၀ဝ ဝန္းက်င္ ေလာက္ က်ေနၿပီ"ဟု ဟံသာဝတီ ကားပြဲစားတန္းမွဝါရင့္ကားအက်ိဳးေဆာင္ ကိုဖိုးသားႀကီးက
ဆိုသည္။ လက္ရွိ ျပည္တြင္းကားကုမၸဏီ မ်ားတြင္ ဘဏ္လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ၾကန္႔ၾကာမႈအပိုင္းမ်ား မ်ားစြာရင္ ဆိုင္ေနရေၾကာင္း TT လႊဲျခင္းကိစၥ သည္ အစိုးရအေနျဖင့္ ျပည္သူမ်ား ဝန္ထုပ္ ဝန္ဖိုးမျဖစ္ေစရန္ဟုဆိုေသာ္ လည္း တကယ္တမ္းေငြေပးေခ်မႈ စနစ္တြင္ ဘဏ္ထဲတြင္ တစ္လခြဲ နီးပါးေငြမ်ား ကိန္းေအာင္းေနေသာ ေၾကာင့္ ေငြေပးေခ်မႈပံုစံAfter Arrival TT မဟုတ္ဘဲ ပါမစ္ရၿပီး သည္ႏွင့္ ကားဖိုးေငြေခ်သည့္စနစ္ သို႔ေျပာင္းလဲေပးသင့္ေၾကာင္း ကား ကုမၸဏီမ်ားကဆိုသည္။

" ဘဏ္မွာ TTလြဲတဲ့ကိစၥက အစိုးရက သံုးရက္ႏွင့္ အၿပီးလုပ္ရ မယ္လို႔ၫႊန္ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ သံုးရက္နဲ႔မၿပီးႏိုင္ဘူးဆိုတာ ကြ်န္ ီ ေတာ္တို႔လက္ခံတယ္။ တစ္ပတ္ ေလာက္ဆိုရင္ ေတာ္ေသးတယ္။ အခုဟာက သံုးပတ္ေလာက္ ၾကာ တယ္။ ကားမေရာက္ခင္ကလည္း ဘဏ္ထဲမွာ ေငြတစ္လေလာက္ သြင္းထားရတယ္။ ကားေရာက္ၿပီ ဆိုေတာ့လည္း ေငြလြဲတဲ့ေနရာမွာ ၾကာတယ္ဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ရဲ႕ေငြေတြက ဘဏ္ထဲမွာေအာင္းေန -တယ္။ ေငြလြဲတဲ့အခါမွာၾကန္႔ၾကာမႈ မရွိခဲ့ရင္ပါမစ္ရၿပီး ေငြေခ်းလို႔ရတယ္ ဆိုရင္အနည္းဆံုးကားတစ္စီးကို ဘဏ္အတိုးႏႈန္း ၅ သိန္းေလာက္ ေလွ်ာ့ေရာင္းႏိုင္တယ္" ဟုျပည္တြင္း ကားကုမၸဏီတစ္ခုက ဆိုသည္။

AFTBတြင္ကားပိုင္ရွင္းမ်ားမွ ကားကုမၸဏီမ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္းစာ
ေပးထားေသာ္လည္း ကားကုမၸဏီ မ်ားအေနျဖင့္ ဘာမွေဆာင္ရြက္ခြင့္ မျပဳဘဲ ပိုင္ရွင္ဘယ္မလဲဟုသာ ေမး ျမန္းေနေၾကာင္း၊ လႊဲေျပာင္းစာကပ္ ထားေသာ ကိုယ္စားလွယ္သည္ ဘာမွလုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိပါက လႊဲေျပာင္း
ေဆာင္ရြက္ခြင့္ မျပဳသင့္ေၾကာင္း၊ ပိုင္ရွင္အေနျဖင့္ ေက်နပ္လို႔သာ ကားကုမၸဏီကို လြဲေျပာင္းေပးျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ကားကုမၸဏီမ်ားထံမွ သိရသည္။

Venus News Journal

No comments: